abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32772227
er is ook nog Scandinavisch en Frans-Normandisch bloed in Engeland alleen dat Scandinavisch, Deens bloed vooral, valt moeilijk te identificeren omdat het buurvolkeren waren van de Angelen en de Saksen, een mooi programma erover had de BBC
pi_32772282
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:36 schreef Bluesdude het volgende:

Dat was met die mijnsluitingen van Thatcher?
Maar hoe zat het... ik dacht dat Keltische stammen er eerst woonden en die vermengden zich toen met de Saksen.. ?
Yep, de mijnsluitingen hebben vooral in Wales een enorme economische ravage veroorzaakt, hele dorpen en steden zijn vervallen tot de bedelstaf en dat is ook goed te zien met name in wat men de "Valleys" noemt.
Een stad als Ebbw Vale was ooit de grootste ijzer en staal producent ter wereld, nu is er een kale vlakte die zo lang is als de vallei waarin Ebbw Vale ligt waar ooit de fabrieken hebben gestaan. Niets, maar dan ook niets meer van over. Praat je over duizenden banen. Met de mijnen en de staal fabrieken verdween het werk voor het grootste deel.

Als ik het goed heb zijn de Keltische stammen verdreven uit Engeland door de Noormannen en de Anglo-Saksen, dit voltrekt zich globaal voor 1000 na Chr. maar ik zou de geschiedenis boeken er bij moeten pakken om het preciezer te kunnen zeggen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:48:26 #278
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32772315
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:46 schreef Tijger_m het volgende:

the full monty
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32772331
de Angelen en de Saksen kwamen vanaf het einde van het Romeinse Rijk naar Engeland eerst als huurlingen, gastarbeiders eigenlijk, om de veiligheid te garanderen oa. omdat Rome daarvoor niet of minder voor zorgde
pi_32772356
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:49 schreef zakjapannertje het volgende:
de Angelen en de Saksen kwamen vanaf het einde van het Romeinse Rijk naar Engeland als huurlingen, gastarbeiders eigenlijk, om de veiligheid te garanderen oa. omdat Rome daarvoor niet of minder voor zorgde
Ik buig voor uw superieure kennis, oh dimunitief oosters telraam

En ik wens u allen een goede nachtrust, ik ga slapen
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:51:24 #281
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32772362
Weltrusten Tijger_m
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:51:41 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32772369
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:49 schreef zakjapannertje het volgende:
de Angelen en de Saksen kwamen vanaf het einde van het Romeinse Rijk naar Engeland eerst als huurlingen, gastarbeiders eigenlijk, om de veiligheid te garanderen oa. omdat Rome daarvoor niet of minder voor zorgde
en ze gebruikten grote hoorns met gigantisch geluid om de engelse strijders angst in te boezemen als ze in de nacht aanvielen. och... kon ik ooit maar zo'n hoorn met mijn metaaldetector vinden
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32774814
Zo, al 4 gedichtjes af, waarvoor ik ook al kadootjes heb. Nu moet ik de moeilijkste nog, degene waarvoor ik *verplicht* minstens één kadootje moet aanleveren: mijn broertje.

Lieve jongen, maar hij heeft niets nodig en weinig aanknopingspunten. De makkelijke uitweg als een goeie fles drank is afgesloten, hij drinkt niet. Het enige waar hij geld aan uitgeeft zijn computerbenodigdheden, maar dan hebben we het over echte apparatuur waarmee hij op academisch niveau multiprocessoren bouwt ofzo. Mijn mogelijkheid daaraan iets toe te voegen is nihil.

Ik zal zo eens de stad in. Het hoeft gelukkig niet een echt kado-kado te zijn, maar het moet wel aardig zijn, een beetje op de persoon, en er moet een gedicht bij natuurlijk. Ik heb nog een paar uur..

Oh ja: Goeiemorgen natuurlijk
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32774858
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en ze gebruikten grote hoorns met gigantisch geluid om de engelse strijders angst in te boezemen als ze in de nacht aanvielen. och... kon ik ooit maar zo'n hoorn met mijn metaaldetector vinden

Ik heb er een keer een aflevering van de Wandelende Tak (VPRO radio 4) over gehoord. Ik heb de informatie over die uitzending (met link naar site van iemand die de hoorns reconstrueert & bespeelt) gevonden ook.
Zo te zien staat de uitzending zelf ook online, ik kan het niet afluisteren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:34:15 #285
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32775489
quote:
Op klimaattop richten alle ogen zich op VS

In Montréal onderhandelen ruim 180 landen over klimaatdoelen na afloop van het Kyoto-protocol in 2012. De VS piekeren niet over een nieuw protocol.

ROTTERDAM, 2 DEC. Er staat veel op de agenda en toch is er, volgens Bill Hare van milieuorganisatie Greenpeace, eigenlijk maar één echt probleem: de Verenigde Staten. Op de klimaatconferentie in Montréal praten zo'n 10.000 deskundigen uit meer dan 180 landen over het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen. Voor velen is de belangrijkste vraag hoe de Verenigde Staten betrokken kunnen worden bij nieuwe afspraken als in 2012 de afspraken van het Kyoto-protocol ten einde lopen.

Aan dat Kyoto-protocol, waarin geïndustrialiseerde landen hebben afgesproken de uitstoot van broeikasgassen met ruim 5 procent terug te dringen ten opzichte van 1990, doen de Amerikanen niet mee. Volgens president George Bush zouden de VS - die verantwoordelijk zijn voor een kwart van de kooldioxide-uitstoot in de wereld - door de eisen van Kyoto economisch onevenredig zwaar worden getroffen. Bovendien is het in de ogen van Bush onterecht dat landen als China, India en Brazilië niets hoeven te doen omdat ze als ontwikkelingsland zijn aangemerkt. Het protocol werd daarom eerder dit jaar van kracht zonder een Amerikaanse handtekening.

Onderhandelaars, vooral die uit Europa, doen er in Montréal alles aan om de Amerikanen te overtuigen van deelname aan een nieuw protocol. Zo zei de Britse premier Tony Blair eerder deze week dat klimaatverandering als een dringend probleem wordt gezien. ,,Ik twijfel niet aan de richting waarin het beleid zich beweegt - hier, in de Verenigde Staten en in zich snel ontwikkelende economieën. Ik geloof dat er met allemaal bindende afspraken kunnen worden gemaakt voor na 2012, als het Kyoto-protocol afloopt.''

Dat is echter zeer de vraag. Want Harlan Watson, hoofd van de Amerikaanse onderhandelingsdelegatie in Montréal, zei dinsdag: ,,De Verenigde Staten zullen zeker niet deelnemen aan bindende afspraken over doelstellingen en tijdschema's voor na 2012.'' Volgens Watson is dat ook helemaal niet nodig. De benadering van de Verenigde Staten werpt al lang zijn vruchten af, meent hij. Het beleid van de regering-Bush is gebaseerd op vrijwillge beperking van de uitstoot van broeikasgassen door het bedrijfsleven. Daarnaast wordt fors geïnvesteerd in meer wetenschappelijke kennis over veranderingen in het klimaat, in technologische vernieuwing (vooral in het gebruik van waterstof als energiebron) en in bilaterale afspraken met andere landen. De regering-Bush stelt daarvoor jaarlijks vijf miljard dollar beschikbaar.

Watson concludeert dat de Verenigde Staten met hun methode meer hebben bereikt dan de Europese Unie met haar poging om aan de eisen van Kyoto te voldoen. ,,Kijk naar de feiten'', aldus Watson. ,,In de eerste drie jaar van de regering-Bush heeft Amerika de uitstoot van kooldioxide meer beperkt dan de Europese Unie. [..] Ik ontken dat een Kyoto-achtig akkoord de enige manier is om het probleem aan te pakken.''

Dat vindt ook Australië. Het is naast de VS het enige geïndustrialiseerde land dat heeft geweigerd Kyoto te ratificeren. Volgens de Australische minister van Milieu, Ian Campbell, is ,,wat na 2012 gebeurt een zaak van leven en dood voor onze planeet''. Juist daarom mag er op de conferentie geen ,,zoon van Kyoto'' geboren worden. ,,Als we in Montréal iets dergelijks bereiken, zullen we er huilend vertrekken.''

Maar Watson kijkt niet voor niets alleen naar de periode 2000 tot 2003. Het Kyoto-protocol heeft 1990 als ijkpunt en op basis daarvan is de uitstoot in de Verenigde Staten in 2003 niet gedaald, maar ruim 13 procent gestegen. In de EU is de uitstoot in 2003 met 1,4 procent gedaald ten opzichte van 1990. Gisteren meldde de Europese Commissie dat de EU al in 2010 haar Kyoto-doelstellingen zal halen. Sterker nog, tegen die tijd zal de reductie niet 8 procent zijn ten opzichte van 1990, zoals Kyoto eist, maar ruim 9 procent.

Landen als China en India houden zich tot nu toe gedeisd. Op basis van het Kyoto-protocol hoeven zij voorlopig niets te doen. De geïndustrialiseerde landen hebben het probleem tenslotte veroorzaakt. Maar intussen in China, met ruim 12 procent van de uitstoot, wel de tweede kooldioxideproducent ter wereld. Het Chinese aandeel in het probleem zal snel toenemen, maar de Chinezen hebben nog steeds een sterk argument in handen. Een Duitser veroorzaakt per jaar zo'n 9,8 ton kooldioxide, een Amerikaan zelfs 20,1 ton. Een gemiddelde Chinees komt nog steeds niet verder dan 2,7 ton per jaar.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:35:57 #286
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32775507
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:03 schreef sigme het volgende:
Zo, al 4 gedichtjes af, waarvoor ik ook al kadootjes heb. Nu moet ik de moeilijkste nog, degene waarvoor ik *verplicht* minstens één kadootje moet aanleveren: mijn broertje.

Oh ja: Goeiemorgen natuurlijk
Ik moet nog beginnen met dichten....

Maar eerst vlug de werkverplichtingen voor maandag afronden.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:41:54 #287
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32775600
quote:

Charles Groenhuijsen weg bij NOS

ROTTERDAM, 2 DEC. Charles Groenhuijsen vertrekt bij de NOS. Hij was tot voor kort correspondent in de Verenigde Staten en zou per 1 januari het NOS Journaal gaan presenteren als opvolger van Philip Freriks.

Gisteren werd bekend dat de NOS de samenwerking met Groenhuijsen beëindigt. Over de reden wil een woordvoerder van de NOS niets zeggen.

Volgens advocaat S. Tam van Groenhuijsen is zijn cliënt ontslagen door de NOS. ,,Er is geen sprake van een gemeenschappelijk besluit om uiteen te gaan'', aldus Tam. Volgens de advocaat heeft de NOS haar besluit genomen wegens een vertrouwensbreuk. ,,Maar waar die breuk op is gebaseerd, is hem niet duidelijk. Charles is verbijsterd. De vrede leek juist teruggekeerd, dacht hij.'' De NOS wilde hier niet op reageren.

De komst van Groenhuijsen was op de redactie van het nieuwsprogramma niet onomstreden. In een artikel in HP De Tijd betichtte hij de journaalredactie van een linkse houding en van ,,intellectuele luiheid''. Eind augustus kwam Groenhuijsen op zijn uitspraken terug.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32775739
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:41 schreef George-Butters het volgende:

[..]
quote:
Charles Groenhuijsen: 'Ik vind Geert Wilders wel een interessante jongen' en 'Wie anders dan Wiegel kan de in elkaar gestorte Nederlandse mierenhoop opbouwen? Ik zou het niet weten'
.
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:56:12 #289
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32775787
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:52 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

.
Dat zegt genoeg inderdaad.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:57:27 #290
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32775803
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32775825
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:57 schreef George-Butters het volgende:
[afbeelding]
pi_32775982
. Nooit zo moe als wanneer ik wakker word.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32776016
Nog snel even posten in dit topic.
pi_32776030
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:11 schreef RichardQuest het volgende:
. Nooit zo moe als wanneer ik wakker word.
Ik werd al om 10.15. Niet door de wekker, waarvan het alarm op 11.30 stond, maar van kattengebraak.
pi_32776131
quote:
THE US knew well in advance of and explicitly approved Indonesia's invasion of East Timor in 1975, newly declassified documents say.
Released this week by the independent Washington-based National Security Archive (NSA), the documents showed US officials were aware of the invasion plans nearly a year in advance.

They adopted a "policy of silence" and even sought to suppress news and discussions on East Timor, including credible reports of Indonesia's massacres of Timorese civilians, according to the documents.
[ bron ]
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:20:16 #296
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32776138
ik om 8.45
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32776156
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:20 schreef George-Butters het volgende:
ik om 8.45
Ja, maar! ik kwam om 2.30 thuis en ging na twee biertjes om 3.30 naar bed.
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:21:27 #298
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32776160
Je dag beginnen met anti-Amerikanisme. Kan het leven nog beter?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:22:13 #299
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32776172
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, maar! ik kwam om 2.30 thuis en ging na twee biertjes om 3.30 naar bed.
Heb je de kots al opgeruimd?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32776226
quote:
PvdA heeft volgens Bos te weinig zelfvertrouwen

DEN HAAG - De PvdA is er 'totaal' niet in geslaagd duidelijk te maken dat zij geen taboes meer kent in het nationale integratiedebat. Dat zegt partijleider van de sociaal-democraten Wouter Bos zaterdag in de Volkskrant. Bos noemt het recente optreden van de partij rond het aftreden van Leefbaar Rotterdam-wethouder Marco Pastors daar een 'sprekend voorbeeld' van.

De PvdA heeft te weinig zelfvertrouwen als het gaat om gevoelige onderwerpen zoals de integratie van minderheden. De partij zag aankomen dat Pastors 'zijn aftreden wilde omvormen tot een verhaal dat hij monddood werd gemaakt'. "We dachten dat dit wel weer op ons zou terugslaan en daarom zijn we achteraf dingen gaan roepen terwijl dat helemaal niet nodig was", zegt Bos.

De nieuwe lijsttrekker van de Rotterdamse PvdA Peter van Heemst zei na commotie rond uitspraken van Pastors dat hij die 'zelf had kunnen doen'. Pastors had in een interview een verband gelegd tussen criminaliteit en de islam.

Partijleider Bos laat weten te hopen dat de PvdA, met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar, haar lesje heeft geleerd en voortaan met zelfvertrouwen het debat aangaat over 'gevoelige onderwerpen'.
Dat werd gisteren wel duidelijk in de Rotterdamse peiling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')