Wat mij stoort is dat diverse pogingen tot rookvrije horeca tenonder zijn gegaan vanwege gebrek aan klandizie, maar er plotseling wel draagvlak bestaat om alles wettelijk rookvrij te verklaren. Die bemoeizucht en wens om de eigen moraal wettelijk af te dwingen, ook van mensen die eventueel best in een zgn. rookkroeg willen zitten is hetgene wat mij tegen de borst stuit.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kijk en deze houding is nou juist wat me stoort. Roken is dodelijk. En de rook die je uitademt daar zitten dezelfde kankerverwekkende stoffen in. En zelfs als je dat niet boeit, boeien je die mensen die een chronische longaandoening hebben en dus niet bij een roker in de buurt kunnen zijn dan ook niet?
nee oké dat vatte ik dan denkik een beetje verkeerd op hehe..quote:Op woensdag 7 december 2005 18:20 schreef DionysuZ het volgende:
Dus? heb ik dat gezegd? Iedereen moet zelf weten of ze roken. Maar je kunt wel rekening houden met anderen, en dus niet zoals Litpho
wat doen wij, rokende uitgaanspersonen in die leeftijdscategorie, om dit tegen te houden ofzo? ik heb nog maar weinig mensen zien protesteren op de dam,..quote:Op woensdag 7 december 2005 18:22 schreef Stansfield het volgende:
De reden dat er volgens mij nog geen rookvrije horeca is, is dat er misschien in totaliteit minder rokers zijn. Maar in de leeftijdscatagorie die uitgaat zijn er nog wel genoeg rokers die dat tegenhouden dus.
Beetje jammer. Lijkt me super relaxed uitgaan zonder dat al je kleren naar de rook stinken en je haren de volgend edag onder de douche nog stinken naar rook.
quote:Op woensdag 7 december 2005 18:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat mij stoort is dat diverse pogingen tot rookvrije horeca tenonder zijn gegaan vanwege gebrek aan klandizie, maar er plotseling wel draagvlak bestaat om alles wettelijk rookvrij te verklaren. Die bemoeizucht en wens om de eigen moraal wettelijk af te dwingen, ook van mensen die eventueel best in een zgn. rookkroeg willen zitten is hetgene wat mij tegen de borst stuit.
Het risico van meeroken is meetbaar, en er moeten mogelijkheden te over zijn om dat te ontwijken, volledig mee eens. Mijn bezwaar was tegen de mensen die direct doorslaan naar "ik mag nooit en dan ook nooit en dan ook nooit het risico lopen ook maar in de buurt te komen van een vleugje sigarettenrook en dus zijn er geen alternatieven en moet alles rookvrij".
Hierboven al zijdelings vermeld maar ik zal het herhalen voor de goede orde: Ik ben een niet-roker en niet eens een ex-roker.
1 oplossingquote:Op woensdag 7 december 2005 19:13 schreef vamos1 het volgende:
[..]
wat doen wij, rokende uitgaanspersonen in die leeftijdscategorie, om dit tegen te houden ofzo? ik heb nog maar weinig mensen zien protesteren op de dam,..
waarom het dan niet zo is?
Omdat zo'n kroeg dan geen reet verdient.. aangezien 9vande10 rokers geen zin hebben om midden in de winter buiten te gaan staan om te roken![]()
En dit is waarom een niet-rook café niet werkt zonder vergunningen. Dan ben je met een groep waar een aantal niet-rokers tussen zitten. Maar goed, die hebben zich maar aan te passen want de rest wil wel roken en ze gaan heus niet alleen in die ene kroeg hangen.quote:en daarnaast... als ik met mijn vrienden (50% rokers) ga stappen en er is een niet-rook-disco/kroeg/bar... dan gaan we daar dus mooi niet heen, want dan kunnen we net zo goed buiten gaan staan met zijn allen, aangezien er altijd wel iemand aan het roken is...
Geen nut, bovenstaande reden.quote:de kroeg opsplitsen in roken/niet-roken,...tja... de zinloosheid hiervan zie je zelf toch wel van in
Teer reageert met zuurstof. Hoe langer die teer (in gasvorm) in de lucht blijft,quote:Op woensdag 7 december 2005 13:27 schreef frankium het volgende:
[..]
