Nee, hij zei zoiets van, dat de christenen het zelf hadden bedacht ofzoquote:Op donderdag 1 december 2005 22:34 schreef Herkauwer het volgende:
Wat is er van te denken? Of het staat er of niet? Zoek het op en laat hem die pagina zien, klaar.
Dat geloof ik trouwens wel.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Nee, hij zei zoiets van, dat de christenen het zelf hadden bedacht ofzo
Dit soort discussies zijn altijd nutteloos, iedereen beweert gelijk te hebben en niemand kan het bewijzen...quote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.Dus dat hij daarom zegt dat christenen het maar verzonnen hebben doordat ze het zomaar zelf geschreven hebben ( iets wat in mijn ogen niet te ontkennen valt).Nu geloof ik ook niet dat Allah woord voor woord de Koran aan Mohammed heeft doorgegeven, maarja .. das weer een ander verhaalquote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Of meneer is verkeerd begrepen. De Islam erkent het Nieuwe Testament wel als een heilig boek. Maar wel eentje die vertroebeld is geraakt door de overlevering in de loop der jaren. Daarom moet er van uit gegaan worden dat alles uit de Bijbel wat in tegenspraak is met de Koran onwaar is. Volgens de Koran is Jezus een profeet, maar niet de zoon van god. Dus volgens meneers lezing zijn de stukken waar Jezus als zoon van god erkent wordt geen echte Bijbelteksten....quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:09 schreef DaveHarris het volgende:
Meneer heeft schijnbaar niet goed gelezen want het wordt echt heel erg vaak aangehaald in de bijbel.
Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:09 schreef DaveHarris het volgende:
Wat een onzin zeg. Vertelde die man dat spontaan uit zichzelf? En welke moskee was dat? Ik ben niet gelovig maar ik had ff niets te doen dus had zoiets van ach, waarom ook niet. Ik heb vast een klein begin gemaakt van een lijstje met daarin alle mogelijke verwijzingen naar Jezus als zoon van God in de bijbel. (statenvertaling)
[..]
Meneer heeft schijnbaar niet goed gelezen want het wordt echt heel erg vaak aangehaald in de bijbel.
Meneer zegt de bijbel gelezen te hebben maar kwam niets tegen dat aan zou moeten tonen dat Jezus de zoon van God was. Hij heeft het niet over erkenning of over de authenticiteit van bepaalde bijbelse boeken/teksten. Daarom zou het mooi zijn als hij zegt welke bijbel hij dan gelezen heeftquote:Of meneer is verkeerd begrepen. De Islam erkent het Nieuwe Testament wel als een heilig boek. Maar wel eentje die vertroebeld is geraakt door de overlevering in de loop der jaren. Daarom moet er van uit gegaan worden dat alles uit de Bijbel wat in tegenspraak is met de Koran onwaar is. Volgens de Koran is Jezus een profeet, maar niet de zoon van god. Dus volgens meneers lezing zijn de stukken waar Jezus als zoon van god erkent wordt geen echte Bijbelteksten....
Daar gaat het hier toch niet over, of wel soms?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?
Dat is niet waar de discussie over gaat. Het gaat erover of er in de Bijbel staat dat Jezus de zoon van god is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?
Het is niet echt ondenkbaar. De bijbel is vele malen aangepast, en de RKK heeft een grote rol gespeeld in het samenstellen er van, en bepaalde geschriften bewust uit de bijbel gelaten.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat men elkaar verkeerd begrepen heeft. Ik neem aan dat de voorlichter de Bijbel wel gelezen zal hebben, dat moet haast wel in zijn functie, de Bijbel is immers wel een heilig boek voor Moslims. Hij zal zich dus waarschijnlijk wat ongelukkig hebben uitgedrukt, want er bestaat bij mijn weten geen gecorrigeerde Islamitische versie van het Nieuwe Testament waarin degelijke passages weggelaten of verbeterd zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:21 schreef DaveHarris het volgende:
Meneer zegt de bijbel gelezen te hebben maar kwam niets tegen dat zou moeten aantonen dat Jezus de zoon van God was. Hij heeft het niet over erkenning of over de authenticiteit van bepaalde bijbelse boeken/teksten. Daarom zou het mooi zijn als hij zegt welke bijbel hij dan gelezen heeft
Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:29 schreef Hugo- het volgende:
Als God de Aarde kon schapen, en ook de eerste mens? Waarom gebruikte hij Maria dan eigenlijk om zijn kind te baren?
We hebben allemaal wel onze pleziertjes nodig, héquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:29 schreef Hugo- het volgende:
Als God de Aarde kon schapen, en ook de eerste mens? Waarom gebruikte hij Maria dan eigenlijk om zijn kind te baren?
Nee, zoiets bestaat inderdaad niet. En er zal inderdaad wel een stukje miscommunicatie plaatsgevonden hebben, kan me niet voorstellen dat een islamitsiche voorganger het echt niet zou weten en maar gaat roepen dat het er niet in staat...quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat men elkaar verkeerd begrepen heeft. Ik neem aan dat de voorlichter de Bijbel wel gelezen zal hebben, dat moet haast wel in zijn functie, de Bijbel is immers wel een heilig boek voor Moslims. Hij zal zich dus waarschijnlijk wat ongelukkig hebben uitgedrukt, want er bestaat bij mijn weten geen gecorrigeerde Islamitische versie van het Nieuwe Testament waarin degelijke passages weggelaten of verbeterd zijn.
De koran erkent de torah en de indjil maar spreekt niet over het OT of het NT. Maar er wordt over veel meer boeken gesproken.quote:weet iemand of de Koran ook het Oude Testament erkent trouwens?
Dan kon Hij toch een volwassen man neerzetten? Toch niet zo moeilijk als God?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.
Dan is deze theorie inderdaad logischer.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:31 schreef placebeau het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel onze pleziertjes nodig, hé
Volgens mij is het gewoon geen miscommunicatie.De Islam gelooft niet in de i,ncarnatie van het goddelijke in de wereld. Dus dat Jezus de zoon van God zou zijn is al helemaal belachelijk. Maar ze nemen het nieuw testament wel aan als heilig boek. De enige oplossing is dan gewoon te beweren dat het nergens in de bijbel staat dat Jezus de zoon van God is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:54 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nee, zoiets bestaat inderdaad niet. En er zal inderdaad wel een stukje miscommunicatie plaatsgevonden hebben, kan me niet voorstellen dat een islamitsiche voorganger het echt niet zou weten en maar gaat roepen dat het er niet in staat...
Nee, er was al als oplossing bedacht dat die stukken door mensen veranderd/toegevoegd zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon geen miscommunicatie.De Islam gelooft niet in de i,ncarnatie van het goddelijke in de wereld. Dus dat Jezus de zoon van God zou zijn is al helemaal belachelijk. Maar ze nemen het nieuw testament wel aan als heilig boek. De enige oplossing is dan gewoon te beweren dat het nergens in de bijbel staat dat Jezus de zoon van God is.
Dus gewoon eigenlijk pure ontkenning zeg je. Maar nee, dat geloof ik niet. Zoiets is veel te simplistisch en daar zou een imam echt niet mee weg komen. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit 1 islamiet gesproken die deze strategie hanteerd.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon geen miscommunicatie.De Islam gelooft niet in de i,ncarnatie van het goddelijke in de wereld. Dus dat Jezus de zoon van God zou zijn is al helemaal belachelijk. Maar ze nemen het nieuw testament wel aan als heilig boek. De enige oplossing is dan gewoon te beweren dat het nergens in de bijbel staat dat Jezus de zoon van God is.
Typisch Mohammedaans. Een grote bek over "respect" maar totaal geen respect voor christenen en joden (laat staan over "ongelovigen") met "christenen hebben het zelf bedacht".quote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
En de koran is ook bedachtquote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:
Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Mariaquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:29 schreef cyber_rebel het volgende:
Nou heb ik de bijbel al vrij lang niet meer opengedaan, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat God ergens zegt dat Jezus zijn zoon is. Volgens mij zegt Jezus het zelf zelfs slechts 1 a 2 keer en dan alleen als ie erom gevraagd wordt.
En zoals al eerder aangegeven kan zoon op nogal veel manieren geinterpreteerd worden. Als God bestaat zijn we in feite allemaal zonen en dochters van hem.
Het erkenen van de Bijbel als een officieel heilig geschrift vind ik toch eigenlijk juist getuigen van heel veel respect voor andere religies...quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Typisch Mohammedaans. Een grote bek over "respect" maar totaal geen respect voor christenen en joden (laat staan over "ongelovigen") met "christenen hebben het zelf bedacht".
Ook als je zegt dat dezelde bijbel die christenen als heilig boek zien veranderd is en dus niet meer geldig is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het erkenen van de Bijbel als een officieel heilig geschrift vind ik toch eigenlijk juist getuigen van heel veel respect voor andere religies...
Ach, dat doen we toch? Volgens alle andere geloven en volgens niet-gelovigen is de Koran niet geldig.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:08 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ook als je zegt dat dezelde bijbel die christenen als heilig boek zien veranderd is en dus niet meer geldig is.
Stel dat we hetzelfde zeggen over de koran![]()
Raar understatement om iets "niet geldig" te verklaren van iets wat totaal niet bestaatquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, dat doen we toch? Volgens alle andere geloven en volgens niet-gelovigen is de Koran niet geldig.
De Islam heeft ten minste nog respect voor Joden en Christenen door te stellen dat hun geloof in principe "geldig" is, behalve daar waar dat door de mens is aangetast en veranderd.
De eerste gelegenheid die jij hebt om te constateren of welke religie dan ook wel of niet bestaat is als je je laatste adem uit hebt geblazen. Tot dan is het fanatiek atheistisch zijn van jouw kant ook maar pure speculatiequote:Op vrijdag 2 december 2005 21:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Raar understatement om iets "niet geldig" te verklaren van iets wat totaal niet bestaat![]()
Ach, ik vind dat jij momenteel in dit topic erger bezig bent met het opdringen van jouw (niet-)geloof dan dat de Mohammedanen bezig zijn met het opdringen van hun religie door te zeggen dat de Bijbel onzuiver is geworden door de overlevering....quote:Als je een religie echt respecteert leg je een ander niet je geloof op. En dat is bijvoorbeeld door als Mohammedaan te beweren dat de bijbel wel "goddelijk" is maar dat daar aan is geknoeid.
Volgens mij geloven alleen Christenen dat Jezus de zoon van god isquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:22 schreef adnansupernew het volgende:
Nou uhm volgens mij geloven de jehova getuigen ook niet dat jezus de zoon van god is......
Niets off-topic aan. Die vent beweerde toch dat "christenen het zelf verzonnen hebben". Zullen we dan maar zeggen dat moslims het ook zelf verzonnen hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:20 schreef Alicey het volgende:
Het verzoek, met name gericht aan Akkersloot, om on-topic te blijven en hier geen algemeen islam vs christendom of maak-hier-religies-belachelijk topic van te maken.
Het gaat er hier dus om hoe die beste man daar aan komt, en niet er om dat je hetzelfde van zijn geloof kunt zeggen. Dat weet iedereen wel, en doet hier totaal niet ter zake.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Niets off-topic aan. Die vent beweerde toch dat "christenen het zelf verzonnen hebben". Zullen we dan maar zeggen dat moslims het ook zelf verzonnen hebben.
Je vergeet dat ze zeggen dat Allah de koran wel beschermt (en dus niet de vraag stellen waarom Allah dan niet zijn bijbel en thora beschermde).quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, ik vind dat jij momenteel in dit topic erger bezig bent met het opdringen van jouw (niet-)geloof dan dat de Mohammedanen bezig zijn met het opdringen van hun religie door te zeggen dat de Bijbel onzuiver is geworden door de overlevering....
"Dat weet iedereen wel". Ken je het begrip "Dimmithude", het naar de poppen dansen van de islam. Zoals een poster die beweerde dat natuurlijk aan de bijbel is geknoeid , zonder te beweren dat het geen ene moer uitmaakt aangezien de koran ook niet goddelijk is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
Het gaat er hier dus om hoe die beste man daar aan komt, en niet er om dat je hetzelfde van zijn geloof kunt zeggen. Dat weet iedereen wel, en doet hier totaal niet ter zake.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:23 schreef Alicey het volgende:
Het is niet echt ondenkbaar. De bijbel is vele malen aangepast, en de RKK heeft een grote rol gespeeld in het samenstellen er van, en bepaalde geschriften bewust uit de bijbel gelaten.
Ik heb geen idee. Maar ik ben dan ook geen Imam. Of zelfs maar een Moslim. Maak eens kennis met je lokale Imam anders, die kan je vast meer vertellenquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze zeggen dat Allah de koran wel beschermt (en dus niet de vraag stellen waarom Allah dan niet zijn bijbel en thora beschermde).
Als Atheist verklaar je het hele verschijnsel god of een andere vorm van almachtigheid ongeldig. Het niet bestaan van een god is dus de geldige filosofie in dat geval. Maar heb je echt zin om zo met woorden te gaan neukenquote:En over het begrip "niet geldig". Een atheist kan nooit verklaren dat iets niet geldig is. Als je iets niet geldig verklaart, houdt dat immers ook in dat je zegt dat er iets wél geldig zou zijn.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |