Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!quote:Op maandag 28 november 2005 09:43 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... dat leer je pas als je een eigen paard hebt. En dan is goed les echt wel nodig.
En de een wil een instructeur die alles goed vind, de ander wordt daar te laks onder en heeft iemand nodig die hem/haar onder de reet schopt.
Zo'n iemand ben ik.
Voorbeeld... Treasure kan waanzinnig strekken. Ik heb een instructrice gehad die bij een beetje al riep 'super, goed zo.... niets meer aan doen'.
En... ik deed er niets meer aan, het was goed. Gevolg... een 6 op wedstrijden. En als er ergens iets boeienders was, dan zakte het af naar een 4 omdat je er onregelmatige passen in kreeg.
Toen kreeg ik een instructeur die vroeg wat ik in godsnaam aan het doen was. Beetje versnellen, nee, we moesten gaan laagvliegen, ik moest gaan zitten op mijn kont, de buik van mijn paard optillen waardoor we konden gaan opstijgen.
Ik werkte eraan en.... verdomd... een 8 of 9 op wedstrijden. En als er ergens wat boeienders was... dan werd het een 6!
Ik werk gewoon niet harder dan nodig... behalve wanneer iemand mij daartoe aanzet...
15 januari. Idd, werk aan de winkel.quote:Op maandag 28 november 2005 10:11 schreef Juweel het volgende:
[..]
Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!
Als ik er dan afstap na de les ben ik zo kapot, maar tegelijkertijd helemaal euforisch
Morgen flink aan de gang met het wijken en achterwaarts. 15 Januari ga ik voor t eerst L2 starten, dus er is werk aan de winkel.
Kijk, ik dacht dat het altijd aan mij lag. Maar deze ervaringen heb ik dus ook met pony's gehad. En met paarden eigenlijk niet zo.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kom later terug op je paard.
Maar als ik het verschil moet aangeven tussen paarden en pony's...
Ik vind pony's meer sneaky. Die keren opeens om, gaan rennen... daar voel je het vaak niet bij aankomen. Paarden zijn doordachter.
Dat is hoe ik het altijd heb ervaren
Zijn hele vacht.quote:Op maandag 28 november 2005 14:38 schreef Leintjeuh het volgende:
Bedoel je met scheren zn manen of zn hele vachtje?
Treas en ik zijn gek op elkaar. Maar... ik ben een te grote heethoofd voor haar en zij voor mij.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:11 schreef wendy-tje het volgende:
Haha, dat wist ik niet, dat Treas ook een Jazz was
Maar goed, dat verduidelijkt mijn punt wel natuurlijk. Veel ruiters zijn helemaal niet zo dat ze op alles willen letten, veel zijn meer van af en toe een sprongetje, een bosritje en een proefje. Daar zijn veel van die huidige bloedkikkers gewoon niet geschikt voor. Voor die mensen zou bijvoorbeeld een gelders paard veel geschikter zijn, maar ja, dat ziet er natuurlijk minder mooi uit etc.
Wat heb jij een leuke pony gehad zeg, als ik het zo hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 14:19 schreef Elefes het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat hier gezegd wordt
Ik heb ontzettend veel geleerd van mijn pony, ik heb Z1 met haar gereden (elke keer net geen winspuntje helaas) maar het beestje had er ook eigenlijk de kwaliteiten niet voor (in haar bouw en gangen, ze kon het allemaal makkelijk aan en hoe moeilijker de oefeningen, hoe leuker ze het vond
). Ze bleef altijd maar klieren, elke wedstrijd bang voor iets enzo, 5 jaar lang in dezelfde manege op dezelfde plaats niet goed door de hoek willen.. Maar oh wat heb ik er veel van geleerd en veel plezier van gehad! Maar het was wel echt een pony-pony, wat dat betreft.
Dan nu mijn paard, die wil ook wel eens bang zijn, maar hij blijft er niet in. Na het één keer gezien te hebben, is er meestal niets meer aan de hand, heerlijk
Ik ben het er ook mee eens, dat veel paarden lastig worden door verkeerd handelen van de ruiter. Niet allemaal natuurlijk, maar het overgrote deel wel. Ook kopen veel mensen idd een goed paard (mensen met geld dan) omdat ze denken daarmee meteen te kunnen scoren. Maar een goed paard met een niet-goede ruiter, maakt veel minder klaar dan een wat minder paard met een leuke ruiter.
Het lijkt tegenwoordig wel "erg" te zijn, als je wanneer je een nieuw paard koopt, geen jong beestje meer neemt. Maar voor veel ruiters zou het goed zijn om juist een wat meer ervaren paard te kopen, omdat ze gewoon niet genoeg ruiter zijn voor een groen paard.
Hierbij wil ik ook zeggen dat ik ontzettend veel geluk heb gehad met mijn paard, ik heb geen idee of ik een moeilijk paard echt zou kunnen rijden. Te weinig ervaring mee
Klopt wel een beetje.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:59 schreef Elefes het volgende:
Iemand die ik goed ken zegt trouwens altijd, "een duur paard en een goedkoop paard eten evenveel". Ze kosten hetzelfde in onderhoud, die ene keer het beestje kopen (en er dus eentje uitkiezen die bij je past) is niet waar je op moet denken te bezuinigen.
Ik heb de vorige eigenaar ook uitgebreid uitgehoord over dat paardquote:Op woensdag 30 november 2005 15:11 schreef Kleintje het volgende:
Oeh... Ulft... mij nvorige paard was een Ulft. Erg leuke dieren....
Met duur paard bedoel ik eigenlijk ook een goed paardquote:Op woensdag 30 november 2005 15:14 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje.
Maar... het is wel zo dat een duur paard vaak komt door het papier wat erbij hoort.
En... het papier kan niet lopen. Op een papier win jij geen wedstrijden, hooguit stamboekkeuringen.
Net zoals dat kleur niet uitmaakt en of het hoofd mooi is.
Een paard wat paars is met een ramshoofd kan misschien net zo hoog dressuren of springen als een mooie vos met een edel hoofdje.
Ik heb het inderdaad al met meerdere paarden gedaan.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:16 schreef Elefes het volgende:
Kleintje, heb je al vaker vrijheidsdressuur oefeningen gedaan met verschillende paarden dan? Wel interessant
Ik begin steeds meer te denken dat het voor mijn paard misschien niet alleen leuk kan zijn, maar ook nuttig zodat hij leert zijn aandacht er beter bij te houden.
Nog meer tips voor het stilstaan toevallig? Hoe begin je bijvoorbeeld, steeds een klein stukje weglopen, of een rondje om hem heenlopen? (Dat laatste deed ik vandaag, dat werkte eigenlijk het beste. Faraj is nieuwsgierig en wil altijd aandacht, dus hij komt gauw naar je toe gelopen als je een eindje van hem af staat.)
Ohw het kwam een beetje hatelijk uit mn vingers, sorryquote:Op donderdag 22 december 2005 19:09 schreef Kleintje het volgende:
PARDON???
Misschien ff inlezen, misschien ff normaal doen!
Ik sta nu op een doe het zelf stal!
Ik ben 's morgens om kwart over 7 bij haar, dan gaat ze eerst de bak in zodat ze een half uur kan spelen, ondertussen mest ik haar uit en leg ik haar voer klaar.
Terwijl ze eet borstel ik haar.
's middags rond 13.00 uur ben ik er weer, dan krijgt ze haar middageten.
En dan tegen 5 uur ga ik haar rijden, longeren of wandelen. Daarna nog even los in de paddock, dan haal ik nog een keer het vieze uit haar stal en krijgt ze eten.
Als mijn vriendin vrij is staat ze overdag vaker en langer in de paddock.
Dus als er een paard niet staat weg te rotten in stal is zij het wel!
Vanmorgen is ze druk geweest met andere paarden in de bak. En ja, als ze rent, dan is het veulen daarna erg actief, is bij mensen vaak ook zo.
Dus daar kan ze best last van hebben.
Vergeet niet dat het een maiden merrie is. Ze is geïnsemineerd gezien er bijna geen enkele hengt meer natuurlijk dekt. Dus, het hele natuurlijke is weg. Zo'n paard weet dus vaak niet wat er gebeurd in het lichaam, dus ik vind het logisch dat ze zich rot voelt.
