abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 21:16:42 #1
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655326
Hey, ik was daarnet met een groep van zo'n 7 man sneeuwballen aan het gooien op wat muren van huizen. Toen gooiden we een sneeuwbal op zo'n ruikeluishuis en toen kwam er zo'n gek naar buiten. Wij dus natuurlijk snel wegfietsen en die vent stapt in zn auto. Maar we hadden hem afgeschut dus wij dachten dat we veilig waren. Maar toen ik naar huis fietstse met wat andere vrienden toen besprong die vent mij ineens vanuit een zijstraat en ik viel van me fiets. En die vent pakte me toen bij me kraag en gaf me een volle klap in me gezicht. Daarna begon ie zeer gewelddadig vragen te stellen met zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.

Nu is mijn vraag; wat kan ik hier tegen doen? Aangifte? En wat doet de politie er dan aan?
Alvast bedankt voor de replys

Oh, trouwens. Vlak voor ie ging had ie me weer vastgepakt. Toen vroeg ie aan zijn zoon (die mij kent) hoe ik heet. Daarna gaf ie mij nog een klap en toen zei ie dat als er het komende jaar ook maar íets gebeurt, dat ie dan naar mij toe komt. Oftewel, hij heeft me ook nog bedreigd.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_32655399
Aangifte is altijd mogelijk, maar die vent heeft gewoon zn buik vol van kutkinderen als jij en je vriendjes.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 21:19:32 #3
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655403
Ik ben trouwens 17 jaar, en de rest van me vrienden zijn ook 17, 16 en 15.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 28 november 2005 @ 21:20:23 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655421
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Argento het volgende:
Aangifte is altijd mogelijk, maar die vent heeft gewoon zn buik vol van kutkinderen als jij en je vriendjes.
En dan maar gewoon der flink op los slaan?
pi_32655422
ooooooh sorry, ik had je, gezien je relaas, niet ouder geschat dan 11.

niks gezegd!

Hoewel, dat van die aangifte staat natuurlijk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32655457
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:20 schreef Devolution het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Daarom zeg ik ook dat je aangifte kunt doen.
pi_32655485
Ik geloof er weinig van dat die vent gaat flippen door 1 sneeuwbal. Weet je zeker dat het geen ijsbal was die je door een open raam naar binnen gooide ofzo?
  maandag 28 november 2005 @ 21:26:25 #8
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655587
Nee. ik zweer je dat het 1 "zachte" sneeuwbal was. Maar het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat er meerdere keren is voorgevallen, maar dat zijn wij dan iig niet geweest. Maarja, ik denk dat die vent nogal snel conclusies trekt, en pakt wat ie pakken kan. In dit geval ons.
pi_32655698
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Devolution het volgende:
Is aan je gedrag niet te merken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 28 november 2005 @ 21:31:27 #10
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655742
Ja kom op zeg, laat die "wat kinderachtig" reacties der ff buiten. Dat het kinderachtig is weet ik ook wel, maar die klappen waren dat allerminst... Dus wat kan ik er dan tegen doen?
pi_32655769
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32655858
dus 5 tegen 1, en jij hebt met al je vrienden klappen gekregen, sloeg je bewust niet terug, of was die vent 4x4 ofzo
pi_32655872
Aangezien je hier gewoon post vallen die klappen wel mee, dus moet je je niet aanstellen. Dit is gewoon je verdiende loon om als 17(!) jarige sneeuwballen te gooien.
pi_32655893
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Mute_Me het volgende:
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
true, en ik (ook 17) had die vent gewoon een knal verkocht hoor
Gewoon, omdat het kan.
  maandag 28 november 2005 @ 21:37:35 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32655903
Ik zou aangifte doen. Het lijkt me dat de politie er genoeg mee kan. Overleg anders met hun
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32655928
quote:
haha kneus!
Ah gut, zure hoer dat je bent .

OT: gewoon aangifte doen, het is niet normaal dat iemand je afrost om een sneeuwbal, zo zal de politie er ook over denken. Zeker als je een paar getuigen hebt sta je sterk! Succes!
pi_32655934
Klaag hem aan voor verkrachting, dat zal hem leren.
  maandag 28 november 2005 @ 21:39:17 #18
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32655953
wahahahaha keihard geownt

dom kutkind, op je 17de nog sneeuwballen gooien, dan vraag je er toch gewoon om
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32656055
[sarcasme]
tuurlijk iemand in elkaar slaan omdat hij een sneeuwbal gooide is heel normaal
[/sarcasme]

aangifte doen van mishandeling, sinds wanneer kan het niet meer met woorden alleen afgestraft worden.

sneeuwballen blijft leuk werk zolang je er maar niet iemand meet pijn doet of iets vernield

ben zelf 23 en mag het zelf nog al te graag doen als ik de kans krijg
Signature? daar doe ik niet aan.
pi_32656073
quote:
We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan.
Erg verstandig ja...
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_32656077
Kneus weet je waar ie woont?

Vanavond heen, alle ruiten inketsen, gaypride worldwide op die auto zetten, 30 eieren kopen en allemaal tegen de muren van ze huis gooien, gaat er nooit meer uit.
Graffiti ook nog mogelijk die vent zal het bekopen.
JOHNNY HEITINGA
pi_32656136
Sneeuwballen gooien..mwoah
Maar wat een eikel man..
Dus zeker aangifte doen
Salsa Española
pi_32656196
Dat je klappen krijgt vind ik wel terecht. Als je sneeuwballen wilt gooien doe je dat maar lekker op je eigen huis.
Wartaal.
pi_32656202
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:43 schreef Arti het volgende:
[sarcasme]
tuurlijk iemand in elkaar slaan omdat hij een sneeuwbal gooide is heel normaal
[/sarcasme]

aangifte doen van mishandeling, sinds wanneer kan het niet meer met woorden alleen afgestraft worden.
Welke mishandeling Hij heeft zojuist een paar klappen gekregen en post gewoon op 't forum, dus zal het geen zak voorgesteld hebben. En nee, met woorden afstraffen helpt ook niet, want dat wordt het juist leuk voor dit soort kleuters om met 7 man een ouwe man de pesten. Een corrigerende tik is in dit geval een uitstekende oplossing blijkt maar weer
pi_32656203
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:

Vanavond heen, alle ruiten inketsen, gaypride worldwide op die auto zetten, 30 eieren kopen en allemaal tegen de muren van ze huis gooien, gaat er nooit meer uit.
Graffiti ook nog mogelijk die vent zal het bekopen.
en daarna kun je lekker een celletje met hem delen
Gewoon, omdat het kan.
pi_32656218
Hoeveel schade heb je aan je gezicht?
pi_32656236
Ga in ieder geval alsjeblieft de politie niet lastig vallen, want die hebbn wle wat beters te doen van onze belastingcenten
pi_32656272

Shit man, ik probeer het me echt te visualiseren die ondervraging met af en toe een klap tussendoor.

Hee wat deed je net ?? poef poef
He vind je dat normaal he sneeuwballen tegen mijn ruit gooien? Kabeng
Durf je niks meer te zeggen he? knal pieuw boef
Ik weet je te vinden hoor? Pow doinggggg

Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 28 november 2005 @ 21:53:14 #29
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32656315
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:
Nee, hij gooide sneeuwballen tegen een huis waar hij niet van wist waar het stond
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_32656317
Hij moet zijn handen thuishouden. Aangifte doen samen met je vrienden. De politie trekt het dan wel na.
pi_32656319
He en je zet in je fotoboek dat je een man bent maar dat klopt niet je moet zetten dat je een mietje bent!
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_32656353
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:29 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Is aan je gedrag niet te merken.

En voor de rest: het slaan valt onder 'mishandeling', dus daar kun je aangifte van doen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32656373
Jaaaa! Laten we de wereld met nog meer geweld voeden. Er is nog lang niet genoeg. .
pi_32656375
lol
pi_32656426
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:53 schreef TranceAction het volgende:
He en je zet in je fotoboek dat je een man bent maar dat klopt niet je moet zetten dat je een mietje bent!
Daar staat al dat de Audi TT z'n favoriete auto is, dus kunnen de conclusies vanzelf wel getrokken worden
  maandag 28 november 2005 @ 22:03:45 #36
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32656589
Jezus man jij wordt vastgehouden en je vriendjes staan eromheen? Lekkere vrienden heb jij
En je had gewoon terug moeten meppen want dat heet zelfverdediging... mietje.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 28 november 2005 @ 22:08:56 #37
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32656751
Kappen met het gooien van sneeuwballen, idioot.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 28 november 2005 @ 22:11:26 #38
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32656841
Ja iedereen kan wel stoer doen met "ja had em teruggemept" maar deze vent was echt gestoord. Van dat volk dat rustig een geweer trekt als je op em mept. En hij weet ook waar ik woon etc, dus ik kijk wel uit.

De anderen: bedankt Ik ga morgen es ff langs bij de politie.
pi_32656853
Eigen schuld dikke bult
  maandag 28 november 2005 @ 22:13:11 #40
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32656895
Altijd grappig om vanachter een browser te beweren dat je terug had geslagen. Uhuh
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32656953
Aangifte doen.
Was laatst bij een rechtszaak waar een man een jongen van een jaar of 15 even bij de arm had gepakt en stevig had toegesproken en door elkaar gerammelt oid (dus nog niet eens geslagen). Die kreeg volgens mij een boete van 600 euro
How rude!
  maandag 28 november 2005 @ 22:16:02 #42
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32656984
Oh, en mijn "schade"; ik kon vlak na de klap ff niks meer horen bij me rechteroor, maar nu gaat het wel weer. Ik hoor alles nog wel dof. Mijn linkeroor is opgezwollen..
pi_32657294
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:16 schreef Devolution het volgende:
zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.
Met zijn vijven laten jullie je zo nu en dan een klap verkopen terwijl volwassenen uit de straat komen kijken ???
Staat die vent bekend als ontsnapte tbs' er ofzo
  maandag 28 november 2005 @ 22:36:12 #44
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_32657640
Dit soort gebeurtenissen blijven aan je plakken.

En terecht.
Ik had je ook helemaal lens geschopt.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_32658589
Voor iedereen die loopt te verkondigen dat het "terecht" is dat hij klappen kreeg: Dit soort gedrag is dus precies waar dit land kapot aan gaat, ik ben geen moraalridder maar die campagne m.b.t. dat korte lontje is hier prima van toepassing op.
Ik hou de kinderen hier voor de deur ook in de gaten als ze aan het spelen zijn met sneeuwballen of wat dan ook tussen de auto's, en als ik vindt dat ze te ver gaan zeg ik er wat van en dat is vaak voldoende ... Iedereen heeft vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald of een sneeuwbal gegooid, en zolang je geen schade aanricht is er niks aan de hand.

En voor TS: morgen idd aangifte doen ... dit is echt geen NORMAAL gedrag.
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
pi_32658915
Ik had willen antwoorden met 'van een sneeuwbal gooien is nog nooit iemand doodgegaan', ware het niet dat dat vlak voor mijn deur wel het geval was .
pi_32659121
hmm, ik vind het niet echt normaal dat die meneer gewoon opeens gaat slaan. Zo erg is het toch niet als iemand perongeluk een sneeuwbal tegen je raam gooit?

Die meneer is toevallig wel volwassen en TS en vrienden (nog) niet. Ik vind het persoonlijk niet echt kunnen.

TS kan zeker aangifte doen wegens mishandeling, en die bedreigingen kun je er ook bij vermelden. Ik zou het ook meteen doen, je kunt nu zelfs de blauwe plekken e.d. laten zien (ook even foto's van maken voor de zekerheid natuurlijk).

Ik vind het in ieder geval zeker niet 'terecht' en zeker niet kunnen dat die meneer zomaar is gaan slaan. Ook goed dat jullie niet terug hebben geslagen, dat helpt nog minder, geweld los je niet op met geweld! En morgen meteen aangifte doen!

Sterkte met je oren ook trouwens
  maandag 28 november 2005 @ 23:38:54 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32659552
Als hij je een beetje door elkaar gerammeld en even goed toegesproken had dan had had hij m'n zegen gehad. Maar slaan kan gewoon niet. Ga eens met de politie praten, die kunnen je eea verder uitleggen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:03:38 #49
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32660387
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:07 schreef Holyjoe het volgende:
Voor iedereen die loopt te verkondigen dat het "terecht" is dat hij klappen kreeg: Dit soort gedrag is dus precies waar dit land kapot aan gaat, ik ben geen moraalridder maar die campagne m.b.t. dat korte lontje is hier prima van toepassing op.
Ik hou de kinderen hier voor de deur ook in de gaten als ze aan het spelen zijn met sneeuwballen of wat dan ook tussen de auto's, en als ik vindt dat ze te ver gaan zeg ik er wat van en dat is vaak voldoende ... Iedereen heeft vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald of een sneeuwbal gegooid, en zolang je geen schade aanricht is er niks aan de hand.

En voor TS: morgen idd aangifte doen ... dit is echt geen NORMAAL gedrag.
Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Wat mij betreft is een flinke stamp onder hun nondeju dan zeer okay.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32663540
Die man is ook onverstandig geweest, hij had ze alle zeven aan moeten houden; dat had 'ie indien nodig ook nog eens 'gepaste dwang' toe kunnen passen zonder repercussies

Nu heeft 'ie zich aan een strafbaar feit schuldig gemaakt, of TS daardoor schade heeft geleden is irrelevant, want het criterium of er sprake is van mishandeling moet je zoeken in 'opzettelijk pijn doen'. En zeker met 6 getuigen erbij is dat van die meneer niet heel verstandig.

(juridische noot: als nu de opvoedkundige tik wel toegestaan was, zou die meneer zich op een analogie met zaakwaarneming kunnen beroepen , want dat TS eens een keer goed op z'n donder moet krijgen, lijkt me wel duidelijk. 17 en dan nog kloten met sneeuwballen )
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:01:20 #51
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32664076
Gezeik over die leeftijd en sneeuwballen gooien. Soms dan komt het kind in een ieder gewoon naar boven, bij de een is dat sneeuw en bij de ander zoiets als auto's. Schijnbaar is de meneer in kwestie nogal gefrustreerd over iets, anders ga je niet mensen achtervolgen met de auto. Je kunt dan 3 dingen doen: Terugrammen , de klappen incasseren en hier verder niets mee doen of als laatste de klappen incasseren en hiervan aangifte doen.

1e en 3e optie kunnen allebei genoegdoening geven lijkt me zo. Je hebt genoeg getuigen en wanneer je verhaal zo'n beetje overeenkomt met wat de andere getuigen hebben waargenomen dan lijkt mij de kans erg groot dat meneer frustie zich over een x aantal maanden mag gaan verantwoorden bij de politierechter. De keuze is aan jou. Maak trouwens foto's van je blauwe kop mocht je die hebben.
pi_32664300
ik neem gedeeltelijk terug wat ik in mn vorige post zei.

Maar ga iig niet de politie ermee lastig vallen, neem eens zelf je verantwoordelijkheid en denk gewoon "kut hey, wat ben ik ff dom dat ik sneeuwballen tegen iemands raam aangooi".

Ik keur het niet goed dat die kerel je gaat meppen, maar als je niet wereldvreemd ben, weet je dat dit kan gebeuren in deze maatschappij.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:31:47 #53
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32664453
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:21 schreef Mute_Me het volgende:
ik neem gedeeltelijk terug wat ik in mn vorige post zei.

Maar ga iig niet de politie ermee lastig vallen, neem eens zelf je verantwoordelijkheid en denk gewoon "kut hey, wat ben ik ff dom dat ik sneeuwballen tegen iemands raam aangooi".

Ik keur het niet goed dat die kerel je gaat meppen, maar als je niet wereldvreemd ben, weet je dat dit kan gebeuren in deze maatschappij.
Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
pi_32664501
ik gooi ook weleens sneeuwballen, maar dan wel tegen het hoofd van maten van me, en niet vreemden.

nu zie je maar weer wat er van kan komen, mijn maten gooien sneeuwbal terug in mijn smoel, einde verhaal, daarna gaan we weer de kroeg in en zuipen we ons lens. vreemde hoekt een paar keer op je gezicht en jij zit ermee....

ps ik ben 28 en ja, ik gooi sneeuwballen, maar dan alleen op wintersport op onverwachte momenten ;-)
pi_32664650
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Ja en nee. Sneeuwballen gooien is geen strafbaar feit als er niets wordt vernield of niemand wordt geraakt. Het is een spelletje (ik ben overigens 28 en gooi ook nog graag een balletje )
en slaan mag gewoon niet als het geen zelfverdediging was. Dat zou een volwassen man moeten weten.
Dát is hier het probleem. Ja, het is een "oplossing" om ettertjes uit de buurt een knal te verkopen, en ja, dat voelt lekker, maar het MAG niet.
TS kan dus gerust naar de politie. Die man moet even te horen krijgen dat het niet mag en minstens zo kinderachtig is als sneeuwballen gooien.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:51:57 #56
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32664756
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:23 schreef Nnelis het volgende:
Ik geloof er weinig van dat die vent gaat flippen door 1 sneeuwbal. Weet je zeker dat het geen ijsbal was die je door een open raam naar binnen gooide ofzo?
Er zijn er bij die voor minder gaan flippen. Sedar Soares moest het met de dood bekopen nadat hij een sneeuwbal op de Honda Civic ( ) van H. had gegooid.
Wat nadere informatie.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32665632
Natuurlijk aangifte doen. En misschien langs de huisdokter gaan om naar je oor te laten kijken. Je weet nooit of er niks beschadigd is vanbinnen.
Sneeuwballen gooien kan je trouwens op elke leeftijd. Tenzij je in zo'n "zie mij hier lopen als volwassene" periode zit. Die aandoening begint meestal tijdens of na de puberteit, en als je echt pech hebt geraak je er nooit meer vanaf.
pi_32665833
gewoon aangifte doen en kijken of er mensen willen getuigen want die zul je vast nodig hebben.

Maar dat gezeur van 'ga de politie er niet mee lastig vallen, die hebben wel wat beters te doen', wat dan precies? Mensen flitsen die 5 km te hard rijden?

Liever dat ze hier iets aan doen dan dat ze bezig zijn om hun belachelijke boetequota te halen.
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_32665900
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:36 schreef Doderok het volgende:
Natuurlijk aangifte doen. En misschien langs de huisdokter gaan om naar je oor te laten kijken. Je weet nooit of er niks beschadigd is vanbinnen.
Sneeuwballen gooien kan je trouwens op elke leeftijd. Tenzij je in zo'n "zie mij hier lopen als volwassene" periode zit. Die aandoening begint meestal tijdens of na de puberteit, en als je echt pech hebt geraak je er nooit meer vanaf.
Hehe, er is inmiddels een cursus "spelen voor volwassenen" ergens. Lekker met de kleines zandtaartjes bakken en ballen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32665938
Geen sneeuwballen meer gooien.

Of met stoeptegels gaan smijten.
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:56:24 #61
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666073
quote:

[..]

Typische "ik ben ook zo`n kutkleuter geweest en ben daar ook voor mishandeld" uitspraakje. Volgens mij ook nog es door je ouders
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:57:13 #62
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666096
t valt heus niet goed te praten wat jou ouders met jou hebben gedaan hihihi
pi_32666121
Idd niks mis met sneeuwballen gooien. Kinderachtig is het pas als je iemand beschuldigt van kinderachtig gedrag. Die gast is gewoon niet normaal. Je gaat toch niet meppen omdat iemand een sneeuwbal tegen je raam aangooit? Dan mag ik ook gaan meppen als iemand door een plas rijdt en mij nat maakt. Ik in iemand zijn hondepoep stap, of iemand in de weg staat waardoor ik geen vrij utizicht heb.

Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
pi_32666266
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Idd niks mis met sneeuwballen gooien.
Tot er één *door* een ruit heen gaat.

't Is net als met vuurwerk: daar is niks mis mee, maar als je vuurwerk over een schutting gooit, weet je niet of daar (huis)dieren of kinderen achter lopen.

Dit alles praat het slaan niet goed, aanhouden was de juiste actie geweest. (zie de Oversight-dwangmiddelen topics)
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:06:57 #65
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666283
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:07:33 #66
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666301
zoek geen uitweg, buurman is gewoon een ontspoorde burger van nederland
pi_32666555
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:31 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
pi_32666574
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:06 schreef Angeliquetje het volgende:
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
Is lezen zo moeilijk ? Want dat heb ik zeker niet geschreven.
pi_32666829
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
pi_32666972
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:36:22 #71
3542 Gia
User under construction
pi_32667005
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.

Enneh, wat hierboven al gezegd is: Ga effe langs de huisarts met dat oor. Die kan in elk geval vaststellen dat er sprake is van geweldpleging.

De vent moeten ze gewoon meteen vastzetten!

Eén draai om de oren vind ik al een bekeuring waard, maar het gaat hier om herhaaldelijk hard in het gezicht slaan van een minderjarige. De aanleiding doet er niet toe. Als de minderjarige iets vernield had, dan kan men dat op zijn ouders verhalen. De zoon van die kerel kende TS, dus achterhalen waar hij woont is niet moeilijk. Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
pi_32667285
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:34 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
pi_32667344
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
pi_32667459
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
ja zo kan je eeuwen doorgaan, ze waren allebei niet slim bezig maar de ts is de aanleiding van het hele gebeuren. op je 17e weet je echt wel dat je geen sneeuwballen moet gooien op andermans bezit.. [insert common sense verhaaltje]
Nogmaals, dat die kerel hem ''hard in z'n gezicht slaat'' is natuurlijk niet helemaal okey, maar is te verwachten in een rotte maatschappij (eigenlijk elke maatschappij wel)

Discussie is dus oneindig denk ik
pi_32667584
quote:

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.
Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden *en* zou ik, afhankelijk van de uitkomst van de hernieuwde kennismaking, namens mijn zoon aangifte hebben gedaan, want beiden zaten fout.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:59:29 #76
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32667601
Ik zou zeggen: ga naar hem toe (met een paar man) en sla hem in elkaar, maar als je je met vijf man al in elkaar laat slaan....
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:03:07 #77
3542 Gia
User under construction
pi_32667666
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
Die vent was niet bepaald geïntimideerd of angstig, lijkt me.

En inderdaad, zonder objectief verhaal is deze discussie zinloos, daarom zou ik, als ouder, eerst het verhaal van die kerel aan gaan horen, alvorens naar de politie te stappen.

En overbeschermende kut ouders: Wat als die man iets harder geslagen had? Weer een stille tocht?

Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:05:08 #78
3542 Gia
User under construction
pi_32667706
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:58 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden
\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!

Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
pi_32667831
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!
Ja, voor een sneeuwbal.
quote:
Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?

Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:12:32 #80
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32667856
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:33:51 #81
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_32668340
Joey is 25 en gooit ook met sneeuwballen... Waarvoor ben je anders een jongen
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_32669261
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, voor een sneeuwbal.
[..]

Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?

Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.
Ik ken meerdere vaders die, als hun zoon zoiets zou overkomen, die vent halfdood zouden schoppen of in een donker steegje een mes in z'n nieren planten.

Trouwens: een volwassen man die voor enkele sneeuwballen in z'n auto springt om de daders te achtervolgen?
pi_32669338
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:16 schreef Doderok het volgende:

[..]

Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.
Ja, dat deed ik ook. Maar toen was ik 7, niet 17
quote:
Trouwens: een volwassen man die voor enkele sneeuwballen in z'n auto springt om de daders te achtervolgen?
Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raakte
pi_32669876
Tja eigen schuld. Moet je die mensen maar met rust laten.
pi_32669953
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
Luister eens even Hans Robert, jij hebt nog nooit iemand een ros gegeven en laat staan dat je dat om een sneeuwbal zou doen. opschepper
pi_32669961
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:03 schreef Gia het volgende:

Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
Ik ken genoeg kinderen die zoiets echt niet doen op 17 jarige leeftijd, wanneer je het als 10 jarige bv zou doen is er een discussie mogelijk.. met 10 jaar heb je nog niet altijd door wat de consequenties van je acties zijn.
pi_32670258
Van "al" die keren dat het sneeuwt in Nederland verwacht je toch een sneeuwbal op je ruit/huis? Ik wel in ieder geval.

Stoere mannen allemaal hier zeg... "ik had je ook een ros gegeven..." Al die stoere mannen zaten vroeger binnen als het sneeuwde? Volgens mij zitten die stoere mannen wat teveel achter hun pctje...

En als deze man je zogenaamd een portie ros komt verkopen zou je toch ook dubbel liggen?
pi_32670352
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:

Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raakte
Precies. En stel dat er dan een sneeuwbal door zo'n ruitje heen gaat, dan mag je vervolgens zelf nieuwe ruitjes betalen, want zie maar eens de schade te verhalen op zo'n blaag. Plus dat 't ook weer een heel gedoe is om zoiets te regelen (fijn een halve dag thuisblijven voor de glaszetters...)

Hoop dat de TS dit soort kutgein voortaan uit z'n hoofd haalt.
pi_32670479
Klote kinderen met die klote sneeuwballen ZIt je gvd in havo 5 en ben je nog zo'n kindje.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32672044
tsssk durf te leven, wees eens kinderachtig, heb eens lol ipv dat je het leven veel te serieus neemt. Saaie oetlullen hiero. Daarentegen staat een sneeuwbal nooit gelijk aan een, laat staan, meerdere rammen voor je bek. Als diegast dood was gegaan hadden jullie zeker een hele andere mening, zinloos geweld enzo.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:05:02 #91
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_32672075
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Klote kinderen met die klote sneeuwballen ZIt je gvd in havo 5 en ben je nog zo'n kindje.
Heb je dr weer 1 tegen je hoofd gekregen? :p

Damn waar maken mensen zich druk om... Sneeuwballen gooien is leuk...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_32672226
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef zatoichi het volgende:
Als diegast dood was gegaan hadden jullie zeker een hele andere mening, zinloos geweld enzo.
Nee hoor, darwin award
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:20:24 #93
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32672510
Wat een intollerantie ten opzichte van sneeuw. Sommige gaan zelfs zover dat fysieke mishandeling wel te billijken valt bij een beetje sneeuw tegen je muur. Excuses aanbieden aan je mishandelaar. Hoe ver weg ben je dan!
Geloof dat er een paar echt te vaak het pispaaltje van de klas zijn geweest bij een sneeuwbal gevecht. Maargoed, ben wel benieuwd hoe dit alles afloopt. Hoop dat de TS nog van zich laat horen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:21:34 #94
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32672551
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
Me pa gaat dalijk es ff flink babbelen met die vent. En nee, der is niks met zn vrouw, ik ken die mensen persoonlijk.
quote:
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.
quote:
Ik weet ook dat ik fout was. Kijk, als die vent ons gewoon had aangesproken, dan had ik echt wel mijn excuses aangeboden, geen probleem. Maar als ie, zonder nog maar iets gezegd/gevraagd te hebben, mij meteen een ros verkoopt dan is mijn respect ook meteen weg.
Oh, en ik heb echt niet overdreven. Het gebeurde precies zoals in de OP staat.
quote:
Tja, ze weten dat ik fout ben geweest en dat zeiden ze ook. Maar ze vonden de reactie van die man veel te overdreven en gewelddadig.
quote:
Me vader gaat er dalijk ook heen.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:28:03 #95
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32672739
Owhjee spannnnend. Vraag me trouwens af of dat een redelijk gesprek gaat worden. Gezien de eerdere reactie van die vent zou ik je vader toch aanraden om alert te zijn op elke fysieke beweging van meneer frusti. Of je vader zorgt dat hij goede sportschoenen aanheeft.

Iemand die alvast de politiescanner aanheeft met het kanaal van omgeving Rosmalen?
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:29:08 #96
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32672767
Mijn vader is ook niet de minste hoor
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:35:29 #97
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32672961
Wat een sukkels hier zeg..
Als ik sneeuwballen wil gooien gooi ik sneeuwballen, of ik nou 17 of 30 ben.

Hop, naar het politiebureau !

En al die lui die roepen dat dit soort jochies voor de verloedering zorgen - denk er eens over na, je zorgt er zelf voor... aggressie goedkeuren of zelfs aanmoedigen
Verloedering = volwassen kerels die tieners in elkaar slaan voor een fokking sneeuwbal.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:38:13 #98
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32673033
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:

Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.
Dan was je gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_32673149
quote:
Blijkbaar wist TS het wel want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten fietsen. Kom op zeg, de reactie van die vent slaat nergens op. Gewoon aangifte doen, heb je wel namen van de getuigen of hebben die zich allemaal terug getrokken omdat ze niet durfden in te grijpen ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32673230
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.
Overigens nog steeds geen rechtvaardiging voor het gedrag van die stakker, maar het geeft wel aan dat er wat informatie ontbrak in de originele post.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:04 #101
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32673249
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben 29 en ik gooi sneeuwballen.
Als ik ga zwemmen ga ik ook nog wel eens van de glijbaan.
En ja, ik heb ook lol in de Efteling,
ik moet lachen om Shrek,
ik speel computerspelletjes en ik post op een forum voor Fokked Op Kids....\

Maar gelukkig hebben we mensen zoals jij, die de wereld weer een stuk vervelender maken.
pi_32673284
quote:

[..]

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:49:43 #103
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32673312
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:48 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ja, zoals deze jongen,
http://www.brandpunt.nu/bp/opendag/show/87

Die had een sneeuwbal gegooid en werd doodgeschoten.
Dat zal 'm leren, right ?
pi_32673339
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:47 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ik ben 29 en ik gooi sneeuwballen.
Als jij 29 bent en voor de lol sneeuwballen tegen iemands ruiten aan gooit, of in ieder geval die dingen zo gooit dat je daarmee het risico accepteert dat ze ook wel eens ipv de muur een ruit zouden kunnen raken, dan heb je ergens in je opvoeding een stukje over sociale vaardigheden en verantwoordelijkheden gemist
pi_32673363
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:49 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ja, zoals deze jongen,
http://www.brandpunt.nu/bp/opendag/show/87

Die had een sneeuwbal gegooid en werd doodgeschoten.
Dat zal 'm leren, right ?
Je bent ook wel goed bij je verstand als je van mening bent dat die twee situaties vergelijkbaar zijn.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:56:18 #106
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32673438
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:51 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je bent ook wel goed bij je verstand als je van mening bent dat die twee situaties vergelijkbaar zijn.
Bij het ene geval wordt er iemand op z'n bek geslagen, in het andere geval gaat iemand wat verder en schiet met een pistool.

Ik vind 't allebij niet kunnen, simple as that.
Maar nee, jij bent beschaafd en zou nooit met een sneeuwbal gooien,
en jij bent beschaafd en vind het terecht dat iemand dan dus op z'n bek geslagen wordt..
Denk nou eens een beetje na over jouw zogenaamde 'moraal'.
pi_32673486
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:51 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

De situaties zijn wel degelijk vergelijkbaar: in beide gevallen is er sprake van het onheus bejegenen met een sneeuwbal en in beide gevallen wordt er buitenproportioneel op gereageerd.

In het eerste geval was de sneeuwbal gooier echter wat jonger, maar ook zijn actie een heel stuk dommer, want sneeuwballen naar rijdende auto's gooien kan ook tot aanrijdingen leiden enzo, terwijl in het tweede geval het risico vooral gezocht moet worden in een ruitbreuk.
pi_32673487

Je bent 17, gooit met sneeuwballen, word betrapt, en dan zeg je dat die gast gewoon om een excuses had moeten komen vragen?! Heb jij gevraagd of je sneeuwballen tegen z'n ruit mocht gooien?

3 opties:
1. Niet met sneeuwballen tegen mensen hun huis gooien.
2. Niet betrapt worden. (hoe zou jij reageren als je thuis bent en een stel idioten gooit steeds met sneeuwballen?)
3. Niet komen zeiken

Maar, laat pappie het maar oplossen
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:58:34 #109
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32673507
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:50 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als jij 29 bent en voor de lol sneeuwballen tegen iemands ruiten aan gooit, of in ieder geval die dingen zo gooit dat je daarmee het risico accepteert dat ze ook wel eens ipv de muur een ruit zouden kunnen raken, dan heb je ergens in je opvoeding een stukje over sociale vaardigheden en verantwoordelijkheden gemist
Wacht even, jij vind 't iemands eigen schuld dat ie op z'n bek geslagen wordt vanwege een fucking sneeuwbal die NIKS kapot gemaakt heeft en NIEMAND geraakt heeft,
en je wil mij de les gaan lezen over sociale vaardigheden ?
Denk nou toch eens na joh !

Echt, ik snap niet waar sommige mensen hun verstand verstoppen, maar in ieder geval niet op een plek waar ze er makkelijk bij kunnen
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:58:46 #110
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32673513
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:46 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Overigens nog steeds geen rechtvaardiging voor het gedrag van die stakker, maar het geeft wel aan dat er wat informatie ontbrak in de originele post.
In de OP staat dat we "op de muren van huizen aan het gooien waren, en daarna op het huis van die man gooiden". Ik heb dus niet gezegd dat er níet op ramen is gegooid, maar ik zei dat we daarvóór op muren gooiden van huizen.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:42 schreef UnleashMitch het volgende:
Blijkbaar wist TS het wel want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten fietsen. Kom op zeg, de reactie van die vent slaat nergens op. Gewoon aangifte doen, heb je wel namen van de getuigen of hebben die zich allemaal terug getrokken omdat ze niet durfden in te grijpen ?
We fietsten rustig naar mijn huis, maar mijn broertje (die achteraan fietste) riep ineens "hij komt eraan!" dus toen splitsten we op en fietsten snel weg.
Ik weet van geen 1 getuige (die mannen die naar buiten kwamen) de naam, maar ik weet wel waar ie woont, omdat ik hem wel uit zn huis naar buiten zag komen. Er waren ook 2 meisjes bij, die (naar het leek) de politie gebeld hadden. Een daarvan herkende ik vna school. Maar ik heb haar vandaag nog niet op school gezien, dus ik spreek haar hopelijk deze week nog wel.
pi_32673602
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:58 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Wacht even, jij vind 't iemands eigen schuld dat ie op z'n bek geslagen wordt vanwege een fucking sneeuwbal die NIKS kapot gemaakt heeft en NIEMAND geraakt heeft,
Je zou ook eens kunnen proberen een discussie te volgen. Ik vind niet dat het gedrag van TS op welke manier dan ook een rechtvaardiging is voor het toepassen van geweld, maar ik ageer wel tegen die mensen die vinden dat er met het gedrag van TS niks mis is.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:03:54 #112
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32673650
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:57 schreef Vampess het volgende:

Je bent 17, gooit met sneeuwballen, word betrapt, en dan zeg je dat die gast gewoon om een excuses had moeten komen vragen?! Heb jij gevraagd of je sneeuwballen tegen z'n ruit mocht gooien?
Maar, laat pappie het maar oplossen
Nee, ik bedoelde daarmee dat, als die vent ons op ons gedrag zou aanspreken, ik hem wel mijn excuses aan zou bieden. Kijk, sneeuwballen gooi je voor de lol, en als iemand zich daaraan stoort kan ik dat wel begrijpen. Maar dat weet ik niet van tevoren, en dus kan ik toch moeilijk een sneeuwbal gooien en dan aanbellen om te vragen of ze willen dat ik daarvoor mijn excuses aanbiedt. Maar als zo'n figuur er meteen op los slaat, dan is mijn respect voor zo iemand meteen weg en ga ik echt niet mijn excuses aanbieden. Kijk, ik wil nog wel excuses aanbieden aan de moeder en eventueel dochter, maar aan die man en zijn zoons echt niet, als ze mij zo behandelen voor zoiets "kinderachtigs".
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:06:08 #113
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32673703
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:02 schreef _-rally-_ het volgende:
Je zou ook eens kunnen proberen een discussie te volgen. Ik vind niet dat het gedrag van TS op welke manier dan ook een rechtvaardiging is voor het toepassen van geweld, maar ik ageer wel tegen die mensen die vinden dat er met het gedrag van TS niks mis is.
Ik heb zelf aan aangegeven dat ik weet, en dus ook toegeef, dat er niks mis was met mijn gedrag, om het zo ff te zeggen. Maar om er dan zó op te reageren als die man?
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:09:27 #114
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32673762
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:02 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ik vind er weinig meer mis aan dan die gasten die lekker op straat aan het voetballen zijn en tegen een muur aan trappen.
Of mensen die een tennisballetje tegen de muur meppen.
Of kinderen die m'n stoep of muur vol krijten.
Tuurlijk, het kan allemaal wel eens vervelend zijn, maar dat maakt het niet gelijk crimineel, slecht of wat dan ook.

Het gezeik tegenwoordig is juist dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn.
Je hoeft dit topic maar door te lezen om genoeg voorbeelden te zien.
pi_32673807
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:56 schreef Kiteless het volgende:
,
en jij bent beschaafd en vind het terecht dat iemand dan dus op z'n bek geslagen wordt..
Nee, dat laatste zegt _rally_ dus niet
pi_32673830
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:06 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ik heb zelf aan aangegeven dat ik weet, en dus ook toegeef, dat er niks mis was met mijn gedrag, om het zo ff te zeggen. Maar om er dan zó op te reageren als die man?
Wel mis bedoel je dus.
Maar wat blijf je nu aan het janken? Is het zo verbazingwekkend dat als je bewust gaat zieken en er ook nog een achtervolging ontstaat dat deze man zich niet meer kan goed kan beheersen?
Ooooh wat een onrecht is jou aangedaan.

Goddomme wat ben jij een aanstelsel zeg. Ik zou me kapot schamen als ik me zo gedroeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:13:55 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32673876
Die vent had TS zijn poten moeten breken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:16:06 #118
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32673944
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:12 schreef Vitalogy het volgende:
Wel mis bedoel je dus.
Ja klopt, sorry.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:12 schreef Vitalogy het volgende:
Maar wat blijf je nu aan het janken? Is het zo verbazingwekkend dat als je bewust gaat zieken en er ook nog een achtervolging ontstaat dat deze man zich niet meer kan goed kan beheersen?
"niet meer kunnen beheersen" is toch wel even wat anders dan enkele minderjarigen harde klappen gaan verkopen. Onder "niet meer kunnen beheersen" versta ik dingen als schelden of stevig vastpakken, misschien licht schudden.
pi_32674006
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:16 schreef Devolution het volgende:

"niet meer kunnen beheersen" is toch wel even wat anders dan enkele minderjarigen harde klappen gaan verkopen.
Je hebt een oorvijg gehad. Harde klappen is wel wat anders.
pi_32674056
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:09 schreef Kiteless het volgende:

Het gezeik tegenwoordig is juist dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn.
Dat komt onder andere doordat er teveel bijdehante gozertjes zijn die denken dat ze 't recht hebben om anderen lastig te mogen vallen met hun gedrag, onder het mom van 'moet kunnen/heb je toch geen last van, en als wel dan ben je een zeikerd/we gaan voor jou echt niet stoppen met ons gedrag'.

Dan krijg je dat mensen met een overdaad aan machtsvertoon (dus inclusief geweld) laten zien dat ze 't echt gehad hebben met dit soort kutgein. En zoiets is juridisch dan niet OK, maar ik kan me het wel voorstellen.
quote:
Je hoeft dit topic maar door te lezen om genoeg voorbeelden te zien.
Precies.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:20:11 #121
45206 Pietverdriet
pi_32674090
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:16 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ja klopt, sorry.
[..]

"niet meer kunnen beheersen" is toch wel even wat anders dan enkele minderjarigen harde klappen gaan verkopen. Onder "niet meer kunnen beheersen" versta ik dingen als schelden of stevig vastpakken, misschien licht schudden.
pi_32674240
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:09 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ik vind er weinig meer mis aan dan die gasten die lekker op straat aan het voetballen zijn en tegen een muur aan trappen.
Of mensen die een tennisballetje tegen de muur meppen.
Of kinderen die m'n stoep of muur vol krijten.
Dat laatste vind ik iets heel anders: met een voet-, tennis- of sneeuwbal accepteer je het risico dat 'ie door een ruit heen gaat. Dat krijtje doet dat niet. (als er tenminste niet mee gegooid wordt).

En juist de rechtvaardiging 'ja, maar het ging toch allemaal goed; er is niks kapot gegaan' vind ik getuigen van een stevig gebrek aan normbesef. Iets doen waarbij je je er van bewust bent (of zou moeten zijn) dat schade het gevolg kan zijn, vind ik niet kunnen.

Dit neemt niet weg dat dit soort kattekwaad (nog even afgezien van de leeftijd) hoort bij opgroeien, maar dat maakt nog niet dat de maatschappij het daarom maar moet accepteren !
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:26:31 #123
45206 Pietverdriet
pi_32674256
Als TS mijn zoon was geweest had ie er nog een paar stevige bijgekregen, en die vent had ik een sixpack gegeven
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:27:24 #124
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32674266
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:17 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Gut, je was erbij ?
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:30:04 #125
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32674297
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als TS mijn zoon was geweest had ie er nog een paar stevige bijgekregen, en die vent had ik een sixpack gegeven
Ik mag zowel voor de maatschappij als de ter sprake zijnde kinderen hopen dat je ze nooit zult krijgen
pi_32674473
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:30 schreef Kiteless het volgende:

Ik mag zowel voor de maatschappij als de ter sprake zijnde kinderen hopen dat je ze nooit zult krijgen
Uit onderzoek blijkt dat kinderen met een licht autoritaire opvoeding [in de zin van: duidelijke grensafbakening] 't beste zijn toegerust op de maatschappij
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:45:11 #127
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32674625
quote:
Het kwam anders flink hard aan. het verbaast me niets als hij met al zijn kracht sloeg. Tot vanmorgen vroeg piepten me oren, mijn ene oor is nog altijd gevoelig (de zwolling is zo goed als weg nu) en de dofheid is er ook nog steeds.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef _-rally-_ het volgende:
En juist de rechtvaardiging 'ja, maar het ging toch allemaal goed; er is niks kapot gegaan' vind ik getuigen van een stevig gebrek aan normbesef. Iets doen waarbij je je er van bewust bent (of zou moeten zijn) dat schade het gevolg kan zijn, vind ik niet kunnen.
Ja maar kijk, een sneeuwbal gaat toch niet door een ruit heen als je ook nog over een sloot moet gooien (en het dus van redelijek afstand was)? Wij zijn echt niet zo achterlijk om er stenen in te doen ofzo.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat jij extreem vóór die man bent weten we nu wel. Geef eens argumenten waarom je zijn gedrag zo goedkeurt?
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:52:32 #128
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32674807
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:38 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt dat kinderen met een licht autoritaire opvoeding [in de zin van: duidelijke grensafbakening] 't beste zijn toegerust op de maatschappij
Consequent zijn prima, duidelijk grenzen aangeven prima.

Maar je kind "een paar stevige klappen geven" en de man die dat net ook bij je kind heeft gedaan een kado brengen,
omdat je kind een sneeuwbal heeft gegooid ???
Dan krijg je van die ongevoelige hufters zoals Pietverdriet zelf, die later hun onvrede afreageren op anderen.

"Streng maar rechtvaardig" betekent niet "voor elk miniem dingetje je kind meppen".
pi_32676155
quote:

[..]

Een slag op het oor is één van de meest voorkomende oorzaken van trommelvlies perforatie.
Als het mijn zoon betrof werd die man een paar maand later onder handen genomen, en ik betwijfel of hij met die arm ooit nog een slag zou kunnen uitdelen.
pi_32676360
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:03 schreef Devolution het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde daarmee dat, als die vent ons op ons gedrag zou aanspreken, ik hem wel mijn excuses aan zou bieden. Kijk, sneeuwballen gooi je voor de lol, en als iemand zich daaraan stoort kan ik dat wel begrijpen.
En toch doen?
quote:
Maar dat weet ik niet van tevoren, en dus kan ik toch moeilijk een sneeuwbal gooien en dan aanbellen om te vragen of ze willen dat ik daarvoor mijn excuses aanbiedt.
Want, immers, zijn er mensen die het horen van sneeuwballen geweldig vinden.
quote:
Maar als zo'n figuur er meteen op los slaat, dan is mijn respect voor zo iemand meteen weg en ga ik echt niet mijn excuses aanbieden.
En jij hebt zijn respect verdient door zijn vrije tijd te vergallen?
quote:
Kijk, ik wil nog wel excuses aanbieden aan de moeder en eventueel dochter, maar aan die man en zijn zoons echt niet, als ze mij zo behandelen voor zoiets "kinderachtigs".
Iedereen kent belletje lellen, het is spannend, en soms zit er wel eens iemand tussen die kwaad word, dit lijkt me niet anders. Behalve dan dat je 17 bent en beter zou moeten weten. Als je 11 geweest was had ik inderdaad klappen overbodig gevonden (ouders kunnen dit ook zelf). Maar je bent 17 en die man heeft de verantwoordelijkheid bij jou gezocht, niks mis mee. Ik vraag me uberhaupt af of de politie er iets mee zou doen zou je naar ze toe gaan.

Geiten wollen sokken maatschappij
pi_32676558
Is je pa al langs geweest? Wat had die oetlul te melden?
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:18:13 #132
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32676806
quote:
Hey, ik was daarnet met een groep van zo'n 7 man sneeuwballen aan het gooien op wat muren van huizen.
je bedoelt ramen
quote:
Toen gooiden we een sneeuwbal op zo'n ruikeluishuis en toen kwam er zo'n gek naar buiten. Wij dus natuurlijk snel wegfietsen en die vent stapt in zn auto. Maar we hadden hem afgeschut dus wij dachten dat we veilig waren. Maar toen ik naar huis fietstse met wat andere vrienden toen besprong die vent mij ineens vanuit een zijstraat en ik viel van me fiets. En die vent pakte me toen bij me kraag en gaf me een volle klap in me gezicht. Daarna begon ie zeer gewelddadig vragen te stellen met zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.

Nu is mijn vraag; wat kan ik hier tegen doen? Aangifte? En wat doet de politie er dan aan?

Oh, trouwens. Vlak voor ie ging had ie me weer vastgepakt. Toen vroeg ie aan zijn zoon (die mij kent) hoe ik heet. Daarna gaf ie mij nog een klap en toen zei ie dat als er het komende jaar ook maar íets gebeurt, dat ie dan naar mij toe komt. Oftewel, hij heeft me ook nog bedreigd.
aangifte, zo snel mogelijk, die gast is knettergek en gevaarlijk. Hij kon makkleijk voor ander oplossingen kiezen.

Als je een sneeubal tegen je ruit al niet kan hebben. jezus

hadden jullie hem niet met zijn 4en kunnen terug slaan.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32676838
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:19 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dat komt onder andere doordat er teveel bijdehante gozertjes zijn die denken dat ze 't recht hebben om anderen lastig te mogen vallen met hun gedrag, onder het mom van 'moet kunnen/heb je toch geen last van, en als wel dan ben je een zeikerd/we gaan voor jou echt niet stoppen met ons gedrag'.

Dan krijg je dat mensen met een overdaad aan machtsvertoon (dus inclusief geweld) laten zien dat ze 't echt gehad hebben met dit soort kutgein. En zoiets is juridisch dan niet OK, maar ik kan me het wel voorstellen.
[..]

Precies.
Jij hebt niet helemaal door waar het hier om draait. Deze jongen krijgt klappen voor een kwajongensstreek. Als je dit normaal gedrag vindt wat is dan het volgende? Een kogel zoals dat jochie in Rotterdam?
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:19:39 #134
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32676853
quote:
het zullen er waarschijnlijk wel meer egweest zijn maar sommige mensen zijn ook zo lichtgeraakt.

nogmaals: aangifte, eigen rechter spelen mag niet.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:31:45 #135
45206 Pietverdriet
pi_32677142
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:45 schreef Devolution het volgende:

[..]

Dat jij extreem vóór die man bent weten we nu wel. Geef eens argumenten waarom je zijn gedrag zo goedkeurt?
TS was puberaal grenzen aan het aftasten, hij heeft ze duidelijk gezet gekregen.
pi_32678810
Dit gedrag is niet goed te keuren, het slaan van de man al helemaal niet. Simpel.

Normen en waarden zijn bij die vent te zoeken, gezond verstand kun je amper verwachten van een jochie van 17..
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:20:46 #137
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32681002
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:35 schreef Oksel het volgende:
Dit gedrag is niet goed te keuren, het slaan van de man al helemaal niet. Simpel.

Normen en waarden zijn bij die vent te zoeken, gezond verstand kun je amper verwachten van een jochie van 17..
dat vind ik dan ook weer onzin. Echter voor eigen rechter spelen om dat een gappie wat sneeuwballen tegen je ruit gooit

Hij had het op zat andere manieren kunnen oplossen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:29:41 #138
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32681294
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:50 schreef OnlineGokker het volgende:
Ga in ieder geval alsjeblieft de politie niet lastig vallen, want die hebbn wle wat beters te doen van onze belastingcenten
nee joh, die zitten uit hun neus te vreten en administratieve dingen te doen
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:21:11 #139
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32682837
En een leuk gesprek gehad met meneer frusti?
pi_32683672
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:20 schreef McCarthy het volgende:

Hij had het op zat andere manieren kunnen oplossen.
Noem er eens één.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:49:51 #141
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32683743
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Noem er eens één.
zijn zoon wist wie de ballengooiers waren. Telefoontje naar de ouders had het ook moeten doen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:50:36 #142
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_32683759
Ik had je ook een klap verkocht, kutkoter.
Narcist
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:51:13 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32683773
Guttegut, iedereen massaal weer het gooien van sneeuwballen afkeuren. Doe toch niet zo triest. Is toch leuk om gewoon wat sneeuwballen te gooien als er sneeuw ligt! Je gaat er heus niet dood van. Als je hierom klappen gaat uidelen ben je gewoon ernstig labiel en agressief.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:52:20 #144
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32683818
Dat je kinderachtig bent geweest is nu wel duidelijk maar die gast spoort ook niet.

Het lijkt tegenwoordig wel heel normaal dat je zomaar iemand in elkaar kunt trappen

Aangifte doen, zeker weten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32683928
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zijn zoon wist wie de ballengooiers waren. Telefoontje naar de ouders had het ook moeten doen.
Mijnheer, zei de SP-stemmende ouder, ik wil mijn zoon niet beperken in zijn bewegingsvrijheid...dat stoort namelijk zijn ontplooing. Bovendien heeft hij ADHD, iedere vorm van stoom afblazen is mij zeer welkom. Maakt u zich alst-u-blieft niet zo druk, het is maar een sneeuwbal.
pi_32684405
BTW: kan iemand wat aan die belachelijke topictitlel doen? 'vele klappen van volwassen man'.... Studeert er hier iemand voor ambtenaar, ofzo?

Ik ben goddomme ambtenaar en zelfs ik schrijf niet zo
  woensdag 30 november 2005 @ 06:18:06 #147
45206 Pietverdriet
pi_32688854
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Sinds wanneer klink jij als een pvda stemmende volkskrantlezer?
pi_32688877
Ok, bladiebla allemaal, meningen genoeg, maar wat mij nu behoorlijk interesseert is het volgende: Is er überhaupt al aangifte gedaan? En zo ja, wat zei ome agent van het hele voorval?

Enne, leeft je pa nog?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 30 november 2005 @ 09:45:42 #149
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32690237
quote:
haha kneus!
En ook zouden we geen mensen meer hebben die een mongool nadoen op de foto...doe ook wat aan je Nederlands a.u.b.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_32690301
Overspannen dus.
Maar die sneeuwbal heeft geen schade toegebracht?
Anders kun jij of je ouders ook in de buidel tasten.
Die man had je absoluut fysiek niet mogen bedreigen, dus aangifte kan altijd, en zou dit ook zeker doen.
Maar hij kan dit ook doen, door te zeggen dat hij zich bedreigd voelde.

Sneeuwbal kan ijsbal zijn
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 30 november 2005 @ 10:35:07 #151
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32691019
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:56 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Mijnheer, zei de SP-stemmende ouder, ik wil mijn zoon niet beperken in zijn bewegingsvrijheid...dat stoort namelijk zijn ontplooing. Bovendien heeft hij ADHD, iedere vorm van stoom afblazen is mij zeer welkom. Maakt u zich alst-u-blieft niet zo druk, het is maar een sneeuwbal.
Wat een zwaktebod dit zeg
Je vraagt om een voorbeeld, er blijkt een prima voorbeeld te zijn van wat die kerel had kunnen doen,
en vervolgens ga je mensen die je niet kent woorden in de mond leggen om te proberen er weer een links-rechts spelletje van te maken.
Zielig hoor
  woensdag 30 november 2005 @ 10:39:30 #152
92655 Ferdi81
omdat............
pi_32691111
jullie met 4 hij alleen, dus wat was het probleem ???
  woensdag 30 november 2005 @ 10:41:11 #153
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32691142
quote:
Op woensdag 30 november 2005 06:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik ga voor een sneeuwbal tegen de ruit (even aannemend dat dat het is) niet mensen voor hun bek rammen.
pi_32691221
quote:

[..]

Nee, dat is niet goed te praten...want jij luistert toch enorm als mensen je vragen om iets niet te doen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:46:33 #155
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32691241
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:39 schreef Ferdi81 het volgende:
vroeg ik ook al
iets klopt niet in het verhaal.

en dan in de OP "ballen tegen de muur"
rite
pi_32691278
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:51 schreef TC03 het volgende:
Guttegut, iedereen massaal weer het gooien van sneeuwballen afkeuren. Doe toch niet zo triest. Is toch leuk om gewoon wat sneeuwballen te gooien als er sneeuw ligt! Je gaat er heus niet dood van. Als je hierom klappen gaat uidelen ben je gewoon ernstig labiel en agressief.
Ach...als jij na een dag hard werken thuis zit met hoofdpijn en een stel van die kutkinderen menen lollig te zijn om je huis onder sneeuw te nemen wil ook jij waarschijnlijk wel boos worden.

Laat die kutkinderen elkaar eens onder sneeuw nemen en laat de omgeving met rust.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:49:01 #157
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32691279
Ik probeer het even te begrijpen :

Voor een sneeuwbal tegen een muur mag je iemand op z'n bek rossen.
Dus als iemand op je tenen staat mag je 'm dan ehm... z'n oog uitsteken ?
Laat staan als iemand je biertje omver loopt, dan sla je 'm met een putdeksel op z'n hoofd.
Als iemand een sneeuwbal tegen je auto gooit, mag je 'm doodschieten !

Want immers, als we dat allemaal zo over ons kant zouden laten gaan zou de maatschappij een gevaarlijk zooitje worden !
  woensdag 30 november 2005 @ 10:49:08 #158
45206 Pietverdriet
pi_32691282
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:41 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik ga voor een sneeuwbal tegen de ruit (even aannemend dat dat het is) niet mensen voor hun bek rammen.
Ik lees het als een groepje jongeren die een vent aan het treiteren waren door sneeuwballen tegen zijn huis/ramen aan het gooien waren. Zoon en TS kennen elkaar, dat zal geen toeval zijn
  woensdag 30 november 2005 @ 10:51:33 #159
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32691325
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Kiteless het volgende:

Laat staan als iemand je biertje omver loopt, dan sla je 'm met een putdeksel op z'n hoofd.

Want immers, als we dat allemaal zo over ons kant zouden laten gaan zou de maatschappij een gevaarlijk zooitje worden !
"ja" want dit is echt levensgevaarlijk. Ik ken iemand die verloor toen even de macht over het stuur met als gevolg een dode voetganger
pi_32691339
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Kiteless het volgende:

Tuurlijk knul....als jij dat wilt geloven.
pi_32691368
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik lees het als een groepje jongeren die een vent aan het treiteren waren door sneeuwballen tegen zijn huis/ramen aan het gooien waren. Zoon en TS kennen elkaar, dat zal geen toeval zijn
En jongeren van die leeftijd spelen niet meer zorgeloos met sneeuw...het lijkt mij dat die sneeuw zien als een wapen om iemand het leven zuur te maken.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:57:22 #162
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32691446
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:53 schreef wonko het volgende:

[..]

En jongeren van die leeftijd spelen niet meer zorgeloos met sneeuw...het lijkt mij dat die sneeuw zien als een wapen om iemand het leven zuur te maken.
Da's grappig, tussen welke en welke leeftijd speel je dan niet zorgeloos meer met sneeuw ?
Ik op m'n 29e speel er namelijk wel zorgeloos mee
pi_32691469
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:57 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Da's grappig, tussen welke en welke leeftijd speel je dan niet zorgeloos meer met sneeuw ?
Prima als jij met een groep van 7 van je vrienden bij mij thuis sneeuwballen tegen de ruit komt gooien dan krijg jij ook klappen oorvijgen.
pi_32691496
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:58 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Prima als jij met een groep van 7 van je vrienden bij mij thuis sneeuwballen tegen de ruit komt gooien dan krijg jij ook klappen.
Om een sneeuwbal tegen een muur?
pi_32691529
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Om een sneeuwbal tegen een muur?
Nee om het bewust mensen zieken die niks kwaads tegen hem of anderen gedaan hebben.
  woensdag 30 november 2005 @ 11:04:43 #166
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32691592
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Nee om het bewust mensen zieken die niks kwaads tegen hem of anderen gedaan hebben.
Ja, want je hebt zo ontzettend veel last en verdriet van een sneeuwbal tegen je muur,
verschrikkelijk !

Huilie
pi_32691607
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:57 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Dat geloof ik van harte...maar ik zie 4 puberjochies van rond de 17 niet gezamelijk zorgeloos met sneeuw spelen..dat is namelijk niet tof...stel je voor ze zouden voor kind aangezien kunnen worden. En ze waren ook nog eens met de fiets terwijl ze de zoon dus huizes kennen...heel toevallig en zorgeloos komt dat over.
pi_32691609
@Kiteless
Ik ben niet de huilie in dit topic heur.
  woensdag 30 november 2005 @ 11:13:21 #169
45206 Pietverdriet
pi_32691763
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:04 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ja, want je TS hebt heeft zo ontzettend veel last en verdriet van een sneeuwbal tegen je muur, oorvijg
verschrikkelijk !

Huilie
pi_32691817
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Maakt het dan nog uit of het een kleuter of een puber is of doe je tegen allebei even agressief?
En kijken je kinderen toe dan, zodat ze het goede voorbeeld zelf kunnen aanschouwen?
pi_32692074
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maakt het dan nog uit of het een kleuter of een puber is of doe je tegen allebei even agressief?
En kijken je kinderen toe dan, zodat ze het goede voorbeeld zelf kunnen aanschouwen?
Overdrijf even lekker zeg...maak er dan gelijk van dat hij babies met bielzen anaal verkracht.
pi_32692109
quote:

[..]

Kleuter vind ik niet bepaald vergelijkbaar met een jongen van 17. Die grens vervaagt zeker ja naarmate de leeftijd stijgt. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet echt dat een kleuter bewust mensen over het randje gaat treiteren.

Laat ik dan ook de bal terugkaatsen.
Waar leg jij de grens dan dat iemand iets terug mag doen?
Of waar ligt de grens dat het iig begrijpelijk wordt dat men het geduld verliest?

Is het bij iets anders dan sneeuwballen? Bijv. vuurwerk of het vernielen van bezit.
Of is het wanneer het bij zogenaamd zielige mensen wordt gedaan, bijv bejaarden.
Of wanneer men tot in den treuren wordt getreiterd?
pi_32692135
Wat zitten er toch veel stoere jongens hier op FOK!

Het grootste deel zegt dat ze hadden terug geslagen, beetje jammer alleen dat ze nooit buiten komen.

TS heeft naar mijn idee juist gehandeld door niet terug te slaan. Wat als TS had terug geslagen? Dan had die man ook weer terug moeten slaan, waarop TS weer terug had moeten slaan etc. etc. Op deze manier wordt het alleen maar erger.

Of TS naar de politie moet gaan is aan hem vind ik, hij kan dit ook beschouwen als een leerzame les en het erbij laten zitten.

Daarnaast zie ik ook nog een aantal reactie's die het terecht vinden dat die man TS heeft geslagen, wat zijn dat voor een kneuzen ook zeker nog nooit buiten geweest als het sneeuwt.
Als die man gewoon even gescholden had op TS was het waarschijnlijk ook afgelopen geweest, mocht dit niet hebben helpen dan kon die man altijd nog de politie bellen en had TS een standje van de politie gekregen.

Ik krijg na het lezen van dit topic echt het idee dat er op FOK! teveel kneusjes rondlopen die vanachter hun beeldscherm een grote bek hebben, maar de echte wereld nog nauwelijks hebben ervaren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32692145
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef wonko het volgende:

[..]

Overdrijf even lekker zeg...maak er dan gelijk van dat hij babies met bielzen anaal verkracht.
  woensdag 30 november 2005 @ 11:33:35 #175
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32692212
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Vampess het volgende:
Want, immers, zijn er mensen die het horen van sneeuwballen geweldig vinden.
Nee, maar een beetje lol mag toch wel?
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Vampess het volgende:
Maar je bent 17 en die man heeft de verantwoordelijkheid bij jou gezocht, niks mis mee. I
Vind ik ook, maar op zo'n manier manieren bijbrengen gaat me toch echt even te ver.
[/quote]
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:08 schreef SterkStaaltje het volgende:
Is je pa al langs geweest? Wat had die oetlul te melden?
Nee nog niet. Hij moest naar een klant toe en naar de ouderavond van mijn zusje..
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:
je bedoelt ramen
Bij de voorgaande huizen waren het muren ja, bij deze het raam.
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:39 schreef Ferdi81 het volgende:
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:
hadden jullie hem niet met zijn 4en kunnen terug slaan.
Nee, want dan flipt die vent helemaal. En hij was dus niet alleen, hij had 2 zoons meegenomen. Op dat moment leek die vent ons gek genoeg om nog verder te gaan dan ie al ging (ik bedoel, hij reed een van ons bijna aan met zn auto).
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:50 schreef paddy het volgende:

Maar die sneeuwbal heeft geen schade toegebracht?
Anders kun jij of je ouders ook in de buidel tasten.
Die man had je absoluut fysiek niet mogen bedreigen, dus aangifte kan altijd, en zou dit ook zeker doen.
Maar hij kan dit ook doen, door te zeggen dat hij zich bedreigd voelde.
nee, er is niets kapot. Ja, op mijn oor na dan
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:46 schreef McCarthy het volgende:
en dan in de OP "ballen tegen de muur"
Dat heb ik al een aantal keer uitgelegd
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ken de zoon omdat ik er bij in de klas gezeten heb. Ik heb nooit iets tegen hem gehad ofzo, mijn zusje is zelfs goed bevriend met de dochter van de man. Wij hebben zijn huis ook niet bewust uitgekozen oid, maar we kwamen erlangs op onze "tocht".
quote:
Dat dacht ik op dat moment dus ook. DIe kinderen keken zelf ook van 'pa hou je aub in'. Op een moment toen een van ons wegfietste voor die vent, liet hij mij los en zei tegen zijn zoon dat ie mij moest vasthouden terwijl hij achter de fietser aanging. Die zoon liet me bijna meteen weer los, omdat hij zelf ook wel weet dat ik echt niet zo verkeerd ben als die pa denkt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 november 2005 @ 11:37:22 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32692304
quote:
En je hebt hem niet gewoon de tering geslagen??
  woensdag 30 november 2005 @ 11:43:16 #177
45206 Pietverdriet
pi_32692472
edit
  woensdag 30 november 2005 @ 11:44:08 #178
45206 Pietverdriet
pi_32692491
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:43 schreef kansloze TS het volgende:

[..]

[..]

Nee nog niet. Hij moest naar een klant toe en naar de ouderavond van mijn zusje..
[..]

Bij de voorgaande huizen waren het muren ja, bij deze het raam.
[..]

[..]

Nee, want dan flipt die vent helemaal. En hij was dus niet alleen, hij had 2 zoons meegenomen. Op dat moment leek die vent ons gek genoeg om nog verder te gaan dan ie al ging (ik bedoel, hij reed een van ons bijna aan met zn auto).
[..]

nee, er is niets kapot. Ja, op mijn oor na dan
[..]

Dat heb ik al een aantal keer uitgelegd
[..]

Ik ken de zoon omdat ik er bij in de klas gezeten heb. Ik heb nooit iets tegen hem gehad ofzo, mijn zusje is zelfs goed bevriend met de dochter van de man. Wij hebben zijn huis ook niet bewust uitgekozen oid, maar we kwamen erlangs op onze "tocht".
[..]

Dat dacht ik op dat moment dus ook. DIe kinderen keken zelf ook van 'pa hou je aub in'. Op een moment toen een van ons wegfietste voor die vent, liet hij mij los en zei tegen zijn zoon dat ie mij moest vasthouden terwijl hij achter de fietser aanging. Die zoon liet me bijna meteen weer los, omdat hij zelf ook wel weet dat ik echt niet zo verkeerd ben als die pa denkt.
Concreet, je was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, en aan het kijken wat er dan gebeurt, ergo, dat weet je nu wat er dan gebeurt.
  woensdag 30 november 2005 @ 11:45:34 #179
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32692529
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Concreet, je was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, en aan het kijken wat er dan gebeurt, ergo, dat weet je nu wat er dan gebeurt.
Concreet, ik was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, gewoon voor de lol, ergo,geen reden om zomaar erop los te meppen als verstandig volwassene zijnde.
  woensdag 30 november 2005 @ 11:51:06 #180
45206 Pietverdriet
pi_32692656
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:45 schreef Devolution het volgende:

[..]

Concreet, ik was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, gewoon voor de lol, ergo,geen reden om zomaar erop los te meppen als verstandig volwassene zijnde.
Huilie,
Savonds een vent sochtens een vent.
Wel stoer doen met je vriendjes, maar als het dan consequenties heeft een beetje gaan zitten jammeren.
Typisch geval van onopgevoed blaag dat moet leren dat de dingen die je doet gevolgen hebben.
Leer daar maar mee omgaan.
pi_32692760
Even uit interesse: hoe groot is de TS eigenlijk? Ik zie nl in je profiel schoenmaat 47 staan.
pi_32693338
Nee, ok, die klappen zijn overbodig. Maar met belletje lellen had je ook altijd een paar mensen waar je heel hard voor weg moest rennen maar dat is toch juist een beetje waar je het voor doet?

Of wou je me vertellen dat je die huizen gewoon wou versieren, en dat die huizen geen tot weinig ramen hebben? Een groupje van 7 mensen één muur bekogelen..

Je valt mensen lastig op terrein waar je ze niet zou lastig moeten vallen, hun huis. En als je 11 bent wordt je gewoon anders behandelt, let's face it, you're growing up. 17 is al bijna volwassen Zoals boven genoemd, zie het als een les. En natuurlijk kun je altijd met sneeuwballen gooien.. Op elkaar of op muren van huizen waar de bewoners niet thuis zijn etc. Maar dat betekent niet dat je andere mensen daarmee hoeft lastig te vallen.
pi_32693387
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:56 schreef Vitalogy het volgende:
Even uit interesse: hoe groot is de TS eigenlijk? Ik zie nl in je profiel schoenmaat 47 staan.
My God.... als hij schoenmaat 47 heeft én 4 vrienden erbij, laat hij zich tot niet bijna in elkaar slaan door één persoon...

Hilarisch topic trouwens
pi_32693434
Ik lees min 7 mensen waarvan er 5 aan het gooien waren.
pi_32693478
quote:

[..]

Je moet ns inziens dat wat voor jou en je maten ´lol´ is, voor de ´slachtoffers´ bittere ergernis is.
pi_32693517
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huilie,
Savonds een vent sochtens een vent.
Wel stoer doen met je vriendjes, maar als het dan consequenties heeft een beetje gaan zitten jammeren.
Typisch geval van onopgevoed blaag dat moet leren dat de dingen die je doet gevolgen hebben.
Leer daar maar mee omgaan.
jij doet je naam wel eer aan hè? In het echte leven ook zo'n zuurpruim?

Edit: Ja dus,
Pietverdriet - zaterdag 26 november 2005 @ 20:58

Ik ben op zoek naar een reisbureau dat reizen aanbied naar bestemmingen waar geen kinderen zijn, kindervrije hotels, restaurants...

Dat is pas een vakantie!

Wie kan daar advies geven?

[ Bericht 12% gewijzigd door SterkStaaltje op 30-11-2005 12:40:42 ]
pi_32693604
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef Vitalogy het volgende:

Kleuter vind ik niet bepaald vergelijkbaar met een jongen van 17. Die grens vervaagt zeker ja naarmate de leeftijd stijgt. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet echt dat een kleuter bewust mensen over het randje gaat treiteren.

Laat ik dan ook de bal terugkaatsen.
Waar leg jij de grens dan dat iemand iets terug mag doen?
Of waar ligt de grens dat het iig begrijpelijk wordt dat men het geduld verliest?
Ik geef toe: er is een groot grijs gebied. Maar een stel puber dat een sneeuwbal tegen een muur bonkt? Dat zit bij mij nog in de no go-zône.
quote:
Is het bij iets anders dan sneeuwballen? Bijv. vuurwerk of het vernielen van bezit.
Of is het wanneer het bij zogenaamd zielige mensen wordt gedaan, bijv bejaarden.
Of wanneer men tot in den treuren wordt getreiterd?
Ja, op alledrie. Vernielde bezittingen al dan niet met behulp van vuurwerk.
pi_32693647
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef wonko het volgende:

[..]

U roept, wij draaien:

Hee, verkracht jij sneeuwbalgooiende baby's ook meteen anaal met bielzen, jij bruut?
pi_32695020
quote:

[..]

En als hij er nou lol in had om jou aan te vallen? Had je er dan geen problemen mee? Jij ziet er geen probleem in om lol te hebben zijn huis 'aan te vallen'.
pi_32695058
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:35 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

jij doet je naam wel eer aan hè? In het echte leven ook zo'n zuurpruim?

Edit: Ja dus,
Pietverdriet - zaterdag 26 november 2005 @ 20:58

Ik ben op zoek naar een reisbureau dat reizen aanbied naar bestemmingen waar geen kinderen zijn, kindervrije hotels, restaurants...

Dat is pas een vakantie!

Wie kan daar advies geven?
Wat is daar mis mee?? Iemand wil lol hebben zonder dat kinderen zich er aan kunnen storen.
pi_32695111
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik geef toe: er is een groot grijs gebied. Maar een stel puber dat een sneeuwbal tegen een muur bonkt? Dat zit bij mij nog in de no go-zône.
[..]

Ja, op alledrie. Vernielde bezittingen al dan niet met behulp van vuurwerk.
Dus er moet eerst gewacht worden tot er een sneeuwbal door een ruit gaat en mensen met de zooi zitten? Is iemand van 17 niet op een leeftijd waar hij weet dat het mis kan gaan en dat hij niet andere mensen mag opzadelen met de gevolgen van zijn 'lol'? Wordt het dan niet tijd dat 'meneer' die sneeuwballen op zijn vriendjes richt ipv andermans eigendommen?
pi_32695851
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:38 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?? Iemand wil lol hebben zonder dat kinderen zich er aan kunnen storen.
Precies; ALS ik vai een reisbureau boek geef ik ook altijd "kindervrije" criteria door.
Weinig dingen kunnen je vakantie zó verpesten als (kleine) kinderen en hun ouders (die uiteraard gewéldige koters hebben waar je niet aan moet komen).
  woensdag 30 november 2005 @ 15:02:01 #193
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32697179
Die gast zit fout. Wie slaat heeft schuld, maakt nietuit hoe gek jullie hem hebben gemaakt.
Kan iemand een update geven? Wat hebben jullie gedaan?Aangifte?Ik heb geen zin om alles te
lezen..
Als nog geen aangifte is gedaan, kun je ze huis flink vernagglene. Ik zou beginnen met z,n auto.
Een paar goede krassen en hij ontploft! (verticale strepen geen horizontale over de lengte,
dan heb jeje wraak! kost duur!)
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:06:07 #194
3542 Gia
User under construction
pi_32697310
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:40 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus er moet eerst gewacht worden tot er een sneeuwbal door een ruit gaat en mensen met de zooi zitten?
Er zegt toch niemand dat je er niks van mag zeggen!! Je hebt gewoon iemand niet te mishandelen!

Als er wel schade was geweest, dan had mijnheer die kunnen verhalen op de ouders. En wb de overlast van de sneeuwballen was een keertje schelden ook wel genoeg geweest.

Mishandelen is gewoon fout, ongeacht de reden. Altijd fout.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:09:14 #195
3542 Gia
User under construction
pi_32697398
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:02 schreef a-child-in-chains het volgende:

Als nog geen aangifte is gedaan, kun je ze huis flink vernagglene. Ik zou beginnen met z,n auto.
Een paar goede krassen en hij ontploft! (verticale strepen geen horizontale over de lengte,
dan heb jeje wraak! kost duur!)
Behalve je zeer beroerde gebruik van de Nederlandse taal, ben je zelf geen haar beter dan die man. Vernieling van andermans bezit is ook strafbaar. Kwaad met kwaad vergelden, lost nooit iets op. Je kunt dan ook niet meer bij de politie aankomen met je mishandelingsverhaaltje, als die man daar aan de balie staat om aangifte te doen van vernieling.

Nee, je hebt die man het hardst door gewoon aangifte te doen van mishandeling. Krijgt ie een mooie boete voor.
pi_32697657
tvp, wil graag weten hoe het afloopt
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_32697754
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zegt toch niemand dat je er niks van mag zeggen!! Je hebt gewoon iemand niet te mishandelen!

Als er wel schade was geweest, dan had mijnheer die kunnen verhalen op de ouders. En wb de overlast van de sneeuwballen was een keertje schelden ook wel genoeg geweest.

Mishandelen is gewoon fout, ongeacht de reden. Altijd fout.
Dus mensen moeten maar met de rotzooi zitten van andermans lol..dat slaan is niet goed te praten maar dat het kutkind lol denkt te moeten hebben met andermans eigendommen ook niet...hij gaat zijn vriendjes maar bekogelen.
pi_32697756
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:11 schreef Tja... het volgende:

[..]

Precies; ALS ik vai een reisbureau boek geef ik ook altijd "kindervrije" criteria door.
Weinig dingen kunnen je vakantie zó verpesten als (kleine) kinderen en hun ouders (die uiteraard gewéldige koters hebben waar je niet aan moet komen).
Wat zul jij een kutleven hebben als je dingen laat verpesten door kinderen. Of kom je naast vakantie niet buiten?
Fiets
pi_32697813
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat zul jij een kutleven hebben als je dingen laat verpesten door kinderen. Of kom je naast vakantie niet buiten?
Dus mensen mogen geen plezier hebben zonder andermans kinderen te moeten tolereren? Ook al doen ze het hele jaar niet anders dan andermans kinderen tolereren? Dat is pas een kutleven.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:26:23 #200
108862 a-child-in-chains
pi_32697909
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Behalve je zeer beroerde gebruik van de Nederlandse taal, ben je zelf geen haar beter dan die man. Vernieling van andermans bezit is ook strafbaar. Kwaad met kwaad vergelden, lost nooit iets op. Je kunt dan ook niet meer bij de politie aankomen met je mishandelingsverhaaltje, als die man daar aan de balie staat om aangifte te doen van vernieling.

Nee, je hebt die man het hardst door gewoon aangifte te doen van mishandeling. Krijgt ie een mooie boete voor.
Ja dat bedoel ik. Als er aangifte is gedaan komt de politie navernieling snel terrug bij die jongens
Dus..
En jaja, spaar me die moralistische bla bla, ik hoor het al me hele leven en je schiet er niks mee op.
Ik heb ook jarenlang zoals jij gedacht, maar door schade en schande is mijn conclusie in het leven
dat tand om tand de beste manier is. IWe ben jij om mij de les voor te lezen, jij bent per slot mij
niet en ziet de wereld niet zoals ik die zie/heb gezien.
Ik weet zeker dat flink veel schade die man echt wel raakt. Ik weet wel zeker dat het werkt.
Vaak genoeg gezien

De kosten voor reparatie zijn hoger dan de boete die hij moet betallen voor iemand slaan denk ik.

Ik heb maar al teveel meegemaakt dat dingen aan me gingen vreten als de uitkomst niet bevredigend
was en de klote tegenpartij met een minimale waarschuwing voor shit er onderuitkwam.
Kom mij niet de les voorlezen om wat wel of niet ter zake doende is in dit soort gevallen.
En wat wel of niet beter is. Ik weet zeker dat veel schade ook een stom p in zijn maag is.
Die nog langer in zijn hoofd blijft rondspoken dan het gevoel dat hij ff stoer een jochies
een klap heeft verkocht. appels vs. peren. in laatste geval heeft ie een boete en voelt ie zich stoer.
In eerste geval zal ie vaker uit zijn raam kijken of ze auto nog heel is!

dus...
krijg de..
No room for the unlucky.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:40:02 #201
45206 Pietverdriet
pi_32698313
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Zak in de stront, sunshine, Als ik een reis wil kunnen boeken naar een bestemming zonder kinderen wil ik dat gewoon. Ik laat mij niets verpesten door kinderen, maar zoals andere mensen zon willen tijdens hun vakantie, wil ik geen jengelende kutkoters om me heen, daar ben ik bereid voor te betalen, dus wat ben jij voor een loser om een mening te hebben over wat ik, en met mij vele anderen, voor een vakantie willen.
Ga jij lekker naar een kindervriendelijk hotel waar je in je zwemkleding kan dineren, prima, have fun, maar dat wil ik expliciet niet.
pi_32698324
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus mensen mogen geen plezier hebben zonder andermans kinderen te moeten tolereren? Ook al doen ze het hele jaar niet anders dan andermans kinderen tolereren? Dat is pas een kutleven.
een beetje tolerantie kan geen kwaad hoor, daardoor hoef je echt geen kutleven te krijgen.
Juist doordat je weinig tolerant bent, en je overal aan ergert wordt het allemaal wat lastiger.
Fiets
  woensdag 30 november 2005 @ 15:42:10 #203
45206 Pietverdriet
pi_32698379
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

een beetje tolerantie kan geen kwaad hoor..
Kijk naar je eigen, sunshine, als jij nu eens een beetje tolerant zou zijn voor wat andere mensen wel of niet willen op hun vakantie..
pi_32698442
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk naar je eigen, sunshine, als jij nu eens een beetje tolerant zou zijn voor wat andere mensen wel of niet willen op hun vakantie..
jah, zo kunnen we het ook doen indd.

Maar het verbaasd me gewoon dat je gaat huilen als er kinderen bij jou in de buurt zijn op je vakantie.
Fiets
pi_32698485
Als hjet nu een jongetje van 5 is die met sneeuwballen gooit.. Maar een Jongen van 17???
Kom op man, ik hoop dat je goed toegetakeld bent :d
  woensdag 30 november 2005 @ 15:49:02 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_32698602
quote:
Hier in R'dam is een kereltje ooit doodgeschoten door 1 sneeuwbal

zo vreemd is dat niet
pi_32698735
quote:

een beetje tolerantie kan geen kwaad hoor, daardoor hoef je echt geen kutleven te krijgen.
Juist doordat je weinig tolerant bent, en je overal aan ergert wordt het allemaal wat lastiger.
Een beetje incasseringsvermogen is best goed voor je, en als je een pak rammel krijgt dan gaat dat vanzelf weer over. Juist als je daarover gaat zeuren op een forum maakt je 't alleen maar erger voor jezelf.
pi_32698781
Goed het mag misschien niet maar als je ouders je geen manieren leren moet iemand anders het maar doen. Al die kudkinderen die direct over mishandeling zeuren als ze een keer een corrigerende tik krijgen.

Owja, en aangifte was verder wel de beste tip
Ze hebben verder toch niks te doen dan ouders van kudkinderen te woord staan.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32699116
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:53 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Een beetje incasseringsvermogen is best goed voor je, en als je een pak rammel krijgt dan gaat dat vanzelf weer over. Juist als je daarover gaat zeuren op een forum maakt je 't alleen maar erger voor jezelf.
Ik vind een pak rammel een beetje over de top.
Fiets
pi_32699133
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Ik vind een pak rammel een beetje over de top.
Da's ook maar een mening.
pi_32699229
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:07 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Da's ook maar een mening.
en de wet
Fiets
pi_32699501
quote:

[..]

Mensen zijn het hele jaar tolerant..ze willen in hun vakantie niet tolerant hoeven zijn...kunnen ze beter genieten van de vakantie en wat meer ontspannen. Heeft niets met ergernis te maken.
pi_32699564
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Hier in R'dam is een kereltje ooit doodgeschoten door 1 sneeuwbal

zo vreemd is dat niet
Ik dacht dat er wat anders uit de rechtzaak kwam? En hoeveel ongelukken zijn er gebeurd door het gooien van sneeuwballen?
pi_32699722
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik dacht dat er wat anders uit de rechtzaak kwam? En hoeveel ongelukken zijn er gebeurd door het gooien van sneeuwballen?
jah, dat kereltje is ineens niet meer doodgeschoten
Fiets
pi_32700301
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

jah, dat kereltje is ineens niet meer doodgeschoten
Niet vanwege die sneeuwballen...eerder 'per ongeluk'.
pi_32700364
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

en de wet
En waarom is die wet dan niet van toepassing op het gooien van sneeuwballen?
pi_32700477
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:46 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

En waarom is die wet dan niet van toepassing op het gooien van sneeuwballen?
waarom moet je kwaad met kwaad vergelden?
Fiets
pi_32700817
Ok, leuk verhaal, ben benieuwd hoe het afloopt, en of je pa al langs is geweest...
  woensdag 30 november 2005 @ 17:52:26 #220
3542 Gia
User under construction
pi_32702311
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:21 schreef wonko het volgende:

[..]

Dus mensen moeten maar met de rotzooi zitten van andermans lol..dat slaan is niet goed te praten maar dat het kutkind lol denkt te moeten hebben met andermans eigendommen ook niet...hij gaat zijn vriendjes maar bekogelen.
Heb je gelijk in. Die man heeft alle recht om die kinderen weg te jagen en eventuele rotzooi op te laten ruimen. Maar slaan mag gewoon niet.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:59:14 #221
45206 Pietverdriet
pi_32702503
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

jah, zo kunnen we het ook doen indd.

Maar het verbaasd me gewoon dat je gaat huilen als er kinderen bij jou in de buurt zijn op je vakantie.
Ik ga niet huilen, die kinderen huilen.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:34:49 #222
3542 Gia
User under construction
pi_32707361
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ga niet huilen, die kinderen huilen.
Omdat jij ze geslagen hebt? Foei!
pi_32708200
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef _-rally-_ het volgende:

Dat rechtvaardigt nog steeds geen mishandeling van een volwassen persoon. Van een verbaal opstootje waren de betreffende kinderen waarschijnlijk ook wel genoeg geschrokken.. Een paar kinderen slaan, nee god dan heb je normen en waarden in je opvoeding mee gekregen hoor. O.a stalken is een aantasting in de privesfeer, geen sneeuwbal van sneeuw die hoogstenst twee keer per jaar voorkomt - gegooid door een puber - tegen je raam. .
pi_32708315
Als je geslagen wordt moet je hem de andere wang toekeren!

Zo zegt de Heer!
  woensdag 30 november 2005 @ 21:01:21 #225
3542 Gia
User under construction
pi_32708350
Uh, TS.....is je pa al bij hem op bezoek geweest? Of kan dat pas na de wedstrijd?
pi_32708414
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:00 schreef Roellio het volgende:

Zo zegt de Heer!
Je vergat in te loggen onder de juiste account Fuifduif.
pi_32708489
Wat een Tokkie-topic dit.

14-jarige jongetjes die via internet tegen een puber zeggen dat het kinderachtig is om met sneeuwballen te gooien.

Bah.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:37:19 #228
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32709647
Me pa is nog niet geweest nee Eerlijk gezegd maakt me dat ook niet zo veel uit, ik ga toch naar de politie. Maar eerst naar de dokter, misschien dat die onze kant van het verhaal kan ondersteunen door naar mijn oren te kijken.
pi_32709718
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:00 schreef Roellio het volgende:

Zo zegt de Heer!
En als je dan weer geslagen wordt?
  woensdag 30 november 2005 @ 21:55:15 #230
3542 Gia
User under construction
pi_32710316
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef Devolution het volgende:
Me pa is nog niet geweest nee Eerlijk gezegd maakt me dat ook niet zo veel uit, ik ga toch naar de politie. Maar eerst naar de dokter, misschien dat die onze kant van het verhaal kan ondersteunen door naar mijn oren te kijken.
Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen?

Enneh, succes!
pi_32710917
Nou dan wens ik die kerel succes. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
pi_32710988
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:39 schreef Kloot-Jan het volgende:
En als je dan weer geslagen wordt?
Je andere wang weer toekeren.

gristenen zijn tenminste Echte Bikkels
pi_32724069
quote:
Eerlijk gezegd vind ik dat het allemaal wat lang duurt en denk ik dat er dus gewoon niets meer gebeurd.
pi_32745400
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:07 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat het allemaal wat lang duurt en denk ik dat er dus gewoon niets meer gebeurd.
Tsk tsk tsk...enig idee hoe happig de politie is om dit soort zaken op te nemen...je mag na een week of wat terugkomen om je verhaal te doen.
  zondag 4 december 2005 @ 09:33:03 #235
3542 Gia
User under construction
pi_32800562
Even klein schopje voor TS: nog nieuws?
pi_32801003
quote:
Op die leeftijd nog triest met sneeuwballen gooien. Je hebt die klappen meer dan verdiend. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan van die josti's die sneeuwballen tegen de ramen gooien. Als ik er eentje te pakken krijg en het is iemand van een jaar of 17 dan krijgt hij op zeker hele harde klappen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32801091
Haha de ts is echt een mongool, eerst stoer roepen dat ie naar de politie gaat en vervolgens niet durfen.
Je ouders vonden het zeker ook terecht .

ik plijt voor een slotje
pi_32801191
Ik pleit voor meer klappen voor de TS.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32801672
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:31 schreef Mute_Me het volgende:
Haha de ts is echt een mongool, eerst stoer roepen dat ie naar de politie gaat en vervolgens niet durfen.
Je ouders vonden het zeker ook terecht .

ik plijt voor een slotje
Wat ben jij een prutser zeg!!! De ene keer vind je dit, dan neem je je woorden terug en vind je dat. Make up your mind! Meeloper.
  zondag 4 december 2005 @ 11:20:00 #240
68357 pievdb
über-gay
pi_32801911
quote:
zielepoot,
je moet nu niet meer naar een dokter gaan, je had het direct moeten doen nadat je klappen gekregen hebt.
Er kan ondertussen vanalles gebeurt zijn.
En eerlijk gezegd, ga je eigen huis met sneeuwballen gaan bekogelen. heb een beetje meer respect voor zaken die van anderen zijn.
Een sneeuwbal op een muur kan geen kwaad, maar had je een ijsbal op een raam gegooid had het kunnen breken.

Overigens ben ik ook niet akkoord met de reactie van de man. Maargoed
pi_32802230
quote:

[..]

Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden *en* zou ik, afhankelijk van de uitkomst van de hernieuwde kennismaking, namens mijn zoon aangifte hebben gedaan, want beiden zaten fout.
De enige juiste, en volwassen reactie.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_32802939
quote:

[..]

Hahaha, je zoon wordt in elkaar gebeukt vanwege een sneeuwbal en jij laat hem z'n excuses aanbieden aan zo'n kerel ............."sorry meneer, dat U me 5 keer op m'n muil hebt geslagen"

NG
GIRO 800800
pi_32803078
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:07 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Wat ben jij een prutser zeg!!! De ene keer vind je dit, dan neem je je woorden terug en vind je dat. Make up your mind! Meeloper.
Als je nou eens goed zou lezen had je geweten dat ik het altijd een stom idee heb gevonden dat hij naar de politie ging.
pi_32803375
quote:
Op woensdag 30 november 2005 06:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je klinkt hier wel als een stoere he-man, maar straks ga je weer naar CUL het kokende wijf uithangen.
  zondag 4 december 2005 @ 12:57:52 #245
68357 pievdb
über-gay
pi_32804403
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:18 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Je klinkt hier wel als een stoere he-man, maar straks ga je weer naar CUL het kokende wijf uithangen.
grove opmerking, die trouwens niets met het topic te maken heeft.
Heb jij geen hobby's?
Ik ben namelijk ook zo'n "kokend wijf".
pi_32805461
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef pievdb het volgende:

[..]

Heb jij geen hobby's?
Maar ben je ook zo'n misantroop als pietverdriet?
pi_32806824
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef pievdb het volgende:

[..]

Heb jij geen hobby's?
Ik doe gewoon het zelfde als pietverdriet hoor. Gewoon een beetje stoere spierballenpraat. Wordt je hard van. Stadsnicht.

Werkt het allerbeste. Gelijk rammen op dat smoeltje als ze met sneeuwballen gooien.
  zondag 4 december 2005 @ 15:50:35 #248
45206 Pietverdriet
pi_32809233
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:18 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Heb je door dat je hier veel meer over jezelf zegt dan over mij?
pi_32809552
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op die leeftijd nog triest met sneeuwballen gooien. Je hebt die klappen meer dan verdiend. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan van die josti's die sneeuwballen tegen de ramen gooien. Als ik er eentje te pakken krijg en het is iemand van een jaar of 17 dan krijgt hij op zeker hele harde klappen.
Waarom blijft iedereen hersenloos blaten over sneeuwballen op ramen. Hij gooide op een muur.
En als jij al wilt gaan rammen als een jongen van 17 in een lollige bui een balletje tegen je raam keilt...tut tut

Kijk, als TS idd dat huis heeft lopen etteren en een half uur met sneeuwballen heetf lopen bonken tegen de ramen, dan is het treiteren. Maar een bal tegen een muur...kom op zeg.
Zo voed ik mijn kinderen in ieder geval niet op.
pi_32811210
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom blijft iedereen hersenloos blaten over sneeuwballen op ramen. Hij gooide op een muur.
En als jij al wilt gaan rammen als een jongen van 17 in een lollige bui een balletje tegen je raam keilt...tut tut

Kijk, als TS idd dat huis heeft lopen etteren en een half uur met sneeuwballen heetf lopen bonken tegen de ramen, dan is het treiteren. Maar een bal tegen een muur...kom op zeg.
Zo voed ik mijn kinderen in ieder geval niet op.
Iemand van 9 die sneeuwballen gooit weet niet beter, maar iemand van 17. Of het nu tegen een raam of tegen een muur is. Iemand van 17 weet waar hij/zij mee bezig is. De hele dag door worden er sneeuwballen tegen muren en ramen gegooid hier, als dan iemand van 17 loopt te kloten en je grijpt hem in de kraag dan kan ik best begrijpen dat je diegene wat klappen verkoopt. Niet meer dan terecht.
pi_32811466
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je door dat je hier veel meer over jezelf zegt dan over mij?
Nee.
pi_32811490
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Iemand van 9 die sneeuwballen gooit weet niet beter, maar iemand van 17. Of het nu tegen een raam of tegen een muur is. Iemand van 17 weet waar hij/zij mee bezig is. De hele dag door worden er sneeuwballen tegen muren en ramen gegooid hier, als dan iemand van 17 loopt te kloten en je grijpt hem in de kraag dan kan ik best begrijpen dat je diegene wat klappen verkoopt. Niet meer dan terecht.
Alweer zo'n rechtse Tokkie!
pi_32812193
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Volgens de wet gelukkig niet, en dan heb ik het nog niet eens over stom fatsoen.
En kijk, er is kloten en treiteren he. Een paar keer per dag sneeuwballetje tegen het raam/muur. Zo gaat dat al eeuwen. Sneeuw = gooien.

Als ze doelbewust jouw huis opzoeken en dan gooien met de intentie om schade aan te richten is het iets anders. Dán heb je het recht om binnen bepaalde proporties je bezit te verdedigen. Dus niet iemand in een rolstoel doen belanden omdat er een barst in je ruit zit (ja, dan leert hij het wel, maar dan leer jij weer andere perspectieven van "zeep oprapen in gezelschap"), maar iemand stevig bij de arm afleveren bij de ouders dan wel een hijsje voor de kop kan dan wel weer.
pi_32812225
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:08 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Alweer zo'n rechtse Tokkie!
Heb je ook nog wat te melden of blijft het bij kansloos geblaat?
pi_32812249
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens de wet gelukkig niet, en dan heb ik het nog niet eens over stom fatsoen.
En kijk, er is kloten en treiteren he. Een paar keer per dag sneeuwballetje tegen het raam/muur. Zo gaat dat al eeuwen. Sneeuw = gooien.

Als ze doelbewust jouw huis opzoeken en dan gooien met de intentie om schade aan te richten is het iets anders. Dán heb je het recht om binnen bepaalde proporties je bezit te verdedigen. Dus niet iemand in een rolstoel doen belanden omdat er een barst in je ruit zit (ja, dan leert hij het wel, maar dan leer jij weer andere perspectieven van "zeep oprapen in gezelschap"), maar iemand stevig bij de arm afleveren bij de ouders dan wel een hijsje voor de kop kan dan wel weer.
Een paar keer per dag sneeuwballen tegen het raam of tegen de muur hoef je niet te pikken, zeker niet van een 17-jarige.
pi_32812346
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een paar keer per dagsneeuwballen tegen het raam of tegen de muur hoef je niet te pikken, zeker niet van een 17-jarige.
Wow, je verzint er echt dingen bij he. Knap.
pi_32812369
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:37 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Wow, je verzint er echt dingen bij he. Knap.
Lezen is niet je sterkste punt.
pi_32812399
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste punt.
Waar zie je dat staan dan?
pi_32812415
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:39 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Waar zie je dat staan dan?
Gewoon even goed kijken, analfabeet.
pi_32812450
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gewoon even goed kijken, analfabeet.
Het staat er niet idd.
pi_32812459
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:41 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Het staat er niet idd.
www.hansanders.nl
pi_32812531
Een leesbril op sterkte kost nu maar ¤ 35,00. Dat is zelfs voor linkse paupertjes betaalbaar.
pi_32812681
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een leesbril op sterkte kost nu maar ¤ 35,00. Dat is zelfs voor linkse paupertjes betaalbaar.
Het staat er niet.
pi_32813097
pi_32813313
De aggressieve man uit de OP is de reden waarom Nederland naar de kloten gaat. We kunnen helemaal niet meer zien in welke proporties we op dingen moeten reageren. Dreigbrieven sturen naar mensen die musjes neerknallen, politici doodschieten omdat je denkt dat ze een gevaar zijn voor minderheden ...
pi_32815317
Oh, dus als je twintig jaar geleden sneeuwballen tegen iemand z'n huis stond te gooien, kreeg je een lollie van de bewoner?

Mensen die ieder suf incidentje misbruiken voor hun eigen politieke agenda, dat is waar nederland aan ten onder gaat.
pi_32817391
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:36 schreef joshus_cat het volgende:
Oh, dus als je twintig jaar geleden sneeuwballen tegen iemand z'n huis stond te gooien, kreeg je een lollie van de bewoner?
Iemand op z'n bek rammen was toen nog niet zo ingeburgerd zoals het in dit topic lijkt. Godverdomme zeg, alsof er opeens een kudde hooligans tegelijk op Fok zit.
quote:
Mensen die ieder suf incidentje misbruiken voor hun eigen politieke agenda, dat is waar nederland aan ten onder gaat.
Idd, types als Geert Wilders.
pi_32817750
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:38 schreef Kloot-Jan het volgende:

Iemand op z'n bek rammen was toen nog niet zo ingeburgerd zoals het in dit topic lijkt.
Ik weet niet hoe oud je werkelijk bent, maar d'r is maar heel even in een bepaald elitair subcultuurtje een ban geweest op corrigerende tikken. Daarvoor, daarna en buiten dat subcultuurtje werd vrolijk doorgemept als andere mensen dingen deden die de meppers niet zinden
quote:
Godverdomme zeg, alsof er opeens een kudde hooligans tegelijk op Fok zit.
ITYM 'welkom in de echte wereld'
quote:
Idd, types als Geert Wilders.
Niet alleen types als wilders.... ook dichter bij huis. Zeg maar, in je eigen kamer.
pi_32817858
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:49 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je werkelijk bent, maar d'r is maar heel even in een bepaald elitair subcultuurtje een ban geweest op corrigerende tikken. Daarvoor, daarna en buiten dat subcultuurtje werd vrolijk doorgemept als andere mensen dingen deden die de meppers niet zinden
Corrigerende tikken komen van ouders lieve schat. Niet van wildvreemde mannen. Wat komt d'r straks? De corrigerende pijpbeurt voor stoute meisjes van 9?
quote:
Niet alleen types als wilders.... ook dichter bij huis. Zeg maar, in je eigen kamer.
Of mensen als PietVerdriet ... die noemt iedereen met wie hij niet eens is een Volkskrantlezer.
pi_32821632
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:53 schreef Kloot-Jan het volgende:

Corrigerende tikken komen van ouders lieve schat. Niet van wildvreemde mannen.
Dat vind jij. Als die ouders daarin tekortschieten dan kan ik me prima voorstellen dat er 'wildvreemde mannen' zijn die dat tekort aanvullen.

Overigens, als de pa van TS een beetje ballen had dan was de pa van TS naar de man gestapt en had 'm stevig afgeblaft (motto:'d'r is er maar een die m'n kinderen mept en dat ben ik, kijk maar '). Voor zoiets heb je helemaal geen politie nodig.
pi_32822326
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:49 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dat vind jij. Als die ouders daarin tekortschieten dan kan ik me prima voorstellen dat er 'wildvreemde mannen' zijn die dat tekort aanvullen.

Overigens, als de pa van TS een beetje ballen had dan was de pa van TS naar de man gestapt en had 'm stevig afgeblaft (motto:'d'r is er maar een die m'n kinderen mept en dat ben ik, kijk maar '). Voor zoiets heb je helemaal geen politie nodig.
Die pa hoeft z'n kinderen ook niet te slaan.

Jezus, heb jij zelf nooit in de sneeuw gespeeld of zo?
pi_32822843
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:11 schreef Kloot-Jan het volgende:

Die pa hoeft z'n kinderen ook niet te slaan.
Ach, weer zo'n zielepoot die 'in discussie gaat met zijn kinderen op basis van gelijkwaardigheid'. Da's jouw keuze; mijn keuze is anders. Respecteer dat.
pi_32822927
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ach, weer zo'n zielepoot die 'in discussie gaat met zijn kinderen op basis van gelijkwaardigheid'. Da's jouw keuze; mijn keuze is anders. Respecteer dat.
O ja man ruk vooral mn posts volledig uit het verband.
pi_32823067
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:28 schreef Kloot-Jan het volgende:

O ja man ruk vooral mn posts volledig uit het verband.
Dan moet je zelf maar duidelijker zijn in wat je nou precies bedoelt, tree-hugger.
pi_32823139
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:32 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dan moet je zelf maar duidelijker zijn in wat je nou precies bedoelt, tree-hugger.
Waar gaat het topic nou over, drolhoofd? Over corrigerende tik of over sneeuwballen gooien?

Je gaat kinderen toch niet slaan als ze met sneeuw tegen je muur aan gooien, waar is je verstand.
pi_32823237
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:34 schreef Kloot-Jan het volgende:

Je gaat kinderen 17-jarig hangtuig toch niet slaan als ze met sneeuw tegen je muur aan gooien
Jawel.
pi_32823273
Hou ons op de hoogte
pi_32827470
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:37 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Jawel.
Nee hoor.
pi_32827785
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een paar keer per dag sneeuwballen tegen het raam of tegen de muur hoef je niet te pikken, zeker niet van een 17-jarige.
Kijk, dat zegt al een hoop. Waarom zou je je er überhaupt druk om maken?
Volgens mij zie jij het leven als een nooit aflatende machtsstrijd ofzo.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:33:42 #281
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32861003
Update!

Mijn zusje zit op tennis, en zijn dochter ook. En toen mijn vader haar was komen ophalen, toen tikte die vent op zijn raam. "Ben jij de vader van Devolution en Sharon (zusje)?" Tja en toen gingen ze het er dus over hebben. Dat die man spijt had enzo ("onze dochters kunnen het erg goed vinden en ik wist niet dat het om haar broer ging etc). Hij vertelde ook waarom hij zo tekeerging. Der waren die morgen twee jongens geweest die sneeuwballen gooiden tegen hun huis, en toen kwam ie naar buiten en had 1 van hen een klap verkocht. Toen hij die avond een groep jongeren bij zijn huis twee sneeuwballen zag gooien, dacht hij dat het een soort terreur/wraakactie was voor die twee jongens van die morgen. Daarom trad ie zo grof op, zei hij.
pi_32861116
Ben je nog steeds niet naar de politie geweest?

Nu is het dus bij toeval dat er 'gepraat' is....
Ik vind het allemaal maar een beetje slap.
pi_32861250
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:33 schreef Devolution het volgende:
Update!

Mijn zusje zit op tennis, en zijn dochter ook. En toen mijn vader haar was komen ophalen, toen tikte die vent op zijn raam. "Ben jij de vader van Devolution en Sharon (zusje)?" Tja en toen gingen ze het er dus over hebben. Dat die man spijt had enzo ("onze dochters kunnen het erg goed vinden en ik wist niet dat het om haar broer ging etc). Hij vertelde ook waarom hij zo tekeerging. Der waren die morgen twee jongens geweest die sneeuwballen gooiden tegen hun huis, en toen kwam ie naar buiten en had 1 van hen een klap verkocht. Toen hij die avond een groep jongeren bij zijn huis twee sneeuwballen zag gooien, dacht hij dat het een soort terreur/wraakactie was voor die twee jongens van die morgen. Daarom trad ie zo grof op, zei hij.
Met andere woorden: Die kerel loopt de hele dag door pubertjes tegen het smoelwerk aan te rossen..........ja, dat scheelt een hoop
GIRO 800800
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:04:38 #284
45206 Pietverdriet
pi_32863266
quote:
Mijn zusje zit op tennis, en zijn dochter ook..
pi_32863284
quote:
Update!

Dus de reden dat hij jou klappen verkocht, was gewoon omdat hij eerder een andere jongen klappen had verkocht?
Een hele geruststelling...
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:06:43 #286
45206 Pietverdriet
pi_32863312
Als iedere Nederlandse Huisvader was als deze hadden we in NL niet zoveel problemen met jeugdcriminaliteit.
pi_32863479
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedere Nederlandse Huisvader was als deze hadden we in NL niet zoveel problemen met jeugdcriminaliteit.
Aan de andere kant zouden een hoop kindjes het zonder pappie moeten stellen dan...
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:23:13 #288
45206 Pietverdriet
pi_32863764
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aan de andere kant zouden een hoop kindjes het zonder pappie moeten stellen dan...
een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
pi_32864026
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dan dooft het licht….
Hehe, ik doelde eerder op het feit dat die huisvaders dan de bak in mogen wegens het mishandelen van minderjarigen.
Zwichten voor tirannen kun je dan ook lezen als "toestaan van geweld op eigen initiatief".
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:27:17 #290
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32865373
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Da's waar, dan zouden we weer veel last hebben met oudere-huisvader-criminaliteit
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:10:40 #291
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32866437
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dan dooft het licht….
Ja inderdaad elke sneeuwbalterrorist is er 1 teveel.
Maargoed de TS heeft er schijnbaar vrede mee en meneer frusti komt er zo goed vanaf. Hoop dat zijn volgende slachtoffer er ook zo over denkt, want het lijkt me niet onredelijk te stellen dat die er gaat komen. Eind goed al goed.

Nu op naar de volgende sneeuwval, want dan verwacht ik op zijn minst tien van zulke topics gezien de 'stoere' reactie van een groot aantal Fokkers in dit topic. Of zullen ze in de realiteit toch niet zulke hardliners zijn?
  woensdag 7 december 2005 @ 19:22:28 #292
108862 a-child-in-chains
pi_32898842
Ik had het er echt niet bij laten zitten.
Ik zou z,n omgeving, z,n huis, z,n auto bestuderen. En ik zou beginnen met z,n auto.
Dan z,n huis bakladden met vretende verf ofzo.
Ik zou z,n auto echt een paar keer goed oakken.\ als ie een mooie heeft.
Eerst krassen om z,n no claim, daarna flink met verfafbijter gaan smeren.
HA!

Maar daarentegen zou ik niet met sneeuwballen tegen iemands raan gaan goooien in eersteinstantie. Zo benook wel weer. Maar als iemand mij slaat of wat dan ook en ik
denk dat ik hem of haar niet fysiek aan kan. verzin ik wel wat hoor.
Ik heb teveel meegemaakt om shit over me heen te laten lopen.

Ik heb nog nooit een vriendin gehad en nooit sex, een leven vol ellende met eczeem en shit.
Ik ben zo gefrustreerd als de pest (ben wel aardig hoor als je dat ook bent)
Aan mij heb je een slechte als je ruzie zoekt.
No room for the unlucky.
pi_32899023
quote:
Hey, ik was daarnet met een groep van zo'n 7 man sneeuwballen aan het gooien op wat muren van huizen. Toen gooiden we een sneeuwbal op zo'n ruikeluishuis en toen kwam er zo'n gek naar buiten. Wij dus natuurlijk snel wegfietsen en die vent stapt in zn auto. Maar we hadden hem afgeschut dus wij dachten dat we veilig waren. Maar toen ik naar huis fietstse met wat andere vrienden toen besprong die vent mij ineens vanuit een zijstraat en ik viel van me fiets. En die vent pakte me toen bij me kraag en gaf me een volle klap in me gezicht. Daarna begon ie zeer gewelddadig vragen te stellen met zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.

hmwoa uit noodweer terugmeppen is niet onverstandig hoor en als er zoveel getuigen waren, die blijkbaar alleen maar aan het kijken waren hoe jij geslagen werd, zal je daar niet zoveel aan hebben lijkt me.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 7 december 2005 @ 19:30:57 #294
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32899045
dat ik hier Kiwi terug vind
  woensdag 7 december 2005 @ 19:32:46 #295
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32899079
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:22 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik had het er echt niet bij laten zitten.
Ik zou z,n omgeving, z,n huis, z,n auto bestuderen. En ik zou beginnen met z,n auto.
Dan z,n huis bakladden met vretende verf ofzo.
Ik zou z,n auto echt een paar keer goed oakken.\ als ie een mooie heeft.
Eerst krassen om z,n no claim, daarna flink met verfafbijter gaan smeren.
HA!

Maar daarentegen zou ik niet met sneeuwballen tegen iemands raan gaan goooien in eersteinstantie. Zo benook wel weer. Maar als iemand mij slaat of wat dan ook en ik
denk dat ik hem of haar niet fysiek aan kan. verzin ik wel wat hoor.
Ik heb teveel meegemaakt om shit over me heen te laten lopen.

Ik heb nog nooit een vriendin gehad en nooit sex, een leven vol ellende met eczeem en shit.
Ik ben zo gefrustreerd als de pest (ben wel aardig hoor als je dat ook bent)
Aan mij heb je een slechte als je ruzie zoekt.
Kun jij geen eigen topic openen over jouw situatie ik denk dat dat ook aardige discussies kan opleveren
pi_32899080
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef Henk_Telefoon het volgende:
dat ik hier Kiwi terug vind
henk, als we nu gewoon een bier-meet-topique openen in plaats van een Breda topic... zou dat eindelijk wel open mogen blijven?
  woensdag 7 december 2005 @ 19:33:33 #297
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32899103
ja, d plaats kan daar bepaald worden hé Open hem eens zou ik zeggen !!!
pi_32899181
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:33 schreef Henk_Telefoon het volgende:
ja, d plaats kan daar bepaald worden hé Open hem eens zou ik zeggen !!!
in welk subforum moet zoiets?
  woensdag 7 december 2005 @ 19:38:06 #299
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32899202
hmmm .. goede vraag !! general chat ofzo ?
pi_32943818
quote:
Hey, ik was daarnet met een groep van zo'n 7 man sneeuwballen aan het gooien op wat muren van huizen......
die man is duidelijk buiten zijn boekje gegaan. aan de andere kant: hadden jij en je loservriendjes maar van andersmans spullen af moeten blijven sneeuwballen gooien op je 17e ik heb geen medelijden met je.
pi_32944061
Hehe, mensen irriterende pubertjes vs. sukkeltje van middelbare leeftijd.

Wedden dat hij ,toen hij 17 was, net zo zielig was als jij?
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')