Daar ben ik het wel mee eensquote:Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef pberends het volgende:
Hij moet een das kopen van Van Baalen... jaja.
Waarom?quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:29 schreef pberends het volgende:
VVD moet juist af van het stropdasimago.
Omdat de VVD van zijn "elite" imago af moet als het een flinke zetelwinst wil boeken. De middenklasse gaat geen VVD stemmen als ze er op achteruit gaan door VVD-beleid.quote:
De VVD heeft met die "stropdassenimago" ook 38 zetels behaald in 1998. En ik zie in een stropdas niks elites terug, ik zie het meer als een stukje profesionaliteit en een gezonde afstand tussen politiek en de man van de straat. Of moet de VVD net als de PvdA worden om flinke zetelwinst te boeken? Als ik dat wou had ik gisteren en alle andere keren geen VVD maar PvdA gestemd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat de VVD van zijn "elite" imago af moet als het een flinke zetelwinst wil boeken. De middenklasse gaat geen VVD stemmen als ze er op achteruit gaan door VVD-beleid.
Die 38 zetels werden behaald ten tijde van Paars, toen het de middenklasse voor de wind ging. Dat beleid sprak de burgers kennelijk aan, de VVD van nu is veel rechtser en een stuk "stropdasseriger" dan toen. toen was de VVD juist bezig met het afschudden van zijn elite imago, tot groot ongenoegen van de rechtervleugel van de partij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De VVD heeft met die "stropdassenimago" ook 38 zetels behaald in 1998. En ik zie in een stropdas niks elites terug, ik zie het meer als een stukje profesionaliteit en een gezonde afstand tussen politiek en de man van de straat. Of moet de VVD net als de PvdA worden om flinke zetelwinst te boeken? Als ik dat wou had ik gisteren en alle andere keren geen VVD maar PvdA gestemd.
Binnen twee uur maakt hij bekend of hij zich verkiesbaar stelt. Ik denk dat hij het wel gaat doen.quote:Profiel
Een soepel Haags wonderkind
Van onze verlaggeefsters Marjan van den Berg, Sara Berkeljon
DEN HAAG - Mark Rutte, staatssecretaris van Onderwijs, is de beoogd lijsttrekker van de VVD. Door hem als lijsttrekker te benoemen maakt de VVD een strategische keus voor het midden.
Hij is de man van het open hemdsboordje, de losse omgang en de pijlsnelle carrière. Nu is Mark Rutte (39) de beoogd lijsttrekker van de VVD. Al wil de staatssecretaris van Onderwijs en campagneleider van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen er woensdagavond naar eigen zeggen nog wel een nachtje over slapen.
Bij zijn komst naar Den Haag in 2002 was hij immers duidelijk geweest: hij kwam hier voor één termijn. Rutte, sinds zijn zeventiende lid van de VVD, zou zeker weer teruggaan naar het bedrijfsleven.
‘Het moet voor Mark vooral niet te formeel worden’, zegt Gerda Verburg, Kamerlid voor het CDA. Zij leerde Rutte kennen nadat hij door Gerrit Zalm bij Unilever vandaan was geplukt om als staatssecretaris van Sociale Zaken te beginnen. Binnen afzienbare tijd loodste hij de nieuwe Wet Werk en Bijstand door de Kamer. En verklaarde hij dat de VVD nog te veel een Wassenaars imago had. Mark Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij geen rechtse VVD’er is, maar een sociaal-liberaal. Door Rutte als lijsttrekker te benoemen, maakt de VVD dan ook tevens een strategische keuze voor het politieke midden.
‘Geen stijve vergaderingen, maar een goed gesprek’, kenmerkt Verburg Ruttes handelwijze. ‘Het moet een fantástische wet worden, zei hij dan, wat vind jij ervan?’
Die politieke lenigheid en soepele omgangsvormen kwalificeerden hem al snel tot Haags wonderkind. Na amper twee jaar, in juni 2004, verruilde Rutte Sociale Zaken voor het ministerie van Onderwijs, waar zijn voorganger en partijgenoot Annette Nijs was vertrokken na ruzie met minister Van der Hoeven (CDA).
Verantwoordelijk voor het hoger onderwijs, baarde Rutte eind vorig jaar opzien met zijn opmerking dat zijn eigen functie overbodig zou zijn. Een minister voor Onderwijs is genoeg. Liever ziet hij dat er een minister voor jeugdbeleid komt.
Maar Rutte is nog niet klaar. Het debat over de hervorming van het hoger onderwijs moet hij nog met de Tweede Kamer aangaan. Uit protest tegen zijn plan bezetten studenten in februari vorig jaar het Maagdenhuis: ‘Oprutte!’
Volgens Evelien van Roemburg, voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg, is Rutte, die zelf zeven jaar over zijn studie geschiedenis deed, ongeschikt voor de post. ‘Hij wil zo snel en zo graag, dat het haastwerk wordt. Rutte wil doorgroeien. Hoger onderwijs is voor hem een tussenhalte.’ Om daar aan toe te voegen: ‘Maar omdat hij zo aardig is, kan je moeilijk boos op hem worden.’
Bron: De Volkskrant
ik hoop het! ik zie het met Rutte en Bos samen nog wel tot een Paars 3 komenquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:27 schreef Sidekick het volgende:
Over Rutte:
[..]
Binnen twee uur maakt hij bekend of hij zich verkiesbaar stelt. Ik denk dat hij het wel gaat doen.
Ja, samen met Femke (of Lousewies).quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef remlof het volgende:
[..]
ik hoop het! ik zie het met Rutte en Bos samen nog wel tot een Paars 3 komen
Mwoh, ik denk toch dat de VVD liever met het CDA in zee gaat, maar wie weet, als het CDA een monsternederlaag lijdt willen die misschien zelf niet meer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef remlof het volgende:
[..]
ik hoop het! ik zie het met Rutte en Bos samen nog wel tot een Paars 3 komen
inderdaadquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:00 schreef SCH het volgende:
Hij doet het.
Alternatieven genoeg op rechts bij de komende verkiezingen. Stem gewoon Pastors of Wilders.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:01 schreef Fatality het volgende:
Een sterke kandidaat dus in een tijd waarin vooral representativiteit op de televisie van belang is.
(ik sta echter zelden achter z'n standpunten)
Het CDA mag volgens mij blij zijn als ze nog 25 zetels over houden na de eerstvolgende verkiezingen...quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, ik denk toch dat de VVD liever met het CDA in zee gaat, maar wie weet, als het CDA een monsternederlaag lijdt willen die misschien zelf niet meer.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:13 schreef One_of_the_few het volgende:
De VVD heeft nu iemand met ongeveer dezelfde uitstraling als Bos.
Niet? Ik bedoel dan hoe glad iemand is. Hoe die in de media beweegt. Als ik ze beide zie is er zeker wel verschil. Maar Rutte komt denk ik charismatischer over in de media dan een van aartsen. Beide mensen zullen de achterban wel doen aanspreken denk ik. Maar ik ben geen vvd'er, weet niet of ze daar vinden dat rutte geschikt is. De achterban van bos vind bod iedergeval wel geschikt.quote:
euhm.. ? waarom?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alternatieven genoeg op rechts bij de komende verkiezingen. Stem gewoon Pastors of Wilders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |