Ik steun je kerel, ik heb ook zelf verschijningen gezien toen ik klaarwakker was. En als ik mijn hand omhoog tegen het plafond hou zie ik direct een soort blauwgrijze band om mijn hand. En dat is GEEN dubbelbeeld, hallucinatie of weet ik veel wat. Dat is mijn eigen aura dames en heren.quote:Op maandag 12 december 2005 11:16 schreef MasterM26 het volgende:
[..]
het irriteert me dat jij alles met zekerheid durft te zeggen zoals: Het is gebasseerd op niets, hoe kan je dat nou zeker weten, en zo te zien heb jij ook gestudeerd voor psycholoog, want alles is toch te verklaren met hallucinaties, en een levensechte droom.Jij hebt duidelijk een goot onderzoek gedaan want je weet alles zo met zekerheid te zeggen en beweren![]()
Maar ik weet wel beter, ik weet wat ik hezien heb en dat waren geen hallucinaties of een droom![]()
Als een commercieel programma van alles beweert en het verpakt in spannende beelden met spannende muziek, maar geen enkele poging doet om ruimte te bieden voor meer objectieve en weteschappelijke analyse, dan zet mij dat wel te denken ja. Dan is het inderdaad op niets gebaseerd, behalve de uitlatingen van één of ander medium. En daar hebben we niets aan. Ik zeg niet dat ik het zeker weet, ik zeg alleen dat er tegenaanwijzingen genoeg zijn om het in ieder geval niet klakkeloos te slikken.quote:Op maandag 12 december 2005 11:16 schreef MasterM26 het volgende:
het irriteert me dat jij alles met zekerheid durft te zeggen zoals: Het is gebasseerd op niets, hoe kan je dat nou zeker weten, en zo te zien heb jij ook gestudeerd voor psycholoog, want alles is toch te verklaren met hallucinaties, en een levensechte droom.Jij hebt duidelijk een goot onderzoek gedaan want je weet alles zo met zekerheid te zeggen en beweren![]()
Mensen die hallucineren denken dat altijdquote:Op maandag 12 december 2005 11:16 schreef MasterM26 het volgende:
Maar ik weet wel beter, ik weet wat ik hezien heb en dat waren geen hallucinaties of een droom![]()
Dat klopt, maar hoe vaak heeft het niet goed uitgepakt? Het gaat om die verhouding, want die zegt alles over de toevalskans. Helaas hoor je nooit iets over mislukte pogingen en dus als er dan een keer een geslaagde poging is, lijkt het zo wonderbaarlijk dat het wel waar moet zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 11:18 schreef Ticker het volgende:
Wat is de reden dat Amerikanen, in regelmaat mediums gebruiken bij belangrijke politie onderzoeken. Dat terwijl het niet bewezen is?
De reden daarachter is, omdat het in het verleden al regelmatig positief heeft uitgepakt!
Oh - waarom zijn die kringen dan zo besloten?quote:Op maandag 12 december 2005 11:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom nou toch, dit is in besloten kringen toch al aangetoond.
Het is allemaal gebaseerd op aanname. Net als religie, daar is op zich niks mis mee.quote:De wetenschap is zo gebaseerd, dat dingen als het paranormale niet bewezen kunnen worden. Totdat de wetenschap op zo'n vlak is, dat dit gemeten kan worden met apparatuur. Wetenschap gaat ergens pas vanuit, als het gemeten kan worden, of 100% foutloos bewezen.
Wat is de reden dat Amerikanen, in regelmaat mediums gebruiken bij belangrijke politie onderzoeken. Dat terwijl het niet bewezen is?
De reden daarachter is, omdat het in het verleden al regelmatig positief heeft uitgepakt!
Zou je niet even een afspraak willen maken met je opticiën?quote:Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik steun je kerel, ik heb ook zelf verschijningen gezien toen ik klaarwakker was. En als ik mijn hand omhoog tegen het plafond hou zie ik direct een soort blauwgrijze band om mijn hand. En dat is GEEN dubbelbeeld, hallucinatie of weet ik veel wat. Dat is mijn eigen aura dames en heren.
![]()
Mensen die hallucineren zijn vaak paranoide en missen een groot deel van het gezond verstand. Mag toch wel zeggen dat dat bij hem zo te lezen aan zijn reacties, niet het geval is.quote:Op maandag 12 december 2005 11:22 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen die hallucineren denken dat altijd.
Oh, noem jij dat aura?quote:Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik steun je kerel, ik heb ook zelf verschijningen gezien toen ik klaarwakker was. En als ik mijn hand omhoog tegen het plafond hou zie ik direct een soort blauwgrijze band om mijn hand. En dat is GEEN dubbelbeeld, hallucinatie of weet ik veel wat. Dat is mijn eigen aura dames en heren.
![]()
Je zegt het zelf al: "vaak", dus niet altijd. En volgens mij hebben hallucinaties niets te maken met je intellectuele en logische capaciteiten.quote:Op maandag 12 december 2005 11:26 schreef Ticker het volgende:
Mensen die hallucineren zijn vaak paranoide en missen een groot deel van het gezond verstand. Mag toch wel zeggen dat dat bij hem zo te lezen aan zijn reacties, niet het geval is.
Ja, hoe noem jij het dan? Schizofrenie van de 3e graad en dus staatsgevaarlijk?quote:
Kun je er een foto van maken?quote:Op maandag 12 december 2005 11:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja, hoe noem jij het dan? Schizofrenie van de 3e graad en dus staatsgevaarlijk?
![]()
![]()
Nee, gewoon een blauwgrijze gloed. Waaromdie koketterie met dat zogenaamde bovennatuurlijke?quote:Op maandag 12 december 2005 11:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja, hoe noem jij het dan? Schizofrenie van de 3e graad en dus staatsgevaarlijk?
![]()
![]()
Niet zo defensief. Ik zet er gewoon vraagtekens bij en daar zou je toch tegen moeten kunnen. Ik maak het niet belachelijk, van mij mag iedereen zijn eigen hobby hebben hoor.quote:Op maandag 12 december 2005 11:38 schreef Ticker het volgende:
Ahhh Men, het loopt hier vol met wetenschappers, die alles fake verklaren of er een debiele andere verklaring voor hebben. Begint echt irritant te worden, als je dus totaal niet in zoiets gelooft en je interesse blijkbaar ergens anders ligt, begin dan ook niet telkens een discussie.
Dit blijft een welles nietus situatie.
Ik verkloot ook geen andere topics door overal belachelijk op te reageren, doe dit dan aub ook niet hier.
quote:Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja man, om heel even off-topic te gaan. Ik heb van zulke gasten wel eens verklaringen gehoord van UFO's. Komen ze onder andere aan met vogels en wolken aan, woehahahaha. Ach, is ook logisch want ze moeten toch iets kunnen aanwijzen. En al die mensen die ooit zo'n ding gezien hebben (waaronder piloten en politiemensen) zijn allemaal gek. Ja tuuuuuuuuuurlijk.
On-topic maar weer.
Ja? En wat is dat volgens jou dan, die blauwgrijze gloed, die ook wel eens van kleur verandert?quote:Op maandag 12 december 2005 11:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, gewoon een blauwgrijze gloed. Waaromdie koketterie met dat zogenaamde bovennatuurlijke?
En dan? Dit topic (en andere topics) laten lopen waarin van alles wordt beweerd, van alles wordt geslikt en opnieuw vanuit het niets wordt gefabriceerd? Wat heb je daaraan? Als er geen sceptici zouden zijn, wie zou het grote publiek dan nog behoeden voor kwakzalvers en charlatans? Ik vind het hèèl belangrijk om kritisch te zijn bij dit soort gevallen. Het gaat hier niet alleen om een topic, het gaat hier om een populair televisieprogramma dat door velen wordt bekeken, waardoor velen worden beïnvloed, zonder dat men ook maar enige verantwoordig en onderbouwing aanlevert.quote:Op maandag 12 december 2005 11:38 schreef Ticker het volgende:
Ahhh Men, het loopt hier vol met wetenschappers, die alles fake verklaren of er een debiele andere verklaring voor hebben. Begint echt irritant te worden, als je dus totaal niet in zoiets gelooft en je interesse blijkbaar ergens anders ligt, begin dan ook niet telkens een discussie.
Dit blijft een welles nietus situatie.
Ik verkloot ook geen andere topics door overal belachelijk op te reageren, doe dit dan aub ook niet hier.
Fantasie? Ja sorry hoor, als alleen jij het kan zien bij je eigen handen en anderen niet, hoe weet jij dan zo zeker dat het werkelijkheid is?quote:Op maandag 12 december 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja? En wat is dat volgens jou dan, die blauwgrijze gloed, die ook wel eens van kleur verandert?
Geen flauw idee, is dat belangrijk om te weten? Misschien lichtval, misschien ben je moe, misschien je overleden parkiet die een goede dag heeft?quote:Op maandag 12 december 2005 11:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja? En wat is dat volgens jou dan, die blauwgrijze gloed, die ook wel eens van kleur verandert?
Wat hebben UFO's met praatjesmakers te maken dan?quote:Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja man, om heel even off-topic te gaan. Ik heb van zulke gasten wel eens verklaringen gehoord van UFO's. Komen ze onder andere aan met vogels en wolken aan, woehahahaha. Ach, is ook logisch want ze moeten toch iets kunnen aanwijzen. En al die mensen die ooit zo'n ding gezien hebben (waaronder piloten en politiemensen) zijn allemaal gek. Ja tuuuuuuuuuurlijk.
On-topic maar weer.
Oh je weet wat het zijn? nou dan zijn het voor jou geen UFO's meer, maar IFO's... Identified Flying Objects! Proficitiat met al je kennis over alle UFO's.quote:Op maandag 12 december 2005 12:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat hebben UFO's met praatjesmakers te maken dan?
UFO's zijn niet buitenaards en geen geesten lijkt me![]()
Man, doe toch niet zo gefrustreerd als iemand het niet met je eens is. Ik ga haast denken dat jij de betreffende Robbert van den Broeke bent, want waarom zou je anders zo agressief reageren?quote:Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef Ticker het volgende:
Oh je weet wat het zijn? nou dan zijn het voor jou geen UFO's meer, maar IFO's... Identified Flying Objects! Proficitiat met al je kennis over alle UFO's.![]()
O, nee. Begrijp me niet verkeerd, een beetje discussieren en elkaar's standpunten meten is wel leuk. Kan je ook eens zien hoe mensen totaal anders denken dan jijzelf. Maar op een gegeven moment komt het tot een punt dat er meer kritiek word geleverd, dan het programma nog word gewaardeerd. En dan denk ik waarom?quote:Op maandag 12 december 2005 11:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En dan? Dit topic (en andere topics) laten lopen waarin van alles wordt beweerd, van alles wordt geslikt en opnieuw vanuit het niets wordt gefabriceerd? Wat heb je daaraan? Als er geen sceptici zouden zijn, wie zou het grote publiek dan nog behoeden voor kwakzalvers en charlatans? Ik vind het hèèl belangrijk om kritisch te zijn bij dit soort gevallen. Het gaat hier niet alleen om een topic, het gaat hier om een populair televisieprogramma dat door velen wordt bekeken, waardoor velen worden beïnvloed, zonder dat men ook maar enige verantwoordig en onderbouwing aanlevert.
Waar zou je over willen praten dan, wanneer er geen kritiek is? Elkaar voortdurend bevestigen dat het allemaal waar is wat Robbert zegt? Waar leidt dat toe?
Sorry hoor, maar die vergelijking met Peter R. de Vries slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
O, nee. Begrijp me niet verkeerd, een beetje discussieren en elkaar's standpunten meten is wel leuk. Kan je ook eens zien hoe mensen totaal anders denken dan jijzelf. Maar op een gegeven moment komt het tot een punt dat er meer kritiek word geleverd, dan het programma nog word gewaardeerd. En dan denk ik waarom?
Ik ga ook niet lopen roepen dat Peter R. de Vries een nep programma heeft, en dat alle criminelen die je daar ziet, gehuurde acteurs ofzo zijn (ook een vorm van belazeren).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |