De autobiografie zou toch in december 2005 uitkomen ?!quote:Hier een antwoord op een vraag die me diverse malen gesteld werd. "Hoe kwam je op de namen van de personages in jullie TV series?"
Laten we beginnen met de namen Bassie en Adriaan. Mijn broer Bas van Toor werd, vanwege zijn lengte (1.59) door iedereen Bassie genoemd, behalve in Den Haag. Haagse collega's noemden Bas altijd 'Basje', dat vonden ze veel netter. Hoe ik aan de naam Adriaan kwam is heel eenvoudig. Die heb ik van mijn ouders. Mijn volledig naam is Adriaan Gerard van Toor.
In de serie van de schatkaart heet de voetballende hond Lara. Zij was onze hond en wij hebben ze vernoemd naar het vrouwelijke personages uit de film 'Dokter Zhivago' Laura. Ook onze 2e hond heeft zijn naam uit die film, Jouri. De papegaai in de Bassie en Adriaan stripboeken heet Kobus. Dat is ook niet toevallig. Mijn papegaai, een grijze roodstaart (die ook te zien is op de achtergrond bij de Baron in de serie van "De schatkaart") heet ook Kobus. 'Robin de Robot' heeft zijn naam te danken aan mijn neefje Robin en 'Inspecteur van der Steen' draagt die naam omdat heel toevallig mijn zwager ook zo heet. De naam 'Vlugge Japie' klopt eigenlijk niet. Het had eigelijk moeten zijn 'Vlugge Jopie'. Model voor dat karakter stond Joop Troost, de geluidstechnicus/chauffeur die in de beginjaren van Bassie en Adriaan bij ons werkte. Als ik tegen hem zei: „Joop, dit pakje moet heel snel weggebracht worden!" Kreeg ik steevast als antwoord te horen: „Ho, ho, niet zo jagen." Maar vervolgens bracht hij het pakje razendsnel voor me weg. B1 en B2 is gewoon de afkorting van boef 1 en boef 2. De Baron heeft zijn naam te danken aan een zwerver die ik vroeger op kermissen zag lopen. Hij had grijze haren, een volle grijze baard en liep altijd deftig met een wandelstok te draaien. Iedereen noemde die zwerver "De Baron". De werknaam van de boef 'Handige Harry' was eerst 'Onhandige Otto' omdat we ooit een Otto hebben gekend die alles verkeerd deed. Maar die naam vond ik niet lekker lopen. 'Klunzige Karel' is ook een optie geweest, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor 'Handige Harry'. Ik had B100 ook 'Peter Pech' kunnen noemen, maar de 100e boef verdiende de naam B100. Hoe 'Professor Chagrijn' aan zijn naam kwam is niet zo moeilijk te raden. Joris, het hulpje van die professor heb ik die naam gegeven omdat ik al van het begin af wist, en dat is het voordeel als je de schrijver bent, dat het een echte 'Joris Goedbloed' was.
December is morgen al en we hebben er nog helemaal niks over gehoord. Daarnaast zou het volgens mij al december vorig jaar uitkomen.quote:Op woensdag 30 november 2005 02:11 schreef Feestkabouter het volgende:
is het dan niet een beetje vroeg om ongeduldig te zijn?
die site bestaat niet meer, er is nog wel een forum maar daar weet ik de url niet vanquote:Op zondag 4 december 2005 13:46 schreef GSMboy het volgende:
Wat is nu weer die site met die info van bassie en adriaan, met die personages, goofs, quotes, locatiefoto's, afleveringbeschrijving etc.
Is er weer een andere site voor gekomen ?
Ging Bassie ook boos worden nu met clownenacrobaat.nlquote:Op zondag 4 december 2005 17:57 schreef wonderer het volgende:
infosite: http://info.nietoverdrijven.com
forum: www.forumschorum.nl
Omdat we geen zin hadden in nog meer gezeik met die clown.
