abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32910729
Vannacht had ik mijn allereerste ervaring met het verschijnsel slaapverlamming en mijn God, wat ben ik blij dat ik er reeds eerder over gelezen heb en dus van het verschijnsel op de hoogte was. Want ik kan mij voorstellen dat iemand die niet weet wat het is enorm in paniek zou kunnen raken bij een dergelijke ervaring! Ik werd wakker uit een behoorlijke nare droom en tijdens het wakker worden hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd. Ik wist dat ik wakker was en kon rondkijken in mijn kamer (half natuurlijk omdat het donker was), maar ik kon mij geen mm bewegen en ik probeerde een geluid te maken en dat kon ook niet. Met andere woorden: ik zat muurvast. Gelukkig realiseerde ik mij dat het een slaapverlamming was en wachtte gewoon af totdat ik weer kon bewegen (na ongeveer 30 seconden a 1 minuut).

Een bijzondere ervaring, dat wel. Wie heeft ook wel eens een slaapverlamming ervaren?

Een bron hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
  donderdag 8 december 2005 @ 07:04:51 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32910741
Ik heb dat ook wel eens gehad maar niet zo lang , ik denk een seconde of 10 - 15, de eerste keer schrok ik er aardig van.
pi_32910744
Ik wist niet eens dat het bestond! Blij dat ik er nu over gelezen heb, zal er mijn voordeel mee doen!
  donderdag 8 december 2005 @ 07:40:19 #4
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32910878
Wat?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 8 december 2005 @ 07:46:01 #5
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32910902
Jup, best beangstigend. Gelukkig was ik nog niet wakker genoeg om in paniek te raken
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_32911012
Heb het ook eens gehad toen midden in de nacht een huisgenoot in de keuken in elkaar geslagen leek te worden mbv koekepannen (kletterdekletter boiiiiink auw auw!). Na een minuut ofzo kon ik pas mn kamer uit, bleek dat ze stomdronken met haar net zo dronken vriendje besloten hadden 3 uur 's nachts pannenkoeken te bakken. Ofzo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32911469
Wel vaker meegemaakt, vooral bij extreme vermoeidheid of overmatig alcohol-gebruik. Inderdaad behoorlijk beangstigend wanneer je niet weet wat het is. Wanneer je het wel weet is het alleen irritant.
pi_32922355
Ik heb het ook vaker, inderdaad bij extreme vermoeidheid. Ik vind het nog steeds niet echt tof , maar het scheelt dat je weet dat het toch wel weer over zal gaan. (dat hoop je dan )
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_32922549
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:46 schreef MrTorture het volgende:
Jup, best beangstigend. Gelukkig was ik nog niet wakker genoeg om in paniek te raken
Ik slaap ook weer gewoon verder voor 't is uitgewerkt
Tap tap tap
pi_32922594
sommige mensen uit truth zouden zeggen dat ze ontvoerd zijn door aliens
pies on joe toe
  donderdag 8 december 2005 @ 17:27:14 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32922679
Ik heb hier alweer een aantal jaren last van... en meestal komt het met fases, ik heb soms weken dat ik er meerdere malen op een nacht last van heb. Het begon bij mij met 'normale' verlamming maar sinds een jaar begint het extremer te worden met o.a. enorm harde metaalachtige geluiden en het gevoel alsof ik heen en weer gesmeten word.
Ik heb het geaccepteerd inmiddels en dus niet echt problemen mee al kan het soms best beangstigend zijn.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32922694
Ik heb wel eens eerder iemand op Fok erover zien praten, maar ik heb het zelf nooit meegemaakt. Wel heb ik een keer vlak voordat ik flauwviel (nadat ik op mijn stuitje was gevallen) mijn ledematen voelen verlammen; dat was vrij eng, ook omdat ik wist waardoor ik aan het flauwvallen was. Ik kon me toen ik bij bewustzijn kwam overigens wel weer bewegen
pi_32922958
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef bonke het volgende:
Haha!
Als kind had ik het heel vaak. Ik voelde 'het' aankomen en wist dat het onvermijdelijk was dat ik werd meegesleurd in een soort draaikolk. Ik had dan ook echt een enorme 'buzz' in mijn hoofd.
Het ging altijd gepaard met een nachtmerrie, alsof ik werd 'gehaald' door kwade geesten die me dus 'vasthielden'.
Ik kon me dan inderdaad niet bewegen en mijn schreeuwen waren stil. Het was ontzettend beangstigend. Ik heb het veel later nog wel eens gehad, maar dan zonder de 'monsters'.
pi_32923005
Nog nooit van gehoord, wat zijn de oorzaken eigenlijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_32923022
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog nooit van gehoord, wat zijn de oorzaken eigenlijk?
Zijn er niet denk ik. Je geest is simpelweg eerder wakker dan je lichaam.
pi_32923121
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:42 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zijn er niet denk ik. Je geest is simpelweg eerder wakker dan je lichaam.
We leven in een universum van oorzaak en gevolg, dus er zijn zeker oorzaken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_32923138
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:39 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Haha!
Als kind had ik het heel vaak. Ik voelde 'het' aankomen en wist dat het onvermijdelijk was dat ik werd meegesleurd in een soort draaikolk. Ik had dan ook echt een enorme 'buzz' in mijn hoofd.
Het ging altijd gepaard met een nachtmerrie, alsof ik werd 'gehaald' door kwade geesten die me dus 'vasthielden'.
Ik kon me dan inderdaad niet bewegen en mijn schreeuwen waren stil. Het was ontzettend beangstigend. Ik heb het veel later nog wel eens gehad, maar dan zonder de 'monsters'.
Net zoiets als wakker worden omdat je schreeuwde in je droom en denken dat je dat ook in het echt gedaan hebt. Ook zoiets aparts. Alsof je je droomgil nog door de kamer hoort galmen.
Tap tap tap
  donderdag 8 december 2005 @ 17:50:30 #18
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_32923200
Ik heb soms als ik slaap dat ik voel dat ik over de kop word gedraaid, maar dan schrik ik me wakker en daarbij dat me benen omhoog komen:P maar echt niet meer kunnen bewegen weet ik niet of ik dat heb gehad
pi_32923276
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:50 schreef Drumpie het volgende:
Ik heb soms als ik slaap dat ik voel dat ik over de kop word gedraaid, maar dan schrik ik me wakker en daarbij dat me benen omhoog komen:P maar echt niet meer kunnen bewegen weet ik niet of ik dat heb gehad
Die ken ik, heb ik ook regelmatig, van die heerlijke schrikreacties met bijbehorende stuiptrekkingen . Om de een of andere reden krijg ik ze vaak als ik de dag ervoor erg veel gedronken heb.
pi_32925044
Ik heb ook wel eens dat ik, als ik bijna slaap, ineens helemaal wakkerschrik. Terwijl ik niet bewust aan iets engs dacht ofzo.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:16:06 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_32925156
Of wanneer je in een "gat" valt/wegzakt
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_32925217
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb ook wel eens dat ik, als ik bijna slaap, ineens helemaal wakkerschrik. Terwijl ik niet bewust aan iets engs dacht ofzo.
dan ontspannen je spieren ws wat abrupt en daar schrik je dan wakker van.

slaapverlamming heb ik 1 keer meegemaakt en dat was heel eng idd, omdat ik niet wist en begreep wat er aan de hand was, het duurde in mijn beleving erg lang, en heb ook nog getwijfeld of ik wel wakker was, en ja dat was ik dus
kon niet bewegen, probeerde te roepen/gillen maar dat lukte niet en heb toen mijn ogen maar dicht gedaan, hopend dat het zou wegzakken of ik in slaap, en dat laatste gebeurde dus

[ Bericht 1% gewijzigd door milagro op 08-12-2005 19:23:57 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32925271
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef Biogarde het volgende:
Of wanneer je in een "gat" valt/wegzakt
dat heb ik ook idd wel eens gehad.. eerste paar keer is wel ff schrikken.. maar daarna weet je wat het is en is het niet zo eng meer!
Dit keer zonder signature
  donderdag 8 december 2005 @ 19:22:19 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_32925318
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:20 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

dat heb ik ook idd wel eens gehad.. eerste paar keer is wel ff schrikken.. maar daarna weet je wat het is en is het niet zo eng meer!
Ik schrik me nog iedere keer de tyfus
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:26:04 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32925474
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:22 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Altijd goed voor een halve hartverzakking ja...
pi_32925684
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:27 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb hier alweer een aantal jaren last van... en meestal komt het met fases, ik heb soms weken dat ik er meerdere malen op een nacht last van heb. Het begon bij mij met 'normale' verlamming maar sinds een jaar begint het extremer te worden met o.a. enorm harde metaalachtige geluiden en het gevoel alsof ik heen en weer gesmeten word.
Ik heb het geaccepteerd inmiddels en dus niet echt problemen mee al kan het soms best beangstigend zijn.
Dat kan ik mij goed voorstellen, HAL. Ook al weet je dat het een volkomen normaal verschijnsel is, het blijft altijd even slikken. Zeker wanneer je, net zoals ik, net uit een afschuwelijke nachtmerrie komt en het liefste direct het licht aan wilt doen. Maar bij mij waren het dus ook van die enorm harde metaalachtige geluiden. Alsof er tegen blikken platen werd aangetrapt door baldadige jongelui.
pi_32925701
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef bonke het volgende:
Daarom heb ik het daar niet geplaatst . Er zou ook vast en zeker worden gezegd dat mijn geest bezig was om terug te komen in mijn lichaam nadat deze de astrale vlakten had bezocht .
pi_32925770
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We leven in een universum van oorzaak en gevolg, dus er zijn zeker oorzaken.
Lees de link uit mijn OP . Heel simpel: tijdens een REM-slaap zijn alle spieren verlamd behalve je hartspieren en oogspieren (dat verklaart waarom ik wel mijn kamer rond kon kijken met mijn ogen). Het kan zijn dat je plotseling wakker wordt tijdens een REM-slaap, waardoor je hersenen je motorische mechanisme nog niet hebben aangezet. Dat kost enige tijd en dus blijf je enige tijd verlamd terwijl je bij bewustzijn bent.
pi_32925872
ik heb het meerdere keren meegemaakt en in het begin was het doodseng. nu nog heb ik er wel eens last, heel af en toe dan. ik ben bang dat ik er er door verstikking dood aan kan gang omdat ik soms ik zo een houding zit onder dekens dat je moeite hebt met ademen.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:44:04 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32925893
Er is ook een drug die zo'n toestand veroorzaakt.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:45:51 #32
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32925931
Slaapverlamming is er eigenlijk alleen als je slaapt, het zorgt ervoor dat je niet zomaar uit je bed rolt tijdens het dromen, je geest is namelijk zo overtuigd dat de situatie echt is, dat je lichaam zou gaan meebewegen (wat soms nog steeds wel een beetje kan gebeuren). Dat systeem gaat meestal 'uit' als je wakker wordt, maar blijkbaar gaat dat niet altijd helemaal goed, en denkt je lichaam dat je nog slaapt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32925953
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Daarom heb ik het daar niet geplaatst . Er zou ook vast en zeker worden gezegd dat mijn geest bezig was om terug te komen in mijn lichaam nadat deze de astrale vlakten had bezocht .
tuurlijk

Slaapverlamming; is er een spirituele verklaring?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32925989
quote:
ik bedoelde dat ik met dit topic niet de spirituele kant op wilde. Dat topic waar jij nu mee aankomt is daarentegen juist gericht op bestaande spirituele verklaringen .
  donderdag 8 december 2005 @ 19:48:39 #35
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32925997
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Er is ook een drug die zo'n toestand veroorzaakt.
Ketamine bedoel je?
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 8 december 2005 @ 19:51:26 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32926067
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:48 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ketamine bedoel je?
Weet niet, heb er eens iets over gelezen en op CSI gezien, het heeft een onomkeerbaar effect.
Verschrikkelijk...even kijken of ik het kan opzoeken.
pi_32926183
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Weet niet, heb er eens iets over gelezen en op CSI gezien, het heeft een onomkeerbaar effect.
Verschrikkelijk...even kijken of ik het kan opzoeken.
Bedoel je dat wanneer je eenmaal in die situatie bent gekomen doormiddel van die drugs, je nooit meer uit die verlamming komt????
  donderdag 8 december 2005 @ 19:58:07 #38
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32926242
Lijkt me erg sterk hoor....dat onomkeerbaar effect... Ik heb er nog nooit van gehoord iig.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32926523
Ik heb het één keer meegemaakt, dat was op een middag nadat ik 36 uur niet geslapen had.
Toen ik wakker schrok was ik ontzettend verward en voelde me compleet hulpeloos, maar voordat ik tijd had om in paniek te raken sliep ik alweer.
Vervolgens heb ik de mooiste droom ooit gehad, zo'n droom waarin je weet dat je droomt en gewoon kunt doen wat je wilt.
Toen ik wakker werd had ik zoiets van: Wow! Dat moet ik vaker doen!
Maar helaas heb ik het nog niet weer mee mogen maken.
pi_32926832
Het effect van de drug scopolamine lijkt er wel wat op, alleen is dit niet permanent.

Die drug waarvan je permanent zo blijft heb ik ook weleens wat over gehoord op televisie inderdaad, was iets van "red death" of iets dergelijks, zal eens zoeken.
pi_32926904
het schijnt te komen vanwege enge dromen
als je bv in een droom wild om je hen gaat slaan reageert je lichaam door het te beveiligen
en dat beveiligen houd dus in dat je je niet meer kunt bewegen
er zijn vast meer mensen die precies weten hoe zoiets komt
ps: ik heb het nog nooit meegemaakt
pies on joe toe
pi_32926949
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef bonke het volgende:
het schijnt te komen vanwege enge dromen
als je bv in een droom wild om je hen gaat slaan reageert je lichaam door het te beveiligen
en dat beveiligen houd dus in dat je je niet meer kunt bewegen
er zijn vast meer mensen die precies weten hoe zoiets komt
ps: ik heb het nog nooit meegemaakt
Dat is inderdaad de achterliggende gedachte. Tijdens slaap wordt je lichaam "uitgeschakeld", en normaal gesproken is je lichaam weer actief wanneer je wakker wordt. Soms is het dus echter andersom.
pi_32927041
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:22 schreef Biogarde het volgende:

[..]

mijn vriendin schrikt harder als ze naast me ligt dan
Extremistisch gematigd.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:08:16 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32929889
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:26 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me best wel eens fascinerend om mee te maken eigenlijk.
Mij ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 december 2005 @ 22:39:47 #45
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32930805
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Mij ook
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de OP las
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 8 december 2005 @ 22:57:48 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32931329
Zo'n ervaring is alles behalve leuk te noemen IMHO... je bent echt volstrekt hulpeloos en verlamd terwijl je brein op volle toeren werkt, door die machteloosheid kun je snel in paniek raken.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32931366
ik had het wel 1 keer willen hebben
had me namelijk een hersenschudding gescheeld
pies on joe toe
pi_32933301
ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht, en dat ik dan volledig alles kan doen, maar dat mijn arm een brok vlees is. Ik kan hier niets mee doen. Kost een halve minuut voordat het gevoel weer terug is. Valt dat hier ook onder of niet? Ik schrok hier de 1e keer ook van. De 2e keer ben ik met m'n romp al zwaaiend door de kamer gaan lopen voelt toch best apart. Er zit iets aan je wat niet voelt alsof het van jou is. Het voelt echt als een koud blok vlees, terwijl als je het nu zou aanraken, het heel normaal vind voelen. Heel apart
pi_32933476
Volgens mij heb je er dan op gelegen. Heb ik ook weleens, ook gewoon als ik verkeerd in college op m'n arm heb gehangen ofzo. Dan kan ik er ook niks mee.
Tap tap tap
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:14:32 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32933505
Nee dat valt hier niet onder... dat is gewoon een slapende arm.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32933570
nou het is niet echt een slapende arm, het voelt meer alsof hij er gewoon los aanhangt. Ik voel m'n arm ook echt de zwaartekracht ondervinden. Bij een slapende arm is dat niet het geval, dan prikt het alleen eigenlijk en is het onhandig. Dit is zeg maar een stapje verder.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:17:52 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32933602
Is nog steeds een slapende arm alleen is de bloedcirculatie nog meer fucked up zeg maar
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_32933628
ow oke

dat ik dat zelf niet kon bedenken

thnx

een volledige verlamming klinkt niet echt heel fijn als ik het zo hoor, en als je dat van oververmoeidheid kan krijgen, ga ik denk maar eens snel naar bed toe.
pi_32936747
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef P8 het volgende:

[..]

mijn vriendin schrikt harder als ze naast me ligt dan
Hoe kan zij dat merken dan? Je zit immers gevangen in je lichaam als je slaapverlamd bent.
  vrijdag 9 december 2005 @ 07:09:35 #55
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_32936771
ik heb 't ook wel eens gehad, ik had eigenlijk geen idee dat andere mensen dit ook wel eens hebben en dat het vaker voorkomt. Wel merkwaardig dat zoveel details uit dit artikel ook op mijn ervaring van toepassing zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Asics op 10-12-2005 15:52:44 ]
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:07:54 #56
64781 bonke
pipo koeie
pi_32937635
dus uittredingen, ontvoeringen, geesten zijn dus gewoon een gevolg van deze slaapstoornis
nou, gooi truth maar dicht
ps: goed gevonden asics
pies on joe toe
pi_32937903
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:26 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me best wel eens fascinerend om mee te maken eigenlijk.
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.
Je niet kunnen bewegen is eng, maar dan ook nog eens niet kunnen praten, of wat voor geluid maken dan ook, is echt dood en doodeng.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je weer wel kan bewegen dan?
Ik zelf viel weer in slaap, al biddend "laat me in slaap vallen, please, omg" , dus ik weet niet hoe of wat te verwachten of doen als dat niet gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door milagro op 09-12-2005 09:42:53 ]
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:26:21 #58
64781 bonke
pipo koeie
pi_32937932
zoals je gelezen hebt duurt het bij de meesten een halve min tot een minuut
pies on joe toe
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:38:27 #59
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_32938108
Aantal weken terug is het me overkomen, ik werd rond 4:00 hevig ontwaakt uit een droom en voelde opeens me benen niet meer bewegen. De eerste seconden schrok ik me echt rot en wilde ik meteen me ma roepen (wat overigens niet lukte, heb geen idee waarom??!), maar langzaam aan voelde ik me benen weer op gang komen.

Voor de rest nooit last van gehad, en had eigenlijk geen flauw idee wat het precies in hield. Ik moet wel toegeven dat ik behoorlijk geschrokken was.
World Wrestling Entertainment
pi_32938187
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:26 schreef bonke het volgende:
zoals je gelezen hebt duurt het bij de meesten een halve min tot een minuut
zoals ik niet gelezen heb, dan, hè

ik sliep nog half
pi_32938508
heb dit ook een keer gehad, wist niet eens dat het ook echt kon (had er toevallig wel een keer iets over gehoord van een maat), had een vrij hevige droom gehad en opeens wakker werd. probeerde te bewegen maar kon alleen mn hoofd iets draaien, ik wist niet wat me overkwam :|

ben toen geloof ik aantal tellen later weer in slaap gevallen.. maar lees dus dat dit ook echt bestaat, dacht namelijk zelf dat ik het gedroomd had.
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:09:29 #62
64781 bonke
pipo koeie
pi_32938675
ikzelf heb het nog nooit gehad maar ik heb wel een keer gehad dat ik wakker werd terwijl ik op me buik lag met mijn armen gekruisd bijna onder me kin
en die armen waren dus helemaal lam geworden vanwege geen voldoende doorstroming
en probeer dan nog maar es om te draaien
pies on joe toe
pi_32938778
lol. nah wat ik nog weet is dat ik er heel erg van schrok en net zoals iemand een paar post hierboven ook had, het proberen te schreeuwen maar het niet kunnen.

je hebt op zon moment totaal niet door wat er aan de hand is, je bent net wakker.
pi_32939963
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:16 schreef sannydude het volgende:
nou het is niet echt een slapende arm, het voelt meer alsof hij er gewoon los aanhangt. Ik voel m'n arm ook echt de zwaartekracht ondervinden. Bij een slapende arm is dat niet het geval, dan prikt het alleen eigenlijk en is het onhandig. Dit is zeg maar een stapje verder.
En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.
pi_32941225
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.
Je niet kunnen bewegen is eng, maar dan ook nog eens niet kunnen praten, of wat voor geluid maken dan ook, is echt dood en doodeng.
En niet te vergeten die 'oorverdovende' (ze spelen af in je hoofd) metaalachtige geluiden (bij mij althans) die maar door en door gingen. Ik probeerde geluid te maken inderdaad (niet te schreeuwen want ik was gelukkig niet in paniek omdat ik wist wat er gebeurde gelukkig), maar kon inderdaad geen enkel geluid voortbrengen.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je weer wel kan bewegen dan?
Ik zelf viel weer in slaap, al biddend "laat me in slaap vallen, please, omg" , dus ik weet niet hoe of wat te verwachten of doen als dat niet gebeurt.
Bij mij duurde het relatief lang; zo'n 30 a 60 seconden (daartussen ongeveer). Ik bleef dus wakker om mee te maken dat ik mij opeens weer kon bewegen.
pi_32941383
die geluiden had ik niet, wel allerlei rare flitsen of schimmen liever, ik dacht iets of iemand te zien in de toch duidelijk uitstaande tv (standby lampje brandde niet).

ik schreef het destijds toe aan de 'zware rijsttafel' en het meteen daarna gaan slapen.

en dan te bedenken dat exact zo mensen permanent opgesloten zitten in hun lijf...brrrrrr
pi_32942094
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.
bedoel je dat als ik er niet goed op lig, met een hoop ongeluk een lamme arm heb voor de rest van mijn leven
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:43:29 #68
64781 bonke
pipo koeie
pi_32942138
als je bloedtoevoer niet goed is heb je misschien kans dat je arm afsterft
maar volgens mij moet je dan wel heel erg vreemd ( en lang ) in je bed liggen
pies on joe toe
pi_32943001
Volgens mij is het onder normale omstandigheden niet mogelijk dat je wakker wordt met een afgestorven arm, je lichaam maakt je namelijk wakker als er problemen dreigen.
Maar ik kan me voorstellen dat als het lichaam ernstig gehinderd is (door bijvoorbeeld overmatig drank en drugsgebruik ofzo) het wel zou kunnen voorkomen dat je lichaam niet reageert op de signalen die uit je arm komen en jou dus fijn laat doorslapen terwijl je arm sterft.
pi_32944942
De aandoening waar ik aan dacht heet Saturday Night Palsy. Je arm sterft niet af, maar je zenuwen raken ernstig beschadigd, waardoor je je onderarm niet goed meer kunt bewegen. Met heel veel pijn en moeite kun je door training gedeeltelijke controle over je arm terugkrijgen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:46:08 #71
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32945178
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:07 schreef sannydude het volgende:
ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht, en dat ik dan volledig alles kan doen, maar dat mijn arm een brok vlees is. Ik kan hier niets mee doen. Kost een halve minuut voordat het gevoel weer terug is. Valt dat hier ook onder of niet? Ik schrok hier de 1e keer ook van. De 2e keer ben ik met m'n romp al zwaaiend door de kamer gaan lopen voelt toch best apart. Er zit iets aan je wat niet voelt alsof het van jou is. Het voelt echt als een koud blok vlees, terwijl als je het nu zou aanraken, het heel normaal vind voelen. Heel apart
Da's iets anders. Heel af en toe word ik ook wel eens wakker, waarbij ik een arm "kwijt" ben die even later in de knoop lijkt te liggen, waarbij het enige tijd duurt eer gevoel terug komt.
pi_32947545
Ik heb het maar een keertje gehad, en wist niet wat het was, maar ik heb de mazzel dat ik altijd ongeveer even vlot reageer als de gemiddelde bankkluis: met aanzienlijke vertraging dus. Ik schrik ook nooit ergens van, raak nooit in paniek oid. Dus ik dacht gewoon "nou, m'n lijf is nog niet wakker geloof ik, dus dan ga ik ook maar weer slapen"... Vond het alleen irritant dat ik m'n wekker niet uit kon zetten. =D

Een slapende arm heb ik wel vaker, omdat ik de neiging heb om met mijn arm onder m'n kussen te slapen. Op zich is dat inderdaad niet zo bijzonder, maar ik heb het wel eens gehad dat ik wakker werd en dus een hand voor m'n ogen zag liggen die voor m'n gevoel niet van mij was, dat was minder =P
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:24:39 #73
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32953455
Toevallig heb ik dat eergisteren nog gehad zo'n verlamming. Niet fijn om mee te maken maar ik haal mezelf eruit of ik spring weer terug in mijn lichaam. Tis apart inderdaad

Ik raakte wel in paniek maar weet mijn lichaam weer te vinden dus. Het is alsof je ziel en geest helemaal verdwenen is. Dat je lichaam alleen is, niet eens een gevoel van dood zijn. Je lichaam ligt daar maar.

Bij mij was het maar een seconde, of minder of 2 secondes.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32957967
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:36 schreef Black_Tulip het volgende:
De aandoening waar ik aan dacht heet Saturday Night Palsy. Je arm sterft niet af, maar je zenuwen raken ernstig beschadigd, waardoor je je onderarm niet goed meer kunt bewegen. Met heel veel pijn en moeite kun je door training gedeeltelijke controle over je arm terugkrijgen.
quote:
Most commonly it occurs when a person falls asleep, intoxicated, held up by his arm thrown over the back of a chair.
Dus je moet niet op een stoel met je arm op de rugleuning in slaap vallen. Weer wat geleerd.

Ik was nog vergeten te vertellen dat ik duidelijk m'n zusje langs m'n kamer zag lopen toen ik verlamd was en dat ik haar wou roepen (wat dus niet lukte). Toen ik 's avonds laat wakker werd, bleek dat ze de hele middag niet thuis was geweest...
pi_32958734
Wat ik me afvraag, ik heb wel eens last van het feit dat als ik uit bed stap, ik direct door mn knieen ga en op de grond zak? Begrijp daar niks van, heeft dat hier ook iets mee te maken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32958899
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik me afvraag, ik heb wel eens last van het feit dat als ik uit bed stap, ik direct door mn knieen ga en op de grond zak? Begrijp daar niks van, heeft dat hier ook iets mee te maken?
heb ik ook gehad.
alleen niet meteen, maar na 2 meter lopen, en toen boem, alsof ik een trap in mijn knieholtes kreeg, in 1 keer onderuit!
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:45:43 #77
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32959046
quote:
Ik heb dit alleen gehad toen ik een jaar of 10 was, toen groeide ik zo snel dat ik soms niet kon lopen een dag ofzo (groeipijnen maar dan erger)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32960047
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:40 schreef milagro het volgende:

[..]

heb ik ook gehad.
alleen niet meteen, maar na 2 meter lopen, en toen boem, alsof ik een trap in mijn knieholtes kreeg, in 1 keer onderuit!
dat heeft mijn baas ook eens gehad. Knalde met z'n hoofd op de vensterbank. Hij mag blij zijn dat hij getrouwd was, anders had hij het niet meer na kunnen vertellen bloedde als een gek zei die.
pi_32960860
quote:
Je bedoelt wanneer het even zwart voor je ogen wordt en je sterretjes ziet?
Dat ligt gewoon aan zuurstoftekort omdat je hart niet snel genoeg omschakelt.
Oplossing: eerst gaan zitten voordat je uit bed stapt.
pi_32961220
quote:
Mja dat heb ik ook vaak maar dan heb je er idd gewoon op gelegen. Is ook best vaak. Wilde eens opstaan en ik met een ruk omdraaien, vloog mn arm opeens over me heen en klapte uit bed, zo tegen de bed rand aan. Inderdaad als een dood stuk vlees. Echt vaag
Jupiler is goed
pi_32961521
moet je jezelf eens mee in het gezicht slaan, dat is pas raar net alsof je met je neus in een lijk aan het graven bent
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:20:44 #82
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_32961832
de 1e keer dat ik het meemaakte was het eng, maar daarna waren die keren dat ik het meemaakte erg fijn, ik voelde me totaal beschermd en voelde een warmte over me neerdalen die me beschermde en ook me ook opwond. Helaas heb ik het de laaste tijd niet meer
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:47:44 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32962381
Ik heb het wel eens een enkele keer gehad.. eigenlijk vond ik het helemaal niet zo eng. Ik dacht bij mezelf "goh, volgens mij moet de rest van me nog wakker worden". Heb er verder ook nooit bij stilgestaan.
Vampire Romance O+
pi_32962427
Ik heb het ook wel een paar keer meegemaakt. Best wel eng op het moment zelf.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_32966063
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:44 schreef Symer het volgende:

[..]

Je bedoelt wanneer het even zwart voor je ogen wordt en je sterretjes ziet?
Dat ligt gewoon aan zuurstoftekort omdat je hart niet snel genoeg omschakelt.
Oplossing: eerst gaan zitten voordat je uit bed stapt.
nee, dat is het niet, dat zwart worden voor de ogen heb ik nl altijd als ik plots opsta, ook gewoon overdag.
idit was iets anders k werd wakker, benen naast het bed, even wachten (vanwege dat zwart voor ogen dus), opstaan, lopen, iets pakken, stilstaan en toen ineens zat ik op de grond

maar ook dat zal wel met even een zuurstoftekort te maken hebben, in de beenspieren.
pi_32990208
Ja, ik heb dat inderdaad ook weleens gehad, dat een bepaald deel nog niet werkte. Soms is mijn evenwicht nog niet wakker, dan val ik constant om, loop de verkeerde kant op, etc. Heb weleens gehad dat ik voortdurend naar links bleef vallen, ik kon er echt niets tegen doen. Alsof iemand me bij m'n oor pakte en heel de tijd naar links tegen de grond trok. Dan is die twee stappen vanuit bed naar je wekker toch best een eind opeens ;-)

Heb ook idd wel dat ik door m'n knieen zak of iets dergelijks, en ook kan ik soms 's ochtends niet goed lopen of fietsen. Dan voelen m'n benen gewoon heel zwaar, en kom ik haast niet vooruit. Maar dat heb ik toch eigenlijk alleen als ik vroeg op moet.
Sanity is (not) statistical
pi_32991812
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:39 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Haha!
waarom al die 'aanhalingstekens'?

ontopic
ik heb wel eens meegemaakt dat ik in toestand van half-slaap ineens geramd werd, voor mn gevoel dan. Alsof ik werd aangereden door een truck of keihard neerviel. Een paar keer.
Vervelend gevoel!
pi_33010591
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:23 schreef ki_ki het volgende:

[..]

waarom al die 'aanhalingstekens'?
Om aan te geven dat het iets fysieks is, en niets spiritueels, of een alien abduction o.i.d.
pi_33010742
Ik heb dit ook vrij regelmatig jammer genoeg.

Bij mij komt er vaak ook nog eens een hele heftige pijn bij. Het gevoel dat mijn hoofd uiteen klapt omdat mijn hart zo tekeer gaat, stekende pijnen in mijn lichaam. Zodra ik 'echt' wakker ben is dat over, maar het voelt echt levensecht. Vraag me af of mensen dit herkennen? Dit is trouwens niet elke keer.

Ow en op de een of andere manier kan ik als ik zo'n verlamming krijg me er niet toe zetten terug in slaap te vallen. Dat voelt... alsof ik dood zal gaan Dus blijf net zo lang 'vechten' tot ik wakker ben..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_33014272
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:02 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Om aan te geven dat het iets fysieks is, en niets spiritueels, of een alien abduction o.i.d.
oké
pi_33015565
Heb ik wel eens een paar keer meegemaakt, ik weet nog toen ik een jaar of acht was en in bed lag toen er opeens een soort van "ruis" in mijn hoofd zat en hele harde geluiden uit mijn hoofd vandaan schenen te komen. ik kon niet meer ademen of bewegen. Dus ik proberen om mijn armen te bewegen, lukte dus niet en dat was zó eng! Voor mijn gevoel duurde dit minuten en toen ik dan ook "wakker" werd ben ik huilend naar de slaapkamer van m'n ouders gerend, jammer genoeg geloofden ze me niet en probeerden ze me aan te smeren dat "het maar een nachtmerrie was". Dus niet!
in je oogbal!
pi_33016418
quote:
Dit ken ik.. erg eng, zoals je later al zei, voelt het veel 'doder' aan dan een slapende arm. Ook koud, ziet wit, en totaal geen controle mogelijk. Ik werd wakker, (geen tintel in mijn hand), draai me om, en dat koude ding kwakt vol tegen me aan.

Ik moet zeggen, ik was in 1x goed wakker.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:43 schreef bonke het volgende:
als je bloedtoevoer niet goed is heb je misschien kans dat je arm afsterft
maar volgens mij moet je dan wel heel erg vreemd ( en lang ) in je bed liggen
4 uur dacht ik?
pi_33016483
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dit ken ik.. erg eng, zoals je later al zei, voelt het veel 'doder' aan dan een slapende arm. Ook koud, ziet wit, en totaal geen controle mogelijk. Ik werd wakker, (geen tintel in mijn hand), draai me om, en dat koude ding kwakt vol tegen me aan.
Dat heb ik laatst ook een paar keer gehad

Dat sloeg echt nergens op, was echt bizar, maar is volgens mij puur hetzelfde als een slapende arm, verkeerd gelegen denk ik.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:00:39 #94
81237 releaze
best of both worlds
pi_33053832
ik heb het wel een paar keer per maand. vroeger was het veel minder, maar nu dat ik het bed deel met een ander.... het vind zich echter vooral plaats wanneer ik ALLEEN in bed ben, da's best vaag. M'n geest is aan het wakkerworden, maar m'n lichaam beweegt niet mee. Alleen psychisch, in m'n hoofd, beweeg ik wel. Dus "levensecht" wordt ik wakker, voel ik dat ik rechtovereind ga zitten en mn bed al dan niet uitkom, maar in het echt gebeurt het niet. Probeer ik mijn armen te tillen, mn ogen open te gooien, en het gebeurt allemaal psychisch, maar niet in het echt. Echt razendvaag.
Ik ben er voor mijn gevoel dan ook wel een half uur mee bezig daadwerkelijk wakker te worden.
pi_33103878
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Lees de link uit mijn OP . Heel simpel: tijdens een REM-slaap zijn alle spieren verlamd behalve je hartspieren en oogspieren
En dat is een fout in het Wikipedia-artikel. Als je oogspieren en hart de enige zouden zijn die niet verlamd zijn, zou je snel doodgaan in je slaap. Hoe wil je bijvoorbeeld ademen zonder ademhalingsspieren?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_33103972
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:40 schreef m021 het volgende:

[..]

En dat is een fout in het Wikipedia-artikel. Als je oogspieren en hart de enige zouden zijn die niet verlamd zijn, zou je snel doodgaan in je slaap. Hoe wil je bijvoorbeeld ademen zonder ademhalingsspieren?
mijn lachspieren zijn ook niet verlamd, want ik lach me zelf wel eens wakker
pi_33110535
Mensen praten ook wel eens in hun slaap.
pi_33847184
slaapverlamming heet dat ?
he,,,,,, vroeger eens gehad......
werd wakker "dacht ik" en probeerde te bewegen en op te staan,
kon mijzelf geen mm bewegen, niet praten , helemaal noppes nada....
raakte flink in paniek... probeerde te schreeuwen en te schoppen....
Kon wel alles horen.... vogeltjes buiten, auto's enzo

vond het verdomd creepie..... was ook maar een jaar of 15

maar hebben jullie het volgende wel eens gehad.....

1. ik droomde over dat ik in huis van de trap af sprong en voelde in mijn maag
het wel bekende schommel gevoel, en werd daar gewoon wakker van.

2. lekker lig ik te dommelen kijkend naar tv... en dan VAL ik letterlijk bijna in slaap.
ik voelde of ik daadwerkelijk in een soort van afgrond viel. en sprong toen weer overeind in bed.

zal allemaal wel een normale verklaring hebben maar is best wel strange,,,,,
pi_33851560
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:00 schreef Arsenal het volgende:
2. lekker lig ik te dommelen kijkend naar tv... en dan VAL ik letterlijk bijna in slaap.
ik voelde of ik daadwerkelijk in een soort van afgrond viel.
Heb ik ook wel eens. Ik spring er niet van overeind, ik weet immers dat ik niet echt aan het vallen ben.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:56:22 #100
81237 releaze
best of both worlds
pi_33854161
ik zat er nog aan te denken dit topic te kicken. tegenwoordig heb ik iets van 3x per week slaapverlamming. heb het vooral wanneer ik buiten gewone tijden een tukkie lig te doen. (en dat doe ik vaak, want ik hou van slapen)
  maandag 9 januari 2006 @ 00:58:55 #101
138453 Kaneelstok
Free fall flow, river flow
pi_33854221
volgens mij kun je er best een trauma aan overhouden als je het als kind regelmatig hebt gehad
bier, worst, psychedelica, muziek en sex
pi_33854301
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:56 schreef releaze het volgende:
ik zat er nog aan te denken dit topic te kicken. tegenwoordig heb ik iets van 3x per week slaapverlamming. heb het vooral wanneer ik buiten gewone tijden een tukkie lig te doen. (en dat doe ik vaak, want ik hou van slapen)
is het iedere keer toch weer even angstig of wacht je gewoon relaxed af tot het zakt

en duurt het idd maar een seconde of 30 voordat het zakt, iedere keer weer?
  maandag 9 januari 2006 @ 01:04:33 #103
138453 Kaneelstok
pi_33854316
wat het nare is, als je in paniek raakt vertaald die paniek zich vaak in iets dat je aanvalt...
pi_33854386
Zo'n verlamming heb ik nog nooit gehad, wel af en toe dat mijn arm nog slaapt.
Word je 's ochtends wakker, til je je arm op en krijg je opeens een stuk rauw vlees in je gezicht
Of je komt erachter dat je arm in een rare houding ergens achter je rug ligt terwijl je er ook niet met je andere hand bij kunt.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_33854436
dat in slaap vallen, met de nadruk op vallen, heb je vooral wanneer je met je hoofd naar voren kantelt wanneer je indommeld. (Wintermoeheid+trein=ervaringsdeskundige)

Ben een ster in het net doen alsof een stuk van me verlamd is en er dan hard om lachen, dus ik denk dat ik bij mijn slaapverlammingontgroening mijn lol niet op kan

En Jegorex, nu ga je me toch een keer vertellen wie dat in je avatar is
pi_33855452
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:01 schreef FuifDuif het volgende:
Vannacht had ik mijn allereerste ervaring met het verschijnsel slaapverlamming en mijn God, wat ben ik blij dat ik er reeds eerder over gelezen heb en dus van het verschijnsel op de hoogte was. Want ik kan mij voorstellen dat iemand die niet weet wat het is enorm in paniek zou kunnen raken bij een dergelijke ervaring! Ik werd wakker uit een behoorlijke nare droom en tijdens het wakker worden hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd. Ik wist dat ik wakker was en kon rondkijken in mijn kamer (half natuurlijk omdat het donker was), maar ik kon mij geen mm bewegen en ik probeerde een geluid te maken en dat kon ook niet. Met andere woorden: ik zat muurvast. Gelukkig realiseerde ik mij dat het een slaapverlamming was en wachtte gewoon af totdat ik weer kon bewegen (na ongeveer 30 seconden a 1 minuut).

Een bijzondere ervaring, dat wel. Wie heeft ook wel eens een slaapverlamming ervaren?

al diverse malen gehad....erg eng af en toen ja

maar ook wel cool
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33855549
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Lees de link uit mijn OP . Heel simpel: tijdens een REM-slaap zijn alle spieren verlamd behalve je hartspieren en oogspieren (dat verklaart waarom ik wel mijn kamer rond kon kijken met mijn ogen). Het kan zijn dat je plotseling wakker wordt tijdens een REM-slaap, waardoor je hersenen je motorische mechanisme nog niet hebben aangezet. Dat kost enige tijd en dus blijf je enige tijd verlamd terwijl je bij bewustzijn bent.
de reden dat je spieren verlamd zijn, is dat je geen gekke dingen doet in een droom.
tof he, hersens

soms komt het signaaltje wat zorgt dat je weer kan bewegen iets te laat een luie neurotransmitter ofzo
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_33857985
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:12 schreef Maisnon het volgende:
dat in slaap vallen, met de nadruk op vallen, heb je vooral wanneer je met je hoofd naar voren kantelt wanneer je indommeld. (Wintermoeheid+trein=ervaringsdeskundige)
Dat ken ik ook
quote:
En Jegorex, nu ga je me toch een keer vertellen wie dat in je avatar is
Is een russische zangeres genaamd Glukoza.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_33858214
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:18 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
de reden dat je spieren verlamd zijn, is dat je geen gekke dingen doet in een droom.
tof he, hersens
Tof? Ik vind het maar een dom systeem. De hersenen moeten zich kennelijk tegen zichzelf beschermen, omdat je ze anders door hun eigen opgeroepen fantasiebeelden de fantasie (droom) niet kunnen onderscheiden van de werkelijkheid .
  maandag 9 januari 2006 @ 11:34:14 #110
81237 releaze
best of both worlds
pi_33860485
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:03 schreef milagro het volgende:

[..]

is het iedere keer toch weer even angstig of wacht je gewoon relaxed af tot het zakt

en duurt het idd maar een seconde of 30 voordat het zakt, iedere keer weer?
nee, het is niet angstig, het verschijnsel komt daarvoor te vaak voor. mn mn hoofd leidt me om de tuin, zoals ik in een vorige post beschreef. mn hersenen draaien een filmpje af dat ik al wakker ben, beweeg, etc dat levensecht aanvoelt, maar in feite toch eigenlijk nog een soort van droom zijn. alsof ik niet wakker kan of mag worden, heel vaag. probeer dan met alle macht beweging in mn spieren te krijgen, want op het moment dat mn spieren echt bewegen, dan wordt ik pas wakker.
deze vorm van slaapverlamming is vooral heel erg comfortabel, maar niet eng.
pi_33870402
Ik heb ook (meerdere malen) slaapverlammingen meegemaakt, wist eigenlijk nooit wat het echt was: maar blijkt dus een slaapverlamming te zijn

Ik herken alles wat je zegt.
Met geen geluiden kunnen voortbrengen, totaal niet kunnen bewegen , ik hoorde altijd een een gesuis/gepiep:alsof je uit de discotheek kwam.

Zie dat die dingen idd overeenkomen met een slaapverlamming.

Het was trouwens altijd nadat je een nare droom hebt/gevoel hebt dat er wat naars aankomt en uit de droom bent "geklommen".

Ik heb ook een aantal keren gehad dat je echt het gevoel had dat je boven jezelf hing.

Ik heb het ook extremer gehad heel vroeger: voor mij zag ik een wit gedaante van een vrouw die aan het krijsen was.

[ Bericht 17% gewijzigd door MmadviewW op 09-01-2006 17:12:48 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33872194
quote:
Op maandag 9 januari 2006 09:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tof? Ik vind het maar een dom systeem. De hersenen moeten zich kennelijk tegen zichzelf beschermen, omdat je ze anders door hun eigen opgeroepen fantasiebeelden de fantasie (droom) niet kunnen onderscheiden van de werkelijkheid .
daar zal wel een reden voor zijn...!

tis juist een prachtig systeem
pi_33872462
heb t ook een aantal x gehad in de tijd dat ik veel xtc gebruikte..

schrok me echt dood! werd ik zo wakker zonder me te kunnen bewegen.. ik hoorde een vreemd gesuis alsof ik in een achtbaan zat.. ik voelde een vreemde druk op mn buik alsof er iemand boven op me zat..
ik kon a net onder mn wimpers doorgluren.. en ik zag heel duidelijk iemand in mn kamer staan.. !!!
Maar toen ik helemaal wakker werd en me weer kon bewegen verdween die persoon ook..
  maandag 9 januari 2006 @ 17:58:02 #114
138453 Kaneelstok
pi_33872528
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:56 schreef FlashingMoments het volgende:
heb t ook een aantal x gehad in de tijd dat ik veel xtc gebruikte..

schrok me echt dood! werd ik zo wakker zonder me te kunnen bewegen.. ik hoorde een vreemd gesuis alsof ik in een achtbaan zat.. ik voelde een vreemde druk op mn buik alsof er iemand boven op me zat..
ik kon a net onder mn wimpers doorgluren.. en ik zag heel duidelijk iemand in mn kamer staan.. !!!
Maar toen ik helemaal wakker werd en me weer kon bewegen verdween die persoon ook..
je tuurde ook nooit door je wimpers, dit was was een droommodel van je kamer... mensen in truth noemen het "astrale wereld".

Je kan vanuit de slaapverlamming in die droomwereld stappen...
pi_33872697
soms voelde ik ook dat iemand me wurgde of dat er iets hards tegen mn hoofd sloeg terwijl er niemand was..
ik kan me wel een mooiere astrale wereld bedenken
quote:
Je kan vanuit de slaapverlamming in die droomwereld stappen...
een uittreding?
gaat alleen best moeilijk als je verlamd bent:P
  maandag 9 januari 2006 @ 18:53:57 #116
138453 Kaneelstok
pi_33874458
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:03 schreef FlashingMoments het volgende:
soms voelde ik ook dat iemand me wurgde of dat er iets hards tegen mn hoofd sloeg terwijl er niemand was..
ik kan me wel een mooiere astrale wereld bedenken
[..]

een uittreding?
gaat alleen best moeilijk als je verlamd bent:P
Dat komt doordat je angstig bent, die angst vertaald zich in negatieve "entiteiten" die je aanvallen/betasten in elkaar slaan.. dat soort ongein ... dit zijn de zogenaamde "dwellers of the threshold"

het gaat vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet, het gaat niet door bewegen maar meer mbv intentie

je zit iig zeer dicht bij een "uittreding" als je slaapverlamming hebt
pi_33881713
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:53 schreef Kaneelstok het volgende:

[..]

Dat komt doordat je angstig bent, die angst vertaald zich in negatieve "entiteiten" die je aanvallen/betasten in elkaar slaan.. dat soort ongein ... dit zijn de zogenaamde "dwellers of the threshold"

het gaat vrij makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet, het gaat niet door bewegen maar meer mbv intentie

je zit iig zeer dicht bij een "uittreding" als je slaapverlamming hebt
He, nou heb ik zowaar spijt dat ik nooit een slaapverlamming heb gehad.. Uittreden Lijkt me super. Of ben ik nou gek?
pi_33881873
quote:
Op donderdag 8 december 2005 07:01 schreef FuifDuif het volgende:

Hoe kwam het dat je dat metaalachtige geluid hoorde ???
  maandag 9 januari 2006 @ 21:51:41 #119
138453 Kaneelstok
pi_33883019
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:30 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Hoe kwam het dat je dat metaalachtige geluid hoorde ???
je kan allerei dingen horen,zien, voelen tijdens slaapverlamming.... en waarom dat dan is..geen idee...ik heb welleens 2 kuikens zien dansen op mn kussen op een ziek-vrolijk muziekje
  maandag 9 januari 2006 @ 22:05:47 #120
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33883874
Heb het ook vaak genoeg gehad en vooral toen ik klein was, slaapverlamming + klein menneke zijn gaat niet echt samen...
Wat ben ik toendertijd vaak bang geweest en had zelfs het idee dat er iets op mijn kamer was...krijg er nu nog de kriebels van...
Voor mijn gevoel heb ik het daarna (na die tig keren) 5 a 10 jaar niet meer gehad en sinds een jaar of 2 mag ik weer genieten van het zogenaamde slaapverlamming. Ik weet nu zoiets wat het is maar toch blijf en vind ik het niet echt prettig vinden, eigenlijk zeer kut.
Mijn laatste ervaring was wel een hele vreemde, normaal heb ik het altijd tijdens het slapen maar de laatste keer was ik gewoon wakker en zat ff op de bank toen het me opeens overkwam..Echt raar..ik was gewoon wakker en opeens niks meer kunnen bewegen, praten etc....brrr freaky...
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:13:31 #121
138453 Kaneelstok
pi_33884275
heb het ook vaak gehad als kind, dat was ook de reden dat ik niet durfte te slapen denk ik
  maandag 9 januari 2006 @ 22:21:29 #122
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33884696
herkenbaar..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:40:08 #123
138453 Kaneelstok
pi_33885665
ben toevallig ook van jou bouwjaar
  maandag 9 januari 2006 @ 22:51:14 #124
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_33886196
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:40 schreef Kaneelstok het volgende:
ben toevallig ook van jou bouwjaar
1984 en de jaren erna....allebei last van slaapverlamming...hhhmmmm misschien voerden de aliens in die tijd een serie experimenten uit..
  maandag 9 januari 2006 @ 22:54:06 #125
138453 Kaneelstok
pi_33886317
ik kan het inmiddels ook opwekken, ik maak mijn hoofd "leeg"..concentreer me volledig op het gevoel van mijn lichaam...en blijf ongeveer een half uur COMPLEET stil liggen.
pi_33886440
Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord en geloof ik nog nooit meegemaakt ook,

Is dat positief of negatief ???
  maandag 9 januari 2006 @ 23:13:45 #127
138453 Kaneelstok
pi_33887082
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:57 schreef Sander170 het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord en geloof ik nog nooit meegemaakt ook,

Is dat positief of negatief ???
geen van beide
  maandag 9 januari 2006 @ 23:15:47 #128
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_33887166
ik heb er vorige week voor het eerst over gehoord, het lijkt me vet raar, maar wel grappig om het keertje mee te maken
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_33887254
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:13 schreef Kaneelstok het volgende:

[..]

geen van beide
Thanx
pi_33887697
nou ik vind het niet echt prettig...maar aan de andere kant is het alweer voorbij voordat je er erg in hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')