abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:35:59 #51
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_32765970
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Cappy het volgende:
Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.
Verhalen "geinspireerd door God" lijkt mij nog een stuk aannemelijker dan het goddelijk zijn van de epilepsie aanvallen van de "profeet" Mohammed.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:50:46 #52
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_32766349
edit Alicey : Banaanvrager wordt doorgaans zelf geband.

[ Bericht 73% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 21:59:02 (Banaanvraag) ]
pi_32766528
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:32 schreef tijnzz het volgende:
Laatst zijn we met school naar een moskee geweest. We kregen een rondleiding door een man, die ook het een en ander heeft verteld over de islam etc. Hij vertelde dat hij de bijbel heeft gelezen, en dat hij nergens heeft kunnen vinden dat god heeft gezegd dat jezus zijn zoon is.

Nu is dit volgens mij niet waar, ik ben zelf christen, en ik heb meerdere malen gelezen in de bijbel dat god heeft gezegd: "dit is mijn zoon"

Dus volgens mij klopt er niets van wat deze voorlichter heeft verteld.
Wat denken jullie hiervan?

Groetjes, Tijnzz
In de bijvel vindt je om en nabij het volgende, als gevraagd wordt aan jezus of hij de zoon van god is zewgt hij eigenlijk dat we allen kinderen van god zijn en dat hij niet anders is als welk ander dan ook en de waarheid zal je vrijmaken!!!

Ik vind dat de moslims hierin gelijk hebben, dat de zoon die god is een verzonnen feit is, want ik heb jezus er niet op kunnen betrappen te zeggen dat hij anders is als anderen daarin, sterker nog, heb hem in de geschriftem er wle op betrapt te zeggen dat we allen kinderen van god zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:58:02 #54
60090 Akkersloot
pi_32766542
Reactie op edit

[ Bericht 94% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 21:59:28 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_32766614
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wat is verkeerd aan mijn laatste opmerking ?
Behalve dat hij off-topic is? Dat hij verhinderd dat er een zinnige discussie op gang komt? Behalve dat hij disrespectvol is? En behalve dat je eerder in dit topic al verzocht bent om te stoppen met soortgelijke posts? Behalve dat is er niet veel mis mee....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:04:10 #56
60090 Akkersloot
pi_32766689
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:57 schreef erodome het volgende:
Ik vind dat de moslims hierin gelijk hebben, dat de zoon die god is een verzonnen feit is, want ik heb jezus er niet op kunnen betrappen te zeggen dat hij anders is als anderen daarin, sterker nog, heb hem in de geschriftem er wle op betrapt te zeggen dat we allen kinderen van god zijn.
Niet volgens "de geschriften" ? Jammer Erodome. Ik heb even in het Evangelie volgens Matheus gezocht onder "de doop van Jezus". [quote] 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was steeg Hij op uit het water.En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen en Zieeen stem uitde hemelen zeide Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie ik welbehagen heb.
pi_32766691
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.Dus dat hij daarom zegt dat christenen het maar verzonnen hebben doordat ze het zomaar zelf geschreven hebben ( iets wat in mijn ogen niet te ontkennen valt).Nu geloof ik ook niet dat Allah woord voor woord de Koran aan Mohammed heeft doorgegeven, maarja .. das weer een ander verhaal
Ze geloven niet dat jezus de zoon van god was als in anders dan de rest, ze respecteren hem wel als profeet, als mens dus....

Ze geloven dat de drie-eenheid een heidens iets is, wat waar is, zoek het maar na...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:05:33 #58
60090 Akkersloot
pi_32766711
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 22:06:16 (Overbodige opmerking) ]
pi_32766744
Reactie op edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 22:10:52 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32766769
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Maria
Omdat maria een stiekum uitstapje had gemaakt em het makkeliijker was te zeggen dat het de heilige geest was?

Wat vooral een vraagteken oproept is het feit dat maria toch al geruime tijd getrouwd was met haar man en dan toch maagd zijn, terwijl ze wisten dat ze geen kinderen konden krijgen en maria daar zo treurig om was....
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:11:56 #61
60090 Akkersloot
pi_32766834
Off-topic reactie

[ Bericht 95% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 22:13:57 ]
pi_32766841
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Niet volgens "de geschriften" ? Jammer Erodome. Ik heb even in het Evangelie volgens Matheus gezocht onder "de doop van Jezus". [quote] 16 Terstond nadat Jezus gedoopt was steeg Hij op uit het water.En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen en Zieeen stem uitde hemelen zeide Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie ik welbehagen heb.
Lees eens verder, de woorden van jezus zelf...

Ik benb serieus niet helder genoeg om hier zwaar serieus op in te gaan, maar toch weet ik zelf met mijn aangeschoten hoofd zeker dat jezus zelf zegt dat we allen kinderen van god zijn.

En de waarheid zal je vrij maken!
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:14:57 #63
60090 Akkersloot
pi_32766887
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:05 schreef Akkersloot het volgende:
edit
Helemaal geen overbodige opmerking. "Moslims respecteren Jezus als profeet, als mens dus". Donder toch op. Moslims zien Jezus alleen maar als profeet omdat het nu eenmaal in hun verhaaltje past. Hoe kan de sekteleider Mohammed immers de "zegel der profeten" zijn als er geen eerdere profeten waren.

Laten staan a.u.b. Want het is ook ontopic ook. Uit de Mohammedaanse stelling dat Jezus geen zoon van God is, komt immers de Mohammedaanse stelling voort dat Jezus "slechts" een profeet is.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:18:18 #64
60090 Akkersloot
pi_32766954
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:12 schreef erodome het volgende:
Ik benb serieus niet helder genoeg om hier zwaar serieus op in te gaan, maar toch weet ik zelf met mijn aangeschoten hoofd zeker dat jezus zelf zegt dat we allen kinderen van god zijn.
"kinderen van God" heeft duidelijk andere betekenissen. Het is duidelijk dat met "zoon van God" het letterlijk wordt bedoeld. Vandaar ook dat verhaal dat Maria maagd was .
pi_32767048
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Helemaal geen overbodige opmerking. "Moslims respecteren Jezus als profeet, als mens dus". Donder toch op. Moslims zien Jezus alleen maar als profeet omdat het nu eenmaal in hun verhaaltje past. Hoe kan de sekteleider Mohammed immers de "zegel der profeten" zijn als er geen eerdere profeten waren.

Laten staan a.u.b. Want het is ook ontopic ook. Uit de Mohammedaanse stelling dat Jezus geen zoon van God is, komt immers de Mohammedaanse stelling voort dat Jezus "slechts" een profeet is.
Ze respecteren isa zoals ze hem noemen zeer, maar geloven niet in de heidense 3-eenheid, god kan niet 3 zijn volgens hen, god is god, geen heilige geest, geen mens geworden god...

Dit is echt dodelijk serieus een heidens beeld dat heel goed past in de werkwijze van de kerk, zoals het overnemen van feestdagen die heidens waren is ook het heidense beeld van de 3-eenheid over genomen...

Alhoewel de 3-eenheid ook terug valt te voeren op de oude geloven die de basis leggen voor de monotheistische geloven, maar kan er wel bij vertellen dat het niet om de meest aardige goden ging die drie-eenheid....

Meer zeg ik vandaag niet, morgen weer, als ik helder ben...
pi_32767097
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:18 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

"kinderen van God" heeft duidelijk andere betekenissen. Het is duidelijk dat met "zoon van God" het letterlijk wordt bedoeld. Vandaar ook dat verhaal dat Maria maagd was .
Kan zijn, toch heb ik gelezen dat jezus zelf anders zegt, dat de anderen daaraan hingen dat hij speciaal was is hun probleem he....

Jezus zelf noemt ons allen kinderen van god en zegt zelf niet anders te zijn dan wie dan ook, wie geloof je, jezus zelf, of degene die naar hem luisterde en zijn woorden interperteerde?

Dat is de vraag...

En de waarheid zal je vrij maken.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:45:39 #67
60090 Akkersloot
pi_32767679
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef erodome het volgende:
Ze respecteren isa zoals ze hem noemen zeer, maar geloven niet in de heidense 3-eenheid, god kan niet 3 zijn volgens hen, god is god, geen heilige geest, geen mens geworden god...

Dit is echt dodelijk serieus een heidens beeld dat heel goed past in de werkwijze van de kerk, zoals het overnemen van feestdagen die heidens waren is ook het heidense beeld van de 3-eenheid over genomen...

Alhoewel de 3-eenheid ook terug valt te voeren op de oude geloven die de basis leggen voor de monotheistische geloven, maar kan er wel bij vertellen dat het niet om de meest aardige goden ging die drie-eenheid....

Meer zeg ik vandaag niet, morgen weer, als ik helder ben...
Hoi, dhimmithude. Je hebt het over "heidens". Is de islam zelf ook niet heidens dan ?

Monotheistische geloven. Als iemand gewoon in een God gelooft, zonder te geloven in de verhaaltjes van Paulus en Mohammed is hij of zij ook een monotheist hoor. Een monotheist is iemand die maar in één God gelooft. Integenstelling tot poly theisten. Een bepaalde Egyptische Farao was ook een monotheist, die leefde ver voor Mozes, Paulus en Mohammed.

JIj helder ? Zet al die dhimmithude eens uit je hoofd.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:47:04 #68
60090 Akkersloot
pi_32767728
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan zijn, toch heb ik gelezen dat jezus zelf anders zegt, dat de anderen daaraan hingen dat hij speciaal was is hun probleem he....

Jezus zelf noemt ons allen kinderen van god en zegt zelf niet anders te zijn dan wie dan ook, wie geloof je, jezus zelf, of degene die naar hem luisterde en zijn woorden interperteerde?

Dat is de vraag...

Ik mis een hoofdletter bij jouw waarheid
pi_32767825
Nope, je mist geen hoofdletter, ik geloof namelijk dat waarheid een persoonlijk gegeven is?
pi_32768778
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:57 schreef erodome het volgende:

[..]

In de bijvel vindt je om en nabij het volgende, als gevraagd wordt aan jezus of hij de zoon van god is zewgt hij eigenlijk dat we allen kinderen van god zijn en dat hij niet anders is als welk ander dan ook en de waarheid zal je vrijmaken!!!

Dat wordt inderdaad ook geleerd maar dat sluit het ander nog niet uit. De opvattingen over het zoonschap van Jezus verschillen behoorlijk tussen de verschillende christelijke stromingen, en al deze stromingen claimen dat er schriftelijke ondersteuning voor hun opvattingen is. Christenen die echt geloven dat Jezus de zoon van God was vinden genoeg verzen in de bijbel die hun in die overtuiging doet sterken. Om te stellen dat het de woorden van Jezus zelf zou moeten zijn om hen dat te doen geloven lijkt me niet juist. Ik zal je een voorbeeld geven van Jezus die wel over zijn zoonschap spreekt in de bijbel. In het boek dat nogal geliefd is bij de katholieken, staat het volgende;

John 3:10-18
10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet ? 11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen ?
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.

Maar ook in andere bijbelse boeken kunnen dergelijke christenen verzen vinden om hun overtuiging kracht bij te zetten. Zoals een psalm bijvoorbeeld;

Psalm 89:25-29 En Ik zal zijn hand in de zee zetten, en zijn rechterhand in de rivieren. Hij zal Mij noemen: Gij zijt mijn Vader ! mijn God, en de Rotssteen mijns heils ! Ook zal Ik hem ten eerstgeborenen zoon stellen, ten hoogste over de koningen der aarde. Ik zal hem Mijn goedertierenheid in eeuwigheid houden, en Mijn verbond zal hem vast blijven. En Ik zal zijn zaad in eeuwigheid zetten, en zijn troon als de dagen der hemelen.

Maar ook in het boek Marcus had je kunnen vinden;

Mar 14:61-62 Maar Hij zweeg stil, en antwoordde niets. Wederom vraagde Hem de hogepriester, en zeide tot Hem: Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods? En Jezus zeide: Ik ben het. En gijlieden zult den Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand der kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.

Je had het boek Lukas door kunnen bladeren om erachter te komen dat je mening ongegrond was;

Luk 22:29 En Ik verordineer u het Koninkrijk, gelijkerwijs Mijn Vader dat Mij verordineerd heeft;

En ook het boek Mattheus zal ik niet achterwege laten. Voorbeelden uit alle vier de evangelien... En dat terwijl jij toch behoorlijk overtuigd van jezelf over lijkt te komen.

Mat 15:13 Maar Hij, antwoordende zeide: Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden.

Misschien is het verstandig om je wat meer in te lezen alvorens je tot een oordeel komt en meent op basis van de kennis die je hebt partij te moeten kiezen. Ik voel me nu net zo`n christelijke zendeling om eerlijk te zijn, laat ik het dan ook maar in geest afronden met nog een helder voorbeeld:

Mat 11:27-30 Alle dingen zijn Mij overgegeven van Mijn Vader; en niemand kent den Zoon dan de Vader, noch iemand kent den Vader dan de Zoon, en dien het de Zoon wil openbaren. Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht.
eeeh
pi_32768934
In de Koran vallen een aantal dingen op over het verhaal van Isa (Jezus).

1. Isa wordt altijd zoon van Merjem genoemd, terwijl alle andere profeten bij naam worden genoemd en niet zoon van.. dit betekent dat, omdat Jezus Zoon van God is, dit extra benadrukt is door zoon van Merjem te noemen.

Je kunt je afvragen waarom hier nadruk op is gelegd en bij andere profeten niet

2. In de bijbel stamt Jezus af van David. In de Koran stamt Isa af van Mozes.

Je kunt je afvragen waarom er in Koran iets anders staat dan in de bijbel.

Dan nog iets. Een moslim heeft vaak als argument: de bijbel is steeds veranderd en de Koran is nooit aangepast/veranderd. Sinds de vondst van de dode zeerollen in 1947 is er bewezen dat de bijbel in bijna 2000 jaar tijd onveranderd is gebleven. Deze documenten zijn vergeleken met de oudste documenten die voor die tijd bewaard zijn gebleven, deze dateerden uit 1000 na Christus. Met andere woorden, in 2000 jaar is het Woord niet veranderd zoals zovelen proberen te beweren.

Jezus is door 500 mensen gezien na de kruiziging, de bijbel telt in totaal 20.000 verschillende handtekeningen. Zelfs in Romeinse geschriften komt Jezus voor. De jaartelling is op 0 gezet door Hem. Alle woorden die Hij heeft gebruikt in Zijn leven hier op Aarde, hebben een kracht die heel erg diep gaat als je ervoor open staat. Hij leefde naar Zijn woord, wie deed dat nog meer?

Verder nog, de Koran is 600 jaar na Christus samengesteld door iemand die aangewezen is door Mohammed na zijn dood. Stel je eens voor dat jij dat document moet maken, welke vragen stel je dan? Hey, 30 jaar geleden zei Mohammed iets, weet jij nog wat dat was?

In die tijd waren er Christen en Joden, de bijbel was allang bekend en vanuit die kennis is de Koran verder geschreven. Daarom zijn er zoveel overlappingen met onze bijbel. Jezus heeft zelf gezegd dat men zal proberen Zijn woord "naar beneden te halen", maar bedenk je eens wat Paulus zei: de Wet is geschreven onder de zonde. Met andere woorden: alles binnen de Wet draait om de zonde. Jezus heeft dit teniet gedaan, zoals voorspeld is in het oude testament.

De koran zou dus ook de stukken uit het oude testament moeten hebben, die de messias verkondigen. Staan deze stukken er niet in, dan betekent dat dat het boek alleen selectief is samengesteld uit de bijbel. Als er al zoveel nadruk wordt gelegd op dingen als Zoon van Merjem en een andere voorvader, dan vraag ik me af waarom dit gedaan is. Ik denk dan meteen aan het verhaal met de schaap in wolfskleren.
pi_32777622
Alicey : Strooien met bijbelteksten kun je beter doen in de kerk.

[ Bericht 49% gewijzigd door Alicey op 03-12-2005 13:16:32 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:53:18 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32778190
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is de vraag...

Het kan ook kaderen in de theorie van het messiasgeheim.
Dikwijls zegt Jezus tegen zijn leerlingen dat ze niet mogen doorvertellen dat hij de messias is, de zoon van God. Velen denken dat Jezus dat daadwerkelijk nooit gezegd heeft, dat hij zichzelf zelfs niet zag als messias, maar dat zijn volgelingen het messiasgeheim verzonnen hebben om Jezus een goddelijke status toe te kennen, en deze stukken dus toegevoegd hebben in de evangelies.

In bron Q (de quelle) vinden we bijvoorbeeld geen enkele uitspraak van Jezus dat hij de zoon van God zou zijn.
pi_32778807
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:53 schreef placebeau het volgende:

[..]

Het kan ook kaderen in de theorie van het messiasgeheim.
Dikwijls zegt Jezus tegen zijn leerlingen dat ze niet mogen doorvertellen dat hij de messias is, de zoon van God. Velen denken dat Jezus dat daadwerkelijk nooit gezegd heeft, dat hij zichzelf zelfs niet zag als messias, maar dat zijn volgelingen het messiasgeheim verzonnen hebben om Jezus een goddelijke status toe te kennen, en deze stukken dus toegevoegd hebben in de evangelies.

In bron Q (de quelle) vinden we bijvoorbeeld geen enkele uitspraak van Jezus dat hij de zoon van God zou zijn.
Volgens mij heeft Jezus voor de Hogeraad moeten toegeven op de vraag of hij de zoon van God is. Vervolgens hebben ze zijn kleren verscheurd. Dat was een bevestiging toch? Hij kon niet liegen onder ede.
pi_32778927
Alicey : Klachten over moderatie in WFL Feedback 12

[ Bericht 72% gewijzigd door Alicey op 03-12-2005 14:15:16 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:33:54 #76
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32778977
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jezus voor de Hogeraad moeten toegeven op de vraag of hij de zoon van God is. Vervolgens hebben ze zijn kleren verscheurd. Dat was een bevestiging toch? Hij kon niet liegen onder ede.
Nee hoor, hij ontwijkt de vraag tot twee maal toe:

Ze zeiden: ‘Als u de messias bent, zeg het ons dan.’ Maar Jezus antwoordde: ‘Als ik het u zeg, gelooft u mij toch niet. [68] En als ik een vraag stel, antwoordt u toch niet. [69] Maar vanaf nu zal de Mensenzoon gezeten zijn aan de rechterhand van de Almachtige.’ [70] Toen zeiden allen: ‘U bent dus de Zoon van God?’ Hij antwoordde: ‘U zegt dat ik het ben.’ [71] Ze zeiden: ‘Waarvoor hebben we nog getuigenverklaringen nodig? We hebben het immers zelf uit zijn eigen mond gehoord!’

Het is erg bijzonder dat hij ineens over de mensenzoon spreekt in derde persoon.

Dit is weliswaar het lucasevangelie
i het marcusevangelie bekent hij gewoon de zoon van god te zijn.
pi_32779080
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:33 schreef placebeau het volgende:

[..]

Nee hoor, hij ontwijkt de vraag tot twee maal toe:

Ze zeiden: ‘Als u de messias bent, zeg het ons dan.’ Maar Jezus antwoordde: ‘Als ik het u zeg, gelooft u mij toch niet. [68] En als ik een vraag stel, antwoordt u toch niet. [69] Maar vanaf nu zal de Mensenzoon gezeten zijn aan de rechterhand van de Almachtige.’ [70] Toen zeiden allen: ‘U bent dus de Zoon van God?’ Hij antwoordde: ‘U zegt dat ik het ben.’ [71] Ze zeiden: ‘Waarvoor hebben we nog getuigenverklaringen nodig? We hebben het immers zelf uit zijn eigen mond gehoord!’

Het is erg bijzonder dat hij ineens over de mensenzoon spreekt in derde persoon.

Dit is weliswaar het lucasevangelie
i het marcusevangelie bekent hij gewoon de zoon van god te zijn.
Lucas is een samenvatting van alle verhalen en ik geloof ook later geschreven.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:46:33 #78
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32779215
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:38 schreef Integrity het volgende:

[..]

Lucas is een samenvatting van alle verhalen en ik geloof ook later geschreven.
nee, lucas gebruikte de quelle en het marcusevangelie als bron
net als matteus.

Johannes gebruikte zowat maar vanuit een heel andere visie
pi_32779378
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:46 schreef placebeau het volgende:

[..]

nee, lucas gebruikte de quelle en het marcusevangelie als bron
net als matteus.

Johannes gebruikte zowat maar vanuit een heel andere visie
Wat is de quelle? Wil je hier eens wat meer over vertellen? Er is een hoop vervalst in de loop der tijd van het grieks naar het latijn, volgens mij is dit ook weer hersteld.
pi_32779453
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wist je al dat de aarde rond was?
Wist je dat Einstein in God geloofde?
pi_32779487
Hm beetje laat zie ik nu.
pi_32779821
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:58 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Dat is echter niet de God uit de bijbel. Die uitspraak van Einstein wordt vaak uit zijn verband gerukt.
pi_32779888
quote:

[..]

De God van Spinoza. Hij hing geen religie aan.
pi_32779939
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is echter niet de God uit de bijbel. Die uitspraak van Einstein wordt vaak uit zijn verband gerukt.
Hij was ook sowieso Joods.
pi_32779980
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:21 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Hij is zelfs gevraagd om de minister-president te worden van Israel, alleen weigerde hij.
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:12:14 #86
60090 Akkersloot
pi_32782415
quote:
Wat maakt dat uit ?
pi_32782495
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alleen Jezus zegt het ("In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen"), maar de Islam accepteert Jezus inderdaad niet als zodanig. Voor de Islam is Jezus "slechts" een Profeet.
Volgens de Islam de 5e profeet in de rij.
Mohammed de eerste.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 3 december 2005 @ 16:45:27 #88
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32783179
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:54 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat is de quelle? Wil je hier eens wat meer over vertellen? Er is een hoop vervalst in de loop der tijd van het grieks naar het latijn, volgens mij is dit ook weer hersteld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bron_Q
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:21:14 #89
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32785643
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:

[..]

Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?
Hij zei dat hij in de bijbel niet heeft kunnen vinden dat jezus de zoon van god is.
Terwijl het er wel degelijk in staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door tijnzz op 03-12-2005 18:39:59 ]
Hoi
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:22:35 #90
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32785675
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.
Hoi
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:44:29 #91
60090 Akkersloot
pi_32786157
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:21 schreef tijnzz het volgende:
Hij zei dat hij in de bijbel niet heeft kunnen vinden dat jezus de zoon van god is.
Terwijl het er wel degelijk in staat.
Het staat wel degelijk in de bijbel. Bijvoorbeeld in dat verhaal over de doop van Jezus waarin God ineens sprak (doet hij dat tegenwoordig niet met "visioenen" ).
pi_32805955
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Maria
je zou is het boek De mysterieuze Jezus van Timothy Freke en Peter Gandy is moeten lezen, het is een these over de beginjaren van het Christendom en waar het Christendom invloeden vandaan heeft gehaald. Zoizo wel een aanrader voor ieder persoon die geintreseerd is in hoe de bijbel en de persoon Jezus is ontstaan.
  zondag 4 december 2005 @ 17:34:43 #93
60090 Akkersloot
pi_32812242
quote:
Dus omdat Einstein een jood was hoeft hij niet in de God van de bijbel te geloven?

Het is mij al eerder opgevallen die interreligieuze solidariteit
pi_32813759
Nee dat hoeft niet. Maar maakt het wel aannemelijk.
Waarom direct de bijbel noemen als er gezegd wordt dat Einstein in God geloofde? Volgens mij wordt dan dezelfde aanname gemaakt.

Maar het is een beetje muggezifterij. Einstein geloofde in een hogere macht en wiens God dat dan is doet er niet zo veel toe.
pi_32813832
Hier krijg je nou oorlogen door
  zondag 4 december 2005 @ 18:43:02 #96
60090 Akkersloot
pi_32813833
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:39 schreef Vitalogy het volgende:
Nee dat hoeft niet. Maar maakt het wel aannemelijk.
Waarom direct de bijbel noemen als er gezegd wordt dat Einstein in God geloofde? Volgens mij wordt dan dezelfde aanname gemaakt.

Maar het is een beetje muggezifterij. Einstein geloofde in een hogere macht en wiens God dat dan is doet er niet zo veel toe.
Wat moet ons dan intereseren ofdat Einstein in "God" geloofde ?
quote:
pi_32813899
Ik zou zeggen lees dan het topic nog eens door want de opmerking was wel op zijn plaats.
Alleen een beetje laat gemaakt.
  zondag 4 december 2005 @ 18:49:48 #98
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_32813978
Het is wel grappig dat mensen denken te weten of Jezus nu wel of niet de Zoon van God was, aan de hand van een Nederlandse vertaling van de bijbel. Hebreeuwse woorden hebben vaak meerdere betekenissen, en elke vertaling is dan ook een interpretatie van de vertaler. In het hebreeuws zegt Jezus nooit de Zoon van God te zijn, maar hij zegt dat hij de zoon des mensen is.
pi_32814143
Ik snap het probleem niet zo. De man in de moskee claimt de bijbel gelezen te hebben en zegt dat er nergens staat dat Jezus de zoon van God is. Kennelijk heeft de man of niet de bijbel gelezen of doet bewust een uitspraak om aan te geven dat het islamitische geloof het enige ware geloof is omdat er geen valse zonen in dat geloof zijn of iets dergelijks.

Hoe dan ook, de man is bewust opruiend bezig tegen een paar schoolkinderen. So what? Had je wat anders verwacht van een geloofsfanaat?
  zondag 4 december 2005 @ 18:56:24 #100
60090 Akkersloot
pi_32814147
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:49 schreef Eland het volgende:
Het is wel grappig dat mensen denken te weten of Jezus nu wel of niet de Zoon van God was, aan de hand van een Nederlandse vertaling van de bijbel. Hebreeuwse woorden hebben vaak meerdere betekenissen, en elke vertaling is dan ook een interpretatie van de vertaler. In het hebreeuws zegt Jezus nooit de Zoon van God te zijn, maar hij zegt dat hij de zoon des mensen is.
Als een jood, in het Hebreews, schrijft dat de aarde plat is, geloof jij dan ook dat de aarde plat is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')