Die ouwe zeikerdquote:Op maandag 5 december 2005 22:25 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ging Bassie ook boos worden nu met clownenacrobaat.nl
Yep. Omdat iedereen meteen aan B&A denkt als ze clownenacrobaat lezen, vond hij dat hij recht had op dat domein, of we het maar even per direct in wilden leveren. Zo gek waren we natuurlijk niet, maar we waren de dreigbrieven van de raadsheer zo zat dat we maar een ander domein hebben genomen. clownenacrobaat.nl linkt gewoon door.quote:Op maandag 5 december 2005 22:25 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ging Bassie ook boos worden nu met clownenacrobaat.nl
De Verdwenen Kroonquote:Op vrijdag 16 december 2005 04:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Reis door Europa, de verdwenen kroon en de diamant liggen er voor ¤ 3,00. Ik ga zaterdag dus maar eens kijken.
Via internet moet je voor minimaal ¤ 17,95 bestellen zie ik.
Ik zou zeggen, kijk eens bij Free Record Shop, ongeveer 8 euroquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:59 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
De Verdwenen Kroon
Die wil ik op dvd
Bedankt, ik zal eens kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:41 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kijk eens bij Free Record Shop, ongeveer 8 euro
Ik zag het ja, ik ga er van de week maar eens naar toe.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:07 schreef cootje_1983 het volgende:
In de Blokker-reclamefolder (geldig t/m 26 januari) staan B&A Reis door Europa, De Kroon en De Diamant.
Prijs 2 stuks voor 5 euro![]()
Je bedoelt baron van Neemwegge, in De Diamant is hij de diamantair en geeft hij zelfs een diamant de naam Bassie en Adriaan, maar in Amerika wil hij ze juist pakken. Dat bedoel je toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:28 schreef Roi het volgende:
Heb eergisteren Bassie&Adriaan en de Diamant gekocht voor ¤3 bij de Eplaza. Daarin komt de nieuwste boef (van Amerika o.a. dus) ook in voor, maar dan als iemand die blij is met B&A en ze uitnodigt voor eten!
Ja, het viel me nu trouwens ook op dat hij de stem is van Zazu in de Leeuwenkoningquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:54 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Je bedoelt baron van Neemwegge, in De Diamant is hij de diamantair en geeft hij zelfs een diamant de naam Bassie en Adriaan, maar in Amerika wil hij ze juist pakken. Dat bedoel je toch?
Ja, Paul van Gorcumquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:54 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Je bedoelt baron van Neemwegge, in De Diamant is hij de diamantair en geeft hij zelfs een diamant de naam Bassie en Adriaan, maar in Amerika wil hij ze juist pakken. Dat bedoel je toch?
Hij doet ook de stem van Gargamel van de Smurfen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:32 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja, het viel me nu trouwens ook op dat hij de stem is van Zazu in de Leeuwenkoning!
Drommels drommels drommels, ik heb m'n nachtrust hard nodig!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:40 schreef Roi het volgende:
Whehe iemand anders ook de (preview) van Shownieuws gezien?
De 2 DVD versie is completer. In de 5 DVD is vooral veel geknipt in de 5e DVD (Florida).quote:Op maandag 13 maart 2006 20:02 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb even een vraagje over de DVD's van Amerika, wat is het verschil tussen de 2DVD en 5DVD versie?
De Aadbaron is juist stoerquote:Op maandag 13 maart 2006 22:40 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben juist met de latere afleveringen opgevoed. In Amerika zitten een paar vage dingen, maar omdat ik zelf ook zo'n rondreis heb gemaakt zie ik veel bekends. Erg leuk.
Vlugge Japie vind ik meesterlijk. De dingen met de oude baron vind ik vaak minder leuk.
Die is geweldig. Leuker dan B100 en Handige Harry.quote:
Die bekaktheid is zo stoerquote:Op woensdag 12 april 2006 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die is geweldig. Leuker dan B100 en Handige Harry.
Het was ook een TVP. Mijn favoriete afleveringen blijven toch de reis door Europa en in Amerika. Met de Baron, B100 en Handige Harrie. Schitterend!quote:Op donderdag 13 april 2006 23:27 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Dit kan iedereen in dit topic wel beamen dacht ik zo![]()
De Schat vind ik ook leuk. De rest is bagger.quote:Op zondag 16 april 2006 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Mijn favoriete serie is de Kroon, gevolgd door de Verzonken Stad
Owja de Schat, met de B&A-boysquote:Op zondag 16 april 2006 17:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Schat vind ik ook leuk. De rest is bagger.
De clash tegen WVOSNTL.quote:
DOEN! Is echt leukquote:Op zondag 16 april 2006 22:11 schreef Mip1988 het volgende:
lang geleden dit topic
mijn favorietr serie is nog altijd de Verzonken Stad
ik had het er nog over met m'n broer om een keer naar dat kasteel te gaan uit de Kroon
FAN-TAS-TISCHquote:Op maandag 17 april 2006 23:59 schreef Wilfret het volgende:
Uitstekend nieuws van Bassie en Adriaan van Toor. De broers gaan weer samenwerken aan een nieuwe avonturenserie voor televisie. Bas van Toor: "Adriaan hoeft nu een jaar niet terug te komen in het ziekenhuis. Hij is kankervrij verklaard en daarom ging bij ons de vlag uit. We gaan om het te vieren met zijn tweëen werken aan een nieuwe serie Bassie en de ontvoering, die we in de zomer in Oostenrijk opnemen. Ik kan mijn geluk niet op
Bron:, RTL Boulevard
quote:Op maandag 17 april 2006 23:59 schreef Wilfret het volgende:
Uitstekend nieuws van Bassie en Adriaan van Toor. De broers gaan weer samenwerken aan een nieuwe avonturenserie voor televisie. Bas van Toor: "Adriaan hoeft nu een jaar niet terug te komen in het ziekenhuis. Hij is kankervrij verklaard en daarom ging bij ons de vlag uit. We gaan om het te vieren met zijn tweëen werken aan een nieuwe serie Bassie en de ontvoering, die we in de zomer in Oostenrijk opnemen. Ik kan mijn geluk niet op
Bron:, RTL Boulevard
Aad werkt in die serie alleen achter de camera.quote:
Volgens mij niet, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Hij speelde sinterklaas in de vorige Bassie-serie, dus niet als Baron.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:47 schreef Djaser het volgende:
Jammer maar ik ben toch benieuwd. Doet de baron wel mee?
In ieder geval heeft hij geen geniale plannen nodig. Gewoon even een spoor van slagroomtaartjes maken en die clown is zo gevangen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Hij speelde sinterklaas in de vorige Bassie-serie, dus niet als Baron.
En zeg nou zelf, heeft een geniaal persoon als de Baron nog enige uitdaging zonder die irritante acrobaat erbij?
Er komen "binnenkort" Special Editions van alle series. Je bent dus te laat, je kunt ze nu alleen maar voor het dubbele kopen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:08 schreef Croupouque het volgende:
Ik zou zo graag die oude series van Bassie en Adriaan op DVD willen hebben, maar ik zie ze nergens meer. Voorheen lagen ze altijd bij de Free Record Shop voor een euro of 7, maar op 'Bassie en Adriaan op reis door Europa, Deel 1 en 2' na heb ik er nergens eentje kunnen vinden.
Ik vond het al zo verdacht. Maar dat is goed nieuws! Althans, niet voor mijn portemonnee.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er komen "binnenkort" Special Editions van alle series. Je bent dus te laat, je kunt ze nu alleen maar voor het dubbele kopen.
Waarop baseer je dat er Special Editions uitkomen van de series? Op de officiele site van B&A kan ik dat nergens vinden?quote:Er komen "binnenkort" Special Editions van alle series. Je bent dus te laat, je kunt ze nu alleen maar voor het dubbele kopen.
Goeie keus!quote:Op maandag 31 juli 2006 22:34 schreef snellejelle het volgende:
ik heb vandaag de verdwenen kroon voor drie euro op de kop getikt
Moest je zin echt even drie keer lezen totdat ik doorhad dat je het over de DVD hadquote:Op maandag 31 juli 2006 22:34 schreef snellejelle het volgende:
ik heb vandaag de verdwenen kroon voor drie euro op de kop getikt
Bij de Bart Smit liggen ze ook nog wel volgens mij.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:08 schreef Croupouque het volgende:
Ik zou zo graag die oude series van Bassie en Adriaan op DVD willen hebben, maar ik zie ze nergens meer. Voorheen lagen ze altijd bij de Free Record Shop voor een euro of 7, maar op 'Bassie en Adriaan op reis door Europa, Deel 1 en 2' na heb ik er nergens eentje kunnen vinden.
sorry, de kroon zelf is me helaas nog niet geluktquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:11 schreef Zapper het volgende:
[..]
Moest je zin echt even drie keer lezen totdat ik doorhad dat je het over de DVD had![]()
Kun je niet beter wachten op de nieuwe versie? Dat wordt namelijk een digipak met alle afleveringen, voor zover ik weet. Op bol.com staat echter wel dat ie 210 minuten duurt dus of dat klopt niet, of er is flink in gesneden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:00 schreef snellejelle het volgende:
[..]
sorry, de kroon zelf is me helaas nog niet gelukt
heb trouwens ook het eerste deel van de reis door Europa gekocht. morgen even zoeken naar de andere delen
"ouderwets" is beter denk ik..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kun je niet beter wachten op de nieuwe versie? Dat wordt namelijk een digipak met alle afleveringen, voor zover ik weet. Op bol.com staat echter wel dat ie 210 minuten duurt dus of dat klopt niet, of er is flink in gesneden.
Fair enough.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:05 schreef snellejelle het volgende:
[..]
"ouderwets" is beter denk ik..
quote:Clown Bassie krijgt eigen tv-show bij regionale omroep
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 10 augustus 2006 @ 08:23
TelevisieClown Bassie komt met een 17-delige tv-serie die vanaf eind dit jaar te zien is bij diverse regionale omroepen. Het programma heet 'Bassie en zijn vriendjes' en moet educatief en vernieuwend worden, zo liet producent Image Media& TV woensdag weten.
In Bassie en zijn vriendjes is Bas van Toor, zoals de clown in het echt heet, voor het eerst te zien als entertainer en presentator van een interactief studioprogramma met kinderen. Hij wordt in de studio muzikaal begeleid door een klein orkest. Het programma heeft de gelijknamige titel als de theatertour waarmee Bassie dit en volgend jaar door Nederland trekt.
Bassie werd bekend als domme clown bij het duo Bassie& Adriaan. Broer Aad van Toor speelde de slimme acrobaat Adriaan. Jarenlang wisten Bassie& Adriaan talloze kinderen aan de buis te kluisteren met hun avonturen die ze over de hele wereld bracht, op de vlucht voor boeven en op zoek naar schatten.
Het hoesje en de prijs. Geen nieuwe content.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:32 schreef cootje_1983 het volgende:
Vandaag zouden de nieuwe dvd's van B&A uit moeten komen. Iemand ze al gezien in de winkel en zo ja, wat is er nieuw aan?
Niet echt boeiend dus om te kopen. Wel natuurlijk voor de echte die-hard fans, maar niet zoals ik die elke serie gewoon 1 keer op dvd bezit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het hoesje en de prijs. Geen nieuwe content.
Alleen de Europa serie is nu op 3 DVDs in plaats van zes, dat scheelt wel.
Ik koop ze ook niet. Tenzij de kroon beter beeld heeft dan de huidige.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:45 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Niet echt boeiend dus om te kopen. Wel natuurlijk voor de echte die-hard fans, maar niet zoals ik die elke serie gewoon 1 keer op dvd bezit.
Voor stukje zag er alweer lekker spannend uit, ik ga ook zeker kijkenquote:Op zondag 17 september 2006 11:00 schreef Mip1988 het volgende:
ergens deze week is een aflevering van 'Profiel' gewijd aan onze 2 helden
kijken dus!
Volgens mij wordt zijn nieuwe serie sowieso al op Nick uitgezonden en hij maakt ook een nieuw soort tvprogramma met kindertjes die iets kunnen.quote:Op woensdag 20 september 2006 00:27 schreef FredvZ het volgende:
Ik zag trouwens van de week een wagen van MTV/Nickelodeon bij Bas van Tor voor de deur staan. Mogelijk om te onderhandelen van terugkeer op TV van Bassie (of dat samen met Adriaan is weet ik niet)
Woensdagavond toch?quote:Op zondag 17 september 2006 11:00 schreef Mip1988 het volgende:
ergens deze week is een aflevering van 'Profiel' gewijd aan onze 2 helden
kijken dus!
Vanavond, vanwege bekervoetbal ga ik het ook opnemen.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:45 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ja 20.45 uur.. ga t zeker opnemen![]()
Zie fotoboek.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:17 schreef donald_dick het volgende:
wat is adriaan dik geworden!
Ik vind juist dat ie er slanker uitziet dan een paar jaar geleden... maar die coltrui kan een hoop gladstrrijken denk ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:17 schreef donald_dick het volgende:
Alcoholisme in combinatie met medicatie denk ik..quote:Op woensdag 20 september 2006 21:17 schreef donald_dick het volgende:
Ik denk dat ze 'm beiden wel vaker hebben geraakt, denk je niet?quote:Op donderdag 21 september 2006 11:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Alcoholisme in combinatie met medicatie denk ik..
Wel eens een bodybuilder gezien die ineens stopt? Ze hebben 25 jaar elke dat keihard lichamelijk werk gedaan. Als je dan ineens stopt, kom je echt wel aan hoor.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Alcoholisme in combinatie met medicatie denk ik..
Niet dus dankzij Donner en Dekkerquote:Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef Frey het volgende:
Het wordt vandaag nog herhaald. 14:00-14:35
Ik wou het graag opnemen met mijn HD-Recorder.quote:
Hierquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Iemand die misschien het liedje Erik de Viking voor me heeft?
Wou t gebruiken bij mn spreekbeurt over Vikings voor CKV
please?
Probeer www.bol.com eens.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Waar kopen jullie op het internet DVD's van Bassie & Adriaan? Maar dan wel orginele, net zoals je in de winkel koopt. Dus niet iets wazigs. Kan iemand ff de link ervan geven?
Nee. Die is verdwenen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb vandaag de DVD's ervan definitief besteld maar 'De verdwenen kroon' was niet meer leverbaar, zou die nog ergens in een winkel liggen?
De kwaliteit van de DVD zelf valt nogal tegen hoor. Ze hebben niet echt hun best gedaan om het te verbeteren. Niet dat ik ervan uitga dat ze dat wel hebben gedaan bij de nieuwe versie, maar hoop er niet al te veel op.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik wil 'De verdwenen kroon' van de DVD's van de goeie kwaliteit, dus nog met die mooie verpakking, maar die had ik toen niet kunnen bestellen aangezien die niet meer leverbaar is. Zijn er nog winkels waar ze de DVD's met de oude verpakking verkopen? Want die nieuwe verpakking is echt niks.![]()
Nouja maar ik heb hem nog niet, dus dan kan ik denk ik het beste toch die oude kiezen.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
De kwaliteit van de DVD zelf valt nogal tegen hoor. Ze hebben niet echt hun best gedaan om het te verbeteren. Niet dat ik ervan uitga dat ze dat wel hebben gedaan bij de nieuwe versie, maar hoop er niet al te veel op.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Onlangs heeft u de DVD ‘Bassie en Adriaan – op reis Door Europa’ bij ons besteld
met bestelnummer: 6221453300.
De releasedatum van deze titel is door de
filmmaatschappij echter uitgesteld naar 15 mei 2007. Zodra we de
DVD binnen hebben, sturen we deze naar u op. Onze excuses
voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Dan zul je even moeten wachten tot morgen, ik ben er niet op geabonneerdquote:Op woensdag 25 april 2007 18:05 schreef wonderer het volgende:
ik ben nu wel heel benieuwd naar dat artikel. Zou je het voor me kunnen scannen/fotograferen misschien? Ben zelf niet in staat om even naar de winkel te lopen
Wat wil je daarover weten?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:53 schreef JOO het volgende:
weet iemand wat meer over b en a en de verdwenen tros ster?
vergeten, ik ben bang dattie al met het oud papier mee isquote:Op maandag 30 april 2007 17:19 schreef wonderer het volgende:
Geen idee.
Heeft iemand dat artikel in de varagids al digitaal trouwens?
Beelden op internet weet ik niet, als ze er al staan, zal het niet lang duren met de hetze die de broers voeren tegen illegaal materiaal online.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:37 schreef JOO het volgende:
Of er video beelden zijn op internet of plaatjes en waarom deze niet of dvd is uit gebracht.
Oh, nou ja.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
vergeten, ik ben bang dattie al met het oud papier mee is
Neem maar van mij aan, Bassie stonkquote:
Helemaal weet ik het ook niet, eigenlijk. Volgens mij heeft Vlugge Japie de gouden trosster gejat en gaan B&A daar met hulp van kinderen achteraan, iets in die richting. Ik heb het zelf ook nooit gezien, maar aangezien het uit 1994 zal je er weinig aan missen wat kwaliteit betreft. Dat gooiden ze na de verzonken stad overboordquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:16 schreef GSMboy het volgende:
Waar ging Bassie en de verdwenen trosster over?
ja, doh, over een trosster, maar is er een volledig verhaal?
De kinderen denken dat ze het beter dan B&A kunnen en gaan hem zelf vangen. Dit doen ze zo snel dat de Tros boos naar B&A belt omdat daar toch een aantal afleveringen mee gevuld hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Helemaal weet ik het ook niet, eigenlijk. Volgens mij heeft Vlugge Japie de gouden trosster gejat en gaan B&A daar met hulp van kinderen achteraan, iets in die richting. Ik heb het zelf ook nooit gezien, maar aangezien het uit 1994 zal je er weinig aan missen wat kwaliteit betreft. Dat gooiden ze na de verzonken stad overboord
Dat heeft hij vaker gedaan, dus dat zou best kunnen kloppen jaquote:Op donderdag 6 december 2007 10:55 schreef Urquhart het volgende:
Volgens mij speelde afgelopen zondag de baron, de sinterklaas bij Life & Cooking.
Ja, hij deed het zeker leuk. Mocht Bram er nog eens mee stoppen, is hij zeker een goede vervanger.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat heeft hij vaker gedaan, dus dat zou best kunnen kloppen jaWas het leuk?
In welk opzicht? foto maken op positie beveiligingscamera?quote:Op donderdag 6 december 2007 16:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zat een paar dagen trouwens Chitty Chitty Bang Bang te kijken en het is vrij zeker dat B&A die ook hebben gezien voor Aad het verhaal van de Kroon ging schrijven.
De finale van de kroon, met de doek voor het viaduct en de kooi erachter.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:20 schreef jeoren het volgende:
[..]
In welk opzicht? foto maken op positie beveiligingscamera?
Ja ik ook, ik heb het wel op DVD maar het is toch leuk als het op TV komt.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:21 schreef Grulez het volgende:
Ik mis trouwens B&B op tv (bij nickelodeon ofzo)...
2003-2004 volgens mij. Ik zat in Amerika toen en heb het niet gezienquote:Op woensdag 26 december 2007 19:46 schreef Urquhart het volgende:
Weet iemand in welk jaar die Bassie & Adriaan marathon op Nickeleon ook alweer was? Het was op een oudjaarsdag. Geweldig was dat, de hele dag heb ik toen zitten kijken
58%quote:Op donderdag 6 december 2007 17:11 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb een torrent gevonden met B&A-spul
Download wel sloom
Dat was inderdaad geweldig. En ik heb gewoon de hele marathon nog als opname liggen, dus als ik er eens zin in heb, dan kan ik kijken. Alleen is het grote nadeel dat de series in de marathon de bewerkte versies zijn. Ik zie liever de originele versies.quote:Op woensdag 26 december 2007 19:46 schreef Urquhart het volgende:
Weet iemand in welk jaar die Bassie & Adriaan marathon op Nickeleon ook alweer was? Het was op een oudjaarsdag. Geweldig was dat, de hele dag heb ik toen zitten kijken
Het was VOOR Dieren toch? En dat was 2004.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:32 schreef benafan het volgende:
dit is pas nostalgie Berrie20!
Wat een geweldig font wat dat, heeft iemand hier nog meer informatie over.
@ wonderer, ik geloof dat het 2004-2005 was hoor;)
Bodoni geloof ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:10 schreef berrie20 het volgende:
Wie weet hoe deze font heet van Bassie en Adriaan?
[ afbeelding ]
Wie heeft er dus weer gelijk?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:51 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Ik heb nagezocht wanneer de marathon was. En ik quote Adriaan in één van zijn aankondigingen:
"Maar er zijn in het jaar 2003 ook leuke dingen gebeurd. Want vorige week, toen hadden we op onze homepage de miljoenste bezoeker."
Dus 2003/2004.
Bedankt. Ik vraag me af of Bassie en Adriaan die kabelpont zelf bij dat kasteel hebben geinstalleerd voor de opnamen of dat ie in de loop van de tijd is weggehaald. Op oude en nieuwe foto's van het kasteel is al een vaste verbinding van oever naar kasteel, dus ik snap de noodzaak van de kabelpont niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:30 schreef wonderer het volgende:
Da's een kabelpont.
Dat heb ik me ook een tijdje afgevraagdquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:43 schreef jeoren het volgende:
[..]
Bedankt. Ik vraag me af of Bassie en Adriaan die kabelpont zelf bij dat kasteel hebben geinstalleerd voor de opnamen of dat ie in de loop van de tijd is weggehaald. Op oude en nieuwe foto's van het kasteel is al een vaste verbinding van oever naar kasteel, dus ik snap de noodzaak van de kabelpont niet.
Waarom is ie dan nu weggehaald?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die kabelpont hoorde trouwens bij het kasteel.
Geen flauw idee. Te gevaarlijk?quote:
Het politiebureau uit de Verdwenen Kroon ligt in Schoonhoven, dacht ik. Het politiebureau uit de Plaaggeest, het Geheim van de Schatkaart en de Reis vol Verrassingen is hetzelfde politiebureau, en dat is wel die uit Vlaardingen. Adres is: Delftseveerweg 40, 3134JJ Vlaardingen. Het ziet er nu nog steeds uit als in de Reis vol Verrassingen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:57 schreef jeoren het volgende:
Andere vraag; wat is het adres van het politiebureau in Vlaardingen uit de serie De Verdwenen Kroon? En zijn er behalve de stadsgehoorzaal (Plaaggeest) en het boevenhuis (Geheim van de Sleutel) nog andere prominente locaties in Vlaardingen en omgeving?
Bedankt voor de info. Wat betreft die website, bedoel je misschien http://www.adriaan-homepage.nl/ ?quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:25 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Het politiebureau uit de Verdwenen Kroon ligt in Schoonhoven, dacht ik. Het politiebureau uit de Plaaggeest, het Geheim van de Schatkaart en de Reis vol Verrassingen is hetzelfde politiebureau, en dat is wel die uit Vlaardingen. Adres is: Delftseveerweg 40, 3134JJ Vlaardingen. Het ziet er nu nog steeds uit als in de Reis vol Verrassingen.
Enkele andere plekken zijn:
Lickebaertbos, de staplaats van de caravan in de latere series.
Zowel het boevenhuis van de Baron uit de Schatkaart, als de schuilplaats van de boeven uit de Sleutel staan in Vlaardingen.
Er was eerst een site met allerlei informatie over Bassie en Adriaan. Echt geweldig, maar volgens mij is hij uit de lucht gehaald, want ik kan hem niet meer vinden.
Kom kom.quote:
Nou Bassie is zelf te zien op het einde, dus medewerking, aldus lijkt het me stug dat het gedubt is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:55 schreef wonderer het volgende:
Ik herken de andere stemmen niet eens... Zouden ze die gedubt hebben vanwege rechten of zo?
Vandaar ook andere stemmenquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:54 schreef Prinsesje4you het volgende:
[..]
Nou Bassie is zelf te zien op het einde, dus medewerking, aldus lijkt het me stug dat het gedubt is.
Ja, Bassie past er prima tussenquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:13 schreef Adelante het volgende:
Die BBQ![]()
![]()
Wat 'n tokkies toch op zo'n camping
Bassie en de belastingdienst bedanken je nogmaals vriendelijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:02 schreef Mip1988 het volgende:
ik kwam van de week oude LP's tegen van B&A
prachtig
Inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2008 11:27 schreef Litso het volgende:
Met die hand erbij zie je pas echt hoe dik zijn hoofd geplamuurd is
Het is toch ook een clown hequote:Op maandag 15 september 2008 11:27 schreef Litso het volgende:
Met die hand erbij zie je pas echt hoe dik zijn hoofd geplamuurd is
Ik weet het denk ik ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:24 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik weet lekker waar je bassie en adriaan afleveringen op vhs voor een kwartje kan kopen
Maar ik zeg het pas als ik zelf de leukste heb uitgekozen
Natuurlijkquote:Op donderdag 11 december 2008 12:00 schreef Adelante het volgende:
iedereen al op bassie gestemd voor de gouden loekie?
quote:Op donderdag 11 december 2008 12:00 schreef Adelante het volgende:
iedereen al op bassie gestemd voor de gouden loekie?
Bron?quote:Op maandag 29 december 2008 18:32 schreef kiafie het volgende:
gelukkig komt er volgend jaar een nieuwe kinderzender waar bassie en adriaan weer worden uitgezonden !!
Paar jaar terug op Oudjaarsdag die marathonquote:Op zondag 28 december 2008 23:07 schreef W00fer het volgende:
Wordt tijd voor weer good old Kindernet op TV.
24 uur per dag goede tv. 's nachts de berenboot en daarna B&A.
Bron?quote:Op maandag 29 december 2008 18:32 schreef kiafie het volgende:
gelukkig komt er volgend jaar een nieuwe kinderzender waar bassie en adriaan weer worden uitgezonden !!
Op zijn site staat:quote:
quote:Dus effe zoeken, maar dan kom je mij beslist ergens tegen op het scherm.
En ik mag er nog niet alles over vertellen, maar eind februari ben ik zowel met Bassie & Adriaan als met mijn nieuwe solo tv-series straks elke dag twee keer een half uur te zien op een nieuwe kinder,- en jeugd zender. Deze zender is dan digitaal en in heel Nederland en België te ontvangen.
elke digitale aanbieder, dus ook UPC en KPNquote:Op woensdag 31 december 2008 17:57 schreef W00fer het volgende:
Zeker weer alleen op Ziggo of @Home ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |