quote:Op zondag 5 maart 2006 00:03 schreef PLAE@ het volgende:
das wel moeilijk hoor jou ineens als baas benaderen![]()
![]()
maar je hebt mail.
Oh, dus alleen technisch theoretisch vindt Kamp Van Aartsen ongeschikt.quote:Crisis! Kamp ziet Van Aartsen afhaken
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
DEN HAAG - Maandagochtend, paniek in het VVD-campagneteam. Een etmaal voor de stembureaus voor gemeenteraadsverkiezingen opengaan, speculeert VVD-minister Kamp van Defensie in diverse regionale dagbladen op een voortijdig vertrek van de liberale fractievoorzitter Van Aartsen. Terwijl diens populariteit in de peilingen toch al te wensen overlaat.
‘Crisis bezweren’, is het motto van de campagnestaf deze ochtend. Na de ozb-uitglijder van VVD-vice-premier Zalm (die 62gemeenten valselijk beschuldigde te veel onroerendezaakbelasting te heffen) zit de partij niet te wachten op nog een misser. Campagneleider Rutte (staatssecretaris van Onderwijs) neemt onmiddellijk contact op met Kamp. Van Aartsen zelf doet dat ook.
Het gaat om korte maar duidelijke gesprekken, melden betrokkenen. In ieder geval met effect: een uur later geeft de minister van Defensie een verklaring waarin hij laat weten ‘voluit Van Aartsen als politiek aanvoerder van de VVD te steunen’. Wellicht ten overvloede voegt Kamp er aan toe dat hij ook niet van plan is zich in 2007 kandidaat te stellen als lijsttrekker voor de Tweede- Kamerverkiezingen. Ook dat hangt dus niet meer boven de markt en Van Aartsens hoofd.
Volgens Kamp komt de suggestie over het terugtreden van Van Aartsen louter en alleen uit de pen van de journalist van het dagblad. ‘Ik heb totaal geen behoefte om moeilijk te doen voor Van Aartsen. Ik wil mijn werk als minister netjes afmaken. Dat ga ik niet onnodig compliceren.’
De journalist –met wie Kamp een halve dag optrok– tekende uit de mond van de bewindsman op dat Van Aartsens positie ‘erg moeilijk’ kon worden en dat ‘de nieuwe partijleider dan eigenlijk uit het kabinet moet komen’. Kamp: ‘Dat waren technische antwoorden op theoretische vragen. Als ik echt de boodschap over het vertrek Van Aartsen naar buiten had willen brengen, had ik dat zonder omwegen gedaan. Ik ben niet dom.’
De VVD-fractieleider staat ’smiddags monter rode rozen uit de delen op het Haagse Centraal Station. ‘Voor een echt rooskleurige toekomst. Stem morgen VVD’ –een laatste plaagstootje naar de PvdA.
Van Aartsen maakt liever geen woorden vuil aan de uitspraken van Kamp. ‘Binnen een uur lag er een verklaring van hem, daarmee is de kous af. U zult van mij geen kwalificaties horen over het optreden van de heer Kamp.’
Bron: De Volkskrant
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh, dus alleen technisch theoretisch vindt Kamp Van Aartsen ongeschikt.
Mwah het hangt er van af. Ik denk dat naast het vlakke slappe gedoe van de mediageile politici er genoeg ruimte is voor mensen die "rustig" en "normaal" overkomen. Laten we eerlijk zijn; hoe heeft Balkenende stemmen kunnen trekken terwijl hij totaal fout overkomt volgens vele "deskundigen" enquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Weet ik niet, hij is wel oorspronkelijk, geen echte politicus. Hij komt oprecht over, is helder en dat spreekt wel aan denk ik. Maar lijstrekkerschap houdt meestal ook in dat je MP wil worden en dat vind ik eerder een probleem. Kamp als minister-president, ik denk dat hij dat zelf ook niet zo ziet zitten.
Van Aartsen zei geen nee bij het debatquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:35 schreef Timmehhh het volgende:
Van Aartsen nu op tv
De VVD moet eigenlijk gewoon Marco Pastors inhuren, wanneer van Aartsen aanblijft vrees ik een dieptepunt van onder de 20 zetels![]()
Ik heb uit een bron vernomen dat er in April een afspraak is tussen zo'n beetje compleet rechts in Nederland.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:57 schreef 1603 het volgende:
[..]
Van Aartsen zei geen nee bij het debatmaar dan nog. 1. Zou hij willen? 2. Willen wij, de vvd, dat? Past hij wel bij de club liberalen?
Valsspelende partij?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:39 schreef Monidique het volgende:
Ik vind de VVD wel een beetje een valsspelende partij, hoor. Voor elke verkiezing komt Wiegel opeens naar voren, er zijn geruchten dat hij lijsttrekker wordt, hijzelf valt wat tegenstanders persoonlijk aan, maar na de verkiezingen trekt hij zich weer rustig terug in het wezen waar hij dan in zit. Het komt allemaal aardig wanhopig over.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:21 schreef pberends het volgende:
Alle goede zitten in het kabinet... Kamp, Verdonk en Rutte kunnen moeilijk fractievoorzitter worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |