quote:Once upon a time Paula Cullen and Caoimhe Derwin had that rabbit dazzled by headlights look about them too, but a year of pretty much non-stop gigging has left the Chalets girls looking and sounding completely confident.
Not having encountered too many xylophone-touting Dublins fivesome in their time, Groningen's pop kids are indifferent at first but abandon their lowland cool when the band launch into a particularly bubblicious 'Feel the machine'.
If crowds can be similarly won ove next month when they go out with the Kaiser Chiefs, it would be mainland Europe rather than the UK which provides The Chalets with their commercial breakthrough.
Lukt vaak nog net (hoewel ik wel een paar keer de toegift heb moeten missen). Heb nu een auto, maar parkeren zal wel niet zo tof zijn in Amsterdam.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef ranja het volgende:
Tja, ervaring leert dat je niet meer terugkomt met het OV vanuit Amsterdam. Dordrecht ben ik 3 keer geweest (Bettie, The je ne sais quoi, Riplets/Lulabelles), ook goed te doen
Oh ja, dat was toen ik op vakantie was.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:28 schreef ranja het volgende:
Feel the Machine is ook wel superaanstekelijk
Nee, Bettie accoustisch heb ik in Utrecht gezien, in Dordrecht was een try out voor de Attagirl tour (nog voor dat album er was). Dat concert bleek uiteindelijk een stuk beter dan de plaat geworden is.
Voor de daadwerkelijk onwetenden; Transvision Vamp had in de periode 1987-88 hits met Tell That Girl To Shut Up (een cover van het door Selecter-fans weggepeste punktrio Holly & The Italians) en I Want Your Love. Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:43 schreef ranja het volgende:
Meen je serieus dat je Transvision Vamp niet (meer) kent?
... ging ze verder onder de naam Racine en bracht in 2004 een vollledig DIY album uit.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:02 schreef J_TM het volgende:
Peroxideblonde zangeres Wendy James bracht in 1993 een solo-album uit met medewerking van Elvis Costello, en daarna .....
Klopt, 23 mei.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg.
Ja dat is waar! ff kaartjes voor halen deze weekquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Massive het volgende:
De Yeah Yeah Yeahs treden ook op in Nederland. Ben alleen compleet vergeten waar. Volgens mij was het de Melkweg, maar die website is nu down.
Zondag 16 April staat The Organ in Paradiso, kleine zaal. Tijdstip is alleen nog onbekend.
dat klinkt jammiequote:Op woensdag 15 maart 2006 21:00 schreef ranja het volgende:
met wat hulp van Tracy Bonham (op viool), Leah Andreone (achtergrond zang) en Lisa Loeb (achtergrond zang).
Verschil is goed. En vergeleken bij Mr. Bungle, Estradasphere ed. is het supereenvoudige muziek.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:25 schreef ranja het volgende:
Overigens vind ik nogal wat verschil zitten tussen de 3 bands die je noemt![]()
En Sleater-kinney is niet echt makkelijk in het gehoor liggend meestal (waarbij ik dan tegenstrijdig met mijn vorige opmerking meteen moet zeggen dat ik het wel de beste van die 3 vind).
Sleater-Kinney heeft bij mij een beetje afgedaan met The Woods. Alom geprezen als het beste album van de band ooit, maar daar ben ik het compleet niet mee eens. One Beat en alles daarvoor is helemaal geweldig, maar The Woods is te chaotisch en ontoegankelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef SilverRocket het volgende:
Sleater-Kinney is een razendgoede band, klaar. Jullie zouden dit topic aan hun kunnen wijden. Of aan Broadcast, Ladytron, Rilo Kiley(!)....
Sterker nog, Sleater-Kinney, Broadcast en Ladytron hebben al een eigen topic.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef SilverRocket het volgende:
Sleater-Kinney is een razendgoede band, klaar. Jullie zouden dit topic aan hun kunnen wijden. Of aan Broadcast, Ladytron, Rilo Kiley(!)....
quote:The Slits Reunite!
Mairead Case reports:
Stop Youtube-ing "Typical Girls" and start combing Expedia, because the Slits have reunited! Legendary punks and riot grrrl fairy godmothers Ari Up, Viv Albertine, and Tessa Pollitt have scheduled two shows for early May, one in Dublin and the other in Berlin.
If drool has yet to hit your keyboard, do some homework: the Slits formed in 1976. By 1977 they were on the White Riot Tour, opening for the Buzzcocks and the Clash. Sure beats your gig at the roller rink.
In 1979, they released Cut, one of the greatest punk albums ever made. No, fuck that--one of the greatest albums ever made, period.
On-U Sound's Adrian Sherwood (Depeche Mode, the Fall, Nine Inch Nails) will mix the shows live, and he's on board to produce a new Slits album, tentatively due in the fall.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:38 schreef J_TM het volgende:
In diezelfde NME ook een concertverslag van The Noisettes, een zuid-Londens trio rond zangeres/bassiste (en blijkbaar een indie-stijlicoon in wording) Shingai Shoniwa. Ze waren twee weken geleden te gast bij MTV's 'Brand New Live', maar helaas heb ik dat gemist.
6 maart staan ze in de Londense Carling Academy.
Voor meer informatie surf naar www.thenoisettes.com .
quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Lauren Laverne presenteert tegenwoordig radio- en televisieprogramma's.
Die zijn best leuk, al vind ik het album nog een beetje een eigen gezicht ontberen.quote:Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef ranja het volgende:
[afbeelding]
http://www.thegrates.com
The Grates, australisch trio, lekkere bubblegum pop. Op de site is een ep te beluisteren in transistor radio kwaliteit. Weinig hoopgevend trouwens als je ziet dat ze singles hebben uitgebracht in een oplages varierend van 8 (!) to t 120. De ep lijkt beter verkrijgbaar trouwens, Amazon biedt 'm gewoon aan.
Vast niet zo erg als Malle Pietje & de Bimbo'squote:Op zondag 23 april 2006 06:02 schreef OFfSprngr het volgende:
The Donnas wat mij betreft zijn ook zwaar kut.
Maar wat die qua muzikaal inzicht missen maken ze weer ruimschoots goed met bimbo-appealquote:Op zaterdag 29 april 2006 01:08 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Vast niet zo erg als Malle Pietje & de Bimbo's
Argh. Deze post heb ik eerder volledig gemistquote:Op maandag 30 januari 2006 01:00 schreef Massive het volgende:
Een tip voor de fans:
Vrijdag 3 maart
Juliana Hatfield + Hilken Mancini & Chris Colbourn
+ DJ Gabri
Zaal Open: 20.30 uur
Aanvang: 21.00 uur
Entree: Euro 8,-
W2 Concertzaal - Den Bosch.
Ikzelf ben niet zo geweldig fan van Juliana, en ik moet werken die avond dus ik sla het over. Maar ik gok dat er wel mensen hier zijn die geinterreseerd zijn.
Helpt het als ik zeg dat het erg goed was? Juliana was in haar eentje op het podium en speelde vooral veel van haar laatste album, alleen begeleid door haarzelf op gitaar.quote:Op zondag 14 mei 2006 05:52 schreef Wombcat het volgende:
Argh. Deze post heb ik eerder volledig gemist![]()
![]()
En Juliana stond nog wel op mijn lijstje van "nog heel graag eens willen zien".
Sadist.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Helpt het als ik zeg dat het erg goed was? Juliana was in haar eentje op het podium en speelde vooral veel van haar laatste album, alleen begeleid door haarzelf op gitaar.
Hier kun je foto's zien van die avond.
Speaking of STFTRI. Dat is het nieuwe label van Veruca Salt, en het is de bedoeling dat ze weer een nieuw album gaan uitbrengen.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef ranja het volgende:
En nou ik toch op de SFTRI site was zag ik een nieuwe band met de beste naam ooit, The Ettes. Op hun myspace pagina kun je wat luisteren.
Nee klopt, contract is van daarna.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:51 schreef ranja het volgende:
Die ep van vorig jaar zit er nog niet op. Nou ja, ben benieuwd.
Die heeft een eigen topic.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:24 schreef EricusMaximus het volgende:
Hoort KT Tunstall ook bij de Gitaarbandjes met Zangeres?
Die heb ik al eens genoemd, zijn idd. leuk. Maar weer een nieuw album zie ik, dat wist ik nog niet, die ga ik meteen weer bestellenquote:
Hm, gemist.quote:
Ook gemist, moet toch beter opletten.quote:The Like staat al in de OPIk vind ze wel goed, maar niet super. Soms een iets te hoog Wilson Phillips gehalte
Het tweede (Tonight Captain?) is ook erg leuk. Zelfde type muziek als hun eerste.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:25 schreef ranja het volgende:
Ik heb alleen het eerste album nog maar
Hun laatste album is uit 2005, geen idee of dat nog enigzins lijkt op het debuut. Op de site staan ook alleen maar fragmenten van het eerste album.
klinkt wel goedquote:Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef ranja het volgende:
En nou ik toch op de SFTRI site was zag ik een nieuwe band met de beste naam ooit, The Ettes. Op hun myspace pagina kun je wat luisteren.
Hm, die had ik niet zo snel in dit topic geplaatst, leuk album hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:41 schreef ranja het volgende:
Ok, heeft niemand nog Wir sind Helden genoemd? Waarom niet? Moet ik die dan zelf maar ontdekken?
wat is er niet 'gitaarband met zangeres' aan die band dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:22 schreef bigshadow het volgende:
Hm, die had ik niet zo snel in dit topic geplaatst, leuk album hoor.
Dat klopt, maar Wir Sind Helden is wel een van de meest toegankelijke bandjes genoemd in dit topic. Ik zie ze nog wel succesjes behalen in Nederland.quote:Zo ontoegankelijk is het gros van de bands in dit topic toch niet...
Ik ook niet, maar dat ligt niet perse aan de muziek, meer aan de marktquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:47 schreef Z het volgende:
Hmm ik zie Controller.controller niet zo snel in de Top 40 komen, wellicht wel op Mtv
Nee, hebben ze een website met downloads/streams? Zal eens op onderzoek uitgaanquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:03 schreef PekingDuck het volgende:
Kent iemand Kira and the Kindred Spirits? Wel een grappige band, al heb ik liever een zanger in gitaarbands.
[afbeelding]
Leuk inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:47 schreef Z het volgende:
'Help She Can't Swim' (wat een naam)
http://www.myspace.com/helpshecantswim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |