abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 14:39:43 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34121427
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
Och, veel zitplaatsen is altijd wel handig in de spits vind ik. Liever zitten in IRM dan staan in ICM, hoewel ik eigenlijk nooit hoef te staan (kwestie van op goede plek op perron staan).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 januari 2006 @ 16:58:17 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34126262
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34129568
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
pi_34144941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.
pi_34146706
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
pi_34147233
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:

Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Dat geloof ik ook
pi_34147324
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zit
Ook de Theetjes rijden nog regelmatig in de 3600, al dan niet alleen in 't weekend.. (wel rijdt er 's weekends ook zelfs DDAR in de 3600 overigens)

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...

Overigens, het klopt nog steeds dat er veel VIRM aan de kant staat, even een quote van OVL (openbaar vervoers discussie group op yahoo):
quote:
De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...

Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_34147370
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige post
pi_34147390
Goed je bent me al voor, zat net te editen haha
Pomtiedomtiedom...
pi_34147602
Er schijnt zelfs vandaag nog VIRM in Lw(d?) geweest te zijn...!
quote:
Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Pomtiedomtiedom...
pi_34147680
Ik ben vandaag nog bij station Leeuwarden geweest, maar niks (opvalends) gezien.. het stonk er wel heel erg naar doorgesmolten electriciteitsbedradingen
pi_34147860
Bij een trein in de buurt of gewoon op 't terrein/stationsomgeving?
Pomtiedomtiedom...
pi_34155084
op de parking bij de Jumper, dat is tussen de containerterminal en het CS in
pi_34155205
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.

Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.

Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?

Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:34:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34155520
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
quote:
Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.
quote:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Correct!
quote:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34155784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
En er worden nog elke maand topics over geopend

pieptoon trein de meest recente
pi_34155897
Ik wist wel dat het aan de spoelen ligt .
Is ook de reden waarom een trafo wel eens kan piepen...
Die andere dingen wist ik niet. Dank je voor de info!
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:48:04 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34155980
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.
pi_34159239
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:


Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:39:35 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34159658
Bijna nog storender dan de IRM-fluittoon is overigens het optrekken van de Syntus-diesels... een normaal gesprek voeren is dan onmogelijk.
pi_34160160
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:


pi_34160945
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 17-01-2006 15:15:36 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34161147
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:29:35 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34163867
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34168000
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
pi_34168125
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34170928
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:27 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
pi_34171596
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
Meer Linten.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34171721
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:48 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Meer Linten.
zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
pi_34171930
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34172010
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:56 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
pi_34172157
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:30:17 #183
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34173512
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:48 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Meer Linten.
joepie

Trage herriebarrels zonder beenruimte...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:30:59 #184
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34173540
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
ICM en ICRm all the way!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34173767
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM en ICRm all the way!
ICMs (KopDoodlopers) vind ik nou niet zo geweldig wordt tijd dat t op revisie gaat :
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:

[..]

joepie

Trage herriebarrels zonder beenruimte...
Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.

[afbeelding]
mja alleen dan weet je nog niet hoe comfortabel ze zijn !
en @ plaatje is de Elektrische versie,.. wij krijgen de Dieselmodellen
pi_34175119
Stik, idd elektrisch.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:52 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34177118
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

Yep gemiddeld 80 doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG) en op de lijnen in de Achterhoek is onlangs de maximumsnelheid verhoogd. Dat zal de beperkende factor niet zijn. Dan blijft over het baggerrijgedrag van de Lint.
DM'90 mag trouwens 140, wat het ook rijdt op sommige trajecten (Gn - Lw; Nm - Vl - Rm).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34177259
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!

vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit
Indeed, alhoewel ICM ook zeer uber is. Denk ICM op de HSL lijn, dat is pas zalig treinen .
Maar goed heren, vandaag is het eerste van de HSL getetst tot Rotterdam is geloof ik nu af. Was soms in het nieuws, reed 200 KM/h .

Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
pi_34178131
Tussen Den Haag HS en Hoofddorp 160
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:22:21 #190
36038 Shaman
retro-progressief
pi_34178903
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:26:46 #191
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34179134
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:49 schreef Brembo het volgende:
Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.

Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34180069
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Shaman het volgende:
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:

[..]
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Carport op 17-01-2006 22:55:51 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:22:37 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34181884
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:


Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?
Thalys ook ja, Benelux niet omdat die Belgische locs maar 140 mogen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34182668
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG).
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.

Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
pi_34183137
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...
Onder "de eerste" moet worden verstaan: "de stellen die met een deel van de tractie-installatie buiten dienst rondrijden".
quote:
Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
De verkorting van Leeuwarden is Lw, die van Groningen Gn.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:09 schreef vw_caddy het volgende:
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.
Na onderhoud komt die niet planmatig in de 9100 voor zover ik weet. Nu is er wel eens IRM te zien maar dat heeft alles te maken met een rommelige materieelinzet op dit moment.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Niet zwammen . De ATB die in ICE's zit kan geen 160 aan. Alleen Thalys rijdt er 160.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tfz op 17-01-2006 23:54:31 ]
pi_34183761
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
[..]

GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)
Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
pi_34183913
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens. Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:27:35 #198
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34184742
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens.
ATB-EG aanpassing alleen op Mariahoeve-Hoofddorp. Horst-Venlo heeft wel een baanvaksnelheid van 160, waar voor testen de 180 nog wel eens wordt bereikt.

ATB-NG ligt er genoeg; Gd-Apn, Tl-Ah, Nm-Vl-Rm, Es-Zl-Kpn, Hgl-Zp, Zp-Ww-Ah, Aml-Mrb
En als ProRail klaar is, ook alle noordelijke nevenlijnen, incl. Gn-Lw.
quote:
Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
Nee, op Gvm-Hfd liggen passieve NG-bakens.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:29:31 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34184806
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist , kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water .
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34185414
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
Maar toch alleen voor de 25 Kv AC treinen zeker , verwacht niet dat de intercity's etc daar gebruik vanzullen maken. Maar op zo'n stuk is het verschil toch maar 5 minuten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')