abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2005 @ 22:34:48 #276
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_32711858
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:22 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Als ik bla bla zou schrijven zou er allang een slotje op gaan
[..]
Met klei kun je geen bakstenen verklaren, want mensen maken bakstenen met klei en klei wordt uit zichzelf geen baksteen en zo wordt een atoom uit zichzelf geen DNA-molecuul, dus jij mist helemaal MIJN punt.
Sorry; vannuit klei kun je bakstenen verklaren.
quote:
[..]
Omdat onderzeebootjes niet kunnen vliegen en bloemetjes evenmin
Logica in het kort:
1 - In de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere ruimtevaartcultuur.
2 - De microkosmos is een hogere wereld qua structuur en hogere natuurwetten.
3 - Wat is echter een hogere wereld?
4 - Antwoord: een ruimtevaartcultuur omdat wij in de toekomst ook het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld en dan komt het heelal als een logisch evolutionair systeem inelkaar te zitten.
Dwz wat wij in de toekomst gaan doen: een ruimtevaartcultuur bouwen, bestaat al in de microkosmos. Dus onze toekomst bestaat al in de microkosmos.We komen dus niet voort uit een lagere wereld, maar uit een hogere wereld, zoals de kinderen uit hun ouders, die hun eigen toekomst zijn.
5 - Heel moeilijk te begrijpen, want je moet het hele tijdsgebeuren als het ware op zijn kop zetten, namelijk dat onze eigen toekomst al bestaat in de microkosmos, daar zijn ze al verder geëvolueerd dan wij.
In mijn beleving is logica iets met denkstapjes. Van a naar b naar c etc. Volgens mij deponeer jij een punt (#1 wij gaan ruimtescheepjes bouwen) dat je later gebruikt om een ander punt te onderbouwen (#4 omdat wij ruimtescheepjes gaan bouwen). En dit als verklaring waarom wij ruimtescheepjes gaan bouwen.

Dus jij stelt dat wij ruimtescheepjes gaan bouwen omdat wij ruimtescheepjes gaan bouwen.
quote:
[..]de tijd gaat echt niet stil staan.
Volgens rudeonline volgens mij wel; maar daar zet ik geen geld op.
quote:
bla bla over dat ik het niet begrijp.
Ik doe geen Einstein en volgens mij maakt dat het juist makkelijkerder om jou te begrijpen. In plaats van iedereen voor onwetend uit te maken; misschien moet je wat aan jouw schrijfstijl veranderen want wij onwetenden zijn wel met heel veel. Beetje jammer als je jouw theorie aan de man wilt brengen.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_32712171
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:42 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind het ook erg interessant harrie
Dank je wel.
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_32712254
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:35 schreef Quarks het volgende:

[..]

Een perpetuum mobile (Latijn: voortdurend (of eeuwig) bewegend, spreek uit: per-pee'-tu-um mo'-bi-lee) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging, uit zichzelf blijft bewegen en in staat geacht wordt energie op te wekken uit niets. Men spreekt dan van een perpetuum mobile van de eerste soort. Een perpetuum mobile van de tweede soort is een apparaat dat niets anders doet dan warmte omzetten in mechanische arbeid. De thermodynamica heeft al meer dan een eeuw geleden de onmogelijkheid van een perpetuum mobile van de eerste soort vastgelegd in de eerste hoofdwet en van de tweede soort in de tweede hoofdwet. Niettemin worden elk jaar nog octrooiaanvragen gedaan voor dergelijke apparaten. Er zijn twee mogelijkheden: of ze werken niet, of er is toch een verborgen energiebron aanwezig. Octrooien worden echter niet verleend op een perpetuum mobile.
Mijn atoomtheorie is dan blijkbaar die van de derde soort : de enige die ook echt werkt.
pi_32712389
Ik begin nu wel goed te begrijpen waar de uitdrukking "stonede Harrie" vandaan komt.
pi_32712804
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:17 schreef vinzster het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Echter dit zou ook door een simpele regel vervangen kunnen worden. Zoals de bal wordt gestoot onder hoek zoveel met een kracht van zoveel newton/centimeter2. Zeer duidelijk en simpel. Het gaat om het principe.
[..]
En het principe is dat het eenvoudige dus niet de basis is van het complexe, maar andersom.Want je voegt er nu zelf al weer iets aan toe.En er komt ook nog eens de psychologie bij, waarom de speler die bal zo stoot en zijn lichamelijke conditie, enz enz enz
quote:
En ik zeg dat het oneindig lang duurt om oneindig veel materie om te bouwen. Er is namelijk dan altijd meer materie om te zetten. En oneindig is niet gelijk aan 101000000 dus zal er altijd meer materie moeten om worden gezet en is deze macrokosmos nooit volledig om gezet in een macro macro kosmos.
[..]
Overal in het oneindige heelal zullen wezens dat gaan doen, net als wij, dus niet vanuit een centraal punt, dus kan het wel.
quote:
Ik begrijp heel goed dat oneindig min oneindig oneindig veel antwoorden heeft. Maar je geeft geen redenatie waarom het nul moet zijn. Ook al is het voor jou logisch. Het is net zo logisch dat oneindig min oneindig 3 is.
Namelijk als eerste neem je de set van alle natuurlijke getallen en daar trek je vanaf alle natuurlijke getallen groter dan vier. Allebei zijn ze oneindig en je trekt ze van elkaar af en dan is het antwoord drie.

Wanneer jij ad hoc prima vindt geef je dus eigenlijk toe dat je theorie dus eigenlijk helmaal niet zo mooi is. Je moet je zelf dan afvragen wat is beter: occams razzor gebruiken of toch doorgaan met een zeer speculatieve ad hoc stelling die er blijkbaar alleen is om jou theorie te valideren.
[..]
de redenatie waarom het hier nul is, is heel gemakkelijk, want als het oneindige heelal geheel en al in ruimteschepen is omgezet, dus alle materie, dan is er niks meer over. En omdat de oneindigheidsberekeningen meer antwoorden kunnen hebben is de ad hoc oplossing juist heel mooi als completering, zoals ook de rechtsspraak bv afdaalt naar het bijzondere geval en niet alleen maar abstract algemeen is en dat is pas de complete ware Geest van de wetenschap
quote:
Waarom zou die oneindige reeks kamers inderdaad niet vol kunnen zitten? Trek je hier nu je eigen theorie in twijfel want zonder die stelling kan jou theorie niet kloppen.
Ik trek mijn atoomtheorie niet in twijfel, maar stel die vraag aan jou, want jij denkt dat het niet kan
quote:

Ik redeneer er zeer zeker maar wat op los . Ik ben echter volgens mij de enige van ons twee die redeneert.
Nou gefeliciteerd, hoor en ik laat je dan maar in die waan.
pi_32712920
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:20 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dat zal hem misschien leren hoe moeilijk dit allemaal is.
Ga jij dan Hegel maar eens lezen, dan kan je ook wat leren.
De valwet van Newton staat al in mijn eerste natuurkundeboekje.
pi_32713084
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dan heb jij een heel, heel vreemd natuurkundeboek.
Ja, twee zelfs, gek dat het dan in allebei toevallig verkeerd staat
quote:
Neuh, inhoudelijk reageren doe ik niet, dat wimpel je toch af. Ik kan hier een heel betoog houden over commutators, standaarddeviaties, Fourieranalyse en het onzekerheidsprincipe, maar dat neem je toch niet aan; het pas immers niet in jouw idee.
Knap, hoor, dat je dat allemaal weer, maar het gaat hier over mijn atoomtheorie en niet om allerlei natuurwetenschappelijke rariteiten.
quote:
Ik heb je site gelezen ja.
[..]

Hoe weet je dat nou? Ik heb geen enkele uitspraak daarover gedaan. Kansloos hoor.
Juist daarom weet ik het zo goed : je durft je niet op glad ijs te begeven.
pi_32713130
quote:
Op woensdag 30 november 2005 02:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Beschuldig je me nou van leugens en bedrog? Dat mag je dan wel es heel snel terug gaan nemen.
Niet jou, hoor, maar de wetenschap, want jij bent maar een klein meelopertje.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:13:58 #284
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32713154
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:06 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ga jij dan Hegel maar eens lezen, dan kan je ook wat leren.
De valwet van Newton staat al in mijn eerste natuurkundeboekje.
Ik heb: Phänomenologie des Geistes gelezen, je ziet er zeker invloeden van Kant, Spinoza en Rousseau in terug.
Het feit dat er een 'Absolute geest' bestaat gaat er bij mij alleen niet in.
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:13 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Respectvol reageren is teveel gevraagd?
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32713240
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kan dit ook empirisch worden vastgesteld?
Ja, zeker, om te beginnen dat de microkosmos een hogere wereld is en dat wij nu al met de ruimtevaart bezig zijn, maar de rest is helaas allemaal logica en dat valt natuurlijk niet mee om dat te begrijpen.
pi_32713318
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:16 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ja, zeker, om te beginnen dat de microkosmos een hogere wereld is en dat wij nu al met de ruimtevaart bezig zijn, maar de rest is helaas allemaal logica en dat valt natuurlijk niet mee om dat te begrijpen.
lo·gi·ca (de ~ (v.))
1 juiste, rationele opeenvolging van oorzaak en gevolg
2 wetenschap die zich met de formele regels van het denken bezighoudt => redeneerkunde

[ Bericht 15% gewijzigd door Tybris op 30-11-2005 23:25:36 ]
Jaja...
pi_32713349
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Het spijt me dat ik het gebod om je mond te houden als je niets aardigs te zeggen hebt achter mij moet laten, maar ik word hier echt intens verdrietig van.
Ik begrijp hier niet veel van.
Maar als iemand verdrietig wordt dan word ik ook een beetje verdrietig en ga mij diep schuldig voelen.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:24:58 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32713509
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:13 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Als je de computerscripts niet vertouwd kan je het zelf met pen en papier (en veel geduld) uitproberen. Dus wat jij hier praat is dikke onzin..
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_32713516
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:04 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Kan je voorbeelden geven?
Allemaal dezelfde kleren en overal dezelfde auto's, tv's, computers, noem maar op.
We leven in een zeer uniforme massa-cultuur.
Hoe vrijer je de mens laat, hoe meer ze allemaal bijelkaar kruipen tot een standaardmodel.
Of de vrijheid enerzijds en de massavorming anderzijds als een eenheid.
pi_32714559
Hoeveel ruimteschepen zitten er in een waterstofatoom?
  donderdag 1 december 2005 @ 00:04:52 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32714818
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:55 schreef thabit het volgende:
Hoeveel ruimteschepen zitten er in een waterstofatoom?
oneindig veel
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 1 december 2005 @ 00:06:19 #292
100054 Quarks
pi_32714864
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

oneindig veel
Ik dacht 1
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 1 december 2005 @ 00:11:14 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32714990
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:06 schreef Quarks het volgende:

[..]

Ik dacht 1
Volgens harrie is elk elementair deeltje er 1. En elke daarvan is weer uit een zooi kleinere ruimtescheepjes opgebouwd enz. enz....
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 1 december 2005 @ 00:12:29 #294
100054 Quarks
pi_32715029
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Volgens harrie is elk elementair deeltje er 1. En elke daarvan is weer uit een zooi kleinere ruimtescheepjes opgebouwd enz. enz....
O ja, dat is waar ook.

* Quarks bestaat uit ruimtescheepjes
  donderdag 1 december 2005 @ 00:36:25 #295
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32715637
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:28 schreef harriechristus het volgende:
Ik moet wel jullie beledigingen slikken, maar mag niks terugzeggen, dat heb ik al meer vernomen en dan wordt ook nog eens gedreigd met sluiten.
Enfin, ik wel best mijn theorie hier best nog eens herhalen, hoor !!
Je hoeft het niet nog eens te herhalen, ik vroeg je of je op een normale manier op vragen in wilde gaan. Concreet dus, en niet uitweiden over zaken die niets met de vragen te maken hebben. Niet om vragen heen draaien of er geen antwoord op geven; zeg dan gewoon dat je het niet weet.

Verder moet je ertegen kunnen dat geen hond je "theorie" gelooft. Dat is het lot van iedereen die tegen de stroom in wil roeien. Niet komen klagen dat je niet begrepen wordt, dat is uitsluitend aan jezelf te wijten.
'Nuff said
  donderdag 1 december 2005 @ 01:08:42 #296
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32716304
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:28 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik moet wel jullie beledigingen slikken, maar mag niks terugzeggen
Misschien kun je leren van de jezus wiens opvolger je meent te zijn:
quote:
De wet van Mozes zegt: ‘Wie iemand een oog uitsteekt, moet daarvoor boeten met zijn eigen oog. Wie iemand een tand uit de mond slaat, moet daarvoor boeten met een tand uit zijn eigen mond.’ Maar Ik zeg u: Vergeld geen kwaad met kwaad. Als iemand u een klap op de ene wang geeft, keer hem dan ook uw andere wang toe.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32717666
quote:
Op zondag 27 november 2005 07:09 schreef harriechristus het volgende:
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen
Gelukkig is er Scientology.
pi_32717937
Waarschijnlijk kan deze vraag niet beantwoord worden, maar:

harry, waarom zie jij dit wat je nu doet als jouw taak? Als we uiteindelijk toch die ruimteschepen gaan bouwen dan maakt het toch niet uit of je het nu al zegt of niet? Stel dat jou verhaal klopt, dan zie ik dat nog niet gebeuren in de komende paar duizend jaar.
Hoe het op mij overkomt is dat jij een plekje in de geschiedenisboeken wil krijgen; jij wil als dé Jezus gezien worden zoals je jezelf ziet. Maar denk je serieus dan dat jouw verhaal een paar duizend jaar overleeft? Laat staan een paar miljoen. Als het al door ons wordt uitgevoerd, die taak. Want wie zegt dat wij, de mensheid, nog een paar miljoen jaar zullen bestaan? Als wij doodgaan komt er echt wel een ander ras die hetzelfde gaat doen, als die al niet bezig is.

maargoed, ik kan er naast zitten uiteraard, maar vertel mij dan eens hoe het dan wél zit
Extremistisch gematigd.
pi_32720057
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:11 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ja, twee zelfs, gek dat het dan in allebei toevallig verkeerd staat
[..]
Dat is inderdaad heel gek. Je weet wel heel mooi je eigen schijnwereldje zo op te houden, Harrie. Dat je openstaat voor kritiek, dat vind ik dan maar lachwekkend. Want het staat zo toch echt niet in je natuurkundeboeken. Kennis hebben betekent niet " iets snel kunnen opzoeken als het nodig is"; je moet het begrijpen.
quote:
Knap, hoor, dat je dat allemaal weer, maar het gaat hier over mijn atoomtheorie en niet om allerlei natuurwetenschappelijke rariteiten.
[..]
Jij had het over het onzekerheidsprincipe, en ik stel dat die opvatting de plank compleet misslaat.
En zo knap is dat niet, als je je er een beetje in verdiept kun jij het misschien ook snappen. Jij meent met wat gefilosofeer een erg belangrijk deel van de natuurkunde zomaar weg te kunnen vegen. Dat getuigt alweer van grootheidswaanzin, want de manier waarop je het doet is gewoon beledigend simpel te noemen.
quote:
Juist daarom weet ik het zo goed : je durft je niet op glad ijs te begeven.
Je gebruikt dezelfde drogredenatie als Rudeonline. Ik durf me prima op glad ijs te begeven, ik wil er alleen een hele goede reden voor hebben. Die geef je hier niet. Maar ik kan je serieus vertellen dat ik toch je site naar mijn idee aardig heb doorgelezen. Dus ik kan denk ik wel stellen dat ik je ideeen wel aardig begrijp. Ik kan me er alleen totaal niet in vinden. Kan toch ? Verder vind ik het sneu dat je jezelf zo op een voetstuk zet. Dat moet ik Rudeonline toegeven; die blijft 9 van de 10 keer bescheiden.
pi_32721009
Ik zie nu pas dat deel 3 er is en ook alweer bijna vol is... Ik lees natuurlijk weer mee. Op dit moment heb ik even niks te melden, aangezien Harrie's lange reactie (waarvoor dank Harrie) op pagina 1 van dit deel alweer van afgelopen zondag is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')