abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 21:16:42 #1
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655326
Hey, ik was daarnet met een groep van zo'n 7 man sneeuwballen aan het gooien op wat muren van huizen. Toen gooiden we een sneeuwbal op zo'n ruikeluishuis en toen kwam er zo'n gek naar buiten. Wij dus natuurlijk snel wegfietsen en die vent stapt in zn auto. Maar we hadden hem afgeschut dus wij dachten dat we veilig waren. Maar toen ik naar huis fietstse met wat andere vrienden toen besprong die vent mij ineens vanuit een zijstraat en ik viel van me fiets. En die vent pakte me toen bij me kraag en gaf me een volle klap in me gezicht. Daarna begon ie zeer gewelddadig vragen te stellen met zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.

Nu is mijn vraag; wat kan ik hier tegen doen? Aangifte? En wat doet de politie er dan aan?
Alvast bedankt voor de replys

Oh, trouwens. Vlak voor ie ging had ie me weer vastgepakt. Toen vroeg ie aan zijn zoon (die mij kent) hoe ik heet. Daarna gaf ie mij nog een klap en toen zei ie dat als er het komende jaar ook maar íets gebeurt, dat ie dan naar mij toe komt. Oftewel, hij heeft me ook nog bedreigd.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_32655399
Aangifte is altijd mogelijk, maar die vent heeft gewoon zn buik vol van kutkinderen als jij en je vriendjes.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 21:19:32 #3
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655403
Ik ben trouwens 17 jaar, en de rest van me vrienden zijn ook 17, 16 en 15.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 28 november 2005 @ 21:20:23 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655421
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Argento het volgende:
Aangifte is altijd mogelijk, maar die vent heeft gewoon zn buik vol van kutkinderen als jij en je vriendjes.
En dan maar gewoon der flink op los slaan?
pi_32655422
ooooooh sorry, ik had je, gezien je relaas, niet ouder geschat dan 11.

niks gezegd!

Hoewel, dat van die aangifte staat natuurlijk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32655457
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:20 schreef Devolution het volgende:

[..]

En dan maar gewoon der flink op los slaan?
Nee, natuurlijk niet. Daarom zeg ik ook dat je aangifte kunt doen.
pi_32655485
Ik geloof er weinig van dat die vent gaat flippen door 1 sneeuwbal. Weet je zeker dat het geen ijsbal was die je door een open raam naar binnen gooide ofzo?
  maandag 28 november 2005 @ 21:26:25 #8
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655587
Nee. ik zweer je dat het 1 "zachte" sneeuwbal was. Maar het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat er meerdere keren is voorgevallen, maar dat zijn wij dan iig niet geweest. Maarja, ik denk dat die vent nogal snel conclusies trekt, en pakt wat ie pakken kan. In dit geval ons.
pi_32655698
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Devolution het volgende:
Ik ben trouwens 17 jaar, en de rest van me vrienden zijn ook 17, 16 en 15.
Is aan je gedrag niet te merken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 28 november 2005 @ 21:31:27 #10
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32655742
Ja kom op zeg, laat die "wat kinderachtig" reacties der ff buiten. Dat het kinderachtig is weet ik ook wel, maar die klappen waren dat allerminst... Dus wat kan ik er dan tegen doen?
pi_32655769
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32655858
dus 5 tegen 1, en jij hebt met al je vrienden klappen gekregen, sloeg je bewust niet terug, of was die vent 4x4 ofzo
pi_32655872
Aangezien je hier gewoon post vallen die klappen wel mee, dus moet je je niet aanstellen. Dit is gewoon je verdiende loon om als 17(!) jarige sneeuwballen te gooien.
pi_32655893
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Mute_Me het volgende:
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
true, en ik (ook 17) had die vent gewoon een knal verkocht hoor
Gewoon, omdat het kan.
  maandag 28 november 2005 @ 21:37:35 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32655903
Ik zou aangifte doen. Het lijkt me dat de politie er genoeg mee kan. Overleg anders met hun
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32655928
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Mute_Me het volgende:
haha kneus!
Ah gut, zure hoer dat je bent .

OT: gewoon aangifte doen, het is niet normaal dat iemand je afrost om een sneeuwbal, zo zal de politie er ook over denken. Zeker als je een paar getuigen hebt sta je sterk! Succes!
pi_32655934
Klaag hem aan voor verkrachting, dat zal hem leren.
  maandag 28 november 2005 @ 21:39:17 #18
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32655953
wahahahaha keihard geownt

dom kutkind, op je 17de nog sneeuwballen gooien, dan vraag je er toch gewoon om
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32656055
[sarcasme]
tuurlijk iemand in elkaar slaan omdat hij een sneeuwbal gooide is heel normaal
[/sarcasme]

aangifte doen van mishandeling, sinds wanneer kan het niet meer met woorden alleen afgestraft worden.

sneeuwballen blijft leuk werk zolang je er maar niet iemand meet pijn doet of iets vernield

ben zelf 23 en mag het zelf nog al te graag doen als ik de kans krijg
Signature? daar doe ik niet aan.
pi_32656073
quote:
We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan.
Erg verstandig ja...
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_32656077
Kneus weet je waar ie woont?

Vanavond heen, alle ruiten inketsen, gaypride worldwide op die auto zetten, 30 eieren kopen en allemaal tegen de muren van ze huis gooien, gaat er nooit meer uit.
Graffiti ook nog mogelijk die vent zal het bekopen.
JOHNNY HEITINGA
pi_32656136
Sneeuwballen gooien..mwoah
Maar wat een eikel man..
Dus zeker aangifte doen
Salsa Española
pi_32656196
Dat je klappen krijgt vind ik wel terecht. Als je sneeuwballen wilt gooien doe je dat maar lekker op je eigen huis.
Wartaal.
pi_32656202
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:43 schreef Arti het volgende:
[sarcasme]
tuurlijk iemand in elkaar slaan omdat hij een sneeuwbal gooide is heel normaal
[/sarcasme]

aangifte doen van mishandeling, sinds wanneer kan het niet meer met woorden alleen afgestraft worden.
Welke mishandeling Hij heeft zojuist een paar klappen gekregen en post gewoon op 't forum, dus zal het geen zak voorgesteld hebben. En nee, met woorden afstraffen helpt ook niet, want dat wordt het juist leuk voor dit soort kleuters om met 7 man een ouwe man de pesten. Een corrigerende tik is in dit geval een uitstekende oplossing blijkt maar weer
pi_32656203
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:

Vanavond heen, alle ruiten inketsen, gaypride worldwide op die auto zetten, 30 eieren kopen en allemaal tegen de muren van ze huis gooien, gaat er nooit meer uit.
Graffiti ook nog mogelijk die vent zal het bekopen.
en daarna kun je lekker een celletje met hem delen
Gewoon, omdat het kan.
pi_32656218
Hoeveel schade heb je aan je gezicht?
pi_32656236
Ga in ieder geval alsjeblieft de politie niet lastig vallen, want die hebbn wle wat beters te doen van onze belastingcenten
pi_32656272

Shit man, ik probeer het me echt te visualiseren die ondervraging met af en toe een klap tussendoor.

Hee wat deed je net ?? poef poef
He vind je dat normaal he sneeuwballen tegen mijn ruit gooien? Kabeng
Durf je niks meer te zeggen he? knal pieuw boef
Ik weet je te vinden hoor? Pow doinggggg

Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 28 november 2005 @ 21:53:14 #29
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32656315
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:
Nee, hij gooide sneeuwballen tegen een huis waar hij niet van wist waar het stond
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_32656317
Hij moet zijn handen thuishouden. Aangifte doen samen met je vrienden. De politie trekt het dan wel na.
pi_32656319
He en je zet in je fotoboek dat je een man bent maar dat klopt niet je moet zetten dat je een mietje bent!
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_32656353
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:29 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Is aan je gedrag niet te merken.

En voor de rest: het slaan valt onder 'mishandeling', dus daar kun je aangifte van doen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32656373
Jaaaa! Laten we de wereld met nog meer geweld voeden. Er is nog lang niet genoeg. .
pi_32656375
lol
pi_32656426
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:53 schreef TranceAction het volgende:
He en je zet in je fotoboek dat je een man bent maar dat klopt niet je moet zetten dat je een mietje bent!
Daar staat al dat de Audi TT z'n favoriete auto is, dus kunnen de conclusies vanzelf wel getrokken worden
  maandag 28 november 2005 @ 22:03:45 #36
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_32656589
Jezus man jij wordt vastgehouden en je vriendjes staan eromheen? Lekkere vrienden heb jij
En je had gewoon terug moeten meppen want dat heet zelfverdediging... mietje.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 28 november 2005 @ 22:08:56 #37
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32656751
Kappen met het gooien van sneeuwballen, idioot.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 28 november 2005 @ 22:11:26 #38
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32656841
Ja iedereen kan wel stoer doen met "ja had em teruggemept" maar deze vent was echt gestoord. Van dat volk dat rustig een geweer trekt als je op em mept. En hij weet ook waar ik woon etc, dus ik kijk wel uit.

De anderen: bedankt Ik ga morgen es ff langs bij de politie.
pi_32656853
Eigen schuld dikke bult
  maandag 28 november 2005 @ 22:13:11 #40
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32656895
Altijd grappig om vanachter een browser te beweren dat je terug had geslagen. Uhuh
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32656953
Aangifte doen.
Was laatst bij een rechtszaak waar een man een jongen van een jaar of 15 even bij de arm had gepakt en stevig had toegesproken en door elkaar gerammelt oid (dus nog niet eens geslagen). Die kreeg volgens mij een boete van 600 euro
How rude!
  maandag 28 november 2005 @ 22:16:02 #42
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32656984
Oh, en mijn "schade"; ik kon vlak na de klap ff niks meer horen bij me rechteroor, maar nu gaat het wel weer. Ik hoor alles nog wel dof. Mijn linkeroor is opgezwollen..
pi_32657294
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:16 schreef Devolution het volgende:
zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.
Met zijn vijven laten jullie je zo nu en dan een klap verkopen terwijl volwassenen uit de straat komen kijken ???
Staat die vent bekend als ontsnapte tbs' er ofzo
  maandag 28 november 2005 @ 22:36:12 #44
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_32657640
Dit soort gebeurtenissen blijven aan je plakken.

En terecht.
Ik had je ook helemaal lens geschopt.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_32658589
Voor iedereen die loopt te verkondigen dat het "terecht" is dat hij klappen kreeg: Dit soort gedrag is dus precies waar dit land kapot aan gaat, ik ben geen moraalridder maar die campagne m.b.t. dat korte lontje is hier prima van toepassing op.
Ik hou de kinderen hier voor de deur ook in de gaten als ze aan het spelen zijn met sneeuwballen of wat dan ook tussen de auto's, en als ik vindt dat ze te ver gaan zeg ik er wat van en dat is vaak voldoende ... Iedereen heeft vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald of een sneeuwbal gegooid, en zolang je geen schade aanricht is er niks aan de hand.

En voor TS: morgen idd aangifte doen ... dit is echt geen NORMAAL gedrag.
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
pi_32658915
Ik had willen antwoorden met 'van een sneeuwbal gooien is nog nooit iemand doodgegaan', ware het niet dat dat vlak voor mijn deur wel het geval was .
pi_32659121
hmm, ik vind het niet echt normaal dat die meneer gewoon opeens gaat slaan. Zo erg is het toch niet als iemand perongeluk een sneeuwbal tegen je raam gooit?

Die meneer is toevallig wel volwassen en TS en vrienden (nog) niet. Ik vind het persoonlijk niet echt kunnen.

TS kan zeker aangifte doen wegens mishandeling, en die bedreigingen kun je er ook bij vermelden. Ik zou het ook meteen doen, je kunt nu zelfs de blauwe plekken e.d. laten zien (ook even foto's van maken voor de zekerheid natuurlijk).

Ik vind het in ieder geval zeker niet 'terecht' en zeker niet kunnen dat die meneer zomaar is gaan slaan. Ook goed dat jullie niet terug hebben geslagen, dat helpt nog minder, geweld los je niet op met geweld! En morgen meteen aangifte doen!

Sterkte met je oren ook trouwens
  maandag 28 november 2005 @ 23:38:54 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32659552
Als hij je een beetje door elkaar gerammeld en even goed toegesproken had dan had had hij m'n zegen gehad. Maar slaan kan gewoon niet. Ga eens met de politie praten, die kunnen je eea verder uitleggen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:03:38 #49
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32660387
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:07 schreef Holyjoe het volgende:
Voor iedereen die loopt te verkondigen dat het "terecht" is dat hij klappen kreeg: Dit soort gedrag is dus precies waar dit land kapot aan gaat, ik ben geen moraalridder maar die campagne m.b.t. dat korte lontje is hier prima van toepassing op.
Ik hou de kinderen hier voor de deur ook in de gaten als ze aan het spelen zijn met sneeuwballen of wat dan ook tussen de auto's, en als ik vindt dat ze te ver gaan zeg ik er wat van en dat is vaak voldoende ... Iedereen heeft vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald of een sneeuwbal gegooid, en zolang je geen schade aanricht is er niks aan de hand.

En voor TS: morgen idd aangifte doen ... dit is echt geen NORMAAL gedrag.
Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Wat mij betreft is een flinke stamp onder hun nondeju dan zeer okay.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32663540
Die man is ook onverstandig geweest, hij had ze alle zeven aan moeten houden; dat had 'ie indien nodig ook nog eens 'gepaste dwang' toe kunnen passen zonder repercussies

Nu heeft 'ie zich aan een strafbaar feit schuldig gemaakt, of TS daardoor schade heeft geleden is irrelevant, want het criterium of er sprake is van mishandeling moet je zoeken in 'opzettelijk pijn doen'. En zeker met 6 getuigen erbij is dat van die meneer niet heel verstandig.

(juridische noot: als nu de opvoedkundige tik wel toegestaan was, zou die meneer zich op een analogie met zaakwaarneming kunnen beroepen , want dat TS eens een keer goed op z'n donder moet krijgen, lijkt me wel duidelijk. 17 en dan nog kloten met sneeuwballen )
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:01:20 #51
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32664076
Gezeik over die leeftijd en sneeuwballen gooien. Soms dan komt het kind in een ieder gewoon naar boven, bij de een is dat sneeuw en bij de ander zoiets als auto's. Schijnbaar is de meneer in kwestie nogal gefrustreerd over iets, anders ga je niet mensen achtervolgen met de auto. Je kunt dan 3 dingen doen: Terugrammen , de klappen incasseren en hier verder niets mee doen of als laatste de klappen incasseren en hiervan aangifte doen.

1e en 3e optie kunnen allebei genoegdoening geven lijkt me zo. Je hebt genoeg getuigen en wanneer je verhaal zo'n beetje overeenkomt met wat de andere getuigen hebben waargenomen dan lijkt mij de kans erg groot dat meneer frustie zich over een x aantal maanden mag gaan verantwoorden bij de politierechter. De keuze is aan jou. Maak trouwens foto's van je blauwe kop mocht je die hebben.
pi_32664300
ik neem gedeeltelijk terug wat ik in mn vorige post zei.

Maar ga iig niet de politie ermee lastig vallen, neem eens zelf je verantwoordelijkheid en denk gewoon "kut hey, wat ben ik ff dom dat ik sneeuwballen tegen iemands raam aangooi".

Ik keur het niet goed dat die kerel je gaat meppen, maar als je niet wereldvreemd ben, weet je dat dit kan gebeuren in deze maatschappij.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:31:47 #53
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32664453
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:21 schreef Mute_Me het volgende:
ik neem gedeeltelijk terug wat ik in mn vorige post zei.

Maar ga iig niet de politie ermee lastig vallen, neem eens zelf je verantwoordelijkheid en denk gewoon "kut hey, wat ben ik ff dom dat ik sneeuwballen tegen iemands raam aangooi".

Ik keur het niet goed dat die kerel je gaat meppen, maar als je niet wereldvreemd ben, weet je dat dit kan gebeuren in deze maatschappij.
Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
pi_32664501
ik gooi ook weleens sneeuwballen, maar dan wel tegen het hoofd van maten van me, en niet vreemden.

nu zie je maar weer wat er van kan komen, mijn maten gooien sneeuwbal terug in mijn smoel, einde verhaal, daarna gaan we weer de kroeg in en zuipen we ons lens. vreemde hoekt een paar keer op je gezicht en jij zit ermee....

ps ik ben 28 en ja, ik gooi sneeuwballen, maar dan alleen op wintersport op onverwachte momenten ;-)
pi_32664650
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Ja en nee. Sneeuwballen gooien is geen strafbaar feit als er niets wordt vernield of niemand wordt geraakt. Het is een spelletje (ik ben overigens 28 en gooi ook nog graag een balletje )
en slaan mag gewoon niet als het geen zelfverdediging was. Dat zou een volwassen man moeten weten.
Dát is hier het probleem. Ja, het is een "oplossing" om ettertjes uit de buurt een knal te verkopen, en ja, dat voelt lekker, maar het MAG niet.
TS kan dus gerust naar de politie. Die man moet even te horen krijgen dat het niet mag en minstens zo kinderachtig is als sneeuwballen gooien.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:51:57 #56
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32664756
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:23 schreef Nnelis het volgende:
Ik geloof er weinig van dat die vent gaat flippen door 1 sneeuwbal. Weet je zeker dat het geen ijsbal was die je door een open raam naar binnen gooide ofzo?
Er zijn er bij die voor minder gaan flippen. Sedar Soares moest het met de dood bekopen nadat hij een sneeuwbal op de Honda Civic ( ) van H. had gegooid.
Wat nadere informatie.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32665632
Natuurlijk aangifte doen. En misschien langs de huisdokter gaan om naar je oor te laten kijken. Je weet nooit of er niks beschadigd is vanbinnen.
Sneeuwballen gooien kan je trouwens op elke leeftijd. Tenzij je in zo'n "zie mij hier lopen als volwassene" periode zit. Die aandoening begint meestal tijdens of na de puberteit, en als je echt pech hebt geraak je er nooit meer vanaf.
pi_32665833
gewoon aangifte doen en kijken of er mensen willen getuigen want die zul je vast nodig hebben.

Maar dat gezeur van 'ga de politie er niet mee lastig vallen, die hebben wel wat beters te doen', wat dan precies? Mensen flitsen die 5 km te hard rijden?

Liever dat ze hier iets aan doen dan dat ze bezig zijn om hun belachelijke boetequota te halen.
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_32665900
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:36 schreef Doderok het volgende:
Natuurlijk aangifte doen. En misschien langs de huisdokter gaan om naar je oor te laten kijken. Je weet nooit of er niks beschadigd is vanbinnen.
Sneeuwballen gooien kan je trouwens op elke leeftijd. Tenzij je in zo'n "zie mij hier lopen als volwassene" periode zit. Die aandoening begint meestal tijdens of na de puberteit, en als je echt pech hebt geraak je er nooit meer vanaf.
Hehe, er is inmiddels een cursus "spelen voor volwassenen" ergens. Lekker met de kleines zandtaartjes bakken en ballen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32665938
Geen sneeuwballen meer gooien.

Of met stoeptegels gaan smijten.
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:56:24 #61
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666073
quote:

[..]

Typische "ik ben ook zo`n kutkleuter geweest en ben daar ook voor mishandeld" uitspraakje. Volgens mij ook nog es door je ouders
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:57:13 #62
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666096
t valt heus niet goed te praten wat jou ouders met jou hebben gedaan hihihi
pi_32666121
Idd niks mis met sneeuwballen gooien. Kinderachtig is het pas als je iemand beschuldigt van kinderachtig gedrag. Die gast is gewoon niet normaal. Je gaat toch niet meppen omdat iemand een sneeuwbal tegen je raam aangooit? Dan mag ik ook gaan meppen als iemand door een plas rijdt en mij nat maakt. Ik in iemand zijn hondepoep stap, of iemand in de weg staat waardoor ik geen vrij utizicht heb.

Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
pi_32666266
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Idd niks mis met sneeuwballen gooien.
Tot er één *door* een ruit heen gaat.

't Is net als met vuurwerk: daar is niks mis mee, maar als je vuurwerk over een schutting gooit, weet je niet of daar (huis)dieren of kinderen achter lopen.

Dit alles praat het slaan niet goed, aanhouden was de juiste actie geweest. (zie de Oversight-dwangmiddelen topics)
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:06:57 #65
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666283
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:07:33 #66
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666301
zoek geen uitweg, buurman is gewoon een ontspoorde burger van nederland
pi_32666555
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:31 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
pi_32666574
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:06 schreef Angeliquetje het volgende:
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
Is lezen zo moeilijk ? Want dat heb ik zeker niet geschreven.
pi_32666829
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
pi_32666972
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:36:22 #71
3542 Gia
User under construction
pi_32667005
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.

Enneh, wat hierboven al gezegd is: Ga effe langs de huisarts met dat oor. Die kan in elk geval vaststellen dat er sprake is van geweldpleging.

De vent moeten ze gewoon meteen vastzetten!

Eén draai om de oren vind ik al een bekeuring waard, maar het gaat hier om herhaaldelijk hard in het gezicht slaan van een minderjarige. De aanleiding doet er niet toe. Als de minderjarige iets vernield had, dan kan men dat op zijn ouders verhalen. De zoon van die kerel kende TS, dus achterhalen waar hij woont is niet moeilijk. Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
pi_32667285
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:34 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
pi_32667344
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
pi_32667459
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
ja zo kan je eeuwen doorgaan, ze waren allebei niet slim bezig maar de ts is de aanleiding van het hele gebeuren. op je 17e weet je echt wel dat je geen sneeuwballen moet gooien op andermans bezit.. [insert common sense verhaaltje]
Nogmaals, dat die kerel hem ''hard in z'n gezicht slaat'' is natuurlijk niet helemaal okey, maar is te verwachten in een rotte maatschappij (eigenlijk elke maatschappij wel)

Discussie is dus oneindig denk ik
pi_32667584
quote:

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.
Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden *en* zou ik, afhankelijk van de uitkomst van de hernieuwde kennismaking, namens mijn zoon aangifte hebben gedaan, want beiden zaten fout.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:59:29 #76
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32667601
Ik zou zeggen: ga naar hem toe (met een paar man) en sla hem in elkaar, maar als je je met vijf man al in elkaar laat slaan....
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:03:07 #77
3542 Gia
User under construction
pi_32667666
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
Die vent was niet bepaald geïntimideerd of angstig, lijkt me.

En inderdaad, zonder objectief verhaal is deze discussie zinloos, daarom zou ik, als ouder, eerst het verhaal van die kerel aan gaan horen, alvorens naar de politie te stappen.

En overbeschermende kut ouders: Wat als die man iets harder geslagen had? Weer een stille tocht?

Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:05:08 #78
3542 Gia
User under construction
pi_32667706
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:58 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden
\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!

Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
pi_32667831
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!
Ja, voor een sneeuwbal.
quote:
Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?

Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:12:32 #80
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32667856
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:33:51 #81
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_32668340
Joey is 25 en gooit ook met sneeuwballen... Waarvoor ben je anders een jongen
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_32669261
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, voor een sneeuwbal.
[..]

Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?

Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.
Ik ken meerdere vaders die, als hun zoon zoiets zou overkomen, die vent halfdood zouden schoppen of in een donker steegje een mes in z'n nieren planten.

Trouwens: een volwassen man die voor enkele sneeuwballen in z'n auto springt om de daders te achtervolgen?
pi_32669338
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:16 schreef Doderok het volgende:

[..]

Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.
Ja, dat deed ik ook. Maar toen was ik 7, niet 17
quote:
Trouwens: een volwassen man die voor enkele sneeuwballen in z'n auto springt om de daders te achtervolgen?
Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raakte
pi_32669876
Tja eigen schuld. Moet je die mensen maar met rust laten.
pi_32669953
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
Luister eens even Hans Robert, jij hebt nog nooit iemand een ros gegeven en laat staan dat je dat om een sneeuwbal zou doen. opschepper
pi_32669961
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:03 schreef Gia het volgende:

Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
Ik ken genoeg kinderen die zoiets echt niet doen op 17 jarige leeftijd, wanneer je het als 10 jarige bv zou doen is er een discussie mogelijk.. met 10 jaar heb je nog niet altijd door wat de consequenties van je acties zijn.
pi_32670258
Van "al" die keren dat het sneeuwt in Nederland verwacht je toch een sneeuwbal op je ruit/huis? Ik wel in ieder geval.

Stoere mannen allemaal hier zeg... "ik had je ook een ros gegeven..." Al die stoere mannen zaten vroeger binnen als het sneeuwde? Volgens mij zitten die stoere mannen wat teveel achter hun pctje...

En als deze man je zogenaamd een portie ros komt verkopen zou je toch ook dubbel liggen?
pi_32670352
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:

Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raakte
Precies. En stel dat er dan een sneeuwbal door zo'n ruitje heen gaat, dan mag je vervolgens zelf nieuwe ruitjes betalen, want zie maar eens de schade te verhalen op zo'n blaag. Plus dat 't ook weer een heel gedoe is om zoiets te regelen (fijn een halve dag thuisblijven voor de glaszetters...)

Hoop dat de TS dit soort kutgein voortaan uit z'n hoofd haalt.
pi_32670479
Klote kinderen met die klote sneeuwballen ZIt je gvd in havo 5 en ben je nog zo'n kindje.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32672044
tsssk durf te leven, wees eens kinderachtig, heb eens lol ipv dat je het leven veel te serieus neemt. Saaie oetlullen hiero. Daarentegen staat een sneeuwbal nooit gelijk aan een, laat staan, meerdere rammen voor je bek. Als diegast dood was gegaan hadden jullie zeker een hele andere mening, zinloos geweld enzo.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:05:02 #91
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_32672075
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Klote kinderen met die klote sneeuwballen ZIt je gvd in havo 5 en ben je nog zo'n kindje.
Heb je dr weer 1 tegen je hoofd gekregen? :p

Damn waar maken mensen zich druk om... Sneeuwballen gooien is leuk...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_32672226
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef zatoichi het volgende:
Als diegast dood was gegaan hadden jullie zeker een hele andere mening, zinloos geweld enzo.
Nee hoor, darwin award
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:20:24 #93
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32672510
Wat een intollerantie ten opzichte van sneeuw. Sommige gaan zelfs zover dat fysieke mishandeling wel te billijken valt bij een beetje sneeuw tegen je muur. Excuses aanbieden aan je mishandelaar. Hoe ver weg ben je dan!
Geloof dat er een paar echt te vaak het pispaaltje van de klas zijn geweest bij een sneeuwbal gevecht. Maargoed, ben wel benieuwd hoe dit alles afloopt. Hoop dat de TS nog van zich laat horen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:21:34 #94
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32672551
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
Me pa gaat dalijk es ff flink babbelen met die vent. En nee, der is niks met zn vrouw, ik ken die mensen persoonlijk.
quote:
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.
quote:
Ik weet ook dat ik fout was. Kijk, als die vent ons gewoon had aangesproken, dan had ik echt wel mijn excuses aangeboden, geen probleem. Maar als ie, zonder nog maar iets gezegd/gevraagd te hebben, mij meteen een ros verkoopt dan is mijn respect ook meteen weg.
Oh, en ik heb echt niet overdreven. Het gebeurde precies zoals in de OP staat.
quote:
Tja, ze weten dat ik fout ben geweest en dat zeiden ze ook. Maar ze vonden de reactie van die man veel te overdreven en gewelddadig.
quote:
Me vader gaat er dalijk ook heen.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:28:03 #95
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32672739
Owhjee spannnnend. Vraag me trouwens af of dat een redelijk gesprek gaat worden. Gezien de eerdere reactie van die vent zou ik je vader toch aanraden om alert te zijn op elke fysieke beweging van meneer frusti. Of je vader zorgt dat hij goede sportschoenen aanheeft.

Iemand die alvast de politiescanner aanheeft met het kanaal van omgeving Rosmalen?
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:29:08 #96
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_32672767
Mijn vader is ook niet de minste hoor
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:35:29 #97
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32672961
Wat een sukkels hier zeg..
Als ik sneeuwballen wil gooien gooi ik sneeuwballen, of ik nou 17 of 30 ben.

Hop, naar het politiebureau !

En al die lui die roepen dat dit soort jochies voor de verloedering zorgen - denk er eens over na, je zorgt er zelf voor... aggressie goedkeuren of zelfs aanmoedigen
Verloedering = volwassen kerels die tieners in elkaar slaan voor een fokking sneeuwbal.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:38:13 #98
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32673033
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:

Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.
Dan was je gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_32673149
quote:
Blijkbaar wist TS het wel want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten fietsen. Kom op zeg, de reactie van die vent slaat nergens op. Gewoon aangifte doen, heb je wel namen van de getuigen of hebben die zich allemaal terug getrokken omdat ze niet durfden in te grijpen ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32673230
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.
Overigens nog steeds geen rechtvaardiging voor het gedrag van die stakker, maar het geeft wel aan dat er wat informatie ontbrak in de originele post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')