Ik ken een vrouw die bijna overleden is door meeroken, ok, ze had al slechte bloedvaten enzo. Maar degene die beweren dat mee roken niet schedelijk is zijn echt heel erg dom. Ga maar eens naar het ziekenhuis foto`s bekijken van mensen die (mee)roken.
* frankium heeft een hekel aan mensen die ontkennen dat roken schadelijk is.
Ik vind het prima dat mensen roken, maar wees dan ook eerlijk tegenover jezelf. Zeg gewoon dat je gezondheid niet belangrijk voor je is. Ga geen feiten verdraaien.
quote:Op woensdag 7 december 2005 20:38 schreef djenneke het volgende:
Ik ben juist steeds meer gaan roken
(maar laatste tijd weer wat minder
Jaquote:
Bij TNO is er een onderzoek gedaan bij ratten in opdracht van Stichting Zonnebloem. De ratten die vet aten en rook inhaleerden leefden langer dan de ratten die een gezonde leefstijl hadden.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:27 schreef frankium het volgende:
* frankium heeft een hekel aan mensen die ontkennen dat roken schadelijk is.
Ik vind het prima dat mensen roken, maar wees dan ook eerlijk tegenover jezelf. Zeg gewoon dat je gezondheid niet belangrijk voor je is. Ga geen feiten verdraaien.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:00 schreef Roellio het volgende:
Ik ben niet verslaafd, ik kan stoppen wanneer ik wil!
Dat heeft inderdaad totaal geen zin. Het is allang uitgewezen dat als je geen twee compleet aparte ventilatiesystemen hebt dat de schadelijke stoffen middels het ventilatiesysteem gewoon in het niet-rokers gedeelte terecht komt.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:13 schreef vamos1 het volgende:
de kroeg opsplitsen in roken/niet-roken,...tja... de zinloosheid hiervan zie je zelf toch wel van in
Neuh. Hier in Amerika schreeuwden ze in de staten waar een algeheel rookverbod werd afgekondigd ook moord en brand, etc. Maar in de werkelijkheid werd de omzet van restaurants alleen maar beter omdat gezinnen nu veel vaker kwamen, en de omzet van cafe's en clubs is niet naar beneden gegaan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat zal wat zijn als uitgaansgelegenheden rookvrij moeten worden. Dat zal een strop zijn voor de horeca.
Appels en peren. Ten eerste wordt de uitstoot van CO2 veroorzaakt door de motor (letterlijk) van de economie van een westers land. Je kunt niet zomaar alle kolencentrales en auto's stilleggen en hopen dat het goedkomt. Dat moet je om de economie op peil te houden stapje voor stapje doen, en langzaam maar zeker doen we dat ook. Roken kun je veel makkelijker uit de maatschapij halen dan de CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:44 schreef Hathor het volgende:
De uitstoot van CO2 in de industrie word ons fataal over 100 jaar als er niet snel wat verandert, maar nee joh, gewoon je beschuldigende vinger naar de roker blijven uitsteken, en net doen alsof zij al het leed in de wereld veroorzaken.![]()
Gezellig in de discotheek en kroegquote:Op woensdag 7 december 2005 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Neuh. Hier in Amerika schreeuwden ze in de staten waar een algeheel rookverbod werd afgekondigd ook moord en brand, etc. Maar in de werkelijkheid werd de omzet van restaurants alleen maar beter omdat gezinnen nu veel vaker kwamen, en de omzet van cafe's en clubs is niet naar beneden gegaan.
quote:Op donderdag 8 december 2005 01:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Gezellig in de discotheek en kroeg
Mijn god. ratten die vet aten én rook inhaleerden?quote:Op woensdag 7 december 2005 22:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij TNO is er een onderzoek gedaan bij ratten in opdracht van Stichting Zonnebloem. De ratten die vet aten en rook inhaleerden leefden langer dan de ratten die een gezonde leefstijl hadden.
Kosten van het onderzoek: 1 miljoen gulden.
De eindbestemming van het rapport die opgesteld is door TNO: het vierkante archief.
Denk je nu echt dat een organisatie die tegen roken is, dit soort rapporten gaat publiceren? Denk eens even na. Met tig anti-rook organisaties gesteund met financiële middelen van de overheid is het niet meer dan logisch dat roken slecht in de media komt, tegenover een aantal pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben.
Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja
Met de toename van de anti-rook campagnes, ben ik juist steeds meer gaan roken.
Snap jij hem nu ook?
Vervelend voor je zeg...quote:Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja
Met de toename van de anti-rook campagnes, ben ik juist steeds meer gaan roken.
Nee, maar iedere keer als ik zo'n campagne zie op t.v. of een billboard, krijg ik trek in een sigaret. Ze herinneren me alleen maar aan een lekker peukie.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:22 schreef WAT het volgende:
[..]
Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?
Wat ik rook kost 5 euro per stokjequote:Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....
Is het dat echt nog wel waard?
Bij een verslaving is de prijs niet zo relevant, als de verslaving maar uitgeoefend kan worden.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....
Is het dat echt nog wel waard?
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.quote:Op woensdag 7 december 2005 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Appels en peren. Ten eerste wordt de uitstoot van CO2 veroorzaakt door de motor (letterlijk) van de economie van een westers land. Je kunt niet zomaar alle kolencentrales en auto's stilleggen en hopen dat het goedkomt. Dat moet je om de economie op peil te houden stapje voor stapje doen, en langzaam maar zeker doen we dat ook. Roken kun je veel makkelijker uit de maatschapij halen dan de CO2 uitstoot.
Ten tweede is CO2 van een compleet andere chemische samenstelling dan de sigaret. De rook van een sigaret is veel gevaarlijker, meer geconcentreerd, en vernietigd LETTERLIJK je longen. Ik kan de plaatjes van een stadszwerver longen en een rokers long wel weer opzoeken, maar ga er nu maar vanuit dat roken vele malen schadelijker is voor de gezondheid dan uitlaatgassen.
[..]
bronquote:De werkwijze in Nederlandse ziekenhuizen leidt ertoe dat menselijke fouten daar bij patiënten
volgens de best beschikbare cijfers elf doden per dag eisen (Inspectie voor de Gezondheidszorg,
2000; Baan et al., 2001).
Concreet betekent dat dat in een groep van vijftig vriend(inn)en en familieleden gemiddeld één
iemand overlijdt, twee á drie mensen permanent invalide worden, veertien tijdelijk invalide en een
onbekend aantal mensen andere gezondheidsschade ondervindt. Een ernstig voorbeeld van
andere gezondheidsschade is een paar jaar korter leven na orgaanschade als gevolg van een
verkeerd medicijn.
Gepsproken als een ware born again Christianquote:Op donderdag 8 december 2005 19:19 schreef LENUS het volgende:
ik als ex-roker zou rookvrije horeca zeer toejuichenOok in de tijd als roker vond ik dit al, schone kleren en geen stinkend haar meer. Die peuken zijn ook niet zo lekker, zit je de ene na de andere sigaret op de steken zonder er echt van te "genieten".
Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:30 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Wat ik rook kost 5 euro per stokje
Je hebt ook veel minder keuze wanneer het gaat om de uitstoot van CO2 en/of Dieselstofdeeltjes. Ten eerste is de uitstoot hiervan op dit moment nog kritiek voor onze, en in principe de hele wereld economie. Je kunt niet van de een op de andere dag het complete logistieke en industriele netwerk omvormen tot een economie waarbij de uitstoot van CO2 en dieselstofdeeltjes tot een minimum beperkt is. Zeker in de vrachtindustrie waar boten, vrachtautos en goederentreinen vaak op diesel rijden, en de oliegestookte electriciteitscentrales ook vrolijk meedoen.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:25 schreef Doderok het volgende:
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.
Misschien een geval van appels met peren vergelijken, maar wat ik hieruit besluit: de overheid is selectief in z'n bezorgdheid om het welzijn van de burger.
Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 00:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepsproken als een ware born again Christian
Blijf me verbazen hoe achterlijk ex-rokers zijn in dit soort discussies. Ik mag toch hopen dat ik dergelijk onzin nooit zal uitkramen...
Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:44 schreef LENUS het volgende:
[..]
Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of niet.
gelukkig wel anders kon ik het nooit betalenquote:Op vrijdag 9 december 2005 00:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.![]()
Waarschijnlijk rook je er hooguit een per week ofzo.
Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantiequote:Op vrijdag 9 december 2005 00:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.
Al hoewel je reactie hiervoor nergens op slaat.
Misschien zou je harde muziek ook maar moeten verbieden in discotheken. Levert toch alleen hoorproblemen op. Laten we meteen ook maar alle drank in de horeca ook maar verbieden. Al die dronken feestgangers die mensen molesteren op straat, vandalisme plegen, etc. En wat te denken van de mensen die drinken en dan gaan rijden?
Ik probeerde alleen maar aan te tonen hoe ridicuul de argumenten van anti-rookfundamentalisten zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantieIk als ex-roker heb ook dat soort drog-redenen de wereld in gehopen.
Precies.quote:Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken. Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken.
Maatschappelijke acceptatie me reet. Een groot deel van het publiek in de horeca rookt.quote:Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
Bezoek een anti-rookfeestje ofzo. Verneuk alleen niet het uitgaansleven voor velen door die anti-rookwaanzin iedereen door zijn of haar strot te rammen.quote:En zoals gezegd, een keertje niet doorrookt thuiskomen lijkt me ook wel prima
idd drogredenen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantieIk als ex-roker heb ook dat soort drog-redenen de wereld in gehopen.
Jij niet, ik niet, maar zat mensen met een longaandoening wel.quote:Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken.
quote:Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken.
Lijkt me ook prima.quote:Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
En zoals gezegd, een keertje niet doorrookt thuiskomen lijkt me ook wel prima![]()
Gelijk vliegen er woorden als anti-rookfeestje en fundamentalist om de oren als je maar een klein beetje kritiek hebtquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:03 schreef nikk het volgende:
Bezoek een anti-rookfeestje ofzo. Verneuk alleen niet het uitgaansleven voor velen door die anti-rookwaanzin iedereen door zijn of haar strot te rammen.
Nu ben ik zelf gestopt (min of meer), maar roken+drinken en uitgaan hoort gewoon bij elkaar.
Van hetzelfde kaliber als de anti-rook argumenten.quote:
quote:Jij niet, ik niet, maar zat mensen met een longaandoening wel.
Mensen die anderen het roken willen ontnemen in horeca maken mij inderdaad erg kwaad.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:12 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gelijk vliegen er woorden als anti-rookfeestje en fundamentalist om de oren als je maar een klein beetje kritiek hebtHet is alsof je aan de voederbak van een hongerige doberman komt
Maar goed, ik geloof dat dit in 2008 realiteit gaat worden. Een aantal vrienden van mij die ook nog roken juichen dit ook toe
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Rokers steeds zeldzamer
BRUSSEL - De hogere accijns en waarschuwende teksten blijken ook buitenlandse rokers echt af te schrikken. Belgische rokers kochten dit jaar 110 miljoen sigaretten minder dan vorig jaar. In Luxemburg, waar sigaretten flink goedkoper zijn, worden dit jaar ruim 800 miljoen sigaretten minder verkocht, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws dinsdag.
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kochten Nederlanders in 2004 al 12 procent sigaretten en 8 procent minder shag dan een jaar eerder. Een deel van de rokers blijkt overigens uit te wijken naar illegale sigaretten: de politie legt steeds vaker de hand op accijnsloze pakjes.
De Europese Unie wil de waarschuwingen op de pakjes sigaretten nog opvoeren. De EU-landen zijn gevraagd foto's van teerlongen en een kankertumor te plaatsen op de pakjes.
----------------------------------------------------
Roken jullie nu ook daadwerkelijk minder? Of is dat "propaganda" van overheidswege?
Ik rook er in ieder geval niet minder om.
Waardoor die zeikerige niet-rokers weer gaan klagen dat je meer vrije tijd/pauze krijgt...quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:21 schreef prupke het volgende:
[..]
roken op de werkplaats mag nietmeer : met als resultaat dati k in de baas zijn tijd gezellig ff afwezig ben omdat ik wil roken:)
Nu is mijn baas niet te beroerd en laat me gewoon ..met andere woorden ik krijg betaald om te roken
terwijl hun minstens een kwartier tijd nodig hebben om een klote liga of sultana te kunnen verteren...quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Waardoor die zeikerige niet-rokers weer gaan klagen dat je meer vrije tijd/pauze krijgt...
http://www.who.int/inf-pr-1998/en/pr98-29.htmlquote:Additional reports have concluded that secondhand cigarette smoke is also associated with a higher risk of heart disease in non-smokers. Studies show that it causes approximately 53,000 deaths from heart disease a year in non-smokers.
http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=1213quote:passive smoking causes lung cancer in non-smokers.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3600049.stmquote:Active and passive exposure to tobacco smoke are projected to contribute to more than 400 000 deaths annually.1,2
zomaar even een greep...quote:Research published in the British Medical Journal online found a 15% higher risk of death among non-smokers who live with a smoker.
Another study showed the number of heart attack admissions in Helena, US, fell by 40% during a smoking ban.
Offtopic: terwijl hunquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:25 schreef prupke het volgende:
[..]
terwijl hun minstens een kwartier tijd nodig hebben om een klote liga of sultana te kunnen verteren...
En de personen die nu astma krijgen omdat ze verplicht zijn te werken als de ozonconcentraties te hoog zijn, ook noodzakelijke offers om de wereldeconomie op gang te houden?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hebt ook veel minder keuze wanneer het gaat om de uitstoot van CO2 en/of Dieselstofdeeltjes. Ten eerste is de uitstoot hiervan op dit moment nog kritiek voor onze, en in principe de hele wereld economie. Je kunt niet van de een op de andere dag het complete logistieke en industriele netwerk omvormen tot een economie waarbij de uitstoot van CO2 en dieselstofdeeltjes tot een minimum beperkt is. Zeker in de vrachtindustrie waar boten, vrachtautos en goederentreinen vaak op diesel rijden, en de oliegestookte electriciteitscentrales ook vrolijk meedoen.
We praten hier over een totaal ander maatschappelijk probleem dan met de sigaret. Je kunt in principe binnen nu en 10 jaar de complete tabaksindustrie laten verdwijnen bijvoorbeeld zonder echt grote gevolgen voor de economie. In het westen moeten hiervoor de belastingen enigzins aangepast worden, zoals bijv. 1% bovenop de BTW van 19 naar 20% - dat is genoeg om de belastingaccijns te dekken die je mis zou lopen, en je moet een paar duizend man per land weer opnieuw aan de bak helpen. In de 3e wereldlanden moeten mensen omgeschoold worden van tabaksproductie naar voedselproductie. En dat is eigenlijk alleen maar goed, zo kunnen we de honger in dergelijke landen beter aanpakken.
Natuurlijk is dat een ondenkbaar scenario, en zal dat ook niet snel gebeuren, maar het verbieden van roken in de horeca is in ieder geval een goede stap in de richting. Zeker voor hen die Asthma hebben.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:40 schreef Doderok het volgende:
Ik mag hopen dat er, indien het zo ver zou komen, nieuwe McVeigh's opstaan die de overheid een lesje leren.
Samenwonen met anderen houdt nu eenmaal risico's inquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:27 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.nationaljewish(...)king/secondhand.aspx
[..]
http://www.who.int/inf-pr-1998/en/pr98-29.html
[..]
http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=1213
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3600049.stm
[..]
zomaar even een greep...
waarom niet?quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:56 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik zal niet roken in het bijzijn van kinderen
Om geen last te krijgen met hun oudersquote:
Volgens mij ben jij stiekem jaloers dat het hen wel gelukt is te stoppen en jou niet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:04 schreef Xennia het volgende:
Nee, zal er geen peuk minder om roken. Sterker nog, ik voel me geroepen alle niet-rokers uit te roken en dan met name de zeikerige niet-rokers die vroeger zelf wel rookten.
Die laatste groep is 't ergste. Inderdaad, uitroken is 't enige wat erop zit. Uitroken en alle deuren en ramen goed dichthouden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 04:04 schreef Xennia het volgende:
Nee, zal er geen peuk minder om roken. Sterker nog, ik voel me geroepen alle niet-rokers uit te roken en dan met name de zeikerige niet-rokers die vroeger zelf wel rookten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |