leuk topic, heb zelf ook wel wat vermoedens...
- de eu doet een poging de grondwet nieuw leven in te blazen door een massale pr campagne met vóór en ná deze campagne een peiling onder de eu bevolking
- eu tax wordt een feit, de vijfjaarlijkse begroting komt daarmee tot een einde
- de pvda winnen massaal de gemeenteraadsverkiezingen, cda en vvd zijn de grootste verliezers...koppen rollen in den haag als gevolg hier van
- sharon overlijdt aan een hartinfarct, zijn nieuwe partij kadima wordt een flop zonder hem
- als gevolg van het overlijden van sharon worden er nieuwe verkiezingen uitgeschreven. kadima is de grote verliezer en gooit de handdoek in de ring. rechts wint waardoor vrede in midden-oosten en een palestijnse staat verder weg dan ooit zijn
- de britten beginnen met een (geleidelijke) terugtrekking van haar troepe in irak nadat bush toe heeft moeten geven voor de wereld dat ze onder valse voorwendselen irak zijn binnengevallen
- sadam hussein wordt tot de doodstraf veroordeeld. de wereld (op de vs na) boycot de iraakse regering als gevolg hier van (onder leiding van de eu).
- de eu stapt uit de navo nadat bekend is geworden dat de vs deze alliantie gebruikten om europa in de gaten en in toom te houden. de eu richten, eindelijk, een europees defensie centrum op. heel de wereld ziet dit als een stap richting volwassenheid van de eu en zullen zich met steeds meer internationale zaken achter de eu scharen; de vs raken als gevolg steeds meer en meer geïsoleerd op het wereldtoneel.
- de nieuwe zorgwet blijkt een succes, ondanks een rommelige start
- in het derde kwartaal van 2006 zal de economie een opleving doen in nederland en de rest van europa.
- de ict markt trekt weer aan en er is zelfs weer sprake van een tekort aan it-ers (god, dit hoop ik echt
![]()
)
- de spanningen tussen iran en israël lopen op, een nerveuze iraniër drukt per ongeluk op de knop die een icbm lanceert en op jeruzalem neerkomt. gelukkig, zo blijkt achteraf, zat er geen kernkop op. israël slaat terug. amerika wil zich er mee bemoeien maar china, de eu en rusland houden de vs tegen. bush kan niets anders doen dan zich koest houden en wordt door zijn eigen partij weggehoond, zijn positie wordt onthoudbaar en hij stapt op. cheney neemt het over, al snel wordt duidelijk dat amerika toch beter af was met bush dan ze nu zijn met cheney.
- natuurrampen nemen weer toe, dit keer zijn china en japan de ongelukkigen.
hoewel een deel van mijn verwactingen niet meer dan hoopvol zijn denk ik dat ik een aardig realistische voorspelling heb gedaan.