Och, veel zitplaatsen is altijd wel handig in de spits vind ik. Liever zitten in IRM dan staan in ICM, hoewel ik eigenlijk nooit hoef te staan (kwestie van op goede plek op perron staan).quote:Op maandag 16 januari 2006 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.
Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier![]()
ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,
ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM
trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Dat geloof ik ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zitquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn. ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert
Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...quote:De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige postquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...quote:Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht. En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.quote:Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein.
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
Correct!quote:Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.quote:Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken. Krijg je bijna hoofdpijn van
.
En er worden nog elke maand topics over geopendquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen.
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last vanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken. Krijg je bijna hoofdpijn van
.
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,
daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:27 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Die 2 DH'tjes in de Achterhoek zijn daar binnenkort verdwenen, dus daar zal het niet heen gaan.
Meer Linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow :p wat voor bagger krijgen we daar dan terug? meer Linten? of gaan de DM90s van noordned die kant uit?
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo boeiend vind ik de linten niet om eerlijk te zijn![]()
k hoop dat die GTW stellen wat zijn \o/
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:56 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW-stellen vind ik er beter uit zien dan de linten.![]()
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit![]()
joepiequote:
ICM en ICRm all the way!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit![]()
ICMs (KopDoodlopers) vind ik nou niet zo geweldigquote:
Yep gemiddeld 80quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:30 schreef MREn het volgende:
[..]
joepie![]()
Trage herriebarrels zonder beenruimte...
mja alleen dan weet je nog niet hoe comfortabel ze zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:01 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De GTW dendert al in het buitenland rond, hoef je ook niet te kijken naar die tekening.
[afbeelding]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG) en op de lijnen in de Achterhoek is onlangs de maximumsnelheid verhoogd. Dat zal de beperkende factor niet zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
Yep gemiddeld 80doen de DM90s en DH1/2 stellen ook trouwens met een max van 120km/h wat ze niet mogen wegens het vaak ontbreken van ATB
Indeed, alhoewel ICM ook zeer uber is. Denk ICM op de HSL lijn, dat is pas zalig treinenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tekeningen zien er goed uit ja.. echter eerst zien dan geloven,, mischien rijden ze wel helemaal niet lekker!
vind de V-IRM stelletjes toch t lekkerste rijden, mits je niet bij de moterbakken zit![]()
Groen bij ATB-EG is 140.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:49 schreef Brembo het volgende:
Maar nu vroeg ik me af, is in nederland nou de maximale snelheid van treinen (ATB) 130 Km/h (dacht ik ) of 140 KM/h? mag, wel maar waar is de limiet dan
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Shaman het volgende:
Heeft iemand meer info over wanneer precies de HSA gaat testen met die ÖBB loc (vertrek, aankomst, passeermoment o.i.d.)? Of misschien een idee hoe ik daar achter kan komen? Googlen leverde niet zoveel op. Een autistische jongen waar ik mee werk is helemaal gek van treinen en wil dat ding persé filmen...
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Thalys ook ja, Benelux niet omdat die Belgische locs maar 140 mogen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Ook de Thalys en Benelux rijden er 160, toch?
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet zwammen, er zit overal ATB (of ATB-NG).
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Groen bij ATB-EG is 140.
Verder geel-13, geel-8, geel-6, geel-4 en BD.
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Onder "de eerste" moet worden verstaan: "de stellen die met een deel van de tractie-installatie buiten dienst rondrijden".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...
De verkorting van Leeuwarden is Lw, die van Groningen Gn.quote:Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Na onderhoud komt die niet planmatig in de 9100 voor zover ik weet. Nu is er wel eens IRM te zien maar dat heeft alles te maken met een rommelige materieelinzet op dit moment.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:09 schreef vw_caddy het volgende:
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.
Daar zijn geen dienstregelingen van, het is immers geen regulier in dienst zijnde infra waarover treinen kunnen worden ingelegd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Carport het volgende:
Zodra die dienstregeling bekend wordt zal het ook op diverse sites komen te staan, www.somda.nl bijvoorbeeld. Maar op dit forum zal het ook wel geplaatst worden (anders doe ik het wel, als ik het weet).
Niet zwammenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:26 schreef MREn het volgende:
Hoewel dit niets zegt over de baanvaksnelheid natuurlijk, Veluwe is bijv. 130, Hgl-Es 125, en Hoofddorp-Mariahove is 160 (extra ATB-stap) voor ICE's die in Leidschendam in onderhoud zijn
Dat bedoel ik juistquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nietes. Niet op de lijnen van noordnet met uitzondering van grn-lwd. Of iig deels, want volgens mij is prorail er nog niet klaar mee.
[..]
GRN-LWD is ook 160 (ATB-NG)![]()
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens. Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water
.
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
ATB-EG aanpassing alleen op Mariahoeve-Hoofddorp. Horst-Venlo heeft wel een baanvaksnelheid van 160, waar voor testen de 180 nog wel eens wordt bereikt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ATB-ng ligt nog maar nauwelijks ergens.
Nee, op Gvm-Hfd liggen passieve NG-bakens.quote:Blijkbaar hebben ze wel op enkele trajecten ATB-eg aangepast zodat ie wel 160 kam. Maar op het grootste deel van NL is er een max van 140
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, kijk met 160 wil je niet over de brug bij ravenstein dan ligt de trein geheid in het water
.
Maar zijn er echt stukken waar NS treinen nu 160 Km/h rijden, of is dit allemaal iets te snel voor de spooor, bedoel had toch wel verwacht tussen A'dam en Utrecht maar geloof ook niet...
Maar toch alleen voor de 25 Kv AC treinen zekerquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Asd-Ut wordt opgeleverd voor 200 km/uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |