Verhalen "geinspireerd door God" lijkt mij nog een stuk aannemelijker dan het goddelijk zijn van de epilepsie aanvallen van de "profeet" Mohammed.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Cappy het volgende:
Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.
In de bijvel vindt je om en nabij het volgende, als gevraagd wordt aan jezus of hij de zoon van god is zewgt hij eigenlijk dat we allen kinderen van god zijn en dat hij niet anders is als welk ander dan ook en de waarheid zal je vrijmaken!!!quote:Op donderdag 1 december 2005 22:32 schreef tijnzz het volgende:
Laatst zijn we met school naar een moskee geweest. We kregen een rondleiding door een man, die ook het een en ander heeft verteld over de islam etc. Hij vertelde dat hij de bijbel heeft gelezen, en dat hij nergens heeft kunnen vinden dat god heeft gezegd dat jezus zijn zoon is.
Nu is dit volgens mij niet waar, ik ben zelf christen, en ik heb meerdere malen gelezen in de bijbel dat god heeft gezegd: "dit is mijn zoon"
Dus volgens mij klopt er niets van wat deze voorlichter heeft verteld.
Wat denken jullie hiervan?
Groetjes, Tijnzz
Behalve dat hij off-topic is? Dat hij verhinderd dat er een zinnige discussie op gang komt? Behalve dat hij disrespectvol is? En behalve dat je eerder in dit topic al verzocht bent om te stoppen met soortgelijke posts? Behalve dat is er niet veel mis mee....quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wat is verkeerd aan mijn laatste opmerking ?
Niet volgens "de geschriften" ? Jammer Erodome. Ik heb even in het Evangelie volgens Matheus gezocht onder "de doop van Jezus". [quote] 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was steeg Hij op uit het water.En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen en Zieeen stem uitde hemelen zeide Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie ik welbehagen heb.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:57 schreef erodome het volgende:
Ik vind dat de moslims hierin gelijk hebben, dat de zoon die god is een verzonnen feit is, want ik heb jezus er niet op kunnen betrappen te zeggen dat hij anders is als anderen daarin, sterker nog, heb hem in de geschriftem er wle op betrapt te zeggen dat we allen kinderen van god zijn.
Ze geloven niet dat jezus de zoon van god was als in anders dan de rest, ze respecteren hem wel als profeet, als mens dus....quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Cappy het volgende:
[..]
Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.Dus dat hij daarom zegt dat christenen het maar verzonnen hebben doordat ze het zomaar zelf geschreven hebben ( iets wat in mijn ogen niet te ontkennen valt).Nu geloof ik ook niet dat Allah woord voor woord de Koran aan Mohammed heeft doorgegeven, maarja .. das weer een ander verhaal![]()
Omdat maria een stiekum uitstapje had gemaakt em het makkeliijker was te zeggen dat het de heilige geest was?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Maria![]()
Lees eens verder, de woorden van jezus zelf...quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Niet volgens "de geschriften" ? Jammer Erodome. Ik heb even in het Evangelie volgens Matheus gezocht onder "de doop van Jezus". [quote] 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was steeg Hij op uit het water.En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen en Zieeen stem uitde hemelen zeide Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie ik welbehagen heb.
Helemaal geen overbodige opmerking. "Moslims respecteren Jezus als profeet, als mens dus". Donder toch op. Moslims zien Jezus alleen maar als profeet omdat het nu eenmaal in hun verhaaltje past. Hoe kan de sekteleider Mohammed immers de "zegel der profeten" zijn als er geen eerdere profeten waren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:05 schreef Akkersloot het volgende:
edit
"kinderen van God" heeft duidelijk andere betekenissen. Het is duidelijk dat met "zoon van God" het letterlijk wordt bedoeld. Vandaar ook dat verhaal dat Maria maagd was .quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:12 schreef erodome het volgende:
Ik benb serieus niet helder genoeg om hier zwaar serieus op in te gaan, maar toch weet ik zelf met mijn aangeschoten hoofd zeker dat jezus zelf zegt dat we allen kinderen van god zijn.
Ze respecteren isa zoals ze hem noemen zeer, maar geloven niet in de heidense 3-eenheid, god kan niet 3 zijn volgens hen, god is god, geen heilige geest, geen mens geworden god...quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Helemaal geen overbodige opmerking. "Moslims respecteren Jezus als profeet, als mens dus". Donder toch op. Moslims zien Jezus alleen maar als profeet omdat het nu eenmaal in hun verhaaltje past. Hoe kan de sekteleider Mohammed immers de "zegel der profeten" zijn als er geen eerdere profeten waren.
Laten staan a.u.b. Want het is ook ontopic ook. Uit de Mohammedaanse stelling dat Jezus geen zoon van God is, komt immers de Mohammedaanse stelling voort dat Jezus "slechts" een profeet is.![]()
Kan zijn, toch heb ik gelezen dat jezus zelf anders zegt, dat de anderen daaraan hingen dat hij speciaal was is hun probleem he....quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"kinderen van God" heeft duidelijk andere betekenissen. Het is duidelijk dat met "zoon van God" het letterlijk wordt bedoeld. Vandaar ook dat verhaal dat Maria maagd was .
Hoi, dhimmithude. Je hebt het over "heidens". Is de islam zelf ook niet heidens dan ?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef erodome het volgende:
Ze respecteren isa zoals ze hem noemen zeer, maar geloven niet in de heidense 3-eenheid, god kan niet 3 zijn volgens hen, god is god, geen heilige geest, geen mens geworden god...
Dit is echt dodelijk serieus een heidens beeld dat heel goed past in de werkwijze van de kerk, zoals het overnemen van feestdagen die heidens waren is ook het heidense beeld van de 3-eenheid over genomen...
Alhoewel de 3-eenheid ook terug valt te voeren op de oude geloven die de basis leggen voor de monotheistische geloven, maar kan er wel bij vertellen dat het niet om de meest aardige goden ging die drie-eenheid....
Meer zeg ik vandaag niet, morgen weer, als ik helder ben...
Ik mis een hoofdletter bij jouw waarheidquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan zijn, toch heb ik gelezen dat jezus zelf anders zegt, dat de anderen daaraan hingen dat hij speciaal was is hun probleem he....
Jezus zelf noemt ons allen kinderen van god en zegt zelf niet anders te zijn dan wie dan ook, wie geloof je, jezus zelf, of degene die naar hem luisterde en zijn woorden interperteerde?
Dat is de vraag...
En de waarheid zal je vrij maken.
Dat wordt inderdaad ook geleerd maar dat sluit het ander nog niet uit. De opvattingen over het zoonschap van Jezus verschillen behoorlijk tussen de verschillende christelijke stromingen, en al deze stromingen claimen dat er schriftelijke ondersteuning voor hun opvattingen is. Christenen die echt geloven dat Jezus de zoon van God was vinden genoeg verzen in de bijbel die hun in die overtuiging doet sterken. Om te stellen dat het de woorden van Jezus zelf zou moeten zijn om hen dat te doen geloven lijkt me niet juist. Ik zal je een voorbeeld geven van Jezus die wel over zijn zoonschap spreekt in de bijbel. In het boek dat nogal geliefd is bij de katholieken, staat het volgende;quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:57 schreef erodome het volgende:
[..]
In de bijvel vindt je om en nabij het volgende, als gevraagd wordt aan jezus of hij de zoon van god is zewgt hij eigenlijk dat we allen kinderen van god zijn en dat hij niet anders is als welk ander dan ook en de waarheid zal je vrijmaken!!!
Ik vind dat de moslims hierin gelijk hebben, dat de zoon die god is een verzonnen feit is, want ik heb jezus er niet op kunnen betrappen te zeggen dat hij anders is als anderen daarin, sterker nog, heb hem in de geschriftem er wle op betrapt te zeggen dat we allen kinderen van god zijn.
Het kan ook kaderen in de theorie van het messiasgeheim.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan zijn, toch heb ik gelezen dat jezus zelf anders zegt, dat de anderen daaraan hingen dat hij speciaal was is hun probleem he....
Jezus zelf noemt ons allen kinderen van god en zegt zelf niet anders te zijn dan wie dan ook, wie geloof je, jezus zelf, of degene die naar hem luisterde en zijn woorden interperteerde?
Dat is de vraag...
En de waarheid zal je vrij maken.
Volgens mij heeft Jezus voor de Hogeraad moeten toegeven op de vraag of hij de zoon van God is. Vervolgens hebben ze zijn kleren verscheurd. Dat was een bevestiging toch? Hij kon niet liegen onder ede.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het kan ook kaderen in de theorie van het messiasgeheim.
Dikwijls zegt Jezus tegen zijn leerlingen dat ze niet mogen doorvertellen dat hij de messias is, de zoon van God. Velen denken dat Jezus dat daadwerkelijk nooit gezegd heeft, dat hij zichzelf zelfs niet zag als messias, maar dat zijn volgelingen het messiasgeheim verzonnen hebben om Jezus een goddelijke status toe te kennen, en deze stukken dus toegevoegd hebben in de evangelies.
In bron Q (de quelle) vinden we bijvoorbeeld geen enkele uitspraak van Jezus dat hij de zoon van God zou zijn.
Nee hoor, hij ontwijkt de vraag tot twee maal toe:quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:23 schreef Integrity het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Jezus voor de Hogeraad moeten toegeven op de vraag of hij de zoon van God is. Vervolgens hebben ze zijn kleren verscheurd. Dat was een bevestiging toch? Hij kon niet liegen onder ede.
Lucas is een samenvatting van alle verhalen en ik geloof ook later geschreven.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:33 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee hoor, hij ontwijkt de vraag tot twee maal toe:
Ze zeiden: ‘Als u de messias bent, zeg het ons dan.’ Maar Jezus antwoordde: ‘Als ik het u zeg, gelooft u mij toch niet. [68] En als ik een vraag stel, antwoordt u toch niet. [69] Maar vanaf nu zal de Mensenzoon gezeten zijn aan de rechterhand van de Almachtige.’ [70] Toen zeiden allen: ‘U bent dus de Zoon van God?’ Hij antwoordde: ‘U zegt dat ik het ben.’ [71] Ze zeiden: ‘Waarvoor hebben we nog getuigenverklaringen nodig? We hebben het immers zelf uit zijn eigen mond gehoord!’
Het is erg bijzonder dat hij ineens over de mensenzoon spreekt in derde persoon.
Dit is weliswaar het lucasevangelie
i het marcusevangelie bekent hij gewoon de zoon van god te zijn.
nee, lucas gebruikte de quelle en het marcusevangelie als bronquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:38 schreef Integrity het volgende:
[..]
Lucas is een samenvatting van alle verhalen en ik geloof ook later geschreven.
Wat is de quelle? Wil je hier eens wat meer over vertellen? Er is een hoop vervalst in de loop der tijd van het grieks naar het latijn, volgens mij is dit ook weer hersteld.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:46 schreef placebeau het volgende:
[..]
nee, lucas gebruikte de quelle en het marcusevangelie als bron
net als matteus.
Johannes gebruikte zowat maar vanuit een heel andere visie
Dat is echter niet de God uit de bijbel. Die uitspraak van Einstein wordt vaak uit zijn verband gerukt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:58 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wist je dat Einstein in God geloofde?
De God van Spinoza. Hij hing geen religie aan.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:58 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Hij was ook sowieso Joods.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is echter niet de God uit de bijbel. Die uitspraak van Einstein wordt vaak uit zijn verband gerukt.
Wat maakt dat uit ?quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Hij was ook sowieso Joods.
Volgens de Islam de 5e profeet in de rij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alleen Jezus zegt het ("In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen"), maar de Islam accepteert Jezus inderdaad niet als zodanig. Voor de Islam is Jezus "slechts" een Profeet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bron_Qquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:54 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat is de quelle? Wil je hier eens wat meer over vertellen? Er is een hoop vervalst in de loop der tijd van het grieks naar het latijn, volgens mij is dit ook weer hersteld.
Hij zei dat hij in de bijbel niet heeft kunnen vinden dat jezus de zoon van god is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.
Het staat wel degelijk in de bijbel. Bijvoorbeeld in dat verhaal over de doop van Jezus waarin God ineens sprak (doet hij dat tegenwoordig niet met "visioenen"quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:21 schreef tijnzz het volgende:
Hij zei dat hij in de bijbel niet heeft kunnen vinden dat jezus de zoon van god is.
Terwijl het er wel degelijk in staat.
je zou is het boek De mysterieuze Jezus van Timothy Freke en Peter Gandy is moeten lezen, het is een these over de beginjaren van het Christendom en waar het Christendom invloeden vandaan heeft gehaald. Zoizo wel een aanrader voor ieder persoon die geintreseerd is in hoe de bijbel en de persoon Jezus is ontstaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Maria![]()
Dus omdat Einstein een jood was hoeft hij niet in de God van de bijbel te geloven?quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:
Hij was ook sowieso Joods.
Wat moet ons dan intereseren ofdat Einstein in "God" geloofde ?quote:Op zondag 4 december 2005 18:39 schreef Vitalogy het volgende:
Nee dat hoeft niet. Maar maakt het wel aannemelijk.
Waarom direct de bijbel noemen als er gezegd wordt dat Einstein in God geloofde? Volgens mij wordt dan dezelfde aanname gemaakt.
Maar het is een beetje muggezifterij. Einstein geloofde in een hogere macht en wiens God dat dan is doet er niet zo veel toe.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:58 schreef Vitalogy het volgende:
Als een jood, in het Hebreews, schrijft dat de aarde plat is, geloof jij dan ook dat de aarde plat is ?quote:Op zondag 4 december 2005 18:49 schreef Eland het volgende:
Het is wel grappig dat mensen denken te weten of Jezus nu wel of niet de Zoon van God was, aan de hand van een Nederlandse vertaling van de bijbel. Hebreeuwse woorden hebben vaak meerdere betekenissen, en elke vertaling is dan ook een interpretatie van de vertaler. In het hebreeuws zegt Jezus nooit de Zoon van God te zijn, maar hij zegt dat hij de zoon des mensen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |