abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32655069
Omdat ik zelf bezig ben met deze opleiding (PPL, daarna door met CPL). Vroeg ik mij af of er ook andere Fok!-ers zelf vlogen? Zo ja, welk brevet, welk toestel, en welk vliegveld?

Of zijn jullie allemaal down-to-earth?

Misschien een idee voor een [centraal] Vliegers-topic, mits er voldoende anderen hier vliegen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Furious op 28-11-2005 21:15:34 ]
Ik post om het posten.
pi_32655363
ik woon naast vliegbasis Leeuwarden, telt dat ook een beetje?
pi_32655448
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
ik woon naast vliegbasis Leeuwarden, telt dat ook een beetje?
Opzich was dit topic serieus bedoelt.
Ik post om het posten.
pi_32655775
Het is dan ook een serieuze tvp Ik kijk graag naar jullie (veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
pi_32655859
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.

Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
pi_32656005
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.

Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
En waar doe je dit? Teuge? Lelystad?
Ik post om het posten.
pi_32656015
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvp Ik kijk graag naar jullie (veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Ok.
Ik post om het posten.
pi_32656209
Zoersel in Belgie, ik ben een "Zuid-Nederlander" Om het even te plaatsen, dat ligt ten zuiden van Gilze-Rijen.
pi_32656247
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:49 schreef tupolev141 het volgende:
Zoersel in Belgie, ik ben een "Zuid-Nederlander" Om het even te plaatsen, dat ligt ten zuiden van Gilze-Rijen.
Ah, niet echt in de buurt dus, maar wie weet kom ik wel een keer langs als ik naar het buitenland moet solo-en.
Ik post om het posten.
pi_32656464
tis EBZR oud nato reserve vliegveld maar nu in vrij belabberde staat uiteraard. eerste 850m(op 23R) is voor civiel verkeer de rest van de runway is nog steeds militairmaar word enkel grbruikt door de luchtkadetten (militaire zweefclub voor jongeren, kweekvijver voor toekomstige luchtmacht piloten)
pi_32656566
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:58 schreef tupolev141 het volgende:
tis EBZR oud nato reserve vliegveld maar nu in vrij belabberde staat uiteraard. eerste 850m(op 23R) is voor civiel verkeer de rest van de runway is nog steeds militairmaar word enkel grbruikt door de luchtkadetten (militaire zweefclub voor jongeren, kweekvijver voor toekomstige luchtmacht piloten)
860m zou voldoende moeten zijn. Grasbaan of niet.

Ik zal het wel laten weten, dit zal echter niet eerder plaatsvinden dan Mei volgend jaar ofzo.
Ik post om het posten.
pi_32659694
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvp Ik kijk graag naar jullie (veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Ga eens vragen of je eens meekan.
Heb ik ook gedaan.

Misschien ga ik eens voor de RPL ( Recreational Pilot License )


Het vliegveld. In Wo II was het veeeeel groter.
En in WO II stond hier de eerste straaljager.


Dat is de privé piloot en de kist...


En nu ben ik aan het sparen, zodat ik het komende seizoen
vaker meekan. Want toen ik de laatste keer meeging was er
weinig tot geen thermiek ( we zaten net in een blauw gat )

[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 29-11-2005 01:55:06 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32665871
@Crash: toepasselijke username.

Even wat foto's van 'onze' kisten (van de vliegclub dus. )




Met Garmin 430.
Ik post om het posten.
pi_32666451
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:43 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ga eens vragen of je eens meekan.
Heb ik ook gedaan.

Misschien ga ik eens voor de RPL ( Recreational Pilot License )
[afbeelding]

Het vliegveld. In Wo II was het veeeeel groter.
En in WO II stond hier de eerste straaljager.
[afbeelding]

Dat is de privé piloot en de kist...
[afbeelding]

En nu ben ik aan het sparen, zodat ik het komende seizoen
vaker meekan. Want toen ik de laatste keer meeging was er
weinig tot geen thermiek ( we zaten net in een blauw gat )
Trouwens, RPL, weet je dat wel zeker? Het is namelijk best beperkend:
quote:
The Recreational Pilot Permit is the most economical certification, however; it carries certain restrictions. With a Recreational Pilot License you may fly single engine aircraft having four or fewer seats, during the daytime and under visual flight rules. A Recreational Pilot may take only one passenger at a time and is not permitted to fly beyond 50 miles from the airport where training was taken without additional instruction. Flight training may be started at any time. Students determine their schedules based on their own availability.
Ik post om het posten.
pi_32667123
ai niet verder dan 50 mijl van de airport en maar 1 passagier.

at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond. Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot

CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO

http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
pi_32667587
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:41 schreef tupolev141 het volgende:
ai niet verder dan 50 mijl van de airport en maar 1 passagier.

at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond. Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot

CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO

http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
En het is een Diesel-motor, lekker goedkoop dus. Al worden we wel genept, want nu betaal je 160 euro per uur voor die Diamond, terwijl je voor 160 euro ook een Piper met normale Jetfuel kan huren. Dus in principe moet de Diamond nog veel goedkoper te vliegen zijn. (a 120 euro)

Maar ze zullen dat ding wel snel willen afbetalen ofzo.

Even over de 152, ik weet niet hoe groot je bent, maar ik pas daar no way in met een instructeur.
Ik post om het posten.
pi_32667790
Ik wil ook wel een vliegbrevet halen, helaas ben in nog een arme student en heb ik er de middelen niet voor
En vanaf dit jaar krijgen de mensen die bij mijn opleiding hun P in 1 jaar halen 4 vlieglessen cadeau, ben ik net een jaar te vroeg begonnen
pi_32667855
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef berent het volgende:
Ik wil ook wel een vliegbrevet halen, helaas ben in nog een arme student en heb ik er de middelen niet voor
En vanaf dit jaar krijgen de mensen die bij mijn opleiding hun P in 1 jaar halen 4 vlieglessen cadeau, ben ik net een jaar te vroeg begonnen
Waar een wil is, is een weg.

CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Ik post om het posten.
pi_32667997
Hmm wilde graag straaljagerpiloot worden.. helaas te slechte ogen voor
pi_32668015
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
Hmm wilde graag straaljagerpiloot worden.. helaas te slechte ogen voor
Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)
Ik post om het posten.
pi_32668037
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.

CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.
Wat is eigenlijk de maximum leeftijd om met CPL opleiding te beginnen? Misschien is het wat voor naar m'n opleiding.
pi_32668126
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:20 schreef berent het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.
Wat is eigenlijk de maximum leeftijd om met CPL opleiding te beginnen? Misschien is het wat voor naar m'n opleiding.
Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.

En voor recreatie zou ik alsnog PPL nemen, heb je namelijk meer vrijheid. Het kost je dan wel rond de 15.000 euro.
Ik post om het posten.
pi_32668168
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Furious het volgende:

[..]

Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)
Volgens mij mag/mocht dat niet bij straaljagerpiloten.. In ieder geval is het ook al te laat, want ik studeer al weer 2 jaar iets anders
pi_32668226
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:24 schreef Furious het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.

En voor recreatie zou ik alsnog PPL nemen, heb je namelijk meer vrijheid. Het kost je dan wel rond de 15.000 euro.
Hmm, 15.000 euro is best veel. Hopen dat ik straks beetje leuke baan krijg waarmee ik dat kan betalen.
pi_32668368
Ik zou graag willen vliegen, zweefvliegen is lang niet zo duur als je zou denken, maar het blijft wel iets voor later.
pi_32669090
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:47 schreef Furious het volgende:
@Crash: toepasselijke username.

De eigenlijk naam was "crashcop".....
Amerikaanse politie die met een stormram de deur inbeuken.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:14 schreef Furious het volgende:

Trouwens, RPL, weet je dat wel zeker? Het is namelijk best beperkend:
RPL is voor mij genoeg.
En ik wil het houden bij zweefvliegen.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:35 schreef Steijn het volgende:
Ik zou graag willen vliegen, zweefvliegen is lang niet zo duur als je zou denken, maar het blijft wel iets voor later.
De RPL opleiding voor de zweef kost hier EU 700,--

[ Bericht 30% gewijzigd door -CRASH- op 29-11-2005 13:20:21 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:01:00 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_32670413
heel soms lukt het me 4 wielen van de grond te krijge
pi_32671382
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.

Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
Same here.

Vlieg op Salland, 37 starts gemaakt (door tijdgebrek heb ik er niet meer kunnen maken) en volgens mij aardig dicht tegen solo aan. Kan niet wachten tot volgend seizoen.
pi_32671977
Baai de wee, als je écht goedkoop wil leren vliegen moet je gewoon in de zomer 3 weken op vakantie gaan naar Arizona en daar een vliegschool doen. Ben je klaar voor ¤ 6000

Zal wel niet meer lukken als je Sahid of Mohammed heet denk ik

[ Bericht 25% gewijzigd door tupolev141 op 29-11-2005 15:08:26 ]
pi_32675740
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:41 schreef tupolev141 het volgende:
ai niet verder dan 50 mijl van de airport en maar 1 passagier.

at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond. Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot

CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO

http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
Daar had ik ook weleens aan gedacht omdat te doen.


Maar lekker in stilte in de lucht vliegen
is leuker dan dat geronk de hele tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door -CRASH- op 29-11-2005 17:43:39 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32680987
Overigens best weinig animo als ik het zo zie, niemand die een PPL aan het halen is ofzo.

Natuurlijk vallen zweefvliegers ook onder vliegers, maar had toch wel iets meer 'PPL-ers' verwacht onder 50.000 leden.

Overigens, die Dieselmotor van de Diamond, kun je van hier tot Zuid-Frankrijk mee vliegen.
Ik post om het posten.
pi_32681757
Het wordt hier gedomineerd door autofetisjisten ja Maar dat is niet erg. Voor vliegen zijn er ook heel wat gespecialiseerde fora op het internet. En de gemiddelde leeftijd op Fok is misschien wat laag. Vliegen kost geld en als je een random vliegveld-kroeg binnenstapt zie je dan ook voor 90% oude knarren
pi_32681889
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:47 schreef tupolev141 het volgende:
Het wordt hier gedomineerd door autofetisjisten ja Maar dat is niet erg. Voor vliegen zijn er ook heel wat gespecialiseerde fora op het internet. En de gemiddelde leeftijd op Fok is misschien wat laag. Vliegen kost geld en als je een random vliegveld-kroeg binnenstapt zie je dan ook voor 90% oude knarren
Daar heb je gelijk in. Meestal zijn ze wel wat gezelliger en zijn er ook betere gesprekken mee te voeren. Ik moet er niet aan denken dat er daar allemaal enge breezahs rondlopen; "EyYy JoH, diE NieUWe DiaMoND TuRBoooo iS echt RAP joh!" Dat zie ik ook niet zitten nee.
Ik post om het posten.
pi_32682920
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Furious het volgende:

Daar heb je gelijk in. Meestal zijn ze wel wat gezelliger en zijn er ook betere gesprekken mee te voeren. Ik moet er niet aan denken dat er daar allemaal enge breezahs rondlopen; "EyYy JoH, diE NieUWe DiaMoND TuRBoooo iS echt RAP joh!" Dat zie ik ook niet zitten nee.
Voor een auto en het uitbreiden heeft de jeugd meer voor over
dan voor vliegtuig lessen. Want ze willen showen met hun bakke
en dat kan je niet met een vliegtuig op de weg

Er is er op FOK! iemand die vliegt zo'n heeeele grote vogel...
Maar z'n naam ben ik FF kwijt.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32683198
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:23 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Voor een auto en het uitbreiden heeft de jeugd meer voor over
dan voor vliegtuig lessen. Want ze willen showen met hun bakke
en dat kan je niet met een vliegtuig op de weg

Er is er op FOK! iemand die vliegt zo'n heeeele grote vogel...
Maar z'n naam ben ik FF kwijt.
Auto's zuigen

Nee liever een oude BF-109 Messerschmitt opknappen/ replica bouwen en daar soms mee de lucht in gaan. Alleen jammer dat het allemaal zo duur is, ben ook maar een arm studentje
pi_32684988
Ik zou een nier en half mijn lever verkopen om te kunnen vliegen met een Messerschmitt 109
pi_32685013
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:33 schreef tupolev141 het volgende:
Ik zou een nier en half mijn lever verkopen om te kunnen vliegen met een Messerschmitt 109
Kijk eens aan, nog een liefhebber
pi_32685354
Iemand deze site al gezien? http://www.stormbirds.com/project/index.html

Ze hebben een mal getrokken van een Me-262 die gerestaureerd werd en nu bouwen ze 5 replica's 2 vliegen er al, eentje komt naar Duitsland binnenkort
pi_32685494
Ik vind die Messerschmitts er maar een beetje lomp uitzien.
Liever een Spitfire (ja, cliché) dat is gewoon porno. Hoe die dingen eruitzien, zo geweldig, kan ik echt m'n vingers bij aflikken.
pi_32685513
BTW: wel die met elliptische vleugels natuurlijk.
pi_32685889
Jah Spitfires zijn sexy. Ze zijn ook hét icoon van de Battle of Britain, wat ze nog een groter aura geeft. Ik neem aan dat Amerikanen de P-51 Mustang hét vliegtuig van WWII vinden.

Het gebrom van propellorvliegtuigen is magisch gewoon. Zeker de viermotorige. Neem nou een Constellation passagiersvliegtuig, of een DC-6 of de grote WW II bommenwerpers. /zwijmel
pi_32686015
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:47 schreef tupolev141 het volgende:
Iemand deze site al gezien? http://www.stormbirds.com/project/index.html

Ze hebben een mal getrokken van een Me-262 die gerestaureerd werd en nu bouwen ze 5 replica's 2 vliegen er al, eentje komt naar Duitsland binnenkort
Een ME-262(1) heeft hier in Venlo gestaan in WO II
Het vliegveld heette toen Fliegerhorst Venlo.
Die is hier ook nog eens neergestort op 2 maart 1945.
Gegevens betreffende dit vliegtuig:
Messerschmidt Me262A-2a,
serienummer 110553 (of 110593),
rompcode 9K+EN

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 30-11-2005 00:24:11 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32686227
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:52 schreef berent het volgende:
BTW: wel die met elliptische vleugels natuurlijk.
Deze neem ik aan
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32686563
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:47 schreef tupolev141 het volgende:
Iemand deze site al gezien? http://www.stormbirds.com/project/index.html

Ze hebben een mal getrokken van een Me-262 die gerestaureerd werd en nu bouwen ze 5 replica's 2 vliegen er al, eentje komt naar Duitsland binnenkort
Gaaf
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:51 schreef berent het volgende:
Ik vind die Messerschmitts er maar een beetje lomp uitzien.
Liever een Spitfire (ja, cliché) dat is gewoon porno. Hoe die dingen eruitzien, zo geweldig, kan ik echt m'n vingers bij aflikken.
Ik vind de vleugels van de Spitfire niks. Wel een leuke machine verder, maar vind de BF 109 veel spectaculairder
pi_32686649
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:17 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Deze neem ik aan
[afbeelding]
Jup , al was het alleen maar voor de mooiere liftdistributie
pi_32687108
Beetje gezever in het begin maar mijn god dat gehuil bij elke pass

http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=3671
pi_32687469
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:54 schreef tupolev141 het volgende:
Beetje gezever in het begin maar mijn god dat gehuil bij elke pass

http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=3671


Dit is het eerste filmpje met geluid dat ik zie van een 109!
Thanks for sharing, echt heel gaaf

Wat een machine.. *zucht*
pi_32687611
Eén vliegles gehad en toen (zo'n 13 jaar gelee) voor F16 piloot gegaan.
In de 7de maand (vlak voor G-test en praktijk vliegen) afgekeurd op een HERTEST allergie (hooikoorts).


later nog wat met luchtverkeersleiding gedaan op Schiphol en ben daarvoor zelfs nog effe steward geweest
Calm down, please!
  woensdag 30 november 2005 @ 01:45:27 #50
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32687851
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.

CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Wow dat klinkt goed
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')