Ja maar sommige stations kunnen toch ook 'custom' berichten omroepen? Kunnen die stations dan niet zelf ook zo'n bericht om laten roepen? Bijvoorbeeld de grotere stations ofzo?quote:
Correct beantwoordquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:21 schreef Tiemie het volgende:
Volgens mij regelt ProRail al die meldingen op het station vanaf een centrale plek.
Gebeurt vaker hequote:Op zaterdag 26 november 2005 19:27 schreef avw1982 het volgende:
Zo ben ik ooit op station Hardinxveld de mededeling gehoord dat de intercity naar Groningen vanaf spoor 15 zou vertrekken ipv spoor 14. Het leuke is dat we hier maar 2 sporen hebben. Even later kregen we te horen dat het niet voor dit station bedoeld was.
Inderdaad, deze omroepinformatie wordt uit het zelfde systeem gehaald als waar de borden hun informatie vandaan krijgen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:21 schreef Tiemie het volgende:
Volgens mij regelt ProRail al die meldingen op het station vanaf een centrale plek.
Op Zuid WTC (Amsterdam) heb ik een keer een kwartier lang non-stop dienstmededelingen gehoord (Spullen niet onbeheerd achter, extra controle op station, vertragingen, vertrektijden van treinen die niet eens over WTC gingenquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:27 schreef avw1982 het volgende:
Zo ben ik ooit op station Hardinxveld de mededeling gehoord dat de intercity naar Groningen vanaf spoor 15 zou vertrekken ipv spoor 14. Het leuke is dat we hier maar 2 sporen hebben. Even later kregen we te horen dat het niet voor dit station bedoeld was.
"Haha, die sukkels moeten nog een half uur in de kou wachten!"quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:40 schreef Houniet het volgende:
Der zal maar een koekwaus die mic vergeten uit te doen.
de rest vul je zelf maar in :p
Je signature maakt het ook komisch jaquote:Op zaterdag 26 november 2005 21:19 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
"Haha, die sukkels moeten nog een half uur in de kou wachten!"
Haha, nee... maar als ik die opname heb is dat wel een idee ;-)quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
je wilt je voicemail er doro laten inspreken?;)
Stuur een mailtje naar de NSquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:36 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Haha, nee... maar als ik die opname heb is dat wel een idee ;-)
quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:22 schreef Sud het volgende:
op Den Haag HS (robotachtige vrouwenstem) : "De internationale trein uit Brussel naar Amsterdam Centraal komt over enkele ogenblikken binnen op spoor 5" horen ze dus in heel fucking Nederland? Nooit geweten.
Maar dan nog, lijkt me sterk.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:33 schreef Carport het volgende:
Vacature 'Medewerker Omroep' bij ProRail:
http://www.prorail.nl/Pro(...)edewerker+Omroep.htm![]()
![]()
Het moet natuurlijk wel verstaanbaar blijvenquote:Op zaterdag 26 november 2005 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]Ik wil wel hun Fryske omroeper worden.
Ja, voor Fryslân in het Frysk wil ik het alleen doen. Maar dan wel in styl:quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:25 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel verstaanbaar blijven![]()
Klinkt wel beter en "mensenlijker"quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, voor Fryslân in het Frysk wil ik het alleen doen. Maar dan wel in styl:
Ja minsken yn Snits, jim matte nog efkes wachte hjer, dat kutding komt der nog steeds net oan. Oan 'e oare kant fan 'e dyk is in kafe, gjin mar efkes in bakje heljen
dat zegt die man toch hè?quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:26 schreef Bupatih het volgende:
Die ene stem:
"Dames en heren. Laat uw eigendommen niet onbeheerd achter. Ook niet in een voor vertrek gereed staande trein."Wat een kutstem.
.
Het is een man, ja.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:33 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
dat zegt die man toch hè?
heeft iedereen het idee dat die man uit indonesie komt?..tenminste, dat denk ik dan
Ik vind er niks mis mee!quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:34 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Het is een man, ja.
Met een vervelende stem..
Ey swa! Die trein komt wat later op het station aan jonga.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:33 schreef p-etr-a het volgende:
De leukste stem vind ik toch nog altijd die van de conducteur in de trein, vooral als het om onvoorziene omstandigheden gaat.
Soms zijn er echt grapjassen bij! Of hoor je gewoon dat er een surinaamse vrouw omroept.
Met tips erbijquote:Op zaterdag 26 november 2005 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja minsken yn Snits, jim matte nog efkes wachte hjer, dat kutding komt der nog steeds net oan. Oan 'e oare kant fan 'e dyk is in kafe, gjin mar efkes in bakje heljen
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:22 schreef Sud het volgende:
op Den Haag HS (robotachtige vrouwenstem) : "De internationale trein uit Brussel naar Amsterdam Centraal komt over enkele ogenblikken binnen op spoor 5" horen ze dus in heel fucking Nederland? Nooit geweten.
Tuffiequote:Op zondag 27 november 2005 00:00 schreef stumbleupon het volgende:
Tuffie Vos doet het ook o.a.
[afbeelding]
http://www.euronet.nl/~tuffie/tuffie/vst.html
Deze stem wil ik niet horen zeg maar....
Tuffie... trein....![]()
Minsken, smyt gerust jim spullen yn 'e izeren lûkbullig, ek as der klear stiet foar fertrek, der binne hjir dochs gjin terroristen. We binne hjir net yn Hollânquote:
Whehe, mn verloofde dacht dat er een trein binnenkwam.quote:
Kunnen we die ergens rechtstreeks downloadenquote:
quote:Op zondag 27 november 2005 00:26 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Kunnen we die ergens rechtstreeks downloaden![]()
Die upload van SaraRaatsquote:
ze heeft een supermooie stem.quote:Op zondag 27 november 2005 00:00 schreef stumbleupon het volgende:
Tuffie Vos doet het ook o.a.
[afbeelding]
http://www.euronet.nl/~tuffie/tuffie/vst.html
Deze stem wil ik niet horen zeg maar....
Tuffie... trein....![]()
Ze spreekt heel veel dingen in.quote:Op zondag 27 november 2005 00:41 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ze heeft een supermooie stem.
hm... die zou ik graag op m'n voicemail willen hebben.
quote:Op zondag 27 november 2005 00:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Minsken, smyt gerust jim spullen yn 'e izeren lûkbullig, ek as der klear stiet foar fertrek, der binne hjir dochs gjin terroristen. We binne hjir net yn Hollân
Al die standaardmededelingen: Dames en heren, de <intercity/sneltrein/stoptrein> naar <steden en dorpen> van <tijd> heeft een vertraging van ongeveer <aantal> minuten..herhaling... is op alle stations met dezelfde stem te horen. De berichten worden samengesteld met een computer en klinken daardoor altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:22 schreef Sud het volgende:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:39 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ey swa! Die trein komt wat later op het station aan jonga.
Haha, dat is onze grap, altijdquote:Op maandag 28 november 2005 22:33 schreef Vava het volgende:
Ik vind die man altijd grappig, die zegt "hurhalieng!!"![]()
Ik moet ook altijd weer aan jou denken als ik die vent hoor pratenquote:Op maandag 28 november 2005 22:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Haha, dat is onze grap, altijd
quote:Op maandag 28 november 2005 22:45 schreef FiveseveN het volgende:
Op het CS Amsterdam hebben ze een meesterijlke timing door een lawaaierige trein door het station te laten razen precies gedurende elk belangrijk omroepbericht.
BLIENG BLONG BLIENGG.... De sneltrein richtinRRAH RRAH RRAHH KNERS KNNEEERSSSS PIEIEIEPPP RAHR RAH RAAH BONKBONK KNERSS RAHRAHZZZSSJJJJjjertraging.
Als er geen trein rijdt dan hoor je de rookvrij station of goed op je bagage letten-berichten.
Toch wel een geile stem hoorquote:Op zondag 27 november 2005 00:46 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Ze spreekt heel veel dingen in.
Ze heeft ook Net5 voice overs gedaan..
Hier haar omroepberichtje als mp3 *click*
bl0emetjE, even offtopic maar wat is jouw website leukquote:Op maandag 28 november 2005 23:07 schreef bl0emetjE het volgende:
Anders herhaal je ook nog een keer: 'dames en heren'....
Is hij de man van "hurhalieng"quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:12 schreef Nuvole het volgende:
De mannenstem is van Arie Leenman, zijn standplaats is Breda.
Hier een stukje over hem.
(Ja, een site van de EO, kan er ook niks aan doenmet een stomme typefout in de naam van de man ook nog eens)
Ik ook!quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:20 schreef Vava het volgende:
[..]
Is hij de man van "hurhalieng"ik had me er een heel ander type bij voorgesteld
![]()
Jaaaaaaaa hahahahahhaa, een erg keurige man iddquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:21 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik ook!
Echt zo'n dunne man in pak met een heel serieus gezichtje en een aktetas
quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:20 schreef Vava het volgende:
[..]
Is hij de man van "hurhalieng"ik had me er een heel ander type bij voorgesteld
![]()
22 ofzo? Ik vind 'm juist heel serieus klinken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:25 schreef Vava het volgende:
Ook veel jonger, 22 ofzohij klinkt jong
Ja hij klinkt wel serieus maar zijn stem komt jong overquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:39 schreef Nuvole het volgende:
[..]
[..]
22 ofzo? Ik vind 'm juist heel serieus klinken.
En dat "hurhalieng" komt me niet zo bekend voor.
Hij is dus de man van het rookverbod, de aankondiging van werkzaamheden en de onbeheerde bagage.
Hij is ook geautomatiseerd.. maar ze moeten het toch van iemand opnemenquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:55 schreef Zephyrus het volgende:
Wat leuk
Ik dacht altijd dat die stem van Tuffie zo'n geautimatiseerde stem was![]()
Ze praat te perfect
Owja, tuurlijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:30 schreef Bigs het volgende:
[..]
Hij is ook geautomatiseerd.. maar ze moeten het toch van iemand opnemen
U vraagt, wij draaienquote:Op maandag 28 november 2005 23:01 schreef Bigs het volgende:
[..]
Toch wel een geile stem hooralleen mis ik de stations-echo een beetje in die mp3
geniaal jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zou dat computerprogramma wel eens willen hebben waarmee ze die standaardberichten samenstellen. Gewoon een beetje kloten en rare berichten samenstellen
Misschien een mailtje naar www.aviavox.comquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zou dat computerprogramma wel eens willen hebben waarmee ze die standaardberichten samenstellen. Gewoon een beetje kloten en rare berichten samenstellen
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:20 schreef Zephyrus het volgende:
ik kan btw ook nie zo snel een 'track' van de 'hurhalieng' -man vindenMisschien geeft de imitatie van Bupatih op de vorige pagina je een idee...
Ja! Dat klopt toch niet?? Voorbeeld:"quote:Op maandag 28 november 2005 20:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ze zeggen niet meer "heeft een vertraging van" maar zoiets als "die en die trein komt over 30 minuten binnen op spoor zoveel".
Hahha dat heb ik ook gehad, van Breda naar Roosendaal, trein reed lekker door bij Etten-Leurquote:Op woensdag 30 november 2005 22:18 schreef KinkyGiraf het volgende:
En nog een grappige omroep ín de stoptrein laatst:
Dames en heren, ons treinpersoneel is helaas het station van Helmond 't Hout vergeten. u dient door te rijden naar Eindhoven.
Die mensen in de trein helemaal verbouwereerd, net als waarschijnlijk die mensen die op dat station zaten te wachten en de trein vrolijk voorbij zagen razen
![]()
mag duidelijk zijn dat ik er niet uithoefde op dat station![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 22:18 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ja! Dat klopt toch niet?? Voorbeeld:"
om 10:16 roepen ze om:
"Dames en heren... de intercity naar Tilburg, Eindhoven en Helmond komt over ongeveer 10 minuten binnen"
Vervolgens roepen ze om 10:20 om:
"Dames en heren... de intercity naar Tilburg, Eindhoven en Helmond komt over ongeveer 10 minuten binnen"
Vervolgens roepen ze om 10:25 om:
Dat is toch raar of denk ik nou langzaam???
Dames en heren, ons treinpersoneel is helaas het station van Helmond 't Hout vergeten. u dient door te rijden naar Eindhoven.
Die mensen in de trein helemaal verbouwereerd, net als waarschijnlijk die mensen die op dat station zaten te wachten en de trein vrolijk voorbij zagen razen
![]()
ik heb je gevondenquote:Op woensdag 30 november 2005 22:29 schreef KinkyGiraf het volgende:
We waren elkaar even kwijt!
Ja gister zat ik op de bus te wachten komt ie er aan ik loop er rustig naar toe in de veronderstelling dat de buschauffeur me had gezien, gast ie zo doorquote:Op woensdag 30 november 2005 22:18 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ja! Dat klopt toch niet?? Voorbeeld:"
om 10:16 roepen ze om:
Vervolgens roepen ze om 10:20 om:
Vervolgens roepen ze om 10:25 om:
Dat is toch raar of denk ik nou langzaam???
![]()
Misschien mensen die nog snel even een kopje koffie en een Bounty gaan kopen?quote:Op woensdag 30 november 2005 22:33 schreef CarpeNoctem het volgende:
"Dames en heren. Laat uw eigendommen niet onbeheerd achter. Ook niet in een voor vertrek gereed staande trein."
WIE KAN MIJ DEZE ZIN UITLEGGEN?
Ik stel mezelf even een scenario voor,
Jan is onderweg naar huis en staat rustig te wachten op de trein, de trein komt eraan en de deuren gaan open. Maar in plaats van dat Jan de trein in stapt zet ie alleen zijn tas vast in de deuropening van de trein. Als de deuren sluiten, springt Jan met een rotgang precies tussen de deuren door de trein in. Net op tijd, gelukkig maar.
ey pinjovogelquote:Op woensdag 30 november 2005 22:34 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Misschien mensen die nog snel even een kopje koffie en een Bounty gaan kopen?
Ik noem maar een zijstraat.
er staat IN een voor vertrek gereed staande trein, daarmee impliceren ze dus dat er mensen zijn die hun tas in de trein zetten en dan buiten gaan staan wachten.... of even gauw hun tas vast in de trein gooien en dan een bounty gaan halen,, lijkt me toch vreemdquote:Op woensdag 30 november 2005 22:34 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Misschien mensen die nog snel even een kopje koffie en een Bounty gaan kopen?
Ik noem maar een zijstraat.
quote:Op maandag 28 november 2005 22:33 schreef Vava het volgende:
Ik vind die man altijd grappig, die zegt "hurhalieng!!"![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:12 schreef Nuvole het volgende:
De mannenstem is van Arie Leenman, zijn standplaats is Breda.
Hier een stukje over hem.
(Ja, een site van de EO, kan er ook niks aan doenmet een stomme typefout in de naam van de man ook nog eens)
Misschien mensen die hun tas in de trein zetten (met het oog op de stoel bezet houden o.i.d.) en vervolgens buiten even gaan staan roken ofzo... zoiets zou ook kunnen. Het is sowieso raar om je bagage ergens alleen achter te laten, maar er zullen vast mensen zijn die dat doenquote:Op woensdag 30 november 2005 22:44 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
er staat IN een voor vertrek gereed staande trein, daarmee impliceren ze dus dat er mensen zijn die hun tas in de trein zetten en dan buiten gaan staan wachten.... of even gauw hun tas vast in de trein gooien en dan een bounty gaan halen,, lijkt me toch vreemd
Op zich niet zo raar:quote:Op woensdag 30 november 2005 22:33 schreef CarpeNoctem het volgende:
"Dames en heren. Laat uw eigendommen niet onbeheerd achter. Ook niet in een voor vertrek gereed staande trein."
WIE KAN MIJ DEZE ZIN UITLEGGEN?
Ik stel mezelf even een scenario voor,
Jan is onderweg naar huis en staat rustig te wachten op de trein, de trein komt eraan en de deuren gaan open. Maar in plaats van dat Jan de trein in stapt zet ie alleen zijn tas vast in de deuropening van de trein. Als de deuren sluiten, springt Jan met een rotgang precies tussen de deuren door de trein in. Net op tijd, gelukkig maar.
ja echt hè..quote:Op woensdag 30 november 2005 22:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat vind ik zó vervelend, zoals hij 'hurhalieng' zegt
Ik had hem wel anders voorgesteld als op de foto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |