abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35861817
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef pberends het volgende:
Hij moet een das kopen van Van Baalen... jaja.
Daar ben ik het wel mee eens
pi_35861939
VVD moet juist af van het stropdasimago.
pi_35861977
Falliete boedel kan ie er zo bij inschuiven .
pi_35862051
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:29 schreef pberends het volgende:
VVD moet juist af van het stropdasimago.
Waarom?
pi_35862161
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat de VVD van zijn "elite" imago af moet als het een flinke zetelwinst wil boeken. De middenklasse gaat geen VVD stemmen als ze er op achteruit gaan door VVD-beleid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35862373
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat de VVD van zijn "elite" imago af moet als het een flinke zetelwinst wil boeken. De middenklasse gaat geen VVD stemmen als ze er op achteruit gaan door VVD-beleid.
De VVD heeft met die "stropdassenimago" ook 38 zetels behaald in 1998. En ik zie in een stropdas niks elites terug, ik zie het meer als een stukje profesionaliteit en een gezonde afstand tussen politiek en de man van de straat. Of moet de VVD net als de PvdA worden om flinke zetelwinst te boeken? Als ik dat wou had ik gisteren en alle andere keren geen VVD maar PvdA gestemd.
pi_35862865
Rutte moet nog veel te veel leren om bij de komende verkiezingen al een bedreiging te zijn.

Ik denk dat vooral Pastors hier erg blij mee zal zijn, met zo'n relatief linkse VVD-kandidaat.
pi_35863346
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De VVD heeft met die "stropdassenimago" ook 38 zetels behaald in 1998. En ik zie in een stropdas niks elites terug, ik zie het meer als een stukje profesionaliteit en een gezonde afstand tussen politiek en de man van de straat. Of moet de VVD net als de PvdA worden om flinke zetelwinst te boeken? Als ik dat wou had ik gisteren en alle andere keren geen VVD maar PvdA gestemd.
Die 38 zetels werden behaald ten tijde van Paars, toen het de middenklasse voor de wind ging. Dat beleid sprak de burgers kennelijk aan, de VVD van nu is veel rechtser en een stuk "stropdasseriger" dan toen. toen was de VVD juist bezig met het afschudden van zijn elite imago, tot groot ongenoegen van de rechtervleugel van de partij.

Je praat al weer over "afstand tussen politiek en de man van de straat". Zo krijg je dus het imago van elite-partij hè!

En ja, de VVD zal een sociaal gezicht moeten gaan tonen als ze in de middenklasses willen gaan scoren. Dat vind je misschien niet leuk als je zelf erg rechts bent, maar dan ga je maar op Pastors of Wilders stemmen. Alternatieven genoeg op rechts tegenwoordig .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:27:22 #184
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35871081
Over Rutte:
quote:
Profiel

Een soepel Haags wonderkind

Van onze verlaggeefsters Marjan van den Berg, Sara Berkeljon

DEN HAAG - Mark Rutte, staatssecretaris van Onderwijs, is de beoogd lijsttrekker van de VVD. Door hem als lijsttrekker te benoemen maakt de VVD een strategische keus voor het midden.

Hij is de man van het open hemdsboordje, de losse omgang en de pijlsnelle carrière. Nu is Mark Rutte (39) de beoogd lijsttrekker van de VVD. Al wil de staatssecretaris van Onderwijs en campagneleider van de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen er woensdagavond naar eigen zeggen nog wel een nachtje over slapen.

Bij zijn komst naar Den Haag in 2002 was hij immers duidelijk geweest: hij kwam hier voor één termijn. Rutte, sinds zijn zeventiende lid van de VVD, zou zeker weer teruggaan naar het bedrijfsleven.

‘Het moet voor Mark vooral niet te formeel worden’, zegt Gerda Verburg, Kamerlid voor het CDA. Zij leerde Rutte kennen nadat hij door Gerrit Zalm bij Unilever vandaan was geplukt om als staatssecretaris van Sociale Zaken te beginnen. Binnen afzienbare tijd loodste hij de nieuwe Wet Werk en Bijstand door de Kamer. En verklaarde hij dat de VVD nog te veel een Wassenaars imago had. Mark Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij geen rechtse VVD’er is, maar een sociaal-liberaal. Door Rutte als lijsttrekker te benoemen, maakt de VVD dan ook tevens een strategische keuze voor het politieke midden.

‘Geen stijve vergaderingen, maar een goed gesprek’, kenmerkt Verburg Ruttes handelwijze. ‘Het moet een fantástische wet worden, zei hij dan, wat vind jij ervan?’

Die politieke lenigheid en soepele omgangsvormen kwalificeerden hem al snel tot Haags wonderkind. Na amper twee jaar, in juni 2004, verruilde Rutte Sociale Zaken voor het ministerie van Onderwijs, waar zijn voorganger en partijgenoot Annette Nijs was vertrokken na ruzie met minister Van der Hoeven (CDA).

Verantwoordelijk voor het hoger onderwijs, baarde Rutte eind vorig jaar opzien met zijn opmerking dat zijn eigen functie overbodig zou zijn. Een minister voor Onderwijs is genoeg. Liever ziet hij dat er een minister voor jeugdbeleid komt.

Maar Rutte is nog niet klaar. Het debat over de hervorming van het hoger onderwijs moet hij nog met de Tweede Kamer aangaan. Uit protest tegen zijn plan bezetten studenten in februari vorig jaar het Maagdenhuis: ‘Oprutte!’

Volgens Evelien van Roemburg, voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg, is Rutte, die zelf zeven jaar over zijn studie geschiedenis deed, ongeschikt voor de post. ‘Hij wil zo snel en zo graag, dat het haastwerk wordt. Rutte wil doorgroeien. Hoger onderwijs is voor hem een tussenhalte.’ Om daar aan toe te voegen: ‘Maar omdat hij zo aardig is, kan je moeilijk boos op hem worden.’

Bron: De Volkskrant
Binnen twee uur maakt hij bekend of hij zich verkiesbaar stelt. Ik denk dat hij het wel gaat doen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:28:12 #185
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35871097
Oh jee...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:32:49 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_35871193
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:27 schreef Sidekick het volgende:
Over Rutte:
[..]

Binnen twee uur maakt hij bekend of hij zich verkiesbaar stelt. Ik denk dat hij het wel gaat doen.
ik hoop het! ik zie het met Rutte en Bos samen nog wel tot een Paars 3 komen
pi_35871325
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, samen met Femke (of Lousewies).

Op lokaal niveau schijnt die combinatie best te kunnen, dus wie weet?
pi_35871572
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwoh, ik denk toch dat de VVD liever met het CDA in zee gaat, maar wie weet, als het CDA een monsternederlaag lijdt willen die misschien zelf niet meer.
pi_35871739
Hij doet het.
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:24:48 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_35872264
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:00 schreef SCH het volgende:
Hij doet het.
inderdaad

104 Teletekst do 09 mrt
Rutte wil lijsttrekker VVD worden

` Staatssecretaris Mark Rutte heeft de
partijtop van de VVD laten weten dat
hij lijsttrekker wil worden.Om half
twaalf zal Rutte zijn besluit op een
persconferentie toelichten.

Gisteren liet Rutte nog in het midden
of hij zich voor een periode van jaren
aan zo'n belangrijke politieke functie
zou willen binden.Hij wilde eerst nog
ruggenspraak met vertrouwelingen.

Tot 20 april kunnen tegenkandidaten
voor het lijsttrekkerschap zich nog
opgeven.De ministers Kamp en Verdonk
meldden zich gisteren al af.Als Rutte
lijsttrekker wordt,zal hij vermoedelijk
de Kamerfractie gaan leiden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:52:48 #191
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35873064
Nou heeft de VVD een eigen Bos, kunnen ze daar over gaan zeuren.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:57:53 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35873197
Op naar paars 3!
pi_35873311
Rutte is imho een sterke kandidaat.
Jong en charismatisch (na jaren ouwelullenpolitiek bij de VVD)
Hij gaat slim om met tegenstand die hem geboden wordt.. en heeft niet het elitaire imago van Van Aartsen.

Een sterke kandidaat dus in een tijd waarin vooral representativiteit op de televisie van belang is.
(ik sta echter zelden achter z'n standpunten)
pi_35873411
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:01 schreef Fatality het volgende:

Een sterke kandidaat dus in een tijd waarin vooral representativiteit op de televisie van belang is.
(ik sta echter zelden achter z'n standpunten)
Alternatieven genoeg op rechts bij de komende verkiezingen. Stem gewoon Pastors of Wilders.
pi_35873469
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwoh, ik denk toch dat de VVD liever met het CDA in zee gaat, maar wie weet, als het CDA een monsternederlaag lijdt willen die misschien zelf niet meer.
Het CDA mag volgens mij blij zijn als ze nog 25 zetels over houden na de eerstvolgende verkiezingen...
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:13:21 #196
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35879912
De VVD heeft nu iemand met ongeveer dezelfde uitstraling als Bos. qua hoe makkelijk hij ze zich in de media redden dan he. Ik denk dat ze ook wel zo iemand kunnen gebruiken. Met een oude sul zou de vvd een grote nederlaag hebben gekregen denk ik. De linkse partijen die veel zullen winnen en pastors die charismatisch overkomt op de TV. De VVD zou dan tussen wal en schip vallen. Ik ben benieuwd of de VVD zich tussen pastors Wilders en PvdA/CDA/D66 staande kan houden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:15:25 #197
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35879989
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:13 schreef One_of_the_few het volgende:
De VVD heeft nu iemand met ongeveer dezelfde uitstraling als Bos.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:17:54 #198
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35880091
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
Niet? Ik bedoel dan hoe glad iemand is. Hoe die in de media beweegt. Als ik ze beide zie is er zeker wel verschil. Maar Rutte komt denk ik charismatischer over in de media dan een van aartsen. Beide mensen zullen de achterban wel doen aanspreken denk ik. Maar ik ben geen vvd'er, weet niet of ze daar vinden dat rutte geschikt is. De achterban van bos vind bod iedergeval wel geschikt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:22:31 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35880272
Rutte heeft een jonge frisse uitstraling, maar hij moet zich toch nog bewijzen bij de debatten. Ook Bos begon pas echt populair te worden na het eerste debat begin januari 2003.

Ik ben ook benieuwd hoe hij zal omgaan met de conservatieve flank van Hirsi Ali, Kamp, Oplaat en anderen.
pi_35880604
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alternatieven genoeg op rechts bij de komende verkiezingen. Stem gewoon Pastors of Wilders.
euhm.. ? waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')