Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!quote:Op maandag 28 november 2005 09:43 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... dat leer je pas als je een eigen paard hebt. En dan is goed les echt wel nodig.
En de een wil een instructeur die alles goed vind, de ander wordt daar te laks onder en heeft iemand nodig die hem/haar onder de reet schopt.
Zo'n iemand ben ik.
Voorbeeld... Treasure kan waanzinnig strekken. Ik heb een instructrice gehad die bij een beetje al riep 'super, goed zo.... niets meer aan doen'.
En... ik deed er niets meer aan, het was goed. Gevolg... een 6 op wedstrijden. En als er ergens iets boeienders was, dan zakte het af naar een 4 omdat je er onregelmatige passen in kreeg.
Toen kreeg ik een instructeur die vroeg wat ik in godsnaam aan het doen was. Beetje versnellen, nee, we moesten gaan laagvliegen, ik moest gaan zitten op mijn kont, de buik van mijn paard optillen waardoor we konden gaan opstijgen.
Ik werkte eraan en.... verdomd... een 8 of 9 op wedstrijden. En als er ergens wat boeienders was... dan werd het een 6!
Ik werk gewoon niet harder dan nodig... behalve wanneer iemand mij daartoe aanzet...
15 januari. Idd, werk aan de winkel.quote:Op maandag 28 november 2005 10:11 schreef Juweel het volgende:
[..]
Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!
Als ik er dan afstap na de les ben ik zo kapot, maar tegelijkertijd helemaal euforisch
Morgen flink aan de gang met het wijken en achterwaarts. 15 Januari ga ik voor t eerst L2 starten, dus er is werk aan de winkel.
Kijk, ik dacht dat het altijd aan mij lag. Maar deze ervaringen heb ik dus ook met pony's gehad. En met paarden eigenlijk niet zo.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kom later terug op je paard.
Maar als ik het verschil moet aangeven tussen paarden en pony's...
Ik vind pony's meer sneaky. Die keren opeens om, gaan rennen... daar voel je het vaak niet bij aankomen. Paarden zijn doordachter.
Dat is hoe ik het altijd heb ervaren
Zijn hele vacht.quote:Op maandag 28 november 2005 14:38 schreef Leintjeuh het volgende:
Bedoel je met scheren zn manen of zn hele vachtje?
Treas en ik zijn gek op elkaar. Maar... ik ben een te grote heethoofd voor haar en zij voor mij.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:11 schreef wendy-tje het volgende:
Haha, dat wist ik niet, dat Treas ook een Jazz was
Maar goed, dat verduidelijkt mijn punt wel natuurlijk. Veel ruiters zijn helemaal niet zo dat ze op alles willen letten, veel zijn meer van af en toe een sprongetje, een bosritje en een proefje. Daar zijn veel van die huidige bloedkikkers gewoon niet geschikt voor. Voor die mensen zou bijvoorbeeld een gelders paard veel geschikter zijn, maar ja, dat ziet er natuurlijk minder mooi uit etc.
Wat heb jij een leuke pony gehad zeg, als ik het zo hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 14:19 schreef Elefes het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat hier gezegd wordt
Ik heb ontzettend veel geleerd van mijn pony, ik heb Z1 met haar gereden (elke keer net geen winspuntje helaas) maar het beestje had er ook eigenlijk de kwaliteiten niet voor (in haar bouw en gangen, ze kon het allemaal makkelijk aan en hoe moeilijker de oefeningen, hoe leuker ze het vond
). Ze bleef altijd maar klieren, elke wedstrijd bang voor iets enzo, 5 jaar lang in dezelfde manege op dezelfde plaats niet goed door de hoek willen.. Maar oh wat heb ik er veel van geleerd en veel plezier van gehad! Maar het was wel echt een pony-pony, wat dat betreft.
Dan nu mijn paard, die wil ook wel eens bang zijn, maar hij blijft er niet in. Na het één keer gezien te hebben, is er meestal niets meer aan de hand, heerlijk
Ik ben het er ook mee eens, dat veel paarden lastig worden door verkeerd handelen van de ruiter. Niet allemaal natuurlijk, maar het overgrote deel wel. Ook kopen veel mensen idd een goed paard (mensen met geld dan) omdat ze denken daarmee meteen te kunnen scoren. Maar een goed paard met een niet-goede ruiter, maakt veel minder klaar dan een wat minder paard met een leuke ruiter.
Het lijkt tegenwoordig wel "erg" te zijn, als je wanneer je een nieuw paard koopt, geen jong beestje meer neemt. Maar voor veel ruiters zou het goed zijn om juist een wat meer ervaren paard te kopen, omdat ze gewoon niet genoeg ruiter zijn voor een groen paard.
Hierbij wil ik ook zeggen dat ik ontzettend veel geluk heb gehad met mijn paard, ik heb geen idee of ik een moeilijk paard echt zou kunnen rijden. Te weinig ervaring mee
Klopt wel een beetje.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:59 schreef Elefes het volgende:
Iemand die ik goed ken zegt trouwens altijd, "een duur paard en een goedkoop paard eten evenveel". Ze kosten hetzelfde in onderhoud, die ene keer het beestje kopen (en er dus eentje uitkiezen die bij je past) is niet waar je op moet denken te bezuinigen.
Ik heb de vorige eigenaar ook uitgebreid uitgehoord over dat paardquote:Op woensdag 30 november 2005 15:11 schreef Kleintje het volgende:
Oeh... Ulft... mij nvorige paard was een Ulft. Erg leuke dieren....
Met duur paard bedoel ik eigenlijk ook een goed paardquote:Op woensdag 30 november 2005 15:14 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje.
Maar... het is wel zo dat een duur paard vaak komt door het papier wat erbij hoort.
En... het papier kan niet lopen. Op een papier win jij geen wedstrijden, hooguit stamboekkeuringen.
Net zoals dat kleur niet uitmaakt en of het hoofd mooi is.
Een paard wat paars is met een ramshoofd kan misschien net zo hoog dressuren of springen als een mooie vos met een edel hoofdje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |