abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33325102
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:20 schreef StefanP het volgende:
Leuk toch, zo'n "nationaal" elftal met allemaal genaturaliseerde allochtonen? Daar kun je echt trots op zijn ja
Wie komen er allemaal voor de VS uit ? Winnetou en Sitting Bull ?
  donderdag 22 december 2005 @ 22:30:53 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33325656
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie komen er allemaal voor de VS uit ? Winnetou en Sitting Bull ?
Hihi.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33325822
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Hihi.
Wat een lief lachje
pi_33330543
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:05 schreef LuNaTiC het volgende:
Had je anders verwacht dan?
Mhoa, ik had er eigenlijk wel op gerekend dat Verdonk nog een poging zou wagen met een derde, net iets anders geformuleerde, maar op hetzelfde neerkomende afwijzing te komen. Het feit dat ze in hoger beroep gaat, geeft in ieder geval al aan dat haar huidige argumenten de enige zijn die ze kan verzinnen.

Goed nieuws voor Kalou, zou ik zeggen
pi_33330735
quote:
Leuk toch, zo'n "nationaal" elftal met allemaal genaturaliseerde allochtonen? Daar kun je echt trots op zijn ja
Jij hebt liever een elftal met hier geboren allochtonen, zoals nu? Ik zie het verschil niet zo, maarja, dat zal wel weer aan mij liggen...
quote:
Laat die Kalou maar lekker achteraan de rij aansluiten. Alsof dat pauperspelletje een "culturele aanwinst" is voor NL, wat een onzin. Een tijdelijk visum kan ie krijgen, en als ie uitgevoetbald is dan gaat ie maar weer lekker naar z'n eigen land. Wat een onzin, waarom zou die kerel in godsnaam Nederlander moeten worden!
Dat "pauperspelletje" is anders wel de meest beoefende sport en de sport waar wereldwijd het meeste geld in omgaat. Kalou's belang voor Nederland bestrijd Verdonk niet eens! Verdonk gooit het over de integratietoer, vergetende dat Kalou reeds voldoende Nederlands spreekt (Zie advies gemeente Rotterdam, de instantie die de inburgering verzorgt) en zich nog verder wil verbeteren door reeds Nederlandse les te volgen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:26:35 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33330846
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jij hebt liever een elftal met hier geboren allochtonen, zoals nu? Ik zie het verschil niet zo, maarja, dat zal wel weer aan mij liggen...
[..]

Dat "pauperspelletje" is anders wel de meest beoefende sport en de sport waar wereldwijd het meeste geld in omgaat. Kalou's belang voor Nederland bestrijd Verdonk niet eens! Verdonk gooit het over de integratietoer, vergetende dat Kalou reeds voldoende Nederlands spreekt (Zie advies gemeente Rotterdam, de instantie die de inburgering verzorgt) en zich nog verder wil verbeteren door reeds Nederlandse les te volgen.
Allemaal hele grappige argumenten maar Kalou voegt weinig toe, de aanvalslinie van Nederland is dik in orde.

Laat hem aub voor Ivoorkust spelen zeg, die zullen hem harder nodig hebben op 't WK dan Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33334635
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Allemaal hele grappige argumenten maar Kalou voegt weinig toe, de aanvalslinie van Nederland is dik in orde.

Laat hem aub voor Ivoorkust spelen zeg, die zullen hem harder nodig hebben op 't WK dan Nederland.
Weer iemand die het beter denkt te weten dan de bondscoach en elke andere voetbalexpert.
  vrijdag 23 december 2005 @ 05:17:16 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33335287
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:07 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Weer iemand die het beter denkt te weten dan de bondscoach en elke andere voetbalexpert.
Welke voetbalexperts?

Noem ze eens dan.
  vrijdag 23 december 2005 @ 05:27:14 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33335316
Oh 't is bedtijd.

Maar goed, alsof Van Nistelrooij, Bergkamp, Kuijt, Van Aerle en Litmanen niet voldoende zijn zeg.

Met zo'n aanval ben je spekkoper.
pi_33335762
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 05:27 schreef popolon het volgende:
Oh 't is bedtijd.

Litmanen
Wil hij ook al Nederlander worden?
pi_33336465
Yeaaaah Van Aerle terug
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_33336591
quote:
Passen ze zich aan tot het punt dat ze onze landseer willen verdedigen, is het weer niet goed
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33340289
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:11 schreef sigme het volgende:
Ik heb me niet verdiept in de procedure na de rechterlijke uitspraak. Ik ben van mening dat dit een tamelijk principiele zaak is, dus ik vind het winst wanneer Verdonk (en Kalou) ook alle wettelijke mogelijkheden benut. De stap naar de Raad van State lijkt me uitstekend .
Om even jouw ongetwijfeld charmante ogen te openen:
Gisteren las ik op de voorpagina dat het initiatief om het Nederlanderschap aan te vragen van Feyenoord kwam ipv die gast zelf. De reden? Feyenoord kan dan meer geld voor hem krijgen bij de verkoop aan een buitenlandse club!

Dit maakt eens te meer duidelijk dat Kalou alleen maar Nederlander wil worden om te profiteren van de vrijheid van vestiging binnen de EU. Volgens mij kunnen we dit soort import-"Nederlanders" missen als kiespijn.
pi_33340719
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:24 schreef DaveM het volgende:

[..]

quote:
De reden? Feyenoord kan dan meer geld voor hem krijgen bij de verkoop aan een buitenlandse club!

Dit maakt eens te meer duidelijk dat Kalou alleen maar Nederlander wil worden om te profiteren
Wat is het nou? Wil Feyenoord profiteren of Kalou?

Het maakt overigens mij *niet* uit om welke reden Kalou wil naturaliseren. Zijn portemonnee, die van Feyenoord, de kleur van de zee, het is mij om het even.

Waar het mij om gaat is de regel. Die zegt dat aantoonbaar nationaal belang reden kan zijn voor (versnelde) naturalisatie. Uit de jurisprudentie blijkt dat het woord van een bondschoach volstaat.

Dan moet de regel gevolgd worden. Als dit onwenselijke naturalisaties blijkt op te leveren moet de regel worden aangepast. Dit heeft dan invloed op toekomstige gevallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33341008
quote:

[..]

Gisteren las ik op de voorpagina dat het initiatief om het Nederlanderschap aan te vragen van Feyenoord kwam ipv die gast zelf. De reden? Feyenoord kan dan meer geld voor hem krijgen bij de verkoop aan een buitenlandse club!
Welke voorpagina? Volgens andere bronnen o.a Johan Derksen was het juist van Basten die Kalou aangespoort om het Nederlanderschap aan te vragen. Het transferbedrag staat volgens mij ook los van de nationaliteit maar wordt (mede) bepaalt door contractduur en de hoogte van het salaris.
pi_33341210
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welke voorpagina?
de Fok! voorpagina
quote:
Volgens andere bronnen o.a Johan Derksen was het juist van Basten die Kalou aangespoort om het Nederlanderschap aan te vragen. Het transferbedrag staat volgens mij ook los van de nationaliteit maar wordt (mede) bepaalt door contractduur en de hoogte van het salaris.
Zie hier de post van demonic:
quote:
Het ergste is nog dat kalou helemaal geen Nederlander wilt worden.
Zie hier het ingekorte verhaal

Op een persdag van de KNVB in Noordwijk op 19 december jl. werd er vrolijk gekeuveld over idealen. Zo had Kesler Churchill als held, Foppe de Haan had Mandela als held de Bondscoach had er wel 4; Cruijff, Michels, Berlusconi en Gullit.
Aan dat gekeuvel en die rust kwam een eind toen Mart Smeets en Felix Rottenberg het gingen hebben over Kalou.

De vraag werd gesteld aan Van Basten of hij wel eens dacht aan de situatie in de ivoorkust rond zijn familie en naasten. De mensen daar zouden wel eens heel primitief kunnen gaan reageren en handelen als het zo ver komt. En dat ze hun verantwoordelijkheden beter hadden moeten kennen.
Van Basten reageerde monter “dat hijzelf Nederlander wilde worden” later zei hij “Feyenoord heeft het initiatief genomen, toen wij daarvan hoorde heb ik Kalou gebeld.” Dat was de volgorde: Feyenoord bedacht het plan, omdat het de club veel geld kan opleveren. Kalou was akkoord, Van Basten steunde hem.

Twee jaar geleden is er in de Ivoorkust iets verschrikkelijks gebeurd toen zijn broer meespeelde. Die kwam toen niet terug en is opgesloten in een kazerne en gemarteld toen ze verloren hadden. Het lijkt een zaak enkel voor Kalou alleen maar dit in het achterhoofd maakt ons ook verantwoordelijk voor zijn familie, vrienden en kennissen daar.

Of Van Basten zich deze consequenties wel heeft gerealiseerd? “Nee” zei hij en enigszins geschrokken op deze feestelijke dag vol vrolijke voetbalverhalen zei hij daar nog wel eens over te willen praten.
pi_33342793
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:44 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou? Wil Feyenoord profiteren of Kalou?
Beiden dus.
quote:
Het maakt overigens mij *niet* uit om welke reden Kalou wil naturaliseren. Zijn portemonnee, die van Feyenoord, de kleur van de zee, het is mij om het even.
Aangezien het argument van "nationaal belang" hoogst twijfelachtig is lijkt het me legitiem als Verdonk in haar overwegingen ook naar andere zaken kijkt.
quote:
Waar het mij om gaat is de regel. Die zegt dat aantoonbaar nationaal belang reden kan zijn voor (versnelde) naturalisatie. Uit de jurisprudentie blijkt dat het woord van een bondschoach volstaat.
Welke jurisprudentie heb je het over? Linkje?
quote:
Dan moet de regel gevolgd worden. Als dit onwenselijke naturalisaties blijkt op te leveren moet de regel worden aangepast. Dit heeft dan invloed op toekomstige gevallen.
De regel wordt gewoon gevolgd.
Alleen ziet Verdonk blijkbaar geen nationaal belang.

Dat ze niet openlijk voor dit argument uitkomt is omdat ze weet dat de meeste rechters pro-immigratie zijn en dus toch niet openstaan voor haar zienswijze.
pi_33343276
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 05:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Welke voetbalexperts?

Noem ze eens dan.
Van Basten, Cruijff, Van Gaal, Van Hanegem, etc etc etc.

Sterker nog, ik heb geen ENKELE voetbal expert horen zeggen dat Kalou geen aanwinst voor het Nederlands elftal zou zijn en Verdonk spreekt dat nu ook niet eens meer tegen, zij gooit het over de integratieboeg, zoals je had kunnen lezen in de recente uitspraak van de rechter, als je je ook maar een beetje dieper in de materie had verdiept.
pi_33343313
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 05:27 schreef popolon het volgende:
Oh 't is bedtijd.

Maar goed, alsof Van Nistelrooij, Bergkamp, Kuijt, Van Aerle en Litmanen niet voldoende zijn zeg.

Met zo'n aanval ben je spekkoper.
Bergkamp en Van Aerle ( ) zijn allang gestopt en Litmanen is een FIN, geen Nederlander!
pi_33343330
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:05 schreef DaveM het volgende:

[..]

de Fok! voorpagina
[..]

Zie hier de post van demonic:
[..]
Gezien het volgende bericht lijkt het erop dat speler met EU paspoort makkelijker (en dus duurder?) te verkopen zijn. Maxwell komt er wel voor uit dat hij het doet uit eigenbelang
quote:
Nederlands paspoort optie voor Maxwell

23/12/2005 11:27

EXCLUSIEF - De Braziliaan Maxwell overweegt een Nederlands paspoort aan te vragen. De linksback van Ajax vergroot op die manier zijn kansen op een lucratieve buitenlandse transfer.
Dat Maxwell aan het eind van het seizoen Ajax gaat verlaten staat al een tijdje vast. Tot op heden heeft de Braziliaan nog geen nieuwe club gevonden.

Met een Nederlands paspoort worden de mogelijkheden voor Maxwell een stuk groter. Hij geldt dan niet langer als speler van buiten de EU wat hem interessanter maakt voor onder andere Italiaanse en Spaanse clubs. In de competitie van deze twee Zuid-Europese landen gelden beperkingen voor het aantal niet-EU spelers dat een club onder contract mag hebben.

Omdat Maxwell al 4,5 jaar in Nederland is, komt hij in aanmerking voor een versnelde naturalisatieprocedure. Als de linksback een Nederlands paspoort krijgt, kan hij overigens niet voor Oranje uitkomen.

Momenteel is Maxwell herstellende van een ernstige knieblessure. Als gevolg van die kwetsuur speelde hij dit seizoen nog geen minuut.
Bron VI
pi_33343417
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien het volgende bericht lijkt het erop dat speler met EU paspoort makkelijker (en dus duurder?) te verkopen zijn. Maxwell komt er wel voor uit dat hij het doet uit eigenbelang
[..]

Bron VI
Lijkt me dat Maxwell helemaal niet voor een versnelde procedure in aanmerking komt, aangezien hij geen enkel Nederlands belang dient (Hij kan niet voor Nederland uitkomen). Maar goed, hij is hier al 4,5 jaar en met het afmaken van het seizoen is hij hier 5 jaar, voldoende voor de normale procedure.

Het artikel zit er dus naast, door over de versnelde procedure te praten.
pi_33343444
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef DaveM het volgende:

[..]

Welke jurisprudentie heb je het over? Linkje?
Nog één keer: uit voorgaande gevallen (= jurisprudentie ; je weet wel, die andere topsporters) blijkt dat het vaststellen van de aanwezigheid van 'nationaal belang' wordt gedaan door een uitspraak van de samensteller van een nationale ploeg. Dat is de toetsing voor de claim: er is een nationaal belang in het geding.
quote:
Aangezien het argument van "nationaal belang" hoogst twijfelachtig is lijkt het me legitiem als Verdonk in haar overwegingen ook naar andere zaken kijkt.
()
De regel wordt gewoon gevolgd.
Alleen ziet Verdonk blijkbaar geen nationaal belang.
Niet heel Nederland hoeft erop vooruit te gaan om versnelde naturalisatie op 'nationale' grond toe te staan.
De regel is: Er moet een nationaal belang mee gediend zijn, en dat belang moet Nederlanderschap eisen.

Jij lijkt steeds te vinden dat het belang niet groot genoeg is. Mij best, maar dat wordt nergens gevraagd. Bij voorgaande versnelde naturalisaties is de grootte van de 'nationaliteit' van het belang geen argument geweest. En dus nu ook niet.

Dat iemand een zeer talentvol voetballer zou kunnen zijn bij Ajax zou ook geen geldig argument zijn, omdat Ajax wel een Nederlandse club is, maar geen status als nationale vertegenwoordiger van Nederland heeft.

Stel: De FIFA laat mensen met een verblijfsvergunning voor land A toe als vertegenwoordiger voor land A (niet eerder spelend voor ander land kan er nog bij als criterium), ook dan zou er dus geen beroep gedaan kunnen worden op naturalisatie. Omdat dan de noodzaak van naturalisatie voor het nationaal belang ontbreekt. Het nationaal belang is er dan wel, maar vereist dan geen naturalisatie.
quote:
Dat ze niet openlijk voor dit argument uitkomt is omdat ze weet dat de meeste rechters pro-immigratie zijn en dus toch niet openstaan voor haar zienswijze.
Rechters zijn niet pro-een of ander, ze beoordelen of iets volgens de wet is gegaan/ moet/ mag etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33343593
quote:

[..]

Dit maakt eens te meer duidelijk dat Kalou alleen maar Nederlander wil worden om te profiteren van de vrijheid van vestiging binnen de EU. Volgens mij kunnen we dit soort import-"Nederlanders" missen als kiespijn.
Zijn motivatie is irrelevant voor de procedure en de regels.
pi_33343628
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lijkt me dat Maxwell helemaal niet voor een versnelde procedure in aanmerking komt, aangezien hij geen enkel Nederlands belang dient (Hij kan niet voor Nederland uitkomen).
Heeft hij al wedstrijden gespeeld voor Brazilie?
quote:
Maar goed, hij is hier al 4,5 jaar en met het afmaken van het seizoen is hij hier 5 jaar, voldoende voor de normale procedure.
Als hij tegen die tijd naar een buitenlandse club gaat niet meer toch?
quote:
Het artikel zit er dus naast, door over de versnelde procedure te praten.
Het wordt anders wel door verschillende media op dezelfde manier uitgelegd, kan natuurlijk dat die allemaal dezelfde bron gebruiken.
pi_33343934
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heeft hij al wedstrijden gespeeld voor Brazilie?
Een stuk of 9 interlands, geloof ik, verder maakte het artikel er zelf ook al melding van.
[..]
quote:
Als hij tegen die tijd naar een buitenlandse club gaat niet meer toch?
Nope, maar waarom zou hij niet gewoon het jaartje afmaken, waarna hij elke club transervrij kan uitzoeken? Ik snap dat Ajax dat niet wil, maarja, dat is Ajax z'n probleem zou ik zeggen als ik Maxwell was.

Behalve dat, is er nog steeds geen Nederlands belang waarom hij versneld zou kunnen naturaliseren, dit in tegenstelling tot Kalou.
quote:
Het wordt anders wel door verschillende media op dezelfde manier uitgelegd, kan natuurlijk dat die allemaal dezelfde bron gebruiken.
Mogelijk, vaak worden in diverse media ANP berichten gebruikt die aardig overeenkomen. Dat merk ik al vaak in het OV, wanneer ik de spits en de metro naast elkaar leg. Vaak tot op de letter dezelfde artikelen.

Maar goed, ik val in ieder geval van mijn stoel als Maxwell wel en Kalou niet versnelt zou mogen naturaliseren. Maxwell dient geen Nederlands belang, Kalou wel. Maxwell lijkt me derhalve kansloos in een dergelijke aanvraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')