dank je voor deze opbeurende woorden hivesquote:Op zondag 11 december 2005 21:53 schreef The_Hives het volgende:
Komrad, wederom een bewijs dat counteren een waardeloze tactiek is.
Volgende week tegen Westeinde Wanderers. Daar heb ik al 3 seizoenen niet van gewonnen. Vandaar dat ik MOTS speelde. Speelde vandaag tegen Mighty. Die stond derde. Met 5-2 gewonnen. Misschien was MOTS dus niet eens nodig. Maarja je moet wel eens gokkenquote:Competitie: VI.664 (18139)
Land: Nederland
Divisie: 6 van de 11
Team Goals Punten
1. FC Superezels 26-18 28
2. Dapp're Strijders 31- 20 22
3. FC FNJ 22 - 19 22
4. Westeinde Wanderers 40 - 35 21
5. Mighty Roses 29 - 24 21
6. Wolvega 23 - 23 16
7. Leiderdorp United 13 - 17 16
8. Utd. Seals 12 - 40 7
Spannende poulequote:Op zondag 11 december 2005 21:59 schreef The_Hives het volgende:
De 5e plek zit er nog in
[..]
Volgende week tegen Westeinde Wanderers. Daar heb ik al 3 seizoenen niet van gewonnen. Vandaar dat ik MOTS speelde. Speelde vandaag tegen Mighty. Die stond derde. Met 5-2 gewonnen. Misschien was MOTS dus niet eens nodig. Maarja je moet wel eens gokken
Preciesquote:
Ik zou denken van wel. Maar ik vraag me ook af hoeveel het gaat schelen. Ik weet niet wat je nu voorin hebt rondlopen. Maar als die snuiter met 2 defs speelt is elke kans van jou toch wel een goal. Dus ik denk dat het belangrijker is om veel kansen te creeren. En sowiezo je gehele middenveld aanvallend zetten voor zover je dat nog niet doet.quote:Op zondag 11 december 2005 22:12 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb een probleem. Ik sta nu derde en promotie lijkt ver weg. Hoewel.....het is nog mogelijk. Hier is de huidige stand:
[afbeelding]
Ik moet het nog opnemen tegen nummertje 6.
Nummer 1 en nummer 2 moeten nog tegen elkaar. Nummer 2 is inmiddels stuurloos. Hij heeft voor de volgende wedstrijd 1 blessure en 1 rode kaart. Zijn opstelling wordt 2-4-2. Hij gaat zeker verliezen en het zal mij verbazen als ik niet win.
Nu zit ik erover te denken om een oude, zeer ervaren spits aan te trekken om flink wat doelpunten te maken. Allstars (nummer 1) heeft toegezegd om te motsen. Het zal aankomen op doelsaldo. Gezamenlijk moeten wij dus een doelsaldo van +10 zien te krijgen.
Is het verstandig om te investeren in oudere ervaren spelers om zo te proberen promotie af te dwingen?
Ik ga daar ook beetje probleem mee krijgen.. Begin dit seizoen wisten m'n spelers zich nog te beperken door maar 15K loon te vragen, ben bang dat ze komend seizoen toch alweer wat meer verlangen (titanic PM) .. Zit nu aan de 101K loon, vrees dat het volgend seizoen tegen de 150K- 200K gaat worden ..quote:Op zondag 11 december 2005 21:57 schreef komrad het volgende:
ja als me dat niet meer lukt dan weet ik het ook niet meer, zat net alleen mijn loonkosten door te rekenen en dat kon nog wel eens een probleem gaan worden, 120k is zeer goed mogelijk en dat is toch lastig op te brengen in de VII
Wat een boutzooi! Heb gewoon een beter team en kwam 1 wedstrijd later de competitie binnen, alles beter en dan net verliezenquote:
dat waren nog eens tijden, dat ik al blij was dat er iemand 2,5 ster haaldequote:
Leg dat dan eens uit.. heb toch de sterkst mogelijke opstelling gemaaktquote:Op zondag 11 december 2005 23:05 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
dat waren nog eens tijden, dat ik al blij was dat er iemand 2,5 ster haalde
mjah, zoals Grumpey altijd zegt, het zijn de ratings die het belangrijkste zijn
Sterren zeggen iets over de individuele prestaties.quote:Op zondag 11 december 2005 23:07 schreef Fulcrum_X het volgende:
Wat voor nut hebben die kutsterren dan als ik dan nog niet eens win![]()
Gefeliciteerd Bonobo!quote:
Wie biedtquote:Donathan van der Maar
TSI = 610, 19 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider [Koppen]
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: matig
Vleugelspel: goed Verdedigen: slecht
Scoren: zwak Spelhervatting: slecht
Heb alles ook wel goed ingedeeld, bij welke speler wat het beste past.. maar maakt de vorm dan niet zoveel uit?quote:Op zondag 11 december 2005 23:19 schreef Daemon19 het volgende:
[..]
Sterren zeggen iets over de individuele prestaties.
Je speler kan uitstekend in vorm zijn en maar omdat je bijv. je middenvelder verdedigend hebt gezet (terwijl hij verdedigen: slecht heeft) zal hij onder zijn niveau spelen, waardoor die minder sterren krijgt.
Sterren zijn meer een indicatie voor de vorm (en individuele order) van een speler.
Sterren zijn ook gekoppeld aan zijn stats.
En speler met als hoogste stat redelijk en uitstekend in vorm, zal waarschijnlijk hoogstens 3 sterren halen.
Terwijl een speler met als hoofdstat wereldklasse heeft en zwak in vorm toch wel pak en beet 8 sterren zal halen (weet niet pcies of het klopt, heb helaas nog nooit een wereldklasse speler gehad..).
De vorm maakt juist uit.quote:Op zondag 11 december 2005 23:21 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Heb alles ook wel goed ingedeeld, bij welke speler wat het beste past.. maar maakt de vorm dan niet zoveel uit?![]()
Nou daarom snap ik dus niet waarom zijn ratings beter zijn. Mijn spelers waren in vorm, zijne nietquote:
Heb je wel naar zn salaris gekeken?quote:Op maandag 12 december 2005 01:10 schreef Mokkaboon het volgende:
Zo was ik zojuist de transferlijst aan het aflopen. En heb toch zowaar een koopje gevonden (dacht ik zo)
Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Gekocht voor 3 790 000 ¤
(of heb ik teveel betaald?)
That makes sense.. ik ga altijd voor de aanval dus wou daarom hem op de vleugels pakken. Mijn middenveld was eerst sterker, maar een redelijk belangrijke middenvelder moest geblesseerd van het veld af in de 80e minuut. Dat is het keerpunt geweest aangezien zijn 2 goals in de 3 minuten daarna vielen. In ieder geval, door je verhaal wordt het wel duidelijker allemaal, bedankt.quote:Op maandag 12 december 2005 11:13 schreef Jonks het volgende:
@Fulcrum
Ik snap wel waarom je niet wint..
Jullie hebben allebei nauwelijks aanval / verdediging.. het zal vast wel schelen maar jij hebt je verdediging ontzenuwt door een centrale verdediger weg te plukken en er een extra mid neer te zetten..
In de lage divisies maakt het vooral uit hoe je middenveld is, slecht heel laag kan nogal dominant zijn zeker met pech / geluk over een waardeloos hoge / zeer hoge middenveld.
Je tegenstander speelde met 2 wingers towards the middle, een combinatie van 5 (2 tm en 3 inners) spelers die bijdragen aan het middenveld (al is het matig pm) kan toch nog een stevige combinatie opleveren.
Jij speelde met 2 aanvallende wingers en niet al te denderende mids (2*) als resultaat levert dat, dat je moet knokken voor balbezit wat je dus aflegt tegen zijn 5 mids.
Had je 3-5-2 met 1 winger tm en 1 aanvallende winger gespeeld had je waarschijnlijk gewonnen.
Een ander belangrijk verschil wat je niet aan sterren kan aflezen, is de teamgeest.
Je tegenstander speelde thuis en jij uit, wat dus al met al nogal een bovendien maakt het uit met wat voor teamgeest jullie aantraden en wat voor orders (match of the season? pic?)
Nog een opmerking over de sterren:
Wingers TM halen heel moeilijk sterren maar kunnen desalniettemin behoorlijk bijdragen aan het middenveld vergelijken met een extra centrale middenvelder zijn ze maar nauwelijks zwakker in hun bijdrage, al zeggen de sterren anders
das dus het probleem. Op zondag avond ben ik nooit thuis.........quote:Op maandag 12 december 2005 13:00 schreef Johan-Derksen het volgende:
Tim_G held
Kom je ook eens op zondagavond pimpen met je wedstrijden op IRC?
Lijkt me tof!
Echt? Of probeer je ons te foppen?quote:Op maandag 12 december 2005 13:16 schreef sir_dalord het volgende:
gelijkgespeeld, etc..
Eigenlijk een beetje inactief, beetje seizoen afwachten. Begin volgend seizoen weer dik gaan inkopen/verkopen
Lijkt mij duidelijk dat je verloren hebt op bijvoorbeeld het thuisvoordeel van de tegenstander, of om zijn hoge Teamgeest (TS).quote:Op zondag 11 december 2005 23:07 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit.. heb toch de sterkst mogelijke opstelling gemaakt![]()
Snap ook niet waarom mijn middenveld zo'n lage rating heeft trouwens. Zijn toch aardige spelers
Much to learn, this newbie hasquote:Op maandag 12 december 2005 13:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Lijkt mij duidelijk dat je verloren hebt op bijvoorbeeld het thuisvoordeel van de tegenstander, of om zijn hoge Teamgeest (TS).
Hij heeft beter middenveld, dus krijgt iets meer kansen, daarnaast vraag ik me af waarom je niet met 2 centrale verdedigers speelt ipv 2 towards middle op de vleugel. Die ene in het midden moet het tegen 2 spitsen opboksen terwijl tegenstander ook nog eens centrumaanval speelt. En dat met de meeste kansen bijelkaar opgetelt....
Kijk, je had kunnen winnen, maar dat hij wint is niet heel raar ofzo
Zorg je toch dat jij ook een WO bent, is het 0-0.. wie zou er dan doorgaan?quote:Op maandag 12 december 2005 09:38 schreef maniack28 het volgende:
Soooowwwwwww ...... in spanning gezeten.. gisteren geen internetKom op de uni, ligt het netwerk plat... nu eindelijk internet... eens kijken of ik... zou het? zou ik voor de 3e keer op rij kampioen zijn?
Jaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()
![]()
Kristiansund - citrus 6 - 1![]()
Dit is de lijn van rechtstreekse promotie:
512. De Bokkerijders 47 - 14 33
513. De Muur 46 - 13 33
Ik heb 30 punten en 1 wo te gaan, dus dat zit snor... nu maar hopen dat ik geen WO tref in het p/d-duel
Voormalig jeugdspeler van mij op de lijstquote:Guido Finders (20125558)
24 jaar, uitstekend in vorm, licht geblesseerd, maar kan wel spelen
Ik spreek Nederlands!
Een sympathiek persoon die evenwichtig en oneerlijk is.
Hij heeft matig ervaring en is een slecht leider.
Specialiteit: Snel
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 44 910
Loon: 9 432 ¤/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Högströms BK
Waarschuwingen: 2
Fysiek: licht geblesseerd
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: formidabel
Vleugelspel: wereldklasse Verdedigen: zwak
Scoren: zwak Spelhervatting: rampzalig
Doelpunten in carrière: 21
Hattricks in carrière: 0
Competitiedoelpunten dit seizoen: 2
Bekerdoelpunten dit seizoen: 3
vrijdag Wereldklasse. Als ik promoveer moet hij mijn nieuwe middenvelder bekostigenquote:Micha Kusters (56152172)
19 jaar, uitstekend in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft waardeloos ervaring en is een slecht leider.
Specialiteit: Koppen
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 26 390
Loon: 5 000 ¤/week
Eigenaar: K.F.C. Minnertsga
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: goed
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: zwak
Scoren: wonderbaarlijk Spelhervatting: zwak
Doelpunten in carrière: 28
Hattricks in carrière: 2
Competitiedoelpunten dit seizoen: 16
Bekerdoelpunten dit seizoen: 1
quote:82 van de 84 berichten door Woudstraatje [Hattrick Supporter] 04-12-2005 om 21:48
Sander,
Wat is dit nu? Jij staat 1-0 achter en helmut staat 1-0 voor...
We gaan toch niet degraderen?
Geloof het of niet, maar mijn reservespits is reeds 7 seizoenen lang een redelijk scoren/zwak passen. Mijn winger idem, mijn middenvelderreserve is mijn coach (die haalt wel 3,5 ster). Mijn reservekeeper is redelijk (en clown) en verdedigen train ik nog dus die is altijd wel van niveau.quote:Op maandag 12 december 2005 14:26 schreef maniack28 het volgende:
Grumpey, ik ben erg benieuwd naar jouw b-team beleid... ik heb mn 2e keep te koop gezet, want hij slurpt toch 2,5k per week op en kost slechts 30k.. dus als ik 12 weken met mn 1e keep doe, dan heb ik al een redelijk keep verdient door te besparen op mn 2e keep(die ik ook weer kan verkopen).
Ik ben toch van plan mn hele b-team de deur uit te doen, met uitzondering van 4 met hogere ervaring. Ik heb eigenlijk op het moment niet echt een reserver def (jah, een redelijk defmaar das niet genoeg natuurlijk. Als ik jouw berichten uit het verleden me goed herinner, heb je voor iedere positie 1 reserve? Van welk niveau is deze reserve dan? En heb je bijv. voor wing en mid een aparte reserve, of voor allebei de posities 1 reserve?
Welkomquote:Op maandag 12 december 2005 15:25 schreef Uncle het volgende:
He, nooit gezien dat er op Fok ook een hattrick topic is, en wat voorn 1.
Ik ben sinds zondag kampioen in me divisie dus nu op naar de 9e :p
Ah ok, dus 1 def, 1 mid, 1 winger is voor mij genoeg.... keepje kan ik zo kopen (30k) en dan heb ik alleen nog mn b-spitsen. Dan heb ik dus in totaal 11+3+3+1=18 spelersquote:Op maandag 12 december 2005 18:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar mijn reservespits is reeds 7 seizoenen lang een redelijk scoren/zwak passen. Mijn winger idem, mijn middenvelderreserve is mijn coach (die haalt wel 3,5 ster). Mijn reservekeeper is redelijk (en clown) en verdedigen train ik nog dus die is altijd wel van niveau.
mijn B-team bestaat dus uit 5 reserveverdedigers, en voor de rest alleen kneuzen. Echt alleen kneuzen dus.![]()
lolllquote:Op maandag 12 december 2005 18:54 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Welkom![]()
Er is zelfs een hele irc-afdeling. Kom eens langs!
Daarnaast kan je hier alle vragen stellen die je wilt, en is er veel gezellig enzo...
Verkapte welkom dus...
quote:Op maandag 12 december 2005 18:32 schreef ArTiC het volgende:
Heeft JD een tweede login bij hattrick?
Dit lees ik in het gastenboek van een leaguegenoot:
[..]
Lijkt je dat verstandig?? Je speelt dus alle wedstrijden met je basisteam met alle risico's van dien!quote:Op maandag 12 december 2005 19:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ah ok, dus 1 def, 1 mid, 1 winger is voor mij genoeg.... keepje kan ik zo kopen (30k) en dan heb ik alleen nog mn b-spitsen. Dan heb ik dus in totaal 11+3+3+1=18 spelersScheelt weer 3k salaris
Het boeit niet of ik kampioen wordt... het enige wat boeit is trainen... promoveren naar V wil ik toch nog niet... vandaar dat ik me wel een paar wedstrijden verlies kan permiterenquote:Op dinsdag 13 december 2005 08:49 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Lijkt je dat verstandig?? Je speelt dus alle wedstrijden met je basisteam met alle risico's van dien!
Beker en oefenwedstrijden stel ik een compleet ander team op. Zal me toch niet gebeuren dat ik het kampioenschap verspeel omdat mijn top ( aanvaller,middenvelder, verdediger ) geblesseerd raakt in een oefenpotje tegen een Zimbabswaans X team.........![]()
Verschil met watquote:Op dinsdag 13 december 2005 09:43 schreef maniack28 het volgende:
Dus over een heel jaar scheelt het toch al +150k. Nu lijkt dat niet veel, maar ja, dat kan net het verschil maken
Nah, ik heb dit hele seizoen eigenlijk al geen goeie reserves gehad... en toch ben ik kampioen in VIquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:11 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Verschil met watAls je in de VI speelt en 150k is bepalend voor je zou ik het toch anders aanpakken....
![]()
maarja........ zo zijn er tig verschillende aanpakken he! Ieder kiest de voor hem meest logische\werkbare. Als je het met deze aanpak ook redt in de VI vind ik dat ook nog knap![]()
zelfs kampioen geworden?? tja..... of het is een waardeloze league waar je inzit of je hebt heel veel mazzel gehad ( voorkomen van blessures\schorsingen ) of ik moet gewoon al mijn wissels verkopen en jouw tactiek hanteren!quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nah, ik heb dit hele seizoen eigenlijk al geen goeie reserves gehad... en toch ben ik kampioen in VIDus ik gooi die nutteloze knakkers er gewoon uit en dan zie ik het wel.. en 150k maakt niet het verschil, maar kan wel het verschil maken.. alle beetjes zijn meegenomen
Beetje nutteloze info... Vraag dan naar de tweewekelijkse winst/verlies want dat geeft een veel beter beeld van de financiele gezondheid van een club (er even vanuit gaande dat de club in die twee weken 1 keer uit en 1 keer thuis speelt)quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:58 schreef Grumpey het volgende:
puur ter informatie...
Hoeveel verlies maak je per week? DUS: geen inkomsten van stadionverkoop meegerekend. Ook geen oefenwedstrijdjes.
Dus alle persoon/salaris/jeugd/stadionkosten per week minus de sponsorinkomsten en eventuele rente. (wel even je league erbij voor duidelijkheid)
Dit is bij mij namelijk -70.000 (Ve klasse),
even kijken wie hier door de boot vallen (of ikzelf door de boot val)
oneens.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:35 schreef Uncle het volgende:
[..]
Beetje nutteloze info... Vraag dan naar de tweewekelijkse winst/verlies want dat geeft een veel beter beeld van de financiele gezondheid van een club (er even vanuit gaande dat de club in die twee weken 1 keer uit en 1 keer thuis speelt)
Je vraagt om de gegevens zonder de inkomsten van het stadion. Zo ziet elk week er bij mij uit zonder de inkomsten van het stadion...... structureler dan dit kan niet.......quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:39 schreef Grumpey het volgende:
Daarnaast doelde ik ook niet op temporele inkomsten en verliezen, maar echt op de STRUCTURELE inkomsten en STRUCTURELE uitgaven zeg maar. Oftewel, hoeveel verlies maakt een club gemiddeld in welke league STRUCTUREEL.
ik hou van caps![]()
Ik blijf nog 2 jaar in VI, prutscompetitie hierquote:Op dinsdag 13 december 2005 12:57 schreef Tim_G het volgende:
[..]
zelfs kampioen geworden?? tja..... of het is een waardeloze league waar je inzit of je hebt heel veel mazzel gehad ( voorkomen van blessures\schorsingen ) of ik moet gewoon al mijn wissels verkopen en jouw tactiek hanteren!![]()
maar je blijft nu bewust nog een jaartje in de VI? Ik weet wel dat ik het zonder goede reserves nooit gered zou hebben in de V.....
Die van jou is ook nuttig, want terwijl ik in dezelfde league zit maak ik 1,5 ton minder verlies per week dan jij maakt. Oftewel, er kan bij jou flink gesneden/bezuinigd worden zonder dat het ten koste hoeft te gaan van de resultaten (ik ben ook 1e).quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:51 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Je vraagt om de gegevens zonder de inkomsten van het stadion. Zo ziet elk week er bij mij uit zonder de inkomsten van het stadion...... structureler dan dit kan niet.......
ook zou ik even nakijken wat structureel betekend want volgens mij begrijp je het zelf niet....![]()
Als je structureel verlies maakt is je HT levensduur maar kort......
Toch kan er bij mij niet bezuinigd worden. Tuurlijk kan er ff 7500 af ivm dokters maar heb nu eenmaal ff die blessure van 5 weken die toch sneller dan 5 weken hersteld moet zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die van jou is ook nuttig, want terwijl ik in dezelfde league zit maak ik 1,5 ton minder verlies per week dan jij maakt. Oftewel, er kan bij jou flink gesneden/bezuinigd worden zonder dat het ten koste hoeft te gaan van de resultaten (ik ben ook 1e).
en toch elke week rond de 500k uitkomen he!! Einde van het seizoen trainee verkopen voor 5 milj en dan 1 verdediger en 1 aanvaller aantrekken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:15 schreef Grumpey het volgende:
Tim_G (V ) -212.000
Grumpey (V ) -70.000
Maniac (VI) -40.000
Yankee_One (IX ) -31.000
Twisteddlogic (XI) -20.000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |