abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 14:24:16 #1
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14079400
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
fijn dat jullie het 4e deel van het B&A (Achtergrond)muziektopic hebben weten te vinden!

De vorige, volle topics:

Bassie & Adriaan muziek
Muziek in 'Bassie & Adriaan' {2}
Bassie & Adriaan Muziek - Deel 3

Het huidige B&A discussietopic:

Bassie & Adriaan deel 15

Hèt Bassie & Adriaan muziekoverzicht:

http://www.bassieenadriaan.nl


Laatste belangrijke updatepost voor de site:

quote:
Ik lees net dat het thema van Kapitein Zeppos 'Living it up' heet van Bert Kaempfert.
Als dit klopt, hebben we misschien weer een nummer erbij!!!

Die naam Bert Kaempfert kwam me al bekend voor
maar hij is dus de man die 'de dansende waterlelies' heeft geschreven voor de Efteling.
Ik geloof dat dat nummer Afrikaan Beat heet als ik me niet vergis, dus ook een bekende naam in muziekland, nu Living it up vinden om te horen of het echt die tune is...

Ik kom erachter dat Living it up inderdaad theme of Captain/Kapitein Zeppos is. Nu nog een fragment horen om te weten of het dat nummer is.

De beste man heeft ook een versie van In The Mood uitgebracht, maar dat is nog steeds niet de versie die we zoeken. Geldt ook voor Glenn Miller en Bennie Goodman...

-the search continues-


quote:
Ik heb vandaag 2 muziekkenners, waarbij ik ooit als radiopresentator gewerkt heb gemaild. Er is nog een 3e, gevraagd of ze de mail door willen sturen en dan willen kijken naar de onbekende fragmenten.

hooggespannen verwachtingen


en laten wij dat dan ook doen!

Met dank aan De_Maestro die een dezer dagen Aad Klaris en Mauricio Mantille gaat opbellen!!!

Zie: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm voor de vragen die De_Maestro gaat stellen.

En dan vanaf nu weer verder in dit topic!

[Dit bericht is gewijzigd door djkoelkast op 23-10-2003 14:51]

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 14:25:51 #2
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14079437
De titel moet natuurlijk 4 zijn, niet 5...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 23 oktober 2003 @ 14:28:48 #3
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14079511
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:24 schreef djkoelkast het volgende:

Met dank aan De_Maestro die een dezer dagen Aad Klaris en Mauricio Mantille gaat opbellen!!!


Mooie opening!
En vanavond gaat het trouwens gebeuren (nu maar hopen dat ze thuis zijn)! Lees hier de vragen: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm
Ook ik hoop uiteraard dat we weer veel muziek zullen vinden!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 14:32:52 #4
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14079624
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:28 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Mooie opening!
En vanavond gaat het trouwens gebeuren (nu maar hopen dat ze thuis zijn)! Lees hier de vragen: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm
Ook ik hoop uiteraard dat we weer veel muziek zullen vinden!


dank je, heb ook je site toegevoegd nu
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 23 oktober 2003 @ 14:34:08 #5
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14079658
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:32 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

dank je, heb ook je site toegevoegd nu


- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  donderdag 23 oktober 2003 @ 14:44:20 #6
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 14:52:24 #7
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14080164
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:44 schreef Summoner het volgende:
Nummer 4
Waarvoor mijn hartelijke dank
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:06:06 #8
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14082073
Mensen, de opneemapparatuur lijkt te werken!
Dus...als alles goed gaat, morgen de antwoorden op de vragen en over een maandje (sorry dat het zo lang duurt... ) de gesprekken in MP3-formaat te downloaden!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  donderdag 23 oktober 2003 @ 17:11:51 #9
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_14083775
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:28 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Mooie opening!
En vanavond gaat het trouwens gebeuren (nu maar hopen dat ze thuis zijn)! Lees hier de vragen: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm
Ook ik hoop uiteraard dat we weer veel muziek zullen vinden!


Laten we het hopen. Aad zal wel denken : weer iemand over die Bassie &* Adriaan muziek
  donderdag 23 oktober 2003 @ 17:31:25 #10
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14084224
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:11 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Aad zal wel denken : weer iemand over die Bassie &* Adriaan muziek


Haha, ja, maar ik zal wel zeggen dat we uit hetzelfd nest (Fok! Forum)zijn!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14094811
ik had laatst die cd Bassie speelt mondharmonica gekocht
opzich mooie muziek maar niet echt denderend
één nummer is wel helemaal geweldig namelijk Desperado
dat nummer speelt hij ook in de Amerkia aflevering
misschien kan ik hem voor jullie rippen zodat hij bij de andere muziek kan want ik vind dit echt muziek waarbij je een B&A amerika gevoel krijgt
ECHT SUPER !!!
Wat zeg ie?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 07:53:13 #12
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_14097341
@DJKoelkast

Op bassieenadriaan.nl staat bij Arpegiator:
'De Verzonken Stad' - Wanneer Bassie & Adriaan een eiland bezoeken komt Adriaan er via een spiegel aan een brillenrek achter dat de Baron, Vlugge Japie en B2 hun achtervolgen. B&A proberen hun vervolgens af te schudden. Op een gegeven moment stopt dit nummer en begint het nummer Equinoxe.

In plaats van Equinoxe is het Magnetic Fields dat begint.
Ik heb De Verzonken Stad gisteravond nog gekeken (opname vd Tros).

VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
  Moderator vrijdag 24 oktober 2003 @ 08:59:52 #13
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14097823
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 07:53 schreef FreekM het volgende:
@DJKoelkast

Op bassieenadriaan.nl staat bij Arpegiator:
'De Verzonken Stad' - Wanneer Bassie & Adriaan een eiland bezoeken komt Adriaan er via een spiegel aan een brillenrek achter dat de Baron, Vlugge Japie en B2 hun achtervolgen. B&A proberen hun vervolgens af te schudden. Op een gegeven moment stopt dit nummer en begint het nummer Equinoxe.

In plaats van Equinoxe is het Magnetic Fields dat begint.
Ik heb De Verzonken Stad gisteravond nog gekeken (opname vd Tros).


Omdat ik zelf helaas niet in bezit ben van de originele band heb ikhet overgenomen van degenen die het op die manier hebben opgegeven.

Alle opmerkingen zijn altijd welkom!

Welke versie van Equinoxe gaat het om?

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 24 oktober 2003 @ 09:58:13 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14098641
één van de muziekkenners die ik heb gemaild heeft gereageerd en gaat een kijkje op de site nemen, ik hoop dat hij iets herkent!!!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 10:55:12 #15
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14099902
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 08:59 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Omdat ik zelf helaas niet in bezit ben van de originele band heb ikhet overgenomen van degenen die het op die manier hebben opgegeven.

Alle opmerkingen zijn altijd welkom!

Welke versie van Equinoxe gaat het om?


Staat er niet bij, maar Equinoxe moet dus in dit geval Magnetic Fields Part 1 zijn. Ook ik heb de originele band bekeken en het is geen Equinoxe wat er na Arpegiator komt.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14142055
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 09:19 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Mijn vader zei:

het gitaartje ken ik niet direct, maar die fluit, da's Jethro Tull

en mijn vader heeft een heleboel Jethro Tull platen en hij is een muziekkenner, dus ik denk dat het wel klopt (maar ook hij kan zich vergissen natuurlijk maar ik denk wel dat we in die richting moeten zoeken.)

Het meest benieuwd ben ik naar het nummer waarbij Adriaan uit het vliegtuig springt, dat vind ik zoooo goed !!!


ik ken die hele Jethro Tull niet maar ik dacht als jullie zeker weten dat het nummer van hem komt dan moet het toch niet moeilijk zijn om hem te vinden
dus ik heb 10 tallen nummers van hem gedownload en beluisterd
maar ik heb niks gevonden, en volgens mij is hij het ook helemaal niet want hij heeft naar mijn inziens hele andere muziek
Wat zeg ie?
pi_14144200
Ehm, gaan we al een keer concrete plannen verzinnen voor de B&A muziektour ? Datum en tijd enzo, of wat data verzinnen en de beste uitkiezen. Of moeten we eerst wachten tot Mantille gebeld is?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 26 oktober 2003 @ 12:36:36 #18
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14144229
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 12:35 schreef hinse het volgende:
Ehm, gaan we al een keer concrete plannen verzinnen voor de B&A muziektour ? Datum en tijd enzo, of wat data verzinnen en de beste uitkiezen. Of moeten we eerst wachten tot Mantille gebeld is?
Ja, lijkt me een goed plan, maar waarom wil je wachten tot Mantille gebeld is? Wil je bij hem ook nog langsgaan? Ik denk dat er bij hem niks te zien/te halen valt wat betrefd B&A.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14145792
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 12:36 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ja, lijkt me een goed plan, maar waarom wil je wachten tot Mantille gebeld is? Wil je bij hem ook nog langsgaan? Ik denk dat er bij hem niks te zien/te halen valt wat betrefd B&A.


Nee, maar dan hebben we misschien nog wat extra specifieke vragen te stellen aan Aad Klaris, als Mantille eenmaal gebeld is .

Als we eenmaal bij Aad Klaris zijn, kunnen we even alle gesprekken met hem opnemen. Dan kunnen we achteraf niet vergeten wat hij nou verteld had . Als hij het niet toestaan, zullen we een geheim afluisteraparaatje ergens moeten plaatsen .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 26 oktober 2003 @ 13:47:47 #20
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14146070
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 13:38 schreef hinse het volgende:

[..]

Nee, maar dan hebben we misschien nog wat extra specifieke vragen te stellen aan Aad Klaris, als Mantille eenmaal gebeld is .

Als we eenmaal bij Aad Klaris zijn, kunnen we even alle gesprekken met hem opnemen. Dan kunnen we achteraf niet vergeten wat hij nou verteld had . Als hij het niet toestaan, zullen we een geheim afluisteraparaatje ergens moeten plaatsen .


Hahaha, hier hebben we de Woonbrigade!
Maar ik begrijp wat je bedoeld, tsja, ik hoop dat we naar z'n studio mogen enzo, maar ik hoop vooral dat hij ons de muziek van B&A laat horen en nog liever meegeeft. Ach ja, de foto's krijgen we sowieso om in te scannen, dus dat is al iets.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14147712
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 13:47 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Hahaha, hier hebben we de Woonbrigade!
Maar ik begrijp wat je bedoeld, tsja, ik hoop dat we naar z'n studio mogen enzo, maar ik hoop vooral dat hij ons de muziek van B&A laat horen en nog liever meegeeft. Ach ja, de foto's krijgen we sowieso om in te scannen, dus dat is al iets.


Klaris moet voor ons een live concert geven van al zijn composities
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_14147748
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:44 schreef hinse het volgende:

[..]

Klaris moet voor ons een live concert geven van al zijn composities


haha ja das een goed idee
  zondag 26 oktober 2003 @ 14:47:11 #23
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14147763
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:44 schreef hinse het volgende:

[..]

Klaris moet voor ons een live concert geven van al zijn composities


Zekers en dan moeten we eigenlijk muziek meekrijgen, dat is toch wel het hoogste goed wat we krijgen kunnen!
Maar hoe gaan we dat ooit voor elkaar krijgen...
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14147934
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:47 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Zekers en dan moeten we eigenlijk muziek meekrijgen, dat is toch wel het hoogste goed wat we krijgen kunnen!
Maar hoe gaan we dat ooit voor elkaar krijgen...


Het heel lief vragen hehe
  zondag 26 oktober 2003 @ 15:00:48 #25
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14148074
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:55 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Het heel lief vragen hehe


Kunnen we geen dame bij het gezelschap voegen?! Dat zal denk ik meer effect hebben!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')