Hoe kan zij dat merken dan? Je zit immers gevangen in je lichaam als je slaapverlamd bent.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef P8 het volgende:
[..]
mijn vriendin schrikt harder als ze naast me ligt dan
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:26 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me best wel eens fascinerend om mee te maken eigenlijk.
zoals ik niet gelezen heb, dan, hèquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:26 schreef bonke het volgende:
zoals je gelezen hebt duurt het bij de meesten een halve min tot een minuut
En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:16 schreef sannydude het volgende:
nou het is niet echt een slapende arm, het voelt meer alsof hij er gewoon los aanhangt. Ik voel m'n arm ook echt de zwaartekracht ondervinden. Bij een slapende arm is dat niet het geval, dan prikt het alleen eigenlijk en is het onhandig. Dit is zeg maar een stapje verder.
En niet te vergeten die 'oorverdovende' (ze spelen af in je hoofd) metaalachtige geluiden (bij mij althans) die maar door en door gingen. Ik probeerde geluid te maken inderdaad (niet te schreeuwen want ik was gelukkig niet in paniek omdat ik wist wat er gebeurde gelukkig), maar kon inderdaad geen enkel geluid voortbrengen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Nou, ik hoef dat niet nog eens mee te maken, zelfs niet nu ik weet wat het is.
Je niet kunnen bewegen is eng, maar dan ook nog eens niet kunnen praten, of wat voor geluid maken dan ook, is echt dood en doodeng.
Bij mij duurde het relatief lang; zo'n 30 a 60 seconden (daartussen ongeveer). Ik bleef dus wakker om mee te maken dat ik mij opeens weer kon bewegen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:24 schreef milagro het volgende:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je weer wel kan bewegen dan?
Ik zelf viel weer in slaap, al biddend "laat me in slaap vallen, please, omg", dus ik weet niet hoe of wat te verwachten of doen als dat niet gebeurt.
bedoel je dat als ik er niet goed op lig, met een hoop ongeluk een lamme arm heb voor de rest van mijn levenquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En dat kan dus ook permanent zijn, dus daar moet je mee oppassen.
Da's iets anders.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:07 schreef sannydude het volgende:
ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht, en dat ik dan volledig alles kan doen, maar dat mijn arm een brok vlees is. Ik kan hier niets mee doen. Kost een halve minuut voordat het gevoel weer terug is. Valt dat hier ook onder of niet? Ik schrok hier de 1e keer ook van. De 2e keer ben ik met m'n romp al zwaaiend door de kamer gaan lopenvoelt toch best apart. Er zit iets aan je wat niet voelt alsof het van jou is. Het voelt echt als een koud blok vlees, terwijl als je het nu zou aanraken, het heel normaal vind voelen. Heel apart
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:36 schreef Black_Tulip het volgende:
De aandoening waar ik aan dacht heet Saturday Night Palsy. Je arm sterft niet af, maar je zenuwen raken ernstig beschadigd, waardoor je je onderarm niet goed meer kunt bewegen. Met heel veel pijn en moeite kun je door training gedeeltelijke controle over je arm terugkrijgen.
Dus je moet niet op een stoel met je arm op de rugleuning in slaap vallen. Weer wat geleerd.quote:Most commonly it occurs when a person falls asleep, intoxicated, held up by his arm thrown over the back of a chair.
heb ik ook gehad.quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik me afvraag, ik heb wel eens last van het feit dat als ik uit bed stap, ik direct door mn knieen ga en op de grond zak? Begrijp daar niks van, heeft dat hier ook iets mee te maken?
Ik heb dit alleen gehad toen ik een jaar of 10 was, toen groeide ik zo snel dat ik soms niet kon lopen een dag ofzo (groeipijnen maar dan erger)quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik me afvraag, ik heb wel eens last van het feit dat als ik uit bed stap, ik direct door mn knieen ga en op de grond zak? Begrijp daar niks van, heeft dat hier ook iets mee te maken?
dat heeft mijn baas ook eens gehad. Knalde met z'n hoofd op de vensterbank. Hij mag blij zijn dat hij getrouwd was, anders had hij het niet meer na kunnen vertellenquote:Op vrijdag 9 december 2005 23:40 schreef milagro het volgende:
[..]
heb ik ook gehad.
alleen niet meteen, maar na 2 meter lopen, en toen boem, alsof ik een trap in mijn knieholtes kreeg, in 1 keer onderuit!
Je bedoelt wanneer het even zwart voor je ogen wordt en je sterretjes ziet?quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja dat heb ik ook vaak maar dan heb je er idd gewoon op gelegen. Is ook best vaak. Wilde eens opstaan en ik met een ruk omdraaien, vloog mn arm opeens over me heen en klapte uit bed, zo tegen de bed rand aan. Inderdaad als een dood stuk vlees.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:07 schreef sannydude het volgende:
ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht, en dat ik dan volledig alles kan doen, maar dat mijn arm een brok vlees is. Ik kan hier niets mee doen. Kost een halve minuut voordat het gevoel weer terug is. Valt dat hier ook onder of niet? Ik schrok hier de 1e keer ook van. De 2e keer ben ik met m'n romp al zwaaiend door de kamer gaan lopenvoelt toch best apart. Er zit iets aan je wat niet voelt alsof het van jou is. Het voelt echt als een koud blok vlees, terwijl als je het nu zou aanraken, het heel normaal vind voelen. Heel apart
nee, dat is het niet, dat zwart worden voor de ogen heb ik nl altijd als ik plots opsta, ook gewoon overdag.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:44 schreef Symer het volgende:
[..]
Je bedoelt wanneer het even zwart voor je ogen wordt en je sterretjes ziet?
Dat ligt gewoon aan zuurstoftekort omdat je hart niet snel genoeg omschakelt.
Oplossing: eerst gaan zitten voordat je uit bed stapt.
waarom al die 'aanhalingstekens'?quote:Op donderdag 8 december 2005 17:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Haha!
Als kind had ik het heel vaak. Ik voelde 'het' aankomen en wist dat het onvermijdelijk was dat ik werd meegesleurd in een soort draaikolk. Ik had dan ook echt een enorme 'buzz' in mijn hoofd.
Het ging altijd gepaard met een nachtmerrie, alsof ik werd 'gehaald' door kwade geesten die me dus 'vasthielden'.
Ik kon me dan inderdaad niet bewegen en mijn schreeuwen waren stil. Het was ontzettend beangstigend. Ik heb het veel later nog wel eens gehad, maar dan zonder de 'monsters'.
okéquote:Op maandag 12 december 2005 12:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Om aan te geven dat het iets fysieks is, en niets spiritueels, of een alien abduction o.i.d.![]()
Dit ken ik.. erg eng, zoals je later al zei, voelt het veel 'doder' aan dan een slapende arm. Ook koud, ziet wit, en totaal geen controle mogelijk. Ik werd wakker, (geen tintel in mijn hand), draai me om, en dat koude ding kwakt vol tegen me aan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:07 schreef sannydude het volgende:
4 uur dacht ik?quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:43 schreef bonke het volgende:
als je bloedtoevoer niet goed is heb je misschien kans dat je arm afsterft
maar volgens mij moet je dan wel heel erg vreemd ( en lang ) in je bed liggen
Dat heb ik laatst ook een paar keer gehadquote:Op maandag 12 december 2005 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit ken ik.. erg eng, zoals je later al zei, voelt het veel 'doder' aan dan een slapende arm. Ook koud, ziet wit, en totaal geen controle mogelijk. Ik werd wakker, (geen tintel in mijn hand), draai me om, en dat koude ding kwakt vol tegen me aan.
En dat is een fout in het Wikipedia-artikel. Als je oogspieren en hart de enige zouden zijn die niet verlamd zijn, zou je snel doodgaan in je slaap. Hoe wil je bijvoorbeeld ademen zonder ademhalingsspieren?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Lees de link uit mijn OP. Heel simpel: tijdens een REM-slaap zijn alle spieren verlamd behalve je hartspieren en oogspieren
mijn lachspieren zijn ook niet verlamd, want ik lach me zelf wel eens wakkerquote:Op donderdag 15 december 2005 15:40 schreef m021 het volgende:
[..]
En dat is een fout in het Wikipedia-artikel. Als je oogspieren en hart de enige zouden zijn die niet verlamd zijn, zou je snel doodgaan in je slaap. Hoe wil je bijvoorbeeld ademen zonder ademhalingsspieren?![]()
Heb ik ook wel eens. Ik spring er niet van overeind, ik weet immers dat ik niet echt aan het vallen ben.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:00 schreef Arsenal het volgende:
2. lekker lig ik te dommelen kijkend naar tv... en dan VAL ik letterlijk bijna in slaap.
ik voelde of ik daadwerkelijk in een soort van afgrond viel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |