quote:
Ik ben al vaker met het gezicht tegen de muur gelopen, dat begon toen in 2000 op de stage waar het helemaal mis ging, toen ben ik ontspoord omdat ik te laat erbij was. Maar ik werd opgevangen en weer aangespoord om verder te gaan, een andere richting op.
Achteraf zeg ik van, ik toonde te weinig initiatief in het hele gebeuren. Ik had zelf eerder aan de bel moeten trekken en in het doolhof een andere weg moeten nemen. Maar dan moet je net zien welke kant je opmoet en vaker is het zo dat het doolhof complex is. Of je bent zo gewend in het doorgaan en doorgaan en doorgaan en doorgaan, dat je door blijft gaan. Dat had ik misschien. Ik wist niet van stoppen dus liet gewoon alles doorgaan, en toen knapte er op een gegeven moment een kabel in alles. Waardoor mijn hele leven van de rails ontspoorde. ( niet dat ik aan de heroine ging ofzo
![]()
Maar dat was dus die burn-out wat ik kreeg of wat dan ook, je kunt het alles noemen)
Ik probeer de weg altijd zo vrij mogelijk te houden. Op dit moment heb ik dus als enige dat me dwars zit mijn eigen denken over de situatie, en de geldkwestie een klein beetje. Wat anderen van me vinden heb je dan nog omdat ik ff geen werk heb, maar dat mag niet uitmaken.
Ontsporing in het dagelijkse leven kan een hel zijn, maar je kunt altijd weer de juiste weg pakken. Er zijn meerdere wegen die leiden naar het beste einde. Maar dan moet je dus net weten wat je moet doen ook. Er zijn altijd keuze's die gemaakt moeten worden. En iedere keuze heeft voordelen en nadelen. Of je kiest ervoor om niet te kiezen, en dan blijft de situatie hetzelfde, maar dan kom je dus niet vooruit in het leven. Ik kies vaak om niet te kiezen. Een spreuk die ik ergens anders tegenkwam. "In stilstand kun je nog alle kanten op". Maar is de situatie erg slecht, dan kun je misschien beter kiezen op stappen te ondernemen. Is de situatie uit te houden, dan is afwachten misschien beter? Om zo de keuze's in de toekomst beter te kunnen maken?
Ik ben dus best een twijfelaar nog erbij, af en toe zeg ik dat twijfelen slecht is. Maar volgens mij is dat per situatie anders.