Idd, echt een topplaat, volgend jaar hopelijk in de top 500quote:
Misschien ja, maar nu is het enkel vervuiling van de lijst. Geen reeële lijst op deze manier.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:49 schreef Funkytrip het volgende:
Persoonlijk vind ik 9 million bicycles een prachtig nummer en over een paar jaar top 2000 waardig.
Dat hoopte ik van Clocks vorig jaar ookquote:Op dinsdag 20 december 2005 09:49 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Ach, Katie Meluha, Dido, Guus Meeuwis...het zijn de van die eendagsvliegjes in de top 100. Springt er heel hoog in en zet vervolgens een eeuwige daling in. Zo gaat dat nu eenmaal.
Zijn er goede dan?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:10 schreef peaceman het volgende:
Wordt volgend jaar wel een prachtig gevecht om de nummer 1 positie:
1 van de slechte nummers van Coldplay versus een niets-liedje over fietsen in Bejin van Katie Melua
![]()
Ja, maar dan wel op de CD Parachutes.... Don't Panic bijvoorbeeld..quote:
Talk de nieuwe single is ook errug goedquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, maar dan wel op de CD Parachutes.... Don't Panic bijvoorbeeld..
Ik denk dat queen fans redelijk overstuur zijn en er volgend jaar weer massaal op die rhapsody gestemd gaat worden, de hype rond avond zal dan wel weer wat bedaard zijn schat ik zo in....quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:10 schreef peaceman het volgende:
Wordt volgend jaar wel een prachtig gevecht om de nummer 1 positie:
1 van de slechte nummers van Coldplay versus een niets-liedje over fietsen in Bejin van Katie Melua
![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:17 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Talk de nieuwe single is ook errug goed![]()
Als Coldplay of Katie Melua maar niet op 1 komt (liefst niet eens in de lijst!).quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:17 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Ik denk dat queen fans redelijk overstuur zijn en er volgend jaar weer massaal op die rhapsody gestemd gaat worden, de hype rond avond zal dan wel weer wat bedaard zijn schat ik zo in....
Ze staan toch op 2quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:17 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Ik denk dat queen fans redelijk overstuur zijn en er volgend jaar weer massaal op die rhapsody gestemd gaat worden, de hype rond avond zal dan wel weer wat bedaard zijn schat ik zo in....
Ach, er is altijd nog Kissquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zelfde geld voor U2....meeste simpele rockband die ik ken
Kiss is jeugdsentiment…Kane is bagger, maar waarschijnlijk over 20 jaar ook jeugdsentiment voor mensen die nu 12 zijn….quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:40 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ach, er is altijd nog Kissen Kane
....
Hm. 3 jaar geleden had de nummer 2000 nog 12 stemmenquote:Op maandag 19 december 2005 17:33 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik las of hoorde dat om de lijst binnen te komen iets van 1500 stemmen nodig waren en de nummer 1 heeft er rond de 10.000.
en de nummer 1 rond de 25.000quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm. 3 jaar geleden had de nummer 2000 nog 12 stemmen
Ik vind U2 ook zwaar overschat.....quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb nog nooit iets echt goeds van Coldplay gehoord. Vindt het allemaal maar gejank.
Zelfde geld voor U2....meeste simpele rockband die ik ken (deze opmerking gaat me fans kosten)
en terecht...quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:56 schreef ranja het volgende:
Roxy Music - Virginia Plain staat er in
Er zijn 156 nieuwe platen in de Top2000 gekomen.quote:
Dat dacht ik toch niet....... die ouwe lullen muziek komt me tienduizend keer de strot uit....quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Maar het zou een belediging voor de muziek zijn als dat nummer ooit op 1 komt in de Top 2000. Tis best een leuk nummer om af en toe te horen maar op Nr. 1 in de Top 2000...
Ik hoorde dat bij Veronica's Top 1000 Allertijden de strijd om plek 1, 2 en 3 tussen Clocks, November Rain & Bohemian Rhapsody gaat...
Vergelijk die nu eens met mekaar.....dan valt Coldplay toch in het niks
iddquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:56 schreef Luca_Brasi het volgende:
Smells like teen spirit staat er ook eindelijk in.
Heb dat nummer sowieso te vaak gehoord maar tis wel een klassieker en staat er nu eindelijk ook in.
Wel baggerlijst btw![]()
SIMPEL?????quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb nog nooit iets echt goeds van Coldplay gehoord. Vindt het allemaal maar gejank.
Zelfde geld voor U2....meeste simpele rockband die ik ken (deze opmerking gaat me fans kosten)
Nee, hoor, ze zijn goed !quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:16 schreef Evel-in het volgende:
[..]
Dat dacht ik toch niet....... die ouwe lullen muziek komt me tienduizend keer de strot uit....jaar in jaar uit hetzelfde.....
![]()
![]()
Goed, of je ervan houdt of niet.. Dat is jouw keuze..quote:
Mijn persoonlijke mening over U2 is dat hun jaren 80 werk goed te pruimen is (en dan met name det hits), maar sinds de jaren 90 en 00 gaat het erg achter uit, erg inspiratieloos. En idd zijn de compositities vrij simpel, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Kortom vind ik U2 uit de jaren 80 een goede band, maar nou niet echt de wereldtop.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:32 schreef webfreak het volgende:
[..]
Goed, of je ervan houdt of niet.. Dat is jouw keuze..
Maar je moet toegeven: het is zijn niet bepaald virtuozenVooral de laatste tijd klinken alle nummers min of meer hetzelfde. En ja: het zit compositorisch allemaal behoorlijk simpel in elkaar.
Als ik die gitaarriedeltjes van the Edge hoor, is 'simpel' ook het eerste woord dat in mijn hoofd opkomt.
Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om een fok! plaat tot hoog in de regionen door te laten dringen als ik deze cijfers lees. En er genoeg fokkers zijn die 1 plaatje willen op offeren aan een fok! plaat.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm. 3 jaar geleden had de nummer 2000 nog 12 stemmen
Niks oude lullen muziek. Komt omdat er tegenwoordig geen klassiekers meer worden gemaakt. Tegenwoordig word de muziekwereld gedomineerd door de breezercultuur.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:16 schreef Evel-in het volgende:
[..]
Dat dacht ik toch niet....... die ouwe lullen muziek komt me tienduizend keer de strot uit....jaar in jaar uit hetzelfde.....
![]()
![]()
Om dit soort onzin kan ik mij zo kwaad makenquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Niks oude lullen muziek. Komt omdat er tegenwoordig geen klassiekers meer worden gemaakt. Tegenwoordig word de muziekwereld gedomineerd door de breezercultuur.
Vroeger werd er nog muziek gemaakt voor de muziekliefhebbers, tegenwoordig alleen nog maar voor het geld. Daarom staan er zoveel volgens jou "oude" nummers in.
Jaja ik weet waar je op doeltquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:45 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Om dit soort onzin kan ik mij zo kwaad maken![]()
Die verafgoding van de 'muziek van vroeger' vind ik echt pure onzin. Je bent nog jong, doe is een beetje je best om nieuwe goede muziek te vinden in plaats van alleen maar naar muziek van voorbije tijden te luisteren. Ik hou ook van The Beatles (van de andere bands die je noemt ben ik niet zo gecharmeerd), maar daarnaast luister ik ook naar muziek van latere jaren, en ja zelfs naar muziek van nu. Elk decenium heeft z'n goede en z'n minder goede muziek voortgebracht, het is onzin om 'oude' muziek bij voorbaat beter te vinden dan 'nieuwe' muziek. Dat je vervolgens ook nog durft te beweren dat de passie verdwenen is is al helemaal bespottelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Jaja ik weet waar je op doelt
Maar ook dat kan echt niet aan de muziek van "vroeger" tippen. De passie is tegenwoordig verdwenen.
Bands als The Beatles, Queen, The Eagles, Pink Floyd zullen we wel nooit meer zien
De muziek in de hitparades van vroeger is wel beter dan de hitparades van nu. Misschien doelt hij daar op?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:56 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Die verafgoding van de 'muziek van vroeger' vind ik echt pure onzin. Je bent nog jong, doe is een beetje je best om nieuwe goede muziek te vinden in plaats van alleen maar naar muziek van voorbije tijden te luisteren. Ik hou ook van The Beatles (van de andere bands die je noemt ben ik niet zo gecharmeerd), maar daarnaast luister ik ook naar muziek van latere jaren, en ja zelfs naar muziek van nu. Elk decenium heeft z'n goede en z'n minder goede muziek voortgebracht, het is onzin om 'oude' muziek bij voorbaat beter te vinden dan 'nieuwe' muziek. Dat je vervolgens ook nog durft te beweren dat de passie verdwenen is is al helemaal bespottelijk.
of t beter was, weet ik nietquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
De muziek in de hitparades van vroeger is wel beter dan de hitparades van nu. Misschien doelt hij daar op?
Dan moet hij dat maar zeggen, en bovendien stond er vroeger ook voornamelijk rotzooi in de hitparades (misschien met de jaren 60 als enige uitzondering). Als voorbeeld geef ik de jaren tachtig, waarin de hitlijsten gedomineerd werden door allerhande synthpop en andere troep (Wham!, Madonna al dat soort rotzooi). Nu zijn er hier een heel aantal mensen die zelf de jaren 80 bewust mee gemaakt hebben en die gaan er meteen maar vanuit dat toen alles beter was (ik zal geen namen noemen, Kamagurka). Nu zijn ze oud en wijs (althans dat denken ze), en dat geeft ze dan weer het recht om alles wat nu gemaakt wordt over een kam te scheren en af te doen als commerciele rommel. Dat is wat mij betreft de verkeerde insteek. In de jaren tachtig is genoeg goede muziek gemaakt, maar ook genoeg rotzooi, en hetzelfde geld voor alle andere decennia.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
De muziek in de hitparades van vroeger is wel beter dan de hitparades van nu. Misschien doelt hij daar op?
helemaal mee eens. Iedereen vind de muziek uit zijn of haar jeugd het leukst, over 30 jaar is dat ook weer het geval. Het feit dat radio 2 voor de babyboomdoelgroep is zorgt ervoor dat deze muziek nu als klassiekers is gebombardeerd, over 20 jaar zal dat voornamelijk muziek uit de jaren 90 zijn. Her en der een enkel nummertje van ervoor, maar voor de rest gewoon een doelgroep-afhankelijk proces.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:45 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Om dit soort onzin kan ik mij zo kwaad maken![]()
Toch wordt er vanaf 2000 erg veel mooie muziek gemaakt. Veel op indie-gebied in elk geval. En singer/songwriters en natuurlijk Radioheadquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd Peaceman.
Maar ik had het eigenlijk meer over de laatste 5 jaar....vanaf 2000 ging het in sneltreinvaart erg fout...
Ik vindt mijn muziek uit mijn jeugd niet het leukst. Mijn jeugd ligt in de jaren '90 en ik vindt de muziek uit de jaren 60, 70 en 80 het leukst....
Maar zo'n lijst gaat natuurlijk over gemiddelden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd Peaceman.
Maar ik had het eigenlijk meer over de laatste 5 jaar....vanaf 2000 ging het in sneltreinvaart erg fout...
Ik vindt mijn muziek uit mijn jeugd niet het leukst. Mijn jeugd ligt in de jaren '90 en ik vindt de muziek uit de jaren 60, 70 en 80 het leukst....
1. Je kunt niet op een band stemmen, maar op nummers van een bandquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:56 schreef BramKVO het volgende:
er hadden toch heel wat mensen bvb op Radiohead gestemd, hoe kan die plaat er dan niet instaan ?? Het zijn toch de stemmen van de mensen die tellen zeker !
quote:Waar over Queen (voor het vijfde jaar op rij op één) weinig discussie is, is er wel dispuut over de nummers die niét in de lijst staan. Waar zijn bijvoorbeeld de platen van meer recente grootheden als Nirvana of Pearl Jam? Zij haalden de selectie van 3300 platen waaruit de Radio 2-luisteraar mag kiezen niet. Waarom? ,,De lijst is gemaakt voor onze doelgroep en die is gemiddeld 40 jaar oud'', zegt Stoeltie. ,,Onze muziekkeuze bestaat daarom grotendeels uit gouwe ouwen. Verder zijn die 3300 platen ook gebaseerd op suggesties van luisteraars.''
Stoeltie geeft aan dat via het stemformulier ook één niet geleide keuze mogelijk is. ,,Zo is Clocks van Coldplay bijvoorbeeld in de lijst gestemd.'' Maar die stemmige plaat past goed in het behoudende muziekprofiel van de radiozender. Wat was er gebeurd als luisteraars massaal op Come as you are van Nirvana hadden gestemd?
Stoeltie: ,,Eerlijk? Dan had ik die plaat uit de lijst gehaald. Nee, dat is niet raar. Het is simpelweg niet de muziek van onze luisteraars. En bovendien: wanneer mensen de Top 2000 te truttig vinden, zijn er genoeg andere radiostations die dezelfde soort lijst met iets andere platen uitzenden.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |