Sorry; vannuit klei kun je bakstenen verklaren.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Als ik bla bla zou schrijven zou er allang een slotje op gaan
[..]
Met klei kun je geen bakstenen verklaren, want mensen maken bakstenen met klei en klei wordt uit zichzelf geen baksteen en zo wordt een atoom uit zichzelf geen DNA-molecuul, dus jij mist helemaal MIJN punt.
In mijn beleving is logica iets met denkstapjes. Van a naar b naar c etc. Volgens mij deponeer jij een punt (#1 wij gaan ruimtescheepjes bouwen) dat je later gebruikt om een ander punt te onderbouwen (#4 omdat wij ruimtescheepjes gaan bouwen). En dit als verklaring waarom wij ruimtescheepjes gaan bouwen.quote:[..]
Omdat onderzeebootjes niet kunnen vliegen en bloemetjes evenmin
Logica in het kort:
1 - In de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere ruimtevaartcultuur.
2 - De microkosmos is een hogere wereld qua structuur en hogere natuurwetten.
3 - Wat is echter een hogere wereld?
4 - Antwoord: een ruimtevaartcultuur omdat wij in de toekomst ook het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld en dan komt het heelal als een logisch evolutionair systeem inelkaar te zitten.
Dwz wat wij in de toekomst gaan doen: een ruimtevaartcultuur bouwen, bestaat al in de microkosmos. Dus onze toekomst bestaat al in de microkosmos.We komen dus niet voort uit een lagere wereld, maar uit een hogere wereld, zoals de kinderen uit hun ouders, die hun eigen toekomst zijn.
5 - Heel moeilijk te begrijpen, want je moet het hele tijdsgebeuren als het ware op zijn kop zetten, namelijk dat onze eigen toekomst al bestaat in de microkosmos, daar zijn ze al verder geëvolueerd dan wij.
Volgens rudeonline volgens mij wel; maar daar zet ik geen geld op.quote:[..]de tijd gaat echt niet stil staan.
Ik doe geen Einstein en volgens mij maakt dat het juist makkelijkerder om jou te begrijpen. In plaats van iedereen voor onwetend uit te maken; misschien moet je wat aan jouw schrijfstijl veranderen want wij onwetenden zijn wel met heel veel. Beetje jammer als je jouw theorie aan de man wilt brengen.quote:bla bla over dat ik het niet begrijp.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:42 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind het ook erg interessant harrie
Mijn atoomtheorie is dan blijkbaar die van de derde soort : de enige die ook echt werkt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:35 schreef Quarks het volgende:
[..]
Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit niets. Men spreekt dan van een perpetuum mobile van de eerste soort. Een perpetuum mobile van de tweede soort is een apparaat dat niets anders doet dan warmte omzetten in mechanische arbeid. De thermodynamica heeft al meer dan een eeuw geleden de onmogelijkheid van een perpetuum mobile van de eerste soort vastgelegd in de eerste hoofdwet en van de tweede soort in de tweede hoofdwet. Niettemin worden elk jaar nog octrooiaanvragen gedaan voor dergelijke apparaten. Er zijn twee mogelijkheden: of ze werken niet, of er is toch een verborgen energiebron aanwezig. Octrooien worden echter niet verleend op een perpetuum mobile.
En het principe is dat het eenvoudige dus niet de basis is van het complexe, maar andersom.Want je voegt er nu zelf al weer iets aan toe.En er komt ook nog eens de psychologie bij, waarom de speler die bal zo stoot en zijn lichamelijke conditie, enz enz enzquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:17 schreef vinzster het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Echter dit zou ook door een simpele regel vervangen kunnen worden. Zoals de bal wordt gestoot onder hoek zoveel met een kracht van zoveel newton/centimeter2. Zeer duidelijk en simpel. Het gaat om het principe.
[..]
Overal in het oneindige heelal zullen wezens dat gaan doen, net als wij, dus niet vanuit een centraal punt, dus kan het wel.quote:En ik zeg dat het oneindig lang duurt om oneindig veel materie om te bouwen. Er is namelijk dan altijd meer materie om te zetten. En oneindig is niet gelijk aan 101000000 dus zal er altijd meer materie moeten om worden gezet en is deze macrokosmos nooit volledig om gezet in een macro macro kosmos.
[..]
de redenatie waarom het hier nul is, is heel gemakkelijk, want als het oneindige heelal geheel en al in ruimteschepen is omgezet, dus alle materie, dan is er niks meer over. En omdat de oneindigheidsberekeningen meer antwoorden kunnen hebben is de ad hoc oplossing juist heel mooi als completering, zoals ook de rechtsspraak bv afdaalt naar het bijzondere geval en niet alleen maar abstract algemeen is en dat is pas de complete ware Geest van de wetenschapquote:Ik begrijp heel goed dat oneindig min oneindig oneindig veel antwoorden heeft. Maar je geeft geen redenatie waarom het nul moet zijn. Ook al is het voor jou logisch. Het is net zo logisch dat oneindig min oneindig 3 is.
Namelijk als eerste neem je de set van alle natuurlijke getallen en daar trek je vanaf alle natuurlijke getallen groter dan vier. Allebei zijn ze oneindig en je trekt ze van elkaar af en dan is het antwoord drie.
Wanneer jij ad hoc prima vindt geef je dus eigenlijk toe dat je theorie dus eigenlijk helmaal niet zo mooi is. Je moet je zelf dan afvragen wat is beter: occams razzor gebruiken of toch doorgaan met een zeer speculatieve ad hoc stelling die er blijkbaar alleen is om jou theorie te valideren.
[..]
Ik trek mijn atoomtheorie niet in twijfel, maar stel die vraag aan jou, want jij denkt dat het niet kanquote:Waarom zou die oneindige reeks kamers inderdaad niet vol kunnen zitten? Trek je hier nu je eigen theorie in twijfel want zonder die stelling kan jou theorie niet kloppen.
Nou gefeliciteerd, hoor en ik laat je dan maar in die waan.quote:
Ik redeneer er zeer zeker maar wat op los![]()
. Ik ben echter volgens mij de enige van ons twee die redeneert.
Ga jij dan Hegel maar eens lezen, dan kan je ook wat leren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:20 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat zal hem misschien leren hoe moeilijk dit allemaal is.
Ja, twee zelfs, gek dat het dan in allebei toevallig verkeerd staatquote:Op woensdag 30 november 2005 00:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan heb jij een heel, heel vreemd natuurkundeboek.
Knap, hoor, dat je dat allemaal weer, maar het gaat hier over mijn atoomtheorie en niet om allerlei natuurwetenschappelijke rariteiten.quote:Neuh, inhoudelijk reageren doe ik niet, dat wimpel je toch af. Ik kan hier een heel betoog houden over commutators, standaarddeviaties, Fourieranalyse en het onzekerheidsprincipe, maar dat neem je toch niet aan; het pas immers niet in jouw idee.
Juist daarom weet ik het zo goed : je durft je niet op glad ijs te begeven.quote:Ik heb je site gelezen ja.
[..]
Hoe weet je dat nou? Ik heb geen enkele uitspraak daarover gedaan. Kansloos hoor.
Niet jou, hoor, maar de wetenschap, want jij bent maar een klein meelopertje.quote:Op woensdag 30 november 2005 02:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Beschuldig je me nou van leugens en bedrog?Dat mag je dan wel es heel snel terug gaan nemen.
Ik heb: Phänomenologie des Geistes gelezen, je ziet er zeker invloeden van Kant, Spinoza en Rousseau in terug.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:06 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ga jij dan Hegel maar eens lezen, dan kan je ook wat leren.
De valwet van Newton staat al in mijn eerste natuurkundeboekje.
Respectvol reageren is teveel gevraagd?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:13 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Niet jou, hoor, maar de wetenschap, want jij bent maar een klein meelopertje.
Ja, zeker, om te beginnen dat de microkosmos een hogere wereld is en dat wij nu al met de ruimtevaart bezig zijn, maar de rest is helaas allemaal logica en dat valt natuurlijk niet mee om dat te begrijpen.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kan dit ook empirisch worden vastgesteld?
lo·gi·ca (de ~ (v.))quote:Op woensdag 30 november 2005 23:16 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ja, zeker, om te beginnen dat de microkosmos een hogere wereld is en dat wij nu al met de ruimtevaart bezig zijn, maar de rest is helaas allemaal logica en dat valt natuurlijk niet mee om dat te begrijpen.
Ik begrijp hier niet veel van.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Het spijt me dat ik het gebod om je mond te houden als je niets aardigs te zeggen hebt achter mij moet laten, maar ik word hier echt intens verdrietig van.
Als je de computerscripts niet vertouwd kan je het zelf met pen en papier (en veel geduld) uitproberen. Dus wat jij hier praat is dikke onzin..quote:Op woensdag 30 november 2005 23:13 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Niet jou, hoor, maar de wetenschap, want jij bent maar een klein meelopertje.
Allemaal dezelfde kleren en overal dezelfde auto's, tv's, computers, noem maar op.quote:
oneindig veelquote:Op woensdag 30 november 2005 23:55 schreef thabit het volgende:
Hoeveel ruimteschepen zitten er in een waterstofatoom?
Ik dacht 1quote:
Volgens harrie is elk elementair deeltje er 1. En elke daarvan is weer uit een zooi kleinere ruimtescheepjes opgebouwd enz. enz....quote:
O ja, dat is waar ook.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens harrie is elk elementair deeltje er 1. En elke daarvan is weer uit een zooi kleinere ruimtescheepjes opgebouwd enz. enz....
Je hoeft het niet nog eens te herhalen, ik vroeg je of je op een normale manier op vragen in wilde gaan. Concreet dus, en niet uitweiden over zaken die niets met de vragen te maken hebben. Niet om vragen heen draaien of er geen antwoord op geven; zeg dan gewoon dat je het niet weet.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:28 schreef harriechristus het volgende:
Ik moet wel jullie beledigingen slikken, maar mag niks terugzeggen, dat heb ik al meer vernomen en dan wordt ook nog eens gedreigd met sluiten.
Enfin, ik wel best mijn theorie hier best nog eens herhalen, hoor !!
Misschien kun je leren van de jezus wiens opvolger je meent te zijn:quote:Op woensdag 30 november 2005 21:28 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ik moet wel jullie beledigingen slikken, maar mag niks terugzeggen
quote:De wet van Mozes zegt: ‘Wie iemand een oog uitsteekt, moet daarvoor boeten met zijn eigen oog. Wie iemand een tand uit de mond slaat, moet daarvoor boeten met een tand uit zijn eigen mond.’ Maar Ik zeg u: Vergeld geen kwaad met kwaad. Als iemand u een klap op de ene wang geeft, keer hem dan ook uw andere wang toe.
Gelukkig is er Scientology.quote:Op zondag 27 november 2005 07:09 schreef harriechristus het volgende:
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen
Dat is inderdaad heel gek. Je weet wel heel mooi je eigen schijnwereldje zo op te houden, Harrie. Dat je openstaat voor kritiek, dat vind ik dan maar lachwekkend. Want het staat zo toch echt niet in je natuurkundeboeken. Kennis hebben betekent niet " iets snel kunnen opzoeken als het nodig is"; je moet het begrijpen.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:11 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ja, twee zelfs, gek dat het dan in allebei toevallig verkeerd staat
[..]
Jij had het over het onzekerheidsprincipe, en ik stel dat die opvatting de plank compleet misslaat.quote:Knap, hoor, dat je dat allemaal weer, maar het gaat hier over mijn atoomtheorie en niet om allerlei natuurwetenschappelijke rariteiten.
[..]
Je gebruikt dezelfde drogredenatie als Rudeonline. Ik durf me prima op glad ijs te begeven, ik wil er alleen een hele goede reden voor hebben. Die geef je hier niet. Maar ik kan je serieus vertellen dat ik toch je site naar mijn idee aardig heb doorgelezen. Dus ik kan denk ik wel stellen dat ik je ideeen wel aardig begrijp. Ik kan me er alleen totaal niet in vinden. Kan toch ? Verder vind ik het sneu dat je jezelf zo op een voetstuk zet. Dat moet ik Rudeonline toegeven; die blijft 9 van de 10 keer bescheiden.quote:Juist daarom weet ik het zo goed : je durft je niet op glad ijs te begeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |