Depressie: negatieve kijk op het levenquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:38 schreef UncleScorp het volgende:
Morgeu
Wat is het verschil tussen een depressie en een burnout ?
een depressie die komt door je werk heet een burnoutquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:38 schreef UncleScorp het volgende:
Morgeu
Wat is het verschil tussen een depressie en een burnout ?
Ik heb een serieus stresserende job met veel verantwoordelijkheid ... elke verkeerde toets die ge indrukt heeft ffinanciele gevolgen ... sociale wetgeveing die steeds maar veranderd en ingewikkelder wordt. Bovenop deze job als dossierbeheerder heb ik nog een pak algemene taken zoals alles ivm computers oplossen, bestellingen doen enz enz enzquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:09 schreef vamperotica het volgende:
Wat is het wat je zo machteloos doet voelen?
Vind je het werk op zich nog wel leuk?
Ik begrijp je standpunt maar het probleem is dus dat ik teveel in de running zit en er niet uit geraak.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:10 schreef iteejer het volgende:
Bij een burnout, en ook bij een depressie, is het enorm belangrijk om in de running te blijven. Eerst even goed op krachten komen, en daarna weer aan de gang, heel geleidelijk aan opbouwen.
Maar als je stil gaat zitten geef je je over en stroom je ineens helemaal vol met moeheid en somberheid. Probeer dus wel actief te blijven!
klote situatie...Zeker omdt je het al zo vaak zelf aangekaart hebt en je niet serieus genomen wordt....quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb een serieus stresserende job met veel verantwoordelijkheid ... elke verkeerde toets die ge indrukt heeft ffinanciele gevolgen ... sociale wetgeveing die steeds maar veranderd en ingewikkelder wordt. Bovenop deze job als dossierbeheerder heb ik nog een pak algemene taken zoals alles ivm computers oplossen, bestellingen doen enz enz enz
Maar ik kan het luik dossierbeheerder niet meer aan ... ik heb de fut nimeer om alles te blijven opvolgen enzo ...
Maar voor de rest ben ik een administratieve duizendpoot en wil me dan ook op die manier blijven inzetten voor mijn werk.
Ik sta dus wel nog achter mijn werk (logisch na 15 jaar dienst) maar niet meer achter mijn persoonlijke taak.
Dus ik wil gewoon een stap terug doen op de hiėrarchische ladder en een stuk van mijn loon inleveren, maar mijn baas houdt mij gewoon al jaren aan 't lijntje zo van "die zaagt wel maar die doet dat wel" ...
Nee , met medelijden of begrip ben ik echt niets ...quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:29 schreef vamperotica het volgende:
Denk dat als "men" jouw gevoel hierover serieus zou nemen, je je al een stuk opgeluchter zou voelen, of niet?
Iddquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:48 schreef vamperotica het volgende:
lekker toch zo'n baas....
Fijn ook van die behulpzame collega's....
Ze vergeten alleen dat het werk wat jij verzet gewoonweg niet te doen is voor 1 man.... Weet dat het moeilijk is, maar zou toch proberen je voornamelijk met je "echte werk" bezig te houden en de rest lekker links te laten liggen... Moeilijk omdat het in de loop der jaren jouw verantwoordelijkheid geworden is, maar in feite is het dat niet. ( sorry, heb een beetje problemen met uit mn woorden komen...)
iedereen vindt het wel makkelijk zo, schuift zijn/haar verantwoordelijkheid op jou af en gaat lekker door met lanterfanten....
toch een kwestie van afschuiven, voor je eien bestwil..... Weet het, ik heb makkelijk praten, sta niet in jouw schoenen en weet niets van de situatie en de verantwoordelijkheden af...quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Maar het probleem is dat die bijkomende taken nooit kunnen wachten ... ik moet steeds mijn echte werk opzij zetten want die dingen moeten direct opgelost of gedaan worden.
En langs de andere kant heb ik dan weer het grootste probleem met mijn echte werk ... het overgroeit me ook en ik kan het allemaal niet meer bijhouden.
ik zou als ik jou was dan eens heeeel goed met je collegas gaan praten.. niet gelijk met het vingertje wijzen van jullie doen niets .. maar gewoon duidelijk uitleggen dat jij het niet meer trekt en of ze je met taken kunnen helpen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:39 schreef UncleScorp het volgende:
Ik werk ondertussen al meer dan een jaar 4/5 ... heb dat speciaal gedaan om mezelf wat te kalmeren ... ik heb toen geen werk afgegeven ... integendeel, ik kreeg er nog jobs bij ... want anderen hoeven maar te zeggen dat ze het niet kunnen (met computers bijv) en dan komt het bij mij terecht ... want die kan da wel ... hij zeurt wel maar doet het wel ...
En idd ... 15 jaar wordt hier weggelachen ... goede verstandhouding my ass ... waarom zou een werkgever nog iemand aanwerven als het nu door 1 persoon ook geklaard wordt ?
Mijn baas heeft altijd zijn kop in de grond gestoken en gister zei em dat hij zijn paraplu openzette ... waarom ? om zijn gat droog te houden ?
En over collega's mag je dan ook weer niets zeggen ... ik doe dus werk voor 2 terwijl ik hier anderen hun dagen zie vullen met emailen , surfen , bellen ...
Zo doorgaan is idd geen optie ... maar wat dan wel ? Als ik zo es op de arbeidsmarkt rondkijk zijn het bijna alleen maar interimjobs die vrij zijn ... en als 40-jarige continu interims doen :/
Dus ik sta echt met mijn rug tegen de muur .
heeel herkenbaar. ik heb hier op dit moment ook last van. ik ben aangenomen voor verkoop en doe nu ook nog inkoop, technische dienst en logistiek. dan weet je van te voren ook dat het niet goed kan gaan... ipv 3 man doe ik het nu in me eentje. maar ik doe idd ook veel aan delegeren (dat is wat anders dan afschuiven, afschuiven is hoppa veel plezier ermee mazzel, en met delegeren blijf je controle op de zaak te houden door te vragen naar de status en blijf je verantwoordelijk.)quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Maar het probleem is dat die bijkomende taken nooit kunnen wachten ... ik moet steeds mijn echte werk opzij zetten want die dingen moeten direct opgelost of gedaan worden.
En langs de andere kant heb ik dan weer het grootste probleem met mijn echte werk ... het overgroeit me ook en ik kan het allemaal niet meer bijhouden.
Afschuiven kan alleen als ik een jobaanpassing krijg, en daar wringt het schoentje ...quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:54 schreef vamperotica het volgende:
toch een kwestie van afschuiven, voor je eien bestwil.....
Doet er niet toe ... ik apprecieer het heel veel dat ik er es iets over kwijt kan ...quote:Weet het, ik heb makkelijk praten, sta niet in jouw schoenen en weet niets van de situatie en de verantwoordelijkheden af...
Nee een taakomschrijving kennen we hier niet . Dus zeggen 'da staat niet in mijn contract" is niet echt een optie ... dan krijg je gewoon ruzie.quote:Maar als jij straks echt zover komt dat je thuis zit, moet een ander het ook doen.
Heb je niet een soort van taakomschrijving of iets dergelijks?
bedoelde ook niet echt afschuiven, maar dat is wel wat er volgens mij naar oompje wordt gedaan...Hier alsjeblieft, zoek het maar uit, ik ben er van af en jij met je verantwoordelijkheidsgevoel zorgt er wel voor dat het voor elkaar komtquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heeel herkenbaar. ik heb hier op dit moment ook last van. ik ben aangenomen voor verkoop en doe nu ook nog inkoop, technische dienst en logistiek. dan weet je van te voren ook dat het niet goed kan gaan... ipv 3 man doe ik het nu in me eentje. maar ik doe idd ook veel aan delegeren (dat is wat anders dan afschuiven, afschuiven is hoppa veel plezier ermee mazzel, en met delegeren blijf je controle op de zaak te houden door te vragen naar de status en blijf je verantwoordelijk.)
daardoor kan ik me blijven focussen op mijn primaire taken.
Tja maar ik krijg die taken erbij omdat anderen het niet kunnen ... had ik ook tegen mijn baas gezegd ... "eigenlijk zou ik opslag moeten krijgen want ik ben een genie want al wat een ander niet kan moet ik doen"quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik zou als ik jou was dan eens heeeel goed met je collegas gaan praten.. niet gelijk met het vingertje wijzen van jullie doen niets .. maar gewoon duidelijk uitleggen dat jij het niet meer trekt en of ze je met taken kunnen helpen.
maar waar ga je dan naar toe?quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga niet teveel nadenken over de situatie waar ik nu in zit.
Dus ik ga gewoon door
Eerst afwachten wat het UWV zegt, die hebben me afgekeurd en zeiden dat het in de toekomst goed gaat komen. Een opleiding misschien. Vrijwilligerswerk misschien. Ik weet het niet, ik heb zolang op non-actief gestaan dat iedere vorm van actie een of andere grote energie-toevoer eist.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
maar waar ga je dan naar toe?
Toch als mensen je vragen. " Wat voor werk doe je" En dat is vaak het eerste wat ze vragen. Dan zeg je al snel van. " Ik heb geen werk op dit moment". En dan vragen ze van. ' Hoe komt dat'. En dan zeg je van. " Ik ben door omstandigheden uitgevallen uit het arbeidsproces". Niet iedereen zal daarvan opkijken maar toch als ik om me heenkijk als ik over straat loop dan zie je toch iedereen werken en werken. Alsof het zo'n belangrijk deel vormt van alles.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:18 schreef UncleScorp het volgende:
Toch opvallend hoe "een leven zonder werken" als minderwaardig beschouwd wordt ... op voorwaarde dat men de financiele mogelijkheid heeft natuurlijk.
Ja, dat is waar. Sterkte man!quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Dus ik ga gewoon maar door weer. Tis de enige manier van leven. Altijd doorgaan.
Thx nok ...quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:38 schreef nokwanda het volgende:
@US.........Nu snappen we eigenlijk pas waarom je zo vaak aangeeft hier dat er iets wringt.
Fok!-datingquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Thx nok ...
Deze sessie op Fok heeft me echt deugd gedaan ...
Kan voor de rest bij weinig mensen om mijn hart es te luchten ...
Dus nogmaals thx to all !
Same time tomorrow ?
Ook als je beseft dat je eens met je gezicht tegen de muur zult lopen ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Dus ik ga gewoon maar door weer. Tis de enige manier van leven. Altijd doorgaan.
Dankequote:
Ik ben al vaker met het gezicht tegen de muur gelopen, dat begon toen in 2000 op de stage waar het helemaal mis ging, toen ben ik ontspoord omdat ik te laat erbij was. Maar ik werd opgevangen en weer aangespoord om verder te gaan, een andere richting op.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ook als je beseft dat je eens met je gezicht tegen de muur zult lopen ?
dat gaat zeer doenquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ook als je beseft dat je eens met je gezicht tegen de muur zult lopen ?
Daarom is het van belang om de gangen in je levenspad vrij te houden zoveel mogelijk. Open wegen hebben, overzicht hebben. Heb je geen overzicht meer door drukte en stress, dan kun je overal eindigen als het ware.quote:
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:04 schreef UncleScorp het volgende:
wie waren hier de liefhebbers van een dikke kont ?
Injectienaalden te kort voor dikke billen
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_145243.html
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:11 schreef UncleScorp het volgende:
Tja wa kunde anders over een man zeggen ?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:14 schreef vamperotica het volgende:
fotoos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |