En dan maar gewoon der flink op los slaan?quote:Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Argento het volgende:
Aangifte is altijd mogelijk, maar die vent heeft gewoon zn buik vol van kutkinderen als jij en je vriendjes.
Nee, natuurlijk niet. Daarom zeg ik ook dat je aangifte kunt doen.quote:Op maandag 28 november 2005 21:20 schreef Devolution het volgende:
[..]
En dan maar gewoon der flink op los slaan?
Is aan je gedrag niet te merken.quote:Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Devolution het volgende:
Ik ben trouwens 17 jaar, en de rest van me vrienden zijn ook 17, 16 en 15.
true, en ik (ook 17) had die vent gewoon een knal verkocht hoorquote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Mute_Me het volgende:
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
Ah gut, zure hoer dat je bent .quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Mute_Me het volgende:
haha kneus!
Je verdiende loon, als iedereen zo hard op zou treden zouden we nu teminste geen allochtonen hoeven knuffelen en jeughonken hoeven plaatsen.
Erg verstandig ja...quote:We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan.
Welke mishandelingquote:Op maandag 28 november 2005 21:43 schreef Arti het volgende:
[sarcasme]
tuurlijk iemand in elkaar slaan omdat hij een sneeuwbal gooide is heel normaal
[/sarcasme]
aangifte doen van mishandeling, sinds wanneer kan het niet meer met woorden alleen afgestraft worden.
en daarna kun je lekker een celletje met hem delenquote:Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:
Kneus weet je waar ie woont?
Vanavond heen, alle ruiten inketsen, gaypride worldwide op die auto zetten, 30 eieren kopen en allemaal tegen de muren van ze huis gooien, gaat er nooit meer uit.
Graffiti ook nog mogelijk die vent zal het bekopen.
Nee, hij gooide sneeuwballen tegen een huis waar hij niet van wist waar het stondquote:Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef Camplo het volgende:
Kneus weet je waar ie woont?
quote:Op maandag 28 november 2005 21:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Is aan je gedrag niet te merken.
Daar staat al dat de Audi TT z'n favoriete auto is, dus kunnen de conclusies vanzelf wel getrokken wordenquote:Op maandag 28 november 2005 21:53 schreef TranceAction het volgende:
He en je zet in je fotoboek dat je een man bent maar dat klopt niet je moet zetten dat je een mietje bent!
Met zijn vijven laten jullie je zo nu en dan een klap verkopen terwijl volwassenen uit de straat komen kijken ???quote:Op maandag 28 november 2005 21:16 schreef Devolution het volgende:
zo nu en dan een klap voor mij en me vrienden (ik 3 in totaal, en 4 andere vrienden elk 1). We zijn zo verstandig geweest om niet terug te slaan. Er kwamen ook volwassenen uit de straat kijken, dus getuigen hebben we genoeg.
Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.quote:Op maandag 28 november 2005 23:07 schreef Holyjoe het volgende:
Voor iedereen die loopt te verkondigen dat het "terecht" is dat hij klappen kreeg: Dit soort gedrag is dus precies waar dit land kapot aan gaat, ik ben geen moraalridder maar die campagne m.b.t. dat korte lontje is hier prima van toepassing op.
Ik hou de kinderen hier voor de deur ook in de gaten als ze aan het spelen zijn met sneeuwballen of wat dan ook tussen de auto's, en als ik vindt dat ze te ver gaan zeg ik er wat van en dat is vaak voldoende ... Iedereen heeft vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald of een sneeuwbal gegooid, en zolang je geen schade aanricht is er niks aan de hand.
En voor TS: morgen idd aangifte doen ... dit is echt geen NORMAAL gedrag.
Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:21 schreef Mute_Me het volgende:
ik neem gedeeltelijk terug wat ik in mn vorige post zei.
Maar ga iig niet de politie ermee lastig vallen, neem eens zelf je verantwoordelijkheid en denk gewoon "kut hey, wat ben ik ff dom dat ik sneeuwballen tegen iemands raam aangooi".
Ik keur het niet goed dat die kerel je gaat meppen, maar als je niet wereldvreemd ben, weet je dat dit kan gebeuren in deze maatschappij.
Ja en nee. Sneeuwballen gooien is geen strafbaar feit als er niets wordt vernield of niemand wordt geraakt. Het is een spelletje (ik ben overigens 28 en gooi ook nog graag een balletjequote:Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Wat mij betreft is een flinke stamp onder hun nondeju dan zeer okay.![]()
Er zijn er bij die voor minder gaan flippen. Sedar Soares moest het met de dood bekopen nadat hij een sneeuwbal op de Honda Civic (quote:Op maandag 28 november 2005 21:23 schreef Nnelis het volgende:
Ik geloof er weinig van dat die vent gaat flippen door 1 sneeuwbal. Weet je zeker dat het geen ijsbal was die je door een open raam naar binnen gooide ofzo?
Hehe, er is inmiddels een cursus "spelen voor volwassenen" ergens. Lekker met de kleines zandtaartjes bakken en ballen!quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:36 schreef Doderok het volgende:
Natuurlijk aangifte doen. En misschien langs de huisdokter gaan om naar je oor te laten kijken. Je weet nooit of er niks beschadigd is vanbinnen.
Sneeuwballen gooien kan je trouwens op elke leeftijd. Tenzij je in zo'n "zie mij hier lopen als volwassene" periode zit. Die aandoening begint meestal tijdens of na de puberteit, en als je echt pech hebt geraak je er nooit meer vanaf.
Typische "ik ben ook zo`n kutkleuter geweest en ben daar ook voor mishandeld" uitspraakje. Volgens mij ook nog es door je oudersquote:Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Wat mij betreft is een flinke stamp onder hun nondeju dan zeer okay.![]()
Tot er één *door* een ruit heen gaat.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Idd niks mis met sneeuwballen gooien.
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:31 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
Is lezen zo moeilijk ? Want dat heb ik zeker niet geschreven.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:06 schreef Angeliquetje het volgende:
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden
De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:34 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!
Kan echt niet.
TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
ja zo kan je eeuwen doorgaan, ze waren allebei niet slim bezig maar de ts is de aanleiding van het hele gebeuren. op je 17e weet je echt wel dat je geen sneeuwballen moet gooien op andermans bezit.. [insert common sense verhaaltje]quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden *en* zou ik, afhankelijk van de uitkomst van de hernieuwde kennismaking, namens mijn zoon aangifte hebben gedaan, want beiden zaten fout.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?
Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.
Die vent was niet bepaald geïntimideerd of angstig, lijkt me.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.
beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen![]()
\quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:58 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden
Ja, voor een sneeuwbal.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?
Get real!
Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?quote:Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ja, voor een sneeuwbal.
[..]
Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?
Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
Ja, dat deed ik ook. Maar toen was ik 7, niet 17quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:16 schreef Doderok het volgende:
[..]
Bollocks! Wij gooiden vroeger sneeuwballen tegen de muur omdat er dan zo'n mooie plek sneeuw bleef hangen waar je dan weer kon op mikken. Niks met provoceren te maken.
Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raaktequote:Trouwens: een volwassen man die voor enkele sneeuwballen in z'n auto springt om de daders te achtervolgen?
Luister eens even Hans Robert, jij hebt nog nooit iemand een ros gegeven en laat staan dat je dat om een sneeuwbal zou doen. opschepperquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
Ik ken genoeg kinderen die zoiets echt niet doen op 17 jarige leeftijd, wanneer je het als 10 jarige bv zou doen is er een discussie mogelijk.. met 10 jaar heb je nog niet altijd door wat de consequenties van je acties zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:03 schreef Gia het volgende:
Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
Precies. En stel dat er dan een sneeuwbal door zo'n ruitje heen gaat, dan mag je vervolgens zelf nieuwe ruitjes betalen, want zie maar eens de schade te verhalen op zo'n blaag. Plus dat 't ook weer een heel gedoe is om zoiets te regelen (fijn een halve dag thuisblijven voor de glaszetters...)quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:
Doet mij vermoeden dat de sneeuwbal precies het 30 cm brede muurtje tussen twee klassieke glas-in-lood ramen raakte
Heb je dr weer 1 tegen je hoofd gekregen? :pquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Klote kinderen met die klote sneeuwballenZIt je gvd in havo 5 en ben je nog zo'n kindje.
Nee hoor, darwin awardquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef zatoichi het volgende:
Als diegast dood was gegaan hadden jullie zeker een hele andere mening, zinloos geweld enzo.
Me pa gaat dalijk es ff flink babbelen met die vent. En nee, der is niks met zn vrouw, ik ken die mensen persoonlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Ik weet ook dat ik fout was. Kijk, als die vent ons gewoon had aangesproken, dan had ik echt wel mijn excuses aangeboden, geen probleem. Maar als ie, zonder nog maar iets gezegd/gevraagd te hebben, mij meteen een ros verkoopt dan is mijn respect ook meteen weg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:
De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
Tja, ze weten dat ik fout ben geweest en dat zeiden ze ook. Maar ze vonden de reactie van die man veel te overdreven en gewelddadig.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?
Me vader gaat er dalijk ook heen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.
Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Adagio het volgende:
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
Dan was je gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijdquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:
Nee, het is echt precies zo gegaan als in de OP. Er is niets aan het huis kapot oid, er is niemand geraakt met een sneeuwbal, der ging geen sneeuwbal bij hen naar binnen of wat dan ook.
Blijkbaar wist TS het wel want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten fietsen. Kom op zeg, de reactie van die vent slaat nergens op. Gewoon aangifte doen, heb je wel namen van de getuigen of hebben die zich allemaal terug getrokken omdat ze niet durfden in te grijpen ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:21 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het vanmiddag op school besproken met een aantal van de personen die aanwezig waren, en toen hoorde ik dus dat er 1tje op een raam was. Maar ik fietste voorop dus daarom wist ik dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |