abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32889264
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:22 schreef Chewie het volgende:
l zou dat wel zo zijn dan nog valt het met het aantal longkankerpatienten nog wel mee. Volgens het RIVM leiden er per 1000 man 1,82 aan longkanker dus zelfs al zou je van meeroken 80% meer kans op longkanker hebben dan blijft het risico vrijwel nihil. (bij vrouwen ligt de kans nog lager)
Ik ken een vrouw die bijna overleden is door meeroken, ok, ze had al slechte bloedvaten enzo. Maar degene die beweren dat mee roken niet schedelijk is zijn echt heel erg dom. Ga maar eens naar het ziekenhuis foto`s bekijken van mensen die (mee)roken.

* frankium heeft een hekel aan mensen die ontkennen dat roken schadelijk is.
Ik vind het prima dat mensen roken, maar wees dan ook eerlijk tegenover jezelf. Zeg gewoon dat je gezondheid niet belangrijk voor je is. Ga geen feiten verdraaien.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  woensdag 7 december 2005 @ 13:32:55 #102
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_32889410
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:27 schreef frankium het volgende:

[..]

Ik ken een vrouw die bijna overleden is door meeroken, ok, ze had al slechte bloedvaten enzo. Maar degene die beweren dat mee roken niet schedelijk is zijn echt heel erg dom. Ga maar eens naar het ziekenhuis foto`s bekijken van mensen die (mee)roken.

Ik vind het prima dat mensen roken, maar wees dan ook eerlijk tegenover jezelf. Zeg gewoon dat je gezondheid niet belangrijk voor je is. Ga geen feiten verdraaien.
Dus jij laat de auto staan, gaat niet met het OV, gebruikt nauwelijks elektra en doucht alleen met koud water zonderr shampoo en badschuim?
Als we daadwerkeljk willen dat onze lucht schoner wordt zulen we al deze dingen moeten laten, dus ga je gang.
Mij interresseert het geen reet dus
pi_32889810
quote:

[..]

Cijfermatig gezien blijft de kans nihil waarmee ik dus zeker niet ontken dat roken schadelijk is. Bron RIVM zoals je ook al had kunnen lezen.
pi_32890275
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:21 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom stop je niet gelijk helemaal ik ken ook mensen die zeggen steeds dat ze volgende week gaan stoppen
na 10jaar roken (ja ik weet ook wel dat ik pas 23 ben) is dat niet zo makkelijk meer...
vooral niet omdat het in je ritme enzo zit..
ik zeg niet dat ik volgende week al gestopt ben (geen ochtend en slaappeuk meer,.. total clean), maar ik ga het wel proberen....

daarnaast blow ik wel eens (ook in principe mee gestopt).. en hou ik erg van een biertje.. dus 's avonds kan het bij mij nogal moeilijk worden haha
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:23 schreef frankium het volgende:
Het is wel vaak zo dat ex-rokers vaak erg anti worden. Ze gaan dan pas inzien hoe erg het stinkt en het schijnt dat ze dat ook erger gaan ruiken ofzo.
Nadat ik gestopt ben met roken jump ik eerst onder de douche na het stappen, dat deed ik toen ik zelf nog wel rookte pas de volgende dag. Maar ik ben nog even gezellig
dat anti heb ik gelukkig niet (al eens vaker gestopt) en mijn probleem is dat ik sigarettenrook verdomd lekker vind ruiken (ook nog nadat ik bv een maand gestopt ben)..
─_(º.0)_/─
pi_32890726
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:05 schreef thabit het volgende:

[..]

Het is nooit bewezen dat meeroken schadelijk is.

Dat is het dus wel. Grapjas.
pi_32890786
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:32 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dus jij laat de auto staan, gaat niet met het OV, gebruikt nauwelijks elektra en doucht alleen met koud water zonderr shampoo en badschuim?
Als we daadwerkeljk willen dat onze lucht schoner wordt zulen we al deze dingen moeten laten, dus ga je gang.
Mij interresseert het geen reet dus
Nog maar een keer dan:
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een drogreden om een ander probleem er bij te halen. Deze discussie gaat over roken en niet over CO2 en als meeroken schadelijk is lijkt het me niet raar dat daar wat aan gedaan wordt. Aan CO2uitstoot moet ook wat worden gedaan, maar het is niet óf óf.
pi_32891758
quote:
Deze discussie gaat over roken en niet over CO2
de discussie gaat over niet-roken..... en dat er steeds meer mensen niet roken...
over de dalende hoeveelheid aan rokers dus.. en niet over roken zelf (of meeroken e.d.)
het wordt zo wel een beetje loze discussievoering over waarover de discussie gaat.....
─_(º.0)_/─
pi_32891767
dan steek ik zo mijn 2e sjaggie ff op.....*triltril*
─_(º.0)_/─
pi_32891800
Ik snap niet dat topicstarter het bericht 'Rokers worden zeldzamer' verwelkomt met een in plaats van een Het zegt denk ik iets over de ontkenningsfase waar hij in zit, zoals rokers ook vrijwel altijd ontkennen dat anderen last hebben van hun rook. Ze trekken dan vergelijkingen met het eten van hamburgers, of wat dan ook...

Als het aantal rokers daalt, is dat bijzonder goed nieuws voor de volksgezondheid en de kosten die we aan gezondheidszorg kwijt zijn.
pi_32891857
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:56 schreef dVTB het volgende:
de kosten die we aan gezondheidszorg kwijt zijn.
Voorbijgaand aan het feit dat de inkomsten aan accijns nog steeds tegen de kosten aan behandeling van rokerskwaalthjes opwegen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32892529
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voorbijgaand aan het feit dat de inkomsten aan accijns nog steeds tegen de kosten aan behandeling van rokerskwaalthjes opwegen .
Dat geld komt hoe dan ook toch wel in de economie hoor
pi_32892663
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hier hebben we bv verteerde longen, rotte gebitten, dode ratten (sommige bestandsdelen zou men ook in ongediertebestrijdingsmiddelen gebruiken), kuchende kinderen ed op de pakjes van sigaretten staan.
het doet me echter niets.
En ook nog een bewonderaar van Erwin Rommel! Ik vind jou echt wel stoer!
pi_32894544
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:58 schreef Litpho het volgende:

Ik schreef: "Als het aantal rokers daalt, is dat bijzonder goed nieuws voor de volksgezondheid en de kosten die we aan gezondheidszorg kwijt zijn." Dat lijkt me volledig waar. Accijnzen zie ik als bijzaak ten opzichte van een begrip als gezondheid dat je feitelijk niet in geld kunt uitdrukken. Overigens marginaliseer je 'rokerskwaaltjes' nogal. Je praat over zaken als kanker en hartproblemen: twee van de grootste doodsoorzaken in dit land. De term 'kwaaltjes' vind ik misplaatst en zelfs bijna kwetsend.
pi_32895384
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:28 schreef dVTB het volgende:
Je praat over zaken als kanker en hartproblemen: twee van de grootste doodsoorzaken in dit land.
Tevens twee zaken die lang niet alleen door roken worden veroorzaakt. Mijn tegenwicht is tegen de mensen die elke roker beschouwen als een asociale hond die niets liever doet dan andere mensen de dood in helpen, terwijl de risicoverhoging van meeroken dusdanig klein is dat het nog steeds moeilijk is om hem exact te bepalen (en als die verhoging groter was, dan was dat wel gelukt).

Voel je vooral verongelijkt en moreel gerechtvaardigd wat je wil, mij stoor je er niet mee.
pi_32895541
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:56 schreef dVTB het volgende:
Ik snap niet dat topicstarter het bericht 'Rokers worden zeldzamer' verwelkomt met een in plaats van een Het zegt denk ik iets over de ontkenningsfase waar hij in zit, zoals rokers ook vrijwel altijd ontkennen dat anderen last hebben van hun rook. Ze trekken dan vergelijkingen met het eten van hamburgers, of wat dan ook...

Als het aantal rokers daalt, is dat bijzonder goed nieuws voor de volksgezondheid en de kosten die we aan gezondheidszorg kwijt zijn.
kwestie van, kom we stoppen de TS in een hokje en generaliseren verder elke andere roker die bestaat... het zijn allemaal onnadenkende mensen die ontkennen dat anderen last hebben van hun rook

nuff said
─_(º.0)_/─
pi_32895696
Kijk, ik heb het dus niet nodig om te gaan schelden. Het lukt mij wel met argumenten, die overigens slechts bevestigd zie door jullie opstelling: ontkenningsfase (kort samengevat).
  woensdag 7 december 2005 @ 17:17:18 #117
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32895794
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tevens twee zaken die lang niet alleen door roken worden veroorzaakt. Mijn tegenwicht is tegen de mensen die elke roker beschouwen als een asociale hond die niets liever doet dan andere mensen de dood in helpen, terwijl de risicoverhoging van meeroken dusdanig klein is dat het nog steeds moeilijk is om hem exact te bepalen (en als die verhoging groter was, dan was dat wel gelukt).

Voel je vooral verongelijkt en moreel gerechtvaardigd wat je wil, mij stoor je er niet mee.
kijk en deze houding is nou juist wat me stoort. Roken is dodelijk. En de rook die je uitademt daar zitten dezelfde kankerverwekkende stoffen in. En zelfs als je dat niet boeit, boeien je die mensen die een chronische longaandoening hebben en dus niet bij een roker in de buurt kunnen zijn dan ook niet?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32896080
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:13 schreef dVTB het volgende:
Kijk, ik heb het dus niet nodig om te gaan schelden. Het lukt mij wel met argumenten, die overigens slechts bevestigd zie door jullie opstelling: ontkenningsfase (kort samengevat).
wat zijn je argumenten dan? de generalisatie dat elke roker ontkent dat anderen er last van hebben en daarmee in ontkenningsfase zit??
quote:
rokers ook vrijwel altijd ontkennen dat anderen last hebben van hun rook. Ze trekken dan vergelijkingen met het eten van hamburgers, of wat dan ook...
oké ik als roker begrijp dat je last ervan hebt....1 argument naar de klote....
al heb ik er óók last van als je naast me op de weg naar huis een hamburger zit weg te bunkeren in de trein.... jah logisch... ik en menig medepassagier... maar wtf heeft dat met roken te maken? omdat ik ruik naar rook, omdat ik net een sigaret op heb? noem je dat tegenwoordig ook meeroken?

roken en een hamburger eten, daar zie ik het verschil wel van in.... maar 'stinken' naar een sigaret vind ik net zo fout als stinken naar hamburger,bier,wiet...

ik hou rekening met mijn omgeving, ook met roken.. daarom ook sta ik netjes bij de rookpaal en rook ik niet in de trein, bus, whatever... dus veel plezier met je ontkenningsfase: "rokers houden rekening met niemand"
stick that where the sun don't shine
─_(º.0)_/─
pi_32896426
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

kijk en deze houding is nou juist wat me stoort. Roken is dodelijk. En de rook die je uitademt daar zitten dezelfde kankerverwekkende stoffen in. En zelfs als je dat niet boeit, boeien je die mensen die een chronische longaandoening hebben en dus niet bij een roker in de buurt kunnen zijn dan ook niet?
dus iedereen moet stoppen met roken omdat het schadelijk is voor hunzelf en anderen?
net als auto's dus eigenlijk en nou niet zeggen dat er veel minder schadelijke stoffen vrijkomen van auto's dan van sigaretten....

en nee... ik praat het niet goed... ik probeer zelf te stoppen... maar wat een ander doet maakt ie maar lkkr zelf uit.. daar bemoei ik me niet mee...ik ga ook geen beschuldigingen uiten op rokers in het algemeen zoals ik nu al veel gehoord heb, niet alleen op dit topic...

ook hoor ik vaak dat de ex-rokers nog veel erger huilen over rokers..
dus nu hoop ik maar dat de huilers hier ex-rokers zijn
─_(º.0)_/─
  woensdag 7 december 2005 @ 18:20:04 #120
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32897365
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:43 schreef vamos1 het volgende:

[..]

dus iedereen moet stoppen met roken omdat het schadelijk is voor hunzelf en anderen?
net als auto's dus eigenlijk en nou niet zeggen dat er veel minder schadelijke stoffen vrijkomen van auto's dan van sigaretten....
Dus? heb ik dat gezegd? Iedereen moet zelf weten of ze roken. Maar je kunt wel rekening houden met anderen, en dus niet zoals Litpho
quote:
en nee... ik praat het niet goed... ik probeer zelf te stoppen... maar wat een ander doet maakt ie maar lkkr zelf uit.. daar bemoei ik me niet mee...ik ga ook geen beschuldigingen uiten op rokers in het algemeen zoals ik nu al veel gehoord heb, niet alleen op dit topic...

ook hoor ik vaak dat de ex-rokers nog veel erger huilen over rokers..
dus nu hoop ik maar dat de huilers hier ex-rokers zijn
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32897430
De reden dat er volgens mij nog geen rookvrije horeca is, is dat er misschien in totaliteit minder rokers zijn. Maar in de leeftijdscatagorie die uitgaat zijn er nog wel genoeg rokers die dat tegenhouden dus.

Beetje jammer. Lijkt me super relaxed uitgaan zonder dat al je kleren naar de rook stinken en je haren de volgend edag onder de douche nog stinken naar rook.
pi_32897699
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Wat mij stoort is dat diverse pogingen tot rookvrije horeca tenonder zijn gegaan vanwege gebrek aan klandizie, maar er plotseling wel draagvlak bestaat om alles wettelijk rookvrij te verklaren. Die bemoeizucht en wens om de eigen moraal wettelijk af te dwingen, ook van mensen die eventueel best in een zgn. rookkroeg willen zitten is hetgene wat mij tegen de borst stuit.

Het risico van meeroken is meetbaar, en er moeten mogelijkheden te over zijn om dat te ontwijken, volledig mee eens. Mijn bezwaar was tegen de mensen die direct doorslaan naar "ik mag nooit en dan ook nooit en dan ook nooit het risico lopen ook maar in de buurt te komen van een vleugje sigarettenrook en dus zijn er geen alternatieven en moet alles rookvrij".

Hierboven al zijdelings vermeld maar ik zal het herhalen voor de goede orde: Ik ben een niet-roker en niet eens een ex-roker.
pi_32898303
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:20 schreef DionysuZ het volgende:
Dus? heb ik dat gezegd? Iedereen moet zelf weten of ze roken. Maar je kunt wel rekening houden met anderen, en dus niet zoals Litpho
nee oké dat vatte ik dan denkik een beetje verkeerd op hehe..
het leek als een aanvulling op de reactie voor je, welke imo bullshit-deluxe inhield en bestempeld kon worden als retard-post hehe my bad
─_(º.0)_/─
pi_32898627
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:22 schreef Stansfield het volgende:
De reden dat er volgens mij nog geen rookvrije horeca is, is dat er misschien in totaliteit minder rokers zijn. Maar in de leeftijdscatagorie die uitgaat zijn er nog wel genoeg rokers die dat tegenhouden dus.

Beetje jammer. Lijkt me super relaxed uitgaan zonder dat al je kleren naar de rook stinken en je haren de volgend edag onder de douche nog stinken naar rook.
wat doen wij, rokende uitgaanspersonen in die leeftijdscategorie, om dit tegen te houden ofzo? ik heb nog maar weinig mensen zien protesteren op de dam,..

waarom het dan niet zo is?
Omdat zo'n kroeg dan geen reet verdient.. aangezien 9vande10 rokers geen zin hebben om midden in de winter buiten te gaan staan om te roken
en daarnaast... als ik met mijn vrienden (50% rokers) ga stappen en er is een niet-rook-disco/kroeg/bar... dan gaan we daar dus mooi niet heen, want dan kunnen we net zo goed buiten gaan staan met zijn allen, aangezien er altijd wel iemand aan het roken is...

de kroeg opsplitsen in roken/niet-roken,...tja... de zinloosheid hiervan zie je zelf toch wel van in
─_(º.0)_/─
pi_32898783
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat mij stoort is dat diverse pogingen tot rookvrije horeca tenonder zijn gegaan vanwege gebrek aan klandizie, maar er plotseling wel draagvlak bestaat om alles wettelijk rookvrij te verklaren. Die bemoeizucht en wens om de eigen moraal wettelijk af te dwingen, ook van mensen die eventueel best in een zgn. rookkroeg willen zitten is hetgene wat mij tegen de borst stuit.

Het risico van meeroken is meetbaar, en er moeten mogelijkheden te over zijn om dat te ontwijken, volledig mee eens. Mijn bezwaar was tegen de mensen die direct doorslaan naar "ik mag nooit en dan ook nooit en dan ook nooit het risico lopen ook maar in de buurt te komen van een vleugje sigarettenrook en dus zijn er geen alternatieven en moet alles rookvrij".

Hierboven al zijdelings vermeld maar ik zal het herhalen voor de goede orde: Ik ben een niet-roker en niet eens een ex-roker.
ik had toch gedacht dat je wel zou roken....
maar zijn er echt pogingen geweest van rookvrije horeca?
ik dacht dat het meer in de gedachte was van... dat alle horeca wettelijk verplicht rookvrij moest worden? (nogal kansloze poging imo)

wat betekend imo eigenlijk
─_(º.0)_/─
pi_32898949
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:20 schreef vamos1 het volgende:
wat betekend imo eigenlijk
In my opinion.
  woensdag 7 december 2005 @ 20:14:02 #127
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32900069
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:13 schreef vamos1 het volgende:

[..]

wat doen wij, rokende uitgaanspersonen in die leeftijdscategorie, om dit tegen te houden ofzo? ik heb nog maar weinig mensen zien protesteren op de dam,..

waarom het dan niet zo is?
Omdat zo'n kroeg dan geen reet verdient.. aangezien 9vande10 rokers geen zin hebben om midden in de winter buiten te gaan staan om te roken
1 oplossing niet roken gedurende de tijd dat je in de kroeg hangt. Ik geloof echt niet dat de klandizie zoveel terug zal lopen. Je moet wel heel erg verslaafd zijn om niet met je vrienden gezellig in de kroeg te hangen omdat je dan niet kan roken. Iedere week thuis zitten gaat ook vervelen .
quote:
en daarnaast... als ik met mijn vrienden (50% rokers) ga stappen en er is een niet-rook-disco/kroeg/bar... dan gaan we daar dus mooi niet heen, want dan kunnen we net zo goed buiten gaan staan met zijn allen, aangezien er altijd wel iemand aan het roken is...
En dit is waarom een niet-rook café niet werkt zonder vergunningen. Dan ben je met een groep waar een aantal niet-rokers tussen zitten. Maar goed, die hebben zich maar aan te passen want de rest wil wel roken en ze gaan heus niet alleen in die ene kroeg hangen.
quote:
de kroeg opsplitsen in roken/niet-roken,...tja... de zinloosheid hiervan zie je zelf toch wel van in
Geen nut, bovenstaande reden.
  woensdag 7 december 2005 @ 20:16:29 #128
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32900119
HA-HAHAAA!AAAAA ! Die smokers! Die !
Val accuut neer!. Stik in die teer! Ga meer premie betalen als je rookt! HAAAAAAAAAAAAAAAA!

(neehoor..)
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  woensdag 7 december 2005 @ 20:18:54 #129
108862 a-child-in-chains
pi_32900175
quote:

[..]

Teer reageert met zuurstof. Hoe langer die teer (in gasvorm) in de lucht blijft,
hoe ranziger die shit word (het is tenslotte teer)
'Meeroken' uit tweede hand (ofzo) is dus schadelijker.

Althans dat heb ik me laten vertellen..

Zowiezo moet ik erniet aan denken dat iemand die gas over ze longen heeft gehad en uitademt, en jij ademt het dan ook weer in...

1 grote adem in-adem-uit-orgie!
No room for the unlucky.
pi_32900631
http://henrysturman.com/dutch/artikelen/passiefroken.html

Hier zeer interessant artikel over meeroken. Ik rook zelf niet meer, maar als er 1 reden zou zijn om weer te roken is vanwege die anti-rokers. Gelukkig wel een geruststelling dat die mensen sowieso wel vroeg doodgaan omdat ze constant negatief zijn ipv genieten van het leven.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32900676
Ik ben juist steeds meer gaan roken

(maar laatste tijd weer wat minder, omdat ik nu een baan heb )
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_32902168
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:38 schreef djenneke het volgende:
Ik ben juist steeds meer gaan roken

(maar laatste tijd weer wat minder
Begrijp jij hem zelf?
geen
pi_32902565
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:28 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Begrijp jij hem zelf?
Ja
Met de toename van de anti-rook campagnes, ben ik juist steeds meer gaan roken.
Maar sinds ik werk heb, rook ik weer wat minder. Omdat ik op mijn werk niet mag roken.

Snap jij hem nu ook?
  woensdag 7 december 2005 @ 22:10:04 #134
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32903593
quote:
Bij TNO is er een onderzoek gedaan bij ratten in opdracht van Stichting Zonnebloem. De ratten die vet aten en rook inhaleerden leefden langer dan de ratten die een gezonde leefstijl hadden.

Kosten van het onderzoek: 1 miljoen gulden.
De eindbestemming van het rapport die opgesteld is door TNO: het vierkante archief.

Denk je nu echt dat een organisatie die tegen roken is, dit soort rapporten gaat publiceren? Denk eens even na. Met tig anti-rook organisaties gesteund met financiële middelen van de overheid is het niet meer dan logisch dat roken slecht in de media komt, tegenover een aantal pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 7 december 2005 @ 23:12:04 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32905629
Roken is natuurlijk een vertiefde kutverslaving, maar wel lekker. Gelukkig heb ik last van een keelontsteking, dus op dit moment rook ik er niet meer dan 10 op 1 dag.

( )

Verder is een totaal verbod het enige dat zou kunnen helpen tegen rookoverlast. Idd, samen komen we er niet uit, dus dan maar harde maatregelen.
Op mijn opleiding mag binnen niet worden gerookt, en omdat ik geen zin heb om als een paria buiten te paffen, heb ik besloten het roken daar te laten. Geen probleem.

Nu alleen thuis nog, en op alle andere plekken waar het wel mag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 7 december 2005 @ 23:30:16 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32906147
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:00 schreef Roellio het volgende:
Ik ben niet verslaafd, ik kan stoppen wanneer ik wil!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 7 december 2005 @ 23:37:02 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32906331
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:13 schreef vamos1 het volgende:
Dat heeft inderdaad totaal geen zin. Het is allang uitgewezen dat als je geen twee compleet aparte ventilatiesystemen hebt dat de schadelijke stoffen middels het ventilatiesysteem gewoon in het niet-rokers gedeelte terecht komt.

Wat ook geen zin heeft is hier en daar "niet roken" kroegen te openen, want daar gaan vervolgens te weinig mensen heen omdat er dus altijd groepen zijn die bestaan uit zowel rokers en niet rokers.

De enige succesvolle oplossing is degene die in Ierland is toegepast: Niet roken in de horeca. De roker kan namelijk best plezier hebben zonder de sigaret voor een paar uurtjes.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 7 december 2005 @ 23:43:29 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32906491
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat zal wat zijn als uitgaansgelegenheden rookvrij moeten worden. Dat zal een strop zijn voor de horeca.
Neuh. Hier in Amerika schreeuwden ze in de staten waar een algeheel rookverbod werd afgekondigd ook moord en brand, etc. Maar in de werkelijkheid werd de omzet van restaurants alleen maar beter omdat gezinnen nu veel vaker kwamen, en de omzet van cafe's en clubs is niet naar beneden gegaan.

Ook in Canada (Ontario), Ierland, en Noorwegen heeft het allemaal niet geleid tot een vermindering van de omzet. Ook in de stad New York viel het allemaal ontzettend mee. En als er twee steden zijn waar het barst van de kroegen, dan zijn dit New York en Dublin.

Dat algehele rookverbod kan in Nederland ook prima. Men denkt op een of andere manier dat de rokers perse aan een sigaretteninfuus ofzo moeten blijven hangen als ze uit gaan, maar de praktijk wijst uit dat rokers ook prima plezier kunnen hebben zonder de sigaret. Roken doen ze vervolgens buiten of gewoon thuis
-
  woensdag 7 december 2005 @ 23:54:10 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32906776
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:44 schreef Hathor het volgende:
De uitstoot van CO2 in de industrie word ons fataal over 100 jaar als er niet snel wat verandert, maar nee joh, gewoon je beschuldigende vinger naar de roker blijven uitsteken, en net doen alsof zij al het leed in de wereld veroorzaken.
Appels en peren. Ten eerste wordt de uitstoot van CO2 veroorzaakt door de motor (letterlijk) van de economie van een westers land. Je kunt niet zomaar alle kolencentrales en auto's stilleggen en hopen dat het goedkomt. Dat moet je om de economie op peil te houden stapje voor stapje doen, en langzaam maar zeker doen we dat ook. Roken kun je veel makkelijker uit de maatschapij halen dan de CO2 uitstoot.

Ten tweede is CO2 van een compleet andere chemische samenstelling dan de sigaret. De rook van een sigaret is veel gevaarlijker, meer geconcentreerd, en vernietigd LETTERLIJK je longen. Ik kan de plaatjes van een stadszwerver longen en een rokers long wel weer opzoeken, maar ga er nu maar vanuit dat roken vele malen schadelijker is voor de gezondheid dan uitlaatgassen.

Dit zijn van die excuses die rokers er maar meteen bij halen. Een ander veelgehoord excuus is dat vet eten of veel drinken ook niet goed is, en dat dat dan ook maar verboden moet worden. Mensen die met dat soort slappe excuses komen hebben nog niet helemaal door waar het eigenlijk over gaat.

Iemand die twee frikandellen met mayonaise naar binnen werkt, het vervolgens doorspoelt met een halve fles Vodka, en daarna gezellig nog eventjes een paar pilletjes naar binnenwerkt..... beschadigd de gezondheid van de persoon naast hem niet. Maar zodra een sigaret wordt opgestoken, dan beschadig je willens en wetens je medemens.

Het gaat er helemaal niet om wat je met je eigen lichaam doet, het gaat erom wat roken met de lichamen van anderen doen.

En degenen die zeggen "ik rook vrolijk door"....

Ik hoop ten ganse harte dat julie NOOIT van plan zijn vader of moeder te worden, want als je willens en wetens door gaat met roken terwijl er in een wiegje in de hoek twee babylongetjes aan het ontwikkelen zijn, dan ben je gewoon een gigantisch egoistische klootzak.
-
  donderdag 8 december 2005 @ 01:02:29 #140
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_32908464
Over een fundi gesproken...
pi_32908629
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Neuh. Hier in Amerika schreeuwden ze in de staten waar een algeheel rookverbod werd afgekondigd ook moord en brand, etc. Maar in de werkelijkheid werd de omzet van restaurants alleen maar beter omdat gezinnen nu veel vaker kwamen, en de omzet van cafe's en clubs is niet naar beneden gegaan.
Gezellig in de discotheek en kroeg
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 8 december 2005 @ 02:02:34 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32909357
quote:
Op donderdag 8 december 2005 01:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Gezellig in de discotheek en kroeg

Restaurants dus Ik denk dat die alleen maar meer omzet gaan draaien als het roken wordt verboden..... daar ben je immers na het eten weer weg, en dan kun je de sigaret weer opsteken
-
  donderdag 8 december 2005 @ 02:39:51 #143
108862 a-child-in-chains
pi_32909974
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bij TNO is er een onderzoek gedaan bij ratten in opdracht van Stichting Zonnebloem. De ratten die vet aten en rook inhaleerden leefden langer dan de ratten die een gezonde leefstijl hadden.

Kosten van het onderzoek: 1 miljoen gulden.
De eindbestemming van het rapport die opgesteld is door TNO: het vierkante archief.

Denk je nu echt dat een organisatie die tegen roken is, dit soort rapporten gaat publiceren? Denk eens even na. Met tig anti-rook organisaties gesteund met financiële middelen van de overheid is het niet meer dan logisch dat roken slecht in de media komt, tegenover een aantal pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben.
Mijn god. ratten die vet aten én rook inhaleerden?

pro-rook bewegingen die géén cent te makken hebben?
Je gaat me niet vertellen dat fabrikanten die cigaretten produceren, niet veel winst
maken en dus geen cent cent te makken hebben. En dus ook geen pro-rook
bewegingen kunnen steunen of anderzijds zelf het roken kunnen promoten.

pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben,
daar bedoel je zeker eind-gebruikers mee?
No room for the unlucky.
pi_32912783
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja

Snap jij hem nu ook?
Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?
  donderdag 8 december 2005 @ 11:48:36 #145
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32914504
Rook alleen bij gelegenheid, maakt mij niet uit of het dan 4 euro of 10 euro per pakje kost. Doe ik iets van 2 maanden mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32916345
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja
Vervelend voor je zeg...
pi_32924397
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:22 schreef WAT het volgende:

[..]

Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?
Nee, maar iedere keer als ik zo'n campagne zie op t.v. of een billboard, krijg ik trek in een sigaret. Ze herinneren me alleen maar aan een lekker peukie.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:19:25 #148
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32925240
ik als ex-roker zou rookvrije horeca zeer toejuichen Ook in de tijd als roker vond ik dit al, schone kleren en geen stinkend haar meer. Die peuken zijn ook niet zo lekker, zit je de ene na de andere sigaret op de steken zonder er echt van te "genieten".
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 8 december 2005 @ 20:20:09 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32926783
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....

Is het dat echt nog wel waard?
-
  donderdag 8 december 2005 @ 20:30:56 #150
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32927113
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....

Wat ik rook kost 5 euro per stokje
  donderdag 8 december 2005 @ 20:34:15 #151
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32927215
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:

Bij een verslaving is de prijs niet zo relevant, als de verslaving maar uitgeoefend kan worden.
Tot op zekere hoogte he, geen echte hoogte maar spreekwoordelijke hoogte
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_32932213
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Appels en peren. Ten eerste wordt de uitstoot van CO2 veroorzaakt door de motor (letterlijk) van de economie van een westers land. Je kunt niet zomaar alle kolencentrales en auto's stilleggen en hopen dat het goedkomt. Dat moet je om de economie op peil te houden stapje voor stapje doen, en langzaam maar zeker doen we dat ook. Roken kun je veel makkelijker uit de maatschapij halen dan de CO2 uitstoot.

Ten tweede is CO2 van een compleet andere chemische samenstelling dan de sigaret. De rook van een sigaret is veel gevaarlijker, meer geconcentreerd, en vernietigd LETTERLIJK je longen. Ik kan de plaatjes van een stadszwerver longen en een rokers long wel weer opzoeken, maar ga er nu maar vanuit dat roken vele malen schadelijker is voor de gezondheid dan uitlaatgassen.
[..]
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.

De hoge ozonconcentraties tijdens de zomer veroorzaken eveneens sterfgevallen (vb: 1200 sterfgevallen in België tijdens de zomer van 1994). Herhaalde blootstelling leidt tot blijvende vermindering van de longcapaciteit. Als de Europese normen overschreden worden is de overheid verplicht dit aan de bevolking te melden. Handig als je kan kiezen binnen te blijven, maar mensen die in de buitenlucht werken hebben daar geen boodschap aan. Men raadt aan geen zware inspanningen te leveren in openlucht, maar een bouwvakker die het werk neerlegt om zijn gezondheid te beschermen heeft wettelijk geen been om op te staan.

Passief roken gevaarlijk? Valt wel mee als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de gevaren die een verblijf in het ziekenhuis met zich meebrengt. Eén patiënt op drie loopt een infectie op, als het tegenzit is de infectie resistent tegen antibiotica. Minstens 30% van deze infecties zijn vermijdbaar want worden veroorzaakt doordat het verplegend personeel de handen niet wast voordat ze de volgende patiënt behandelen. Gegevens over individuele ziekenhuizen mogen echter niet vrijgegeven worden. Onafhankelijke controles gebeuren niet, heel het systeem is gebaseerd op vrijwillige meldingen van ziekenhuizen.

Een zelfde situatie zien we waar het medische fouten betreft. Ter illustratie:
quote:
De werkwijze in Nederlandse ziekenhuizen leidt ertoe dat menselijke fouten daar bij patiënten
volgens de best beschikbare cijfers elf doden per dag eisen (Inspectie voor de Gezondheidszorg,
2000; Baan et al., 2001).
Concreet betekent dat dat in een groep van vijftig vriend(inn)en en familieleden gemiddeld één
iemand overlijdt, twee á drie mensen permanent invalide worden, veertien tijdelijk invalide en een
onbekend aantal mensen andere gezondheidsschade ondervindt. Een ernstig voorbeeld van
andere gezondheidsschade is een paar jaar korter leven na orgaanschade als gevolg van een
verkeerd medicijn.
bron

Misschien een geval van appels met peren vergelijken, maar wat ik hieruit besluit: de overheid is selectief in z'n bezorgdheid om het welzijn van de burger.
pi_32934049
[edit
pi_32934060
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:19 schreef LENUS het volgende:
ik als ex-roker zou rookvrije horeca zeer toejuichen Ook in de tijd als roker vond ik dit al, schone kleren en geen stinkend haar meer. Die peuken zijn ook niet zo lekker, zit je de ene na de andere sigaret op de steken zonder er echt van te "genieten".
Gepsproken als een ware born again Christian

Blijf me verbazen hoe achterlijk ex-rokers zijn in dit soort discussies. Ik mag toch hopen dat ik dergelijk onzin nooit zal uitkramen...
pi_32934077
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:30 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Wat ik rook kost 5 euro per stokje
Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.

Waarschijnlijk rook je er hooguit een per week ofzo.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:38:46 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32934102
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:25 schreef Doderok het volgende:
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.

Misschien een geval van appels met peren vergelijken, maar wat ik hieruit besluit: de overheid is selectief in z'n bezorgdheid om het welzijn van de burger.
Je hebt ook veel minder keuze wanneer het gaat om de uitstoot van CO2 en/of Dieselstofdeeltjes. Ten eerste is de uitstoot hiervan op dit moment nog kritiek voor onze, en in principe de hele wereld economie. Je kunt niet van de een op de andere dag het complete logistieke en industriele netwerk omvormen tot een economie waarbij de uitstoot van CO2 en dieselstofdeeltjes tot een minimum beperkt is. Zeker in de vrachtindustrie waar boten, vrachtautos en goederentreinen vaak op diesel rijden, en de oliegestookte electriciteitscentrales ook vrolijk meedoen.

We praten hier over een totaal ander maatschappelijk probleem dan met de sigaret. Je kunt in principe binnen nu en 10 jaar de complete tabaksindustrie laten verdwijnen bijvoorbeeld zonder echt grote gevolgen voor de economie. In het westen moeten hiervoor de belastingen enigzins aangepast worden, zoals bijv. 1% bovenop de BTW van 19 naar 20% - dat is genoeg om de belastingaccijns te dekken die je mis zou lopen, en je moet een paar duizend man per land weer opnieuw aan de bak helpen. In de 3e wereldlanden moeten mensen omgeschoold worden van tabaksproductie naar voedselproductie. En dat is eigenlijk alleen maar goed, zo kunnen we de honger in dergelijke landen beter aanpakken.

Natuurlijk is dat een ondenkbaar scenario, en zal dat ook niet snel gebeuren, maar het verbieden van roken in de horeca is in ieder geval een goede stap in de richting. Zeker voor hen die Asthma hebben.
-
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:44:01 #157
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32934212
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Gepsproken als een ware born again Christian

Blijf me verbazen hoe achterlijk ex-rokers zijn in dit soort discussies. Ik mag toch hopen dat ik dergelijk onzin nooit zal uitkramen...
Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of niet .
pi_32934325
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:44 schreef LENUS het volgende:

[..]

Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of niet .
Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.

Al hoewel je reactie hiervoor nergens op slaat.

Misschien zou je harde muziek ook maar moeten verbieden in discotheken. Levert toch alleen hoorproblemen op. Laten we meteen ook maar alle drank in de horeca ook maar verbieden. Al die dronken feestgangers die mensen molesteren op straat, vandalisme plegen, etc. En wat te denken van de mensen die drinken en dan gaan rijden?
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:51:44 #159
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32934384
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.

Waarschijnlijk rook je er hooguit een per week ofzo.
gelukkig wel anders kon ik het nooit betalen
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:56:57 #160
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32934488
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.

Al hoewel je reactie hiervoor nergens op slaat.

Misschien zou je harde muziek ook maar moeten verbieden in discotheken. Levert toch alleen hoorproblemen op. Laten we meteen ook maar alle drank in de horeca ook maar verbieden. Al die dronken feestgangers die mensen molesteren op straat, vandalisme plegen, etc. En wat te denken van de mensen die drinken en dan gaan rijden?
Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantie Ik als ex-roker heb ook dat soort drog-redenen de wereld in gehopen.

Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken. Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken. Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
En zoals gezegd, een keertje niet doorrookt thuiskomen lijkt me ook wel prima
pi_32934610
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantie Ik als ex-roker heb ook dat soort drog-redenen de wereld in gehopen.
Ik probeerde alleen maar aan te tonen hoe ridicuul de argumenten van anti-rookfundamentalisten zijn.
quote:
Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken. Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken.
Precies.
quote:
Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
Maatschappelijke acceptatie me reet. Een groot deel van het publiek in de horeca rookt.
quote:
Bezoek een anti-rookfeestje ofzo. Verneuk alleen niet het uitgaansleven voor velen door die anti-rookwaanzin iedereen door zijn of haar strot te rammen.

Nu ben ik zelf gestopt (min of meer), maar roken+drinken en uitgaan hoort gewoon bij elkaar.
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:09:57 #162
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32934740
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

idd drogredenen.
quote:
Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken.
Jij niet, ik niet, maar zat mensen met een longaandoening wel.
quote:
Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken.
helemaal mee eens, zolang niemand er last van heeft. De roker rookt immers niet alleen.
quote:
Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
Lijkt me ook prima.
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:12:18 #163
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32934786
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:03 schreef nikk het volgende:

Bezoek een anti-rookfeestje ofzo. Verneuk alleen niet het uitgaansleven voor velen door die anti-rookwaanzin iedereen door zijn of haar strot te rammen.

Nu ben ik zelf gestopt (min of meer), maar roken+drinken en uitgaan hoort gewoon bij elkaar.
Gelijk vliegen er woorden als anti-rookfeestje en fundamentalist om de oren als je maar een klein beetje kritiek hebt Het is alsof je aan de voederbak van een hongerige doberman komt Maar goed, ik geloof dat dit in 2008 realiteit gaat worden. Een aantal vrienden van mij die ook nog roken juichen dit ook toe
pi_32934867
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:09 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

idd drogredenen.
Van hetzelfde kaliber als de anti-rook argumenten.
quote:
Jij niet, ik niet, maar zat mensen met een longaandoening wel.

Zie boven.

Miischien moeten we ook maar alle horeca die gevestigd is op een verdieping afschaffen. Lullig voor al die verlamden immers.
pi_32934925
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:12 schreef LENUS het volgende:

[..]

Gelijk vliegen er woorden als anti-rookfeestje en fundamentalist om de oren als je maar een klein beetje kritiek hebt Het is alsof je aan de voederbak van een hongerige doberman komt Maar goed, ik geloof dat dit in 2008 realiteit gaat worden. Een aantal vrienden van mij die ook nog roken juichen dit ook toe
Mensen die anderen het roken willen ontnemen in horeca maken mij inderdaad erg kwaad.

Ik heb ook een aantal vrienden die niet roken en het belachelijk vinden dat mensen het willen verbieden.
pi_32934976
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Rokers steeds zeldzamer
BRUSSEL - De hogere accijns en waarschuwende teksten blijken ook buitenlandse rokers echt af te schrikken. Belgische rokers kochten dit jaar 110 miljoen sigaretten minder dan vorig jaar. In Luxemburg, waar sigaretten flink goedkoper zijn, worden dit jaar ruim 800 miljoen sigaretten minder verkocht, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws dinsdag.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kochten Nederlanders in 2004 al 12 procent sigaretten en 8 procent minder shag dan een jaar eerder. Een deel van de rokers blijkt overigens uit te wijken naar illegale sigaretten: de politie legt steeds vaker de hand op accijnsloze pakjes.

De Europese Unie wil de waarschuwingen op de pakjes sigaretten nog opvoeren. De EU-landen zijn gevraagd foto's van teerlongen en een kankertumor te plaatsen op de pakjes.
----------------------------------------------------

Roken jullie nu ook daadwerkelijk minder? Of is dat "propaganda" van overheidswege?

Ik rook er in ieder geval niet minder om.

Ik rook zelf en redelijk veel. Of dat ik er blij mee ben? soms wel soms niet
maar ik laat me echt niet afschrikken door een reclame die op een doosje of buil shag staat.
Roken is misschien niet al te gezond maar ja.

er zijn verschillende visies over roken
grofweg en lomp gezegd : rokers zorgen er voor dat er onderzoek naar kanker word gedaan en de long en hart en vaat chirurgen hebben wat meer om handen dan als er geen rokers zouden zijn!
(ja dit is zwart wit en lomp maar wel waar)

roken op de werkplaats mag nietmeer : met als resultaat dati k in de baas zijn tijd gezellig ff afwezig ben omdat ik wil roken:)
Nu is mijn baas niet te beroerd en laat me gewoon ..met andere woorden ik krijg betaald om te roken

ik zou er in idergeval niet mee stoppen omdat de staat het wil.
als ik stop is het vAnuit mijzelf
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_32935011
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:21 schreef prupke het volgende:

[..]
roken op de werkplaats mag nietmeer : met als resultaat dati k in de baas zijn tijd gezellig ff afwezig ben omdat ik wil roken:)
Nu is mijn baas niet te beroerd en laat me gewoon ..met andere woorden ik krijg betaald om te roken
Waardoor die zeikerige niet-rokers weer gaan klagen dat je meer vrije tijd/pauze krijgt...
pi_32935049
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Waardoor die zeikerige niet-rokers weer gaan klagen dat je meer vrije tijd/pauze krijgt...
terwijl hun minstens een kwartier tijd nodig hebben om een klote liga of sultana te kunnen verteren...
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:27:31 #169
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32935091
http://www.nationaljewish(...)king/secondhand.aspx
quote:
Additional reports have concluded that secondhand cigarette smoke is also associated with a higher risk of heart disease in non-smokers. Studies show that it causes approximately 53,000 deaths from heart disease a year in non-smokers.
http://www.who.int/inf-pr-1998/en/pr98-29.html
quote:
passive smoking causes lung cancer in non-smokers.
http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=1213
quote:
Active and passive exposure to tobacco smoke are projected to contribute to more than 400 000 deaths annually.1,2
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3600049.stm
quote:
Research published in the British Medical Journal online found a 15% higher risk of death among non-smokers who live with a smoker.

Another study showed the number of heart attack admissions in Helena, US, fell by 40% during a smoking ban.
zomaar even een greep...
pi_32935112
Merk er weinig van
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_32935115
yup je kan beter actief roken dan passief...idd
  vrijdag 9 december 2005 @ 01:31:29 #172
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32935165
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:25 schreef prupke het volgende:

[..]

terwijl hun minstens een kwartier tijd nodig hebben om een klote liga of sultana te kunnen verteren...
Offtopic: terwijl hun

Ontopic: niet huilen over roken of appeltje eten in de baas zijn tijd. Discussie van lik mijn vestje. Als mensen willen roken in desbetreffend rookhok prima Als mensen appeltje willen eten prima

Zolang de niet-rokers er maar geen last van hebben. roker blij, niet roker blij, iedereen blij
pi_32935320
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Je hebt ook veel minder keuze wanneer het gaat om de uitstoot van CO2 en/of Dieselstofdeeltjes. Ten eerste is de uitstoot hiervan op dit moment nog kritiek voor onze, en in principe de hele wereld economie. Je kunt niet van de een op de andere dag het complete logistieke en industriele netwerk omvormen tot een economie waarbij de uitstoot van CO2 en dieselstofdeeltjes tot een minimum beperkt is. Zeker in de vrachtindustrie waar boten, vrachtautos en goederentreinen vaak op diesel rijden, en de oliegestookte electriciteitscentrales ook vrolijk meedoen.

We praten hier over een totaal ander maatschappelijk probleem dan met de sigaret. Je kunt in principe binnen nu en 10 jaar de complete tabaksindustrie laten verdwijnen bijvoorbeeld zonder echt grote gevolgen voor de economie. In het westen moeten hiervoor de belastingen enigzins aangepast worden, zoals bijv. 1% bovenop de BTW van 19 naar 20% - dat is genoeg om de belastingaccijns te dekken die je mis zou lopen, en je moet een paar duizend man per land weer opnieuw aan de bak helpen. In de 3e wereldlanden moeten mensen omgeschoold worden van tabaksproductie naar voedselproductie. En dat is eigenlijk alleen maar goed, zo kunnen we de honger in dergelijke landen beter aanpakken.

Natuurlijk is dat een ondenkbaar scenario, en zal dat ook niet snel gebeuren, maar het verbieden van roken in de horeca is in ieder geval een goede stap in de richting. Zeker voor hen die Asthma hebben.
En de personen die nu astma krijgen omdat ze verplicht zijn te werken als de ozonconcentraties te hoog zijn, ook noodzakelijke offers om de wereldeconomie op gang te houden?

Trouwens, de honger in de derde wereld gebruiken in een pleidooi om het zelfbeschikkingsrecht van mensen nog meer in te krimpen Alsof hervorming van de landbouwpolitiek in het rijke Westen daar niet veel meer invloed op zou hebben.
De grote winnaar bij een compleet tabaksverbod is de georganiseerde misdaad, die hebben dan naast heroïne, cocaine, wapens, vrouwenhandel enz... weer een bron van inkomsten. (al is de handel nu al lucratief dankzij de overdreven hoge taksen)

Ik mag hopen dat er, indien het zo ver zou komen, nieuwe McVeigh's opstaan die de overheid een lesje leren.
pi_32935495
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:40 schreef Doderok het volgende:
Ik mag hopen dat er, indien het zo ver zou komen, nieuwe McVeigh's opstaan die de overheid een lesje leren.
pi_32935534
quote:
Samenwonen met anderen houdt nu eenmaal risico's in Dat hebben de 20% vrouwen die door hun partner mishandeld worden ook al gemerkt. Waarmee ik wil aangeven dat het probleem niet de sigaret is, maar de persoon die ze rookt. Ik zal niet roken in het bijzijn van kinderen, of wanneer ik bij m'n ouders logeer. En wanneer ik een niet-rokende vriendin had ging ik ook naar buiten voor mijn nicotine-shot.
  vrijdag 9 december 2005 @ 02:20:22 #176
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32935790
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:56 schreef Doderok het volgende:

[..]

Ik zal niet roken in het bijzijn van kinderen
waarom niet?
pi_32936431
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom niet?
Om geen last te krijgen met hun ouders
Dan heb ik het natuurlijk niet over roken in de openlucht, of in cafés, of als de ouders zelf roken, of...

Euh, als ik zelf kinderen had zou ik hen niet aan de rook blootstellen, laat ik het daarop houden
pi_32936457
Nee, zal er geen peuk minder om roken. Sterker nog, ik voel me geroepen alle niet-rokers uit te roken en dan met name de zeikerige niet-rokers die vroeger zelf wel rookten.
pi_32939183
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 04:04 schreef Xennia het volgende:
Nee, zal er geen peuk minder om roken. Sterker nog, ik voel me geroepen alle niet-rokers uit te roken en dan met name de zeikerige niet-rokers die vroeger zelf wel rookten.
Volgens mij ben jij stiekem jaloers dat het hen wel gelukt is te stoppen en jou niet.
pi_32939654
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 04:04 schreef Xennia het volgende:
Die laatste groep is 't ergste. Inderdaad, uitroken is 't enige wat erop zit. Uitroken en alle deuren en ramen goed dichthouden.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:17:34 #181
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_32940067
Bij het lezen van dit soort topics krijg ik altijd maar zin in 1 ding, en het is niet op het reageerknopje drukken.

Het zijn nog de lekkerste sigaretten ook, thanks.
power to the people
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:52:08 #182
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32942366
jij betaalt maandelijks een super groot bedrag aan sigaretten, je verkloot je gezondheid, iedereen ruikt je op een kilometer afstand, je gebit is vaak een fietsenstalling, je conditie is een manke bejaarde, je bent vaak die ene persoon die staat te neuroten omdat ie nicotine gebrek heeft, je humeur is er van afhankelijk, vaak vindt je het niet eens lekker, je staat als een hoer voor een gebouw te leuten, je hebt last van een irritant rokers hoesje met een lekker slijm roggel geluid

waarom zou een normaal rationeel denkend mens roken?
pi_32942431
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:52 schreef ASroma het volgende:
jij betaalt maandelijks een super groot bedrag aan sigaretten, je verkloot je gezondheid, iedereen ruikt je op een kilometer afstand, je gebit is vaak een fietsenstalling, je conditie is een manke bejaarde, je bent vaak die ene persoon die staat te neuroten omdat ie nicotine gebrek heeft, je humeur is er van afhankelijk, vaak vindt je het niet eens lekker, je staat als een hoer voor een gebouw te leuten, je hebt last van een irritant rokers hoesje met een lekker slijm roggel geluid

pi_32943949
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:52 schreef ASroma het volgende:
jij betaalt maandelijks een super groot bedrag aan sigaretten
11.10¤ voor drie pakjes Ajja17 tabak
quote:
, je verkloot je gezondheid,
Wat weet jij dat mijn dokter niet weet?
quote:
iedereen ruikt je op een kilometer afstand,
Dat is fysisch onmogelijk
quote:
je gebit is vaak een fietsenstalling,
Een witter dan witte fietsenstalling dan
quote:
je conditie is een manke bejaarde
Hartslag in rust: 60; kan nog steeds 3m 20s mijn adem inhouden
quote:
, je bent vaak die ene persoon die staat te neuroten omdat ie nicotine gebrek heeft
bij bepaalde stoffen heb ik dat soms, maar daar hoort nicotine niet bij
quote:
, je humeur is er van afhankelijk,
welnee joh
quote:
vaak vindt je het niet eens lekker,
ik rook enkel als ik het lekker vind
quote:
je staat als een hoer voor een gebouw te leuten,
gewoon het raam open
quote:
je hebt last van een irritant rokers hoesje met een lekker slijm roggel geluid
je hebt iemand anders voor denk ik
quote:
omdat nicotine hersencellen beschermt en de kans op Alzheimer en Parkinson vermindert.
Soms rook ik een dag niet omdat ik er gewoon niet aan denk, maar volledig stoppen zal ik niet, tenzij iedereen ermee zou beginnen. Geen overheid zal mij ooit vertellen wat ik wel of niet kan doen met mijn eigen lichaam.

"If the Court please, I wish to use the words of Justice Brandeis dissenting in Olmstead to speak for me. He wrote, 'Our Government is the potent, the omnipresent teacher. For good or for ill, it teaches the whole people by its example.'

That's all I have."
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:07:14 #185
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32944148
jij kan er ook niks aan doen dat je een beetje een onwetende jongen bent, maar rook ze!
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:35:42 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32944906
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:07 schreef ASroma het volgende:
jij kan er ook niks aan doen dat je een beetje een onwetende jongen bent, maar rook ze!
Overigens is wel degelijk bewezen dat nicotine helpt tegen (symptomen van) Alzheimer en Parkinson. Net zoals matig alcoholgebruik de hartconditie verbetert.

Ik heb eens een docu gezien over een rennend indianenvolkje diep verscholen in de Mexicaanse bergen, waarvan de mannen (gewoon voor de lol) enorme afstanden rennend aflegden, op teenslippers, onderwijl genietend van ettelijke sigaretjes.

Het kán.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32945402
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:00 schreef Doderok het volgende:
omdat nicotine hersencellen beschermt en de kans op Alzheimer en Parkinson vermindert.
Soms rook ik een dag niet omdat ik er gewoon niet aan denk, maar volledig stoppen zal ik niet, tenzij iedereen ermee zou beginnen. Geen overheid zal mij ooit vertellen wat ik wel of niet kan doen met mijn eigen lichaam.
Nicotine is helaas niet het enige dat in sigaretten zit, maar goed... daar ga ik je niet mee vervelen.

Wel vind ik je motivatie om te roken nogal bizar: geen mens (geen overheid) mag jou kennelijk vertellen wat je wel en niet mag, dus je maakt ZELF je keuze. Aan de andere kant laat je je kennelijk leiden door wat anderen doen. Als heel Nederland massaal gaat roken, ga jij ineens stoppen? Nogal vreemd. Kennelijk rook je dus om je tegen anderen af te zetten. Zou je roken namelijk geweldig vinden, dan zou je heel blij zijn als je zoveel navolging kreeg...
pi_32945466
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:00 schreef Doderok het volgende:
Soms rook ik een dag niet omdat ik er gewoon niet aan denk
Ai.
geen
pi_32945536
Als roken daadwerkelijk zo ongezond is, is het natuurlijk weinig verassend dat de rokers zo langzaam aan beginnen uit te sterven...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32945635
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Als roken daadwerkelijk zo ongezond is, is het natuurlijk weinig verassend dat de rokers zo langzaam aan beginnen uit te sterven...
Alsof er geen nieuwe rokers bijkomen?
geen
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:02:52 #191
3542 Gia
User under construction
pi_32945689
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ai.
Hahaha.

Roken voorkomt niet Alzheimer en Parkinson, maar het vermindert sommige symptomen.
Kan me daar wel iets bij voorstellen. Maar dan nog, je hebt het dan wel.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:19:39 #192
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32949186
ja en groenten voorkomen ook alzheimer en parkinson, waarom je longen verkloten om zo'n stomme reden wat nog niet eens met feiten is bewezen. Maar goed het is een eindeloze discussie.........
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:33:37 #193
3542 Gia
User under construction
pi_32950825
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef ASroma het volgende:
ja en groenten voorkomen ook alzheimer en parkinson, waarom je longen verkloten om zo'n stomme reden wat nog niet eens met feiten is bewezen. Maar goed het is een eindeloze discussie.........
Helemaal met je eens.

Verschijnselen van Alzheimer en parkinson zijn o.a. trillen. 't Kan natuurlijk zo zijn dat nicotine dat trillen onderdrukt/in bedwang houdt. Maar goed, wil je dus profijt hebben van het nut van nicotine op alzheimer en parkinson, dan moet je die ziektes wel eerst hebben.

Mocht ik Alzheimer of parkinson krijgen en het is bewezen dat nicotine sommige symptomen kan onderdrukken, dan begin ik gewoon dan met roken. Tot die tijd houd ik mijn longen liever schoon.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:47:40 #194
108862 a-child-in-chains
pi_32951114
Zolang er miljoenen omgaan in de cigaretten-cigaren industrie.
Zal er altijd wel contradictioneel bewijs voor of tegen opduiken.
Over het wél of niet schadelijk zijn van roken of meeroken.

Het blijft 1 grote touwtrekkerij. Tussen bewegingen die tegen zijn en zich
bekommeren om de geondheid enerzijds.
Versus de cigaretten-fabrikanten die zoveel geld hebben voor reklame campagnes.
Dat ze het kunnen presteren, bij wijze, "poep-inhaleren" nog als gezond kunnen doorverkopen aan de consument.

Geld is immers hartstikke belangrijk. Winst dus ook.
No room for the unlucky.
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:15:21 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32951722
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:35 schreef Ringo het volgende:
Overigens is wel degelijk bewezen dat nicotine helpt tegen (symptomen van) Alzheimer en Parkinson. Net zoals matig alcoholgebruik de hartconditie verbetert.
Ja. Alleen kun je dan beter een pleister op je schouder plakken of nicotine kauwgom of een dagelijks nicotine pilletje innemen..... als dit een van de redenen is om te blijven roken, waarom zou je dan de overige 99% van de sigaret in teer en honderden chemicalien in de fik willen blijven steken?

Trouwens gaat het bij de hartconditie voornamelijk om RODE wijn omdat hier namelijk bepaalde stoffen in zitten. In mindere mate kun je ook rood druivensap drinken, maar de alcohol heeft er wel iets mee te maken.

Dus: s'ochtens 1 nicotine pilletje. s'avonds 1 glaasje rode wijn.
-
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:19:56 #196
108862 a-child-in-chains
pi_32951836
Ik vind het best wel sneu dat rokers nu overal wordne gweerd.
Ze moeten nu overal waar je komt in speciale ruimtes gaan staan paffen.

Maar ergens vind ik het ook wel goed. Al die jaren die voorafgingen
dat mensen er geen erg in hadden dat anderen met hun "meerookten"..
En dat hun kleren ook ongevraagd gingen stinken..

Payback!
No room for the unlucky.
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:42:46 #197
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32952403
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:19 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik vind het best wel sneu dat rokers nu overal wordne gweerd.
Ze moeten nu overal waar je komt in speciale ruimtes gaan staan paffen.

Maar ergens vind ik het ook wel goed. Al die jaren die voorafgingen
dat mensen er geen erg in hadden dat anderen met hun "meerookten"..
En dat hun kleren ook ongevraagd gingen stinken..

Payback!
Het is nog niet eens zo erg dat de kleren gaan stinken. Door mee te roken heb je een verhoogde kans op allerlei ziekten, daar zijn echt al talloze onafhankelijke onderzoeken naar geweest. Terwijl je zelf niet eens hebt gekozen voor die rookgewoonte.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:17:11 #198
108862 a-child-in-chains
pi_32953265
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het is nog niet eens zo erg dat de kleren gaan stinken. Door mee te roken heb je een verhoogde kans op allerlei ziekten, daar zijn echt al talloze onafhankelijke onderzoeken naar geweest. Terwijl je zelf niet eens hebt gekozen voor die rookgewoonte.
En er zijn tal van onderzoeken die aanwijzen dat meeroken lang niet zo schadelijk is.
En zelfs bevorderlijk is.
Je zou namelijk minder trek krijgen in voedsel, en stoffen in cigaretten maken dat je
lichaamsvet verbrand. En vet innemen en roken teglijk daar wordt je gezonder van etc.

Ik zeg niet dat ze niet op waarheid berusten.
Ik zet weer wél een vraagtekeen bij uit welke hoek zoiets komt.
Van de pro of con- rokers? Of uit neutrale hoek?

(ik ben anti-rook trouwens)
No room for the unlucky.
pi_32960182
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Roken is gewoon niet gezond voor een mens dat is wel duidelijk inmiddels

Maar om nu te zeggen dat roken kanker veroorzaakt (of wat ze nog meer op die builen shag en pakjes zetten) daar deel ik die mening nog niet.
Ik kende zo'n 6 personen die allemaal kanker hadden en geen van allen had ook maar een sigaret aangeraakt!

Ik vind het prima dat ze mensen willen afschrikken door harde teksten te gebruiken. Voor sommige mensen helpt het idd.
Voor mij niet maar ik voel me ook gewoon goed als ik rook
(ben ook wel eens gestopt voor een half jaar en het enige wat ik merkte was dat ik iets meer uithoudingsvermogen had)
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:40:16 #200
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32960717
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:24 schreef prupke het volgende:

[..]

Roken is gewoon niet gezond voor een mens dat is wel duidelijk inmiddels

Maar om nu te zeggen dat roken kanker veroorzaakt (of wat ze nog meer op die builen shag en pakjes zetten) daar deel ik die mening nog niet.
Ik kende zo'n 6 personen die allemaal kanker hadden en geen van allen had ook maar een sigaret aangeraakt!
Ehm.. kanker kun je op veel verschillende manieren krijgen. Dat die 6 geen sigaret hebben aangeraakt wil helemaal niet zeggen dat sigaretten dan geen kanker veroorzaken. Beetje een rare conclusie.
quote:
Ik vind het prima dat ze mensen willen afschrikken door harde teksten te gebruiken. Voor sommige mensen helpt het idd.
Voor mij niet maar ik voel me ook gewoon goed als ik rook
(ben ook wel eens gestopt voor een half jaar en het enige wat ik merkte was dat ik iets meer uithoudingsvermogen had)
Ik snap werkelijk niet dat mensen met een droog gezicht kunnen beweren dat roken niets slechts veroorzaakt. Die massa's rechtzaken tegen tabaksfabrikanten in de VS zouden nooit gewonnen zijn als roken niet schadelijk zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')