abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33009032
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tja valse hoo[? ben ik het niet met je eens. De enige die in dit geval zich gepikeerd voelt, ben jij. Niet het zogenaamde slachtoffer.
Ik zie trouwens ook niet in in welk opzicht Robbert, de mensen belazerd?
A, hij vraagt er geen geld voor.
B, hij verteld de waarheid, totdat jij kan bewijzen dat hij de boel in de maling neemt. En vooral dat 2e, lijkt me voor jou een onmogelijke uitdaging.
Lieve Ticker, moet je voorstellen, ik zit toch op een vergelijkbaar vlak als Robbert en zeker net zo actief, en ik betrap mezelf ook op een vorm van scepticisme inzake het fenomeen Robbert. Het wordt waarschijnlijk echt tijd dat we verder gaan dan het laten zien wat iemand zegt en doet, we moeten gaan meten, analyseren, wetenschappelijk gaan vergelijken...we komen anders nooit verder dan dit.
Misschien is dit alleen maar in het voordeel van Robbert en kan hij de wetenschap aan een quantum sprong helpen, waarom zou hij dit niet willen als hij overtuigd is van zijn ervaringen?
pi_33009056
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, maar Irene is dus ook nou niet bepaald de moppentopper van de nederlandse televisie. Geloof jij daadwerkelijk dat zij aan een programma mee doet, waar geen ruk van waar is?
Nee maar ik vind haar niet zakelijk overkomen, ze zit gewoon mee te janken met de familie/vrienden bij een reading. Ook draagt zij een kruis om haar nek (en dat vind ik altijd een dubieuze zaak, mode of niet )
pi_33009125
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Maar daarom zou ik bijna willen eisen van RTL4, of meer specifiek: het programma, dat ze eens dieper analytisch ingaan op de gebeurtenissen/gaven.
Reken daar maar niet op. Het programma scoort goed en dat is het enige wat zij belangrijk vinden. Zo gaat het tegenwoordig en het zal alleen maar erger worden. Ook acht ik ze in staat om buiten het oog van de camera het licht even aan en uit te knippen, zodat Robbert kan zeggen dat de geesten dat doen. En aan Irene kan ik ook niet zien dat ze oprecht geïnteresseerd is.
pi_33009127
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tja valse hoop? ben ik het niet met je eens. De enige die in dit geval zich gepikeerd voelt, ben jij. Niet het zogenaamde slachtoffer.
Ik zie trouwens ook niet in in welk opzicht Robbert, de mensen belazerd?
A, hij vraagt er geen geld voor.
B, hij verteld de waarheid, totdat jij kan bewijzen dat hij de boel in de maling neemt. En vooral dat 2e, lijkt me voor jou een onmogelijke uitdaging.
Ik ben het er niet mee eens dat iemand de waarheid spreekt, totdat iemand anders heeft bewezen dat diegene niet de waarheid spreekt. Dat zou lekker zijn, dan kunnen we wel van alles gaan verzinnen.
pi_33009165
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, daarom is het naar mijn mening niet moreel. Ik was eens een keer aanwijzig bij een overlijden van een naaste en toen zei de pastoor (die ook aanwezig was om de zegeningen uit te spreken): "maak jullie geen zorgen, ik voel dat zij in goede handen is en ze kan ons zien, het is goed." De anderen werden daardoor erg emotioneel (begrijpelijk en vergelijk vooral Char en Robbert), maar ik dacht juist: "hoe kan die gast dat zo stellig beweren? waar haalt hij het recht vandaan?"

Wat ik bedoel te zeggen: het is dan misschien wel een troost voor die goedgelovige mensen, maar het is gebaseerd op werkelijk niets en dat vind ik niet moreel. Hoe goed bedoeld ook door de beste man.
Kan jij het tegendeel bewijzen dan? Robbert kan dat stellig beweren omdat hij ze ook daadwerkelijk kan zien en contact mee heeft. Ik heb zelf in mijn leven ook een aantal keer een verschijning mogen zien dus ik weet dat hij niet lult.
Wel knap dat je weet dat het gebasseerd is op niks, weer een behoorlijk kortzichtige reactie.
Zeker omdat het niet wetenschappelijk te verklaren is, kan het dus niet
Post dan niks als je niet weet waar je over praat
Ga nooit in discussie met een idioot, want ze weten nooit wanneer jij gelijk hebt
pi_33009169
quote:
Nee, maar Irene is dus ook nou niet bepaald de moppentopper van de nederlandse televisie. Geloof jij daadwerkelijk dat zij aan een programma mee doet, waar geen ruk van waar is?
Nee, dat geloof ik ook niet, maar je zegt het verkeerd. Het is eigenlijk:

"Geloof jij daadwerkelijk dat Irene Moors aan een programma zou meedoen over verschijnselen waarin zij zelf niet gelooft?"

Want zo is het: zij is enkel een gelovige en dat maakt haar niet een norm op basis waarvan wij de waarheid van de in het programma gepresenteerde verschijnselen kunnen beoordelen.
pi_33009171
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

we moeten gaan meten, analyseren, wetenschappelijk gaan vergelijken...we komen anders nooit verder dan dit.
Misschien is dit alleen maar in het voordeel van Robbert en kan hij de wetenschap aan een quantum sprong helpen, waarom zou hij dit niet willen als hij overtuigd is van zijn ervaringen?
Meten en analyseren huh? Nou, daar komen we bij jouw materie in ieder geval al erg ver mee want die is zo vaag als de pest, behalve voor jou zelf dan.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33009197
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

Lieve Ticker, moet je voorstellen, ik zit toch op een vergelijkbaar vlak als Robbert en zeker net zo actief, en ik betrap mezelf ook op een vorm van scepticisme inzake het fenomeen Robbert. Het wordt waarschijnlijk echt tijd dat we verder gaan dan het laten zien wat iemand zegt en doet, we moeten gaan meten, analyseren, wetenschappelijk gaan vergelijken...we komen anders nooit verder dan dit.
Hoe wil je het dan gaan meten?
  maandag 12 december 2005 @ 11:00:28 #209
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33009199
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:52 schreef SCH het volgende:

Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?
Tja, jij beschuldigt hem, totdat het onschuld is bewezen? Dat is omgekeerde wereld.

Omdat zoiets niet vaak voorkomt, is het maar raar en merk ik dat mensen niet weten hoe ze hierop moeten reageren. Het is natuurlijk wel erg vreemd als van al die miljoenen mensen in Nederland, uitgerekend Robbert, een jongen die er wat nerderig uitziet, iets kan wat bijna niemand kan. Onzin, wat wij nou op dit moment over de dood? En over het leven. Er wordt hier gedaan alsof we alles al weten, en alles wat niet in de huidige wetenschap past, kan niet en is nep?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33009200
quote:
Grappig dat je dat zegt. Heb datzelfde vaker gehad bij "gelovigen". Deze beweren in contact te staan, met iets waarvan ik het idee heb dat zij het bestaan ervan niet eens begrijpen.
Een pastoor zegt zoiets wel, maar kan niet zoals Robbert daarna ook nog eens doodleuk een reading voor je doen. Hij zal nooit met dezelfde feitjes op de proppen komen, van bijvoorbeeld je overleden oma, wat haar favorieten drankje was.
Dat denk ik ook niet nee, en vooral die readings van Robbert vind ik erg boeiend. Ik geef toe dat ze overtuigend zijn, maar ik hou er ook rekening mee, dat het een trucje is.
pi_33009243
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:00 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tja, jij beschuldigt hem, totdat het onschuld is bewezen? Dat is omgekeerde wereld.
Begin even bij het begin. Hij komt met beweringen en met uitingen - hij is degene die moet overtuigen en bewijzen.
pi_33009255
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:37 schreef FuifDuif het volgende:
maar als ze er daadwerkelijk echt iets aan hebben, dan hebben ze er daadwerkelijk echt iets aan. Nep of niet, het helpt hen verder en dat is uiteindelijk wat voor die mensen het meeste telt.
Vind ik te makkelijk. Mensen die in de problemen zitten en niet weten hoe ze die moeten oplossen worden labiel en nemen op den duur alles aan. En ik vind het ook te makkelijk gezegd als beweerd wordt dat het hun eigen verantwoordelijkheid is. Dat zou getuigen van het 'ieder voor zich'-motto en ik vind juist dat mensen meer rekening moeten houden met anderen.
pi_33009369
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:59 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

Kan jij het tegendeel bewijzen dan? Robbert kan dat stellig beweren omdat hij ze ook daadwerkelijk kan zien en contact mee heeft. Ik heb zelf in mijn leven ook een aantal keer een verschijning mogen zien dus ik weet dat hij niet lult.
Wel knap dat je weet dat het gebasseerd is op niks, weer een behoorlijk kortzichtige reactie.
Zeker omdat het niet wetenschappelijk te verklaren is, kan het dus niet
Post dan niks als je niet weet waar je over praat
Wanneer mensen op hun teentjes getrapt worden in dit soort, vrij rustige hoor, discussies kun je daaruit al concluderen dat mensen zelf ook niet bepaald zeker zijn over hun zaak. Vanwaar deze uitval?

Ik zeg helemaal niet dat datgene wat we (nog) niet wetenschappelijk kunnen aantonen niet bestaat. Ik vind alleen dat wel wel altijd een poging moeten doen om uitzonderlijke claims (want dat zijn het) te onderzoeken. De claims worden gemaakt, pats boem, zo is het volgens Robbert. Dan moet er op zijn minst toch ruimte zijn voor een soort wetenschappelijke benadering? Waarom laten ze dat niet toe in het programma?

Het punt met dit soort dingen is keer op keer: er wordt door de personen die het beweren ZELF een muur gebouwd om hun eigen wereld en iedereen die probeert binnen te komen wordt geweerd met grof geweld. Dat zet mij te denken. Nog niet eens met betrekking tot de verschijnselen zelf, maar wel ten aanzien van de geloofwaardigheid van de mensen die het beweren.

En trouwens: verschijningen zien kan prima worden verklaard door bijvoorbeeld een hallucinatie of simpelweg een levensechte droom.
  maandag 12 december 2005 @ 11:08:00 #214
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33009380
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Begin even bij het begin. Hij komt met beweringen en met uitingen - hij is degene die moet overtuigen en bewijzen.
Huh? Robbert is degene die in het programma zit en readings doet. Ervan uitgaand dat dit, zoals op camera beweerd wordt, waar is wat hij ziet.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33009401
quote:

[..]

Omdat zoiets niet vaak voorkomt, is het maar raar en merk ik dat mensen niet weten hoe ze hierop moeten reageren. Het is natuurlijk wel erg vreemd als van al die miljoenen mensen in Nederland, uitgerekend Robbert, een jongen die er wat nerderig uitziet, iets kan wat bijna niemand kan. Onzin, wat wij nou op dit moment over de dood? En over het leven. Er wordt hier gedaan alsof we alles al weten, en alles wat niet in de huidige wetenschap past, kan niet en is nep?
Goed gezegd Qua wetenschap komt de mens net kijken, in feite weten we nog helemaal niets.
Uiteindelijk zal het wetenschappelijk te verklaren zijn alleen zijn daar nu de middelen niet voor maar dat betekent niet dat het niet bestaat of er niet is.
Vroeger werd je opgehangen als je zei dat de wereld rond was, het was nog niet bewezen dus was het grote onzin.
En dit is net zoiets.
Ga nooit in discussie met een idioot, want ze weten nooit wanneer jij gelijk hebt
pi_33009434
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan gaan meten?
Ik wacht op apparatuur van handige jongens en meisjes, apparatuur die wetenschappelijk erkend wordt.
pi_33009471
quote:

[..]

Zo werkt het alleen in het rechtsstelsel van ons land, niet binnen de wetenschap .
quote:
Nee, zo is het niet. Het hoeft niet in de huidige wetenschap te passen, want als dit echt waar is, dan past de wetenschap zich uiteindelijk wel zelf aan, alleen dan moet die kans wel worden geboden en dat gebeurt niet, wanneer iedere vorm van sceptisme wordt afgeketst door agressie en arrogantie.

En het uiterlijk van zo'n persoon doet niet ter zake. Denk even terug aan de film Indiana Jones, The Last Cursade. Was het niet de meest stoffige en armzalige beker welke uiteindelijk de heilige graal bleek te zijn?
pi_33009472
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:08 schreef Ticker het volgende:

[..]

Huh? Robbert is degene die in het programma zit en readings doet. Ervan uitgaand dat dit, zoals op camera beweerd wordt, waar is wat hij ziet.
Precies. Hij beweert dingen en is degene die zou moeten bewijzen dat het klopt. Waarom zouden wij het voor waar aannemen?
  maandag 12 december 2005 @ 11:13:24 #219
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33009489
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef FuifDuif het volgende:

En trouwens: verschijningen zien kan prima worden verklaard door bijvoorbeeld een hallucinatie of simpelweg een levensechte droom.
En dat, fuifduif, zijn nou juist de opmerkingen waardoor iemand agressief reageert. Hoeveel mensen op deze aardkloot hebben halucinaties. Weet iemand ook echt daadwerkelijk wat ze zien? Mensen die kleuren blind zijn, zien kleuren anders dan jij en ik. Maar dromen zij? Hebben zij hallucinaties? Nee, totaal niet. Toch werd hier in het verleden vreemd over gedacht.

Verschijningen daarintegen gaat iets dieper. Mensen beweren dingen te zien, die maar weinig mensen kunnen waarnemen. Let wel! Het hoeft niet te zijn dat diegene dit dus niet kan zien.
Sommige mensen hun gehoor is een stuk beter dan het ander, kunnen bepaalde tonen horen terwijl oudere dit niet kunnen. Betekent dit dat zij dit verzinnen? Nee totaal niet, zij hebben een perceptie die niet iedereen heeft.
Einstein had een IQ veel hoger dan de meeste. Hallucineerde hij omdat hij veel beter was in bepaalde dingen dan menig ander? Nee totaal niet, zijn hersenen hadden zich op dat vlak een stuk beter ontwikkelt dan bij menig ander.
Je moet een medium ook zo zien (niet allemaal natuurlijk). Een persoon die op een bepaald punt een betere perceptie heeft dan andere.
pi_33009543
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:10 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik wacht op apparatuur van handige jongens en meisjes, apparatuur die wetenschappelijk erkend wordt.
Ha, dan kun je lang wachten miepie
Gaap Goals rulezzz!
pi_33009551
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:08 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

Goed gezegd Qua wetenschap komt de mens net kijken, in feite weten we nog helemaal niets.
Uiteindelijk zal het wetenschappelijk te verklaren zijn alleen zijn daar nu de middelen niet voor maar dat betekent niet dat het niet bestaat of er niet is.
Vroeger werd je opgehangen als je zei dat de wereld rond was, het was nog niet bewezen dus was het grote onzin.
En dit is net zoiets.
Precies ! En daarom zou het mooi zijn, wanneer we 'diezelfde' wetenschappelijke methodieken kunnen toepassen op deze beweringen! Want als het aan het pure geloof zou liggen (simpelweg aannemen wat anderen beweren), dan was de aarde voor ons nog steeds plat.

Niemand beweert dat het onzin is, enkel de geloofwaardigheid van Robbert wordt in twijfel getrokken en wel om een aantal zeer aannemelijke redenen.
pi_33009563
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wanneer mensen op hun teentjes getrapt worden in dit soort, vrij rustige hoor, discussies kun je daaruit al concluderen dat mensen zelf ook niet bepaald zeker zijn over hun zaak. Vanwaar deze uitval?

Ik zeg helemaal niet dat datgene wat we (nog) niet wetenschappelijk kunnen aantonen niet bestaat. Ik vind alleen dat wel wel altijd een poging moeten doen om uitzonderlijke claims (want dat zijn het) te onderzoeken. De claims worden gemaakt, pats boem, zo is het volgens Robbert. Dan moet er op zijn minst toch ruimte zijn voor een soort wetenschappelijke benadering? Waarom laten ze dat niet toe in het programma?

Het punt met dit soort dingen is keer op keer: er wordt door de personen die het beweren ZELF een muur gebouwd om hun eigen wereld en iedereen die probeert binnen te komen wordt geweerd met grof geweld. Dat zet mij te denken. Nog niet eens met betrekking tot de verschijnselen zelf, maar wel ten aanzien van de geloofwaardigheid van de mensen die het beweren.

het irriteert me dat jij alles met zekerheid durft te zeggen zoals: Het is gebasseerd op niets, hoe kan je dat nou zeker weten, en zo te zien heb jij ook gestudeerd voor psycholoog, want alles is toch te verklaren met hallucinaties, en een levensechte droom.Jij hebt duidelijk een goot onderzoek gedaan want je weet alles zo met zekerheid te zeggen en beweren
Maar ik weet wel beter, ik weet wat ik hezien heb en dat waren geen hallucinaties of een droom
pi_33009575
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:15 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Ha, dan kun je lang wachten miepie
Ik heb er vertrouwen in.
  maandag 12 december 2005 @ 11:18:58 #224
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33009611
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies. Hij beweert dingen en is degene die zou moeten bewijzen dat het klopt. Waarom zouden wij het voor waar aannemen?
Kom nou toch, dit is in besloten kringen toch al aangetoond.
De wetenschap is zo gebaseerd, dat dingen als het paranormale niet bewezen kunnen worden. Totdat de wetenschap op zo'n vlak is, dat dit gemeten kan worden met apparatuur. Wetenschap gaat ergens pas vanuit, als het gemeten kan worden, of 100% foutloos bewezen.

Wat is de reden dat Amerikanen, in regelmaat mediums gebruiken bij belangrijke politie onderzoeken. Dat terwijl het niet bewezen is?
De reden daarachter is, omdat het in het verleden al regelmatig positief heeft uitgepakt!
pi_33009617
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

En dat, fuifduif, zijn nou juist de opmerkingen waardoor iemand agressief reageert. Hoeveel mensen op deze aardkloot hebben halucinaties. Weet iemand ook echt daadwerkelijk wat ze zien? Mensen die kleuren blind zijn, zien kleuren anders dan jij en ik. Maar dromen zij? Hebben zij hallucinaties? Nee, totaal niet. Toch werd hier in het verleden vreemd over gedacht.

Verschijningen daarintegen gaat iets dieper. Mensen beweren dingen te zien, die maar weinig mensen kunnen waarnemen. Let wel! Het hoeft niet te zijn dat diegene dit dus niet kan zien.
Sommige mensen hun gehoor is een stuk beter dan het ander, kunnen bepaalde tonen horen terwijl oudere dit niet kunnen. Betekent dit dat zij dit verzinnen? Nee totaal niet, zij hebben een perceptie die niet iedereen heeft.
Einstein had een IQ veel hoger dan de meeste. Hallucineerde hij omdat hij veel beter was in bepaalde dingen dan menig ander? Nee totaal niet, zijn hersenen hadden zich op dat vlak een stuk beter ontwikkelt dan bij menig ander.
Je moet een medium ook zo zien (niet allemaal natuurlijk). Een persoon die op een bepaald punt een betere perceptie heeft dan andere.
Natuurlijk, wie weet behoren de dingen die men ziet tijdens een hallucinatie inderdaad tot de werkelijkheid, maar misschien ook niet. En het is die onzekerheid die voor mij bepaalt om niet zomaar wat aan te nemen. Want je kunt niet ontkennen dat een hallucinatie kan zijn wat de definitie erover zegt, namelijk: waanvoorstelling (bron: Van Dale).
pi_33009644
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:16 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

het irriteert me dat jij alles met zekerheid durft te zeggen zoals: Het is gebasseerd op niets, hoe kan je dat nou zeker weten, en zo te zien heb jij ook gestudeerd voor psycholoog, want alles is toch te verklaren met hallucinaties, en een levensechte droom.Jij hebt duidelijk een goot onderzoek gedaan want je weet alles zo met zekerheid te zeggen en beweren
Maar ik weet wel beter, ik weet wat ik hezien heb en dat waren geen hallucinaties of een droom
Ik steun je kerel, ik heb ook zelf verschijningen gezien toen ik klaarwakker was. En als ik mijn hand omhoog tegen het plafond hou zie ik direct een soort blauwgrijze band om mijn hand. En dat is GEEN dubbelbeeld, hallucinatie of weet ik veel wat. Dat is mijn eigen aura dames en heren.

Gaap Goals rulezzz!
pi_33009674
quote:
Als een commercieel programma van alles beweert en het verpakt in spannende beelden met spannende muziek, maar geen enkele poging doet om ruimte te bieden voor meer objectieve en weteschappelijke analyse, dan zet mij dat wel te denken ja. Dan is het inderdaad op niets gebaseerd, behalve de uitlatingen van één of ander medium. En daar hebben we niets aan. Ik zeg niet dat ik het zeker weet, ik zeg alleen dat er tegenaanwijzingen genoeg zijn om het in ieder geval niet klakkeloos te slikken.
quote:
Mensen die hallucineren denken dat altijd .
pi_33009707
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:18 schreef Ticker het volgende:
Wat is de reden dat Amerikanen, in regelmaat mediums gebruiken bij belangrijke politie onderzoeken. Dat terwijl het niet bewezen is?
De reden daarachter is, omdat het in het verleden al regelmatig positief heeft uitgepakt!
Dat klopt, maar hoe vaak heeft het niet goed uitgepakt? Het gaat om die verhouding, want die zegt alles over de toevalskans. Helaas hoor je nooit iets over mislukte pogingen en dus als er dan een keer een geslaagde poging is, lijkt het zo wonderbaarlijk dat het wel waar moet zijn.
pi_33009712
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:18 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kom nou toch, dit is in besloten kringen toch al aangetoond.
Oh - waarom zijn die kringen dan zo besloten?
quote:
De wetenschap is zo gebaseerd, dat dingen als het paranormale niet bewezen kunnen worden. Totdat de wetenschap op zo'n vlak is, dat dit gemeten kan worden met apparatuur. Wetenschap gaat ergens pas vanuit, als het gemeten kan worden, of 100% foutloos bewezen.

Het is allemaal gebaseerd op aanname. Net als religie, daar is op zich niks mis mee.

Waar ik alleen voor waarschuw zijn de negatieve en schadelijke effecten die het ook wel degelijk heeft. Zeker als het zoals hier op zo'n amusement achtige manier wordt gebracht.
pi_33009723
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik steun je kerel, ik heb ook zelf verschijningen gezien toen ik klaarwakker was. En als ik mijn hand omhoog tegen het plafond hou zie ik direct een soort blauwgrijze band om mijn hand. En dat is GEEN dubbelbeeld, hallucinatie of weet ik veel wat. Dat is mijn eigen aura dames en heren.

Zou je niet even een afspraak willen maken met je opticiën?
  maandag 12 december 2005 @ 11:26:00 #231
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33009745
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:22 schreef FuifDuif het volgende:

Mensen die hallucineren denken dat altijd .
Mensen die hallucineren zijn vaak paranoide en missen een groot deel van het gezond verstand. Mag toch wel zeggen dat dat bij hem zo te lezen aan zijn reacties, niet het geval is.
pi_33009765
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Oh, noem jij dat aura?
pi_33009810
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:26 schreef Ticker het volgende:
Mensen die hallucineren zijn vaak paranoide en missen een groot deel van het gezond verstand. Mag toch wel zeggen dat dat bij hem zo te lezen aan zijn reacties, niet het geval is.
Je zegt het zelf al: "vaak", dus niet altijd. En volgens mij hebben hallucinaties niets te maken met je intellectuele en logische capaciteiten.
  maandag 12 december 2005 @ 11:32:11 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33009869
Tvp. lachwekkend dat zoveel mensen zo'n grappenmaker geloven....

Die graancirkels zijn overigens standaard fake... En een vuurbol in zijn achtertuin? Zal best: bolbliksems, niks bijzonders....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33009910
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, noem jij dat aura?
Ja, hoe noem jij het dan? Schizofrenie van de 3e graad en dus staatsgevaarlijk?

Gaap Goals rulezzz!
pi_33009928
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:34 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Kun je er een foto van maken?
  maandag 12 december 2005 @ 11:38:30 #237
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33010003
Ahhh Men, het loopt hier vol met wetenschappers, die alles fake verklaren of er een debiele andere verklaring voor hebben. Begint echt irritant te worden, als je dus totaal niet in zoiets gelooft en je interesse blijkbaar ergens anders ligt, begin dan ook niet telkens een discussie.
Dit blijft een welles nietus situatie.

Ik verkloot ook geen andere topics door overal belachelijk op te reageren, doe dit dan aub ook niet hier.
pi_33010016
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:34 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Nee, gewoon een blauwgrijze gloed. Waaromdie koketterie met dat zogenaamde bovennatuurlijke?
pi_33010048
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:38 schreef Ticker het volgende:
Ahhh Men, het loopt hier vol met wetenschappers, die alles fake verklaren of er een debiele andere verklaring voor hebben. Begint echt irritant te worden, als je dus totaal niet in zoiets gelooft en je interesse blijkbaar ergens anders ligt, begin dan ook niet telkens een discussie.

Ik verkloot ook geen andere topics door overal belachelijk op te reageren, doe dit dan aub ook niet hier.
Niet zo defensief. Ik zet er gewoon vraagtekens bij en daar zou je toch tegen moeten kunnen. Ik maak het niet belachelijk, van mij mag iedereen zijn eigen hobby hebben hoor.
pi_33010053
Ja man, om heel even off-topic te gaan. Ik heb van zulke gasten wel eens verklaringen gehoord van UFO's. Komen ze onder andere aan met vogels en wolken aan, woehahahaha. Ach, is ook logisch want ze moeten toch iets kunnen aanwijzen. En al die mensen die ooit zo'n ding gezien hebben (waaronder piloten en politiemensen) zijn allemaal gek. Ja tuuuuuuuuuurlijk.

On-topic maar weer.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 12 december 2005 @ 11:41:45 #241
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33010068
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja man, om heel even off-topic te gaan. Ik heb van zulke gasten wel eens verklaringen gehoord van UFO's. Komen ze onder andere aan met vogels en wolken aan, woehahahaha. Ach, is ook logisch want ze moeten toch iets kunnen aanwijzen. En al die mensen die ooit zo'n ding gezien hebben (waaronder piloten en politiemensen) zijn allemaal gek. Ja tuuuuuuuuuurlijk.

On-topic maar weer.

Meeste mensen missen het besef, van in hoe grote getalen dit soort dingen gebeuren.
pi_33010092
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, gewoon een blauwgrijze gloed. Waaromdie koketterie met dat zogenaamde bovennatuurlijke?
Ja? En wat is dat volgens jou dan, die blauwgrijze gloed, die ook wel eens van kleur verandert?
Gaap Goals rulezzz!
pi_33010150
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:38 schreef Ticker het volgende:

En dan? Dit topic (en andere topics) laten lopen waarin van alles wordt beweerd, van alles wordt geslikt en opnieuw vanuit het niets wordt gefabriceerd? Wat heb je daaraan? Als er geen sceptici zouden zijn, wie zou het grote publiek dan nog behoeden voor kwakzalvers en charlatans? Ik vind het hèèl belangrijk om kritisch te zijn bij dit soort gevallen. Het gaat hier niet alleen om een topic, het gaat hier om een populair televisieprogramma dat door velen wordt bekeken, waardoor velen worden beïnvloed, zonder dat men ook maar enige verantwoordig en onderbouwing aanlevert.

Waar zou je over willen praten dan, wanneer er geen kritiek is? Elkaar voortdurend bevestigen dat het allemaal waar is wat Robbert zegt? Waar leidt dat toe?
pi_33010233
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Ja? En wat is dat volgens jou dan, die blauwgrijze gloed, die ook wel eens van kleur verandert?
Fantasie? Ja sorry hoor, als alleen jij het kan zien bij je eigen handen en anderen niet, hoe weet jij dan zo zeker dat het werkelijkheid is?
pi_33010239
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Geen flauw idee, is dat belangrijk om te weten? Misschien lichtval, misschien ben je moe, misschien je overleden parkiet die een goede dag heeft?
  maandag 12 december 2005 @ 12:39:47 #246
28167 matthijst
pi_33011613
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:

On-topic maar weer.
Wat hebben UFO's met praatjesmakers te maken dan?
UFO's zijn niet buitenaards en geen geesten lijkt me
  maandag 12 december 2005 @ 12:58:41 #247
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012021
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:39 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wat hebben UFO's met praatjesmakers te maken dan?
UFO's zijn niet buitenaards en geen geesten lijkt me
Oh je weet wat het zijn? nou dan zijn het voor jou geen UFO's meer, maar IFO's... Identified Flying Objects! Proficitiat met al je kennis over alle UFO's.

Hmm gaat behoorlijk offtopic nu!
pi_33012148
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef Ticker het volgende:
Oh je weet wat het zijn? nou dan zijn het voor jou geen UFO's meer, maar IFO's... Identified Flying Objects! Proficitiat met al je kennis over alle UFO's.
Man, doe toch niet zo gefrustreerd als iemand het niet met je eens is. Ik ga haast denken dat jij de betreffende Robbert van den Broeke bent, want waarom zou je anders zo agressief reageren?
  maandag 12 december 2005 @ 13:03:39 #249
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012178
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En dan? Dit topic (en andere topics) laten lopen waarin van alles wordt beweerd, van alles wordt geslikt en opnieuw vanuit het niets wordt gefabriceerd? Wat heb je daaraan? Als er geen sceptici zouden zijn, wie zou het grote publiek dan nog behoeden voor kwakzalvers en charlatans? Ik vind het hèèl belangrijk om kritisch te zijn bij dit soort gevallen. Het gaat hier niet alleen om een topic, het gaat hier om een populair televisieprogramma dat door velen wordt bekeken, waardoor velen worden beïnvloed, zonder dat men ook maar enige verantwoordig en onderbouwing aanlevert.

Waar zou je over willen praten dan, wanneer er geen kritiek is? Elkaar voortdurend bevestigen dat het allemaal waar is wat Robbert zegt? Waar leidt dat toe?
O, nee. Begrijp me niet verkeerd, een beetje discussieren en elkaar's standpunten meten is wel leuk. Kan je ook eens zien hoe mensen totaal anders denken dan jijzelf. Maar op een gegeven moment komt het tot een punt dat er meer kritiek word geleverd, dan het programma nog word gewaardeerd. En dan denk ik waarom?
Ik ga ook niet lopen roepen dat Peter R. de Vries een nep programma heeft, en dat alle criminelen die je daar ziet, gehuurde acteurs ofzo zijn (ook een vorm van belazeren).
pi_33012216
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef Ticker het volgende:

[..]

O, nee. Begrijp me niet verkeerd, een beetje discussieren en elkaar's standpunten meten is wel leuk. Kan je ook eens zien hoe mensen totaal anders denken dan jijzelf. Maar op een gegeven moment komt het tot een punt dat er meer kritiek word geleverd, dan het programma nog word gewaardeerd. En dan denk ik waarom?
Ik ga ook niet lopen roepen dat Peter R. de Vries een nep programma heeft, en dat alle criminelen die je daar ziet, gehuurde acteurs ofzo zijn (ook een vorm van belazeren).
Sorry hoor, maar die vergelijking met Peter R. de Vries slaat werkelijk nergens op.
  maandag 12 december 2005 @ 13:05:47 #251
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012239
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Netflier het volgende:

[..]

Man, doe toch niet zo gefrustreerd als iemand het niet met je eens is. Ik ga haast denken dat jij de betreffende Robbert van den Broeke bent, want waarom zou je anders zo agressief reageren?
Sceptisch, en humorloos.
Damn, dat zijn zo al 2 dingen tegen!
  maandag 12 december 2005 @ 13:09:11 #252
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012335
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar die vergelijking met Peter R. de Vries slaat werkelijk nergens op.
Ik neem aan dat je dat zegt, omdat voor jou Peter. R. een programma is, wat 100% op feiten is gebaseerd?
pi_33012352
Zoek nou eens iemand om die bollen op die foto's te verklaren.... dan kan je bewijzen dat het onzin is.....
pi_33012431
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:05 schreef Ticker het volgende:
Sceptisch, en humorloos.
Damn, dat zijn zo al 2 dingen tegen!
Waarom zou ik er een grapje van maken?

Scaptisch zijn vind ik in dit geval geen slechte eigenschap.
pi_33012515
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:09 schreef Ticker het volgende:
Ik neem aan dat je dat zegt, omdat voor jou Peter. R. een programma is, wat 100% op feiten is gebaseerd?
Vreemd, je gelooft van der Broeke wel en Peter R. de Vries niet. Ik snap niet waarom die laatste onderdoet voor de eerste.

Niet dat ik veel heb met hem by the way.
  maandag 12 december 2005 @ 13:16:24 #256
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33012549
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik ook niet, maar je zegt het verkeerd. Het is eigenlijk:

"Geloof jij daadwerkelijk dat Irene Moors aan een programma zou meedoen over verschijnselen waarin zij zelf niet gelooft?"

Want zo is het: zij is enkel een gelovige en dat maakt haar niet een norm op basis waarvan wij de waarheid van de in het programma gepresenteerde verschijnselen kunnen beoordelen.
Wil je dan iemand die totaal sceptisch is hierover en er niet in gelooft ? Wat voor waarde heeft zo'n programma dan als zo'n jongen de grond ingeboord wordt ? Mensen die roepen dat alles nep is zijn waarschijnlijk net zo erg als de mensen die zeggen dat alles 100 % waar is. Ik geloof ook in hem, maar er zijn wel wat twijfels soms over bepaalde dingen. Hoe willen jullie verklaren dat hij dat verhaal vertelde over paris ? De naam van die oma op noemde "Jeanne" ? Zijn dat allemaal lucky shots ?
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  maandag 12 december 2005 @ 13:20:36 #257
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012650
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:09 schreef Rgrr het volgende:
Zoek nou eens iemand om die bollen op die foto's te verklaren.... dan kan je bewijzen dat het onzin is.....
Als je een antwoord zoekt zoals dat het stofdeeltjes zijn kan ik je teleurstellen. Dat zijn het niet, stofdeeltjes komen niet in zoveel vormen en maten voor, en daarbij is een stofdeel geen ronde weerkaatsing.
  maandag 12 december 2005 @ 13:23:29 #258
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33012730
ik heb nu in totaal 7 recente foto's van 3 verschillende cams met bollen erop gevonden allemaal gemaakt ronde de zelfde plek , mijn bank in mijn huiskamer..................ik vind het appart...en dood eng! hahha
pi_33012838
Uiteraard, als de skeptici het niet meer weten is het toeval of onzin. Meestal het laatste trouwens.

Zoals ik al eerder zei, dit hele topic is onzinnig want het zal NOOIT bewezen kunnen worden.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 12 december 2005 @ 13:28:22 #260
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012860
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:14 schreef Netflier het volgende:

[..]

Vreemd, je gelooft van der Broeke wel en Peter R. de Vries niet. Ik snap niet waarom die laatste onderdoet voor de eerste.

Niet dat ik veel heb met hem by the way.
Huh? Jij interpeteert dat dus zelf. Wel blijven lezen. Ik lag een vergelijking, ik zei niet dat peter r daadwerkelijk de boel belazerde. Ben je wakker? Bakker!
pi_33012966
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:16 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Wil je dan iemand die totaal sceptisch is hierover en er niet in gelooft ? Wat voor waarde heeft zo'n programma dan als zo'n jongen de grond ingeboord wordt ? Mensen die roepen dat alles nep is zijn waarschijnlijk net zo erg als de mensen die zeggen dat alles 100 % waar is. Ik geloof ook in hem, maar er zijn wel wat twijfels soms over bepaalde dingen.
Nee, nee, nee, wat is er tegenwoordig mis met het begrijpend lezen van de Nederlander? Natuurlijk is het beter om iemand het programma te laten presenteren die er zelf achter staat. Het is helemaal niet erg dat Irene erin gelooft! De enige kritiek die ik in dit verband had, was dat OMDAT Irene erin gelooft de beweringen wel waar MOETEN zijn. Irene is maar een mens, net zoals wij. Zij vormt niet de norm op basis waarvan een waarheidsgehalte kan worden bepaald.
quote:
Hoe willen jullie verklaren dat hij dat verhaal vertelde over paris ? De naam van die oma op noemde "Jeanne" ? Zijn dat allemaal lucky shots ?
Nee, dat zeg ik niet! Ik hou het voor mogelijk dat hij echt de waarheid spreekt en dat die informatie daadwerkelijk tot hem komt via spirituele bronnen. Maar het kunnen trucjes zijn.
  maandag 12 december 2005 @ 13:32:53 #262
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33012971
Ik denk trouwens zelf dat Orbs juist met een flitser tot het licht komen doordat de lichtflits als het ware energie weerkaatst.
Een infrarood laser kan je ook niet met het blote oog waarnemen, met een flitser ook niet.. maar weer wel met rook.

voor de mensen die dus ook net als ik geloven dat Orbs, geesten of energie.
Hier een voorbeeld van wat een kind wel kan zien, de rest vaak niet.

Kinderen zijn inprincipe onaangetast als het gaat om perceptie. Naarmate je ouder word is het net als bij Robbert duidelijk, dat de dingen die je ziet, niet door iedereen gezien word.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ticker op 12-12-2005 14:02:00 ]
pi_33013282
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:28 schreef Ticker het volgende:
Huh? Jij interpeteert dat dus zelf. Wel blijven lezen. Ik lag een vergelijking, ik zei niet dat peter r daadwerkelijk de boel belazerde. Ben je wakker? Bakker!
Je maakt zelf een vergelijking met Peter R. de Vries. Daarmee impliceer je al dat hij mogelijk de boel belazert, terwijl dat nooit aan de orde kwam. (Hoewel het natuurlijk wel zou kunnen, want ook hier kan men feiten verdraaien om het sensationeler te maken.) Het programma met Robbert is totaal iets anders. Daarbij draait het hoofdzakelijk of het wel of niet waar is.
  maandag 12 december 2005 @ 13:58:28 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33013602
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef Ticker het volgende:
Ik denk trouwens zelf dat Orbs juist met een flitser tot het licht komen doordat de lichtflits als het ware energie weerkaatst.
Een infrarood kan je ook niet met het blote oog waarnemen, met een flitser ook niet.. maar weer wel met rook.
IR-licht met rook?
quote:
voor de mensen die dus ook net als ik geloven dat Orbs, geesten of energie.

[afbeelding]

Kinderen zijn inprincipe onaangetast als het gaat om perceptie. Naarmate je ouder word is het net als bij Robbert duidelijk, dat de dingen die je ziet, niet door iedereen gezien word.
Wat ziet het kind dan wat de rest vaak niet ziet?
  maandag 12 december 2005 @ 14:02:09 #265
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33013686
quote:
Wat ziet het kind dan wat de rest vaak niet ziet?
Leuk hé, alleen reageren om reacties uit te lokken .. Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet
  maandag 12 december 2005 @ 14:04:06 #266
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33013736
O nee Pfaf is er, persoonlijk véte? Gaan we weer.

Als je echt niet begrijp wat ik bedoel met, wat kinderen wel zien wat de rest niet ziet, moet je denk ik nog eens even kijken waar dit topic over ging. Daarbij ook de bijbehorende foto eens bekijken.
  maandag 12 december 2005 @ 14:04:02 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33013737
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Leuk hé, alleen reageren om reacties uit te lokken .. Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet
Slecht geweten? Paranoïde?

Ik stel een doodnormale vraag, als jij niet normaal kan reageren kun je beter zelf optyfen...
  maandag 12 december 2005 @ 14:05:52 #268
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33013794
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:04 schreef Ticker het volgende:
O nee Pfaf is er, persoonlijk véte? Gaan we weer.

Als je echt niet begrijp wat ik bedoel met, wat kinderen wel zien wat de rest niet ziet, moet je denk ik nog eens even kijken waar dit topic over ging. Daarbij ook de bijbehorende foto eens bekijken.
Ik weet genoeg.
De rode oogjes zijn inderdaad verdacht.
Maar sorry, ik zal het sceptisch zijn aan anderen overlaten. Kritiek krijgen is waarschijnlijk weer te pijnlijk.
  maandag 12 december 2005 @ 14:07:40 #269
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33013849
Je weet toch wat de poster van die foto bedoelde ? Je ziet toch duidelijk dat dat kind naar een witte bol in het midden van de foto kijkt .. Nu reageer je als een kip zonder kop, toont niet echt respect voor zijn manier van denken (en van meerdere) ..
  maandag 12 december 2005 @ 14:11:13 #270
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33013930
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:05 schreef pfaf het volgende:
Kritiek krijgen is waarschijnlijk weer te pijnlijk.
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:04 schreef pfaf het volgende:

[..]

Slecht geweten? Paranoïde?

Ik stel een doodnormale vraag, als jij niet normaal kan reageren kun je beter zelf optyfen...
Kan niet hé, als modje!
  maandag 12 december 2005 @ 15:00:08 #271
28167 matthijst
pi_33015109
Tsja, of dat kind kijkt naar haar vader die links op de foto, hoe handig, afgeknipt is
  maandag 12 december 2005 @ 15:05:07 #272
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33015253
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:00 schreef matthijst het volgende:
Tsja, of dat kind kijkt naar haar vader die links op de foto, hoe handig, afgeknipt is
Ok, die vader staat links volgens jou.. Wat is dat die vlek in het midden? En kom niet met reflectie..want dat zie je dus zo dat het niet is.
pi_33015673
ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en vind het jammer dat het zo negatief sfeertje heeft.
Waarom kan er niet gewoon leuk over worden gediscuseerd, het is meer een spelletje geworden van welles nietes.
maar ik ben bang dat dat gewoon niet mogelijk is, het is net als met de discussie wel of niet vegetarier zijn/worden, of wel of niet in een god geloven en ga zo maar door.

Persoonlijk vind ik het heel mooi wat robbert allemaal teweeg brengt, en dat hij het nu zo naar buiten brengt.
Ik ben nu bezig zijn boek te lezen, vind het een mooi boek, maar tegelijk denk ik als ik het lees, wat zullen er weer een hoop denken, ja hoor, het zal wel weer nep zijn enz.
ik denk dat je dat gewoon maar naast je neer moet leggen, en je eigen gedachten daar over moet houden.
Ik weet gewoon voor mijzelf dat het 100% waarheid is.
klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peekaboo op 12-12-2005 20:45:37 ]
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_33015770
quote:

[..]

Wil je dan iemand die totaal sceptisch is hierover en er niet in gelooft ? Wat voor waarde heeft zo'n programma dan als zo'n jongen de grond ingeboord wordt ? Mensen die roepen dat alles nep is zijn waarschijnlijk net zo erg als de mensen die zeggen dat alles 100 % waar is. Ik geloof ook in hem, maar er zijn wel wat twijfels soms over bepaalde dingen. Hoe willen jullie verklaren dat hij dat verhaal vertelde over paris ? De naam van die oma op noemde "Jeanne" ? Zijn dat allemaal lucky shots ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33015838
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Ticker het volgende:
Ok, die vader staat links volgens jou.. Wat is dat die vlek in het midden? En kom niet met reflectie..want dat zie je dus zo dat het niet is.
OK, je hebt me overtuigd. Het moet wel één of andere geest zijn. Wat kan het anders wezen? En wat zijn wetenschappers toch vreselijk oliedom dat ze het bestaan het geesten en orbs ontkennen. Maar ja, ze zijn sceptisch en dat is een hééééééééle slechte nare eigenschap.
  maandag 12 december 2005 @ 15:35:03 #276
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33016061
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef Netflier het volgende:

[..]

OK, je hebt me overtuigd. Het moet wel één of andere geest zijn. Wat kan het anders wezen? En wat zijn wetenschappers toch vreselijk oliedom dat ze het bestaan het geesten en orbs ontkennen. Maar ja, ze zijn sceptisch en dat is een hééééééééle slechte nare eigenschap.
Dankje!
Mijn taak zit erop voor jou! Zo nu de rest nog!
pi_33016826
Ik heb het gisteren weer gekeken, interessante uitzending

Ik heb meteen even mijn fotoboek doorgebladert, en ik kwam ook een aantal van die foto's tegen met orbs's erop. Vooral in het huis van mijn oma zijn ze vaak gefotografeerd.
pi_33016971
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik weet genoeg.
De rode oogjes zijn inderdaad verdacht.
Maar sorry, ik zal het sceptisch zijn aan anderen overlaten. Kritiek krijgen is waarschijnlijk weer te pijnlijk.
Je weet toch wel dat je tegenwoordig niet meer meetelt als je geen newage-kind hebt, anders moet het wel hoogbefaafd zijn of communiceren met 5 geslachten terug.

Ik vind het reuze zielig dat kinderen op die manier gebruikt worden om het niveau van de ouders te compenseren.
pi_33017455
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:05 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik heb het gisteren weer gekeken, interessante uitzending

Ik heb meteen even mijn fotoboek doorgebladert, en ik kwam ook een aantal van die foto's tegen met orbs's erop. Vooral in het huis van mijn oma zijn ze vaak gefotografeerd.
ja precies, ik zie ze vooral op de foto's van de crematie van m'n oma, en bij een familie-etentje. En ook in een metrogang in Londen.. en nooit op foto's van mij en vrienden/vriendinnen.. toeval?
Strawberry Flavour..
  maandag 12 december 2005 @ 16:34:15 #280
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33017608
ik kom nu ook tot de conclusie dat dit inderdaad een eindeloze discussie gaat worden over wellus / nietus .. De één gelooft, de ander niet .. Mensen die geloven worden voor gek uitgemaakt, de mensen die niet geloven, geloven slechts in hun eigen verklaringen .. Hopeloos dus in feite
pi_33017614
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:28 schreef -moi- het volgende:

[..]

ja precies, ik zie ze vooral op de foto's van de crematie van m'n oma, en bij een familie-etentje. En ook in een metrogang in Londen.. en nooit op foto's van mij en vrienden/vriendinnen.. toeval?
Ik weet niet, maar ik blader nu nog wat andere foto's door. En ik zie echt alleen bij familieleden die op de foto staan, bij vrienden op foto's zie ik niets.
pi_33017615
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:20 schreef Peekaboo het volgende:

Ik weet gewoon voor mijzelf dat het 100% waarheid is.
klaar.
Dan hoef jij dus niet meer in dit topic te komen
  maandag 12 december 2005 @ 16:38:12 #283
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33017729
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:34 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik blader nu nog wat andere foto's door. En ik zie echt alleen bij familieleden die op de foto staan, bij vrienden op foto's zie ik niets.
Grappig, dat als je pas erover gelezen hebt je die orbs op foto's opmerkt. Daarvoor kijk je er zo overheen, en zijn het "vlekjes".
pi_33017851
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:34 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

ja dat dus heel vreemd.. want ik heb VEEL meer foto's met vrienden, en daar valt er geen 1 te bespeuren.
Strawberry Flavour..
pi_33017914
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Grappig, dat als je pas erover gelezen hebt je die orbs op foto's opmerkt. Daarvoor kijk je er zo overheen, en zijn het "vlekjes".
Dat is toch meestal zo als je nieuwe kennis op doet?
  maandag 12 december 2005 @ 16:50:12 #286
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33018120
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:44 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat is toch meestal zo als je nieuwe kennis op doet?
uh.. ja klopt
pi_33018257
The Orb was een geweldige band inderdaad
  maandag 12 december 2005 @ 17:54:30 #288
28167 matthijst
pi_33020257
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef Ticker het volgende:

Hier een voorbeeld van wat een neger wel kan zien, de rest vaak niet.

Negers zijn inprincipe onaangetast als het gaat om perceptie. Naarmate je zwarter word is het net als bij Robbert duidelijk, dat de dingen die je ziet, niet door iedereen gezien wordt.
pi_33022170
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hier een voorbeeld van wat een neger wel kan zien, de rest vaak niet.
[afbeelding]

Die zelfgemaakte geestfoto's hier:

Mensen die, nu aangetoond is hoe eenvoudig het na te maken is, nóg niet critisch tegenover de foto's van Robbert staan zijn wel erg goedglovig.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33022227
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Mensen die, nu aangetoond is hoe eenvoudig het na te maken is, nóg niet critisch tegenover de foto's van Robbert staan zijn wel erg goedglovig.
Ik snap ook wel dat die foto's gemakkelijk na zijn te maken. Maar ik blijf toch met de vraag zitten, hoe hij dan dan zonder verdere hulpmiddelen fotografeerd waar mensen bijstaan.
pi_33022445
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:59 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Maar ik blijf toch met de vraag zitten, hoe hij dan dan zonder verdere hulpmiddelen fotografeerd waar mensen bijstaan.
Heeft hij dat in zijn programma gedaan? Wat ik begrepen heb is dat er naar aanleiding van eerdere verschijningen mensen langs zijn geweest met een eigen camera om bij hem thuis die foto's ook te maken (volgens mij in een item van RTL4) hij heeft de foto's wel met die meegebrachte camera gemaakt, maar moest zich afzonderen om zich te "concentreren" oid. Ze hebben hem dus niet de foto's zien maken.
pi_33022489
Ik dacht dat het in Life & Cooking was, maar nu begin ik ook te twijfelen of hij zich toen ook moest concentreren en zich afzonderen
pi_33022677
Heb zelf geprobeerd die bollen op een foto te zetten, maar zonder resultaat (:{).
Bekijk ik net even een foto van school, zie ik dit:

Nu vraag ik je!
pi_33023059
Als iemand te snel voorbij loopt bij een toestel met een lange sluittijd dan zie je hem ook als een wazige geest. Daarvan weten we hoe het komt dus erkend niemand dat het daadwerkelijk om een geest gaat. Maar als het om andere, natuurkundig prima te verklaren, dingen gaat zoals de lichtbollen (die je "vreemd" genoeg alleen binnen ziet) dan zijn we opeens minder critisch?? Het lijkt wel alsof we weer in de tijd van de Vikingen zijn en onverklaarbare natuurverschijningen aan iets hogers (paranormaals of in die tijd goddelijks) toeschrijven.

Grappig dat ook deze "aliens" precies voldoen aan een antropomorf geformuleerd paradigma. Dit is geen perceptie maar projectie. En dat maakt het op voorhand al verdacht.
  maandag 12 december 2005 @ 19:24:08 #295
28167 matthijst
pi_33023172
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Uhm, deze is dus niet nagemaakt
Sony DSC-U20, zo'n heel klein dingetje, dingen staan erom bekend dat ze van die stofvlekken geven blij flitsen

"Ghost-like round reflections sometimes appear during night time shots when the flash is used. Must be dust particles in the air emphasized because of the distance of the flash to the lens. Common problem...I was told, with small cameras."

"Hi all, i bought a second hand Sony U20 digicam, most of the shots were rather ok, but on several of em, i found white spots on it take a look at the attached picture"

"It is reflection of the flash off of dust in the air. I have a U20 and experience these ghost orbs from time to time."

Goh

[ Bericht 20% gewijzigd door matthijst op 12-12-2005 19:30:05 ]
pi_33026022
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan hoef jij dus niet meer in dit topic te komen
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_33027024
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Heeft hij dat in zijn programma gedaan? Wat ik begrepen heb is dat er naar aanleiding van eerdere verschijningen mensen langs zijn geweest met een eigen camera om bij hem thuis die foto's ook te maken (volgens mij in een item van RTL4) hij heeft de foto's wel met die meegebrachte camera gemaakt, maar moest zich afzonderen om zich te "concentreren" oid. Ze hebben hem dus niet de foto's zien maken.
volgens mij was irene er gewoon bij toen hij die foto's in slot loevenstijn maakte... en ook een keer met een gewone wegwerpcamera van de kruidvat.
Strawberry Flavour..
  maandag 12 december 2005 @ 21:33:43 #298
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_33027368
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:11 schreef Xrenity het volgende:
Heb zelf geprobeerd die bollen op een foto te zetten, maar zonder resultaat (:{).
Bekijk ik net even een foto van school, zie ik dit:
[afbeelding]

Nu vraag ik je!
Het lijken ook kleine lens-flaretjes te zijn.
Check photoshop filters : LENS FLARE.

De koninklijke marine heeft op dit moment ook een spotje op tv lopen waarbij je af en toe een lichtbundel voorbij ziet schieten waardoor er kringen in beeld verschijnen. Bij een foto liggen deze vast en vervolgens geven we het de naam 'orb'.

[ Bericht 16% gewijzigd door DJMarcel.nl op 12-12-2005 21:38:47 ]
pi_33027496
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:33 schreef DJMarcel.nl het volgende:

[..]

Het lijken ook kleine lens-flaretjes te zijn.
Check photoshop filters : LENS FLARE.
ja je kan het vast photoshoppen, maar dat kan je toch met ALLES?
Strawberry Flavour..
pi_33028036
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:37 schreef -moi- het volgende:

[..]

ja je kan het vast photoshoppen, maar dat kan je toch met ALLES?
Het gaat er natuurlijk om dat een foto(soep) in dit soort gevallen geen hard bewijs is. Als je een bewering maakt zal je met meer moeten komen dan foto's die -gezien dit topic - erg makkelijk zijn te faken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')