Ik slaap ook weer gewoon verder voor 't is uitgewerktquote:Op donderdag 8 december 2005 07:46 schreef MrTorture het volgende:
Jup, best beangstigend. Gelukkig was ik nog niet wakker genoeg om in paniek te raken
Haha!quote:Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef bonke het volgende:
sommige mensen uit truth zouden zeggen dat ze ontvoerd zijn door aliens
Zijn er niet denk ik. Je geest is simpelweg eerder wakker dan je lichaam.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog nooit van gehoord, wat zijn de oorzaken eigenlijk?
We leven in een universum van oorzaak en gevolg, dus er zijn zeker oorzaken.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:42 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zijn er niet denk ik. Je geest is simpelweg eerder wakker dan je lichaam.
Net zoiets als wakker worden omdat je schreeuwde in je droom en denken dat je dat ook in het echt gedaan hebt. Ook zoiets aparts. Alsof je je droomgil nog door de kamer hoort galmen.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Haha!
Als kind had ik het heel vaak. Ik voelde 'het' aankomen en wist dat het onvermijdelijk was dat ik werd meegesleurd in een soort draaikolk. Ik had dan ook echt een enorme 'buzz' in mijn hoofd.
Het ging altijd gepaard met een nachtmerrie, alsof ik werd 'gehaald' door kwade geesten die me dus 'vasthielden'.
Ik kon me dan inderdaad niet bewegen en mijn schreeuwen waren stil. Het was ontzettend beangstigend. Ik heb het veel later nog wel eens gehad, maar dan zonder de 'monsters'.
Die ken ik, heb ik ook regelmatig, van die heerlijke schrikreacties met bijbehorende stuiptrekkingenquote:Op donderdag 8 december 2005 17:50 schreef Drumpie het volgende:
Ik heb soms als ik slaap dat ik voel dat ik over de kop word gedraaid, maar dan schrik ik me wakker en daarbij dat me benen omhoog komen:P maar echt niet meer kunnen bewegen weet ik niet of ik dat heb gehad
dan ontspannen je spieren ws wat abrupt en daar schrik je dan wakker van.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb ook wel eens dat ik, als ik bijna slaap, ineens helemaal wakkerschrik. Terwijl ik niet bewust aan iets engs dacht ofzo.
dat heb ik ook idd wel eens gehad.. eerste paar keer is wel ff schrikken.. maar daarna weet je wat het is en is het niet zo eng meer!quote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef Biogarde het volgende:
Of wanneer je in een "gat" valt/wegzakt![]()
Ik schrik me nog iedere keer de tyfusquote:Op donderdag 8 december 2005 19:20 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
dat heb ik ook idd wel eens gehad.. eerste paar keer is wel ff schrikken.. maar daarna weet je wat het is en is het niet zo eng meer!
Altijd goed voor een halve hartverzakking ja...quote:Op donderdag 8 december 2005 19:22 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik schrik me nog iedere keer de tyfus![]()
Dat kan ik mij goed voorstellen, HAL. Ook al weet je dat het een volkomen normaal verschijnsel is, het blijft altijd even slikken. Zeker wanneer je, net zoals ik, net uit een afschuwelijke nachtmerrie komt en het liefste direct het licht aan wilt doen. Maar bij mij waren het dus ook van die enorm harde metaalachtige geluiden. Alsof er tegen blikken platen werd aangetrapt door baldadige jongelui.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:27 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb hier alweer een aantal jaren last van... en meestal komt het met fases, ik heb soms weken dat ik er meerdere malen op een nacht last van heb. Het begon bij mij met 'normale' verlamming maar sinds een jaar begint het extremer te worden met o.a. enorm harde metaalachtige geluiden en het gevoel alsof ik heen en weer gesmeten word.
Ik heb het geaccepteerd inmiddels en dus niet echt problemen mee al kan het soms best beangstigend zijn.
Daarom heb ik het daar niet geplaatstquote:Op donderdag 8 december 2005 17:23 schreef bonke het volgende:
sommige mensen uit truth zouden zeggen dat ze ontvoerd zijn door aliens
Lees de link uit mijn OPquote:Op donderdag 8 december 2005 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We leven in een universum van oorzaak en gevolg, dus er zijn zeker oorzaken.
tuurlijkquote:Op donderdag 8 december 2005 19:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Daarom heb ik het daar niet geplaatst. Er zou ook vast en zeker worden gezegd dat mijn geest bezig was om terug te komen in mijn lichaam nadat deze de astrale vlakten had bezocht
.
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
tuurlijk![]()
Slaapverlamming; is er een spirituele verklaring?
Ketamine bedoel je?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Er is ook een drug die zo'n toestand veroorzaakt.
Weet niet, heb er eens iets over gelezen en op CSI gezien, het heeft een onomkeerbaar effect.quote:
Bedoel je dat wanneer je eenmaal in die situatie bent gekomen doormiddel van die drugs, je nooit meer uit die verlamming komt????quote:Op donderdag 8 december 2005 19:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Weet niet, heb er eens iets over gelezen en op CSI gezien, het heeft een onomkeerbaar effect.
Verschrikkelijk...even kijken of ik het kan opzoeken.
Dat is inderdaad de achterliggende gedachte. Tijdens slaap wordt je lichaam "uitgeschakeld", en normaal gesproken is je lichaam weer actief wanneer je wakker wordt. Soms is het dus echter andersom.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef bonke het volgende:
het schijnt te komen vanwege enge dromen
als je bv in een droom wild om je hen gaat slaan reageert je lichaam door het te beveiligen
en dat beveiligen houd dus in dat je je niet meer kunt bewegen
er zijn vast meer mensen die precies weten hoe zoiets komt
ps: ik heb het nog nooit meegemaakt
mijn vriendin schrikt harder als ze naast me ligt danquote:Op donderdag 8 december 2005 19:22 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik schrik me nog iedere keer de tyfus![]()
Mij ookquote:Op donderdag 8 december 2005 19:26 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me best wel eens fascinerend om mee te maken eigenlijk.
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de OP lasquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |