abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 22:32:28 #1
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32740287
Laatst zijn we met school naar een moskee geweest. We kregen een rondleiding door een man, die ook het een en ander heeft verteld over de islam etc. Hij vertelde dat hij de bijbel heeft gelezen, en dat hij nergens heeft kunnen vinden dat god heeft gezegd dat jezus zijn zoon is.

Nu is dit volgens mij niet waar, ik ben zelf christen, en ik heb meerdere malen gelezen in de bijbel dat god heeft gezegd: "dit is mijn zoon"

Dus volgens mij klopt er niets van wat deze voorlichter heeft verteld.
Wat denken jullie hiervan?

Groetjes, Tijnzz
Hoi
pi_32740322
Zijn we niet allemaal kinderen van God?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 1 december 2005 @ 22:34:59 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32740357
Wat is er van te denken? Of het staat er of niet? Zoek het op en laat hem die pagina zien, klaar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32740374
quote:
Jezus is niet de zoon van god volgens islam

Wist je al dat de aarde rond was?
  donderdag 1 december 2005 @ 22:35:29 #5
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32740376
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:34 schreef Herkauwer het volgende:
Wat is er van te denken? Of het staat er of niet? Zoek het op en laat hem die pagina zien, klaar.
Nee, hij zei zoiets van, dat de christenen het zelf hadden bedacht ofzo
Hoi
pi_32740445
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wist je al dat de aarde rond was?
Leg het maar eens uit dan?
pi_32740457
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef tijnzz het volgende:

[..]

Dat geloof ik trouwens wel.
Gezien de politiek van die tijd, was het verstandig op Jezus tot "enige weg naar God" te maken. Dan had je een soort monopolie op God, wat weer zieltjes aantrok.

Want "zoon" kun je op verschillende manieren opvatten natuurlijk.
  donderdag 1 december 2005 @ 22:41:43 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32740577
quote:

[..]

Dit soort discussies zijn altijd nutteloos, iedereen beweert gelijk te hebben en niemand kan het bewijzen...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 1 december 2005 @ 22:42:40 #9
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_32740613
quote:

[..]

Ik denk dat die aardige meneer bedoeld dat de Koran geciteerd is door Allah/God en Bijbel niet.Dus dat hij daarom zegt dat christenen het maar verzonnen hebben doordat ze het zomaar zelf geschreven hebben ( iets wat in mijn ogen niet te ontkennen valt).Nu geloof ik ook niet dat Allah woord voor woord de Koran aan Mohammed heeft doorgegeven, maarja .. das weer een ander verhaal
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:29:34 #10
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32748100
Nou heb ik de bijbel al vrij lang niet meer opengedaan, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat God ergens zegt dat Jezus zijn zoon is. Volgens mij zegt Jezus het zelf zelfs slechts 1 a 2 keer en dan alleen als ie erom gevraagd wordt.

En zoals al eerder aangegeven kan zoon op nogal veel manieren geinterpreteerd worden. Als God bestaat zijn we in feite allemaal zonen en dochters van hem.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:52:10 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32748466
Alleen Jezus zegt het ("In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen"), maar de Islam accepteert Jezus inderdaad niet als zodanig. Voor de Islam is Jezus "slechts" een Profeet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:10:25 #12
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_32748777
Alhoewel... Je hebt wel die engelen die voor en bij de geboorte herders de stuipen op het lijf jagen en de geboorte van Jezus verkondigen. Nou is dat nog steeds niet God direct, maar ze zijn wel zjn boodschappers. Al weet ik niet of ze daadwerkelijk zeggen dat Jezus de zoon van God is.
pi_32758207
Bij de doop van Jezus weerklonk de uitspraak; ''Dit is mijn zoon, in wie ik mijn welbehagen heb.'' Daar staan andere passages tegenover, zoals ''Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed dan God alleen"' en ''Christus, de kracht Gods en de wijsheid Gods.''
pi_32758326
De bijbel is doordrengt van Genisis tot aan Openbaringen met de komst van Jezus. Hoewel ik de Bijbel nog niet al te goed ken (is echt lastig leesbaar) vind ik het wel een bijzonder boek. Alles lijkt op elkaar terug te grijpen; 't lijkt wel een soort wonderpuzzel.
De koran heb ik nog nooit geheel gelezen (wel stukken op Internet) maar je ziet dat Mohammed duidelijk geïnspireerd is door de bijbel (understatement!). Voor de geoefende lezer zal hij echt wel fouten hebben gemaakt door toch stukken over te nemen waarin melding wordt gemaakt van de Messias. Ik geloof echter dat Mohammed een demon was en dat het daarom heel erg lastig wordt om dit soort stukken eruit te pikken.
pi_32759363
Wat een onzin zeg. Vertelde die man dat spontaan uit zichzelf? En welke moskee was dat? Ik ben niet gelovig maar ik had ff niets te doen dus had zoiets van ach, waarom ook niet. Ik heb vast een klein begin gemaakt van een lijstje met daarin alle mogelijke verwijzingen naar Jezus als zoon van God in de bijbel. (statenvertaling)

Psalm 2:7 Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.

Psalm 89:26-27 Hij zal Mij noemen: Gij zijt mijn Vader ! mijn God, en de Rotssteen mijns heils ! Ook zal Ik hem ten eerstgeborenen zoon stellen, ten hoogste over de koningen der aarde.

Psalm 89:27-28 Ook zal Ik hem ten eerstgeborenen zoon stellen, ten hoogste over de koningen der aarde. Ik zal hem Mijn goedertierenheid in eeuwigheid houden, en Mijn verbond zal hem vast blijven.

Mat. 3:17 17 En ziet, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb !

Mat. 4:3 3 En de verzoeker, tot Hem gekomen zijnde, zeide: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.

Mat. 4:6 En zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.

Mat. 11:27 Alle dingen zijn Mij overgegeven van Mijn Vader; en niemand kent den Zoon dan de Vader, noch iemand kent den Vader dan de Zoon, en dien het de Zoon wil openbaren.

Mat. 14:33 Die nu in het schip waren, kwamen en aanbaden Hem, zeggende: Waarlijk, Gij zijt Gods Zoon !

Mat. 15:13 Maar Hij, antwoordende zeide: Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden.

Mat. 16:16 En Simon Petrus, antwoordende, zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon des levenden Gods.

Mat 17:5 Terwijl hij nog sprak, ziet, een luchtige wolk heeft hen overschaduwd; en ziet, een stem uit de wolk, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb; hoort Hem !

Mat. 18:19 Wederom zeg Ik u: Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Mat. 21:37-38 En ten laatste zond hij tot hen zijn zoon, zeggende: Zij zullen mijn zoon ontzien. Maar de landlieden, den zoon ziende, zeiden onder elkander: Deze is de erfgenaam, komt, laat ons hem doden, en zijn erfenis aan ons behouden.

Mat. 27:43 Hij heeft op God betrouwd; dat Hij Hem nu verlosse, indien Hij Hem wel wil; want Hij heeft gezegd: Ik ben Gods Zoon.

Mat. 27:54 En de hoofdman over honderd, en die met hem Jezus bewaarden, ziende de aardbeving, en de dingen, die geschied waren, werden zeer bevreesd, zeggende: Waarlijk, Deze was Gods Zoon !

Mar 1:1 Het begin des Evangelies van JEZUS CHRISTUS, den Zoon van God.

Mar 1:11 En er geschiedde een stem uit de hemelen: Gij zijt Mijn geliefde Zoon, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb !

Mar 3:11 En de onreine geesten, als zij Hem zagen, vielen voor Hem neder en riepen, zeggende: Gij zijt de Zone Gods !

Mar 5:7 En met een grote stem roepende, zeide hij: Wat heb ik met U te doen, Jezus, Gij Zone Gods, des Allerhoogsten ? Ik bezweer U bij God, dat Gij mij niet pijnigt !

Mar 9:7 En er kwam een wolk, die hen overschaduwde, en een stem kwam uit de wolk, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon, hoort Hem !

Meneer heeft schijnbaar niet goed gelezen want het wordt echt heel erg vaak aangehaald in de bijbel.
eeeh
pi_32759529
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:09 schreef DaveHarris het volgende:

Meneer heeft schijnbaar niet goed gelezen want het wordt echt heel erg vaak aangehaald in de bijbel.
Of meneer is verkeerd begrepen. De Islam erkent het Nieuwe Testament wel als een heilig boek. Maar wel eentje die vertroebeld is geraakt door de overlevering in de loop der jaren. Daarom moet er van uit gegaan worden dat alles uit de Bijbel wat in tegenspraak is met de Koran onwaar is. Volgens de Koran is Jezus een profeet, maar niet de zoon van god. Dus volgens meneers lezing zijn de stukken waar Jezus als zoon van god erkent wordt geen echte Bijbelteksten....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32759645
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:09 schreef DaveHarris het volgende:
Wat een onzin zeg. Vertelde die man dat spontaan uit zichzelf? En welke moskee was dat? Ik ben niet gelovig maar ik had ff niets te doen dus had zoiets van ach, waarom ook niet. Ik heb vast een klein begin gemaakt van een lijstje met daarin alle mogelijke verwijzingen naar Jezus als zoon van God in de bijbel. (statenvertaling)

[..]

Wie zegt dat de bijbel de waarheid is?
pi_32759670
quote:
Of meneer is verkeerd begrepen. De Islam erkent het Nieuwe Testament wel als een heilig boek. Maar wel eentje die vertroebeld is geraakt door de overlevering in de loop der jaren. Daarom moet er van uit gegaan worden dat alles uit de Bijbel wat in tegenspraak is met de Koran onwaar is. Volgens de Koran is Jezus een profeet, maar niet de zoon van god. Dus volgens meneers lezing zijn de stukken waar Jezus als zoon van god erkent wordt geen echte Bijbelteksten....
Meneer zegt de bijbel gelezen te hebben maar kwam niets tegen dat aan zou moeten tonen dat Jezus de zoon van God was. Hij heeft het niet over erkenning of over de authenticiteit van bepaalde bijbelse boeken/teksten. Daarom zou het mooi zijn als hij zegt welke bijbel hij dan gelezen heeft

Edit: quote toegevoegd..
eeeh
pi_32759684
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:

[..]

Daar gaat het hier toch niet over, of wel soms?
eeeh
pi_32759685
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:20 schreef SamuraiJack het volgende:

[..]

Dat is niet waar de discussie over gaat. Het gaat erover of er in de Bijbel staat dat Jezus de zoon van god is.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:23:01 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32759715
quote:

[..]

Het is niet echt ondenkbaar. De bijbel is vele malen aangepast, en de RKK heeft een grote rol gespeeld in het samenstellen er van, en bepaalde geschriften bewust uit de bijbel gelaten.
pi_32759792
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:21 schreef DaveHarris het volgende:
Meneer zegt de bijbel gelezen te hebben maar kwam niets tegen dat zou moeten aantonen dat Jezus de zoon van God was. Hij heeft het niet over erkenning of over de authenticiteit van bepaalde bijbelse boeken/teksten. Daarom zou het mooi zijn als hij zegt welke bijbel hij dan gelezen heeft
Daarom denk ik ook dat men elkaar verkeerd begrepen heeft. Ik neem aan dat de voorlichter de Bijbel wel gelezen zal hebben, dat moet haast wel in zijn functie, de Bijbel is immers wel een heilig boek voor Moslims. Hij zal zich dus waarschijnlijk wat ongelukkig hebben uitgedrukt, want er bestaat bij mijn weten geen gecorrigeerde Islamitische versie van het Nieuwe Testament waarin degelijke passages weggelaten of verbeterd zijn.

weet iemand of de Koran ook het Oude Testament erkent trouwens?
pi_32759886
Als God de Aarde kon schapen, en ook de eerste mens? Waarom gebruikte hij Maria dan eigenlijk om zijn kind te baren?
pi_32759914
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:29 schreef Hugo- het volgende:
Als God de Aarde kon schapen, en ook de eerste mens? Waarom gebruikte hij Maria dan eigenlijk om zijn kind te baren?
Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:31:41 #25
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32759938
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:29 schreef Hugo- het volgende:
We hebben allemaal wel onze pleziertjes nodig, hé
pi_32759950
Stond dat ook in de bijbel?
pi_32760512
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat men elkaar verkeerd begrepen heeft. Ik neem aan dat de voorlichter de Bijbel wel gelezen zal hebben, dat moet haast wel in zijn functie, de Bijbel is immers wel een heilig boek voor Moslims. Hij zal zich dus waarschijnlijk wat ongelukkig hebben uitgedrukt, want er bestaat bij mijn weten geen gecorrigeerde Islamitische versie van het Nieuwe Testament waarin degelijke passages weggelaten of verbeterd zijn.
Nee, zoiets bestaat inderdaad niet. En er zal inderdaad wel een stukje miscommunicatie plaatsgevonden hebben, kan me niet voorstellen dat een islamitsiche voorganger het echt niet zou weten en maar gaat roepen dat het er niet in staat...
quote:
weet iemand of de Koran ook het Oude Testament erkent trouwens?
De koran erkent de torah en de indjil maar spreekt niet over het OT of het NT. Maar er wordt over veel meer boeken gesproken.
eeeh
pi_32760528
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat het zo lullig is als z'n pasgeboren zoon geen ouders had om voor hem te zorgen.
Dan kon Hij toch een volwassen man neerzetten? Toch niet zo moeilijk als God?
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:31 schreef placebeau het volgende:

[..]

We hebben allemaal wel onze pleziertjes nodig, hé
Dan is deze theorie inderdaad logischer.
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:02:30 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32760714
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:54 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Nee, zoiets bestaat inderdaad niet. En er zal inderdaad wel een stukje miscommunicatie plaatsgevonden hebben, kan me niet voorstellen dat een islamitsiche voorganger het echt niet zou weten en maar gaat roepen dat het er niet in staat...
Volgens mij is het gewoon geen miscommunicatie.De Islam gelooft niet in de i,ncarnatie van het goddelijke in de wereld. Dus dat Jezus de zoon van God zou zijn is al helemaal belachelijk. Maar ze nemen het nieuw testament wel aan als heilig boek. De enige oplossing is dan gewoon te beweren dat het nergens in de bijbel staat dat Jezus de zoon van God is.
pi_32760812
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef placebeau het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon geen miscommunicatie.De Islam gelooft niet in de i,ncarnatie van het goddelijke in de wereld. Dus dat Jezus de zoon van God zou zijn is al helemaal belachelijk. Maar ze nemen het nieuw testament wel aan als heilig boek. De enige oplossing is dan gewoon te beweren dat het nergens in de bijbel staat dat Jezus de zoon van God is.
Nee, er was al als oplossing bedacht dat die stukken door mensen veranderd/toegevoegd zijn.
pi_32760836
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef placebeau het volgende:

[..]

Dus gewoon eigenlijk pure ontkenning zeg je. Maar nee, dat geloof ik niet. Zoiets is veel te simplistisch en daar zou een imam echt niet mee weg komen. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit 1 islamiet gesproken die deze strategie hanteerd.
eeeh
pi_32762118
- foutje -
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:32:04 #33
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_32764164
quote:
Typisch Mohammedaans. Een grote bek over "respect" maar totaal geen respect voor christenen en joden (laat staan over "ongelovigen") met "christenen hebben het zelf bedacht".

Volgens hun godsdienststichter (de temporaalkwab epilepsie patient) Mohammed zijn de bijbel en de thora ook van "Allah". Nu heeft hij die verhaaltjes rond het kampvuur verkeerd begrepen en later nog wat bij verzonnen en dan gaan zijn volgelingen maar beweren dat christenen en joden de bijbel en de thora hebben veranderd.

"Maar de koran is niet veranderd want die wordt beschermd door Allah". Waarom beschermde Allah dan niet zijn thora en bijbel
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:32:54 #34
60090 Akkersloot
pi_32764182
quote:
En de koran is ook bedacht
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:34:33 #35
60090 Akkersloot
pi_32764227
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:29 schreef cyber_rebel het volgende:
Nou heb ik de bijbel al vrij lang niet meer opengedaan, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat God ergens zegt dat Jezus zijn zoon is. Volgens mij zegt Jezus het zelf zelfs slechts 1 a 2 keer en dan alleen als ie erom gevraagd wordt.

En zoals al eerder aangegeven kan zoon op nogal veel manieren geinterpreteerd worden. Als God bestaat zijn we in feite allemaal zonen en dochters van hem.
Waarom is Jezus dan, volgens de bijbel, geboren uit de maagd Maria
pi_32764537
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Typisch Mohammedaans. Een grote bek over "respect" maar totaal geen respect voor christenen en joden (laat staan over "ongelovigen") met "christenen hebben het zelf bedacht".
Het erkenen van de Bijbel als een officieel heilig geschrift vind ik toch eigenlijk juist getuigen van heel veel respect voor andere religies...
pi_32764716
In mijn geloof zijn God en Allah dezelfde en is Jezus net als dat ik dat ben een kind van God.
Want inderdaad, zoals het eerste bericht hier al zegt: we zijn allemaal kinderen van God toch?
Of van Allah...

En ehm... over respect. Christenen hebben ook niet zoveel respect voor andere geloven hoor!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:08:25 #38
60090 Akkersloot
pi_32765208
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het erkenen van de Bijbel als een officieel heilig geschrift vind ik toch eigenlijk juist getuigen van heel veel respect voor andere religies...
Ook als je zegt dat dezelde bijbel die christenen als heilig boek zien veranderd is en dus niet meer geldig is.

Stel dat we hetzelfde zeggen over de koran
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:10:37 #39
60090 Akkersloot
pi_32765263
edit

[ Bericht 52% gewijzigd door Alicey op 02-12-2005 21:18:42 (Off-topic) ]
pi_32765334
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:08 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ook als je zegt dat dezelde bijbel die christenen als heilig boek zien veranderd is en dus niet meer geldig is.

Stel dat we hetzelfde zeggen over de koran
Ach, dat doen we toch? Volgens alle andere geloven en volgens niet-gelovigen is de Koran niet geldig.

De Islam heeft ten minste nog respect voor Joden en Christenen door te stellen dat hun geloof in principe "geldig" is, behalve daar waar dat door de mens is aangetast en veranderd.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:16:43 #41
60090 Akkersloot
pi_32765432
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, dat doen we toch? Volgens alle andere geloven en volgens niet-gelovigen is de Koran niet geldig.

De Islam heeft ten minste nog respect voor Joden en Christenen door te stellen dat hun geloof in principe "geldig" is, behalve daar waar dat door de mens is aangetast en veranderd.
Raar understatement om iets "niet geldig" te verklaren van iets wat totaal niet bestaat

Als je een religie echt respecteert leg je een ander niet je geloof op. En dat is bijvoorbeeld door als Mohammedaan te beweren dat de bijbel wel "goddelijk" is maar dat daar aan is geknoeid.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:20:08 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32765522
Het verzoek, met name gericht aan Akkersloot, om on-topic te blijven en hier geen algemeen islam vs christendom of maak-hier-religies-belachelijk topic van te maken.
pi_32765534
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Raar understatement om iets "niet geldig" te verklaren van iets wat totaal niet bestaat
De eerste gelegenheid die jij hebt om te constateren of welke religie dan ook wel of niet bestaat is als je je laatste adem uit hebt geblazen. Tot dan is het fanatiek atheistisch zijn van jouw kant ook maar pure speculatie
quote:
Als je een religie echt respecteert leg je een ander niet je geloof op. En dat is bijvoorbeeld door als Mohammedaan te beweren dat de bijbel wel "goddelijk" is maar dat daar aan is geknoeid.
Ach, ik vind dat jij momenteel in dit topic erger bezig bent met het opdringen van jouw (niet-)geloof dan dat de Mohammedanen bezig zijn met het opdringen van hun religie door te zeggen dat de Bijbel onzuiver is geworden door de overlevering....
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:22:30 #44
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_32765587
Nou uhm volgens mij geloven de jehova getuigen ook niet dat jezus de zoon van god is......
pi_32765650
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:22 schreef adnansupernew het volgende:
Nou uhm volgens mij geloven de jehova getuigen ook niet dat jezus de zoon van god is......
Volgens mij geloven alleen Christenen dat Jezus de zoon van god is
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:25:39 #46
60090 Akkersloot
pi_32765675
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:20 schreef Alicey het volgende:
Het verzoek, met name gericht aan Akkersloot, om on-topic te blijven en hier geen algemeen islam vs christendom of maak-hier-religies-belachelijk topic van te maken.
Niets off-topic aan. Die vent beweerde toch dat "christenen het zelf verzonnen hebben". Zullen we dan maar zeggen dat moslims het ook zelf verzonnen hebben.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:26:39 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32765699
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Niets off-topic aan. Die vent beweerde toch dat "christenen het zelf verzonnen hebben". Zullen we dan maar zeggen dat moslims het ook zelf verzonnen hebben.
Het gaat er hier dus om hoe die beste man daar aan komt, en niet er om dat je hetzelfde van zijn geloof kunt zeggen. Dat weet iedereen wel, en doet hier totaal niet ter zake.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:30:14 #48
60090 Akkersloot
pi_32765803
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, ik vind dat jij momenteel in dit topic erger bezig bent met het opdringen van jouw (niet-)geloof dan dat de Mohammedanen bezig zijn met het opdringen van hun religie door te zeggen dat de Bijbel onzuiver is geworden door de overlevering....
Je vergeet dat ze zeggen dat Allah de koran wel beschermt (en dus niet de vraag stellen waarom Allah dan niet zijn bijbel en thora beschermde).

En over het begrip "niet geldig". Een atheist kan nooit verklaren dat iets niet geldig is. Als je iets niet geldig verklaart, houdt dat immers ook in dat je zegt dat er iets wél geldig zou zijn.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:33:43 #49
60090 Akkersloot
pi_32765912
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
Het gaat er hier dus om hoe die beste man daar aan komt, en niet er om dat je hetzelfde van zijn geloof kunt zeggen. Dat weet iedereen wel, en doet hier totaal niet ter zake.
"Dat weet iedereen wel". Ken je het begrip "Dimmithude", het naar de poppen dansen van de islam. Zoals een poster die beweerde dat natuurlijk aan de bijbel is geknoeid , zonder te beweren dat het geen ene moer uitmaakt aangezien de koran ook niet goddelijk is.

edit ha ha. Het was Alicey zelf
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:23 schreef Alicey het volgende:
Het is niet echt ondenkbaar. De bijbel is vele malen aangepast, en de RKK heeft een grote rol gespeeld in het samenstellen er van, en bepaalde geschriften bewust uit de bijbel gelaten.

[ Bericht 27% gewijzigd door Akkersloot op 02-12-2005 21:39:27 ]
pi_32765962
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je vergeet dat ze zeggen dat Allah de koran wel beschermt (en dus niet de vraag stellen waarom Allah dan niet zijn bijbel en thora beschermde).
Ik heb geen idee. Maar ik ben dan ook geen Imam. Of zelfs maar een Moslim. Maak eens kennis met je lokale Imam anders, die kan je vast meer vertellen
quote:
En over het begrip "niet geldig". Een atheist kan nooit verklaren dat iets niet geldig is. Als je iets niet geldig verklaart, houdt dat immers ook in dat je zegt dat er iets wél geldig zou zijn.
Als Atheist verklaar je het hele verschijnsel god of een andere vorm van almachtigheid ongeldig. Het niet bestaan van een god is dus de geldige filosofie in dat geval. Maar heb je echt zin om zo met woorden te gaan neuken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')