abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:03:37 #201
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32866232
Gister eindelijk eens Madagascar gezien. Ach, wat zal ik ervan zeggen. Een hoop gegil en heen-en-weer geren. Het eerste stuk, in NY, was eigenlijk het leukste, daarna zakte het verhaal en dus de film in.
Chris Rock als de zebra was vervelend, zoals altijd. Ben Stiller viel juist nauwelijks op; in principe had iedereen de leeuw in kunnen spreken. De overige twee hoofdpersonages kwamen nauwelijks aan bod. Ali G. als lemuur Julien was aardig, maar er had meer uitgehaald kunnen worden.
Het coolst (coolst, he he) waren natuurlijk de pinguïns. En de American Beauty-spoof was ook leuk. Een zeventje.
pi_32866576
THE DEVILS- Peoples Edition

THE DEVILS OF LOUDON/KEN RUSSEL'S THE DEVILS

GOEIE GOD...

Onderstaande ben ik het compleet mee eens:
quote:
Shocking, beautifully elegant, a truly provocative masterpiece that induces raw emotions. 10/10

Two years before 'The Exorcist' hits the screen, Ken Russell puts the Catholic Church in the spotlight by filming one of the most disturbing films of all times. Except from being a sheer technical and aesthetic masterpiece, 'The Devils' provokes as a film with its relentless sense of anarchy. Religious hysteria and illusions, the horror of human arrogance and depravity and the love that turns to cherishing that turns to hatred. It's hard to put it in words, one must simply watch it to understand the simple splendor of this film.
De eerste nunsploitation en zeer zeker de beste. Dit was natuurlijk vrágen om moeilijkheden en zeker in '71. De nonnen doen werkelijk alles wat hun heer verboden heeft, en deze door fans gemaakte cut bevat ook deleted scenes zoals bv de beroemde 'rape of christ' scene waar een aantal nonnen een groot kruis 'bezoedelen'

Oliver Reed speelt zondermeer de sterren van de hemel naast een eveneens uitstekende Vanessa Redgrave die na het maken van deze film niet meer welkom waren in Italie, waar deze film nog steeds banned is, net als in Finland, Ierland en ik geloof ook in Engeland maar dat weet ik niet zeker.

Eén ding is zeker of je hem nou goed vind of niet, vergeten zul je m nooit

pi_32867347
Spy Kids 2
Hmm, tja. Wat moet ik hier van zeggen?
pi_32869006
8 Femmes

Heerlijke film, tip voor de kerstdagen!
pi_32869653
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Dld, maar ik wil zeker de dvd hebben

Ik heb hem net bij Boudisque.nl besteld! Uk R2 import. 15.03 euro.
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:13:36 #206
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_32869671
LORD OF WAR
goeie film!
reach out and touch faith
pi_32870423
THE CAR

DEATHMOBILE

Leuke onzin over een moordzuchtige auto (uiteraard zonder bestuurder) die onoverwinnelijk lijkt voor de plaatselijke sherrif die er zijn handen vol aan heeft.

Dit had een hele domme saaie film kunnen wezen maar de professionele aanpak van de cast en crew maken dit tot een hele leuke horror/thriller

dinsdag 6 december 2005 @ 20:27:18 #208
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32871663
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:13 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik heb hem net bij Boudisque.nl besteld! Uk R2 import. 15.03 euro.
ik heb het ff opgezocht
ik heb de USA versie via ebay gekocht:
$8.75 incl shipping
pi_32872024
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik heb het ff opgezocht
ik heb de USA versie via ebay gekocht:
$8.75 incl shipping
Ik heb geen CC en geen regiovrije DVD-speler, dus je moet wat...
pi_32876733
THE EVIL

CRY DEMON

Spookhuisfilm die geen moment spannend is maar niet verveeld ondanks dat het nu een wat gedateerde film is met ouboullige scenes

De laatste scenes hadden van mij niet gehoeven

dinsdag 6 december 2005 @ 23:03:38 #211
40664 Durbin
Who knows..
pi_32876802
The Gingerdead Man (2005, USA)

Een moordenaar wordt veroordeeld en op de elektrische stoel gezet. Wanneer bloed van iemand in een pak meel valt (!), komt ie echter weer tot leven in de vorm van een Gingerbread Man. Uiteraard pakt ie zijn oude hobby weer op en vindt slachtoffers in de jongelui in de bakkerij. Ik had een slechte, doch vermakelijke b-film verwacht, maar dat viel tegen. Erg weinig kills (twee), vrijwel geen gore en een irritante hoofdrolspeler. Niet interessant, ook niet als cheesy b-film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32880059
CAGED HEAT!

Standaard W.I.P flick maar aangezien ik ze bijna allemaal leuk vind heb ik dus ook hier van genoten.

Een aantal leuke showerscenes, torture, escapes, lesbische gedoetjes...

Regisseur Demme zou later faam maken met THE SILENCE OF THE LAMBS

woensdag 7 december 2005 @ 03:23:46 #213
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_32881793
Vozvrashcheniye (The Return) (Zvyagintsev , 2003)

Vooral een erg mooie film in de vormgeving. De beelden en de cameravoering zijn prachtig. Ook het verhaal is best mooi. De broers die er proberen achter te komen wie hun vader is, en de vader die probeert een goede vader te zijn, wat hem niet zo goed afgaat. De relatie tussen de broers is voor mij erg herkenbaar, en in dit opzicht vooral de jongste.. Zoals gezegd waren vooral de beelden erg mooi in deze typisch Oost-Europese setting. Een groot pluspunt. Het wordt vertelt vanuit het oogpunt van de broers en de jonens acteerden verder ook erg oprecht in de zoektocht naar wie hun echte vader was en daarbij niet de onderlinge relatie te vergeten. Uiteindelijk leidt het allemaal tot een heftige, doch aangrijpende climax. De film wist mij echter niet écht te raken. Ik kijk wel uit naar zijn tweede film.

Een dikke 8 wel.

Umberto D. (De Sica, 1952)

Echt een prachtige film! Ik hou wel van het neo-realisme. De grote kracht vind ik de echtheid en de thema's van alledag. Umberto is een oude man, die zijn hele leven hard gewerkt heeft, maar uiteindelijk te weinig pensioen overhoud voor een verder leven. Hij slijt zijn dagen in een soort pension, waar de hospita hem echter liever zo snel mogelijk ziet vertrekken. Verder kan hij naar enig medeleven fluiten. Enkel zijn hondje en het kamermeisje weten hem te waarderen. Hij probeert wanhopig nog wat bietsen bij zijn oud-collega's, maar die weten hem keer op keer af te wimpelen. Een lege toekomst lonkt, dit paralell aan het dienstmeisje. Enkele treffende scènes passeren de reveu, bijv. als hij uitiendelijk besluit te gaan bedelen, maar dit toch echt niet lukt. En ik heb normaal niet veel met honden, maar zo een onvoorwaardelijke liefde voor zo'n beestje weet mij toch echt te raken. Over het algemeen een film die bij mij weer de nodige emoties teweeg wist te brengen. Ik vond het net iets beter dan Ladri di biciclette. En dat dienstmeisje was ook een leukerd

Een welverdiende 9,5.

L'année dernière à Marienbad (Resnais, 1961)

Een surrealistisch Frans verhaaltje. Opzich best oke, al was het soms wat lastig te volgen. Er is een feestje, en een man maakt een een vrouw wijs dat zij vorig jaar het een en ander hebben meegemaakt. De vrouw is zich van geen kwaad bewust en gaat niet in op zijn avances. Het doet me qua stijl een beetje denken aan Hiroschima, mon amour, met die voice-overs enzo. Maar goed, het is dezelfde regisseur. de camerovoering vond ik ook hier erg mooi. Tevens vond ik de muziek ook wel toepasselijk. En dat spelletje was ook wel cool. Een film met zowel emoties, als emotielozen en voor de liefhebber voor verschillende gedachtespinsles een aanrader. Het ging allemaal wel wat te lang door, maar wel een aaneenschakeling van mooie scènes en shots.

7,5

Der Himmel über Berlin (Wenders, 1987)

Ja, en ook deze vond ik erg goed met mooie beelden van Berlijn. Het feit dat de simpele dingen des levens je ook echt mens maken, sta je over het algemeen nooit echt bij stil. Wat lijkt het me erg om gevoelloos te zijn, denk ik dan. Zo denken enkele engelen er blijkbaar ook over. Het gevoelloze wordt mooi weer gegeven door het zwart-wit en het is ontroerend om te zien hoe ze de ongelukkige mens bij proberen te staan, terwijl ze zelf niet weten hoe en wat. Gewoon een erg fijne film. Hoewel wat poetisch, toch erg toegankelijk en aangrijpend. Verder wil ik nog kwijt dat ik wel voor deze film had gestemd ten koste van M
Verder ben ik wat moe, dus ik raffel het wat af.

Wel een 8,5.

Wat heb ik een goede/mooie films gezien de laatste tijd

[ Bericht 1% gewijzigd door laurenzo85 op 07-12-2005 15:03:33 ]
  woensdag 7 december 2005 @ 09:57:22 #214
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32884293
This Little Life

weliswaar een tv-film, maar wel een hele goede.
KA speelt een vrouw die zwanger trouwt. ze is 5 1/2 maand zwanger als de baby al komt.
omdat de arts (PM) hoop geeft, gaat ze helemaal er voor. tijdens de periode die ze op IC doorbrengt krijgt ze visioenen over haar zoon als 7 jarige en hoort ze stemmen.
ze heeft sterk het idee dat ze veel meer van haar baby en zijn situatie af weet dan het verplegend personeel.

de film is misschien wel een beetje een woensdagavondfilm, maar de kracht ligt m in het feit dat BBC natuurlijk veel beter met dergelijke thema's om kan gaan dan amerikaanse produktiebedrijven.
bovendien zijn KA en PM beiden toppers.
  woensdag 7 december 2005 @ 10:57:19 #215
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32885493
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:42 schreef kinky_queen het volgende:
THE CAR

DEATHMOBILE

Leuke onzin over een moordzuchtige auto (uiteraard zonder bestuurder) die onoverwinnelijk lijkt voor de plaatselijke sherrif die er zijn handen vol aan heeft.

Dit had een hele domme saaie film kunnen wezen maar de professionele aanpak van de cast en crew maken dit tot een hele leuke horror/thriller

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool! Ben wel fan van Duel.. dus dit klinkt ook goed
  woensdag 7 december 2005 @ 11:32:05 #216
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32886358
(#514) La terra trema: Episodio del mare (Luchino Visconti, 1948)
Eén van de allereerste Italiaanse neorealistische film is ook meteen één van de beste. De film is sterk in z'n eenvoud. De amateurs leveren uitstekend werk af, waardoor de film een ontroerende uitwerking heeft, mede ook veroorzaakt door de treffende wijze waarop Visconti alles in beeld brengt. Sober, maar met oog voor mooie shots wordt het sombere lot van een arme vissersfamilie uit de doeken gedaan. ****½

Two for the Money (D.J. Caruso, 2005)
Aardige film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Al Pacino doet z'n ding en dat is best goed, net als de rest van de cast het best goed doet. Het verhaal heeft echter niet veel meer te bieden dan een standaard "rise and fall" verhaal zoals we dat al veel vaker gezien hebben. Een aantal leuke momenten zorgen ervoor dat je je niet verveelt tijdens de film. ***
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 12:23:07 #217
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32887601
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:32 schreef Gorro het volgende:
(#514) La terra trema: Episodio del mare (Luchino Visconti, 1948)
Eén van de allereerste Italiaanse neorealistische film is ook meteen één van de beste. De film is sterk in z'n eenvoud. De amateurs leveren uitstekend werk af, waardoor de film een ontroerende uitwerking heeft, mede ook veroorzaakt door de treffende wijze waarop Visconti alles in beeld brengt. Sober, maar met oog voor mooie shots wordt het sombere lot van een arme vissersfamilie uit de doeken gedaan. ****½
Ik moest me er een beetje doorheen worstelen. Met name de eerste helft vond ik erg saai. Tegen het eind begon het wel een beetje op z'n plaats te vallen.
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 12:25:02 #218
4571 Sokolsky
pi_32887642
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:23 schreef laurenzo85 het volgende:
Umberto D. (De Sica, 1952)

[afbeelding]

Echt een prachtige film! Ik hou wel van het neo-realisme. De grote kracht vind ik de echtheid en de thema's van aledag. Umberto is een oude man, die zijn hele leven hard gewerkt heeft, maar uiteindelijk te weinig pensioen overhoud voor een verder leven. Hij slijt zijn dagen in een soort pension, waar de hospita hem echter liever zo snel mogelijk ziet vertrekken. Verder kan hij naar enig medeleven fluiten. Enkel zijn hondje en het kamermeisje weten hem te waarderen. Hij probeert wanhopig nog wat bietsen bij zijn oud-collega's, maar die weten hem keer op keer af te wimpelen. Een lege toekomst lonkt, dit paralell aan het dienstmeisje. Enkele treffende scènes passeren da de reveu, bijv. als hij uitiendelijk besluit te gaan bedelen, maar dit toch echt niet lukt. En ik heb normaal niet veel met honden, maar zo een onvoorwaardelijke liefde voor zo'n beestje weet mij toch echt te raken. Over het algemeen een film die bij mij weer de nodige emoties teweeg wist te brengen. Ik vond het net iets beter dan Ladri di biciclette. En dat dienstmeisje was ook een leukerd

Een welverdiende 9,5.

Echt een film die beklijft... hoe meer ik er over nadenk, hoe beter ik 'm vind worden.
Sheridana +1
pi_32888852
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:57 schreef cosmick het volgende:

Cool! Ben wel fan van Duel.. dus dit klinkt ook goed
Ik ook, maar deze film neigt meer naar het latere CHRISTINE van Carpenter

woensdag 7 december 2005 @ 13:36:18 #220
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32889497
An Unfinished Life
Gisteren in de sneak gezien. Een nieuwe film met Jennifer Lopez, Robert Redford en Morgan Freeman. De film vertelt over Jennifer Lopez haar karakter. Ze wordt geslagen door haar vriend en gaat er vandoor naar haar schoonvadermet haar dochter. Haar relatie met haar schoonvader is alleen niet al te best door de dood van haar man en dus zijn zoon. Robert Redford speelt die man en hij is een echte oude cowboy. Hij heeft een ranch maar door slecht onderhoud is het een flinke bende. Zijn knecht, Morgan Freeman, is kreupel omdat ie vorig jaar verscheurd is door een beer. We volgen uiteindelijk hoe de verschillende karakters onderling met elkaar omgaan en hoe het natuurlijk allemaal goed komt. Tussendoor komt er ook allemaal drama enzo.
De film heeft een rustig tempo waardoor de verschillende karakters goed opgebouwd worden. Dit rustige temp vond ik een pluspunt maar iedereen die met mij mee was vond dat juist een minpunt. Die wilden niet nadenken en dergelijke. Barbaren
Ik vond het juist een fijne film om naar te kijken. Het heeft wel veel weg van een standaard rtl4 filmpje. Dit had Million Dollar Baby ook mijn inziens, maar dat verhaal had actie waardoor het het grote publiek wat meer aansprak. Deze film deed me ook denken aan Legend Of The Falls die ik ook zeker kon waarderen. Je moet er dus van houden en ik doe dat dus een 7.

Child's Play 3
Het derde deel van de serie. Ik was in de veronderstelling dat ik deze al gezien had maar dat viel dus mee. Chucky is weer opnieuw gemaakt door de fabriek en gaat uiteraard weer achter Andy aan omdat hij nog steeds menselijk wil worden. Andy is onderhand al flink ouder geworden en is nu een tiener en hij zit op militairy school. Chucky stuurt zichzelf op naar de school om daar een beter idee te krijgen en vrienden met een jongetje te worden om zichzelf daarin over te plaatsen. Andy komt daarachter en gaat uiteraard achter Chucky aan maar niemand gelooft hem behalve zijn vriendinnetje.
Dit deel uit de serie is niet zo sterk als de vorige twee. Veel moorden die Chucky pleegt zijn niet zo geniepig en netjes als in de vorige twee delen en ook komt zijn karakter niet echt naar voren. Toch kon de film mij wel vermaken maar het was duidelijk waarom ze even zijn gestopt met de serie na deze. Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 7 december 2005 @ 14:01:02 #221
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32890187
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:13 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Ik ook, maar deze film neigt meer naar het latere CHRISTINE van Carpenter

Ah, die vind ik ook wel gezellig

Heb The Car net besteld
pi_32898697
MCCULLOUGH'S MOUNTAIN

BLOOD BEAST OF MONSTER MOUNTAIN/LEGEND OF BLOOD MOUNTAIN/DEMON HUNTER

Na de review te hebben gelezen op imdb:

quote:
This is, essentially, the same movie as "Legend Of Blood Mountain". A new producer bought the rights to this movie, added some new footage of the monster and some gore to please 1970s audiences, and re-released it 10 years after the fact.

It's a real shame that, because of this movie's history, it is almost impossible to find it in it's original form. "Demon Hunter" is a badly spliced mess, and this has added footage and a new monster.

Okay, "Legend Of Blood Mountain" is never going to rank on anyone's list of best movie, but still, it would be nice if the original were available more widely.

Denk ik dat ik deze versie heb gezien

Hoogst merkwaardig filmpje dit en dat blijkt natuurlijk wel als er zoveel mee geklooid is. De eerste helft is een mockumentary over het bestaan van de verschrikkelijke sneeuwman en daarna zitten we plotseling in een avonturenfilm. Zal wel, maar ik vond het allemaal wel geestig.

pi_32903712
SHOJO NO HARAWATA

GUTS OF A VIRGIN/ENTRAILS OF A VIRGIN

Spleetogen gaan een vies filmpje maken en dan komt er een demoon met een grote lul die alle vrouwen behaagt en verkr8

Waardeloos

pi_32905772
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:23 schreef laurenzo85 het volgende:
[
7,5

Der Himmel über Berlin (Wenders, 1987)

[afbeelding]

Ja, en ook deze vond ik erg goed met mooie beelden van Berlijn. Het feit dat de simpele dingen des levens je ook echt mens maken, sta je over het algemeen nooit echt bij stil. Wat lijkt het me erg om gevoelloos te zijn, denk ik dan. Zo denken enkele engelen er blijkbaar ook over. Het gevoelloze wordt mooi weer gegeven door het zwart-wit en het is ontroerend om te zien hoe ze de ongelukkige mens bij proberen te staan, terwijl ze zelf niet weten hoe en wat. Gewoon een erg fijne film. Hoewel wat poetisch, toch erg toegankelijk en aangrijpend. Verder wil ik nog kwijt dat ik wel voor deze film had gestemd ten koste van M
Verder ben ik wat moe, dus ik raffel het wat af.

Wel een 8,5.

Wat heb ik een goede/mooie films gezien de laatste tijd
Nick Cave had toch iets met deze flm te maken?

Dit topic wordt door KinkyQueen gedomineerd
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:20:09 #226
4571 Sokolsky
pi_32905873
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:17 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Nick Cave had toch iets met deze flm te maken?
Ja, er zit een live optreden van 'm in.
Sheridana +1
pi_32905980
NUTBAG

Een heel wat betere film dan z'n follow up MURDER-SET-PIECES, stukken minder bruut heel wat amateuristischer wat het kijken voor mij veraangenaamt. Absoluut geen goede film maar Nick Palumbo weet meer te overtuigen dan met MSP

pi_32912466
Sin City

Heel aparte film. Het gebruik van zwart-wit met soms wat kleur is heel bijzonder. Verder vond ik het akteerwerk van Elijah Woods goed, van Jessica Alba wat minder en van Benicio del Toro super. De verhalen zijn goed doordacht, niet te ingewikkeld, en het filmwerk zelf is "vanzelfsprekend" meer tekenfilm-stijl dan "hollywood".

Een film om te kijken, mijn cijfer is een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2005 13:10:20 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 12:18:22 #229
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32915149
Garden State (2004)
Heerlijke film met een erg mellow sfeertje over opgroeien, volwassen worden en jezelf vinden. Dat ik precies tot de generatie waarvoor deze film bedoeld is behoor, zorgt ervoor dat ik me toch wel erg herken in Largeman.

En was dat nog niet voldoende, dan is Natalie Portman natuurlijk altijd nog
cijfer: 8.5

Harold & Kumar Go to White Castle (2004)

Van alle tiener-stoner-komedies, die de afgelopen jaren zijn verschenen is dit verre weg de allergrappigste en ook de allerbeste. Door de hoofdrollen te geven aan twee "buitenlandse" acteurs, die normaal in dit soort films alleen in een grappig bijrolletje optreden, zorgt ervoor dat de karakters juist veel realistischer en sympathieker overkomen. Voor het eerst had ik echt het idee naar twee mensen te kijken die zo mijn vrienden zouden kunnen zijn en niet naar Aston Kutcher en Aston Kutcher-wannabe's.
cijfer: 8

Napoleon Dynamite (2004)
Op een heel andere soort manier grappig dan bovengenoemde film. Waarbij ik bij die film echt constant keihard hard op liep te lachen. Is Napoleon Dynamite grappig door de absurde karakters, zodat ik constant met een glimlach op mijn gezicht zat. Napoleon is gewoon echt de ultieme dork. En dan niet zo'n cliché matige Hollywood dork, die eigenlijk veel beter, slimmer en gaver is dan de dan hij zelf denktl, maar te verlegen is om dat te showen en waarvan je hoopt dat die eindelijk toch het populaire meisje krijgt (wat hij natuurlijk doet.) Nee Napoleon Dynamite is echt een realistische dork die denkt dat hij alles juist helemaal weet en de rest er niks van begrijpt. Zo is hij niet bang voor pesterikken, omdat hij geheime ninja-skills van de overheid kent. Gosh.
Alles wordt ook nog eens afgemaakt met de perfecte eighties soundtrack eronder.
De film bevat verder natuurlijk de allerbeste dansscené ooit. Daar kan geen John Travolta of Patrick Swayze tegen op.

cijfer: 9
Tip: blijven zitten tot de credits zijn afgelopen voor Napoleons laatste stunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-12-2005 13:46:33 ]
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 12:23:32 #230
4571 Sokolsky
pi_32915277
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De film bevat verder natuurlijk de allerbeste dansscené ooit. Daar kan geen John Travolta of Patrick Swayze tegen op.
Anna Karina ook niet?
Sheridana +1
  donderdag 8 december 2005 @ 12:46:19 #231
136542 AeonFlux
Jordan Two Delta
pi_32915733
First post!

Gisteren Serenity gezien...

Vond h'm zeer kewl! Aanrader: zeker als je Firefly gevolgd hebt

[ Bericht 8% gewijzigd door AeonFlux op 09-12-2005 08:47:36 ]
Munich - 26 januari 2006
Aeon Flux - 23 februari 2006
V for Vendetta - 30 maart 2006
The Da Vinci Code - 18 mei 2006
  donderdag 8 december 2005 @ 12:48:28 #232
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32915779
Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005)
Weer zo'n leuke indiefilm uit Amerika dit keer van de debuterende Miranda July. De film zit vol met leuke semi-diepzinnige quotes, die tot nadenken stemmen. Daarnaast zitten er ook een aantal hilarische scenes in, maar bovenal leuke en interessante personages. Vooral het internetgesprek met de jongste is fantastisch. Back and forth. Forever. ****
  donderdag 8 december 2005 @ 13:48:09 #233
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32917256
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:23 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Anna Karina ook niet?
Wie
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 13:56:01 #234
4571 Sokolsky
pi_32917484
Van Godard. Uit Bande à part.
Sheridana +1
  donderdag 8 december 2005 @ 14:09:02 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32917824
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:56 schreef Sokolsky het volgende:
Van Godard. Uit Bande à part.
Wie Wat
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 14:11:30 #236
4571 Sokolsky
pi_32917883
Vrouw van Jean-Luc Godard. Fantastische actrice. Heeft een hele leuke dansscène in Bande à part.
Sheridana +1
pi_32921077
Casino

schitterende film, mooi acteerwerk en leuk boeiend verhaal. Sharon stone is in die film teminste nog een lekker wijf, jammer dat ze nu al in de 40 is

score: 7,5
Nothing to see here, carry on
  donderdag 8 december 2005 @ 18:45:04 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32924432
After the Sunset
Aanrader voor de fans van de borsten van Salma Hayek.

Ik vond 'm ze schitterend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32926383
War of the Worlds (2005)

Viel tegen. Vooral dat kleine meiske was irritant. Het origineel is (vanzelfsprekend) veel beter. een 5.
pi_32926948
HOBGOBLINS

2e X

Pfoah! Wat een vreselijk beroerd stuk vreten is dit toch, ik kon me niet voorstellen dat ik m zo beroerd vond, maar ik vind hem zelfs nog beroerder.

Een aantal muppets vallen mensen aan (denk GREMLINS maar dan niet leuk)

Bert en Ernie komen overtuigender over

pi_32929154
CORNMAN: AMERICAN VEGETABLE HERO

Een superheld die maiskr88 heeft is natuurlijk onoverwinnelijk. Da's duidelijk, de man kan met mais communiceren alsof het niets is maar toch zijn er mensen die het mais willen overnemen, maar daar kan natuurlijk maar één iemand (met behulp van Butterboy) een stokje voor steken...

Cornman!

donderdag 8 december 2005 @ 21:55:57 #242
40664 Durbin
Who knows..
pi_32929586
quote:
Hoe vond je 'm ?
pi_32931056
Flightplan

En toen gingen we met het vliegtuig, toch mammie? Ja he? En het was een heel grote vliegtuig. En er raakten allemaal kindertjes verdwaald. Toch mammie? En toen ging die ene mevrouw in de ruimtes gaan, waar normale mensen niet mogen komen. En toen kwam de piloot ook nog even kijken, ja he? En die piloot die was eigenlijk dood in die andere film en in de twee vervolgen zat hij toen wel weer in. Iets met ringen enzo, toch mammie? En en en owja, er was ook een gekke meneer die de hele tijd met zijn oogen zat te knijpen, ik denk dat hij een bril nodig heeft mammie. En er was een vliegtuig. En als ik later groot ben wil ik ook een vliegtuig worden mammie.
pi_32932003
Team America: World Police

Ik ben slecht in het beschrijven van films, maar deze was in 1 woord hilarisch Alle situaties in de wereld op de hak genomen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 8 december 2005 @ 23:35:43 #246
18008 hornage
pi_32932491
Bride Of Chucky
Na Child's Play 3 waren er een paar jaar geen films van Chucky maar in 98 kwam deze film uit. Gelukkig niet weer hetzelfde verhaal dat ie achter Andy aangaat. Nee, deze keer wordt er gemikt en humor, actie en absurdisme. Hij krijgt er een vrouw bij. De film heeft lekker wat gore maar is nergens echt eng te noemen. Vermaak is het wel zeker. Leuke moorden, Jennifer Tilly en dan nog twee tieners die er niets van snappen dat iedereen bij hun in de buurt dood gaat.
Er wordt een echt een ander pad ingeslagen. Er worden een aantal consessies gedaan t.o.v. de vorige film maar echt erg is het niet. Ik heb me vermaakt dus een 7.

Seed Of Chucky
En toen was er vorig jaar een Chucky film uitgekomen. Aan het einde van Bride of Chucky krijgt Tiffany nog een kind. Dit kind vind Chucky en Tiffany en zoekt ze op en brengt ze per ongeluk tot leven. Ze gaan proberen weer lichamen te krijgen en dan nog wel Jennifer Tilly die een parodie op haarzelf speelt en Redman. Tussendoor wordt Jennifer nog even kunstmatig bevricht met zaad van Chucky zodat de kleine daarin kan. Deze film gaat door in dezelfde manier als de vorige maar moet het nu helemaal niet meer van de spanning hebben. Alles draait om humor en referenties naar andere films en personen. Chucky wordt bijna een bijrol maar aan het einde laat hij weten het eigenlijk wel cool te vinden om juist een oldschool killer te blijven. De film is leuk maar zeker niet zo gaaf als de vorige. Daarom een 6.
pi_32932950
CRACK IN THE WORLD

Rampenfilm die best redelijk is.

Een stel onderzoekers zijn opzoek naar magma, ontdekken dat en komen er bijkans 8ter dat er een aantal scheurtjes in de aardkloot zitten door de vele atoomproeven. Wat magma ophalen zou dus wel eens gevaarlijk kunnen zijn, aangezien die scheurtjes tot een grote gapende wond kunnen uitgroeien, maar tests bewijzen dat er niets mis kan gaan...
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:43:17 #248
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32940696
The Dukes of Hazzard (Jay Chandrasekhar, 2005)
Niet meer dan een uitgerekte aflevering van de tv-serie. Maar heel sporadisch is de film grappig, het grootste gedeelte is te flauw voor woorden. De auto-achtervolgingen zijn nog best vermakelijk, maar niet wat we niet al veel vaker gezien hebben. *½
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:50:36 #249
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32943680
Gisteren:

King Kong (1933)
Voor het eerst gezien en ik vond `m geweldig.Acteerwerk is goed, de muziek is erg sterk. Maar het beste zijn waarschijnlijk wel de special effects, die voor die tijd baanbrekend waren en er nu nog steeds best goed uit zien. Het verhaal is goed en er zitten een paar echt grove stukken in!
Het einde is wel zielig, maar wel mooi. Ben benieuwd naar wat Peter Jackson er van heeft gemaakt

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

In de sneak:
The Great Raid
Een film over een kant van de Tweede Wereldoorlog die we nog niet vaak hebben belicht zien worden. Namelijk de inname van de Filipijnen door de Japanners. De Amerikaanse regering besluit dat de prioriteiten liggen bij t omverwerpen van Hitler`s regime en laat de soldaten in de Pacific "stikken". Ze worden gevangen genomen door de Japanse bezetter en 3 jaar lang in gevangen kampen opgesloten. Dan besluiten de overige in de Filipijnen gestationeerde soldaten een reddingsmissie op touw te zetten...
Het verhaal is erg sterk. Wat het zo goed maakt is dat we dit deel van de oorlog nog niet vaak in films hebben gezien en dus vernieuwend is. Vooral in het begin zitten er nogal wat gore beelden in die niets aan de verbeelding over laten. Het acteerwerk van de complete cast is erg sterk, de actie wordt professioneel in beeld gebracht. Toch zijn sommige delen van het verhaal langzaam en kabbelt het te traag door, wat een beetje jammer.
Desondanks weet de film toch voor de complete 2 uur te boeien.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:05:22 #250
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32950171
The Island (2005)
Ik vind het een prestatie op zich om met zo'n cast, zo'n budget, zulke sfx en zulke uitgangspunten voor een goede film zo'n matige film af te leveren.
Maar wat maakt het ook uit, want het enige dat telt bij deze film is:
Scarlett Johansson =
Scarlett Johansson in een strak wit pakje =

cijfer: 6

Saving Face (2004)
Twee Chinese jonge dames worden verliefd op elkaar. Alleen is lesbisch zijn nog niet geaccepteerd door de rest van de conservatieve Chinese gemeenschap. En om het allemaal nog erger te maken raakt moeder ook nog eens zwanger voor ze hertrouwd is, wat natuurlijk ook niet kan, en komt mamma bij haar dochter (de lesbie) wonen. Dus....

Regisseur Alice Wu heeft haar debutfilm op eigen ervaringen gebaseerd. En dat is goed te merken. Het is duidelijk te merken aan de film, dat er iemand met verstand van zaken over spreekt. De film weet het onderwerp op een volwassen manier te benaderen. Terwijl de film in het geheel heel lekker luchtig blijft en meer aanvoelt als een romcom dan een drama. En dus nergens over dramatisch, loodzwaar of politiek correct moraliserend wordt.
cijfer: 8

Sky High (2005)
Als er superhelden zouden zijn, hoe zou het dan zijn om de zoon van twee superhelden te zijn. Dat is de vraag die centraal staat in deze film.
Als je wil weten hoe de film is, denk: Disney-tienerfilm meets Harry Potter. (Alleen dan met superhelden i.p.v tovernaars.)

En dit is de gymleraar op Sky High.
cijfer: 6.5
pi_32957173
9-ya rota (The 9th Company)

Film volgt een groep jongeren in training voor en de uiteindelijk uitzending naar Afghanistan waar Rusland op dat moment mee in oorlog is. Band tussen de soldaten word zeker wel goed belicht maar het gedrag vond ik vaak overdreven; ik kan me wel voorstellen dat de dingen gebeuren zoals uitgebeeld, maar t is te frequent en te opzichtig. Jammerlijk was ook de knullige ondertiteling die een hoop energie koste om er uberhaupt wijs uit te worden wat er gezegd werd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Atreidez op 09-12-2005 23:22:11 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_32958332
The Hurricane

Een film, gebaseerd op een waar verhaal, die laat zien hoe rot het Amerikaanse rechtssysteem was. Goede en pakkende film. Had ik eigenlijk niet verwacht.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:20:41 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32958452
Ninjo kami fusen

Dit is zo'n vage Japanse film die niemand heeft gezien, maar wel overal hoge ratings krijgt. Het gaat over de inwoners van een straatje in Edo waaronder een aan lager wal geraakte samurai. De regisseur is Sadao Yamanaka, die ooit werd aanzien als misschien wel het grootste talent van zijn generatie (wat wel indrukwekkend is aangezien hij uit dezelfde generatie kwam als Ozu, Mizoguchi en Kurosawa). Helaas stierf hij al op z'n 29e aan een wereldoorlog. De film zelf is erg knap en duidelijk een voorbeeld voor zijn generatiegenoten, maar het absolute meesterwerk dat anderen er in zien, vind ik het nu ook weer niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:23:46 #254
40664 Durbin
Who knows..
pi_32958534
Pulse (1988, USA)

David (Joey "Wow" Lawrence) gaat logeren bij zijn vader, maar diezelfde dag slaat de overbuurman compleet door en vernietigd alle elektrische apparaten, waarna hij wordt geëlektrocuteerd. Vervolgens kruipt de elektriciteit over naar het huis van David's vader en slaan steeds meer elektrische apparaten op hol. Ruim tien jaar geleden werd elk weekend minimaal één horrorfilm op tv uitgezonden, welke ik vrijwel altijd trouw keek. Pulse is één van de weinige films waarvan ik me kan herinneren dat die destijds ook voorbij is gekomen. Ik verwachtte een redelijk saaie 80's horror, maar was best aangenaam verrast. De film zit niet vol met spanning of onverwachte wendingen, maar het gecreëerde sfeertje is best ok en de film daarmee best vermakelijk.
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:20:42 #255
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32961829
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Gorro het volgende:
The Dukes of Hazzard (Jay Chandrasekhar, 2005)
Niet meer dan een uitgerekte aflevering van de tv-serie. Maar heel sporadisch is de film grappig,
Boomshakalaka
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:05:20 #256
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32968282
Motor Psycho
Russ Meyer film over een aantal nozems die een afgelegen woestijndorpje terroriseren.

Valt me een beetje tegen.
Er zit wel redelijk wat zinloos geweld in, maar voor de rest wordt er meer gepraat dan dat je leuke scene's ziet.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:14:50 #257
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_32969937
Samaritan Girl (2004) voor de 2x gisteren gezien een ok drama film 7/10
  zaterdag 10 december 2005 @ 16:57:31 #258
18008 hornage
pi_32973085
Bound
Deze film vooral gedownload omdat ik hoorde dat er een hete lesbische scene met Jennifer Tilly in zit. Ook natuurlijk interessant omdat dit de film was waarin de Wachowski broertjes moesten laten zien dat ze konden regisseren zodat de Matrix mogelijk kon worden.
De film begint heel rustig met uitleg van de karakters en de geroemde lesbische scene. Hierna ontwikkeld de film zich tot een spannende thriller die de nodige spanningen geeft over de uitkomst van de film door aardig wat plotwendingen te gebruiken. De film speelt zich eigenlijk maar af in 2 appartementen maar dat maakt helemaal niets uit. De film overtuigt erg goed en kan de spanning goed overbrengen. Het had ook wel wat van Reservoir Dogs qua spanning. Ik vond hem erg goed dus een 8.
pi_32976415
Bad Santa

Echt een leuke grappige film, had er weinig van verwacht maar het is toch goed uitgepakt
Wordt wel veel in gescholden maar dat maakt het juist zo leuk

score: 7.0

Exorcism of emily rose

Toch een iets te matige film voor de bios, had er meer van verwacht. Er zaten wel een aantal scary momenten in, maar wel te weinig helaas. De Trailer zag er wel veel belovend uit, maar zoals de meeste trailers worden daar precies de beste momenten in gestopt.
De film kan toch net niet tippen aan: The gurdge, amityville horror of SAW...

score: 6.0
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:53:07 #260
67663 fractalis
we (all) search
pi_32976681
The Grizzly Man (Herzog, 2005)

Deze laatste documentaire van Werner Herzog vertelt het verhaal van geflopte acteur annex mislukte surfgoeroe annex berenliefhebber Timothy Treadwell. Hij heeft naar het schijnt in totaal 13 zomers in de natuur doorgebracht tussen de levensgevaarlijke grizzlyberen, tot het moment waarop een van zijn geliefkoosde beren een lekker hapje in hem zag...
Ik vond dit een uitermate fascinerende docu. Naast prachtige natuurbeelden toont hij het leven van een "mislukkeling" die wanhopig een nieuw doel probeerde te geven aan zijn leven. Timothy sluit zich (na een hevige periode vol drank- en drugs-misbruik) af van de grote-boze-mensenwereld, zich daarbij nauwelijks realiserend dat de natuur waarin hij vlucht wellicht nog een stukje harder en pijnlijker is. Hij leeft in de natuur tussen de grizzly's en observeert ze op een liefkozende manier. Treadwell's studie van de grizzly's is leuk, Herzog's diepgaande studie van Treadwell's persoonlijkheid is velen malen interessanter. Gaandeweg zien we Treadwell veranderen van een kinderlijk naieve, diep emotionele persoonlijkheid die zich prettig voelt tussen de beren, tot iemand die alle realiteitsbesef kwijt is geraakt en in al zijn eenzaamheid en ongeluk uiteindelijk zelfs de mensheid en haar regels de rug toekeert.
Beetje jammer dat Herzog bij vlagen iets teveel nadruk legt op de afschuwelijke gebeurtenis, waardoor het geheel bij vlagen enigzins riekt naar sensatiezucht. Gelukkig maken de vele fascinerende psychologische momenten en ontroerende beelden van de natuur deze film absoluut de moete waard! ****
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:00:51 #261
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32980546
Must Love Dogs (Gary David Goldberg, 2005)
Best leuke romantische comedy wat vooral komt doordat ik Diane Lane en John Cusack leuke acteurs vind. Verder is het een standaard verhaal met best leuke bijrolletjes maar een verhaal wat op nogal wat toevalligheden leunt. Zeker niet de beste in z'n genre, maar slecht was hij ook niet. ***

Black (Sanjay Leela Bhansali, 2005)
Mooie Indiase film over een blind, doof en stom meisje, goed neergezet door de hoofdrolspeelster. De verwijzingen naar Charlie Chaplin zijn leuk gedaan en zorgen voor een paar leuke momenten. Voor de rest is het een aandoenlijk verhaal, wat misschien een beetje oppervlakkig blijft en af en toe wat oversentimenteel is, maar wel prachtig geschoten en effectief is. ****
pi_32982692
Goodfellas maar eens afgekeken Wat een geweldige film!Wow
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:30:04 #263
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32982956
Happy Endings (2005)
Matig. Dat is het enige woord dat bij mij opkomt als ik aan deze film denk, dus daar laat ik het bij.

The Descent (2005)
Ik vond hem best eng . En verder vond ik het hem vermakelijk en goed.
cijfer: 7.5
  zondag 11 december 2005 @ 01:17:44 #264
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32985020
Karakter was zojuist te zien op Ketnet/Canvas. Mooie verfilming van het boek .
  zondag 11 december 2005 @ 02:09:02 #265
130081 manou
me love me boyfriend
pi_32985607
ikke heb alexander van oliver stone gekeken.......mooiste film ooit! maar goed das mijn mening natuurlijk
  zondag 11 december 2005 @ 12:42:17 #266
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_32987079
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:09 schreef manou het volgende:
ikke heb alexander van oliver stone gekeken.......mooiste film ooit! maar goed das mijn mening natuurlijk
QUE, waarom dan. .. Er zijn betere Stone films en er zijn betere films met Colin Farrell. Het is allemaal veelste langdraadig. En jaja er zijn betere Eposfilms.
Gemiddelde IMDB bezoeker vind het minder dan een 6. Vind zelf dat deze film de grijze massa niet ontstijgt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 11 december 2005 @ 16:06:18 #267
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_32990902
Gisteren heb ik The Wraith met Charley Sheen en The parent trap met Lindsay Lohan gezien. Beiden best leuke films!
pi_32991596
Girl with the pearl earring wat een praaltje

[ Bericht 3% gewijzigd door mrsj op 11-12-2005 17:15:06 (t) ]
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_32991978
quote:
Op zondag 4 december 2005 22:13 schreef kinky_queen het volgende:
SERENITY
Gisteravond/nacht de eerste episodes van de serie gezien, binnenkort maar naar de bioscoop, het is echt leuk, weer eens een aparte combinatie: sci-fi en western met dialogen en verhaallijn!
  zondag 11 december 2005 @ 17:32:45 #270
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32992022
Ewoks - The Battle for Endor

Vnl. een leuke familiefilm.
Dit is het tweede ewoks deel uit de george lucas-stal, na "caravan of courage".
De ewoks waren ook al te bewonderen in "Star Wars ep.VI - Return of the Jedi"
Deze film is vooral leuk voor kinderen, maar ik heb er ook wel van genoten

[ Bericht 11% gewijzigd door a-child-in-chains op 11-12-2005 17:51:04 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32992067
Bad Santa

geweldig, lekker grof en lomp Billy bob speelt de rol als kerstman erg goed. Scenes met the kid zijn ook hilarisch
  Moderator zondag 11 december 2005 @ 18:55:11 #272
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32993945
Harry Potter and the Goblet of Fire
Alhoewel er nog genoeg leuke dingen voor kinderen in deze film zitten, is het toch een behoorlijk donker verhaal en voornamelijk voor de oudere kinderen (en volwassenen) bestemd. De film duurde (inclusief pauze) zo'n drie uur en hoewel ik dat normaal wel wat lang vind, vloog de tijd voorbij. Het verhaal blijft interessant, er zit behoorlijk wat humor in en de special effects zijn geweldig. Aanrader dus.

Lord of War

Nic Cage is een wapenhandelaar die we volgen van z'n entree in de wapenhandel tot aan de dag van vandaag. Zijn rol is gebaseerd op vijf bestaande wapenhandelaren. Lord of War geeft een beeld van een van de grootste branches ter wereld en de ellende die er aan vasthangt. Prima script en dito spel van Cage maken deze film aanrader nr. 2 van het weekend.

En aanrader 3 laat niet lang op zich wachten:

Bin-jip

In deze film van Ki-duk Kim zitten nauwelijks dialogen en ik was dan ook erg benieuwd of dat niet snel saai zou worden. Niets was minder waar. De film draait om Tae-suk en Sun-hwa die met z'n tweeën inbreken in huizen om daar te eten en de nacht door te brengen. In het begin is het even gissen naar de bedoeling van de regisseur, maar uiteindelijk resulteert het in een diepgaande, bevredigende film. Voor sommigen zal de mystiek in de film zorgen voor onduidelijkheid, maar als je de vorige films van Ki-duk Kim aankon, dan moet dat met deze ook zeker lukken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 11 december 2005 @ 19:18:15 #273
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_32994631
Harold&Kumar gezien echt een stoner film 8/10
  zondag 11 december 2005 @ 20:02:05 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32996088
A Sound of Thunder (Peter Hyams, 2005)
Hoe lang ik ook nadenk, ik kan niets positiefs bedenken over de film... *
  zondag 11 december 2005 @ 20:02:57 #275
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_32996113
Blade 1 2 en 3
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:33 #276
108862 a-child-in-chains
pi_32998601
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:02 schreef Gorro het volgende:

(of was dat "days of thunder ?)
oh shit.. sorry. ik zie het al "2005"
No room for the unlucky.
  zondag 11 december 2005 @ 21:28:27 #277
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32998939
Hostage

'Sort-of-Die Hard' met Bruce Willis en verder geen bekende namen. Politieagent neemt een ander baantje na een traumatische ervaring bla bla bla... jaren later, eigen gezin in gevaar bla bla bla....
De film begint wel aardig, maar wordt wat lachwekkend aan het eind met erg veel explosies en schotenwisselingen. Want, zo weten we dankzij Hollywood, de enige manier om een crisis op te lossen is de kick-ass-manier.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32999020
quote:
De verandering van die vrouwelijke dokter in een visbeest Hilarisch, dus positief

North Country

Film over een mijn in North country waar vrouwen ook normaal willen werken. Zo worden nogal "misbruikt" en Charlize Theron maakt er een rechtszaak van. Erg boeiend film, maar in de rechtszaal zijn er wat dingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat er niet veel mee te maken heeft, alleen het feit dat het uiteindelijk dezelfde toon heeft.
Goeie film, indrukwekkend, alleen beetje veel van al die feministische films tegenwoordig.

7.0
O+ BlaBlub O+
  zondag 11 december 2005 @ 21:44:53 #279
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32999467
serpent's egg

behoorlijke film van bergman, over een circus-artiest in berlin in de jaren 20. om hem heen sterven mensen, maar hij weet er niet veel van. samen met de weduwe van zijn broer probeert hij enerzijds iets wijzer te worden, anderzijds de dagen door te komen.
best onderhoudend en goed opgezet.
  zondag 11 december 2005 @ 21:45:56 #280
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32999502
The Brood

Opzich wel geinige film over mutante kindertjes die wat bloederige moorden plegen.. doch niet echt helemaal geslaagd..

6/10 (6.5 IMDb)
  zondag 11 december 2005 @ 21:51:21 #281
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32999669
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens [1922]

Sja, what can you say.. geweldig hoor. 't Is altijd ff switchen naar zo'n ouwe film.. maar de sfeer zit er goed in. Heerlijk duister en een geweldig 'monster' natuurlijk. Kon alleen de teksten tussendoor niet zo best lezen.. maar dat maakte voor 't verhaal niet uit

8/10 (8.1 IMDb)
  zondag 11 december 2005 @ 22:18:48 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33000662
Vanavond:

The Boondock Saints
. Wat een geweldige film. Het verhaal is net zo geweldig als dat het belachelijk is, maar de uitwerking ervan is ronduit subliem. Het acteerwerk is geweldig. Sean Patrick Flanery en Norman Reedus zijn geweldig, Willem Dafoe zet zoals altijd een super rol neer. Er komt nogal wat bloed in voor, de film is dus lekker grof. De manier van filmen is mooi en de montage is ronduit klasse. De manier waarop de harde beelden worden vermengd met de klassieke kerkmuziek is geweldig!
Niets dan lof dus over deze prent, laat deel 2 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_33000741
Napoleon Dynamite

Volgens mij moet je echt een goede joint roken om deze film echt leuk te vinden Ik vond hem opzich wel grappig, er zit alleen geen verhaal in, dus je kunt net zo goed anderhalf uur uit je neus gaan zitten vreten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_33000944
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond:

The Boondock Saints
. Wat een geweldige film. Het verhaal is net zo geweldig als dat het belachelijk is, maar de uitwerking ervan is ronduit subliem. Het acteerwerk is geweldig. Sean Patrick Flanery en Norman Reedus zijn geweldig, Willem Dafoe zet zoals altijd een super rol neer. Er komt nogal wat bloed in voor, de film is dus lekker grof. De manier van filmen is mooi en de montage is ronduit klasse. De manier waarop de harde beelden worden vermengd met de klassieke kerkmuziek is geweldig!
Niets dan lof dus over deze prent, laat deel 2 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
toeval? hij komt ook nog op tv
pi_33001098
PASSI DI DANZA SU UNA LAMA DI ROSOIO

DEATH CARRIES A CANE/THE TORMENTOR/MANIAC AT LARGE

Geweldige giallo met mooie dames, een authentieke 'black gloved killer', goede muziek, een werkelijk ON-VOOR-SPEL-BARE killer, interessante karakters en een onvoorstelbaar spannende finale

Een topper in het genre
  zondag 11 december 2005 @ 22:32:57 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33001113
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:27 schreef pascalheister het volgende:

[..]

toeval? hij komt ook nog op tv
ja waarschijnlijk toeval
moest `m van m`n broertje kijken . Hij had `m me gegeven met Sinterklaas
  zondag 11 december 2005 @ 23:55:17 #287
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33003633
quote:
Ja wel... dat er ook hele hele slechte dingen gemaakt kan worden met huge budgets. En computer FX niet zo maar eventjes wat is.
Het opent je ogen weer voor het mooie werk :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 12 december 2005 @ 08:18:37 #288
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33006732
Un Long Dimanche de Fiancelles

Het ziet er heel mooi uit, deze film over de zoektocht van een jonge vrouw. ze zoekt uit wat er met haar vriend is gebeurd tegen het einde van de 1e wereldoorlog.
maar het is een typische jeunet-film, dus met veel zijsprongetjes. daardoor zit er weliswaar een hoog tempo in de film, maar zit je je soms ook af te vragen hoe het ook weer zat.
al met al dus een film om een 2e keer te kijken.
wel de moeite waard ook
  maandag 12 december 2005 @ 10:35:11 #289
18008 hornage
pi_33008655
The Breakfast Club
Ik had deze film gedownload omdat ie met de MTV Movie Awards geëerd werd omdat ie zo leuk was en nog steeds actueel. Ik was dus wel benieuwd naar de film. De film begint redelijk snel met de uitleg van de situatie. Hierna zie je dus jongeren die de hele dag stil moeten zijn want ze hebben de hele zaterdag nakomen verdient op school. Langzamerhand gaan deze mensen met elkaar communiceren maar iedereen houdt nogal zijn masker op.
Dan zorgt een vredesjoint ervoor dat de mensen wat loskomen en daarna komen er flink wat emotionele momenten en verbroederen de jongeren.
Ik vond de film erg fijn om te zien. Het is aan het begin niet duidelijk wie wat heeft gedaan en ook is het niet duidelijk of iemand nou liegt of de waarheid vertelt. Dit wordt allemaal langzamerhand duidelijk gemaakt en dat zorgt voor een zekere spanning zodat ik de hele film geboeid ben. Voor de rest zitten er ook stukken tussen die zeer goed vermaken omdat iedereen nogal maf doet. Zeker toen ze allemaal stoned waren vond ik het erg grappig. Ik snap iig wel waarom dit een klassieker is. Een 8.
pi_33010057
The Parent Trap
Had m nog nooit gezien en heb er zaterdagavond toch maar de moeite voor genomen, maar wat een leuke film. Lohan is echt schattig, en voor een 12 jarige deed ze t wat mij betreft helemaal niet slecht. Zeker als je er nog vanuit gaat dat ze t allemaal 2 keer moest doen Het verhaal is natuurlijk typisch Disney, maar uitwerking is goed en de techniek is wat mij betreft perfect. Tis dat ik wist dat t een dubbelrol was, maar me Ma had m ook gezien en die dacht dat t een echte tweeling was.

Serenity
Gave SciFi film, apart verhaal en boeiend om te zien. Schijnt van een serie afgeleid te zijn, maar heb nergens gemerkt de kennis van die serie nodig te hebben. Niet veel introductie dan weer, en een hoop interessante dingen die niet echt uitgebreid werder uitgelegd maar het houd verder wel lekker het tempo in de film en die was dus ook zo voorbij. Ben normaal niet een hele grote fan van SciFi verhalen, maar deze mag er best zijn

Benny & Joon
Aparte film over geestelijk minder begaafd vrouwtje, Joon. Die woont samen met d'r broer en die kan t niet helemaal meer bolwerken. Dan komt Sam (Depp) in de picture, die ook geestelijk wat verward is, maar t blijkt dat dit gespeelt is. De vertolkingen zijn allemaal goed, maar ik stoorde me wel aan t feit dat Depp als een complete mongool in het begin wordt afgebeeld, terwijl aan t eind blijkt dat ie best normaal kan zijn (?), of toch weer niet.. Nouja, beetje vreemd misschien, maar wel leuk om te zien
Where facts are few, experts are many.
  maandag 12 december 2005 @ 16:17:15 #291
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33017166
Mabeobui seong (Sex of Magic) (2002)
quote:
Everything seems to be going right for young Sung-Bin. He's got looks, money, a good job, and a beautiful fiancé. Only one thing is missing: he cannot satisfy his soon-to-be wife in bed. He resolves to train in the arts of sex, and sets out to master the bedroom skills so he can return home and please her.
Het pluspunt van de film was dat er ongeveer even veel blote tieten als in een RTL5 soft-erotische film in zaten. Maar jammer genoeg was de film verder (plot, acteerwerk etc.) ook van dezelfde kwaliteit.
cijfer: 3

House of Wax (2005)
Ik wou de film vooral zien vanwege Elisha Cuthbert, maar was bang dat zij een bijrol zou hebben en Paris Hilton de hoofdrolspeelster zou zijn. Maar gelukkig kreeg Paris Hilton veel minder screentime dan alle promotie deed vermoeden. Maar toch lijkt de hele film rond haar te moeten draaien. Elisha Cuthbert, die veel leuker is, moet een mindere sexy rol spelen zodat ze Paris de lekkerste blijft. En ook lijkt het net alsof Paris als ze in een scené zit de rest van de cast qua acteren prestatie naar beneden haalt. Niet dat Elisha Cuthbert en de rest nu echt zulke top acteurs zijn, maar in de scené's met Paris Hilton zijn ze slechter dan in de rest van de film, lijkt het.
Maar gelukkig had ik het dus verkeerd en was de echte hoofdrol voor Elisha Cuthbert.

Al is dat ongeveer het meest positieve wat ik kan melden over deze film. Want verder was de film eigenlijk bagger. Nergens is die echt spannend of eng. En de moorden waren niet smerig, bijna niet te zien of wel heel snel voorbij.
cijfer: 4.5

Nuovo cinema Paradiso (1989)
Ik heb de director's cut gezien, die een iets anders einde schijnt te hebben dan de orginele versie. En daarna even in spoelstand het einde in de orginele versie gezien om het verschil te kennen. En ik vind dat beiden eindes iets hebben op een verschillende manier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de film moest het imho vooral hebben van het fantastische eerste gedeelte met de kleine Salvatore, die een vriendschap opbouwt met de volwassen Alfredo. Die stukjes waren echt fantastisch. Zoals de geweldige scené dat Alfredo wil spieken bij Toro op het schoolexamen.

De jonge Toro is echt geweldig lief, en grappig zoals alleen kleine kinderen dat kunnen zijn. (de film deed me soms een beetje denken aan Etre et Avoir). Jammer dat de film daarna toch wat inzakt imo. Al was de verhaallijn met de tiener Salvatore die verliefd wordt op Elena ook mooi, had dit gedeelte niet meer de magie van het eerste gedeelte.
De film wordt natuurlijk compleet gemaakt door de geweldige muziek van grootmeester Ennio Morricone.
cijfer: 8.5
En ja die ronde gaat zometeen dicht.

Chin bui but dzui (Drink, Drank, Drunk) (2005)
Best vermakelijke romcom uit Hong Kong over een meisje/vrouw Fung Siu-Man, die werkt bij een bier promotie team. Ze kan iedereen onder de tafel kan zuipen en wordt nooit dronken. Op een dag ontmoet ze de leuke kok, die compleet dronken is omdat zijn Franse restaurant niet loopt. Siu-Man wil niet heel haar leven bierpromo-girl blijven en heeft eigenlijk de droom om een eigen restaurantje te beginnen. Dus gaan de twee met elkaar in zee. Ze runt overdag de tent als lunchroom en hij 's avonds als Frans restaurant. De rest van film is het wachten met de gebruikelijke ups en downs tot ze ook in de liefde met elkaar in zee gaan.
Hij was best aardig. Maar ben hem morgen waarschijnlijk alweer vergeten.

Me and You and Everyone We Know (2005)
Leuke, goede romantische film over een net-gescheiden schoenenverkoper met kinderen en een ietswat eenzame kunstenares, die overdag werkt bij de bejaardentaxi. Al zijn de scené met de volwasenen in de film ook goed, de show in de film wordt toch vooral gestolen door de kinderen. En dan voornamelijke de jongste zoon en zijn fantastische chat sessie. ))<>((
cijfer: 7

Fantastic Four (2005)
De hele film schreeuwt gewoon: "Snel cashen voor de superhelden-films hype over is!" En de film mist dan ook compleet de bezieling van de betere superhelden flicks van de afgelopen jaren. Nou zijn de Fantastic Four imho ook één van de minste en saaiste superheldenteams die er rond lopen. Maar de film weet dit nog meer te verkrachten door het gene wat het team anders maakt dan andere superhelden teams niet goed over te brengen, namelijk het feit dat de Fantastic Four voor alles toch echt een familie is. Dit komt niet goed over in de film vond ik. Maar dat was nog niet ergste. Want het allerergste aan de hele film is dat ze de allergaafste, beste, coolste schurk ooit, Dr. Doom hebben doen veranderen in een miezerige gierige zakenman.
Het hoogtepunt van de film was:

cijfer: 5.5
pi_33018016
THE OTHER

Een film die mij werd aangeraden op een Amerikaans forum omdat de persoon in kwestie nogal 'fucked up for life' was nadat hij deze als 13 jarige had gezien, en ik kan wel begrijpen waarom, maar als volwassene kon hij maar weinig boeien.

pi_33030273
L'UCCELLO DALLE PIUME DI CRISTALLO

THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE/PHANTOM OF TERROR/THE GALLERY MURDERS/BIRD WITH THE GLASS FEATHERS

Debuutfilm van Dario Argento die meteen werd gebombardeerd tot de Italiaanse Hitchcock en niet geheel onterecht, want laatstgenoemde heeft een aantal films op zijn naam staan die net zo spannend en ingenieus zijn als dit meesterwerkje.

Een man die getuige is van een aanslag op een jonge vrouw wordt even later zelf doelwit van de killer. Fantastische giallo met een weer heerlijk ondenkbare killer.

pi_33031226
Johnny got his gun.

In eerste instantie zal deze titel de gemiddelde Fok!er niet veel zeggen, misschien gaat er een belletje rinkelen als ik zeg de videoclip "One" van Metallica?

Joe is een jonge soldaat die op het einde van de Eerste Wereldoorlog zwaargewond raakt door een bom. Eigenlijk is zwaargewond nog zwak uitgedrukt, hij verliest zijn armen, benen, kan niet meer horen, zien en spreken. Toch besluit de legerleiding hem in leven te houden.

Doordat hij niet meer kan communiceren met de mensen om hem heen krijgt Joe last van vreemde dromen, en herinneringen aan zijn eigen verleden.

Tot hij op een dag een manier vind om te communiceren....

Ik ga niet al te veel weggeven van de film, daar issie gewoon veel te goed voor. Bij de gedachten alleen al om zo te eindigen als een kasplantje gaan me de haren rechtovereind staan...

"I don't know wether i'm alive and dreaming or dead and remembering..."

Binnenkort nog een keer kijken, want de film was zonder ondertitels, dus echt alles heb ik niet meegekregen...

voor nu 8.5/10
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:16:57 #295
108862 a-child-in-chains
pi_33032688
Cry Wolf

Niet zo heel slecht gedaan.
Als je mooie onuitstaanbare arrogante tieners wilt zien.
Moet je deze huren.
summary: britse jongen komt op campus in amerika en maakt kennis met een aantal medestudenten
en hun spel. Het spel loopt echter uit op leugens die worden verwezenlijkt.
Lang niet zo slecht als Scream, of I.K.W.Y.D..LS.

Lord of War

Met nicolas cage..
Ik heb na de eerste minutt de film alweer afgezet.
Persoonlijk kan ik nicolas cage niet uitstaan. Zijn manier van bewegen en acteren
staat me totaal niet aan. Het zou een lange zit worden tegen mijn zin.

Ik heb de rest van de (3 uur durende) film wel ff snel bekeken.
't kon me allemaal niet boeien

[ Bericht 19% gewijzigd door a-child-in-chains op 13-12-2005 00:23:19 ]
No room for the unlucky.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:24:08 #296
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33032877
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
Lord of War

Met nicolas cage..
Ik heb na de eerste minutt de film alweer afgezet.
Persoonlijk kan ik nicolas cage niet uitstaan. zijn manier van bewegen en acteren
staat me totaal niet aan. Het zou een lange zit worden tegen mijn zin.
Ik heb de rest van de (3 uur durende) film wel ff snel bekeken.
't kon me allemaal niet boeien
Waarom huur/down je dan in hemelsnaam zo'n film. Als je hem na één minuut toch al uitzit omdat Nicolas Cage erin zit.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:30:31 #297
108862 a-child-in-chains
pi_33033010
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Waarom huur/down je dan in hemelsnaam zo'n film. Als je hem na één minuut toch al uitzit omdat Nicolas Cage erin zit.
Ik heb wel meer "nicolas cage films" gezien. En de korte beschrijving,
waar de film over zou gaan, stond me wel aan.
No room for the unlucky.
pi_33033017

Schindler's List... hij is gewoon TE goed.
pi_33033551
TEENAGE CATGIRLS IN HEAT

Technisch zit deze Troma productie prima in elkaar (voor hun standaard dan) maar tis geen 'zostomdattieleukis' film

Jammer, maar THE TOXIC AVENGER en KILLER CONDOM lijken toch op ongrijpbare hoogten te staan

pi_33034077
The Life Aquatic with Steve Zissou

Bill Murray is altijd leuk om naar te kijken. Hij is Steve Zissou, een aan lager wal geraakte natuurfilmer die zijn partner verloren heeft aan de misschien wel niet bestaande Jaguarhaai. Hij komt bovendien nog een man tegen die waarschijnlijk zijn zoon is. Met zijn vrouw (ex?) loopt het ook allemaal wat moeilijk. Ze gaat namelijk structureel vreemd met zijn grootste rivaal. Tijdens de film volgen we de expeditie van Steve met als doel de Jaguar Haai te doden. De effecten zijn erg campy. Er doet amper een echte vis mee in de film. Ook veel leuke bijrollen, onder andere van Willem Dafoe als Duitse cameraman. Leuke film!

Shaker 8.5/10
IMDB 7.3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Shakermaker op 13-12-2005 01:48:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')