Ik ga iedere keer kijken. Dus ik geloof niet dat mevrouw zielig is en dat ik loop te zeiken!
Ohw ff duidelijk nog, dat beweer ik ook helemaal niet, dat ze staat weg te rotten in dr stalquote:Op donderdag 22 december 2005 19:09 schreef Kleintje het volgende:
Dus als er een paard niet staat weg te rotten in stal is zij het wel!
Iemand die verstand heeft van paarden! Dat paard moet nog minstens 4 maanden, 4 weken en 1 dag tot die uitgerekend is. En dan is het eind april dus eerst rekenen voordat je gaat zeikenquote:Op maandag 26 december 2005 02:17 schreef sig000 het volgende:
Wie laat er een merrie nu midden in de winter een veulen krijgen?![]()
Naja ... niet wenselijk maar wat dan nog? Vreselijk is het ook niet. Mijn merrie is van 6 december en dat was niet direct de bedoeling maar dit jaar is ze twintig geworden.quote:Op maandag 26 december 2005 02:17 schreef sig000 het volgende:
Wie laat er een merrie nu midden in de winter een veulen krijgen?![]()
Pas in Mei een veulen? Pas de laatste 3 maanden moet je daar rekening mee gaan houden omdat zo'n veulen dan haast de helft van de groei in omvang doet en die buik in de weg gaat zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:36 schreef Kleintje het volgende:
Moeilijk he, lezen!
Mijn paard moet 31 mei veulenen.
Maar ja, gezien ze 11 maanden drachtig zijn, is ze in de winter wel drachtig.
Het gaat goed, eind deze week verhuisd ze van stal, iets later dan de planning was.
Op dit moment zijn alle hormonen weer onder controle. Ze kan zelfs weer lekker met andere paarden in de bak spelen. Ze valt niet meer alles aan.
Alleen wil ze nu al niet meer galopperen. Na het galopperen heeft ze echt last van haar buik, dus dat laten we maar achterwege in de training.
Niet meer op reageren, is denk ik het beste.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:11 schreef Kleintje het volgende:
Misschien toch inlezen...
Ik heb altijd geleerd dat je rekening met het paard moet houden.
Het is haar eerste veulen en zij heeft er met rijden last van haar buik.
Ze geven vaak zelf aan wat ze kunnen.
Net als bij mensen. De een kan wel lang doorwerken, de ander niet.
Ze heeft deze situatie al eerder gehad en daarna wilde ze weer wel galopperen.
Ik probeer het wel, wil ze niet, dan niet, dan werken we wel harder in de draf...
Niet beter.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:01 schreef ymme het volgende:
[..]
Niet meer op reageren, is denk ik het beste.
Jij bent voor 1000% procent goed voor je paard, en dat is toch goed.
Er zijn altijd mensen, die denken dat ze het beter weten.
![]()
Dat kijken en aanvoelen kan ook te ver gaan.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:22 schreef Mabelle het volgende:
Ik ben het helemaal met Kleintje eens ... je kijkt gewoon naar wat je dier aan kan.
Mijn pony heeft 3 drachten gehad en die waren allen verschillend. Wat ze bij de 1 kon tot aan de laatste maand lukte bij de ander na 7 niet meer.
Maar dat vind ik zijn algemeen belangrijk in het werken met paarden ... goed kijken naar je dier.
Heeft het plezier?
Oogt het gezond? etc.
Kijken en aanvoelen zijn voor mij sleutelwoordenik vind dat veel paardenmensen dat te weinig doen
![]()
Fijn om te lezen, dat het goed gaatquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:48 schreef Kleintje het volgende:
Schop omhoog. Daar ben ik weer.
We zijn verhuisd, ze staat op haar nieuwe stal en het gaat zeer goed. Ze trapt niet meer in stal en het rijden gaat ook weer beter. Galopperen vind ze op dit moment niet erg en ze ligt ook niet meer zo veel in stal.
Dus... de training is weer helemaal hervat.
Afgelopen vrijdag voelde ik het veulen een behoorlijke tik tegen mijn hand geven toen ik met mijn hand over de flank van Treas streek om de losse haren weg te krijgen. Echt een heel erg leuk gevoel.
Verder is ze behoorlijk dik aan het worden. We zitten vandaag op 207 dagen dracht. Uitgaande van een dracht van 340 dagen, hebben we nog maar 133 dagen te gaan!
Ok verklaar je nader: na een join up.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef wendy-tje het volgende:
Inderdaad!
Zaterdag is de smid lang geweest bij Walter. Meneer gaf duidelijk te kennen dat ie er helemaal geen zin in had. Deze smid had ik uitgezocht omdat ik weet dat ze veel geduld heeft met lastige paarden.
Uiteindelijk heeft ze hem los in de longeerbak bekapt na een join up. Ik moet zeggen dat ik echte rotdingen over een join up had gehoord, maar op Walter had het wel een heel rustgevende invloed.
Pfff.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:48 schreef Kleintje het volgende:
Officieel persbericht van het KNHS:
ERMELO - Helaas is er vertraging opgetreden in de productie van het nieuwe dressuurproevenboekje. Het drukwerk van dit voor alle dressuurruiters en menners zo belangrijke product, voldoet niet aan de kwaliteitseisen van de KNHS en uitgever BCM. Daarom wordt het nieuwe dressuurproevenboekje opnieuw gedrukt en wordt het vanaf 20 februari geleverd. Dit geldt ook voor de levering van de DVD.
Hmmz dat is wel heel naar nieuws..quote:Op maandag 6 februari 2006 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*
Het is zo leuk die veulentjes!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:45 schreef Kleintje het volgende:
Ow, maar daar valt mee te leven.
Op het boktforum is een ware babyboom begonnen.
Ik was begonnen met aftellen, nog maar 96 dagen.
Maar als ik al die foto's zie dan is het niet nog 'maar' 96 dagen, dan is het 96 dagen teveel....
IK WIL OOK..
Het gaat dik en rond worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:14 schreef Elefes het volgende:
Kleintje, dat is wel beter! Gefeliciteerd met je paard
Hoe gaat het met Treasure en haar "veulen"?
Eindelijk Kleintje! Ik ben heel blij voor je!quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:16 schreef Kleintje het volgende:
Hoi hoi!
Nog iemand van Bokt, altijd leuk!
Leuk paardje volgens mij, moeilijk te beoordelen van deze foto, maar wat ik zie is best grappig.
Leuk zeg, een vader die actief rijdt. Maar B springen, niet KNHS zeker? Want je moet toch nog steeds met iedere combinatie eerst 1 punt in de dressuur halen?
Dan wat anders. Mijn ouders belden net... ze hebben de spullen binnen van mijn ex.
Dit is een lang verhaal, maar mijn ex had spullen van me, sommige niet rechtmatig verkregen.
Hierbij zat het stamboekpapier van mijn paard. Daarnaast had hij haar op zijn naam gezet, waardoor hij het dekbewijs heeft gekregen van het KWPN. Dus, als het zo doorging had ik een probleem. Dit is een strijd met advocaten geweest. Hij heeft een paar keer met trailer op stal gestaan om haar te jatten.
Heerlijk idee... niemand meer die aan mijn paard kan zitten.
Van de week het geld terugbetalen aan iemand (had haar op papier verkocht op aanraden van de advocaat) en dan is ze weer van mij.
Pfew... over 84 dagen heb ik gewoon een paard, een veulen en ben ik de officiele fokker van het veulen!
Ik zou dan niet afzeggen voor een wedstrijd (ken ondertussen ook een paar juryleden waar ik liever niet bij rijd) maar toch gewoon gaan, al is het alleen voor de ervaring die ik dan toch weer op doe..quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef Juweel het volgende:
Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.
Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!
Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.
Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..
149 en 153 punten terwijl je paard stijgert en je in de verkeerde galop zit? Dat bedoel ik dus: jurysportquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:50 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het niveau verschrikkelijk 'plaatsafhankelijk' is.
Ik heb altijd in de buurt van Rotterdam wedstrijden gereden.
Daar moest je knokken voor een punt.
Daar werd ik vaak afgestraft met lage cijfers.
Toen kwam ik in Den Helder.
1 wedstrijd gereden... het ging slecht, steigeren, verkeerde galop. Gewoon 1 en al ellende.
En ik had gewoon 149 en 153 punten.
Niet eens een 3.
Maar dat was ook te zien aan het niveau. In het M2 zag je mensen rijden die ik nog niet in het L2 had willen zien...
quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:42 schreef Bluezz het volgende:
Hoe oud is Apollo?
quote:Op maandag 6 februari 2006 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*
Ze is gewoon gigantisch aan het verkleuren.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Ligt het aan mij als ik zeg dat ik haar benen er een beetje vreemd uit vind zien? Lijkt wel alsof de verf aan het bladderen is, zeg maar... Ik bedoel t niet lullig hoor!
De schaduw was erg lelijk, dus die heb ik weggepoetst. Maar had de schaduw beter lichter kunnen maken, nu is het inderdaad net of ze opgeplakt is..quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Het is een heel aparte foto trouwens, tis net of Treasje er opgeplakt zit
Lekker dik buikkie
Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:14 schreef Blumchen het volgende:hallo,
hier een paar foto's van het paardje waar ik op rijd. Hij is van een vriendin van me.
Fernando
[afbeelding]
Komt door de manier hoe de foto is gemaaktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:51 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?
Schoudertjes van Fernando lijken me niet mooi vrij te liggen hierdoor.
Mooi koppie heeft ie...
Tnx!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:16 schreef Juweel het volgende:
Succes alvast Elefes!
Kleintje: Ga je het veulen houden?kan
Ik ben afgelopen zondag weer geweest, in Amsterdam. Had 149 en 150 punten en daar was ik tevreden mee! Had lekker gereden maar wist dat het het nog niet was wat het moest zijn. Wel 2x een 7 voor het achterwaarts en 2x een 8 voor de middenstap. Volgende week gaan we het in Soest proberen!
Wat ziet ze er lief uit en wat een mooie foto'squote:Op dinsdag 4 april 2006 09:48 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het blijft mijn schatje, en ik mis er verschrikkelijk.
Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:08 schreef Kleintje het volgende:
Ik zal zo weer wat foto's maken van Treasure op haar nieuwe stalletje.
Dan kunnen jullie bepalen of ze dikker wordt.
Zie hier leuke paardjes voorbij komen...
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?
bac?quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:56 schreef sbientje het volgende:
[afbeelding]
typisch bac dit, met dat lipje. Hij loopt ook altijd met zijn tong uit zijn mond
Dat is idd erg fijnquote:Op zondag 9 april 2006 11:54 schreef sbientje het volgende:
elefes, toffe foto's! mooi paardje hoor. Ik weet niet wat er mis was, maar ook heel fijn dat je idd weer wat meer kan vragen. Altijd fijn om te merken dat je paard goed in zijn vel zit en werk wil verzetten
oh ja, en bac, ik noem m altijd zo, hij heet bacardi
hey es! hoe is het met jou?quote:Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef esjuh het volgende:
hee sbientje!! *zwaai* Rijd je nog steeds bij de teteringse bossen of ergens anders?? Wil van de zomer weer beginnen bij de o'houtse manege...
Da's een heftige beslissing zeg. Sterkte.quote:Op maandag 17 april 2006 22:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Hmmm ik weet niet meer of ik jullie verteld had wat we besloten hadden omtrend Apollo, mn paard met artrose. Mijn zussen en ik hebben besloten om niet meer in de bak te rijden omdat dit zijn benen ongelijk belast. We gaan hem ook geen supplementen geven omdat er geen enkele aanleiding is om te geloven dat die werken. Ook gaat hij geen Podomed (paracetamol) krijgen voor het rijden. We zijn bang dat hij zichzelf gaat overbelasten als hij de pijn van de artrose niet voelt. We rijden rustig buiten, wandelen op het moment veel omdat hij een pijnlijke buld van een trap (van een ander paard) heeft op de plek waar de singel ligt. Op het moment dat Apollo laat merken dat hij veel pijn heeft, in die mate dat leven/lopen niet fijn meer is voor hem, zullen we hem in laten slapen/af laten maken.
quote:Van harte met je mooie punten Elefes.
Tnx. Het ging ook goedquote:195das wel heul veul!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |