Rokers zijn geen onruststokersquote:Op donderdag 8 december 2005 22:21 schreef robh het volgende:
Rokers zijn in ieder geval leuker dan niet rokers.
Omfg wat een domme post bevooroordeelde post. Leer zelfstandig nadenken voor zover je dat kan!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:15 schreef SterkStaaltje het volgende:
Verkapt," ik zou eigenlijk willen stoppen topic maar ik kan het niet en wijs daarom naar andere dingen die ook slecht zijn"
Ik heb absoluut geen zin om te stoppen, ik vind het veel te lekker.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:15 schreef SterkStaaltje het volgende:
Verkapt," ik zou eigenlijk willen stoppen topic maar ik kan het niet en wijs daarom naar andere dingen die ook slecht zijn"
quote:Op donderdag 8 december 2005 22:19 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Ik rijd maar af en toe auto, eet zelden slecht, sport 3 a 4x in de week, drink nauwelijks koffie, en ja, ik heb een grafhekel aan die gore sigarettenlucht.
Ik vraag me dat eerder af over het buskruit.quote:
stoten op het gezicht waren niet effectief genoeg meer?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:25 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ik vraag me dat eerder af over het buskruit.![]()
Maar daar kiezen mensen nog altijd zelf voor. Meeroken kies je niet voor en wordt je vaak gewoon opgedrongen en dat is de reden waarom mensen daar over zeiken. Kijk als ik me eigen lichaam wil verzieken dan moet ik dat zelf weten, maar daar hoeft iemand anders niet een handje aan mee te helpen.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:13 schreef Blessed het volgende:
Maar mensen, als we dan toch allemaal zo prat gaan op onze gezondheid, denk dan ook eens na over die snackbars die op iedere hoek te vinden zijn. Of de MacDonald's in het centrum die op een doodgewone woensdagmiddag propvol zitten. Veel te veel - en ongezond - eten is even slecht voor je als roken: het kan allebei hart- en vaatziekten veroorzaken. Blijf dan ook weg van die snackbars en ga naar de sportschool, als je dan toch echt graag gezond wilt blijven.
En doe dan ook meteen je auto weg, want het KNMI is niet voor niets gaan stijgeren. Onze luchtvervuiling is zeer ernstig, zeker in de randstad - dus als je dan écht het roken wilt stoppen vanwege de schone, frisse lucht: dump je auto, je brommer of je scooter en ga op de fiets of allemaal massaal met het openbaar vervoer (de vraag is dan alleen of het stoppen met autorijden nog zoveel effect heeft). Of koop een paard en een huifkar of zo.
En als dat geen optie is, ga dan massaal staken om koolzaadolie in te voeren als brandstof, in plaats van benzine. Koolzaadolie is 94% schoner dan gewone benzine.
Dwing je baas om de koffieautomaten te vervangen voor watertanks en sapjes, want teveel cafeïne is ook niet goed voor je.
De staatskas kan niet zonder de accijnzen op tabak.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:17 schreef NITROHOSS het volgende:
Ik kan me er wel in vinden.. Er is nu toch ook een discussie op gang om junk-food meer te belasten?
en terecht, want dat is waar het uiteindelijk op neer komtquote:Op donderdag 8 december 2005 22:26 schreef Blue_MnM het volgende:
Dit land is volledig op hol geslagen als het over roken gaat. Op iedere hoek van de straat kan ik drugs kopen. Volgens mensen die daarvoor hebben gestudeerd, moeten softdrugs zelfs gelegaliseerd worden. Maar als iemand een sigaret opsteekt, wordt hij als een crimineel behandeld en de klassieke sigarenboer als een drugsdealer.
Dat is idd ook erg dat de regering daar ook niets aan doet, ik wist het wel als ik de baas over de wereld was, dan ging er heeeeel wat veranderen!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:30 schreef Serious_Sven het volgende:
... in het verkeer krijg je ook vervuilde lucht binnen en het eten is ook niet pesticide vrij dus wat dat betreft vervuilen we onszelf toch wel....
dan rotte je meteen op uit irak!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat is idd ook erg dat de regering daar ook niets aan doet, ik wist het wel als ik de baas over de wereld was, dan ging er heeeeel wat veranderen!
Even afgezien van het niet afwassen, wat natuurlijk niet erg sociaal is, kan ik me wel voorstellen dat ze het niet prettig vindt dat je rookt in de keuken. Gelukkig hebben wij in huis met de rokers en de niet-rokers een goede verstandhouding. Gerookt in de keuken wordt er niet, in de gemeenschappelijke woonkamer wel, maar rond etenstijd wordt er rekening gehouden met etende huisgenoten die dat niet zo lekker vinden, die rooklucht over hun eten.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:18 schreef descendent1 het volgende:
Ik heb hier ook een huisgenote die zit te zeiken over mijn (en mijn huisgenoots) roken in de keuken, terwijl ze zelf te lui is om de afwas te doen, en als ik daar wat van zeg achterlijk gaat lopen reageren...
(rookt ook en houdt zoveel mogelijk rekening met de wensen van niet-rokers, maar deze dienen dan wel reeel te zijn, en rekening houden met elkaar dient dan wel van twee kanten te komen..![]()
Ik kan me er ook druk om maken maar weet je wat het is, je hebt er zo weinig aan en je hebt er alleen jezelf mee, er zijn te weinig mensen die het wat kan schelen want men eet toch gewoon fastfood bij het leven. Ik eet verantwoord en dat vind ik voor mezelf meer dan voldoende, meer kun je gewoon niet doen op dit moment, ja biologisch eten kopen maar dan houd je geen geld over om van 't leven te genieten.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat is idd ook erg dat de regering daar ook niets aan doet, ik wist het wel als ik de baas over de wereld was, dan ging er heeeeel wat veranderen!
bron?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:41 schreef sjippen het volgende:
Gewoon in de stad lopen of fietsen is veel ongezonder als roken.
Maar dat praten roken niet goed, integendeel. Het gezondste wat je kan doen, is verhuizen naar een plek met een veel lagere bevolkingsdichtheid.
Ik vind dit soort argumenten echt nergens op slaan. Je moet er wel rekening mee houden dat je het allemaal bij elkaar op kan tellen. Als je in sommige steden loopt als niet roker, dan adem je op een dag zo 10 sigaretten aan luchtvervuiling in, tel daar ook nog eens bij op dat je regelmatig meerookt en dergelijke. Het is echt het totaal plaatje waar je naar moet kijken, dus meeroken, uitlaatgassen, fijn stof, etc. het draagt allemaal bij aan vervuiling van je longen. Hoe minder schadelijke factoren hoe beter!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:41 schreef sjippen het volgende:
Gewoon in de stad lopen of fietsen is veel ongezonder als roken.
Jij draagt lekker wat bij aan het topic iddquote:Op donderdag 8 december 2005 22:22 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Omfg wat een domme post bevooroordeelde post. Leer zelfstandig nadenken voor zover je dat kan!
En verzin eens iets orgineels ipv die "Verkapt" antwoorden.
dat wou ik nou ook zeggen, serieus volkomen mee eens.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:26 schreef Blue_MnM het volgende:
Dit land is volledig op hol geslagen als het over roken gaat. Op iedere hoek van de straat kan ik drugs kopen. Volgens mensen die daarvoor hebben gestudeerd, moeten softdrugs zelfs gelegaliseerd worden. Maar als iemand een sigaret opsteekt, wordt hij als een crimineel behandeld en de klassieke sigarenboer als een drugsdealer.
Idd maar ik bedoelde dat gewoon lopen in de stad veel mensen denken goh lekker buiten een frisse neus halen ofzo maar het tegendeel is waar. Je kan mss beter binnen een sigaret roken dan een ommetje te maken in een drukke stad. Om maar te zwijgen van ondergrondse parkeergarages en tunnels, daar inhaleer je zoveel roet en benzeen dat je er in enkele minuten van onwel wordt.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik vind dit soort argumenten echt nergens op slaan. Je moet er wel rekening mee houden dat je het allemaal bij elkaar op kan tellen. Als je in sommige steden loopt als niet roker, dan adem je op een dag zo 10 sigaretten aan luchtvervuiling in, tel daar ook nog eens bij op dat je regelmatig meerookt en dergelijke. Het is echt het totaal plaatje waar je naar moet kijken, dus meeroken, uitlaatgassen, fijn stof, etc. het draagt allemaal bij aan vervuiling van je longen. Hoe minder schadelijke factoren hoe beter!
Blijkbaar draag ik wat bij, aangezien je nu toch nog met een onderbouwing komt. Doe dat voortaan even in eerste instantie.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:51 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Jij draagt lekker wat bij aan het topic idd
OT: Ik reageer zo omdat het geen zin heeft dit onderwerp weer ophoog te schoppen. Het is nou eenmaal zo dat 99% van de niet-rokers een hekel heeft aan de rook van de rokers. Ik vind het ook goor om naast iemand te zitten/staan die rookt. Je zal me er alleen niet over horen zeuren of klagen want ik weet precies hoe lekker het is om te roken. Heb namelijk zelf 7 jaar flink gerookt.
Maar nu ik al weer ruim 3 jaar niet meer rook weet ik dat al de vooroordelen en cliches die weer worden aangehaald ook onzin zijn. "rokers zijn gezelliger, uitlaatgassen zijn ook slecht, eten is met allerlij middelen verontreinigd van vet eten krijg je ook hart en vaat ziekten etc etc" Het zijn allemaal excuses als het om roken gaat, ze zijn wel waar, maar ook excuses.
Ach ja, als Martin Drent je profeet isquote:Op donderdag 8 december 2005 22:21 schreef robh het volgende:
Rokers zijn in ieder geval leuker dan niet rokers.
Als iemand xtc verkoopt op de hoek van de straat, ondervind jij daar toch lichamelijke hinder van?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:26 schreef Blue_MnM het volgende:
''mss'' wel ja, ''mss'' ook niet.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:03 schreef sjippen het volgende:
[..]
Idd maar ik bedoelde dat gewoon lopen in de stad veel mensen denken goh lekker buiten een frisse neus halen ofzo maar het tegendeel is waar. Je kan mss beter binnen een sigaret roken dan een ommetje te maken in een drukke stad.
Vet eten werkt niet verslavendquote:Op donderdag 8 december 2005 22:13 schreef Blessed het volgende:
Een paar dagen geleden las ik in de Metro een ingezonden brief van ene meneer, die vond dat rokers met een brandblusser van het perron gespoten moeten worden. Nu zit ik hier op het forum en wederom valt mijn oog op een topic over rokers, over rokende vrouwen weliswaar, maar dan nog. Dat iemand liever een vrouw heeft die niet rookt, is een persoonlijke voorkeur en wat dat betreft zal ik mijn mond houden.
Maar dat gezanik over roken moet toch eens afgelopen zijn, mensen. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen betoog om je aan het roken te helpen want ik, als roker, zal niet ontkennen dat roken slecht voor je is. Het is me alleen opgevallen dat men heel wat andere dingen uit het oog verliest, als het op gezondheid aankomt.
Het meest gebruikte argument om het roken te verbieden (het zij op openbare plaatsen of in het algemeen) is vanwege de gezondheid. Dat rokers hun eigen gezondheid willen verzieken is één ding, maar dat ze de gezondheid van anderen verzieken - dat mag niet. Met deze stelling ben ik het helemaal eens (hoewel nog nooit bewezen is dat je van meeroken ook longkanker kan krijgen, maar we gaan er voor het gemak maar vanuit want het risico is niet te nemen). Ik ben dan ook een roker die niet in een vol bushokje gaat staan roken, die niet in de rij van de pinautomaat gaat staan roken en die op het perron gewoon een rookpaal opzoekt. Ja, geloof het of niet, ik ben geen asociale roker.
Maar mensen, als we dan toch allemaal zo prat gaan op onze gezondheid, denk dan ook eens na over die snackbars die op iedere hoek te vinden zijn. Of de MacDonald's in het centrum die op een doodgewone woensdagmiddag propvol zitten. Veel te veel - en ongezond - eten is even slecht voor je als roken: het kan allebei hart- en vaatziekten veroorzaken. Blijf dan ook weg van die snackbars en ga naar de sportschool, als je dan toch echt graag gezond wilt blijven.
En doe dan ook meteen je auto weg, want het KNMI is niet voor niets gaan stijgeren. Onze luchtvervuiling is zeer ernstig, zeker in de randstad - dus als je dan écht het roken wilt stoppen vanwege de schone, frisse lucht: dump je auto, je brommer of je scooter en ga op de fiets of allemaal massaal met het openbaar vervoer (de vraag is dan alleen of het stoppen met autorijden nog zoveel effect heeft). Of koop een paard en een huifkar of zo.
En als dat geen optie is, ga dan massaal staken om koolzaadolie in te voeren als brandstof, in plaats van benzine. Koolzaadolie is 94% schoner dan gewone benzine.
Dwing je baas om de koffieautomaten te vervangen voor watertanks en sapjes, want teveel cafeïne is ook niet goed voor je.
Naja, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Mijn punt is: ja, roken is slecht voor je. Maar staar je er niet blind op want er is zoveel meer dat je gezondheid verneukt en vaak heb je het nog niet eens in de gaten ook. Als we allemaal een beetje rekening houden met elkaar, is er niks aan de hand.
P.S. Neen, ik heb geen auto, dat is uit principe en ik ben ook niet van plan er één te kopen in de toekomst.
Vet en zoetigheden kunnen wel degelijk verslavend zijn. Caffeine is ook verslavend; dat blijkt wel uit het feit dat je ontwenningsverschijnselen ervan kan krijgen (weekendmigraine). Benzine is niet verslavend maar even verhuizen uit een gebied met veel luchtvervuiling doe je ook niet even snel.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:34 schreef DR878 het volgende:
[..]
Vet eten werkt niet verslavend
Benzine werkt niet verslavend, alhoewel voor de enkelen onder fok!...
Caffeine werkt naar mijn ervaring niet verslavend
Roken werkt wél verslavend, en is ook nog slecht.
Zo punt achter gezet ,SLOTJE![]()
Ik kies er niet voor om mijn longen te laten vervuilen door uitlaatgassen hoor. Ik rijd weer geen auto.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Maar daar kiezen mensen nog altijd zelf voor. Meeroken kies je niet voor en wordt je vaak gewoon opgedrongen en dat is de reden waarom mensen daar over zeiken. Kijk als ik me eigen lichaam wil verzieken dan moet ik dat zelf weten, maar daar hoeft iemand anders niet een handje aan mee te helpen.![]()
quote:1. De dosis rook die zelfs een regelmatige meeroker binnenkrijgt is verwaarloosbaar klein: ongeveer éénduizendste van de dosis rook die een roker typisch binnenkrijgt.
2. De meeste meerookonderzoeken vinden geen verband tussen meeroken en ziekte.
3. De meerookonderzoeken die dat wel vinden zijn methodologisch niet geldig - voornamelijk omdat ze gebaseerd zijn op een vergelijking tussen bevooroordeelde antwoorden over meeroken in het verleden door mensen met en zonder een bepaalde ziekte.
4. Zelfs als de methodologie wel goed zou zijn, zijn de gevonden relatieve risico's veel kleiner (doorgaans 1,2-1,3) dan twee. In verband met verstorende variabelen worden relatieve risico's lager dan twee door epidemiologen normaalgesproken niet als een bewijs van een oorzakelijk verband gezien.
5. Omdat de meeste individuele studies geen verband laten zien tussen meeroken en ziekte maakt men vaak gebruik van meta-analyses om toch een statistisch significant verband te vinden. Maar meta-analyses zijn onbetrouwbaar, onder andere omdat de resultaten sterk afhangen van de vooroordelen van de onderzoekers.
Ik heb genoeg karakter om niet zulke onzinnige opmerkingen te maken tegen mensen die ik niet eens persoonlijk ken. Nu jij nog.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt gewoon een smerige dodelijke verslaving, en bent een huilie zonder karakter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |