abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:56:24 #61
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666073
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:03 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het land gaat ook kapot aan die brutale etters die je aankijken van "Hoezo mag ik geen sneeuwballen tegen jouw raam blijven flikkeren?" En nee, de ouders luisteren eveneens niet.
Wat mij betreft is een flinke stamp onder hun nondeju dan zeer okay.
Typische "ik ben ook zo`n kutkleuter geweest en ben daar ook voor mishandeld" uitspraakje. Volgens mij ook nog es door je ouders
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:57:13 #62
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666096
t valt heus niet goed te praten wat jou ouders met jou hebben gedaan hihihi
pi_32666121
Idd niks mis met sneeuwballen gooien. Kinderachtig is het pas als je iemand beschuldigt van kinderachtig gedrag. Die gast is gewoon niet normaal. Je gaat toch niet meppen omdat iemand een sneeuwbal tegen je raam aangooit? Dan mag ik ook gaan meppen als iemand door een plas rijdt en mij nat maakt. Ik in iemand zijn hondepoep stap, of iemand in de weg staat waardoor ik geen vrij utizicht heb.

Gewoon naar de politie gaan. Of probeer een gepsrek aan te gaan met die man. Het kan natuurlijk zijn dat zijn moeder net is overleden aan een sneeuwbal...
pi_32666266
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef zatoichi het volgende:
Idd niks mis met sneeuwballen gooien.
Tot er één *door* een ruit heen gaat.

't Is net als met vuurwerk: daar is niks mis mee, maar als je vuurwerk over een schutting gooit, weet je niet of daar (huis)dieren of kinderen achter lopen.

Dit alles praat het slaan niet goed, aanhouden was de juiste actie geweest. (zie de Oversight-dwangmiddelen topics)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:06:57 #65
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666283
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:07:33 #66
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32666301
zoek geen uitweg, buurman is gewoon een ontspoorde burger van nederland
pi_32666555
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:31 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog nergens bevestigd dat er daadwerkelijk tegen een raam is gegooid. Dus je bent een beetje voorbarig. Je 2e argument is natuurlijk je reinste kul. Er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren in deze maatschappij. Een meisje wat 's avonds laat op straat de bosjes in getrokken wordt voor nadere 'handelingen' zeg je daar ook tegen: "Ja je weet dat dit kan gebeuren he in deze maatschappij." Natuurlijk wel van een iets andere orde dit voorbeeld, maar het is alleen maar om aan te geven dat jouw argument niet erg sterk is in mijn ogen.
Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.
Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32666574
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:06 schreef Angeliquetje het volgende:
dus als je een sneeuwbal (zacht) op een huis gooit vind jij dat evenveel risico als vuurwerk over een schutting gooien :S
Is lezen zo moeilijk ? Want dat heb ik zeker niet geschreven.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32666829
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:18 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Ik ga er maar even van uit dat hij op een raam gegooit heeft, anders had hij dit maar duidelijk moeten maken in zn openings post.Je weet dat er doorgeslagen figuren rondlopen, elke dag komt er wel iets in het nieuws.
Dat met dat meisje en de bosjes verhaal zit een waarheid in, ik ken geen meisjes die s’nachts alleen door een verlaten bos gaan fietsen. Omdat ze bang zijn aangerand te worden of erger.. of ken jij wel mensen die op verlaten paden gaan fietsen en hopen aangerand te worden

De Ts was als eerst fout en dat weet hij, alle gevolgen daarna zijn voor zijn rekening. Dan had je maar geen sneeuwballen moeten gooien.
Dat die kerel iets wat ver gaat is waar, maar ik twijfel een beetje aan de objectiefheid van de ts. Wanneer iemand boos is en iets opschijft is het meestal overdreven.
Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32666972
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, daar staat dus in dat hij tegen een muur gooide toch?
idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:36:22 #71
3542 Gia
User under construction
pi_32667005
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.

Enneh, wat hierboven al gezegd is: Ga effe langs de huisarts met dat oor. Die kan in elk geval vaststellen dat er sprake is van geweldpleging.

De vent moeten ze gewoon meteen vastzetten!

Eén draai om de oren vind ik al een bekeuring waard, maar het gaat hier om herhaaldelijk hard in het gezicht slaan van een minderjarige. De aanleiding doet er niet toe. Als de minderjarige iets vernield had, dan kan men dat op zijn ouders verhalen. De zoon van die kerel kende TS, dus achterhalen waar hij woont is niet moeilijk. Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
pi_32667285
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:34 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

idd, mijn fout! maarja punt blijft dat ie geen sneeuwballen tegen andermans bezit aan moet gooien.
Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32667344
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Maar schijnbaar is er niets vernield en valt er geen vergoeding te halen, dus om genoegdoening te krijgen sla je er maar op los!

Kan echt niet.

TS: Hup, praat met je ouders en ga samen naar de politie.
Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
pi_32667459
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Klopt. Maar die meneer moet geen andere mensen slaan ook.
ja zo kan je eeuwen doorgaan, ze waren allebei niet slim bezig maar de ts is de aanleiding van het hele gebeuren. op je 17e weet je echt wel dat je geen sneeuwballen moet gooien op andermans bezit.. [insert common sense verhaaltje]
Nogmaals, dat die kerel hem ''hard in z'n gezicht slaat'' is natuurlijk niet helemaal okey, maar is te verwachten in een rotte maatschappij (eigenlijk elke maatschappij wel)

Discussie is dus oneindig denk ik
pi_32667584
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:36 schreef Gia het volgende:
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Als mijn zoon met zo'n verhaal thuis zou komen, zou ik om te beginnen eens verhaal gaan halen bij mijnheer. En als dan blijkt dat het verhaal van mijn zoon klopt, zou ik direct aangifte doen van mishandeling.
Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden *en* zou ik, afhankelijk van de uitkomst van de hernieuwde kennismaking, namens mijn zoon aangifte hebben gedaan, want beiden zaten fout.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:59:29 #76
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32667601
Ik zou zeggen: ga naar hem toe (met een paar man) en sla hem in elkaar, maar als je je met vijf man al in elkaar laat slaan....
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:03:07 #77
3542 Gia
User under construction
pi_32667666
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als intimidatie, angst etc..
Zonder objectief verhaal is deze discussie sowieso zinloos.

beschermende kut ouders tegenwoordig, als ik kids heb zouden ze niet eens in een dergelijke situatie terecht moeten komen... sneeuwballen gooien op huizen
Die vent was niet bepaald geïntimideerd of angstig, lijkt me.

En inderdaad, zonder objectief verhaal is deze discussie zinloos, daarom zou ik, als ouder, eerst het verhaal van die kerel aan gaan horen, alvorens naar de politie te stappen.

En overbeschermende kut ouders: Wat als die man iets harder geslagen had? Weer een stille tocht?

Alle kinderen halen weleens iets uit wat niet mag. Zelfs jij zult je eventuele kinderen niet zo op kunnen voeden, dat ze nooit iets doen wat niet mag. En ook jij zult het dan niet accepteren dat een vreemde jouw kind mishandeld. Als jij dat wel okay vindt, dan is er bij jou ook een steekje los.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:05:08 #78
3542 Gia
User under construction
pi_32667706
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:58 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als mijn zoon (voorop gesteld dat ik een zoon had van 17) met zo'n verhaal thuis zou komen, zou 'ie niet lang daarna z'n excuses aan hebben staan bieden
\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!

Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
pi_32667831
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

\
Voor een sneeuwbal tegen een buitenmuur?

Get real!
Ja, voor een sneeuwbal.
quote:
Als er nou iets beschadigd was, of een raam goed smerig door kleffe sneeuw, tja, dan zou ik het met je eens zijn. Maar voor een sneeuwbal tegen een muur......!
Dus of iemands' privésfeer aangetast wordt is bij jou afhankelijk van de vraag of er schade is ?

Laten we wel wezen: waarom gooit een 17-jarige sneeuwballen tegen een huis ? Juist: om een reactie uit te lokken, om te provoceren. En *daarom* zijn excuses wel degelijk op hun plaats, ongeacht of de uitgelokte reactie buitenproportioneel was. 17 is oud genoeg om eens wat besef van normen en waarden in de praktijk te brengen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:12:32 #80
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32667856
Ik zou je ook een portie ros geven en ik mag hopen dat, als je besluit aangifte te doen, de politie je keihard uitlacht. Er zal wel veel meer aan de hand zijn dan 'een zachte sneeuwbal tegen de buitenmuur'.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')