Vind je het erg als ik je niet geloof? Die dingen hebben de aerodynamica van een vrachtwagen. Koppel dat aan een groot frontaal oppervlakte en je hebt zeker 1000pk nodig om die snelheid te bereiken. Knappe jongen die dat uit een V8 haalt, met of zonder supercharger. Bovendien is er NO WAY dat zoiets bij 350kmu op de weg blijft, NO WAY. In 1957 wisten ze nul komma niks van downforce, ze wisten niet eens dat een auto voor zo'n snelheid zo laag moet zijn dat ie bijna tegen de weg aan plakt. Aangezien dat ding zeker 30cm boven de straat hangt vlieg je bij 200 al de lucht in. En de standaard bak verhoudingen van die dingen zijn allemaal gericht op lage snelheden, quarter miles en wat al niet. Dus tenzij er een totaal ander dif en bak in ligt haalt ie de 200 al niet eens.quote:Op maandag 28 november 2005 01:24 schreef Mauro het volgende:
auto: 350+, chevy '57 (volledig getuned), duitsland.
SSC ultimate aero @ 1046pk Knap genoeg?quote:... 1000pk ... Knappe jongen die dat uit een V8 haalt, met of zonder supercharger. ...
Het kan inderdaad wel hoor, ik zeg niet dat het onmogelijk isquote:Op woensdag 30 november 2005 02:32 schreef ninja-mod het volgende:
offtopic:
[..]
SSC ultimate aero @ 1046pk Knap genoeg?![]()
( sorry , moest even...)
als er ergens volledig getuned staat geloof ik het sowieso al niet meer...quote:Op woensdag 30 november 2005 02:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik je niet geloof? Die dingen hebben de aerodynamica van een vrachtwagen. Koppel dat aan een groot frontaal oppervlakte en je hebt zeker 1000pk nodig om die snelheid te bereiken. Knappe jongen die dat uit een V8 haalt, met of zonder supercharger. Bovendien is er NO WAY dat zoiets bij 350kmu op de weg blijft, NO WAY. In 1957 wisten ze nul komma niks van downforce, ze wisten niet eens dat een auto voor zo'n snelheid zo laag moet zijn dat ie bijna tegen de weg aan plakt. Aangezien dat ding zeker 30cm boven de straat hangt vlieg je bij 200 al de lucht in. En de standaard bak verhoudingen van die dingen zijn allemaal gericht op lage snelheden, quarter miles en wat al niet. Dus tenzij er een totaal ander dif en bak in ligt haalt ie de 200 al niet eens.
Is dat navigatiesysteem nou zo pauper dat de aanwijzingen niet in het Nederlands zijn?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef Spiller het volgende:
273 op de teller in een BMW M3 Cabrio in op de Autobahn.
Hier een filmpje van dezelfde dag waar die 250 gaat. Op de top geen film van.
volledig getuned bestaat nietquote:Op woensdag 30 november 2005 12:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
als er ergens volledig getuned staat geloof ik het sowieso al niet meer...
Denk juist dat veel mensen op de teller de max. opgegeven snelheid sneller zullen overtreffen in verband met de enorme tellerafwijkingen.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:57 schreef R-Powa het volgende:
Ik vind het altijd weer fascinerend om te lezen hoe bijna iedereen de door de fabrikant opgegeven topsnelheid ruimschoots overtreft.
Neeeee, zou het!!!!quote:Op woensdag 30 november 2005 17:02 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Denk juist dat veel mensen op de teller de max. opgegeven snelheid sneller zullen overtreffen in verband met de enorme tellerafwijkingen.
Wil je dat nooit meer doen? Je aanwezigheid op het forum is daar veel te leuk voorquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:10 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, gisteren toevallig nog 170 gereden. ( Op de teller was het 172, gps was het 170)
Dat is toch wel het hardste tot nu toe wat ik zelf heb gereden.
In een Honda CRX overigens!
quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wil je dat nooit meer doen? Je aanwezigheid op het forum is daar veel te leuk voor
Dan is er toch ergens iets niet goed met je R want deze moeten toch zonder problemen de 260 op de teller halen. Zonder aanpassingen. Met wat kleine aanpassingen kom je daar zelfs boven. Kom je ook ooit op www.volvo850forum.com?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:57 schreef R-Powa het volgende:
Mijn 850R zou 250 moeten halen, ben nog niet verder gekomen dan 245 op de teller (dus misschien maar 230 "echt" of zo), omdat ik geen zin heb om vijftien minuten te trappen om de laatste drie kilometertjes er uit te krijgen.
dat rij ik ongeveer elke dag johquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:10 schreef ijsmeis het volgende:
Oh, gisteren toevallig nog 170 gereden. ( Op de teller was het 172, gps was het 170)
Dat is toch wel het hardste tot nu toe wat ik zelf heb gereden.
In een Honda CRX overigens!
Uiteraard kom ik vaak op dat forum. Ook daar zijn mensen zat te vinden die de meter niet even uit rijden hoor. Ik zeg ook niet dat 'ie het niet haalt, ik rij hier vaak even 's-nachts een stukkie naar Leiden heen en weer, even blazen. Op dát stukkie kom ik "maar" tot de 235. Als je geduld hebt zal de 250+ wellicht ook wel lukken maar heb daar niet het geduld voor. Als 'ie binnenkort een keertje wordt gechipt gaat 260+ echt niet zomaar lukken hoor, daar zijn meer aanpassingen voor nodig. De beloofde 60pk extra is ook niet eens zo zeker hoor, dat gaat eigenlijk alleen met een dikkere downpipe en die is niet gratis... Autootje is verder snel zat hoor, je moet best een leuke auto hebben om dat sprintje naar Leiden te winnen, van 0-200 gaat redelijk rap (eerste meters niet, voorwielaandrijving SUCKSSSSSSquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:56 schreef SvenThaMan het volgende:
Dan is er toch ergens iets niet goed met je R want deze moeten toch zonder problemen de 260 op de teller halen. Zonder aanpassingen. Met wat kleine aanpassingen kom je daar zelfs boven. Kom je ook ooit op www.volvo850forum.com?
Kan wel kloppen....ik heb met mijn Yaris 1.3 ook al een keertje 191 gereden (volgens de teller danquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:38 schreef Blik het volgende:
[..]
ik meen een Yaris 1.3, was op de snelweg naar Parijs toe en we gingen een heuveltje af
ik zie op de site van Toyota dat die officieel een topsnelheid heeft van 175 km/h, kan je zoiezo vermelden dat dat niet klopt, heb al een paar keer de 180 gehaald met dat ding op een normale snelheid
specs?quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:21 schreef Estolan het volgende:
388km/h gps snelheid in een Supra MK4 in Griekenland. T88 + AEM Powah
En ik heb mijn rijbewijs pas anderhalve maand, dus nog anderhalve maand te gaanquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat rij ik ongeveer elke dag joh
haha nee tegenwoordig niet meer... toen ik me cupra net had tikte ik elke dag wel ff de 200 aan... maar na 3 maanden gaat de lol er wel vanaf en ga je normaal rijden
Njoy... but watch 4 the copsquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En ik heb mijn rijbewijs pas anderhalve maand, dus nog anderhalve maand te gaan!
Die hebben me helaas al te pakken gehadquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Njoy... but watch 4 the cops
ik zeg niet snel dat iemand uit zn nek lult... maar met 285 km/h ga je 80 meter per seconde..........quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:29 schreef Ballebek het volgende:
285 GPS KM/u en tegelijk iemand naast mij met zijn broek vol...
Stond opeens een file
quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:37 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Die hebben me helaas al te pakken gehad!
En je gelooft het zelfquote:Op vrijdag 2 december 2005 19:21 schreef Estolan het volgende:
388km/h gps snelheid in een Supra MK4 in Griekenland. T88 + AEM Powah
Ik heb ook een beetje moeite om dit te gelovenquote:
Ging ook maar net goed en het was in oud oost duitsland.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zeg niet snel dat iemand uit zn nek lult... maar met 285 km/h ga je 80 meter per seconde..........
dus laten we zeggen dat je na 2 seconde de file ziet en dan nog een sec reactietijd dat is dus al 240 meter voor dat je gaat remmen... + met het feit dat je van 285km/h niet in 1 x stil staat. het zal wel hard gegaan zijn maar 285?
Lijkt me best eng, niet meer op je teller durven te kijken terwijl je zo hard rijd. Maar goed, kwestie van wenning.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:28 schreef Kreator het volgende:
In de auto op de teller precies 260 in een ouwe Renault Alpine A610
[afbeelding]
Op de motor ongeveer dezelfde snelheid (durfde niet meer te kijken boven de 240..)
Dat was een Honda Fireblade (2004)
In m'n eigen ouwe brakke golfje gti 230 op de teller. (dat zal 160 echte km's zijn ofzo.)
Ik heb zelf geen brommert en dit was de liefde-van-z'n-leven-honda van een goeie vriend. Ik rij zelf niet al te vaak en er stond een stevige wind. Maar hij vond dat ik een keer voluit moest gaan en daar was ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:40 schreef t0y het volgende:
[..]
Lijkt me best eng, niet meer op je teller durven te kijken terwijl je zo hard rijd. Maar goed, kwestie van wenning.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |