Curieus, met name de toevoeging van leraren.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een discussie over OV in de slowchat. waar hij beweerde dat alleen non productieve mensen zoals ambtenaren, studenten en leraren van het OV gebruik maken.
Kan jij niet voor mij een Erica Terpstra Award maken?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:15 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Klopt, daar zijn wij voor.
[..]
Waarom zo hard gelijk?![]()
helaas, daar moet je hem voor zijn:quote:Op woensdag 7 december 2005 21:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kan jij niet voor mij een Erica Terpstra Award maken?
Mijn interpretatie kan iets anders zijn maar het kwam er wel min of meer op neer volgens mij.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Curieus, met name de toevoeging van leraren.
quote:Op woensdag 7 december 2005 21:23 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik lever als leraar een dienst. Ook dat is produceren!
![]()
![]()
CDAquote:Spoeddebat
Een kleine overwinning op korte termijn, maar een groot verlies op lange termijn. Dat was de conclusie na afloop van het debatje in de Kamer afgelopen donderdag. Wat was het geval? In de afgelopen maanden heeft de CDA-fractie drie maal gevraagd hoe het zat met de Nederlandse gepensioneerden, die al gedurende lange tijd in het buitenland wonen, Het gaat om een vrij grote groep. Deze groep heeft vaak nog steeds een Nederlandse zorgverzekering, maar met de invoering van de nieuwe zorgwet was niet helder of zij ook een aanbod van een verzekeringsmaatschappij zouden krijgen. Als dat niet zo zijn, zouden deze mensen geen zorgverzekering meer hebben, want in veel landen kun je niet na je pensioen voor het eerst tot een zorgverzekering toetreden. Afgelopen donderdag werd ons helder dat het niet helemaal goed geregeld was. Reden voor de CDA-fractie om een spoeddebat aan te vragen.
Bij een spoeddebat hoort de mogelijkheid om moties in te dienen en daarover ook snel te laten stemmen. De voorzitter had hier weinig zin in, maar tijdens de regeling van werkzaamheden, waarin alle procedurele zaken worden geregeld, werd dit verzoek door het CDA ingediend. Als minimaal dertig leden achter een dergelijk verzoek staan, moet het gehonoreerd worden. Een verzoek van één grote fractie is dus voldoende om het door te laten gaan. Maar enkele andere partijen hadden er geen zin in. Zij wilden die avond vroeg naar huis en niet tot diep in de nacht moeten vergaderen. Daarom kwam de PvdA met de volgende redenering. Het reglement van orde bepaalde of er wel of niet een spoeddebat toegestaan moest worden. Daar was inderdaad een voldoende meerderheid voor. Maar het reglement zei niets over het tijdstip waarop dat debat plaats zou moeten vinden. Een spoeddebat zou ook over enkele weken plaats kunnen vinden. Daarom wilde ze stemmen over het tijdstip van vergaderen. Haar voorstel was om dat pas over een dag of vijf te laten plaats vinden. Het voorstel werd in stemming gebracht en een meerderheid van PvdA, VVD, D66 en LPF stemden voor uitstel. De uitslag leidde tot grote woede binnen de CDA-fractie, omdat nu een belangrijke tekortkoming niet op korte termijn gerepareerd kon worden.
Aan de andere kant bood dit precedent mogelijkheden. Want het zijn vaak de PvdA of de SP die een spoeddebat aanvragen. Als zij nu in de toekomst weer een aanvraag doen voor een spoeddebat, kunnen en willen we dat niet weigeren, maar wel zullen we er voor zorgen dat, in onze ogen, onnodige spoeddebatten in de toekomst pas in Sint Juttemis zullen plaats vinden. Want de PvdA heeft afgelopen week dan wel gewonnen, op langere termijn heeft ze verloren.
volgens mij moet je dan even in ONZ buurten, daar is het maken van zo'n avatar zo'n beetje de dagbesteding geloof ikquote:Op woensdag 7 december 2005 21:35 schreef George-Butters het volgende:
[afbeelding]
Ik heb al wel een geschikte foto. Ik krijg alleen er niet fatsoenlijk:
Erica Terpstra trofee 2005 op.
Zal wel een door het CNV betaalde leerstoel zijn.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Jan Jacob van Dijk is hoogleraar christelijk-sociaal denken. Wat moet ik daar in godsnaam onder verstaan?![]()
Zou dat een productieve leerstoel zijn?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal wel een door het CNV betaalde leerstoel zijn.
Hij vervangt daarmee JP Balkenende. Ik heb het vak net een jaar te laat gevolgd, anders had ik Balkenende nog gehad. Maar Van Dijk was ook erg goed moet ik zeggen.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Jan Jacob van Dijk is hoogleraar christelijk-sociaal denken. Wat moet ik daar in godsnaam onder verstaan?![]()
Nee helaas dat zit er niet in.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zou dat een productieve leerstoel zijn?
Ah, ok. Bedankt voor de toelichting.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hij vervangt daarmee JP Balkenende. Ik heb het vak net een jaar te laat gevolgd, anders had ik Balkenende nog gehad. Maar Van Dijk was ook erg goed moet ik zeggen.
Je moet het boekje van Balkenende uit je kop stampen ("Vertrouwen in de economie"), krijgt een reader over hoe de EU werkt en uitleg over hoe het protestantisme in de gedachtengoed van het poldermodel past. De kernwoorden daarbij zijn subsidiariteit en souvereiniteit in eigen kring. Wij kregen nog een rondleiding in de Tweede Kamer en hadden de laatste les in de vergaderzaal van het CDA. Er komt ook een stuk ethiek en de rol van economische instituten bij kijken. Best leuk.
Die is te doen, maar het kan scherper. In ONZ hebben ze zoiets volgens mij binnen de minuut voor elkaar.quote:
gracias!quote:Op woensdag 7 december 2005 22:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://www.loadpix.com/compress.php?image=f3bc13f2.jpg
Zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |