Opzich was dit topic serieus bedoelt.quote:Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
ik woon naast vliegbasis Leeuwarden, telt dat ook een beetje?
En waar doe je dit? Teuge? Lelystad?quote:Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.
Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
Ok.quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvpIk kijk graag naar jullie
(veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Ah, niet echt in de buurt dus, maar wie weet kom ik wel een keer langs als ik naar het buitenland moet solo-en.quote:Op maandag 28 november 2005 21:49 schreef tupolev141 het volgende:
Zoersel in Belgie, ik ben een "Zuid-Nederlander"Om het even te plaatsen, dat ligt ten zuiden van Gilze-Rijen.
860m zou voldoende moeten zijn. Grasbaan of niet.quote:Op maandag 28 november 2005 21:58 schreef tupolev141 het volgende:
tis EBZRoud nato reserve vliegveld maar nu in vrij belabberde staat uiteraard. eerste 850m(op 23R) is voor civiel verkeer de rest van de runway is nog steeds militairmaar word enkel grbruikt door de luchtkadetten (militaire zweefclub voor jongeren, kweekvijver voor toekomstige luchtmacht piloten)
Ga eens vragen of je eens meekan.quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvpIk kijk graag naar jullie
(veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Trouwens, RPL, weet je dat wel zeker? Het is namelijk best beperkend:quote:Op maandag 28 november 2005 23:43 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga eens vragen of je eens meekan.
Heb ik ook gedaan.
Misschien ga ik eens voor de RPL ( Recreational Pilot License )
[afbeelding]
Het vliegveld. In Wo II was het veeeeel groter.
En in WO II stond hier de eerste straaljager.
[afbeelding]
Dat is de privé pilooten de kist...
[afbeelding]
En nu ben ik aan het sparen, zodat ik het komende seizoen
vaker meekan. Want toen ik de laatste keer meeging was er
weinig tot geen thermiek ( we zaten net in een blauw gat )
quote:The Recreational Pilot Permit is the most economical certification, however; it carries certain restrictions. With a Recreational Pilot License you may fly single engine aircraft having four or fewer seats, during the daytime and under visual flight rules. A Recreational Pilot may take only one passenger at a time and is not permitted to fly beyond 50 miles from the airport where training was taken without additional instruction. Flight training may be started at any time. Students determine their schedules based on their own availability.
En het is een Diesel-motor, lekker goedkoop dus. Al worden we wel genept, want nu betaal je 160 euro per uur voor die Diamond, terwijl je voor 160 euro ook een Piper met normale Jetfuel kan huren. Dus in principe moet de Diamond nog veel goedkoper te vliegen zijn. (a 120 euro)quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:41 schreef tupolev141 het volgende:
ai niet verder dan 50 mijl van de airporten maar 1 passagier.
at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond.Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot
![]()
CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef berent het volgende:
Ik wil ook wel een vliegbrevet halen, helaas ben in nog een arme student en heb ik er de middelen niet voor![]()
En vanaf dit jaar krijgen de mensen die bij mijn opleiding hun P in 1 jaar halen 4 vlieglessen cadeau, ben ik net een jaar te vroeg begonnen![]()
Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
Hmm wilde graag straaljagerpiloot worden.. helaas te slechte ogen voor![]()
Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:20 schreef berent het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.
Wat is eigenlijk de maximum leeftijd om met CPL opleiding te beginnen? Misschien is het wat voor naar m'n opleiding.
Volgens mij mag/mocht dat niet bij straaljagerpiloten.. In ieder geval is het ook al te laat, want ik studeer al weer 2 jaar iets andersquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)
Hmm, 15.000 euro is best veel. Hopen dat ik straks beetje leuke baan krijg waarmee ik dat kan betalen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.
En voor recreatie zou ik alsnog PPL nemen, heb je namelijk meer vrijheid. Het kost je dan wel rond de 15.000 euro.
quote:
RPL is voor mij genoeg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:14 schreef Furious het volgende:
Trouwens, RPL, weet je dat wel zeker? Het is namelijk best beperkend:
De RPL opleiding voor de zweef kost hier EU 700,--quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:35 schreef Steijn het volgende:
Ik zou graag willen vliegen, zweefvliegen is lang niet zo duur als je zou denken, maar het blijft wel iets voor later.
Same here.quote:Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.
Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
Daar had ik ook weleens aan gedacht omdat te doen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:41 schreef tupolev141 het volgende:
ai niet verder dan 50 mijl van de airporten maar 1 passagier.
at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond.Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot
![]()
CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
Daar heb je gelijk in. Meestal zijn ze wel wat gezelliger en zijn er ook betere gesprekken mee te voeren. Ik moet er niet aan denken dat er daar allemaal enge breezahs rondlopen; "EyYy JoH, diE NieUWe DiaMoND TuRBoooo iS echt RAP joh!" Dat zie ik ook niet zitten nee.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:47 schreef tupolev141 het volgende:
Het wordt hier gedomineerd door autofetisjisten jaMaar dat is niet erg. Voor vliegen zijn er ook heel wat gespecialiseerde fora op het internet. En de gemiddelde leeftijd op Fok is misschien wat laag. Vliegen kost geld en als je een random vliegveld-kroeg binnenstapt zie je dan ook voor 90% oude knarren
Voor een auto en het uitbreiden heeft de jeugd meer voor overquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Furious het volgende:
Daar heb je gelijk in. Meestal zijn ze wel wat gezelliger en zijn er ook betere gesprekken mee te voeren. Ik moet er niet aan denken dat er daar allemaal enge breezahs rondlopen; "EyYy JoH, diE NieUWe DiaMoND TuRBoooo iS echt RAP joh!" Dat zie ik ook niet zitten nee.
Auto's zuigenquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor een auto en het uitbreiden heeft de jeugd meer voor over
dan voor vliegtuig lessen. Want ze willen showen met hun bakke
en dat kan je niet met een vliegtuig op de weg![]()
Er is er op FOK! iemand die vliegt zo'n heeeele grote vogel...
Maar z'n naam ben ik FF kwijt.
Kijk eens aan, nog een liefhebberquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:33 schreef tupolev141 het volgende:
Ik zou een nier en half mijn lever verkopen om te kunnen vliegen met een Messerschmitt 109![]()
Een ME-262(1) heeft hier in Venlo gestaan in WO IIquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:47 schreef tupolev141 het volgende:
Iemand deze site al gezien? http://www.stormbirds.com/project/index.html
Ze hebben een mal getrokken van een Me-262 die gerestaureerd werd en nu bouwen ze 5 replica's2 vliegen er al, eentje komt naar Duitsland binnenkort
Deze neem ik aanquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:52 schreef berent het volgende:
BTW: wel die met elliptische vleugels natuurlijk.
Gaafquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:47 schreef tupolev141 het volgende:
Iemand deze site al gezien? http://www.stormbirds.com/project/index.html
Ze hebben een mal getrokken van een Me-262 die gerestaureerd werd en nu bouwen ze 5 replica's2 vliegen er al, eentje komt naar Duitsland binnenkort
Ik vind de vleugels van de Spitfire niks. Wel een leuke machine verder, maar vind de BF 109 veel spectaculairderquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:51 schreef berent het volgende:
Ik vind die Messerschmitts er maar een beetje lomp uitzien.
Liever een Spitfire (ja, cliché) dat is gewoon porno. Hoe die dingen eruitzien, zo geweldig, kan ik echt m'n vingers bij aflikken.
quote:Op woensdag 30 november 2005 00:54 schreef tupolev141 het volgende:
Beetje gezever in het begin maar mijn god dat gehuil bij elke pass![]()
http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=3671
Wow dat klinkt goedquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
ABN AMRO geeft (indien jij door de selectie komt) zelfs een bankgarantie.quote:
Ik denk het niet, er gelden namelijk andere regels. Er zit namelijk zo veel verschil in (wel/geen motor, radio etc.) dat ik denk dat het twee aparte opleidingen zijn. Bovendien heb je met een zweefvliegtuig te maken met thermiek enzo.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen.
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ookquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook
quote:Op woensdag 30 november 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Multi engine hier.... voornamelijk Fokker 100
helaas alleen maar virtueel
Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetstquote:Op woensdag 30 november 2005 18:32 schreef Furious het volgende:
[..]
En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.![]()
Leg maar uit.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:33 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetst
De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).quote:
Dat eerste gedeelte wat je zegt klopt, daar ben ik zelf even een beetje te kort over geweest in mijn eerst bericht. Dat tweede gedeelte over het salaris klopt dan weer niet wat jij zegt (tenzij de piloot liegt over wat hij mij heeft verteldquote:Op woensdag 30 november 2005 18:43 schreef Alternate het volgende:
[..]
De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).
Er is geen baangarantie bij de KLM, je moet gewoon solliciteren, inclusief selectieprocedure ed en hier vallen ook mensen bij af. De opleiding halen is dus geen enkele garantie op een baan. Het terugbetalen van de lening klopt wel, maar alleen als je de opleiding niet haalt. Haal je de opleiding wel en wordt je niet aangenomen bij de KLM, dan moet je alsnog zelf je lening terugbetalen.
Terugbetalen van je lening gaat niet automatisch via je salaris, dit moet je zelf met de bank regelen.
Startsalaris is verre van 95 000 E, 40 000 komt meer in de buurt
Al met al is het nog steeds een prachtige kans natuurlijk, maar ik zou vantevoren wel even een goed onderzoek doen als je meer dan een ton gaat uitgeven en niet afgaan op geruchten
Martinair.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:51 schreef Alternate het volgende:
Waar vliegt die piloot en wat? Een KLM coco krijgt echt geen ¤95000 hoor
Je vergist je daar echt in. Je hebt geen flauwbenul hoeveel je krijgt mede voor je verantwoordelijkheid over de passagiers.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:02 schreef Alternate het volgende:
Ja, dan heb je het over iemand aan het einde van z'n cariere, het gaat nu om het startsalaris, dat is bij martinair ook geen 95000Zal eerder rond de 3000 bruto per maand liggen.
Dan liegt jouw informant, of die van mij.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:10 schreef Alternate het volgende:
Hehe ik heb wel een benul, geloof me
Bij zweefvliegen heb je andere papieren nodig:quote:Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen.
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
startsalaris KLM is echt niet zo hoog hoor... 3000 eu / maand klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:36 schreef Furious het volgende:
[..]
Dan liegt jouw informant, of die van mij.![]()
Of beide.![]()
Deze gasten moeten verkassen naar een ander land.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ken een paar jongens die een lening hebben aangegaan voor hun CPL, ATPL en dergelijke. Jammer genoeg net afgestudeerd terwijl de markt net gecrashed was (met 9/11 als katalysator). Die klooien nu met 2 baantjes tegelijk om de lening af te betalen
En willen ze hun licenties behouden dan kunnen ze per jaar ook nog eens een smak geld neertellen ook. Probleem voor die jongens is dat maatschappijen in het algemeen 2 soorten piloten aannemen: Piloten met al een paar duizend uur ervaring en een typerating op zak, en piloten vers uit flightschool.
quote:Op maandag 28 november 2005 21:07 schreef Furious het volgende:
Omdat ik zelf bezig ben met deze opleiding (PPL, daarna door met CPL). Vroeg ik mij af of er ook andere Fok!-ers zelf vlogen? Zo ja, welk brevet, welk toestel, en welk vliegveld?![]()
Of zijn jullie allemaal down-to-earth?![]()
Misschien een idee voor een [centraal] Vliegers-topic, mits er voldoende anderen hier vliegen.
Dus je denkt dat piloten net iets meer verdienen dan winkelpersoneel?quote:Op donderdag 1 december 2005 00:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
startsalaris KLM is echt niet zo hoog hoor... 3000 eu / maand klopt wel ongeveer.
Bij Soesterberg?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef fhmbuurmeisje het volgende:
Ik vlieg niet zelf... maar werk als secretaresse bij een bedrijf dat de vliegmedische keuringen verricht. heb dus wel iedere dag met piloten te maken...![]()
[..]
Cool, bij Gilze-Rijen zeker?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:23 schreef _Liquid_ het volgende:
Begin binnenkort met opleiding voor luchtsgevechtspiloot. (F16)
quote:
Bij welke winkel verdien je als Starter 3000 euro p/m?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Dus je denkt dat piloten net iets meer verdienen dan winkelpersoneel?![]()
Vertel mij maar eens in welke winkel je 3000 euro p/m verdient.quote:Dus je denkt dat piloten net iets meer verdienen dan winkelpersoneel?
Net iets meer zeg ik dus.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:33 schreef blieblie het volgende:
[..]
Bij welke winkel verdien je als Starter 3000 euro p/m?.
Dan kap ik gelijk met mijn opleiding om daar te gaan werken.
Weet je, eigenlijk kan mij deze discussie mij geen kont schelen.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:40 schreef genman het volgende:
[..]
Vertel mij maar eens in welke winkel je 3000 euro p/m verdient.
Inderdaan wat Alternate zegt, komt 40000 euro per jaar meer in de buurt dan 95000. Dan heb ik het over een co-piloot.
Ik kan me herinneren, dat een piloot ( volgens mij XYZ) zei dat hij begon met een salaris van ronde de 3500 bruto en na 2 jaar al 60000 euro per jaar verdiende.
Maar startsalaris van 95000 euro kan je wel vergeten vriend.
Ik dacht dat daar de keuringen nog wel werden gehouden. Fout gedacht dus.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:28 schreef fhmbuurmeisje het volgende:
Soesterberg bestaat al een tijd niet meer...
dusss.. neej.. k ga hier geen reclame lopen maken hoor.. haha.. maar wou t alleen ff kwijt
[..]
Nee, daar werken ze niet met F16's alleen Apache's voor zover ik weet.quote:
Ah, gelukkig zijn jullie niet de boosdoeners die ervoor zorgen dat ik een stuk moet omvliegen als ik naar Texel wil.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef _Liquid_ het volgende:
[..]
Nee, daar werken ze niet met F16's alleen Apache's voor zover ik weet.
Ik ga naar Volkel![]()
Pilatus.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:01 schreef tupolev141 het volgende:
Eerst maar es met een Pilatus PC-7 rondkarren danDaar is een collega van me gewoon verliefd op
Pas op hoor, ik haal je neerquote:Op donderdag 1 december 2005 13:58 schreef Furious het volgende:
[..]
Ah, gelukkig zijn jullie niet de boosdoeners die ervoor zorgen dat ik een stuk moet omvliegen als ik naar Texel wil.![]()
Omdat de locatie nou niet bepaald top secret is aangezien het aan een openbare weg ligt waar je duidelijk af en toe F16's/Apaches e.d. kan zien staan?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:24 schreef _Liquid_ het volgende:
[..]
Pas op hoor, ik haal je neer![]()
Hoe wist je trouwens van Gilze-Rijen af, niet dat het topsecret is maar meeste mensen kennen het niet
quote:Op donderdag 1 december 2005 14:52 schreef _Liquid_ het volgende:
Ja, sorry.. nam je antwoord beetje sarcastisch op![]()
Aviation Medical center in Maarssen? Of in Amsterdam?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef fhmbuurmeisje het volgende:
Ik vlieg niet zelf... maar werk als secretaresse bij een bedrijf dat de vliegmedische keuringen verricht. heb dus wel iedere dag met piloten te maken...![]()
[..]
paar maandjes geleden ook nog gedaanquote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvpIk kijk graag naar jullie
(veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
vliegscholen.verzamelgidsquote:Op donderdag 1 december 2005 18:45 schreef Alcyone het volgende:
Anyway, wat voor mogelijkheden zijn er in dit land om helikopterpiloot te worden en is er markt voor?
quote:Op donderdag 1 december 2005 22:39 schreef officer het volgende:
Ik vlieg nog niet, maar in januari ga ik beginnen met mijn opleiding bij de NLS in Limburg. Hopelijk kan ik dan over iets meer dan 2 jaar vertellen dat ik wel vlieg
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef fhmbuurmeisje het volgende:
Kom je zelf ook uit Limburg?? Misschien heb je me dan wel gezien bij de medische keuring
Bijna alle NLS'ers worden bij ons gekeurd!
Grtzz, Kimberley
[..]
En je doel van dit bericht is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:42 schreef supercharger het volgende:
[..]
Sjonge wat een bofkont... ik ben jaloers...
![]()
Welke opleiding bedoel je hier? luchtgevechtsleider, luchtverkeersleider of vlieger. ('k neem aan dat je de Luchtmacht bedoelt?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef _Liquid_ het volgende:
Is er nog iemand hier die luchtgevechtspiloot opleiding doet/gaat doen/iemand kent die deze doet, leuk om evaringen uit te wisselen
Pietje Precies, ik denk dat je precies weet wat-ie bedoelt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:22 schreef M5 het volgende:
[..]
Welke opleiding bedoel je hier? luchtgevechtsleider, luchtverkeersleider of vlieger. ('k neem aan dat je de Luchtmacht bedoelt?
Ja ik gok op luchtgevechtsleider. Maar dat is geen piloot, heeft zelfs niet zo gek veel met vliegen te maken, meer luchtverkeersleider achtige baan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:28 schreef Furious het volgende:
[..]
Pietje Precies, ik denk dat je precies weet wat-ie bedoelt. [afbeelding]
quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Ja ik gok op luchtgevechtsleider. Maar dat is geen piloot, heeft zelfs niet zo gek veel met vliegen te maken, meer luchtverkeersleider achtige baan.
Denk je serieus een luchtverkeersleider?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:42 schreef _Liquid_ het volgende:
luchtgevechtspiloot
Luchtgevechtspiloot is dan wel de slechtste omschrijving die ooit gezien heb voor piloot bij de luchtmacht.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:33 schreef Furious het volgende:
[..]
[..]
Denk je serieus een luchtverkeersleider?![]()
Ach, er stond piloot in. Voor dit topic duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:39 schreef M5 het volgende:
[..]
Luchtgevechtspiloot is dan wel de slechtste omschrijving die ooit gezien heb voor piloot bij de luchtmacht.
Nee, ik kom niet uit Limburg en heb me laten keuren bij KLM Health services. Maar wie weet in de toekomstquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef fhmbuurmeisje het volgende:
Kom je zelf ook uit Limburg?? Misschien heb je me dan wel gezien bij de medische keuring
Bijna alle NLS'ers worden bij ons gekeurd!
Grtzz, Kimberley
[..]
Dank je!quote:Op donderdag 1 december 2005 22:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
vliegscholen.verzamelgids
Airwork links
Certificaat info
Probeerde het duidelijk te houden voor mensen hier, hoe kom je bij luchtverkeersleider?quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:39 schreef M5 het volgende:
[..]
Luchtgevechtspiloot is dan wel de slechtste omschrijving die ooit gezien heb voor piloot bij de luchtmacht.
Zelf heb ik geprobeerd de keuring voorafgaande aan de opleiding te doorlopen. maar net zoals velen anderen afgekeurd. ff zoeken op internet geeft je genoeg info over keuring en opleiding.
Of je jacht vlieger wordt of heli vlieger wordt later in je opleiding bepaald.quote:Op zondag 4 december 2005 22:17 schreef _Liquid_ het volgende:
[..]
Probeerde het duidelijk te houden voor mensen hier, hoe kom je bij luchtverkeersleider?
De officiele term is geen van de bovenstaande, dat is nl Officier [b]Jacht[/b]vlieger
nee. afgekeurd bij de GVSS. geautomatiseerd vlieger selectie systeemquote:Op maandag 5 december 2005 09:33 schreef _Liquid_ het volgende:
Waar ben jij op afgekeurd, té betweterig?![]()
Ah tsssquote:Op maandag 5 december 2005 10:52 schreef M5 het volgende:
[..]
nee. afgekeurd bij de GVSS. geautomatiseerd vlieger selectie systeem
quote:Vacaturedetails
Functie Opleiding Verkeersvlieger/Piloot
Speciale functiecategorie
Aantal vacatures 100
Soort opdracht
Werktijden full-time
Vacature omschrijving Opleiding Verkeersvlieger.
Altijd al de droom gehad piloot te worden? Ben je tussen de 17 en 27 jaar, heb je HAVO/VWO met Wiskunde,Engels en Natuurkunde in het vakkenpakket? Meldt je dan aan voor selectie!
Vacature toelichting 2-jarige opleiding voor Verkeersvlieger. Na het voltooien van de opleiding ben je klaar voor het grote werk bij vliegmaatschappijen. De academy beschikt over goed gekwalificeerd personeel. Er heerst een informele sfeer.
Salaris Vanaf 0 Tot 0 Euro Dag
(soort) bedrijf Vliegschool
Plaats Teuge
Land werklocatie Nederland
Overige informatie Bij toelating aan de academy kom je automatisch in aanmerking voor een borgloze financiering van de ABN-AMRO bank. Door samenwerkingsovereenkomsten met verschillende vliegmaatschappijen wordt de kans op een baan vergroot.
Gewenste ervaring
Opleidingsniveau
Ervaring
Vaardigheden
Neem voor meer informatie contact op met:
Intercedent(e) Sing Hui Yap
E-mail van intercedent(e) Annemieke.Maas@nl.randstad.com
Unitnaam Randstad Grootschalige Werving en Selectie
Adres intercedent Stadsring 6-8, 3811 HR Amersfoort
Telefoonnummer 06-51181603
Vacaturenummer S_16480
probeer het zelf eensquote:Op maandag 5 december 2005 19:13 schreef TremorChrist het volgende:
[..]
Ah tsss, je kunt dus niet eens vliegen
![]()
Aah tsssquote:Op maandag 5 december 2005 19:34 schreef M5 het volgende:
[..]
probeer het zelf eens. wel de militaire test van de KLu dan.
zweefvliegen ja. Er zaten bij in de selectie groep een aantal zweefvliegers.. die konden ook naar huis. vliegen kan ik ook wel. ben niet gecrashed ofzo. maar als je op je instrumenten vliegt zonder het gevoel van welke g-krachten dan ook en 50ft hoogte verliest in een bocht met minimum cruise speed hebt mag je vertrekken.quote:Op maandag 5 december 2005 20:19 schreef TremorChrist het volgende:
[..]
Aah tsssPrutser, ik kan al vliegen. En ik ga toch niet bij het leger
Ik zal het wel melden als ik ooit wordt gekeurd en er wel door heen kom in tegenstelling tot jou
![]()
Ben ik het mee eensquote:
Doen ze dat tegenwoordig nog steeds op Gilze-Rijen op die oude simulators die weinig meer hebben dan de basic six?quote:Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef M5 het volgende:
[..]
zweefvliegen ja. Er zaten bij in de selectie groep een aantal zweefvliegers.. die konden ook naar huis. vliegen kan ik ook wel. ben niet gecrashed ofzo. maar als je op je instrumenten vliegt zonder het gevoel van welke g-krachten dan ook en 50ft hoogte verliest in een bocht met minimum cruise speed hebt mag je vertrekken.
't is echt niet zo simpel als jij denkt. 90% van de geteste personen valt daar af, na dat eerder al 80 procent van de solicitanten is afgevallen.
Deze zomer was ik een aantal maal in de vliegclub Sanicole van waar het vliegtuig vertrok! De vader van een goede vriendin van me heeft daar namelijk een delta staan (of had, crashte vorige maand, maar zonder veel ergquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:45 schreef tupolev141 het volgende:
Piloot was 72 jaar, en vloog van zijn 69ste. 3 jaar ervaring is niet veel, zeker niet als sportvlieger met maar enkele tientallen uurtjes per jaar.
Het was wel heel mistig. Kan zijn dat ie verloren is gevlogen, langzaam hoogte verloren en dan de bomen in, of misschien een hartaanval of zo tijdens het vloegen
beetje late reactie, maar goed.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:23 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Doen ze dat tegenwoordig nog steeds op Gilze-Rijen op die oude simulators die weinig meer hebben dan de basic six?
Dus zijn het allemaal mietjuuuusquote:Op woensdag 14 december 2005 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, we zijn nu 3 pagina's verder en komt er dus op neer dat niemand vliegt...
Bij de Twentsche Zweefvliegclubquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:38 schreef cheukert het volgende:
waar vlieg jij?
En winkelpersoneel doet 3000 Eur bruto per maand? Welke winkel, ik teken er voor.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Dus je denkt dat piloten net iets meer verdienen dan winkelpersoneel?![]()
En jij dan?quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:38 schreef cheukert het volgende:
waar vlieg jij?
Vast wel, kijk op internet zou ik zeggenquote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef sararaats het volgende:
ik wil eigenlijk ook wel eens zelf vliegen.
zou er in Belgie een opleiding voor sportvliegtuigjes bestaan?
Jeps, waar een vliegveld is, is meestal ook wel een vliegclubquote:Op maandag 2 januari 2006 11:51 schreef sararaats het volgende:
ik wil eigenlijk ook wel eens zelf vliegen.
zou er in Belgie een opleiding voor sportvliegtuigjes bestaan?
Dat is motorvliegen ook, maar die lui hebben er ook nog een motor voor nodigquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:23 schreef Alternate het volgende:
Zweefvliegen is gecontroleerd crashen![]()
![]()
Vanwaar die vraag of ik bij RAC zit?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat is motorvliegen ook, maar die lui hebben er ook nog een motor voor nodig![]()
Niet echt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef cheukert het volgende:
Ken je Philip W. en zn pa?
Maffe gozer, vaak op zaterdag ochtend
quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:23 schreef Alternate het volgende:
Zweefvliegen is gecontroleerd crashen![]()
![]()
in Teuge? Kun je dat niet beter via een erkende en bekendere vliegschool doen? Zo reduceer je je baankansen toch behoorlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:58 schreef Mojave het volgende:
Volg vliegopleiding tot CPL-ME-IR (frozen ATPL) in Teuge.
Nog een maand of 2 en dan klaar.
Momenteel vlieg ik Piper Seneca III, kicken kist!!
We hebben wat filmpjes op tuksal.nl van onze klas, misschien wel leuk.
En waarom zou hij niet mogen vertellen waar hij zit en wat hij ervan vindt?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:06 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga ergens anders reclame maken ofzo, stakker
Daarom niet, nou goed. Alles best hoor, maar dit lijkt toch meer op reclame dan op zijn mening. Maar goed, many happy landings zou ik zeggenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:08 schreef Furious het volgende:
[..]
En waarom zou hij niet mogen vertellen waar hij zit en wat hij ervan vindt?
Als ik jou vertel dat ik bij de RAC zit. Dat alle mensen puik zijn. Rotterdam Airport een van de uitgebreidere vliegvelden is qua vlieglessen betreft. Er 4 verschillende scholen zitten. Het allemaal toffe lui zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Daarom niet, nou goed. Alles best hoor, maar dit lijkt toch meer op reclame dan op zijn mening. Maar goed, many happy landings zou ik zeggen
Ja ik snap het ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:14 schreef Furious het volgende:
[..]
Als ik jou vertel dat ik bij de RAC zit. Dat alle mensen puik zijn. Rotterdam Airport een van de uitgebreidere vliegvelden is qua vlieglessen betreft. Er 4 verschillende scholen zitten. Het allemaal toffe lui zijn.
Website: www.rac-nl.com
Is dit dan reclame en stoor je je daar aan?
Zo ja, dan ben je niet geschikt voor dit topic.
Waren jullie toevallig op 29 December 2005 rond 12.00 aan het vliegen bij Rotterdam? Tijdens het taxien kwamen we een 2-motorige 2/4-zitter tegen die normaal niet op Rotterdam staat.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:17 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook niet helemaal.
Meningen van leerlingen/leden zijn toch belangrijk?
Rotterdam is idd een wijs veld! komen we ook regelmatig om te trainen.
hmm nee toen had ik sinds een jaar vakantiequote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Waren jullie toevallig op 29 December 2005 rond 12.00 aan het vliegen bij Rotterdam? Tijdens het taxien kwamen we een 2-motorige 2/4-zitter tegen die normaal niet op Rotterdam staat.
Ah. Het was inderdaad ook niet de PH-JBJ. Een stuk kleiner, het leek op een 2-motorige 2-zits. Het registratie heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:22 schreef Mojave het volgende:
[..]
hmm nee toen had ik sinds een jaar vakantie
23 december waren we er wel met de PH-JBJ, nog een half uur op holding point 24 gestaan voor een pilot change, anders betaal je ja handling![]()
Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Ah. Het was inderdaad ook niet de PH-JBJ. Een stuk kleiner, het leek op een 2-motorige 2-zits. Het registratie heb ik niet gezien.
[afbeelding]
Wel een mooie bak.
Hoe vliegt zoiets nou als de ene motor uitvalt?
de JBJ??!! LOL!!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
Dat is een beechcraft baron simpele ziel
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:27 schreef Mojave het volgende:
[..]
Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..
Maar qua power gaat het nog best, klimmen doet hij zeker nog wel alleen eerg sloppy vliegen!
We hebben ook een Seminole en die gaat hoe dan ook naar beneden![]()
Welk vliegtuig vlieg je?
Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:47 schreef Furious het volgende:
Even wat foto's van 'onze' kisten (van de vliegclub dus.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Met Garmin 430.![]()
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:31 schreef Furious het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?
Oefenen jullie ook noodsituaties in dat speciaal aangewezen gebied bij Rotterdam of dat andere gebied in de buurt van Teuge?
Tof.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.
Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!
We trainen bij Teuge in het laagvlieg gebied bij Deventer, wel lachen op 200ft over de a1
mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Furious het volgende:
[..]
Tof.
Naar welk soort toestel ga je zodra je deze twin-turboprop hebt afgerond? Een klein straaltoestel? Of ga je dan veel simulatoren en meteen in een 737 stappen?
Vast even kijken wat mij over een paar jaar te wachten staat met een CPL.
Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout hehquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:53 schreef Mojave het volgende:
[..]
mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.
Hoop persoonlijk op 737 maar zie wel!
200ft... tja ik moet me toch echt aan de wet houden, staat zo slordig bij een sollicitatie als je aantekeningen op je brevet hebt vind je niet?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout heh![]()
Absoluut een voordeel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:05 schreef cheukert het volgende:
@: Mojave,
Vind jij het een voordeel of juist een nadeel dat de praktijkopleiding van Stella ook in NL is?
De JBJ, is die alweer heel dan? Ik dacht dat jullie hem laatstin Eelde naast de baan geparkeerd hadden toen hij net gemaakt was nadat mevrouw S. hem zonder wieltjes geland had (spaart wel rubber trouwensquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:22 schreef Mojave het volgende:
[..]
hmm nee toen had ik sinds een jaar vakantie
23 december waren we er wel met de PH-JBJ, nog een half uur op holding point 24 gestaan voor een pilot change, anders betaal je ja handling![]()
Full stalls zijn toch echt geen probleem, als een motor 'er mee uitpist' dan is het gewoon kwestie van een beetje snelheid aanduiken om weer boven Vmca uit te komen, is vrij weinig aan de hand dan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.
Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!
Bij een flat spin, gewoon riemen los, en met zn alleen naar voren leunenquote:Op zondag 8 januari 2006 16:30 schreef M5 het volgende:
Ach, zolang je maar niet in een deep stall terecht komt gaat alles goed he.
Bedoel je misschien de Diamond Twin Star (staat sinds kort op Rotterdam)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Waren jullie toevallig op 29 December 2005 rond 12.00 aan het vliegen bij Rotterdam? Tijdens het taxien kwamen we een 2-motorige 2/4-zitter tegen die normaal niet op Rotterdam staat.
quote:Op zondag 8 januari 2006 18:26 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bedoel je misschien de Diamond Twin Star (staat sinds kort op Rotterdam)
Prive eigenaar zo te zien.quote:
Twin Star Netherlands Ltd. vriend van mij heeft er op gevlogen, TSN staat gewoon open voor verhuur dacht ik...quote:Op zondag 8 januari 2006 19:07 schreef Furious het volgende:
[..]
Jup, dat is 'em. Weet jij waar hij vandaan komt?
flat spin is geen deep stall hequote:Op zondag 8 januari 2006 16:47 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij een flat spin, gewoon riemen los, en met zn alleen naar voren leunen![]()
En toch zou ik bij een deep stall net als bij een flatspin naar voren leunenquote:
Of akkerracenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:55 schreef cheukert het volgende:
Een paar meter boven een golfbaan is opzich ook wel leuk
PPL heb je voor zo'n 10.000 euro geloof ik wat kost zweefvliegen eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb al eens proeflessen gedaan, zowel gemotoriseerd als zweefvliegen, maar voor een student is zweefvliegen ook een dure hobbyMaar hier in de buurt (Venlo) is inderdaad ook een leuke zweefvliegclub. Ik ga het in ieder geval binnen een paar jaar doen, het lijkt me gewoon geweldig.
Helaas niet. Bij alle vliegclubs waar ik langs ben geweest was het rond de 15.000, meestal uiteindelijk meer (als ze dit tenminste eerlijk aan je vertellen)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:18 schreef Mojave het volgende:
[..]
PPL heb je voor zo'n 10.000 euro geloof ik wat kost zweefvliegen eigenlijk?
Weer een reden om bij RAC te gaan vliegen. Alles is gratis voor leden.quote:
Hmm vriendin wil het gaan doen bij www.singlesandtwins.nl zou rond de 10 duizend zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Helaas niet. Bij alle vliegclubs waar ik langs ben geweest was het rond de 15.000, meestal uiteindelijk meer (als ze dit tenminste eerlijk aan je vertellen).
Dit bedoel je?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:52 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hmm vriendin wil het gaan doen bij www.singlesandtwins.nl zou rond de 10 duizend zijn.
Air Traffic Controlquote:Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef DC het volgende:
Ik heb jullie denk ik wel gesproken tijdens mij stage op het Fic, of riepen jullie nooit op bij amsterdam info?
(tevens een tvp)
Cool man, lijkt me ook erg wijs!quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:39 schreef DC het volgende:
ATC inderdaad ja, maar in opleiding pas hoor!
Ik heb ook een weekje gevlogen bij martinair in lelystad, dat was wel lache ja!
Opleiding bevalt goed, ben nu ongeveer 2,5 jaar bezig en zit in het laatste deel van de sim voor mijn 1e straat. (noord en oost in mijn geval dus)quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef Mojave het volgende:
[..]
Cool man, lijkt me ook erg wijs!
Aangezien ik bijna de hele opleiding vanaf Teuge vloog hadden we veel te maken met Dutch Mil.
Was een keer voor de zoveelste keer 'goedemorgen' vergeten te zeggen, toen moest ik van m'm instructeur een bloemetje langs brengen.
Direct die middag gedaan, moesten daar wel lachen.
Later nog eens bij LVNL wezen kijken, leuk om te zien hoe het aan de andere kant er aan toe gaat![]()
Hoe bevalt je opleiding?
Gaaf hoor, klinkt spannend!quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:58 schreef DC het volgende:
[..]
Opleiding bevalt goed, ben nu ongeveer 2,5 jaar bezig en zit in het laatste deel van de sim voor mijn 1e straat. (noord en oost in mijn geval dus)
Dus over een maandje begint voor mij de on the job training!
Het 1e jaar is zeg maar een algemene opleiding in de basic sim en natuurlijk de nodige theorie. (ongeveer wel verglijkbaar met wat jullie krijgen)
Daarna begint het echte werk en word je eerst assistent, daarna loop je een stage op het FIC, en dan naar de advanced sim. (tenminste als je naar area control gaat)
Opleiding is over het algemeen vrij zwaar, maar wel erg leuk!
Nou je kan je voorkeur uitspreken waar je heen wilt, maar ze luisteren er niet altijd naar, maar in mijn geval gelukkig wel!quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:06 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gaaf hoor, klinkt spannend!
Heb je zelf de keuze waar je heen gaat? zijn die theorie examens intern?
Nou, ik ga maar eens naar EHGG, hopen dat de cloudbase boven de 200ft stijgt![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:03 schreef DC het volgende:
[..]
Nou je kan je voorkeur uitspreken waar je heen wilt, maar ze luisteren er niet altijd naar, maar in mijn geval gelukkig wel!
Theorie examens zijn intern inderdaad, maar het wordt wel gecontroleerd door ivw
succes op eelde!
Is ook IFR maar met die ijsafzetting op je vleugels (ook al hebben we wel iets aan de-ice) kom je snel naar beneden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:01 schreef YellowLedbetter het volgende:
Kun je niet IFR gaan met zulke weercondities dan ??
Area control idd, en nu in de sim moeten we af en toe wel heel erg moeite doen hoor (fokker 50'squote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
Cloudbase op 200ft kan net maar dat icm 0 graden niveau op de grond is het toch een no-go situatie... morgen maar een dubbele vlucht doen dan!
Kies jij voor Area Control? lijkt me wel erg tof, waren laatst bij LVNL op bezoek rond een uur of 3 dus net voor de drukte.
Op een gegeven moment zag je wat kisten binnen komen bij EEL en RKN en wat andere directs.
Die controller deed de noord en oost sector tegelijk en binnen no time had hij alles op orde, hoogte / speed en seperatie, vooral de moeite die hij er voor deed (0) it's an art!
Het is toch zo dat de minder bekwaamde controllers op velden als Eelde en Rotterdam terecht komen? best apart want af en toe hier op Eelde is het een grote chaos met opposit approaches en andere training flight aspecten...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef Alternate het volgende:
Laat me raden, de barons vlogen wel
Klinkt erg gaafquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef DC het volgende:
[..]
Area control idd, en nu in de sim moeten we af en toe wel heel erg moeite doen hoor (fokker 50's)
Het is idd nu zo dat mensen die het net niet halen op a'dam naar de regio gaan, maar voorheen was er maar 1 categorie, En idd op de regio kan het ook gewoon heel erg druk en complex zijn!
Dat is ergens in Antwerpen dacht ik. Mooi ding alleen de motion is heel erg gaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:57 schreef Mojave het volgende:
Is in Belgie ergens ook een 737NG sim, full fight niet gecertificeerd want is zelfbouw voor 40 euro per uur meen ik.
Zal eens exact op zoeken.
Trouwens vorige week vrijdag eventjes met de pilote van die piaggio gesproken uit Rotterdam de PH-TCN, cool ding en leuke meid!
SZT, op Terlet vlieg ik dus...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:28 schreef cheukert het volgende:
linkje van dat ding in brugge http://www.brugesaircollege.be/index.htm
@: mutz,
welke club?
dees: http://www.brugesaircollege.be/quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:08 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dat is ergens in Antwerpen dacht ik. Mooi ding alleen de motion is heel erg gaar.
Een vriend van mij heeft de KLM Flight Academy gedaan, en is naderhand (net) niet aangenomen. Hij is verder gaan solliciteren bij verschillende andere maatschappijen (wel 20 ofzo) maar heeft nogsteeds geen baan.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Het "voordeel" van de KLS is dat je bij KLM mag solliciteren, het nadeel is dan weer dat als je niet wordt aangenomen je even sterk in je schoenen staat als alle anderen, maar jij hebt dan wel een veel dikkere schuld...quote:Op maandag 23 januari 2006 13:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft de KLM Flight Academy gedaan, en is naderhand (net) niet aangenomen. Hij is verder gaan solliciteren bij verschillende andere maatschappijen (wel 20 ofzo) maar heeft nogsteeds geen baan.
Hij heeft nu dus ook een schuld van ruim een ton ofzo (zoveel dat ie zelfs geen telefoonabonnement af kon sluiten)
Dus ergens klopt er iets niet in jouw verhaal, anders had hij geen schuld gehad
Ja hij heeft nu een probleem, hij kan nl. alleen vliegen en heeft verder nergens papieren voor. En een goed vooruitzicht is er ook al niet... (al ruim 1,5 jaar zoekende)quote:Op maandag 23 januari 2006 16:01 schreef cheukert het volgende:
[..]
Het "voordeel" van de KLS is dat je bij KLM mag solliciteren, het nadeel is dan weer dat als je niet wordt aangenomen je even sterk in je schoenen staat als alle anderen, maar jij hebt dan wel een veel dikkere schuld...
Ik zou persoonlijk daarom niet voor de KLS kiezen, er wordt daar te erg gebouwd op de KLM, afgezien van het feit dat ik niet bij de persé bij de KLeM hoef te vliegen
Dan is hij wel in de meest zure tijd van school gekomenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja hij heeft nu een probleem, hij kan nl. alleen vliegen en heeft verder nergens papieren voor. En een goed vooruitzicht is er ook al niet... (al ruim 1,5 jaar zoekende)
Dat is de juiste instelling, succesquote:Op maandag 23 januari 2006 14:45 schreef Eamon het volgende:
k ga me na dit schooljaar (juli ofzo ?) aanmelden om vlieger te worden bij de luchtmacht. Maakt me geen reet uit wat ik verdien, als ik t maar kan worden![]()
Hoe heet die vriend van je (voornaam)?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja hij heeft nu een probleem, hij kan nl. alleen vliegen en heeft verder nergens papieren voor. En een goed vooruitzicht is er ook al niet... (al ruim 1,5 jaar zoekende)
Stephen (je zegt gewoon steven hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 22:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Hoe heet die vriend van je (voornaam)?
Tja, je gaat ervoor of niet heh...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:03 schreef YellowLedbetter het volgende:
leuke vooruitzichten allemaal hier
Ken jij hem? Even een testje hoe goed je hem kent...wat is zijn bijnaam danquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:47 schreef Alternate het volgende:
Oowja die ken ik wel, aardige kerel. Het laat duidelijk zien dat je ook bij scholen met goeie contacten met airlines (KLM) geen enkele garantie hebt. Bij de KLs is het nu zo dat ongeveer 90% bij de KLM wordt aangenomen. Maar je weet helaas pas na je opleiding of je het goed genoeg gedaan hebt en dan is het natuurlijk al te laat.
HAHAHAquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:03 schreef Alternate het volgende:
Het heeft iets te maken met het mannelijk orgasme en een discjockey
Als jij daar toendertijd ook zat ben ik misschien wel met jou op stap geweestquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
HAHAHADat is niet zijn bijnaam zoals wij hem noemen (houwel) en wat ik bedoelde, maar DJ Cumshot was inderdaad zijn naam daar bij de KLS!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh, wat owned. Je bijnaam zal maar DJ Cumshot zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
HAHAHADat is niet zijn bijnaam zoals wij hem noemen (houwel) en wat ik bedoelde, maar DJ Cumshot was inderdaad zijn naam daar bij de KLS!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie is die vrouw in jouw avatar?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Oh, wat owned. Je bijnaam zal maar DJ Cumshot zijnwat heeft ie gedaan om dat te verdienen?
Jep, lachen behalve Freek en Paul zijn ze klaar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:43 schreef Alternate het volgende:
Yep. Heb nog bij een berg vd Sigtenhorsters die bij ons theorie kwamen doen in de klas gezeten, die ken je vast wel (Joel, Martijn, Eleonora, Freek en Paul)
Als jij zegt hoe DJ Cumshot aan zijn bijnaam komt, dan geef ik je de volledige fotoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie is die vrouw in jouw avatar?
![]()
Phoe, das chantagequote:Op woensdag 25 januari 2006 21:19 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Als jij zegt hoe DJ Cumshot aan zijn bijnaam komt, dan geef ik je de volledige foto
Ik denk dan ook bij de Brightwings ofzo, net als die maat van mijquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef SnowBite het volgende:
Ik zit op de KLS.
Op dit moment bezig met de theorie.
p.s. welke klas zat jij Alternate?
Hoe kom je daar dan bij?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dan ook bij de Brightwings ofzo, net als die maat van mij
Hij kent die vriend van mij en wist zijn bijnaam. Zoveel groepen zijn er daar volgens mij niet. Is beetje een gokje maar zou goed kunnen.quote:
Als leerling op de KLS kom je in contact met minstens 200 andere leerlingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij kent die vriend van mij en wist zijn bijnaam. Zoveel groepen zijn er daar volgens mij niet. Is beetje een gokje maar zou goed kunnen.
Dan is die kans idd kleinquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:04 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Als leerling op de KLS kom je in contact met minstens 200 andere leerlingen.
Kleine kans dus...
klas van oktober/november '05?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef SnowBite het volgende:
Ik zit op de KLS.
Op dit moment bezig met de theorie.
p.s. welke klas zat jij Alternate?
Ow leukquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:02 schreef Alternate het volgende:
Je haalt twee mensen door elkaarIk zat inderdaad in 'The Saints'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |