abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32992067
Bad Santa

geweldig, lekker grof en lomp Billy bob speelt de rol als kerstman erg goed. Scenes met the kid zijn ook hilarisch
  Moderator zondag 11 december 2005 @ 18:55:11 #272
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32993945
Harry Potter and the Goblet of Fire
Alhoewel er nog genoeg leuke dingen voor kinderen in deze film zitten, is het toch een behoorlijk donker verhaal en voornamelijk voor de oudere kinderen (en volwassenen) bestemd. De film duurde (inclusief pauze) zo'n drie uur en hoewel ik dat normaal wel wat lang vind, vloog de tijd voorbij. Het verhaal blijft interessant, er zit behoorlijk wat humor in en de special effects zijn geweldig. Aanrader dus.

Lord of War

Nic Cage is een wapenhandelaar die we volgen van z'n entree in de wapenhandel tot aan de dag van vandaag. Zijn rol is gebaseerd op vijf bestaande wapenhandelaren. Lord of War geeft een beeld van een van de grootste branches ter wereld en de ellende die er aan vasthangt. Prima script en dito spel van Cage maken deze film aanrader nr. 2 van het weekend.

En aanrader 3 laat niet lang op zich wachten:

Bin-jip

In deze film van Ki-duk Kim zitten nauwelijks dialogen en ik was dan ook erg benieuwd of dat niet snel saai zou worden. Niets was minder waar. De film draait om Tae-suk en Sun-hwa die met z'n tweeën inbreken in huizen om daar te eten en de nacht door te brengen. In het begin is het even gissen naar de bedoeling van de regisseur, maar uiteindelijk resulteert het in een diepgaande, bevredigende film. Voor sommigen zal de mystiek in de film zorgen voor onduidelijkheid, maar als je de vorige films van Ki-duk Kim aankon, dan moet dat met deze ook zeker lukken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 11 december 2005 @ 19:18:15 #273
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_32994631
Harold&Kumar gezien echt een stoner film 8/10
  zondag 11 december 2005 @ 20:02:05 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32996088
A Sound of Thunder (Peter Hyams, 2005)
Hoe lang ik ook nadenk, ik kan niets positiefs bedenken over de film... *
  zondag 11 december 2005 @ 20:02:57 #275
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_32996113
Blade 1 2 en 3
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:33 #276
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32998601
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:02 schreef Gorro het volgende:

(of was dat "days of thunder ?)
oh shit.. sorry. ik zie het al "2005"
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zondag 11 december 2005 @ 21:28:27 #277
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32998939
Hostage

'Sort-of-Die Hard' met Bruce Willis en verder geen bekende namen. Politieagent neemt een ander baantje na een traumatische ervaring bla bla bla... jaren later, eigen gezin in gevaar bla bla bla....
De film begint wel aardig, maar wordt wat lachwekkend aan het eind met erg veel explosies en schotenwisselingen. Want, zo weten we dankzij Hollywood, de enige manier om een crisis op te lossen is de kick-ass-manier.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32999020
quote:
De verandering van die vrouwelijke dokter in een visbeest Hilarisch, dus positief

North Country

Film over een mijn in North country waar vrouwen ook normaal willen werken. Zo worden nogal "misbruikt" en Charlize Theron maakt er een rechtszaak van. Erg boeiend film, maar in de rechtszaal zijn er wat dingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat er niet veel mee te maken heeft, alleen het feit dat het uiteindelijk dezelfde toon heeft.
Goeie film, indrukwekkend, alleen beetje veel van al die feministische films tegenwoordig.

7.0
O+ BlaBlub O+
  zondag 11 december 2005 @ 21:44:53 #279
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32999467
serpent's egg

behoorlijke film van bergman, over een circus-artiest in berlin in de jaren 20. om hem heen sterven mensen, maar hij weet er niet veel van. samen met de weduwe van zijn broer probeert hij enerzijds iets wijzer te worden, anderzijds de dagen door te komen.
best onderhoudend en goed opgezet.
  zondag 11 december 2005 @ 21:45:56 #280
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32999502
The Brood

Opzich wel geinige film over mutante kindertjes die wat bloederige moorden plegen.. doch niet echt helemaal geslaagd..

6/10 (6.5 IMDb)
  zondag 11 december 2005 @ 21:51:21 #281
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32999669
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens [1922]

Sja, what can you say.. geweldig hoor. 't Is altijd ff switchen naar zo'n ouwe film.. maar de sfeer zit er goed in. Heerlijk duister en een geweldig 'monster' natuurlijk. Kon alleen de teksten tussendoor niet zo best lezen.. maar dat maakte voor 't verhaal niet uit

8/10 (8.1 IMDb)
  zondag 11 december 2005 @ 22:18:48 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33000662
Vanavond:

The Boondock Saints
. Wat een geweldige film. Het verhaal is net zo geweldig als dat het belachelijk is, maar de uitwerking ervan is ronduit subliem. Het acteerwerk is geweldig. Sean Patrick Flanery en Norman Reedus zijn geweldig, Willem Dafoe zet zoals altijd een super rol neer. Er komt nogal wat bloed in voor, de film is dus lekker grof. De manier van filmen is mooi en de montage is ronduit klasse. De manier waarop de harde beelden worden vermengd met de klassieke kerkmuziek is geweldig!
Niets dan lof dus over deze prent, laat deel 2 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_33000741
Napoleon Dynamite

Volgens mij moet je echt een goede joint roken om deze film echt leuk te vinden Ik vond hem opzich wel grappig, er zit alleen geen verhaal in, dus je kunt net zo goed anderhalf uur uit je neus gaan zitten vreten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_33000944
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:18 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond:

The Boondock Saints
. Wat een geweldige film. Het verhaal is net zo geweldig als dat het belachelijk is, maar de uitwerking ervan is ronduit subliem. Het acteerwerk is geweldig. Sean Patrick Flanery en Norman Reedus zijn geweldig, Willem Dafoe zet zoals altijd een super rol neer. Er komt nogal wat bloed in voor, de film is dus lekker grof. De manier van filmen is mooi en de montage is ronduit klasse. De manier waarop de harde beelden worden vermengd met de klassieke kerkmuziek is geweldig!
Niets dan lof dus over deze prent, laat deel 2 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
toeval? hij komt ook nog op tv
pi_33001098
PASSI DI DANZA SU UNA LAMA DI ROSOIO

DEATH CARRIES A CANE/THE TORMENTOR/MANIAC AT LARGE

Geweldige giallo met mooie dames, een authentieke 'black gloved killer', goede muziek, een werkelijk ON-VOOR-SPEL-BARE killer, interessante karakters en een onvoorstelbaar spannende finale

Een topper in het genre
  zondag 11 december 2005 @ 22:32:57 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33001113
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:27 schreef pascalheister het volgende:

[..]

toeval? hij komt ook nog op tv
ja waarschijnlijk toeval
moest `m van m`n broertje kijken . Hij had `m me gegeven met Sinterklaas
  zondag 11 december 2005 @ 23:55:17 #287
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33003633
quote:
Ja wel... dat er ook hele hele slechte dingen gemaakt kan worden met huge budgets. En computer FX niet zo maar eventjes wat is.
Het opent je ogen weer voor het mooie werk :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 12 december 2005 @ 08:18:37 #288
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33006732
Un Long Dimanche de Fiancelles

Het ziet er heel mooi uit, deze film over de zoektocht van een jonge vrouw. ze zoekt uit wat er met haar vriend is gebeurd tegen het einde van de 1e wereldoorlog.
maar het is een typische jeunet-film, dus met veel zijsprongetjes. daardoor zit er weliswaar een hoog tempo in de film, maar zit je je soms ook af te vragen hoe het ook weer zat.
al met al dus een film om een 2e keer te kijken.
wel de moeite waard ook
  maandag 12 december 2005 @ 10:35:11 #289
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_33008655
The Breakfast Club
Ik had deze film gedownload omdat ie met de MTV Movie Awards geëerd werd omdat ie zo leuk was en nog steeds actueel. Ik was dus wel benieuwd naar de film. De film begint redelijk snel met de uitleg van de situatie. Hierna zie je dus jongeren die de hele dag stil moeten zijn want ze hebben de hele zaterdag nakomen verdient op school. Langzamerhand gaan deze mensen met elkaar communiceren maar iedereen houdt nogal zijn masker op.
Dan zorgt een vredesjoint ervoor dat de mensen wat loskomen en daarna komen er flink wat emotionele momenten en verbroederen de jongeren.
Ik vond de film erg fijn om te zien. Het is aan het begin niet duidelijk wie wat heeft gedaan en ook is het niet duidelijk of iemand nou liegt of de waarheid vertelt. Dit wordt allemaal langzamerhand duidelijk gemaakt en dat zorgt voor een zekere spanning zodat ik de hele film geboeid ben. Voor de rest zitten er ook stukken tussen die zeer goed vermaken omdat iedereen nogal maf doet. Zeker toen ze allemaal stoned waren vond ik het erg grappig. Ik snap iig wel waarom dit een klassieker is. Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_33010057
The Parent Trap
Had m nog nooit gezien en heb er zaterdagavond toch maar de moeite voor genomen, maar wat een leuke film. Lohan is echt schattig, en voor een 12 jarige deed ze t wat mij betreft helemaal niet slecht. Zeker als je er nog vanuit gaat dat ze t allemaal 2 keer moest doen Het verhaal is natuurlijk typisch Disney, maar uitwerking is goed en de techniek is wat mij betreft perfect. Tis dat ik wist dat t een dubbelrol was, maar me Ma had m ook gezien en die dacht dat t een echte tweeling was.

Serenity
Gave SciFi film, apart verhaal en boeiend om te zien. Schijnt van een serie afgeleid te zijn, maar heb nergens gemerkt de kennis van die serie nodig te hebben. Niet veel introductie dan weer, en een hoop interessante dingen die niet echt uitgebreid werder uitgelegd maar het houd verder wel lekker het tempo in de film en die was dus ook zo voorbij. Ben normaal niet een hele grote fan van SciFi verhalen, maar deze mag er best zijn

Benny & Joon
Aparte film over geestelijk minder begaafd vrouwtje, Joon. Die woont samen met d'r broer en die kan t niet helemaal meer bolwerken. Dan komt Sam (Depp) in de picture, die ook geestelijk wat verward is, maar t blijkt dat dit gespeelt is. De vertolkingen zijn allemaal goed, maar ik stoorde me wel aan t feit dat Depp als een complete mongool in het begin wordt afgebeeld, terwijl aan t eind blijkt dat ie best normaal kan zijn (?), of toch weer niet.. Nouja, beetje vreemd misschien, maar wel leuk om te zien
Where facts are few, experts are many.
  maandag 12 december 2005 @ 16:17:15 #291
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33017166
Mabeobui seong (Sex of Magic) (2002)
quote:
Everything seems to be going right for young Sung-Bin. He's got looks, money, a good job, and a beautiful fiancé. Only one thing is missing: he cannot satisfy his soon-to-be wife in bed. He resolves to train in the arts of sex, and sets out to master the bedroom skills so he can return home and please her.
Het pluspunt van de film was dat er ongeveer even veel blote tieten als in een RTL5 soft-erotische film in zaten. Maar jammer genoeg was de film verder (plot, acteerwerk etc.) ook van dezelfde kwaliteit.
cijfer: 3

House of Wax (2005)
Ik wou de film vooral zien vanwege Elisha Cuthbert, maar was bang dat zij een bijrol zou hebben en Paris Hilton de hoofdrolspeelster zou zijn. Maar gelukkig kreeg Paris Hilton veel minder screentime dan alle promotie deed vermoeden. Maar toch lijkt de hele film rond haar te moeten draaien. Elisha Cuthbert, die veel leuker is, moet een mindere sexy rol spelen zodat ze Paris de lekkerste blijft. En ook lijkt het net alsof Paris als ze in een scené zit de rest van de cast qua acteren prestatie naar beneden haalt. Niet dat Elisha Cuthbert en de rest nu echt zulke top acteurs zijn, maar in de scené's met Paris Hilton zijn ze slechter dan in de rest van de film, lijkt het.
Maar gelukkig had ik het dus verkeerd en was de echte hoofdrol voor Elisha Cuthbert.

Al is dat ongeveer het meest positieve wat ik kan melden over deze film. Want verder was de film eigenlijk bagger. Nergens is die echt spannend of eng. En de moorden waren niet smerig, bijna niet te zien of wel heel snel voorbij.
cijfer: 4.5

Nuovo cinema Paradiso (1989)
Ik heb de director's cut gezien, die een iets anders einde schijnt te hebben dan de orginele versie. En daarna even in spoelstand het einde in de orginele versie gezien om het verschil te kennen. En ik vind dat beiden eindes iets hebben op een verschillende manier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de film moest het imho vooral hebben van het fantastische eerste gedeelte met de kleine Salvatore, die een vriendschap opbouwt met de volwassen Alfredo. Die stukjes waren echt fantastisch. Zoals de geweldige scené dat Alfredo wil spieken bij Toro op het schoolexamen.

De jonge Toro is echt geweldig lief, en grappig zoals alleen kleine kinderen dat kunnen zijn. (de film deed me soms een beetje denken aan Etre et Avoir). Jammer dat de film daarna toch wat inzakt imo. Al was de verhaallijn met de tiener Salvatore die verliefd wordt op Elena ook mooi, had dit gedeelte niet meer de magie van het eerste gedeelte.
De film wordt natuurlijk compleet gemaakt door de geweldige muziek van grootmeester Ennio Morricone.
cijfer: 8.5
En ja die ronde gaat zometeen dicht.

Chin bui but dzui (Drink, Drank, Drunk) (2005)
Best vermakelijke romcom uit Hong Kong over een meisje/vrouw Fung Siu-Man, die werkt bij een bier promotie team. Ze kan iedereen onder de tafel kan zuipen en wordt nooit dronken. Op een dag ontmoet ze de leuke kok, die compleet dronken is omdat zijn Franse restaurant niet loopt. Siu-Man wil niet heel haar leven bierpromo-girl blijven en heeft eigenlijk de droom om een eigen restaurantje te beginnen. Dus gaan de twee met elkaar in zee. Ze runt overdag de tent als lunchroom en hij 's avonds als Frans restaurant. De rest van film is het wachten met de gebruikelijke ups en downs tot ze ook in de liefde met elkaar in zee gaan.
Hij was best aardig. Maar ben hem morgen waarschijnlijk alweer vergeten.
cijfer: 6.5

Me and You and Everyone We Know (2005)
Leuke, goede romantische film over een net-gescheiden schoenenverkoper met kinderen en een ietswat eenzame kunstenares, die overdag werkt bij de bejaardentaxi. Al zijn de scené met de volwasenen in de film ook goed, de show in de film wordt toch vooral gestolen door de kinderen. En dan voornamelijke de jongste zoon en zijn fantastische chat sessie. ))<>((
cijfer: 7

Fantastic Four (2005)
De hele film schreeuwt gewoon: "Snel cashen voor de superhelden-films hype over is!" En de film mist dan ook compleet de bezieling van de betere superhelden flicks van de afgelopen jaren. Nou zijn de Fantastic Four imho ook één van de minste en saaiste superheldenteams die er rond lopen. Maar de film weet dit nog meer te verkrachten door het gene wat het team anders maakt dan andere superhelden teams niet goed over te brengen, namelijk het feit dat de Fantastic Four voor alles toch echt een familie is. Dit komt niet goed over in de film vond ik. Maar dat was nog niet ergste. Want het allerergste aan de hele film is dat ze de allergaafste, beste, coolste schurk ooit, Dr. Doom hebben doen veranderen in een miezerige gierige zakenman.
Het hoogtepunt van de film was:

cijfer: 5.5
pi_33018016
THE OTHER

Een film die mij werd aangeraden op een Amerikaans forum omdat de persoon in kwestie nogal 'fucked up for life' was nadat hij deze als 13 jarige had gezien, en ik kan wel begrijpen waarom, maar als volwassene kon hij maar weinig boeien.

pi_33030273
L'UCCELLO DALLE PIUME DI CRISTALLO

THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE/PHANTOM OF TERROR/THE GALLERY MURDERS/BIRD WITH THE GLASS FEATHERS

Debuutfilm van Dario Argento die meteen werd gebombardeerd tot de Italiaanse Hitchcock en niet geheel onterecht, want laatstgenoemde heeft een aantal films op zijn naam staan die net zo spannend en ingenieus zijn als dit meesterwerkje.

Een man die getuige is van een aanslag op een jonge vrouw wordt even later zelf doelwit van de killer. Fantastische giallo met een weer heerlijk ondenkbare killer.

pi_33031226
Johnny got his gun.

In eerste instantie zal deze titel de gemiddelde Fok!er niet veel zeggen, misschien gaat er een belletje rinkelen als ik zeg de videoclip "One" van Metallica?

Joe is een jonge soldaat die op het einde van de Eerste Wereldoorlog zwaargewond raakt door een bom. Eigenlijk is zwaargewond nog zwak uitgedrukt, hij verliest zijn armen, benen, kan niet meer horen, zien en spreken. Toch besluit de legerleiding hem in leven te houden.

Doordat hij niet meer kan communiceren met de mensen om hem heen krijgt Joe last van vreemde dromen, en herinneringen aan zijn eigen verleden.

Tot hij op een dag een manier vind om te communiceren....

Ik ga niet al te veel weggeven van de film, daar issie gewoon veel te goed voor. Bij de gedachten alleen al om zo te eindigen als een kasplantje gaan me de haren rechtovereind staan...

"I don't know wether i'm alive and dreaming or dead and remembering..."

Binnenkort nog een keer kijken, want de film was zonder ondertitels, dus echt alles heb ik niet meegekregen...

voor nu 8.5/10
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:16:57 #295
108862 a-child-in-chains
pi_33032688
Cry Wolf

Niet zo heel slecht gedaan.
Als je mooie onuitstaanbare arrogante tieners wilt zien.
Moet je deze huren.
summary: britse jongen komt op campus in amerika en maakt kennis met een aantal medestudenten
en hun spel. Het spel loopt echter uit op leugens die worden verwezenlijkt.
Lang niet zo slecht als Scream, of I.K.W.Y.D..LS.

Lord of War

Met nicolas cage..
Ik heb na de eerste minutt de film alweer afgezet.
Persoonlijk kan ik nicolas cage niet uitstaan. Zijn manier van bewegen en acteren
staat me totaal niet aan. Het zou een lange zit worden tegen mijn zin.

Ik heb de rest van de (3 uur durende) film wel ff snel bekeken.
't kon me allemaal niet boeien

[ Bericht 19% gewijzigd door a-child-in-chains op 13-12-2005 00:23:19 ]
No room for the unlucky.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:24:08 #296
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33032877
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
Lord of War

Met nicolas cage..
Ik heb na de eerste minutt de film alweer afgezet.
Persoonlijk kan ik nicolas cage niet uitstaan. zijn manier van bewegen en acteren
staat me totaal niet aan. Het zou een lange zit worden tegen mijn zin.
Ik heb de rest van de (3 uur durende) film wel ff snel bekeken.
't kon me allemaal niet boeien
Waarom huur/down je dan in hemelsnaam zo'n film. Als je hem na één minuut toch al uitzit omdat Nicolas Cage erin zit.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:30:31 #297
108862 a-child-in-chains
pi_33033010
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Waarom huur/down je dan in hemelsnaam zo'n film. Als je hem na één minuut toch al uitzit omdat Nicolas Cage erin zit.
Ik heb wel meer "nicolas cage films" gezien. En de korte beschrijving,
waar de film over zou gaan, stond me wel aan.
No room for the unlucky.
pi_33033017

Schindler's List... hij is gewoon TE goed.
pi_33033551
TEENAGE CATGIRLS IN HEAT

Technisch zit deze Troma productie prima in elkaar (voor hun standaard dan) maar tis geen 'zostomdattieleukis' film

Jammer, maar THE TOXIC AVENGER en KILLER CONDOM lijken toch op ongrijpbare hoogten te staan

pi_33034077
The Life Aquatic with Steve Zissou

Bill Murray is altijd leuk om naar te kijken. Hij is Steve Zissou, een aan lager wal geraakte natuurfilmer die zijn partner verloren heeft aan de misschien wel niet bestaande Jaguarhaai. Hij komt bovendien nog een man tegen die waarschijnlijk zijn zoon is. Met zijn vrouw (ex?) loopt het ook allemaal wat moeilijk. Ze gaat namelijk structureel vreemd met zijn grootste rivaal. Tijdens de film volgen we de expeditie van Steve met als doel de Jaguar Haai te doden. De effecten zijn erg campy. Er doet amper een echte vis mee in de film. Ook veel leuke bijrollen, onder andere van Willem Dafoe als Duitse cameraman. Leuke film!

Shaker 8.5/10
IMDB 7.3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Shakermaker op 13-12-2005 01:48:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')