abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32820543
Het jaar zit er bijna op en we hebben dit jaar heel wat leuke huisdieren voorbij zien komen in de diverse topics. Om het allerleukste huisdier te kiezen gaan we een huisdier van het jaar verkiezing houden!

We werken met vier categorieen:
- Categorie Honden
- Categorie Katten
- Categorie Knaagdieren
- Categorie Overige dieren

Elke user mag per categorie 1 van je eigen huisdieren mee laten doen (dus maximaal 4 dieren).
Hoe doe je mee?

Plaats in dit topic 1 mooie foto van je dier en vertel in een paar regels iets over dit dier.

Reacties op de foto’s graag in het F&F Huisdier van het jaar Slowchat Topic. In dit topic alleen aanmeldingen, andere reacties worden verwijderd.

Je huisdier opgeven kan tot en met 18 december 23:59.
Daarna kan er gestemd worden en dan zullen de huisdieren van het jaar op 31 december bekend gemaakt worden!

[ Bericht 2% gewijzigd door inkie1010 op 04-12-2005 22:47:40 ]
pi_32821113
Categorie Knaagdieren: Chinchilla's

Chicca

Heeft een Tweelingbroertje. Hij eet alles eten wat los en vast zit, een echte snoeperd! Luieren en met zn broertje spelen is zijn dagelijkse bezigheid. Hij is erg tam en vindt het heerlijk om vrij rond te rennen en bij het baasje 'renz0r' op zijn schouder te zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door renz0r op 04-12-2005 23:10:53 ]
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 22:52:00 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_32821715
F&F Huisdier van het jaar Slowchat

[ Bericht 83% gewijzigd door Blues op 04-12-2005 22:58:36 ]
:')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 december 2005 @ 23:05:19 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32822156
Voor de Kattegorie

Jamie, Scottish Fold, 7 jaar oud, knuffelige pluizebol met schattige oortjes

Een echte Fold qua karakter, lief, aanhalig, aanhankelijk. Altijd in de buurt en hij heeft altijd wat te vertellen

[ Bericht 14% gewijzigd door Rewimo op 05-12-2005 07:22:02 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32823603
Categorie Honden

Bommeltje

Het is mijn lieve gek, maar hij is superlief, ondeugend en een ontzettende knuffelbol Hij is nu 9 maanden oud, waarvan 7 maanden bij ons en we zijn allemaal helemaal gek op het kleine beest. In het begin wel lastig geweest omdat we helemaal geen ervaring hadden met honden, maar het begint nu allemaal goed te lopen. En zeg nou zelf, wat is er nou leuker dan na een dag school door zoiets dolblij en hyperactief begroet te worden ?

[ Bericht 40% gewijzigd door rena op 04-12-2005 23:59:35 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 5 december 2005 @ 00:03:26 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32824032
Er zijn ZO VEEL goeie foto's van Pjotr... dat ik bijna niet kon kiezen. Dat íe dromerig in de lucht zit te staren, dat 'ie zich uitschudt in het water, dat íe trots bij een bal zit te loeien aan de waterkant of in het kistje voor op mijn fiets... Maar het is deze geworden. In de categorie Honden het beest waarvan ik het meest hou van alle beesten die in mijn leven de revue zijn gepasseerd, ons lieve kneusje PJOTR:

Waarom een kneusje? Omdat hij artrose heeft sinds hij pup was, en nu, sinds ruim anderhalf jaar ook nog eens schildklierpatiënt Maar ondanks dat heeft onze petit basset griffon vendeén zijn gevoel voor humor niet verloren, integendeel. Altijd in voor een goede grap, en als hij niet ligt te maffen is hij altijd in voor een knuffel, een tongzoen (niet dat wij daar voor in zijn, maar goed) of een ritueel als elke ochtend achterna worden gezeten door de kamer met een kluif in zijn bek. Dat moet, anders is ons ontbijt een hel. Wat kan een mens van een beest houden

V.

[ Bericht 21% gewijzigd door V. op 05-12-2005 01:09:54 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 5 december 2005 @ 00:06:28 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32824130
En meteen maar de volgende. Ik neem aan in de categorie Knaagdieren (al zijn konijnen dat niet officieel), ons helicopterkonijn Moby op zijn allercutest:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 5 december 2005 @ 00:07:39 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32824163
Voor de categorie knaagdieren:

(b)engeltje Merry
Een goeie 2 jaar oud dametje

Lastig hoor een keus maken uit drie hele lieve caafjes..
Kleine zwarte lego is supermooi om te zien..
grote dikke pippin is mijn verwende prinsesje
Maar de meeste lol heb ik toch wel met Merry !
Ze is lief, deelt graag met de anderen, maar.. het kan ook een onwisj krengteje zijn.. maar dat vergeet je snel als ze je zo lekker sullig aan kan kijken

[ Bericht 59% gewijzigd door _evenstar_ op 05-12-2005 10:11:23 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32824907
kattegorie - katten

Naam: Poes.
Leeftijd: ongeveer 10 jaar.
Hobby's: hond meppen, iedereen achterna lopen (binnenshuis),
slapen, verstoppen.
Waar ik niet van hou: drukte.

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32827874
In de categorie: Honden

Mijn Spike.

In mei dit jaar ging ik naar het asiel met de intentie een oudere, rustige hond aan te schaffen.
En daar was Spike, kruising Border Collie, 6 maanden jong, micropthalmie aan zijn linkeroog (onderontwikkeld, hij heeft eigenlijk alleen een oog rechts) en een onderbeet. Druk, zei ik druk? Een hyperhond. Verre van waar ik naar op zoek was, maar liefde hou je niet tegen . . Met Spike zat het gewoon goed.
Inmiddels is het een lekkere puber van 1 jaar en 15 kg, net als het baasje dol op lange wandelingen en ook kruipt hij graag bij je op schoot om eens een partij lekker te liggen/zitten/hangen snurken.

Wanneer je een boekje leest en het duurt hem te lang, harkt hij gewoon met zijn voorpoten je arm naar zijn hals omdat hij graag daar gekriebeld wordt. Spike is mijn eerste hond. Met zijn aanstekelijke vrolijkheid, zijn fratsen en zijn grimassen, weet hij altijd wel een lach op mijn gezicht te toveren.
I bet you are flying inside.
  maandag 5 december 2005 @ 21:07:24 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32846004
Kattegorie - katten

Naam:
Luna.

Leeftijd:
Ongeveer 1.5 jaar.

Hobby's:
Luieren, Beau (onze kater) vervelen, buiten spelen als het mooi weer is

Waar ik niet van hou:
Drukte en de stofzuiger

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 06-12-2005 22:52:52 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 5 december 2005 @ 21:33:02 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32846705
In de categorie haasachtigen: Mijn surprise-bunny's!

Ik weet wel: het is niet eerlijk. Ten eerste vertederen jonge dieren áltijd en ten tweede zijn het er drie! Oneerlijke concurrentie

Dus nomineer ik het tweede nijntje op de foto. Het zwartje dat niet zo goed meekwam met de rest, nog verwonderd naar een vlindertje op een bloempje zat te turen terwijl broer en zus de vleselijke liefde (gelukkig nog zaadloos) al láng hadden ontdekt. Het zwartje dat wel 100 keer omviel tot ze het wankelend voor elkaar kreeg met haar voorpootjes haar snuitje te wassen, terwijl broer en zus al heel stoer minutenlang op de achterpootjes konden zitten, alert op gevaar. Het zwartje dat nog altijd thuiswoont omdat heel lang niet duidelijk was of ze een jongetje of een meisje was. De puberteit zette maar niet in, de dierenarts durfde geen uitsluitsel te geven, dus bleef het zwartje bij ons want ja... adoptiebaasjes willen nu eenmaal graag weten welk geslacht hun nieuwe huisdier heeft.

Dus ze is gebleven. En ze (ja ze!) is inmiddels al heel wat groter, heeft new wave haar waar altijd strootjes en dooie spinnetjes in hangen en ook de vleselijke liefde is haar inmiddels bekend: ze klautert af en toe op mama's rug om er vervolgens met een kribbig gebaar van af gegooid te worden.

En waarom is dit zwarte konijntje zo bijzonder? Ma en Pa kennen elkaar via Fok!. Pa werd verondersteld een Ma te zijn... en toen wij beter wisten liepen er op een ochtend drie piepkleine bolletjes wol in de tuin. Ma Konijn kad ze heel stiekem in een hol in de tuin gebaard en opgevoed tot ze 'groot' genoeg waren om de wijde tuin in te trekken.

En daar wonen ze nu met zijn drieën. O ja en pa heeft geen balletjes meer, dat moge duidelijk zijn

Broer en zus zijn ook weer via Fok! onderdak gekomen. Zie ook [Konijntjes] Op te halen: jonge fokkertjes (3) (Opgelost)
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 22:03:06 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32847562
t was een moeilijke beslissing, maar deze is mijn inzending geworden:

op de foto staat hepie, mijn kittige zijdehoenderdame, die zo'n grote kinderwens had, dat ze de eieren van dr zijdehoendercollegae onder dr dames hun gat vandaan roofde, om ze vervolgens zelf uit te broeden.
ze is nu trotse mama van 7 kuikens van ondertussen alweer een week of 6, 7.
waar je heep ziet, zie je de kuikens en waar je de kuikens ziet, is heep.
de kuikens krijgen een gedegen opvoeding van ma en ze drijven de rest van de veestapel (zo klein als ze zijn) regelmatig tot wanhoop. maar wee degene die de kuikens met een snavel aanraakt, die wordt door hepie de hele tuin doorgetimmerd. als hepie op oorlogspad is, gaat de rest van het pluimvee liever een straatje om.
  maandag 5 december 2005 @ 22:14:59 #15
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_32847900
Wat een leuk initiatief! . Herman wil graag meedoen.

Herman

Catergorie Hond. Herman is een Shih Tzu, geboren 20-03-2003.

De enige realistische dagdroom die ik vroeger had, was die over een klein, zwart-wit hondje met het schattigste koppie ooit, wat overal naast mij zou lopen. Nu ruim een jaar geleden vond ik hem, wonderlijk genoeg vlak onder mijn neus, of hij vond mij dus. Hoe dan ook, we werden verliefd en vanaf die dag onafscheidelijk. Het vertederenste wezentje wat ik ken, al schieten de woorden klok en klepel me regelmatig te binnen, lief, grappig en bij vlagen wonderbaarlijk verstandig.

Vanavond was het ook pakjesavond voor Herman vond hij zelf, en moment dat wij even niet keken heeft hij een halve chocoladeletter verorberd. Behoorlijke paniek, laten braken, een hyperbui en een handvol pillen verder, hij gaat het allemaal overleven. .
power to the people
pi_32856931
Categorie knaagdieren
Wie anders dan mijn superbabe Jewel?

Dit is mijn lieve schat Jewel, geboren op 25 april 2005. Ze is een roodbonte langhaar, wat inhoudt dat de lange lokken heeft. Ze is echt mijn lievelingetje en mijn rote trots. Ze heeft zo'n heerlijk roze neus en ze kan zo helder uit haar oogjes kijken... Ze is een echte deugniet, omdat ze zo heerlijk onschuldig om zch heen kan kijken terwijl het hele hok een ravage is.
Jewel is mijn echte ster, en dat is denk ik wel inclusief een beetje sterallures, maar ze is het gewoon helemaal!!

[ Bericht 0% gewijzigd door inkie1010 op 08-12-2005 22:06:47 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_32864105
In de categorie Overigen mijn Teddybeerkont Brahma.

We hebben deze pas een paar weken alleen ze hebben zich al aangeleerd om te drinken uit de fles die eigenlijk voor de konijnen bestemd was en hij gewoon echt mooi is

en in de categorie (NIET)knaagdieren onze Tinus

hij past 2 keer niet in deze categorie 1 omdat hij konijn is en 2 omdat zijn tanden verwijderd zijn dus hij niet eens meer kan knagen al zou hij willen, iets wat hij wel blijft proberen

dinsdag 6 december 2005 @ 17:24:56 #18
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_32866846
Categorie: Kat

Lucky doet ook graag mee!

Lucky is ongeveer 11 jaar oud nu en kwam als 'tweedehandsje' bij ons op zijn vierde. Het is een echte rode kater, dus: een lieve, luie goedzak
Buiten is hij helaas een beetje te veel een goedzak, hij wordt nogal eens gepest door de buurtkatten en komt regelmatig thuis met krasjes en wondjes
Maar goed, binnen wordt hij heerlijk verwend en uuuuren geknuffeld, en soms kan er zelf een potje spelen af bij meneer
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_32867765
punkie

Op 27 juli 2004 heb ik (hebben we) punkie opgehaald in Dordrecht bij yvonne, samen met haar zus vlekje. In al mijn wijsheid had ik besloten om een mooie ruime bloemenkrat mee te nemen om de katjes in te stoppen, en niet het gebruikelijke kattentransportmandding. Dat was dus niet zo slim, punkie bleek toch vrij makkelijk tussen de planken van de krat door te kunnen. Terwijl vlekje nog braaf in de krat zat, voelde mijn medepassagier plotseling iets bij haar been. Jawel, punkie. We stopten bij een benzinestation, punkie werd herenigd met haar zusje, alle gaten en kieren van de krat werden dichtgestopt, en de reis ging verder. Na anderhalve minuut zat punkie dus weer voorin de auto, en het laatste stuk heeft Jane (hoi Jane) punkie maar vastgehouden. Die vermaakte zich met het kijken naar voorbijrazende auto's en lantaarnpalen, en graaien naar de oorbellen van Jane.

punkie (en vlekje ook natuurlijk) is inmiddels ruim anderhalf jaar oud. Deze foto is niet de meest recente, maar wel één van de liefste.

[ Bericht 3% gewijzigd door dwerg op 06-12-2005 21:07:34 ]
I intend to live forever, or die trying.
pi_32867871
Meis gives a thumbs-up to this election

Meis is een kat van zo'n 7 á 8 jaar. Ze is geboren op 4 oktober, en haar verjaardag valt dus, wel zo handig, samen met dierendag. Waarom Meis? Nadat ze begon te rampetampen met de andere (inmiddels overleden) mannelijke kat, leek Snorrebaard ons niet meer zo'n goede naam voor een vrouwtje. Voorheen dachten we dat ze een mannetje was, dat zei de man waarvan we hem kopen, maar na de vrouwelijke tekenen heb ik dr maar Meis gedoopt.

Doordat we in een oude boerderij wonen is ze 's zomers lekker actief, springt ze in bomen, en spurt ze door het weiland. Ook heeft ze plezier met het lokale wild. In de winter houdt ze zich bezig met haar andere hobby's: slapen en deuren opengooien. Haar eerste woordje (en enige) leerde ze op twee-jarige leeftijd: "Mek". Wil ze melk (liefst echte, geen kattenmelk), dan roept ze "mek". Eigenlijk altijd dus, want ze doet niets liever dan halfvolle melk drinken. Toetjesbakjes en vleesborden likt ze zo schoon dat ze bijna weer terug in de kast kunnen, en ze weet precies wat ze moet doen om een plakje kaas te krijgen. Krijgt ze niet dr zin, dan springt ze op je stoel en schoot, of zet ze liefkozend dr nagels in je been. Kortom, Meis is een poes die weet wat ze wil.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 19:11:17 #21
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_32869609

Dit is Knuffel. Hij is ongeveer 3,5 jaar oud (volgens de dierenarts) en is samen met kontkrummel en bangepoeperd Punky in januari uit een heel vies huis gehaald. Hij woonde daar samen met nog 20 andere katten. Ze zijn zo ontzettend mooi en leuk geworden. Ondanks dat ik een jonge kat wou en mijn moeder een oudere ben ik toch wel erg gek op Knuffel. Als je thuiskomt of hij komt na een wilde middag buiten-banjeren binnen, weet hij je altijd liefdevol te begroeten. Hij miauwt eigenlijk niet, maar piept. Hij is dol op kroelen en knuffelen vandaar dat moeders hem deze tuttige naam heeft gegeven. 's Avonds duikt hij vaak bovenop me en het meest kleine maar beschikbare plekje pikt hij dan in, ligt dicht tegen me aan en gaat zijn nagels (spinnend, knorrend en koppies gevend) dan op mijn armen scherpen . Na een kwartier is hij me zat en gaat in mijn kamer op zoek naar touwtjes, hoekjes, kiertjes en zilvervisjes (hij eet ze op ). Hij wil altijd naar buiten, om vervolgens om te lopen en te gaan zeuren bij de voordeur. Dan laten we hem binnen en zit hij alweer bij de achterdeur. Ohja en hij is niet kieskeurig. Het beest eet alleen maar brokjes terwijl Punky zich een ongeluk vreet .

[ Bericht 3% gewijzigd door Skaai op 06-12-2005 19:21:07 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_32875349

Raven

Hij kwam op een decemberavond in 2002 aanhuppelen, een half jaar oud, mager en met een buik en vacht vol leuke beestjes. De zoektocht naar een eigenaar liep op niets uit, dus besloot ik hem maar mee naar huis te nemen. Na het oplappen ontpopte hij zich tot een energieke, enigszins gestoorde kat. Geen enkele buurtkat mocht hem (ondanks dat hij z'n best deed vriendjes te zijn en met een hoog stemmetje lief te miauwen naar elke kat die hij zag ), en na het zat te zijn steeds een halfkale en bebloede kat terug te krijgen van de buitenwereld, besloot ik hem voortaan maar binnen te houden. Maar nog steeds ontvangt de ruit waar hij op dat moment achter zit, soms een mep van een toevallig voorbij lopende buurtkat.
Af en toe vindt hij het leuk om vanuit het niets luidkeels een monoloog te beginnen. Aandacht geven helpt dan niet (hij loopt dan gewoon miauwend weer weg), want hij kickt op zijn eigen stemgeluid. Iets wat hij trouwens helemaal geweldig vindt is om willekeurige dingetjes van tafels af te gooien en zich deze toe te eigenen als 'speeltjes'.
Voorheen had hij nogal last van hoogtevrees (een verhoginkje van 25 cm was al reden genoeg voor hem om een stukje om te lopen), maar dat lijkt grotendeels verdwenen te zijn. Wel is hij nog claustrofobisch. Katten houden normaal gesproken van kartonnen dozen en kleine ruimtes, maar deze niet (tenzij hij die kleine ruimte tot 'bed' heeft benoemd), hij verandert spontaan in een spartelende tekenfilmkat (pootjes spreiden en nagels uitzetten) als je hem in een vervoersbox probeert te proppen.
Truukjes kan hij ook, zitten en liggen op commando. Maar dan wel in die volgorde, want hij gaat natuurlijk niet weer zitten als hij eenmaal op de grond ligt.
...
  woensdag 7 december 2005 @ 20:30:51 #23
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_32900476

Quasar is een Dogo Argentino reutje en naast groot en lomp is hij heel lief voor mens, kind en dier.
Als echte jachthond doet ie het prima in het land waar hij eigenlijk thuis hoort maar zo in ons koude kikkerlandje heb je er een dijk van een knuffel aan.
Geen moment laat hij onbenut om bij je kruipen wat met zijn (nu) ruim 50kg niet altijd even gemakkelijk is maar gelukkig heeft ie genoeg temperament (of moet ik zeggen ongeduld) dat hij dat niet al te lang volhoud.
Eenmaal buiten kan hij zich nog weleens ontpoppen als "thoughest guy on the block" in de buurt van een ander reutje maar een simpele correctie op stem laat hem weer gewoon zijn eigen lieve, domme, sullige ik zijn.

Alles wat we zochten in een hond hebben we in hem gevonden.
Goed van karakter, aanhankelijk, prima af te richten en boven alles een knuffeldier eerste klas.

Foto kan nog wisselen, deze heb ik gekozen om het contrast van die sullige, vriendelijke ogen en die enorme muil eronder.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_32913016

Dit is Julia
Ze is vrolijk, speels, en superlief.
Wel lokt ze andere honden (maakt niet uit hoe groot die zijn) uit tot een flinke woordenwisseling,
maar wanneer deze reageren, gaat ze achter onze benen staan, en mogen wij het oplossen.
Ze is vier jaar, maar volgens mij blijft ze eeuwig pup

Een eigen willetje heeft ze ook.
Niet te trainen die hond
Gelukkig wil ze bij je in de buurt blijven,anders was loslopen link.
Het is een echt allemansvriendje

Onze andere hond (een schotse collie) gehoorzaamde prima.
Helaas overleden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32919122
Categorie: Knaagdieren

Dit is Harley, het grote kleine vriendje van Obelix. Harley is een driekleur coronet beer van 2 maanden en een beetje oud! Ik heb hem helemaal uit Volendam opgehaald! Hij is een enorme kletskont en whiept om elk plastic zakje wat je aanraakt! Hij kan lekker knuffelen en is nog echt een kleintje. Hij heeft soms de dolle 5 minuten dan racet ie door de kooi!

Obelix doet al aan een andere wedstrijd mee dus vandaar dat Harley dan hier mee mag doen

*update: Harley is helaas op 14 december overleden*

[ Bericht 10% gewijzigd door inkie1010 op 17-12-2005 22:58:12 ]
pi_32933393
Categorie Katten: Snuitje

Snuitje is bij ons geboren uit moeder Mieppie.
Uit dat nestje hebben wij 2 katten zelf gehouden en Snuitje is toen mijn heksenkatje geworden.
Op de camping bleek al snel dat zij een echte buitenkat was en beleefde daar veel avonturen.
Na 2 jaar bleef zij wel heel lang weg van een avontuur en dat tijdens een hittegolf!
Overal hebben we gezocht, maar na een week zagen we het erg somber in.
Maar toen kwam ze ineens miauwend aanstrompelen, helemaal onder de modder en vol met hagelkogeltjes.
We vermoeden dat zij in een sloot heeft gelegen nadat ze neergeschoten was en zo de week is doorgekomen.
Er zat een kogeltje in haar hoofd en in haar andere oog zat een gat, de dierenarts vertelde ons dat ze blind was en wilde haar in laten slapen.
Dat hebben we niet gedaan en zijn daar nog steeds heel blij mee.
Ze kan alles nog, ze springt op kasten, fietsen, dakgoten, vangt nog steeds kikkers, vlinders, vliegen, muizen en loopt nog steeds buiten op de camping!
daarbij is ze ook de koningin van het kattenhuis geworden, alle katten doen dus wat zij wil....en haar baasjes trouwens ook

Helaas kon ik haar niet meenemen toen ik uit huis ging, want een vertrouwde en rustige omgeving is wel belangrijk voor haar.
Ik mis haar wel heel erg, daarom nomineer ik haar!
pi_32949035
Kattegorie

Meet Xena !

Voor mijn verjaardag gekregen van golfer. Na 2 weggelopen katten, en daardoor heel veel verdriet, kwam zij in ons leven
Ze is niets wat ons belooft was, qua ras, maar wel alles wat je van een kat mag verwachten!!
Lief, gek, aanhankelijk, dol op ons, trouw, als ze uitbreekt komt ze altijd terug, paste zich enorm snel aan na 2! verhuizingen vorig jaar, zit op je te wachten als je thuiskomt, is een schootkat, altijd en overal zindelijk, eet normaal, geen gezondheidsproblemen.
Kortom de ideale kat!
En bovendien heeft ze golfers anti-katten hart laten smelten
pi_32952247
Kattegorie

Dit is Fritz! Fritz is inmiddels alweer 15 jaar en dus al een groot deel van mijn leven bij me! Hij was als jong katje van 4 weken op straat gevonden en we hebben hem bij het asiel opgehaald. Toen we heb net hadden was hij nog zo klein dat hij in zijn voerbakje kon slapen! Hij moest altijd gekookte kipfilet eten! Dat hij zo klein was konden we ons later niet echt meer voorstellen want hij groeide uit tot een reus Als hij voor zijn jaarlijkse prik naar de dierenarts moet, dan moeten we apart een afspraak maken zodat er 2 assistentes bij zijn, anders breekt meneer de tent af! Voor ons issie wel heel lief maar wel heel eenkennig, hij haat je of hij mag je en iets er tussenin is er niet. De laatste tijd issie wel wat magerder en heeft hij last van staar in zijn ogen waardoor hij soms niet goed ziet, dan gaat hij heel hard miauwen. Ook gaat hij steeds meer zeuren om snoepjes, maar wordt hij ook steeds meer een schootkat en eigenlijk steeds liever
O ja, deze stoere kat (bij de dierenarts) is dus wel bang voor vogels en de cavia's
pi_32959076
Ook (al) voor de categorie Katachtige

Eny, katertje, *schijnt* een erg mooie britse korthaar (naja, alssie maar lief is en bij mijn interieur past , ben ik tevreden), momenteel 4 maanden oud, laat gelukkig vooralsnog AL mijn meubels heel.
Eny is een dondersteen van de bovenste plank maar als de dood voor water. Ik heb zo ondertussen verschillende malen mijn hele appartementje afgezocht naar hem en elke keer kom ik na een lange zoektocht hem tegen op een andere plek OF staat hij achter me en kijktie me aan met van die oogjes "WTF ben JIJ aan het doen ". Geweldig beest en heb heeeeeeeeeeel erg veel lol met hem .

Op de foto ligt ie zoals wel vaker op mijn muismat te maffen. Om een rare reden vindtie het leuk om OF boven op mijn muis te gaan liggen slapen OF recht voor mijn monitor te gaan zitten kijken naar de cursor die alle kanten op gaat. Ach... het went allemaal vanzelf .
pi_32988465
In de Categorie: Katten

Meet onze Viper

Onze maffe, lieve, knuffelige belhamel.
Bij toeval in ons leven gekomen, door een collega die een katje had maar haar vriend was het er niet mee eens en dus moest ie maar weer weg , maar we laten hem nooit meer gaan.
Viper is nu een maand of 4 oud en speelt met alles wat maar los ligt .
Ook kettingen en alles wat blinkt vind hij geweldig.
En nu dan ook alles waarvan hij weet dat hij er niet aan mag komen.
Maar god wat zijn we dol op hem .
Hij slaapt het liefst bij ons op schoot en dus ligt hij daar ook regelmatig.
De keuze voor mij was voor deze nominatie niet moeilijk, ondanks dat ik nog 3 katten heb, dit moet gewoon onze Viper zijn !
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
  zondag 11 december 2005 @ 23:26:35 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33002850
Tsja, hij is er dan wel niet meer maar toch doe ik mee met Julius

Julius...
Ik wilde per sé een rode kater en toen Vivi hier op Fok! een nestje kittens had die ze niet kon houden werd ik op slag verliefd op dit rode monster. Hij was mijn 'mijn-relatie-is-over-en-ik-ben-weer-op-mijn-pootjes-terecht-gekomen-kadootje'.
Bijna anderhalf jaar heeft deze knuffelkont het leven van mij en mijn 2 andere poezemeiden 'verstoord'. Een ontzettend lieve knuffelkont dus, maar soms tot op het irritante af.
Een kat in hart en nieren. Daar gaan liggen waar het net niet uit kwam. Precies op de papieren die je aan het lezen was enzo. Voor je voeten lopen zodat je bijna je nek brak. Net doen alsof je neus bloedt als je lang een van de andere poezen loopt maar dan toch ineens even uithalen.
(Ik krijg het niet eens in een kort stukje uitgelegd en zou nog wel 100.000 dingen kunnen vertellen. )

En toen liep die sukkel dus tegen een auto op... En daar kan een kattenkopje niet tegen. Niet lang daarna zijn we verhuisd en nog steeds denken we af en toe 'hoe zou Julius het hier in het nieuwe huis vinden?'.
Onze Julemoosje want inmiddels was mijn (toen nog vriendje) man ook als een blok voor hem gevallen.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 11-12-2005 23:32:42 ]
pi_33002903

Dit is Amber, mijn vuilnisbakkie (Jack Russel/Foxterrier?) ze zal ongeveer tussen de acht en tien jaar oud zijn. Amber is gevonden bij de VAM, ze is door een gezin gevonden maar ze kon niet goed overweg met kinderen, kippen en andere honden en bovendien luisterde ze niet, dus hadden ze geen keus en moesten ze een nieuw baasje voor haar zoeken. Dat werd ik dus en ik heb haar inmiddels al weer een jaar. Het is een van de fijnste dingen die ik ooit gedaan heb.
  maandag 12 december 2005 @ 00:22:15 #33
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33004322
F&F Huisdier van het jaar Slowchat

[ Bericht 84% gewijzigd door Blues op 12-12-2005 01:39:57 ]
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33004477
categorie honden:

Dit is mijn hondje Bluf. Het is een teefje en ze is nu 9 weken oud/jong.
Ze is een Boxer en ontzettend eigenwijs en heeeeeel speels!
Echt een schatje die nog alles moet ontdekken en leren maar wel erg nieuwsgierig is en nergens bang voor. Voor mij is dit schatje nu al heel belangrijk in de korte tijd dat ze bij me is.
  maandag 12 december 2005 @ 16:12:46 #35
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_33017029
jaja 1e keus is gemaakt

In de Kattegorie;

Poes

Dit is Poes, een dame van ong. 9 jaar. In 1997 wouden we een hond nemen, een Duitse Dog (jaja zo'n kalf), maar na veeeel overleg en discussies, bedachten we dat mensen er echt niet op zitten te wachten als je op visite komt met je koe, dus 'hond' werd uitgesteld, en het zou een Asiel kat worden Wij naar Lelystad, naar Martin Gaus, ja hoor ingeent is ze, en geholpen ! Goed Kat mee naar huis.....na een krap jaartje werd ze opeens krols Prongelijk ontsnapt, en jawel hardstikke zwanger natuurlijk Niks geholpen ! Uiteindelijk na het nestje hebben we dr laten helpen ALSNOG
Tis een vriendinnetje voor het leven geworden, mijn eerste kat, we hebben een hoop meegemaakt samen, en ze heeft me door heel wat schijtperiode's geholpen. Verder is ze lief, mits ze goed geslapen heeft, anders is het een kreng, en kan je beter met een boogje om dr heen Tijdens het eten zul je dr altijd op de rugleuning van de bank/stoel tegenkomen, ze spot wat er op je bord ligt, neemt een sprongetje en eten Ook heeft ze er een handje van om buiten honden uit te dagen liefst formaat flinke duitse herder enzo zo liepen we eens in het bos, geen id wat we daar deden, maar Poes liep mee, komt er een kerel aan met 5 new found landers, wij Poes optillen, omlopen, die man "Ohww ze doen niks hoor !!", tsja en dan moet je zeggen "Uhm nee, maar onze kat wel "
Anyways, tis een schat van een beest, met handleiding
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_33020869
Categorie Overige dieren

Lorre

onze Agapornis, leeftijd ergens rond de 20/21jaar
Ontzettend tam, nog heel kwiek, als hij ff geaaid wilt worden laat hij dat wel merken.
Als het ff kan eet hij tussen de middag altijd met ons mee, z'n bakje zaad erbij (of hij snoept wat van ons eetmaal weg)
heerlijk fladderen onder een druppelende kraan vind hij ook heerlijk
pi_33061649
http://img.photobucket.com/albums/v703/sannyspoky/cavia1.jpg

cavia van mij (ik noem hem maar pieper, want ik weet niet wat d'r echte naam is ) Jaartje oud nu

Cavia 2 van mij Ongeveer 2 jaar oud. Naam moet ik jullie alweer schuldig blijven zal het morgen even navragen. Nu noem ik haar dan maar even bw (bruin&wit )

Djessy ofzo, de hond van mij. Niet mijn favo huisdier, maar goed, hij kan in het rijtje erbij. 3 maanden ofzo nu.

Dinkie, de poes van mij ook al wint ze niet, ze blijft mijn nr. 1 10 jaar oud nu.

edit: kut, moet een cavia eruit halen moeilijk te kiezen welke, ze zijn alle 2

ik haal pieper er maar uit dan. Zal de link in de post laten staan, zodat het enigzins duidelijk is. Zo niet, dan mag een mod haar eruit halen.
pi_33076925
Catagorie Overige Dieren

Mijn luipaardgekko Louise.. Ik heb 2 vrouwtjes, maar Thelma kon niet stilzitten dus mag Louise meedoen
Where facts are few, experts are many.
pi_33086381
voor de (ex)katergorie : Ons Nolleke

Op deze foto ligt meneer lekker te slapen op de bank

Nol hebben we nu al weer bijna anderhalf jaar. Hij is het broertje van Sjefke. Het beest is gewoon gek en doet alles wat niet mag. Maar hij kan zo lief miauwen ...heel zachtjes en altijd met een snuif door de neus ademend aan het einde van de miauw. (lees mieuwffff)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_33088743
Catagorie Overige Dieren

ze is een griekse landschildpad.
is van 2005 is momenteel 4,2 centimeter groot en weegt 28 gram.
zal nog een flink stug groeien door de jaren heen.
komt nu al enthousiast aan "rennen" als ik met vers voer kom en vind het een wedstrijd om onder der waterbak te gaan zitten.
al met al een pracht schildpadje en een grappig beesje.

[ Bericht 13% gewijzigd door inkie1010 op 19-12-2005 09:21:08 ]
he buur!
pi_33089009
Tiez zou je 1 foto willen plaatsen, ik weet het, het is moeilijk maar dat zijn de spelregels, zie de OP
pi_33097272
Kattegorie

Ernesto

• omdat toen we zijn zus gingen ophalen hij zich aan m'n vriend vastklampte zodat we uiteindelijk met twee katjes naar huis gingen
  • omdat hij samen met zijn zus één van de mooiste vuilnisbakkies is die ik ooit gezien heb.
  • omdat hij cattitude heeft, lekker brutaal is en zelfs als 8 weken oud hummeltje terwijl hij aan de lijn zat al grote katten uit de tuin wist te jagen
  • omdat hij mij als mama geadopteerd heeft en zich bij mij als een babietje gedraagt, hij wordt graag over m'n linkerschouder gelegd en "drinkt" dan aan m'n t-shirt, ondanks zijn 5.7 kilo is hij echt mijn babypoesje.
  • omdat hij altijd laat zien hoe blij hij is wanneer m'n vriend thuiskomt en hij dan uitgebreid wil spelen
  • omdat hij zich als de perfecte grote broer ontpopte toen er twee kittens in huis kwamen, hij speelt heel voorzichtig met ze, hij komt voor ze op als ze een mep hebben gekregen van Mimosa en hij liet zelfs een dekpoging van één van die kereltjes toe ( )
  • omdat hij gek is op bezoek en iedereen die hij tegenkomt probeert in te pakken, hij werpt zich over de voeten van voorbijgangers op de galerij en bij ons oude huis maakte hij kleuters bang door vanuit de tuin dolblij op hen af te stormen (en hij vond zichzelf altijd erg zielig wanneer hij door z'n lijn niet achter ze aan kon)

Ernesto is nu 1 jaar en 9 maanden oud, ex-kater, 5.7 kilo (beetje te dik), zijn lievelingsspeeltjes zijn tie-ribjes en zijn hobbies zijn kranten en keukenrollen versnipperen en naar de vogeltjes op het balkon roepen dat 'ie ze gaat opeten. Hij slaapt het liefst in een radiatorhangmatje of op een dekbed op de bank. Zijn lievelingskostje is eend. Hij is ontzettend bang van de dierenarts maar vindt reismandjes geweldig, dus meenemen is nooit moeilijk. Hij speelt graag in de regen en bij echt flinke buien gaat hij met z'n kop onder de regenpijp hangen om te drinken Hij heeft een hekel aan geborsteld worden dus dat doe ik maar zo'n beetje als hij slaapt.
  •   vrijdag 16 december 2005 @ 15:56:06 #43
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_33136679
    Categorie Honden;

Fa Shi is Chinees voor 'Master of the Law'/Monnik

Ik wou al jaaaaaaaren een hondje, gewoon mijn eigen hondje, toen had een vriendin van mij een nestje, dus extra zeuren en zeuren, tot mn moeder eindelijk overstag ging en ik een hondje mocht Het was het zieligste zwarte propje wat ik ooit gezien had, vond het zooooooooo zielig om dr bij dr broertje, en ouders weg te halen ik had eigenlijk dr broertje ook mee willen nemen, dan was het minder zielig Luisteren kon ze al onwijs snel, alles is dr binnen 5 minuten geleerd, nog nooit heeft ze wat gesloopt [behalve dr eigen speeltjes en kleedjes dan ]
    Tis ook een verschrikkelijk verwend nest, maar dat maakt dr juist zo leuk, ze kan uuuuren lopen zeuren om iets, en zal ook niet stoppen voor ze het krijgt.
    Ze kan ook precies aanwijzen wat ze wil ze [dan loopt ze voor je uit naar de koelkast, of naar waar de koekjes liggen, of ze gaat tegen het gasfornuis aanstaan ja ze krijgen ook gewoon kliekjes hier, en zodra wij klaar zijn met eten komen ze jengelen voor een bordje ] Ook heeft ze dr eigen bed [nouja slaapbank] met grote fleece deken, en 2 kussentjes, en ja.... ze slaapt onder het dekentje [als het niet te warm is ]

Ze is trouwens een kruising tussen een Chow Chow, en dr vader tsja dat was gewoon een asbak
    Mijn aller eerste eigen hondje, de liefste van de hele wereld

[ Bericht 3% gewijzigd door Nonneke op 17-12-2005 13:53:01 ]
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_33150866
    Categorie Katten

KYRA

Dit is Kyra, mijn mooie poezekindje van bijna 3 jaar oud. 2 jaar geleden geleden kwam ik bij het asiel aan, en na vele katten bekeken te hebben zag ik haar...die mooie gevlekte dame,(al zijn de mooie vlekken helaas niet te zien hier) toen nog 8 maanden oud. En als enige van alle katten daar kwam ze meteen naar me toe en gaf kopjes langs m'n been. Toen was ik verkocht. En die liefde is alleen maar sterker geworden. Kyra moet gewoon huisdier van het jaar worden! En wel om de volgende redenen:

- Zoals ze op de foto te zien is, is gewoon Kyra. ''Kijk mij eens liggen" Aandachts/camerageil dus Modelkwaliteiten te over dus!
    - Ze maakt me s'ochtends wakker door met d'r voorpootjes tegen me bed aan te leunen en dan zachtjes te miauwen.
    - Ze drinkt en eet altijd met d'r pootjes en wast ze daarna in d'r waterbak.
    - Ze is dol op Breaker yoghurt en shoarma
    - Ze is supereigenwijs en bijdehand
    - Ze slaapt overal en nergens, en heeft d'r vaste dagroutine qua plekjes.
    - Met laserlampjes, balletjes en touwtjes spelen vind ze geweldig
    - Maar ze vindt het vreselijk om lang vastgehouden te worden en komt niet in de buurt van stofzuigers en fohns.
    - Ik zie d'r als m'n kindje en kan altijd lekker met d'r kroelen. En tegelijkertijd toch m'n steun en toeverlaat.
    - En m'n kleine slettenbakje is gewoon de allermooiste, allerliefste, gekste en leukste poes die er is!
    Back in business.
    pi_33173098
    Overigen: Onze Reiger

Sinds wij in ons huidige huis wonen (2 jaar) zit er in de tuin een reiger! Zomer of winter, hij is er altijd. Samen met de katten uit de buurt wacht hij vanaf zijn lantaarnpaal tot de achterbuurvrouw eten van het balkon gooit. Tijdens het wachten wil de reiger nog wel eens achter een van de katten af gaan.... en een dappere kat wil ook nog wel eens proberen deze enorme vogel te pakken Een prachtig schouwspel

Onze reiger hoort helemaal bij onze binnentuin, niet alleen voor mij maar ook voor de andere buren
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
    pi_33174094
    Katten: Lizzie

Alweer meer dan twee jaar geleden zag ik op de site van het asiel in Hoorn deze poes... Ze was toen vier maanden oud, in het wild geboren en als de dood voor mensen. Op slag was ik verliefd Hoewel ik weinig ervaring met katten had (laat staan met wilde katten) en op dat moment niet eens een huis had is Lizzie toch bij mij gekomen. Ik wist gewoon: dit is mijn kat

Er zijn momenten geweest waarop ik me afvroeg waar ik in hemelsnaam aan begonnen was (en ik geloof dat ik niet de enige was ) maar uiteindelijk heeft het kleine bange monster zich, dankzij haar nieuwsgierigheid, ontwikkelt tot een enorm gezellig kat. Ze is dol op nieuwe dingen, vind het prachtig als we iets in huis veranderen en is een enorm goede jager wanneer het gaat om muizen met een veertjes-staart Voor vreemden is Liz nog steeds een beetje bang maar kijkend naar de angsten die ze al heeft overwonnen verwacht ik dat ze ook daar nog wel overheen zal komen

Vorige zomer is Lizzie tijdens onze vakantie bij haar logeeradres ontsnapt. Twee weken lang hebben we gezocht... Maandag zouden we stoppen... maandag avond hebben we haar tijdens ons laatste nachtelijke zoektocht gevonden! Ik weet niet wie blijer waren... mijn vriend en ik of Lizzie zelf... Sindsdien houdt alleen maar meer van mijn beestje...

Lizzie is voor mij echt heel speciaal, mijn held, mijn sexy lady

p.s. Poes Moek is ook heeeeel lief
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      zaterdag 17 december 2005 @ 23:24:46 #47
    68154 blackbully
    olie doet wonderen op vuur
    pi_33177003
    Categorie Overige dieren

Narvi

ons wateragaampje.
    we hebben flink om hem kunnen lachen dit jaar.
    om zijn rare manier van met voer omgaan bv.
    maar zijn grote broer vond Narvi meer op voer lijken dus we hebben afscheit van hem moeten nemen.
    maar toch denk ik dat hij ookal is hij er niet meer toch hier wel bij mag staan

[ Bericht 0% gewijzigd door blackbully op 17-12-2005 23:28:24 (dislectie of zo) ]
    [quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
    Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
    [/quote]
    pi_33177524
    Categorie: Honden

Dit is Lenka. Lenka en is teefje van ruim anderhalf jaar oud.
    Het is een mixje van alles, haar moeder is een kruising tussen een stafford en een teckel ( ), en haar vader is een jack russel. Lenka was het enige witte hondje, de rest was zwart.
    Ze is heel sociaal luisterd goed en is super speels. Geef haar een bal en ze is uren zoet.
    Voor de rest weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven over dr. Het is gewoon een geweldig hondje .

Oh ja op deze foto is ze vier maanden oud. Ze is wel een stuk groter geworden.
    ijs_beer fan!
    pi_33199098

In de categorie knaagdieren wil ik graag mijn Barbabob nomineren. Deze mooie vent is 1,1 kilo en dat terwijl hij zo'n 4,5 maand is. Hij is het meest trots op zijn mooie haar, dat elke dag netjes geborsteld word

Hij is pas een weekje van mij en nú al leukste huisdier van het jaar ik heb niet zoveel foto's, maar deze is toch wel erg schattig
    pi_33202865
    In de Categorie Katten

Spetter

Spetter, mijn allerliefste poes. Gekregen voor mijn verjaardag 7 jaar geleden.
    Gekomen uit een nestje van mijn tante, daar zat ze verlegen en stil achter een koelkast. Die wou ik hebben zei ik tegen mijn vader. Mijn vader die geen kat meer wilde stemde toch in bij het bekijken van dit lieve hummeltje.
    Op dit moment al lekker gewend in mijn nieuwe huisje waar ze is sinds juni dit jaar. Het is lekker ruim en ze kan dus lekker de trap op en af rennen.
    De tuin vind ze ook helemaal geweldig. Als ze voor de schuifpui naar buiten kijkt en ze ziet een vogeltje dan gaat ze verlekkerd lopen mekkeren.
    Maar als ze daadwerkelijk buiten is en er zit een musje op de rand van de schutting dan is mevrouw bang en verschuilt zich achter de kliko

Ze kan ook gerust een nachtje alleen zijn, dan zetten we een grote bak brokken neer en krijgt ze een zakje nat voer. Ze doseert haar eten goed, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ze het niet hoeft te delen met andere katten.
    Komt 's avonds en 's ochtends lekker op bed liggen en dan het liefst tussen mijn vriend en ik in. Dat is natuurlijk het leukst.
    Het is gewoon een ontzettende leuke knuffelkont en af en toe ook behoorlijk mopperkont. Ze kan ook behoorlijk beledigt kijken..

Spettertje... mijn schatje
    =^.^=
    pi_33203802
    Nog maar even snel in de categorie knaagdieren!

Jessie, de vrouw van Shaggie, en zij is de baas!
    Ze is 3 december 1 jaar geworden en ze is een Rex.
    Als zij samen met haar man door de kamer loopt, loopt zij voorop in de caviatrein.
    Als zij sávonds bij ons op de bank mag, ligt ze altijd heerlijk languit te slapen en kijkt niet eens op als ze een hard geluid hoort.
    Als ze even niet meer weet waar Shaggy uithangt, gaat ze echt ontzettend hard piepen en dan komt Shaggy snel aanrennen.
    Een echte koningin dus en een heel lief schatje, maar ze bijt wel!
    pi_33207537
    Inschrijvingen zijn gesloten en het stemmen kan beginnen:

F&F Huisdier van het jaar stemtopic
    pi_33799809
    Mag wel gewoon op slot nu
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')