abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:03:37 #201
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32866232
Gister eindelijk eens Madagascar gezien. Ach, wat zal ik ervan zeggen. Een hoop gegil en heen-en-weer geren. Het eerste stuk, in NY, was eigenlijk het leukste, daarna zakte het verhaal en dus de film in.
Chris Rock als de zebra was vervelend, zoals altijd. Ben Stiller viel juist nauwelijks op; in principe had iedereen de leeuw in kunnen spreken. De overige twee hoofdpersonages kwamen nauwelijks aan bod. Ali G. als lemuur Julien was aardig, maar er had meer uitgehaald kunnen worden.
Het coolst (coolst, he he) waren natuurlijk de pinguïns. En de American Beauty-spoof was ook leuk. Een zeventje.
pi_32866576
THE DEVILS- Peoples Edition

THE DEVILS OF LOUDON/KEN RUSSEL'S THE DEVILS

GOEIE GOD...

Onderstaande ben ik het compleet mee eens:
quote:
Shocking, beautifully elegant, a truly provocative masterpiece that induces raw emotions. 10/10

Two years before 'The Exorcist' hits the screen, Ken Russell puts the Catholic Church in the spotlight by filming one of the most disturbing films of all times. Except from being a sheer technical and aesthetic masterpiece, 'The Devils' provokes as a film with its relentless sense of anarchy. Religious hysteria and illusions, the horror of human arrogance and depravity and the love that turns to cherishing that turns to hatred. It's hard to put it in words, one must simply watch it to understand the simple splendor of this film.
De eerste nunsploitation en zeer zeker de beste. Dit was natuurlijk vrágen om moeilijkheden en zeker in '71. De nonnen doen werkelijk alles wat hun heer verboden heeft, en deze door fans gemaakte cut bevat ook deleted scenes zoals bv de beroemde 'rape of christ' scene waar een aantal nonnen een groot kruis 'bezoedelen'

Oliver Reed speelt zondermeer de sterren van de hemel naast een eveneens uitstekende Vanessa Redgrave die na het maken van deze film niet meer welkom waren in Italie, waar deze film nog steeds banned is, net als in Finland, Ierland en ik geloof ook in Engeland maar dat weet ik niet zeker.

Eén ding is zeker of je hem nou goed vind of niet, vergeten zul je m nooit

pi_32867347
Spy Kids 2
Hmm, tja. Wat moet ik hier van zeggen?
pi_32869006
8 Femmes

Heerlijke film, tip voor de kerstdagen!
pi_32869653
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Dld, maar ik wil zeker de dvd hebben

Ik heb hem net bij Boudisque.nl besteld! Uk R2 import. 15.03 euro.
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:13:36 #206
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_32869671
LORD OF WAR
goeie film!
reach out and touch faith
pi_32870423
THE CAR

DEATHMOBILE

Leuke onzin over een moordzuchtige auto (uiteraard zonder bestuurder) die onoverwinnelijk lijkt voor de plaatselijke sherrif die er zijn handen vol aan heeft.

Dit had een hele domme saaie film kunnen wezen maar de professionele aanpak van de cast en crew maken dit tot een hele leuke horror/thriller

dinsdag 6 december 2005 @ 20:27:18 #208
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32871663
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:13 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik heb hem net bij Boudisque.nl besteld! Uk R2 import. 15.03 euro.
ik heb het ff opgezocht
ik heb de USA versie via ebay gekocht:
$8.75 incl shipping
pi_32872024
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik heb het ff opgezocht
ik heb de USA versie via ebay gekocht:
$8.75 incl shipping
Ik heb geen CC en geen regiovrije DVD-speler, dus je moet wat...
pi_32876733
THE EVIL

CRY DEMON

Spookhuisfilm die geen moment spannend is maar niet verveeld ondanks dat het nu een wat gedateerde film is met ouboullige scenes

De laatste scenes hadden van mij niet gehoeven

dinsdag 6 december 2005 @ 23:03:38 #211
40664 Durbin
Who knows..
pi_32876802
The Gingerdead Man (2005, USA)

Een moordenaar wordt veroordeeld en op de elektrische stoel gezet. Wanneer bloed van iemand in een pak meel valt (!), komt ie echter weer tot leven in de vorm van een Gingerbread Man. Uiteraard pakt ie zijn oude hobby weer op en vindt slachtoffers in de jongelui in de bakkerij. Ik had een slechte, doch vermakelijke b-film verwacht, maar dat viel tegen. Erg weinig kills (twee), vrijwel geen gore en een irritante hoofdrolspeler. Niet interessant, ook niet als cheesy b-film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32880059
CAGED HEAT!

Standaard W.I.P flick maar aangezien ik ze bijna allemaal leuk vind heb ik dus ook hier van genoten.

Een aantal leuke showerscenes, torture, escapes, lesbische gedoetjes...

Regisseur Demme zou later faam maken met THE SILENCE OF THE LAMBS

woensdag 7 december 2005 @ 03:23:46 #213
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_32881793
Vozvrashcheniye (The Return) (Zvyagintsev , 2003)

Vooral een erg mooie film in de vormgeving. De beelden en de cameravoering zijn prachtig. Ook het verhaal is best mooi. De broers die er proberen achter te komen wie hun vader is, en de vader die probeert een goede vader te zijn, wat hem niet zo goed afgaat. De relatie tussen de broers is voor mij erg herkenbaar, en in dit opzicht vooral de jongste.. Zoals gezegd waren vooral de beelden erg mooi in deze typisch Oost-Europese setting. Een groot pluspunt. Het wordt vertelt vanuit het oogpunt van de broers en de jonens acteerden verder ook erg oprecht in de zoektocht naar wie hun echte vader was en daarbij niet de onderlinge relatie te vergeten. Uiteindelijk leidt het allemaal tot een heftige, doch aangrijpende climax. De film wist mij echter niet écht te raken. Ik kijk wel uit naar zijn tweede film.

Een dikke 8 wel.

Umberto D. (De Sica, 1952)

Echt een prachtige film! Ik hou wel van het neo-realisme. De grote kracht vind ik de echtheid en de thema's van alledag. Umberto is een oude man, die zijn hele leven hard gewerkt heeft, maar uiteindelijk te weinig pensioen overhoud voor een verder leven. Hij slijt zijn dagen in een soort pension, waar de hospita hem echter liever zo snel mogelijk ziet vertrekken. Verder kan hij naar enig medeleven fluiten. Enkel zijn hondje en het kamermeisje weten hem te waarderen. Hij probeert wanhopig nog wat bietsen bij zijn oud-collega's, maar die weten hem keer op keer af te wimpelen. Een lege toekomst lonkt, dit paralell aan het dienstmeisje. Enkele treffende scènes passeren de reveu, bijv. als hij uitiendelijk besluit te gaan bedelen, maar dit toch echt niet lukt. En ik heb normaal niet veel met honden, maar zo een onvoorwaardelijke liefde voor zo'n beestje weet mij toch echt te raken. Over het algemeen een film die bij mij weer de nodige emoties teweeg wist te brengen. Ik vond het net iets beter dan Ladri di biciclette. En dat dienstmeisje was ook een leukerd

Een welverdiende 9,5.

L'année dernière à Marienbad (Resnais, 1961)

Een surrealistisch Frans verhaaltje. Opzich best oke, al was het soms wat lastig te volgen. Er is een feestje, en een man maakt een een vrouw wijs dat zij vorig jaar het een en ander hebben meegemaakt. De vrouw is zich van geen kwaad bewust en gaat niet in op zijn avances. Het doet me qua stijl een beetje denken aan Hiroschima, mon amour, met die voice-overs enzo. Maar goed, het is dezelfde regisseur. de camerovoering vond ik ook hier erg mooi. Tevens vond ik de muziek ook wel toepasselijk. En dat spelletje was ook wel cool. Een film met zowel emoties, als emotielozen en voor de liefhebber voor verschillende gedachtespinsles een aanrader. Het ging allemaal wel wat te lang door, maar wel een aaneenschakeling van mooie scènes en shots.

7,5

Der Himmel über Berlin (Wenders, 1987)

Ja, en ook deze vond ik erg goed met mooie beelden van Berlijn. Het feit dat de simpele dingen des levens je ook echt mens maken, sta je over het algemeen nooit echt bij stil. Wat lijkt het me erg om gevoelloos te zijn, denk ik dan. Zo denken enkele engelen er blijkbaar ook over. Het gevoelloze wordt mooi weer gegeven door het zwart-wit en het is ontroerend om te zien hoe ze de ongelukkige mens bij proberen te staan, terwijl ze zelf niet weten hoe en wat. Gewoon een erg fijne film. Hoewel wat poetisch, toch erg toegankelijk en aangrijpend. Verder wil ik nog kwijt dat ik wel voor deze film had gestemd ten koste van M
Verder ben ik wat moe, dus ik raffel het wat af.

Wel een 8,5.

Wat heb ik een goede/mooie films gezien de laatste tijd

[ Bericht 1% gewijzigd door laurenzo85 op 07-12-2005 15:03:33 ]
  woensdag 7 december 2005 @ 09:57:22 #214
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_32884293
This Little Life

weliswaar een tv-film, maar wel een hele goede.
KA speelt een vrouw die zwanger trouwt. ze is 5 1/2 maand zwanger als de baby al komt.
omdat de arts (PM) hoop geeft, gaat ze helemaal er voor. tijdens de periode die ze op IC doorbrengt krijgt ze visioenen over haar zoon als 7 jarige en hoort ze stemmen.
ze heeft sterk het idee dat ze veel meer van haar baby en zijn situatie af weet dan het verplegend personeel.

de film is misschien wel een beetje een woensdagavondfilm, maar de kracht ligt m in het feit dat BBC natuurlijk veel beter met dergelijke thema's om kan gaan dan amerikaanse produktiebedrijven.
bovendien zijn KA en PM beiden toppers.
  woensdag 7 december 2005 @ 10:57:19 #215
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32885493
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:42 schreef kinky_queen het volgende:
THE CAR

DEATHMOBILE

Leuke onzin over een moordzuchtige auto (uiteraard zonder bestuurder) die onoverwinnelijk lijkt voor de plaatselijke sherrif die er zijn handen vol aan heeft.

Dit had een hele domme saaie film kunnen wezen maar de professionele aanpak van de cast en crew maken dit tot een hele leuke horror/thriller

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool! Ben wel fan van Duel.. dus dit klinkt ook goed
  woensdag 7 december 2005 @ 11:32:05 #216
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32886358
(#514) La terra trema: Episodio del mare (Luchino Visconti, 1948)
Eén van de allereerste Italiaanse neorealistische film is ook meteen één van de beste. De film is sterk in z'n eenvoud. De amateurs leveren uitstekend werk af, waardoor de film een ontroerende uitwerking heeft, mede ook veroorzaakt door de treffende wijze waarop Visconti alles in beeld brengt. Sober, maar met oog voor mooie shots wordt het sombere lot van een arme vissersfamilie uit de doeken gedaan. ****½

Two for the Money (D.J. Caruso, 2005)
Aardige film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Al Pacino doet z'n ding en dat is best goed, net als de rest van de cast het best goed doet. Het verhaal heeft echter niet veel meer te bieden dan een standaard "rise and fall" verhaal zoals we dat al veel vaker gezien hebben. Een aantal leuke momenten zorgen ervoor dat je je niet verveelt tijdens de film. ***
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 12:23:07 #217
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32887601
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:32 schreef Gorro het volgende:
(#514) La terra trema: Episodio del mare (Luchino Visconti, 1948)
Eén van de allereerste Italiaanse neorealistische film is ook meteen één van de beste. De film is sterk in z'n eenvoud. De amateurs leveren uitstekend werk af, waardoor de film een ontroerende uitwerking heeft, mede ook veroorzaakt door de treffende wijze waarop Visconti alles in beeld brengt. Sober, maar met oog voor mooie shots wordt het sombere lot van een arme vissersfamilie uit de doeken gedaan. ****½
Ik moest me er een beetje doorheen worstelen. Met name de eerste helft vond ik erg saai. Tegen het eind begon het wel een beetje op z'n plaats te vallen.
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 12:25:02 #218
4571 Sokolsky
pi_32887642
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:23 schreef laurenzo85 het volgende:
Umberto D. (De Sica, 1952)

[afbeelding]

Echt een prachtige film! Ik hou wel van het neo-realisme. De grote kracht vind ik de echtheid en de thema's van aledag. Umberto is een oude man, die zijn hele leven hard gewerkt heeft, maar uiteindelijk te weinig pensioen overhoud voor een verder leven. Hij slijt zijn dagen in een soort pension, waar de hospita hem echter liever zo snel mogelijk ziet vertrekken. Verder kan hij naar enig medeleven fluiten. Enkel zijn hondje en het kamermeisje weten hem te waarderen. Hij probeert wanhopig nog wat bietsen bij zijn oud-collega's, maar die weten hem keer op keer af te wimpelen. Een lege toekomst lonkt, dit paralell aan het dienstmeisje. Enkele treffende scènes passeren da de reveu, bijv. als hij uitiendelijk besluit te gaan bedelen, maar dit toch echt niet lukt. En ik heb normaal niet veel met honden, maar zo een onvoorwaardelijke liefde voor zo'n beestje weet mij toch echt te raken. Over het algemeen een film die bij mij weer de nodige emoties teweeg wist te brengen. Ik vond het net iets beter dan Ladri di biciclette. En dat dienstmeisje was ook een leukerd

Een welverdiende 9,5.

Echt een film die beklijft... hoe meer ik er over nadenk, hoe beter ik 'm vind worden.
Sheridana +1
pi_32888852
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:57 schreef cosmick het volgende:

Cool! Ben wel fan van Duel.. dus dit klinkt ook goed
Ik ook, maar deze film neigt meer naar het latere CHRISTINE van Carpenter

woensdag 7 december 2005 @ 13:36:18 #220
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32889497
An Unfinished Life
Gisteren in de sneak gezien. Een nieuwe film met Jennifer Lopez, Robert Redford en Morgan Freeman. De film vertelt over Jennifer Lopez haar karakter. Ze wordt geslagen door haar vriend en gaat er vandoor naar haar schoonvadermet haar dochter. Haar relatie met haar schoonvader is alleen niet al te best door de dood van haar man en dus zijn zoon. Robert Redford speelt die man en hij is een echte oude cowboy. Hij heeft een ranch maar door slecht onderhoud is het een flinke bende. Zijn knecht, Morgan Freeman, is kreupel omdat ie vorig jaar verscheurd is door een beer. We volgen uiteindelijk hoe de verschillende karakters onderling met elkaar omgaan en hoe het natuurlijk allemaal goed komt. Tussendoor komt er ook allemaal drama enzo.
De film heeft een rustig tempo waardoor de verschillende karakters goed opgebouwd worden. Dit rustige temp vond ik een pluspunt maar iedereen die met mij mee was vond dat juist een minpunt. Die wilden niet nadenken en dergelijke. Barbaren
Ik vond het juist een fijne film om naar te kijken. Het heeft wel veel weg van een standaard rtl4 filmpje. Dit had Million Dollar Baby ook mijn inziens, maar dat verhaal had actie waardoor het het grote publiek wat meer aansprak. Deze film deed me ook denken aan Legend Of The Falls die ik ook zeker kon waarderen. Je moet er dus van houden en ik doe dat dus een 7.

Child's Play 3
Het derde deel van de serie. Ik was in de veronderstelling dat ik deze al gezien had maar dat viel dus mee. Chucky is weer opnieuw gemaakt door de fabriek en gaat uiteraard weer achter Andy aan omdat hij nog steeds menselijk wil worden. Andy is onderhand al flink ouder geworden en is nu een tiener en hij zit op militairy school. Chucky stuurt zichzelf op naar de school om daar een beter idee te krijgen en vrienden met een jongetje te worden om zichzelf daarin over te plaatsen. Andy komt daarachter en gaat uiteraard achter Chucky aan maar niemand gelooft hem behalve zijn vriendinnetje.
Dit deel uit de serie is niet zo sterk als de vorige twee. Veel moorden die Chucky pleegt zijn niet zo geniepig en netjes als in de vorige twee delen en ook komt zijn karakter niet echt naar voren. Toch kon de film mij wel vermaken maar het was duidelijk waarom ze even zijn gestopt met de serie na deze. Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 7 december 2005 @ 14:01:02 #221
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32890187
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:13 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Ik ook, maar deze film neigt meer naar het latere CHRISTINE van Carpenter

Ah, die vind ik ook wel gezellig

Heb The Car net besteld
pi_32898697
MCCULLOUGH'S MOUNTAIN

BLOOD BEAST OF MONSTER MOUNTAIN/LEGEND OF BLOOD MOUNTAIN/DEMON HUNTER

Na de review te hebben gelezen op imdb:

quote:
This is, essentially, the same movie as "Legend Of Blood Mountain". A new producer bought the rights to this movie, added some new footage of the monster and some gore to please 1970s audiences, and re-released it 10 years after the fact.

It's a real shame that, because of this movie's history, it is almost impossible to find it in it's original form. "Demon Hunter" is a badly spliced mess, and this has added footage and a new monster.

Okay, "Legend Of Blood Mountain" is never going to rank on anyone's list of best movie, but still, it would be nice if the original were available more widely.

Denk ik dat ik deze versie heb gezien

Hoogst merkwaardig filmpje dit en dat blijkt natuurlijk wel als er zoveel mee geklooid is. De eerste helft is een mockumentary over het bestaan van de verschrikkelijke sneeuwman en daarna zitten we plotseling in een avonturenfilm. Zal wel, maar ik vond het allemaal wel geestig.

pi_32903712
SHOJO NO HARAWATA

GUTS OF A VIRGIN/ENTRAILS OF A VIRGIN

Spleetogen gaan een vies filmpje maken en dan komt er een demoon met een grote lul die alle vrouwen behaagt en verkr8

Waardeloos

pi_32905772
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:23 schreef laurenzo85 het volgende:
[
7,5

Der Himmel über Berlin (Wenders, 1987)

[afbeelding]

Ja, en ook deze vond ik erg goed met mooie beelden van Berlijn. Het feit dat de simpele dingen des levens je ook echt mens maken, sta je over het algemeen nooit echt bij stil. Wat lijkt het me erg om gevoelloos te zijn, denk ik dan. Zo denken enkele engelen er blijkbaar ook over. Het gevoelloze wordt mooi weer gegeven door het zwart-wit en het is ontroerend om te zien hoe ze de ongelukkige mens bij proberen te staan, terwijl ze zelf niet weten hoe en wat. Gewoon een erg fijne film. Hoewel wat poetisch, toch erg toegankelijk en aangrijpend. Verder wil ik nog kwijt dat ik wel voor deze film had gestemd ten koste van M
Verder ben ik wat moe, dus ik raffel het wat af.

Wel een 8,5.

Wat heb ik een goede/mooie films gezien de laatste tijd
Nick Cave had toch iets met deze flm te maken?

Dit topic wordt door KinkyQueen gedomineerd
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 23:20:09 #226
4571 Sokolsky
pi_32905873
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:17 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Nick Cave had toch iets met deze flm te maken?
Ja, er zit een live optreden van 'm in.
Sheridana +1
pi_32905980
NUTBAG

Een heel wat betere film dan z'n follow up MURDER-SET-PIECES, stukken minder bruut heel wat amateuristischer wat het kijken voor mij veraangenaamt. Absoluut geen goede film maar Nick Palumbo weet meer te overtuigen dan met MSP

pi_32912466
Sin City

Heel aparte film. Het gebruik van zwart-wit met soms wat kleur is heel bijzonder. Verder vond ik het akteerwerk van Elijah Woods goed, van Jessica Alba wat minder en van Benicio del Toro super. De verhalen zijn goed doordacht, niet te ingewikkeld, en het filmwerk zelf is "vanzelfsprekend" meer tekenfilm-stijl dan "hollywood".

Een film om te kijken, mijn cijfer is een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2005 13:10:20 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 12:18:22 #229
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32915149
Garden State (2004)
Heerlijke film met een erg mellow sfeertje over opgroeien, volwassen worden en jezelf vinden. Dat ik precies tot de generatie waarvoor deze film bedoeld is behoor, zorgt ervoor dat ik me toch wel erg herken in Largeman.

En was dat nog niet voldoende, dan is Natalie Portman natuurlijk altijd nog
cijfer: 8.5

Harold & Kumar Go to White Castle (2004)

Van alle tiener-stoner-komedies, die de afgelopen jaren zijn verschenen is dit verre weg de allergrappigste en ook de allerbeste. Door de hoofdrollen te geven aan twee "buitenlandse" acteurs, die normaal in dit soort films alleen in een grappig bijrolletje optreden, zorgt ervoor dat de karakters juist veel realistischer en sympathieker overkomen. Voor het eerst had ik echt het idee naar twee mensen te kijken die zo mijn vrienden zouden kunnen zijn en niet naar Aston Kutcher en Aston Kutcher-wannabe's.
cijfer: 8

Napoleon Dynamite (2004)
Op een heel andere soort manier grappig dan bovengenoemde film. Waarbij ik bij die film echt constant keihard hard op liep te lachen. Is Napoleon Dynamite grappig door de absurde karakters, zodat ik constant met een glimlach op mijn gezicht zat. Napoleon is gewoon echt de ultieme dork. En dan niet zo'n cliché matige Hollywood dork, die eigenlijk veel beter, slimmer en gaver is dan de dan hij zelf denktl, maar te verlegen is om dat te showen en waarvan je hoopt dat die eindelijk toch het populaire meisje krijgt (wat hij natuurlijk doet.) Nee Napoleon Dynamite is echt een realistische dork die denkt dat hij alles juist helemaal weet en de rest er niks van begrijpt. Zo is hij niet bang voor pesterikken, omdat hij geheime ninja-skills van de overheid kent. Gosh.
Alles wordt ook nog eens afgemaakt met de perfecte eighties soundtrack eronder.
De film bevat verder natuurlijk de allerbeste dansscené ooit. Daar kan geen John Travolta of Patrick Swayze tegen op.

cijfer: 9
Tip: blijven zitten tot de credits zijn afgelopen voor Napoleons laatste stunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-12-2005 13:46:33 ]
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 12:23:32 #230
4571 Sokolsky
pi_32915277
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De film bevat verder natuurlijk de allerbeste dansscené ooit. Daar kan geen John Travolta of Patrick Swayze tegen op.
Anna Karina ook niet?
Sheridana +1
  donderdag 8 december 2005 @ 12:46:19 #231
136542 AeonFlux
Jordan Two Delta
pi_32915733
First post!

Gisteren Serenity gezien...

Vond h'm zeer kewl! Aanrader: zeker als je Firefly gevolgd hebt

[ Bericht 8% gewijzigd door AeonFlux op 09-12-2005 08:47:36 ]
Munich - 26 januari 2006
Aeon Flux - 23 februari 2006
V for Vendetta - 30 maart 2006
The Da Vinci Code - 18 mei 2006
  donderdag 8 december 2005 @ 12:48:28 #232
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32915779
Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005)
Weer zo'n leuke indiefilm uit Amerika dit keer van de debuterende Miranda July. De film zit vol met leuke semi-diepzinnige quotes, die tot nadenken stemmen. Daarnaast zitten er ook een aantal hilarische scenes in, maar bovenal leuke en interessante personages. Vooral het internetgesprek met de jongste is fantastisch. Back and forth. Forever. ****
  donderdag 8 december 2005 @ 13:48:09 #233
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32917256
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:23 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Anna Karina ook niet?
Wie
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 13:56:01 #234
4571 Sokolsky
pi_32917484
Van Godard. Uit Bande à part.
Sheridana +1
  donderdag 8 december 2005 @ 14:09:02 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32917824
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:56 schreef Sokolsky het volgende:
Van Godard. Uit Bande à part.
Wie Wat
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 14:11:30 #236
4571 Sokolsky
pi_32917883
Vrouw van Jean-Luc Godard. Fantastische actrice. Heeft een hele leuke dansscène in Bande à part.
Sheridana +1
pi_32921077
Casino

schitterende film, mooi acteerwerk en leuk boeiend verhaal. Sharon stone is in die film teminste nog een lekker wijf, jammer dat ze nu al in de 40 is

score: 7,5
Nothing to see here, carry on
  donderdag 8 december 2005 @ 18:45:04 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32924432
After the Sunset
Aanrader voor de fans van de borsten van Salma Hayek.

Ik vond 'm ze schitterend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32926383
War of the Worlds (2005)

Viel tegen. Vooral dat kleine meiske was irritant. Het origineel is (vanzelfsprekend) veel beter. een 5.
pi_32926948
HOBGOBLINS

2e X

Pfoah! Wat een vreselijk beroerd stuk vreten is dit toch, ik kon me niet voorstellen dat ik m zo beroerd vond, maar ik vind hem zelfs nog beroerder.

Een aantal muppets vallen mensen aan (denk GREMLINS maar dan niet leuk)

Bert en Ernie komen overtuigender over

pi_32929154
CORNMAN: AMERICAN VEGETABLE HERO

Een superheld die maiskr88 heeft is natuurlijk onoverwinnelijk. Da's duidelijk, de man kan met mais communiceren alsof het niets is maar toch zijn er mensen die het mais willen overnemen, maar daar kan natuurlijk maar één iemand (met behulp van Butterboy) een stokje voor steken...

Cornman!

donderdag 8 december 2005 @ 21:55:57 #242
40664 Durbin
Who knows..
pi_32929586
quote:
Hoe vond je 'm ?
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32931056
Flightplan

En toen gingen we met het vliegtuig, toch mammie? Ja he? En het was een heel grote vliegtuig. En er raakten allemaal kindertjes verdwaald. Toch mammie? En toen ging die ene mevrouw in de ruimtes gaan, waar normale mensen niet mogen komen. En toen kwam de piloot ook nog even kijken, ja he? En die piloot die was eigenlijk dood in die andere film en in de twee vervolgen zat hij toen wel weer in. Iets met ringen enzo, toch mammie? En en en owja, er was ook een gekke meneer die de hele tijd met zijn oogen zat te knijpen, ik denk dat hij een bril nodig heeft mammie. En er was een vliegtuig. En als ik later groot ben wil ik ook een vliegtuig worden mammie.
pi_32932003
Team America: World Police

Ik ben slecht in het beschrijven van films, maar deze was in 1 woord hilarisch Alle situaties in de wereld op de hak genomen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 8 december 2005 @ 23:35:43 #246
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32932491
Bride Of Chucky
Na Child's Play 3 waren er een paar jaar geen films van Chucky maar in 98 kwam deze film uit. Gelukkig niet weer hetzelfde verhaal dat ie achter Andy aangaat. Nee, deze keer wordt er gemikt en humor, actie en absurdisme. Hij krijgt er een vrouw bij. De film heeft lekker wat gore maar is nergens echt eng te noemen. Vermaak is het wel zeker. Leuke moorden, Jennifer Tilly en dan nog twee tieners die er niets van snappen dat iedereen bij hun in de buurt dood gaat.
Er wordt een echt een ander pad ingeslagen. Er worden een aantal consessies gedaan t.o.v. de vorige film maar echt erg is het niet. Ik heb me vermaakt dus een 7.

Seed Of Chucky
En toen was er vorig jaar een Chucky film uitgekomen. Aan het einde van Bride of Chucky krijgt Tiffany nog een kind. Dit kind vind Chucky en Tiffany en zoekt ze op en brengt ze per ongeluk tot leven. Ze gaan proberen weer lichamen te krijgen en dan nog wel Jennifer Tilly die een parodie op haarzelf speelt en Redman. Tussendoor wordt Jennifer nog even kunstmatig bevricht met zaad van Chucky zodat de kleine daarin kan. Deze film gaat door in dezelfde manier als de vorige maar moet het nu helemaal niet meer van de spanning hebben. Alles draait om humor en referenties naar andere films en personen. Chucky wordt bijna een bijrol maar aan het einde laat hij weten het eigenlijk wel cool te vinden om juist een oldschool killer te blijven. De film is leuk maar zeker niet zo gaaf als de vorige. Daarom een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_32932950
CRACK IN THE WORLD

Rampenfilm die best redelijk is.

Een stel onderzoekers zijn opzoek naar magma, ontdekken dat en komen er bijkans 8ter dat er een aantal scheurtjes in de aardkloot zitten door de vele atoomproeven. Wat magma ophalen zou dus wel eens gevaarlijk kunnen zijn, aangezien die scheurtjes tot een grote gapende wond kunnen uitgroeien, maar tests bewijzen dat er niets mis kan gaan...
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:43:17 #248
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32940696
The Dukes of Hazzard (Jay Chandrasekhar, 2005)
Niet meer dan een uitgerekte aflevering van de tv-serie. Maar heel sporadisch is de film grappig, het grootste gedeelte is te flauw voor woorden. De auto-achtervolgingen zijn nog best vermakelijk, maar niet wat we niet al veel vaker gezien hebben. *½
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:50:36 #249
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32943680
Gisteren:

King Kong (1933)
Voor het eerst gezien en ik vond `m geweldig.Acteerwerk is goed, de muziek is erg sterk. Maar het beste zijn waarschijnlijk wel de special effects, die voor die tijd baanbrekend waren en er nu nog steeds best goed uit zien. Het verhaal is goed en er zitten een paar echt grove stukken in!
Het einde is wel zielig, maar wel mooi. Ben benieuwd naar wat Peter Jackson er van heeft gemaakt

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

In de sneak:
The Great Raid
Een film over een kant van de Tweede Wereldoorlog die we nog niet vaak hebben belicht zien worden. Namelijk de inname van de Filipijnen door de Japanners. De Amerikaanse regering besluit dat de prioriteiten liggen bij t omverwerpen van Hitler`s regime en laat de soldaten in de Pacific "stikken". Ze worden gevangen genomen door de Japanse bezetter en 3 jaar lang in gevangen kampen opgesloten. Dan besluiten de overige in de Filipijnen gestationeerde soldaten een reddingsmissie op touw te zetten...
Het verhaal is erg sterk. Wat het zo goed maakt is dat we dit deel van de oorlog nog niet vaak in films hebben gezien en dus vernieuwend is. Vooral in het begin zitten er nogal wat gore beelden in die niets aan de verbeelding over laten. Het acteerwerk van de complete cast is erg sterk, de actie wordt professioneel in beeld gebracht. Toch zijn sommige delen van het verhaal langzaam en kabbelt het te traag door, wat een beetje jammer.
Desondanks weet de film toch voor de complete 2 uur te boeien.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:05:22 #250
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32950171
The Island (2005)
Ik vind het een prestatie op zich om met zo'n cast, zo'n budget, zulke sfx en zulke uitgangspunten voor een goede film zo'n matige film af te leveren.
Maar wat maakt het ook uit, want het enige dat telt bij deze film is:
Scarlett Johansson =
Scarlett Johansson in een strak wit pakje =

cijfer: 6

Saving Face (2004)
Twee Chinese jonge dames worden verliefd op elkaar. Alleen is lesbisch zijn nog niet geaccepteerd door de rest van de conservatieve Chinese gemeenschap. En om het allemaal nog erger te maken raakt moeder ook nog eens zwanger voor ze hertrouwd is, wat natuurlijk ook niet kan, en komt mamma bij haar dochter (de lesbie) wonen. Dus....

Regisseur Alice Wu heeft haar debutfilm op eigen ervaringen gebaseerd. En dat is goed te merken. Het is duidelijk te merken aan de film, dat er iemand met verstand van zaken over spreekt. De film weet het onderwerp op een volwassen manier te benaderen. Terwijl de film in het geheel heel lekker luchtig blijft en meer aanvoelt als een romcom dan een drama. En dus nergens over dramatisch, loodzwaar of politiek correct moraliserend wordt.
cijfer: 8

Sky High (2005)
Als er superhelden zouden zijn, hoe zou het dan zijn om de zoon van twee superhelden te zijn. Dat is de vraag die centraal staat in deze film.
Als je wil weten hoe de film is, denk: Disney-tienerfilm meets Harry Potter. (Alleen dan met superhelden i.p.v tovernaars.)

En dit is de gymleraar op Sky High.
cijfer: 6.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')