abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32590201
Familie van mij zien verschijningen in hun huis (in hun vorige huis ook al), ze hebben de verschijningen gefotografeerd en zitten gewoon schimmen in de vorm van mensen in hun woonkamer, meest bij de gordijnen.

Zou het kwaad kunnen als ze die foto`s online zetten?

Ook hebben ze een echte mensenschedel (gekocht in antiekzaak) in huis, zouden die geesten dat een probleem vinden en zal de geest van de vrouw waartoe de schedel behoorde ook nu in hun huis ronddwalen?
pi_32590307
ja
pies on joe toe
pi_32590338
Voor zover ik weet zitten geesten nog niet online ...

Post ze maar ... zal iedereen hier reuze interessant vinden

En die schedel ... volgens mij dolen niet alle overledenen rond ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_32590350
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:53 schreef bonke het volgende:
ja
Ik post om het posten.
pi_32590357
Het zou toch kunnen dat de vrouw aan wie de schedel behoord geen rust kan vinden omdat haar schedel niet meer aan de rest van haar geraamte zit.
pi_32590361
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:55 schreef UncleScorp het volgende:
Voor zover ik weet zitten geesten nog niet online ...

Post ze maar ... zal iedereen hier reuze interessant vinden

En die schedel ... volgens mij dolen niet alle overledenen rond ?
neej ik dacht ook alleen de zoekende nog

pi_32590368
foto`s van oplichtend stof ( orbs) zijn altijd wel grappig
pies on joe toe
pi_32590581
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Familie van mij zien verschijningen in hun huis (in hun vorige huis ook al), ze hebben de verschijningen gefotografeerd en zitten gewoon schimmen in de vorm van mensen in hun woonkamer, meest bij de gordijnen.

Ook hebben ze een echte mensenschedel (gekocht in antiekzaak) in huis, zouden die geesten dat een probleem vinden en zal de geest van de vrouw waartoe de schedel behoorde ook nu in hun huis ronddwalen?
waar blijven de foto's
pi_32590814
posten
pi_32590936
ik heb de foto`s zelf niet. mijn tante durft ze niet op de pc te zetten
pi_32590944
ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2005 @ 11:33:52 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_32591072
Bwah, lastige geesten zijn meestal lastig van nature en hebben geen aansporing nodig. Als ze nu een beetje in de gordijnen hangen is er weinig kans op dat ze vervelend gaan doen als hun foto's op internet komen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_32591100
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:33 schreef Barbaaf het volgende:
Bwah, lastige geesten zijn meestal lastig van nature en hebben geen aansporing nodig. Als ze nu een beetje in de gordijnen hangen is er weinig kans op dat ze vervelend gaan doen als hun foto's op internet komen.
als er al iets bestaat zoals geesten heb ik er volgens mij nog nooit last van gehad

live and let live
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:39:43 #14
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_32591184
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:28 schreef Alieda het volgende:
ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren
Geesten zouden dat juist waarderen.
Ook zij willen erkend worden (en ze zijn publiciteitsgeil).

Zet ze dus maar online!
pi_32591359
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:39 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Geesten zouden dat juist waarderen.
Ook zij willen erkend worden (en ze zijn publiciteitsgeil).

Zet ze dus maar online!
ja kom op
ik wil ze zien
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:08:03 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32591696
Ik ben ook benieuwd
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:48:14 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32595041
Hoelang speelt dit al? En je kunt de camera toch meevragen en dan zelf die foto's online knallen?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32595104
quote:

Aldus boek het sprookjesbos.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_32595117
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:57 schreef Alieda het volgende:
Het zou toch kunnen dat de vrouw aan wie de schedel behoord geen rust kan vinden omdat haar schedel niet meer aan de rest van haar geraamte zit.
pi_32595140
quote:

ik heb in mijn twee huizen en in de meerdere huizen van mijn ouders nog nooit geesten gezien.
als deze mensen in al hun huizen geesten zien dan denk ik dat het aan hen ligt
pi_32595145
Wat voor sluitertijd heben ze gebruikt?
pi_32595285

Duidelijke foto
pi_32595302
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:00 schreef Omaha het volgende:
[afbeelding]

Duidelijke foto
+2 Goed.
pi_32595470
Dit verhaal doet me een beetje denken aan die film Sleepy hollow ook een dode die zijn kop zoekt zeg maar dan alleen hihi
oops ohh my ...
pi_32597042
quote:

Angst is een slechte raadgever, waarom wil je ze online zetten? Ik ben wel benieuwd. Een schedel? Waarom zou iemand een schedel kopen. Ik zou er geen behoefte aan hebben, ik kan me voorstellen dat de ex inwoner van deze schedel liever zou willen dat de schedel een laatste rustplaats vond, maar ja, dat weet je natuurlijk niet. Vraag het de betreffende geest zou ik zeggen via een medium.
pi_32598004
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:21 schreef Stenny het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever, waarom wil je ze online zetten? Ik ben wel benieuwd. Een schedel? Waarom zou iemand een schedel kopen. Ik zou er geen behoefte aan hebben, ik kan me voorstellen dat de ex inwoner van deze schedel liever zou willen dat de schedel een laatste rustplaats vond, maar ja, dat weet je natuurlijk niet. Vraag het de betreffende geest zou ik zeggen via een medium.
Geloof je daar in

wat krijg je door bij mijn FOK!account
pi_32599272
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:02 schreef Classics het volgende:

[..]

Geloof je daar in

wat krijg je door bij mijn FOK!account
Een Zaterdagskind zal geesten zien. Ik ben een Zaterdagskind.
pi_32599400
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:55 schreef Stenny het volgende:

[..]

hoe werkte dat dan voor de juliaanse/gregoriaanse kalender ?
pi_32599560
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:55 schreef Stenny het volgende:

[..]

jajajaja zaterdagskind
maar nu waar het me om ging

wat zien jouw geesten bij mijn fok!account
pi_32599638
post dan !
pi_32599830
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hoe werkte dat dan voor de juliaanse/gregoriaanse kalender ?
Ik neem de telling die voor mij relevant is.
pi_32599936
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:19 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik neem de telling die voor mij relevant is.
en ik kan de toekomst voorspellen
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:27:10 #33
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32600008
ten eerste...sommige reacties hier kun je het beste naast je neerleggen. ze klinken leuk en aannemelijk, maar zijn simpelweg een vervuiling voor iemands geest. zijn gedachtes niet een transparante verschijning.

het posten van foto's kan geen kwaad. geesten hechten geen waarde aan nieuw gemaakte foto's. ze kunnen zich wel hechten aan objecten en mensen van toen ze nog leefden. zo kan er een geest gehecht zijn aan zijn botten, schedel. anderzijds...een ziel die zijn lichaam na de dood is ontstegen weet dat het lichaam geen nut meer vervult, dus waarom zou die zich er aan hechten?

hoe zijn die foto's gemaakt? met wat voor camera en onder wat voor omstandigheden? is de mogelijkheid van rook en stofdeeltjes al uitgesloten? als dat allemaal bekend is kun je pas verder gaan kijken of die verschijning er daadwerkelijk was. van een parapsychologisch standpunt dan. als je in staat bent zelf al een aanwezigheid waar te nemen tijdens de foto dan is het voor jouw al duidelijk, maar voor iemand anders niet aangezien die er niet bij was.

hoe zie je die geesten in je kamer aan de gordijnen? ziet je familie het met hun 3e oog, geestesoog, of alleen als het op camera wordt vastgelegd?

daar naast maak ik op dat er een soort vooroordeel van angst aanwezig is terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig is. de (on)bewuste angst is daar omdat je te maken hebt met iets wat je niet helemaal begrijpt op moment. maar de angst is niet gegrond..of wel? denk maar eens na. voelen jullie je bedreigd door de eventuele aanwezigheid van de geesten? en is het erg dat ze er zijn als ze verder niks doen? geesten zijn namelijk bijna overal en je hoort bijna nooit iemand over gevaarlijke, enge, situaties. in feite...de meeste weten niet eens dat ze er zijn.

probeer je eerste indrukken aan de kant te zetten en blijf rustig voordat je verder gaat. nu ga je er dingen bijroepen om extra angst en conclusies in het leven te roepen zoals schedels en weet ik veel wat.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:55:19 #34
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32600681
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:27 schreef Enyalius het volgende:

daar naast maak ik op dat er een soort vooroordeel van angst aanwezig is terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig is. de (on)bewuste angst is daar omdat je te maken hebt met iets wat je niet helemaal begrijpt op moment. maar de angst is niet gegrond..of wel? denk maar eens na. voelen jullie je bedreigd door de eventuele aanwezigheid van de geesten? en is het erg dat ze er zijn als ze verder niks doen? geesten zijn namelijk bijna overal en je hoort bijna nooit iemand over gevaarlijke, enge, situaties. in feite...de meeste weten niet eens dat ze er zijn.
en als je je nu wel bedreigd voelt door hun aanwezigheid? Wat als je duidelijk merkt dat ze je wat aan willen doen of zoiets dergelijks? hoe kan je hier vanaf komen?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:56:58 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32600712
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:55 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

en als je je nu wel bedreigd voelt door hun aanwezigheid? Wat als je duidelijk merkt dat ze je wat aan willen doen of zoiets dergelijks? hoe kan je hier vanaf komen?
shrink?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:00:57 #36
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32600787
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

shrink?
grappig heel grappig
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:01:29 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32600796
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:00 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

grappig heel grappig
terwijl ik bloedserieus was.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:02:02 #38
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32600805
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:55 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

daar zijn verscheidene methodes voor, maar het is belangrijk om eerst te wachten en te zien of TS zich wel zo voelt of niet
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:03:33 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32600836
Je moet boven de geesten staan, en ook boven je eigen geest. Sta je boven je eigen geest en boven andere geesten dan is er niets aan de hand.

Laat je nooit het leven zuur maken door geesten
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:07:22 #40
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32600911
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:02 schreef Enyalius het volgende:

[..]

daar zijn verscheidene methodes voor, maar het is belangrijk om eerst te wachten en te zien of TS zich wel zo voelt of niet
ja ok had t stiekem ook niet over de ts
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:11:04 #41
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32600987
ooh vertel vertel!!
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:29 #42
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32601053
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:11 schreef Enyalius het volgende:
ooh vertel vertel!!
uhm heb hier nog nooit gepost mede om de reactie van zoalshetis...heb geen zin om belachelijk gemaakt te worden vooral niet als ik zelf bloedserieus ben. maar ja dat valt te verwachten he op fok!
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:16:20 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32601094
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:14 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

uhm heb hier nog nooit gepost mede om de reactie van zoalshetis...heb geen zin om belachelijk gemaakt te worden vooral niet als ik zelf bloedserieus ben. maar ja dat valt te verwachten he op fok!
als je het echt voelt hoef je je van mij toch niks aan te trekken. ik ben hooguit een plaaggeest, maar was net wel ff bloedserieus.
pi_32601122
Beetje jammer hoor. Welke idioot koopt er dan ook een mensenschedel....En wat die geesten betreft, lijkt me bullshit maar mocht het echt zijn dan is het wel freaky. Zeker omdat ze meegaan van huis naar huis, STALKERS. Klaag ze aan en vraag om een straatverbod
Ik ben cool
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:18:21 #45
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32601148
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je het echt voelt hoef je je van mij toch niks aan te trekken. ik ben hooguit een plaaggeest, maar was net wel ff bloedserieus.
nee snap dat ik me daar niks van moet aantrekken. maar ben er zelf nogal gevoelig voor, dat komt omdat ik steeds meer dingen meemaak waar ik zelf niet eens in geloof laat staan dat ik het aan anderen durf te vertellen...
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:19:15 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32601166
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:18 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

nee snap dat ik me daar niks van moet aantrekken. maar ben er zelf nogal gevoelig voor, dat komt omdat ik steeds meer dingen meemaak waar ik zelf niet eens in geloof laat staan dat ik het aan anderen durf te vertellen...
je bent anoniem hier, sorry voor mijn reactie.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:23:24 #47
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32601253
ja heel erg anoniem. zo annoniem als je zelf wild...wat minder als je je blog met persoonlijke info er op zet, maar toch. het is een eigen keus. iets waar ik persoonlijk totaal niet druk over kan maken of iemand me gelooft of niet. iedereen heeft zijn eigen waarheid.
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:17 schreef TremorChrist het volgende:
Beetje jammer hoor. Welke idioot koopt er dan ook een mensenschedel....En wat die geesten betreft, lijkt me bullshit maar mocht het echt zijn dan is het wel freaky. Zeker omdat ze meegaan van huis naar huis, STALKERS. Klaag ze aan en vraag om een straatverbod
waar haal jij vandaan dat ELKE geest meeverhuist? dat is helemaal niet zo. percentage dat dat wel doet is vrij klein.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:23:25 #48
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32601254
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bent anoniem hier, sorry voor mijn reactie.
is ok..kga effe eten koken nu en bedenken of ik t hier kwijt wil
pi_32601548
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:23 schreef Enyalius het volgende:
ja heel erg anoniem. zo annoniem als je zelf wild...wat minder als je je blog met persoonlijke info er op zet, maar toch. het is een eigen keus. iets waar ik persoonlijk totaal niet druk over kan maken of iemand me gelooft of niet. iedereen heeft zijn eigen waarheid.
[..]

percentage dat dat wel doet is vrij klein.
0,0 om precies te zijn
pies on joe toe
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:39:17 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32601577
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:38 schreef bonke het volgende:

[..]

0,0 om precies te zijn
pi_32601595
Ik geloof eigenlijk niet in deze dingen. Dit topic gevonden via active topics. Ff verder gekeken. Stond ergens een topic over hoe je aura's kunt zien, met oefening op je hand Je ziet echt wat - of het aura's zijn laat ik in het midden. Om mijn vingers heen een groene uitlijning, aan de bovenkant van de vingers straalt het verder dan ernaast... wat zou groen betekenen

pi_32602470
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:40 schreef Classics het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet in deze dingen. Dit topic gevonden via active topics. Ff verder gekeken. Stond ergens een topic over hoe je aura's kunt zien, met oefening op je hand Je ziet echt wat - of het aura's zijn laat ik in het midden. Om mijn vingers heen een groene uitlijning, aan de bovenkant van de vingers straalt het verder dan ernaast... wat zou groen betekenen

Dat groene houdt in dat je eens met Rob moet praten.
.
pi_32602499
als ik een beetje scheel langs me vingers kijk terwijl er een lamp boven hangt zie ik ook rare dingen
pies on joe toe
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:18:28 #54
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32602510
ben wel benieuwd naar de reden van het aanschaffen van de schedel ?

welke reden zat er achter ?
pi_32602607
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:18 schreef merlin693 het volgende:
ben wel benieuwd naar de reden van het aanschaffen van de schedel ?

welke reden zat er achter ?
Sommige mensen zetten ook witte beeldjes in hun voortuin, zo doen ze wel meer rare dingen denk ik zo
.
  zondag 27 november 2005 @ 06:19:31 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612326
ja rare dingen zoals klagen op forums dat het systeem zo kut is maar ondertussen niks ondernemen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  † In Memoriam † zondag 27 november 2005 @ 08:47:50 #57
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32612558
quote:
Op zondag 27 november 2005 06:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ja rare dingen zoals klagen op forums dat het systeem zo kut is maar ondertussen niks ondernemen.
Weer een beetje nuchter geworden?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32612603
Ze hebben de schedel gekocht omdat ze erg geinteresseerd zijn in dat soort dingen, het liefste zouden ze een volledige geraamte willen hebben.

Over die geesten, ze zien ze echt. Ik heb de foto`s gezien en zijn duidelijk vormen van mensen te zien, 1 leek net of het lang haar en een lange baard had. Op een andere foto ontdekte ik er 1 naast mijn oom op de bank (die had hij zelf nog niet eens gezien)

Ook hun kinderen (2 zoontjes van 1,5 en 3,5 jaar) merken dat er iets aanwezig is in huis.

Zelf de hond (kruising Herder/boxer puppy van 4 maanden) schrikt soms maarzo op en begint te blaffen en dan precies op het moment dat m`n oom en tante de verschijningen zien.

Volgens een paranormaal begaafde vriendin van hun hebben ze ook doorgang voor de geesten in hun zitten, bij het trapgat.

Ook wordt er iedere avond om precies dezelfde tijd op de muur geklopt 3 klopjes dan stil dan weer 3 klopjes. Ook heeft mijn oom de geest van een overleden familielid gezien, hij heeft het idee dat dat familielid hem iets wil zeggen/duidelijk maken maar hij geen geen idee wat dan dan moet zijn.
  zondag 27 november 2005 @ 09:09:10 #59
64781 bonke
pipo koeie
pi_32612609
hij moet die paraplubak van die doorgang bij het trapgat halen, want de geesten willen weg
pies on joe toe
pi_32612610
Sinds ik mij er de laatste tijd mee bezig houd ben ik ook in mijn eigen huis op gaan letten. En vorige week zag ik iets op de muur bewegen, leek wel een mens die iets aan het hakken was met een bijl. Echt heel vreemd. Heb er dan ook geen verklaring voor.
  zondag 27 november 2005 @ 10:45:37 #61
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32613168
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:06 schreef Alieda het volgende:
Ze hebben de schedel gekocht omdat ze erg geinteresseerd zijn in dat soort dingen, het liefste zouden ze een volledige geraamte willen hebben.

Over die geesten, ze zien ze echt. Ik heb de foto`s gezien en zijn duidelijk vormen van mensen te zien, 1 leek net of het lang haar en een lange baard had. Op een andere foto ontdekte ik er 1 naast mijn oom op de bank (die had hij zelf nog niet eens gezien)

Ook hun kinderen (2 zoontjes van 1,5 en 3,5 jaar) merken dat er iets aanwezig is in huis.

Zelf de hond (kruising Herder/boxer puppy van 4 maanden) schrikt soms maarzo op en begint te blaffen en dan precies op het moment dat m`n oom en tante de verschijningen zien.

Volgens een paranormaal begaafde vriendin van hun hebben ze ook doorgang voor de geesten in hun zitten, bij het trapgat.

Ook wordt er iedere avond om precies dezelfde tijd op de muur geklopt 3 klopjes dan stil dan weer 3 klopjes. Ook heeft mijn oom de geest van een overleden familielid gezien, hij heeft het idee dat dat familielid hem iets wil zeggen/duidelijk maken maar hij geen geen idee wat dan dan moet zijn.
een geraamte, niks mis mee. dat hebben verscheidene leraren biologie, geneeskunde en weet ik veel ook. en die hoor je niet zeggen dat het automatisch in verbinding staat met een geest.

dieren en kinderen zien altijd meer dan een ouder individu. waarom dat bij dieren is komt vanwege hun zintuigen. ze kunnen dingen anders en fijner waarnemen dan de mens. een kind is nog nieuw op deze aarde, net terug van de reincarnatie cyclus, en is dus nog de "puurheid" en "onschuld zelve" als we even christelijke termen gebruiken. ze staan dus simpelweg nog in verbinding met het hogere voordat alle menselijke ego/karakter eigenscheppen op dat kind geforceerd worden door de leefomgeving.

een doorgang voor geesten...juist ja. geesten kunnen vrij rondwaren, als ze tenminste niet "gebonden" zijn aan een bepaalde lokatie/persoon/object waar ze tijdens hun leven een speciale band mee hadden, die ze na de dood niet los konden laten. een doorgang hebben ze niet nodig. het is hetzelfde als fysiek rondlopen, wij gebruiken ook geen doorgangen en portalen. tenzij ik zielen overzet dan maak ik wel een portaal naar de andere kant, maar das wat anders dan dat je een deur open hebt staan die ze juist steeds in je huis laat.

het is wel mogelijk iets in huis te hebben dat er niet hoort te zitten. en dat kan eventueel een bepaald soort entiteit aantrekken. zoiets ben ik tegen gekomen bij een vriendin van me in amsterdam. aangezien iedereen de energie anders visueel ziet, maar hetzelfde inhield...ik zag het als een grote kist met een zwarte gloed die er onder vandaag kwam, degene waar ik mee was die zag het als een ketel waar veel zwarte drap uitkwam. iets wat je niet in huis wilt hebben.

die 3 tikken. eerst even kijken of er niet iest in de muur zit zoals muizen, vogelnestje of iets dergelijks. als die tikjes er pas een week of zo er is kan het zijn dat de buizen in de muur uitzetten/krimpen door de kou van het weer. altijd even zeker weten.

het eventuele bericht van dat familielid kun je op twee manieren aanpakken. de directe route is een zo'n betrouwbaar mogelijk medium te vragen om als "tolk" te fungeren voor de geest. je vader kan zelf er tegen praten, maar als ie er niet open voor staat kan ie de woorden niet terug horen. of je neemt de lange route. je vader vraagt of die geest in zijn droom komt om het duidelijk te maken, of op een andere manier te zorgen dat je vader onbewust een ingeving krijgt van wat het is en hoe er mee om te gaan.

maar zo te horen is de "angst" naar het onbekende in dit stukje tekst niet meer aanwezig zoals het in de 1e was
  zondag 27 november 2005 @ 10:48:42 #62
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32613198
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:09 schreef Alieda het volgende:
Sinds ik mij er de laatste tijd mee bezig houd ben ik ook in mijn eigen huis op gaan letten. En vorige week zag ik iets op de muur bewegen, leek wel een mens die iets aan het hakken was met een bijl. Echt heel vreemd. Heb er dan ook geen verklaring voor.
uhm...wees hier voorzichtig mee. ik weet niet hoe sterk jij mentaal in je schoenen staat, maar er zijn genoeg mensen die dingen gaan zien die er niet zijn en die eindigen tussen 4 witte muren

in het verleden zag ik ook wel eens wat waarvan ik dacht "hey dat lijkt wel op...". maar later bleek het wat anders te zijn. dus zolang ik er geen bewustzijn/energie bij voel dan is het er gewoon niet en is er een logische verklaring voor.
pi_32613725
Zou het kunnen zijn dat in mijn familie meerdere mensen contact kunnen hebben met geesten. Mijn moeder was laatst bij haar vriendin en toen ze even naar de keuken ging zag ze een vrouw bij de deur staan en opeens floepte dat beeld weg. Mijn moeder heeft toen ze weer in de woonkamer was aan haar vriendin verteld wat ze had gezien en beschreven hoe die vrouw eruit zag, toen bleek dus dat mijn moeder de overleden moeder van haar vriendin had gezien. En dat terwijl mijn moeder die vrouw niet eens heeft gekend zelfs nooit foto s van gezien.
pi_32613850
Het gaat hier niet om mijn vader maar om een oom en tante van mij.
pi_32613948
Dat 3 keer kloppen op de muur is zeker weten geen dier en komt ook niet bij de buren weg, zijn iedere precies dezelfde klopjes en om precies dezelfde tijd savonds
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:06 schreef Alieda het volgende:

zondag 27 november 2005 @ 12:15:28 #66
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32614451
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:33 schreef Alieda het volgende:
Zou het kunnen zijn dat in mijn familie meerdere mensen contact kunnen hebben met geesten.
Mja het lijkt soms wel of gevoeligheid erfelijk is. Bepaalde families maken veel mee op dit gebied en andere niks. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook door de omgeving komen
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32615092
quote:
Ik geloof zelf niet dat er geesten van de doden nog op aarde rond zwerven. (Ik ben dan ook geen Truth-poster en teveel bezig met wetenschap)
Jij vertelt hier dat je een geest zag naast je oom, maar je oom zag die pas toen jij uitlegde hoe hij daar zat, dat is het zelfde als:

Wat zie je?, als je het eenmaal hebt gezien, zie je het voor altijd.
Dus mijn verklaring is dat je oom/tante al eerder over geesten nadachten of een film keken, waardoor ze opeens geluiden en schaduwen als geesten (bovennatuurlijk) gingen interpreteren.

Ik geloof zelf wel in geesten, alleen niet in schaduw vorm, maar in geestelijke vorm, dat ze in/door iemand leven.
quote:
Mja het lijkt soms wel of gevoeligheid erfelijk is. Bepaalde families maken veel mee op dit gebied en andere niks. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook door de omgeving komen
Ja of binnen bepaalde families zijn er mensen die het geloven, of die erg bezig zijn met de schaduw-zijde van het leven. Als éénmaal een familie lid zegt dat hij zoiets heeft gezien/meegemaakt gaan andere dat ook zien.

Als je een nuchtere familie hebt, die niet met het bovennatuurlijk bezig is, zal je nooit schaduwen/geluiden als iets bovennatuurlijks zien. En er ook niet voor uitkomen als je denkt iets bovennatuurlijks te hebben gezien, en het met logica weg beredeneren.

[ Bericht 2% gewijzigd door djexplo op 27-11-2005 13:05:16 ]
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  zondag 27 november 2005 @ 13:00:45 #68
64781 bonke
pipo koeie
pi_32615301
ik zie een hond ( dalmatier) met een gecoupeerde staart, wat tegenwoordig niet meer mag
pies on joe toe
pi_32615481
[offtopic]
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef bonke het volgende:
ik zie een hond ( dalmatier) met een gecoupeerde staart, wat tegenwoordig niet meer mag
Omdat jij zo goed bent een moeilijkere:

[/offtopic]
  zondag 27 november 2005 @ 13:10:02 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32615531
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]
een adelaar!
  zondag 27 november 2005 @ 13:23:15 #71
64781 bonke
pipo koeie
pi_32615847
quote:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]
een knielende vrouw met haar gezicht links naar beneden gericht
pies on joe toe
pi_32615874
quote:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]

jij perv
  zondag 27 november 2005 @ 13:26:41 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32615932
ik zou wel eens een topic vol met dit soort plaatjes willen zien... djexplo?
pi_32616097
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wel eens een topic vol met dit soort plaatjes willen zien... djexplo?
Ik zal eens kijken wat ik kan doen .. : Zie het raadje plaatje vlekken topic
ps.. Het ging niet om het plaatje, maar om de achterliggende reden
ps2.. Het is geen adelaar en ook geen knielende vrouw

[ Bericht 3% gewijzigd door djexplo op 27-11-2005 14:32:50 ]
  zondag 27 november 2005 @ 15:52:32 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32619839
is het een aap uit de mou?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 27 november 2005 @ 17:31:37 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32622521
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:34 schreef djexplo het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken wat ik kan doen .. : Zie het raadje plaatje vlekken topic
ps.. Het ging niet om het plaatje, maar om de achterliggende reden
ps2.. Het is geen adelaar en ook geen knielende vrouw
dank! ik zal later eens koekeloeren.
pi_32624543
quote:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]
Cowboy op paard
pi_32624570
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:23 schreef Enyalius het volgende:
[..]

waar haal jij vandaan dat ELKE geest meeverhuist? dat is helemaal niet zo. percentage dat dat wel doet is vrij klein.
Leer je zelf lezen, ik had het over de geesten waar de ts het over had. Niet over geesten in het algemeen
Ik ben cool
pi_32624595
Grappig dat er nog steeds mensen in geesten geloven. Ontzettend kinderlijk ook....
  zondag 27 november 2005 @ 18:58:09 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32624736
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:53 schreef Halldar het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen in geesten geloven. Ontzettend kinderlijk ook....
Tja dit soort ervaringen hebben mensen nu eenmaal en dus is het zeker gerechtvaardigd om het bestaan ervan niet uit te sluiten.
pi_32626616
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:58 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tja dit soort ervaringen hebben mensen nu eenmaal en dus is het zeker gerechtvaardigd om het bestaan ervan niet uit te sluiten.
Net als met God (H)
pi_32626725
Ik denk dat het een koe is
quote:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]
pi_32628944
Show de foto's van de "geesten", ik ben er van overtuigd dat er een andere verklaring voor te geven is. Voor de andere "bovennatuurlijke" waarnemingen zijn zeker weten ook wel goede verklaringen te geven....denk niet gelijk aan geesten of iets dergelijkt
pi_32672206
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:53 schreef Halldar het volgende:
Tja.
Zo rond het einde van de 19e eeuw waren er velen die geloofden dat er geen nieuwe ontdekkingen meer gedaan zouden worden.
Alle wetten waren er al, men meende alles te kunnen afleiden middels de mechanica van Newton.
De mensheid had zijn top bereikt, de rest was uitwerking en detaillering.

Nu lachen we ze uit, al was het alleen maar omdat een zekere EInstein een jaar of 10 later met de eerste aanzet van een totaal nieuwe benadering kwam.
Maar nu geloven enkelen wederom dat we eigenlijk alles al weten, althans, dat alles rationeel te verklaren is, en het een kwestie van tijd en doorontwikkelen is tot we alles weten.

Over een eeuw zullen ook degenen die nu zo denken uitgelachen worden. De perfect gedrilde slaafjes van het rationalisme vergeten namelijk dat huin rationele benadering OOK maar een model is, het hele causale denken is een model. De simplistische visie van één oorzaak die één gevolg heeft, ook al kan die oorzaak op zichzelf een complexe samenhang zijn van diverse factoren, begint al te wankelen.

Het maakt degenen die anderen menen te kunnen diskwalificeren en kleineren op grond van het feit dat zij níet de zuivere lijn van het rationele volgen wel wat kortzichtig. Wat ook van jouw kwalificatie gezegd kan worden. Gewoon dom.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:25:07 #85
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32674220
En zo sprak Iteejer

pi_32674627
boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
over honderd jaar heb je weer zo`n fantast die precies hetzelfde zegt als iteejer
pies on joe toe
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:59:09 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32674988
Over 100 jaar leven we in een andere wereld hopelijk. Ik hoop niet dat deze wereld tot het einde blijft bestaan. Ik bedoel, het rationele gaat toch ook vervelen.

Laat de hemel zijn poorten maar openen snel. Laat geesten maar verschijnen in al het geweld dat maar zijn kan. Ik bedoel, er moet toch ooit eens verandering optreden in het collectieve bewustzijn en de rest van het saaie gebeuren.

Fantasten? Misschien zijn de rationele denkers het probleem van deze wereld. De mensen die niet geloven. Dat het daarom zo grijs is allemaal.
pi_32675046
de rationele denkers zijn wel degenen die deze wereld waar je nu leeft hebben gemaakt
pies on joe toe
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:04:10 #89
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32675072
Misschien hadden fantasten het beter aangepakt omdat ze over meer creatief denkvermogen beschikken. Dan was de wereld misschien minder eenzijdig geweest en minder eentonig ook.

En trouwens, zo blij ben ik niet met deze wereld. Alsof het een paradijs is hier

Een wereld waar veel afhangt van kapitaal is sowieso niet goed in elkaar gezet, ik bedoel, alles is afhankelijk van de economie. Kijk maar naar deze tijden. Daarbij raken alle grondstoffen op en wordt het milieu ernstig aangestast. Allemaal de schuld van de rationele denkers die te weinig alternatieven konden aandragen.

Het systeem is een kooi. Een slecht programma.

En de vrije denkers worden continu in een hoekje gedrukt ook nog eens. Waar ze continu de mond worden gesnoert door wat het rationele systeem wilt horen en zien.
pi_32675100
Waar?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:08:27 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32675160
Overal zijn geesten. Ik word ook omringd door geesten alleen stel ik mezelf niet goed open, de shit van alledag voorkomt dat ik me niet goed kan open stellen. Ik sluit me onbewust af voor wat om me heen gebeurt. Ze leren je al vanaf het begin om je af te sluiten.

De mensen die rationeel denken die hebben zich zo afgesloten dat zelfs het idee aan geesten hen een vreemde smaak in de mond geeft. Ze kunnen alleen in aardse termen denken en hoe verder de tijd strijkt des te geslotener ze worden. En dan proberen ze ook nog eens mensen klem te praten die wel geloven.

Maar ze zijn er wel Net zoals andere verschijnselen die anderen onverklaarbaar achten.
pi_32675724
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:02 schreef bonke het volgende:
de rationele denkers zijn wel degenen die deze wereld waar je nu leeft hebben gemaakt
Welnee.
De rationelen werken uit en gieten in wetmatigheden wat degenen die de lijnen van wat tot dan toe geaccepteerd werd voor het eerst overschreden.

Er is sinds begin vorige eeuw geen fundamenteel wezenlijk nieuwe ontdekking meer gedaan die onze kijk op materie, leven en tijd écht fundamenteel hebben veranderd.
Uitwerkingen en correcties daarop, en andere detaillering.
Meer niet.
De rest is een kwestie van economie, handigheid en schaalvergroting.

EN buitendien, als alles zo rationeel is, waarom wordt er dan niet één type ideale auto gemaakt? en eén type koelkast, één type lamp? Waarom al die variatie; als alles volgens het verstand gaat moet er toch zolangzamerhand wel bekend zijn hoe de ideale auto en koelkast etc eruit ziet..?

Waarom muziek, waaorm kusnt? Wordt dat ook door rationelen gemaakt?

Ik geloof dat je je subreligie 'ratio' een wel erg dominante rol toebedeeld. Nah ja, iedere religie heeft als kenmerk dat men de ander wil bekeren, waarbij men soms zelfs als reden opgeeft 'omdat je je bij ons niet hoeft te bekeren, want wij zijn verdraagzaam'. Jawel...
pi_32675958
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Overal zijn geesten. Ik word ook omringd door geesten alleen stel ik mezelf niet goed open, de shit van alledag voorkomt dat ik me niet goed kan open stellen. Ik sluit me onbewust af voor wat om me heen gebeurt. Ze leren je al vanaf het begin om je af te sluiten.

De mensen die rationeel denken die hebben zich zo afgesloten dat zelfs het idee aan geesten hen een vreemde smaak in de mond geeft. Ze kunnen alleen in aardse termen denken en hoe verder de tijd strijkt des te geslotener ze worden. En dan proberen ze ook nog eens mensen klem te praten die wel geloven.

Maar ze zijn er wel Net zoals andere verschijnselen die anderen onverklaarbaar achten.
Het rationeel denken is een gereedschap, het causale denken is een gebruiksrichtlijn voor dat gereedschap.
Er zijn zelfs mensen die op grond van hun rationele overwegingen betwijfelen of ze wel bestaan.
Das heel mooi, een stuk gereedschap dat de eigen meester gaat ontkennen.

Een gereedschap dat slechts een deeltje is van de realiteit, en dan nog een op een specifieke manier (en daarmee veel fenomenen uitsluitend) gebruik gereedschap.

En de resultaten van die handel- en waarnemingsmethodiek zullen anderen gaan vertellen dat hun waarnemingen niet kloppen en niet echt kunnen zijn, simpelweg omdat het niet in hun strataje past..?
pi_32675984
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:34 schreef iteejer het volgende:
Waarom al die variatie
onderscheiden van anderen. status. aandacht.
quote:
Waarom muziek, waaorm kusnt? Wordt dat ook door rationelen gemaakt?
ja hoor, alleen wordt het in een kunstzinnig sausje gegoten. de één zal er best meer talent voor hebben dan een ander, maar dat is met alles. uiteindelijk zal het wel weer om aandacht gaan en status en om de andere sexe (in het geval van hetero's dan hè)
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:54:22 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32676205
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het rationeel denken is een gereedschap, het causale denken is een gebruiksrichtlijn voor dat gereedschap.
Er zijn zelfs mensen die op grond van hun rationele overwegingen betwijfelen of ze wel bestaan.
Das heel mooi, een stuk gereedschap dat de eigen meester gaat ontkennen.

Een gereedschap dat slechts een deeltje is van de realiteit, en dan nog een op een specifieke manier (en daarmee veel fenomenen uitsluitend) gebruik gereedschap.

En de resultaten van die handel- en waarnemingsmethodiek zullen anderen gaan vertellen dat hun waarnemingen niet kloppen en niet echt kunnen zijn, simpelweg omdat het niet in hun strataje past..?
Wowww je gaat soms echt diep in je denken

Ik wilde net al 5 keer wat invoeren hier in het topic naar aanleiding wat je eerder schreef dat het rationele denken niet zo belangrijk is als het lijkt.

Ik weet alleen dat bij mij het verstand ertoe kan leiden dat ik me niet lekker voel. Ik bedoel als ik alles als waar zie en als vaststaand dan is er geen ruimte meer voor iets nieuws. En mijn wereld hoeft niet voor iedereen te zijn, ik wil gewoon dat ik nieuwe zaken waarneem.

Ga ik altijd bezig zijn van, 1+1=2, dan kom ik mijn hele leven niet verder dan deze werkelijkheid. En mijn streven is juist vaak om te ontsnappen uit deze wereld. Niet door zelfmoord maar door verder te kunnen kijken en denken.

Entertainment is ook belangrijk. Zoals jij zegt. Muziek, kunst en film en boeken. Allemaal bedoeld om het verstand te buiten te laten gaan. Ik wil ook het verstand doorbreken. Verstand. Verstandig zijn is okey. Maar wat is verstandig. Ik wil blijven ontdekken als het ware.

Ik wil dus het 1+1=2 doorbreken vaak. Blijf ik hangen op 1+1=2 dan komt het leven als eenzijdig over. Dus ik wil ook meer zien dan 1+1=2. Dat ik meer kan waarnemen ook. En dan moet ik al snel al het aangeleerde wegzetten.

Vandaag hang ik dus weer vast. Ik zit als het ware opgesloten in de realiteit en het rationele denken. Ik kom niet verder dan wat ik zie nu. Kan het ook niet goed uitleggen wat ik bedoel. Ik wil meer zien dan wat zich laat zien en heeft laten zien. En dat kan alleen door in andere termen te denken weer denk ik. Maar op een gegeven moment hang ik dus vast Dan lijkt alles al verklaard te zijn en lijkt ook de wereld alles verklaard te hebben.

Geen nieuw gevoel is dan ook aanwezig. Ook gevoel is dan van belang. Het hoeft niet alleen met denken te maken te hebben, het voelen kan ook in verschillende manieren gebeuren.

Maar goed, morgen een nieuwe dag. Met een beetje pech hang ik de komende maanden vast in deze realiteit tot waar ik tot nu toe gekomen ben. En wat gebeurt dan als ik niet verder kom in het denken en voelen. Dan raak ik somber. Omdat er niets nieuws gebeurt.

Genoeg geschreven. Ik ga zo maar keihard muziek luisteren weer. En proberen een oplossing te zoeken voor deze stagnatie. Vorige week nog visioenen gezien 's nachts. En dat geeft weer moed. Als er iets gebeurt dat niet vaak gebeurt. Als iets nieuws gebeurt dat ik zelf nog niet goed kan verklaren voor mezelf.

Daar draait het denk ik ook om, zaken meemaken die nog niet meegemaakt zijn, zaken meemaken dat het verstand te buiten gaat Alleen lijken sommige mensen zich af te zetten tegen datgene, of ze hebben het niet meegemaakt en geloven gewoonweg niet omdat het niet in hun wereld past. Andere mogelijkheid kan zijn, dat ze bang zijn voor het nieuwe. Dat ze bang zijn om afscheid te nemen van het oude vertrouwde.
pi_32676280
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zit als het ware opgesloten in de realiteit en het rationele denken. Ik kom niet verder dan wat ik zie nu.
mmm, hoewel ik rationeel denk heb ik daar geen last van. maar dat kan te maken hebben met mijn verwrongen manier van rationeel denken
quote:
Kan het ook niet goed uitleggen wat ik bedoel.
dan zal dat het zijn
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:01:27 #97
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32676365
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mmm, hoewel ik rationeel denk heb ik daar geen last van. maar dat kan te maken hebben met mijn verwrongen manier van rationeel denken
Ik bedoel ook te zeggen. Als het leven en de wereld vanzelfsprekend gaat worden. Dan is het iedere dag een herhaling. Is het leven iedere dag weer iets anders dan wordt het vanzelf aangenaam. En dan bedoel ik met anders, nieuwe ontdekkingen in het hele gebeuren, nieuwe ontdekkingen en nieuwe verschijningen. De wereld lijkt soms te stagneren of het lijkt soms zelfs achteruit te gaan qua ontwikkeling ook.

Niet iedere dag hetzelfde van dit en dat. Maar iets compleets nieuws. Van mijn part iets schokkends, maakt niet uit. Zolang er maar iets nieuws gebeurt. Dan kun je zeggen je leidt een saai leven, kan ook zijn. Maar dat is het niet.

Het gaat om de herhaling steeds.

Toch maar eens gaan lezen weer als het zo blijft zoals nu in mijn geval. Kan natuurlijk ook als een gek gaan stappen of reizen maar daar ontbreekt me de energie voor En het stappen heb ik ondertussen wel gehad.

Nogmaals vind ik de wereld vaak eenzijdig. Maar dat kan aan mij liggen. Hopelijk gebeurt er eens iets dat zo erg afwijkt van het normale dat de hele mensheid 1 jaar moet bijkomen en dat het een gesprek van de dag wordt.

Misschien ligt het het aan de fantasie van de massa. Dat 95 procent van de mensen teveel in deze realiteit leven, dat daarom wonderen niet kunnen gebeuren of iets dergelijks. Weet ik veel. Ik weet alleen dat het straatbeeld somber en grijs is vaak.
pi_32676426
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Nogmaals vind ik de wereld vaak eenzijdig. Maar dat kan aan mij liggen. Hopelijk gebeurt er eens iets dat zo erg afwijkt van het normale dat de hele mensheid 1 jaar moet bijkomen en dat het een gesprek van de dag wordt.
er gebeurt genoeg hoor. kijk maar naar het nieuws.

wat had je in gedachten ? een tsunami ? een nieuwe 9/11 ?
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:07:06 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32676504
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

er gebeurt genoeg hoor. kijk maar naar het nieuws.

wat had je in gedachten ? een tsunami ? een nieuwe 9/11 ?
Een positieve gebeurtenis Geen ramp

Een grote positieve gebeurtenis. Lichbollen die overal verschijnen van mijn part. Wezens die niet van menselijke aard zijn. Ik weet niet. Ik geloof zoveel. Terugkomst van de overleden mensen van mijn part. Als het maar iets is dat zo schokkend is, dat veel rationele denkers niet meer weten wat links en rechts is en voor en achteren.

Heb nog meer in gedachtes maar dat heeft meer te maken met techniek en misschien terugkeer van het een en ander.

Maar wellicht gaat ook dat wereldbeeld vervelen na verloop van tijd. Dat het eerder een kwestie is dat ik zelf moet leren leven in deze wereld. Misschien heb ik teveel science fiction gekeken ook Of teveel van dat soort boeken gelezen of games gespeeld.

In de entertainment lijkt alles mogelijk, in de realiteit lijkt het een dof saai gebeuren te zijn.

Misschien hoort dat ook zo Dat de realiteit bedoeld is als eenzijdig gebeuren, dat de entertainment bedoeld is om de fantasie te prikkelen en een illusie op te wekken?
pi_32676576
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:

Een grote positieve gebeurtenis. Lichbollen die overal verschijnen van mijn part. Wezens die niet van menselijke aard zijn. Ik weet niet. Ik geloof zoveel. Terugkomst van de overleden mensen van mijn part. Als het maar iets is dat zo schokkend is, dat veel rationele denkers niet meer weten wat links en rechts is en voor en achteren.
alleen gebeurt zoiets nooit
quote:
Heb nog meer in gedachtes maar dat heeft meer te maken met techniek en misschien terugkeer van het een en ander.
ik denk dat we een beetje te offtopic gaan.
pi_32676604
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien hoort dat ook zo Dat de realiteit bedoeld is als eenzijdig gebeuren, dat de entertainment bedoeld is om de fantasie te prikkelen en een illusie op te wekken?
ik denk dat je het probleem vooral in je eigen belevingswereld moet zoeken en niet zo zeer in de realiteit
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:15:47 #102
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32676731
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik denk dat je het probleem vooral in je eigen belevingswereld moet zoeken en niet zo zeer in de realiteit
Ik ben veeleisend inderdaad. Als ik een film kijk dan wil ik dat die film werkelijkheid kan zijn. Als ik een game speel wil ik zelf het karakter vormen en weer terugkeren in de realiteit. Ik bedoel. Ik wil dat er meer mogelijkheden komen ook.

En een vakantie naar een ver land hoeft niet eens, daar heb je toch te maken met dezelfde middelen die je hier ook hebt.

Het is meer een verlangen naar meer en meer. Games zijn okey natuurlijk, maar toch wil ik meer. Ik wil de game sterker beleven als het ware ook. Games is maar een voorbeeld.

Maar dit gaat weer offtopic. Het gaat om geesten in huis, bij mij heb ik het af en toe gehad, vreemd is dat het na zo'n ervaring eerst heftig is om mee te maken. En na een week is het gevoel weer weg en lijkt die ontmoeting helemaal niet bestaan te hebben. Dan komt de realiteit weer naar voren die alles omvattend blijkt te zijn. De realiteit lijkt soms zo sterk aanwezig te zijn, dat ontsnappen eraan alleen mogelijk is als je droomt. En zelfs in de dromen komt de realiteit naar voren omdat je die zo gewend bent, de realiteit zoals de realiteit dus is ook.

Maar het gaat nu wel erg offtopic hier. Kan beter een topic openen over de realiteit en alles wat er mis mee blijkt te zijn. En hoe je de realiteit het beste kunt omschrijven per persoon verschillend of per groep hetzelfde.

Ik zie de realiteit als een geflopte game een beetje. Een game waar iedereen deel van uitmaakt. Een game of film dat niet altijd evenveel te bieden heeft. Of het is zo dat je het beste ervan moet maken? Dan moet ik dat maar gaan doen nog

Kijken of ik de inspiratie heb voor een topic dat gaat over de realiteit. Hoe de realiteit en de omgeving kan zorgen voor een beknellend gevoel, hoe geesten in deze realiteit kunnen komen en waar ze kunnen rondspoken. Wie weet dat ik dat nu ga doen. Om te kijken hoe mensen tegen de realiteit aankijken ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-11-2005 18:22:37 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 13:07:38 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32694239
quote:
[offtopic]
[..]

[afbeelding]
[/offtopic]
Een leeuw die ligt en een hondje die ervoor zit
(Un)masking for the greater good.
pi_32694303
Knal die fotos dan online....
pi_32695330
quote:

Ikzelf ben van mening dat dat geen kwaad kan.
Mocht je de foto's niet online krijgen dan ben ik meer dan bereid je hiermee te helpen.
fokmirage@gmail.com
quote:
Uitsluiten wil ik het niet, maar dat zou niet mijn eerste gedachte zijn.
Ik geloof best dat er dingen aan een voorwerp (wat niet per definitie een "luguber" voorwerp hoeft te zijn) kunnen plakken, maar net zo goed aan mensen of aan een plek/huis.

Een tijdje geleden was ik bij een gezin in huis.
Ik kreeg een ontzettend vervelend gevoel toen ik door hun gang liep, ditmaal zag ik niets maar ik "proefde" een kinderlijke paniek/verdriet en chaos.
Een uurtje later werd mij onder het genot van een kopje koffie en een mega bokkepoot verteld dat er in het gezin dat hier voor hun had gewoond dingen niet pluis waren.
De vriend van de moeder speelde regelmatig spelletjes met de 2 erg jonge dochtertjes van de vrouw (o.a. onder de douche die gelegen was aan de gang die ik net noemde).
De kinderen leven nog steeds en toch waren ze voor mijn gevoel "aanwezig".

Dit soort dingen hoeven voor mij dus ook niet standaard gelinkt te zijn aan overledenen.

Het kunnen ook achtergelaten indrukken zijn die zich aan een object/omgeving gehecht hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 30-11-2005 14:00:06 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 30 november 2005 @ 13:50:38 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32695346
eerst zien dan geloven. en ik zou heel graag ook de foto's online zien.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:57:55 #107
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32695540
inderdaad. emoties zijn een enorme bron van energie. je hebt vaakt met tweedehands kleren, huis met vorige bewoners e.d. dat je al lichtelijk hun emoties e.d. kunt voelen. vandaar dat ik alles altijd reinig voordat ik er zelf gebruik van maak.

als iets heeft plaatsgevonden dat niet al te positief is, en regelmatig ook, dan blijven die indrukken heel lang hangen. iemand die empatisch is zal dat heel makkelijk op pikken en das niet altijd even fijn.

dus dan laat je emoties achter en geen ziel van een overleden individu.
pi_32697739
Ze maakt ons blij met een dooie mus.

FOOOOOOOOOOOOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!
... Do you know how a lost heart feels - The thought of reminiscing - And how lips that taste of tears - Lose their taste for kissing ...
  woensdag 30 november 2005 @ 15:58:46 #109
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32698840
quote:

Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en aarde wordt beweerd.
Zitten geesten ook in nieuwe huizen, vraag ik me dan af? Zijn het geesten van vorige bewoners? Ik weet niet goed wat ik met zoiets aan moet hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Cara_ op 30-11-2005 16:19:18 ]
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_32699348
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:58 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en arrde wordt beweerd.
Ik begrijp je helemaal hoor, maar zodra ik merk dat iets op mijn zenuwen werkt probeer ik mijzelf de volgende vraag te stellen: "Wát zou dat wat er ook is kunnen doen wat onoverkomelijk is ?"
Er gewoon zijn ?
Dingen bewegen ?
Het feit dat ik ze zie ?
Communiceren op wat voor manier dan ook ?

*schouders ophaalt* dat zijn wat mij betreft nou niet bepaald zaken waar ik in zou blijven.
En mij lichamelijk of geestelijk aanvallen.. tsja.. heeft het daar reden toe ?
Waarschijnlijk net zo mijn als dat mijn buurman dat heeft en voor hem ben ik toch ook niet "bang" ?

Ik denk dat de uiteindelijke oorzaak van de angst ligt aan het "niet weten/begrijpen".
Angst voor het onbekende.

Iets wordt bekend als je het durft te aanschouwen.
Dus biedt iets zich aan ?
Ga dan de confrontatie aan is mijn motto.
De andere kant op kijken, maakt dat het onbekend(er dan nodig) blijft en zal dus zowieso je angst in stand houden.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 30 november 2005 @ 16:15:24 #111
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32699356
quote:

[..]

Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en arrde wordt beweerd.
Zitten geesten ook in nieuwe huizen, vraag ik me dan af? Zijn het geesten van vorige bewoners? Ik weet niet goed wat ik met zoiets aan moet hoor.
Zo eng hoeft dat niet te zijn allemaal Je moet je alleen niet op stang laten jagen door geesten denk ik altijd. Als je angstig wordt dan kunnen ze misschien al snel krachtiger worden met hun spirit.

Vraag me trouwens ook af of je zomaar geesten in je huis kunt krijgen die via de voordeur of wat dan ook naar binnen komen. Dus geesten die niet verbonden zijn aan een bepaald huis maar die gewoon zichzelf uitnodigen ergens.

Zelf vind ik het spannend als ik iets meemaak in die trend van geesten. Dan gebeurt er tenminste iets in huis Je kunt het als angstig iets zien of je ziet het als spannend. Alleen is het erg wanneer de meubels zich gaan verplaatsen zonder dat je het zelf doet. Zoals in poltergeist Maar zelfs dat kan spannend zijn, immers het gebeurt niet iedere dag

Mirage was me net voor met reageren zag ik net

Je kunt angstig worden of je gaat de confrontatie aan inderdaad. Zolang je maar boven je angst staat, dan zullen de geesten vanzelf niet teveel invloed krijgen als je het mij vraagt.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:09:39 #112
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701115
quote:

[..]

Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en aarde wordt beweerd.
mensen halen er van alles en nog wat bij uit onbegrip, gebrek aan kennis en ervaring. het valt allemaal op zich wel mee. zo eng is het niet. mirage legt dat al duidelijk genoeg uit lijkt mij. angst is een eerste impuls, kijk daar es voorbij en let op wat je werkelijk voelt.

zitten geesten in nieuwe huizen? die mogelijkheid is er ja. ze kunnen ook al standaard op die plek zitten, of het zijn van die gevallen die hier een tijdje zitten en dan weer weggaan na een tijdje. hoeven niet vorige bewoners te zijn. ze kunnen met je mee verhuizen omdat het familieleden zijn van je, of dat ze ziel van een overleden individu zijn die erg vast zitten aan een object of aan het huis waar jij naar toe verhuist.

ik zit tussen een kerkhof en crematorium in en woon op grond dat voorheen begraafplaats was. dus heb regelmatig bezoekers die er tijdelijk zijn. gaan ze weg en daarna weer nieuwe bezoekers. niks engs aan aangezien er niet zo vaak "enge" dingen gebeuren. zijn zielen die gestoord zijn in hun rust dus zoeken hulp van iemand die ze kan helpen. doe het zelf, of verwijs ze door naar de regio spirit of guardian die ze overzet.
pi_32701169
volgens mij heb jij een gigantisch grote duim
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:12:28 #114
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701204
en volgens mij troll jij het forum af opzoek naar een plek om je ontwetenheid ten toon te spreiden. dus je punt is?
pi_32701227
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:09 schreef Enyalius het volgende:
ik zit tussen een kerkhof en crematorium in en woon op grond dat voorheen begraafplaats was. dus heb regelmatig bezoekers
mmm, zijn die zielen dan in dat lichaam blijven zitten tot ze begraven werden of gecremeerd dat het daar zo druk is ?
pi_32701280
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:12 schreef Enyalius het volgende:
en volgens mij troll jij het forum af opzoek naar een plek om je ontwetenheid ten toon te spreiden. dus je punt is?
dat je een gigantisch grote duim hebt
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:17:06 #117
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701357
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mmm, zijn die zielen dan in dat lichaam blijven zitten tot ze begraven werden of gecremeerd dat het daar zo druk is ?
begraven of crematie maakt geen verschil uit. het gaat over het bewustzijn van de ziel dat het verschil maakt. en meestal zijn ze er al uit voordat dat gebeurd, maar ze gaan niet altijd meteen weg om de 1 of andere vage reden. iedereen wordt als het ware opgehaald, maar veel zielen, die dan nog steeds een menselijk ego hebben op dat punt, weigeren mee te gaan. tja dan blijf je hier vast zitten tot de volgende mogelijkheid.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:21:42 #118
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32701486
Alsof je een trein moet halen maar je moet eerst jezelf klaar hebben om 1e klas te mogen reizen? En dan niet zorgen voor een hoofd zonder luis maar een bewustzijn zonder ego?

En Bonke voegt inderdaad niet vaak iets toe, maar die zal zijn functie ook wel hebben hier

Deze post was weer een deja vus trouwens Alsof ik het al eens eerder geschreven heb. Escaping reality misschien? Of mijn leven inhalen op een bepaalde manier? Dat het leven een repeterend karakter heeft als het ware? Dat het leven fragmenten van gebeurtenissen zijn ook.
pi_32701610
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:17 schreef Enyalius het volgende:

[..]

begraven of crematie maakt geen verschil uit. het gaat over het bewustzijn van de ziel dat het verschil maakt. en meestal zijn ze er al uit voordat dat gebeurd, maar ze gaan niet altijd meteen weg om de 1 of andere vage reden. iedereen wordt als het ware opgehaald, maar veel zielen, die dan nog steeds een menselijk ego hebben op dat punt, weigeren mee te gaan. tja dan blijf je hier vast zitten tot de volgende mogelijkheid.
voor je begraven of gecremeerd word ben je al een dag of 5 dood en lig je ergens anders opgeslagen
dus het zieltje zit niet op een begraafplaats of een crematorium te wachten tot ie opgehaald word
maar is al 5 dagen eerder opgehaald
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:26:23 #120
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701623
ego wordt pas naderhand weggehaald. je zou op de link klikken bij me naam. kom je uit me op me blog daar staat stukje over incarnatie.

in het kort. als je sterft wordt je opgehaald door iemand die je begeleid. daarna wordt je weer 'opgeschoond" en daar wordt ook je huidige menselijke ego weggehaald. dan kun je alles zonder je huidige beperkingen zien en je hele leven begrijpen van wat je nu allemaal gedaan hebt etc etc. en dan ga je je nieuwe leven voorbereiden en kom je terug in nieuw lichaam. in dat nieuwe leven ontwikkel je na een tijdje weer een nieuw menselijk ego met al zijn beperkingen die je "opgelegd" wordt door je familie en leefomgeving.
pi_32701668
grinnik
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:28:00 #122
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701670
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:25 schreef bonke het volgende:

[..]

voor je begraven of gecremeerd word ben je al een dag of 5 dood en lig je ergens anders opgeslagen
dus het zieltje zit niet op een begraafplaats of een crematorium te wachten tot ie opgehaald word
maar is al 5 dagen eerder opgehaald
simpele. ik zeg toch dat er zielen zijn die weigeren mee te gaan. en ja die blijven dan wel bij hun lichaam voor een tijdje voordat ze elders heen gaan waar ze zijn willen.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:28:40 #123
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32701691
Kun je niet tijdens het leven al een nieuw ego ontwikkelen? Ik bedoel, dat probeer ik volgens mij een beetje. Dat je in het huidige leven sterft als het ware en iets nieuws begint steeds opnieuw. Ik wil niet mijn hele leven dit ego meeslepen dat ik nu heb.

Opschoning tijdens het leven, dood gaan in dit leven en herboren worden in dit leven dus. En dan helemaal vrij zijn van alle soorten conditionering die heeft plaats gevonden in je leven.

Een fris leven krijgen zonder het oude dat je meekreeg tijdens de geboorte. Een heel nieuw bewustzijn.

Als ik hierover nadenk voel ik me weer wat beter. Dood gaan als het ware in deze realiteit en iets nieuws krijgen hier.
pi_32701698
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:28 schreef Enyalius het volgende:

[..]

simpele. ik zeg toch dat er zielen zijn die weigeren mee te gaan. en ja die blijven dan wel bij hun lichaam voor een tijdje voordat ze elders heen gaan waar ze zijn willen.
oww juist ja, ik begrijp het nu helemaal
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:33:23 #125
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701816
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Kun je niet tijdens het leven al een nieuw ego ontwikkelen? Ik bedoel, dat probeer ik volgens mij een beetje. Dat je in het huidige leven sterft als het ware en iets nieuws begint steeds opnieuw. Ik wil niet mijn hele leven dit ego meeslepen dat ik nu heb.

Opschoning tijdens het leven, dood gaan in dit leven en herboren worden in dit leven dus. En dan helemaal vrij zijn van alle soorten conditionering die heeft plaats gevonden in je leven.

Een fris leven krijgen zonder het oude dat je meekreeg tijdens de geboorte. Een heel nieuw bewustzijn.

Als ik hierover nadenk voel ik me weer wat beter. Dood gaan als het ware in deze realiteit en iets nieuws krijgen hier.
ja dat kan. de meeste zienswijzen en gedachtegangen zijn niet echt van jouw. je hebt ze gewoon opgedrongen gekregen of vrijwillig overgenomen van anderen. niemand is echt zichzelf. iedereen heeft wel wat van iemand overgenomen, de 1 meer dan de ander. maar je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je dat toelaat en overneemt. de kunst is om daar bewust van te worden. accepteer zoals alles is en ga het dan beetje bij beetje aanpassen/loslaten. wordt zoals je zelf wilt zijn. ze zeggen niet voor niks dat mensen veranderen tijdens hun leven. dat wat je gisteren leuk vond vindt je over een tijd waarschijnlijk geen zak meer aan.

dit is gewoon simpele psychologie trouwens niks spiritueels aan. maar ja het heeft allemaal wel raakvlakken
  woensdag 30 november 2005 @ 17:33:30 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32701819
Kortom: De ziel kan geen afstand nemen van het lichaam en alles? De ziel ziet de erg verbonden aan het lichaam nog? De ziel, geest en het lichaam is toch ook een drie-eenheid die aan elkaar verbonden is als het ware.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:36:07 #127
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32701889
de ziel kan afstand nemen. je menselijk ego die je tijdelijk hebt heeft daar wat meer moeite mee. en niet iedereen kan makkelijk accepteren na hun dood dat ze werkelijk dood zijn en vol overgave verder gaan.

je kunt de angst voor het onbekende ook terug zien in dit soort topics over geesten. dat het automatisch als eng ervaren wordt terwijl dat meestal niet nodig is.

die 3-een-heid is er alleen tijdens het fysieke leven
  woensdag 30 november 2005 @ 17:38:16 #128
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32701938
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:33 schreef Enyalius het volgende:

[..]

ja dat kan. de meeste zienswijzen en gedachtegangen zijn niet echt van jouw. je hebt ze gewoon opgedrongen gekregen of vrijwillig overgenomen van anderen. niemand is echt zichzelf. iedereen heeft wel wat van iemand overgenomen, de 1 meer dan de ander. maar je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je dat toelaat en overneemt. de kunst is om daar bewust van te worden. accepteer zoals alles is en ga het dan beetje bij beetje aanpassen/loslaten. wordt zoals je zelf wilt zijn. ze zeggen niet voor niks dat mensen veranderen tijdens hun leven. dat wat je gisteren leuk vond vindt je over een tijd waarschijnlijk geen zak meer aan.

dit is gewoon simpele psychologie trouwens niks spiritueels aan. maar ja het heeft allemaal wel raakvlakken
Inderdaad

Ik probeer los te laten wat is aangeleerd, aangeleerd gedrag loslaten dus. Aangeleerde denkwijzes loslaten ook. Alles heeft invloed gehad op wat je geworden bent. Alle ervaringen ook, alles werkt door op het onderbewuste, het onderbewuste zorgt weer voor hoe je bewust bent van alles toch?

Gisteren dat topic geopend over ontsnappen aan de realiteit, ik bedoel daar misschien eerder me, ontsnappen aan wat is aangeleerd allemaal. Vrij zijn van alles wat is aangeleerd ook. Los staan in de tijd een beetje. Helemaal onafhankelijk zijn in het hele gebeuren. Dan herhaal ik mezelf weer, want ik zei dit vorige week of 2 weken geleden ook al. Toch is het zo dat ik me goed voel als ik helemaal vrij ben van die conditionering. Dan kan ik ook beter bewegen hier in deze realiteit.

Toch werkt het onbewuste vanzelf door richting het paranormale of niet? Ik bedoel, als je onderbewuste helemaal fout in elkaar zit, dan stel je je vanzelf minder snel open voor impulsen die misschien goed kunnen zijn. Dan ben je veels te gebonden aan je vastgeroeste denken als het ware. En is er vanzelf geen ruimte voor nieuwe zaken.
pi_32701954
ik vraag me af hoe je aan die overtuiging komt dat het allemaal zo gaat zoals jij zegt
je leest een paar boeken waar het instaat en je gelooft het meteen ?
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 17:40:04 #130
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32701984
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:36 schreef Enyalius het volgende:
de ziel kan afstand nemen. je menselijk ego die je tijdelijk hebt heeft daar wat meer moeite mee. en niet iedereen kan makkelijk accepteren na hun dood dat ze werkelijk dood zijn en vol overgave verder gaan.

je kunt de angst voor het onbekende ook terug zien in dit soort topics over geesten. dat het automatisch als eng ervaren wordt terwijl dat meestal niet nodig is.

die 3-een-heid is er alleen tijdens het fysieke leven
Het ego zit vast aan ....ik weet niet alles over het ego. Het ego, de geest, de ziel en de mind. De ego is het menselijke en heeft betrekking op je lichaam ook?

Ik weet het onderscheid niet goed te maken soms, hoewel het belangrijk is om jezelf een beetje te begrijpen in alles wat je meemaakt en doet.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:41:10 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32702008
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:38 schreef bonke het volgende:
ik vraag me af hoe je aan die overtuiging komt dat het allemaal zo gaat zoals jij zegt
je leest een paar boeken waar het instaat en je gelooft het meteen ?
Vaak is dat een kwestie van voelen, hoe voel je bepaalde zaken aan volgens mij. Hoe diep kun je gaan in het voelen en weten. Ben je goed in bepaalde zaken aanvoelen dan noemen ze dat toch een goed ontwikkeld 6e zintuig of niet soms? En dat 6e zintuig kun je zelf verder ontwikkelen. Of je beslist dat het je geen zak uitmaakt en houdt je alleen bezig met afkeuring inplaats van zelf eens dieper te gaan graven in je hele hebben en houden. Het heeft ook te maken met zelf-kennis als je het mij vraagt. Misschien weet je dan ook waar je later heen gaat na de dood. Heb je je eigen huidige leven goed ingeschat dan weet je misschien ook hoe het is om straks het einde van je huidige leven mee te maken. Omdat de dood volgens mij net zoals het leven een feit is dat erbij hoort. Begrijp je je huidige leven goed, dan begrijp je de dood ook beter. Hou je je niet bezig met je huidige leven dat dieper gaat, dan weet je ook niet hoe de dood verloopt. Omdat de dood dan abra cadabra is.

Net zoals jij heel erg overtuigd bent dat bepaalde zaken zo gaan zoals jij denkt dat ze gaan. Iedereen heeft bepaalde opvattingen over hoe zaken verlopen of niet verlopen.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:43:07 #132
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32702048
ervaringen bonke. het is vrij makkelijk op zich, het is alleen de benodigde technieken leren om die kennis op te zoeken. en daar heb ik op zich een lange tijd over gedaan. had altijd al een fascinatie voor het paranormale vanuit kinderlijk standpunt. na paar jaar dingen te ervaren en proberen kwam ik iets tegen waardoor ik zag dat paranormaal eigenlijk niks is vergeleken wat er verder is.

de kennis is hetzelfde voor iedereen. probleem is alleen hoe het zich toont/manifesteerd in iemands leven. het is energie dat zich presenteerd op een manier dat jouw aanspreekt. de 1 vanuit christelijke overtuiging, de andere omdat die meer met fantasy dungeons en dragons heeft, de ander vanuit het boedhisme of muziek of wat dan ook. als het maar mogelijk is voor jouw om het te interpeteren naar je eigen gedachtes. maar de onderliggende is hetzelfde voor iedereen.

ik lees inderdaad veel aardse boeken. maar dat is meer uit interesse voor wat andere, gerenomeerde, schrijvers/paragnosten/wetenschappers van iets vinden. maar het meeste zoek ik op in de universele bibliotheek. daar staan "boeken" die gewoon zeggen zoals het is.

en ja...dan gebeurd het dat mensen me arrogant vinden overkomen, maar meer dan dat deel halen weer steun uit wat ik als antwoord bied. ik ga geen gaves ofzo gebruiken, maar geef woorden en nieuwe inzichten waar mensen zelf een nieuwe beslissing uit kunnen vormen en zo hun probleem kunnen aanpakken. in princiepe een verdere stap dan psychologie.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:45:49 #133
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32702125
Inderdaad zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. De een gaat zo, de ander gaat zo. En uiteindelijk leidt het vaak tot hetzelfde resultaat.

Bij mij is het dan het bewustzijn goed onder ogen nemen en proberen alles te bevatten dat er te bevatten valt. Daar horen misschien ook zijwegen bij ooit.

Sluit je de ogen en keur je alles af, dan blijf je alleen waar je staat en bent.

Tis denk ik ook een kwestie van ogen open houden en je niet afsluiten voor alles.

Open your mind and soul. Etc etc. Hoewel dat in mijn geval vaker moeilijk is. Af en toe sluit het zich vanzelf allemaal.
pi_32702170
denk niert dat het een kwestie van voelen is
een redelijk normaal mens dat af en toe es een geest ziet ( of iets anders ) okeej
maar enyalius doet telekinese, lichtvoeding, ziet geesten , weet waar al die geesten vandaan komen en hoe ze zich gedragen en waar ze waarschijnlijk weer heen gaan enzzz en weet ik veel wat ie nog meer aan vreemde vermogens heeft
dat soort dingen lees je toch alleen maar in boeken
dat 1 persoon zo af en toe es wat meemaakt kan ik mee leven
maar dat 1 persoon alles meemaakt is erg ongeloofwaardig
pies on joe toe
  woensdag 30 november 2005 @ 18:01:11 #135
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32702556
telekinese doe ik niet. heb er wel over mee gepost, maar nooit beweerd dat ik het zelf kan. lichtvoeding heb ik wel een tijdje geprobeerd. in de toekomst als ik het gevoel heb er echt klaar voor te zijn wil het gaan doen dat ik inderdaad nooit meer hoef te eten/drinken. ben ook iemand die goed met geesten om kan gaan sinds me jeugd dus dat is ook niet echt nieuw meer. maar er zijn zoveel "gaves" volgens parapsychologie...ik heb ze echt niet allemaal hoor. kom niet es in de buurt.

mijn hoofd "gave", iets wat ik dus het meest gebruik en de meeste kennis en ervaring mee kan verzamelen...is astraal reizen. ik zweer er heilig op, ook al is dit niet de meest krachtige het is zeker wel de meest nuttige. gister trouwens met een fokker een gesprek op msn gehad dat het hem gelukt was uit te treden, was leuk om zijn eerste paar ervaringen te horen. en als je astraal bent zie je geesten vanzelf meer dan normaal. de rest gebeurd/gebruik ik zelden tot nooit.

alles is energie, als je het kan voelen en interpeteren kun je het ook gebruiken om alles om je heen waar te nemen. zelfde gedachten/emoties die iemand uitzend. ik zeg niet dat ik dat zo geweldig kan, maar je kan er op trainen. met genoeg toewijding kun je inderdaad een hele lijst "gaven" aanleren. in princiepe kan iedereen met die energien overweg, ze zijn er alleen niet bewust genoeg mee bezig op moment. is jouw keus als je het niet wilt of er niet voor openstaat.

ego, geest, mind...onthoud dat 1 ding meerdere benamingen heeft/kan hebben. je ego zit niet vast, kan het eerder zien als een laag om jezelf met gedachten/ervaringen e.d. die je hebt gehad in je leven tot dus ver. een laag die je er ook weer af kan schillen. ondanks dat je veel niet kan vergeten aan herinneringen, je kunt wel de onderliggende gedachten er aan veranderen zodat die herrinering een ander effect op je heeft. maar die meerdere benamingen kan inderdaad verwarrend werken voor velen. had ik ook in begin. het ego heeft ook invloed op je lichaam. als je je slecht voelt daar aangeleerde gedachtes en indoctrine dan kun je je heel erg ziek gaan voelen. the mind is a powerfull thing.

voelen is ook belangrijk. meer het emotioneel voelen dan, vind ik. je emoties zijn je navigatie systeem. als iets goed voelt dan is dat goed voor jouw. iemand anders kan datzelfde wat jij voelt als slecht ervaren. ga op je eigen gevoel als het goed voelt ga er mee verder, als het slecht voelt stop er dan meteen mee. ga er eventueel iets mee doen om te begrijpen waarom het slecht voelt en dergelijke. net wat jezelf wilt. na een tijdje krijg je vanzelf genoeg zelf inzichten. - ook dat is weer psychologie in een wat aansprekelijker jasje.

het onderbewuste laat je dingen zien/voelen van wat je werkelijk wilt. het kan je eventueel wat bewuster maken van bepaalde dingen. het kan je dwingen om bepaalde zaken onder ogen te komen ipv er van weg te rennen. kijk naar dromen, ze zitten vol met symbolische berichten van je onderbewustzijn. doe er wat mee om te zien wat er speelt. of het paranormaal is...ik vind van niet. het is natuurlijk dat het zo werkt, net zoals je geweten dat je lastig valt als je van binnen ergens mee zit. je onderbewustzijn zit NOOIT fout. het is een deel van je pure zelf en je emoties, je foutloze navigatie systeem. leer er op te vertrouwen.

je ogen afsluiten voor nieuwe ideeen en visies is niet gezond. het is water dat stagneerd, dat is ook niet gezond. gedachtes, visies en alles moet open en eerlijk zijn...het moet kunnen vloeien, in beweging zijn.

hoop niet dat ik teveel doorgerateld heb. heb beetje de laatste paar posts van dromenvanger en bonke proberen te beantwoorden in 1 reply

[ Bericht 2% gewijzigd door Enyalius op 30-11-2005 18:13:19 ]
pi_32725697
Ik heb de foto`s zelf niet (heb nieuwe naam hiero want kan niet meer met Alieda inloggen) en mijn tante durft ze niet te mailen. Ze heeft ze in der digitale camera staan en ze durft ze niet eens in een mapje op der pc te plaatsen ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren.
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef WesHell het volgende:
Knal die fotos dan online....
pi_32725864
Je kunt wel proberen contact te maken met deze geesten. Is mij al meerdere malen gelukt tenzij ze echt pissed zijn, maar daar laat ik me dan ook liever niet mee in...Enyalius weet misschien wel wat de gevolgen daarvan zijn, ik zal ze hier niet noemen maar prettig zijn ze in ieder geval niet. Als je hier zelf nog geen ervaring mee hebt raad ik je trouwens wel aan je goed voor te bereiden want tijdens mijn eerste keer schrok ik me echt dood. Maar nu praat ik wel bijna wekelijks met enkele overleden familieleden..
Ik ben cool
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 14:20:56 #138
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32726061
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:07 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Ik heb de foto`s zelf niet (heb nieuwe naam hiero want kan niet meer met Alieda inloggen) en mijn tante durft ze niet te mailen. Ze heeft ze in der digitale camera staan en ze durft ze niet eens in een mapje op der pc te plaatsen ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren.
[..]
Maar als je tante zo bang is,waarom heeft ze die foto's dan niet verwijderd?Geesten gaan heus geen wraak nemen als je foto's verwijderd hoor ,en ook niet als je ze in een mapje plaatst. Op die manier kan je je met alles gek laten maken.Gewoon verwijderen en ze hoeft er nooit meer aan te denken .Simpel.
Maar wel eerst even aan ons laten zien graag
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 14:33:30 #139
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32726411
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:13 schreef TremorChrist het volgende:
Je kunt wel proberen contact te maken met deze geesten. Is mij al meerdere malen gelukt tenzij ze echt pissed zijn, maar daar laat ik me dan ook liever niet mee in...Enyalius weet misschien wel wat de gevolgen daarvan zijn, ik zal ze hier niet noemen maar prettig zijn ze in ieder geval niet. Als je hier zelf nog geen ervaring mee hebt raad ik je trouwens wel aan je goed voor te bereiden want tijdens mijn eerste keer schrok ik me echt dood. Maar nu praat ik wel bijna wekelijks met enkele overleden familieleden..
Het is altijd zo dat wij de levenden op moeten passen dat geesten pissed kunnen zijn.
En wat nou als ik pissed ben op geesten? Wat willen ze mij maken dan?
Moeten wij respect opbrengen voor entiteiten die onze realiteit binnendringen?Ik dacht het niet.
Oke als ze zwart zijn als schaduw ben ik bang, maar zeg maar de standaard geesten(nooit gezien maar wel aangevoeld) of stemmen of een vreemde geur daar kan ik werkelijk woedend om worden. Dan ben ik voor de duivel nog niet bang(als ie niet zwart is tenminste). Dit is mijn wereld en de doden horen hier niet.Dus laat je alsjeblieft niet bang maken door verhaaltjes over wrekende geesten want die bestaan niet.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32727138
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Tja.
Zo rond het einde van de 19e eeuw waren er velen die geloofden dat er geen nieuwe ontdekkingen meer gedaan zouden worden.
Alle wetten waren er al, men meende alles te kunnen afleiden middels de mechanica van Newton.
De mensheid had zijn top bereikt, de rest was uitwerking en detaillering.

Nu lachen we ze uit, al was het alleen maar omdat een zekere EInstein een jaar of 10 later met de eerste aanzet van een totaal nieuwe benadering kwam.
Maar nu geloven enkelen wederom dat we eigenlijk alles al weten, althans, dat alles rationeel te verklaren is, en het een kwestie van tijd en doorontwikkelen is tot we alles weten.

Over een eeuw zullen ook degenen die nu zo denken uitgelachen worden. De perfect gedrilde slaafjes van het rationalisme vergeten namelijk dat huin rationele benadering OOK maar een model is, het hele causale denken is een model. De simplistische visie van één oorzaak die één gevolg heeft, ook al kan die oorzaak op zichzelf een complexe samenhang zijn van diverse factoren, begint al te wankelen.

Het maakt degenen die anderen menen te kunnen diskwalificeren en kleineren op grond van het feit dat zij níet de zuivere lijn van het rationele volgen wel wat kortzichtig. Wat ook van jouw kwalificatie gezegd kan worden. Gewoon dom.
Mooie lap tekst maar ik zie het nut er niet van in. Ik beweer toch niet dat we nu alles weten. Ik ben ook nog nooit gedrilt en ben niet vergeten dat ook Rationalisme een model is.
Ik denk echter dat over een eeuw over een eeuw zich alleen nog maar meer verbazen dat slechts een eeuw geleden mensen nog in geesten geloofden.
pi_32727300
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:47 schreef bonke het volgende:
een redelijk normaal mens dat af en toe es een geest ziet ( of iets anders ) okeej
maar enyalius doet telekinese, lichtvoeding, ziet geesten , weet waar al die geesten vandaan komen en hoe ze zich gedragen en waar ze waarschijnlijk weer heen gaan enzzz en weet ik veel wat ie nog meer aan vreemde vermogens heeft
Hij is ook niet de enige hoor
Er zijn heel wat meer mensen die dit soort dingen ook dagelijks meemaken.
mama van Myrddin
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 15:36:36 #142
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32727667
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:56 schreef Halldar het volgende:

[..]

Mooie lap tekst maar ik zie het nut er niet van in. Ik beweer toch niet dat we nu alles weten. Ik ben ook nog nooit gedrilt en ben niet vergeten dat ook Rationalisme een model is.
Ik denk echter dat over een eeuw over een eeuw zich alleen nog maar meer verbazen dat slechts een eeuw geleden mensen nog in geesten geloofden.
Dat zou wel heel raar zijn aangezien de mensheid altijd al in geesten ,goden en het hiernamaals heeft geloofd. En nu nog steeds en dat zal wel altijd zo blijven. Tenzij de aliens neerdalen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32727723
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:36 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dat zou wel heel raar zijn aangezien de mensheid altijd al in geesten ,goden en het hiernamaals heeft geloofd. En nu nog steeds en dat zal wel altijd zo blijven. Tenzij de aliens neerdalen.
En wie bedoel je precies met 'de mensheid' ? Ik geloof er namelijk niet in hoor, en vele met mij.
  donderdag 1 december 2005 @ 15:41:07 #144
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32727767
quote:
Ja.. zo zie ik dat ook ongeveer.. Ik wil niet gelijk alles van tafel vegen.. Er gebeuren nu eenmaal toch wel eens onverklaarbare dingen..maar ik heb er toch wel wat moeite mee om het allemaal in het juiste perspectief te zien...
(Misschien zou ik eens wat meer hierover moeten lezen...of ben ik gewoon te nuchter..ik weet het niet)
En eigenlijk vind ik het ook een beetje eng...heel dubbel...
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 15:42:47 #145
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32727813
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:39 schreef Halldar het volgende:

[..]

En wie bedoel je precies met 'de mensheid' ? Ik geloof er namelijk niet in hoor, en vele met mij.
Het overgrote deel van de mensheid.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32727833
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:42 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de mensheid.
Bron?
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 15:45:49 #147
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32727902
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:43 schreef Halldar het volgende:

[..]

Bron?
Geschiedenisboeken.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  donderdag 1 december 2005 @ 15:46:26 #148
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32727913
Het is underground, er gebeurt zoveel ondergronds. Je hebt ook nog voodoo-taferelen die vaker plaats vinden, misschien wordt er op mijn wel een voodoo-spreuk uitgesproken of over jou, wie weet. Dan is het gedoe van telekinse en geesten wat meer upperground natuurlijk. Maar het is niet zo dat het iedere dag in het nieuws verschijnt en vaak wordt er niet open over gesproken ook.

Maar dat er meer achter de realiteit zit ben ik van overtuigd. Kwestie van je openstellen wederom.

Open your mind, open your mind....whahahahha
pi_32728042
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:45 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Geschiedenisboeken.
Wow ja, dat kan ik inderdaad lekker nalezen zo....

Maargoed zelfs al was het zo. Omdat het de meerderheid er in gelooft betekend nog niet dat het waar is, toch?
Of wordt de waarheid ook democratisch gekozen?
  donderdag 1 december 2005 @ 15:52:57 #150
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32728081
De waarheid is voor iedereen anders. There is no thruth...you can't handle the thruth.

De waarheid is de omgeving waar je in leeft en wat je zelf ziet en interpreteert.
pi_32728389
De waarheid (noumenale wereld) zal voor iedereen hetzelfde zijn, maar principieel verborgen blijven voor iedereen. De waarheid zoals wij die interpreteren (fenomenale wereld) zal inderdaad verschillen.

Het is maar van welke je uitgaat dus..
  donderdag 1 december 2005 @ 16:14:27 #152
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32728744
De waarheid zoals de waarheid zich laat zien ook jah. Je ziet op tv het nieuws verschijnen, dat is waarheid. Wat je achter het nieuws kunt zoeken is je eigen waarheid. De diepere betekenis van de waarheid is voor iedereen anders. Hoe je zaken en feiten interpreteert ook. Dan krijg je een subwaarheden ook of niet? Dan wordt de waarheid niet meer eenkennig maar voor iedereen anders.

En dan heb je nog verschijnselen die kunnen optreden zoals die geesten. Daarbij kun je je afvragen of het je eigen waarheid is of je wimpelt het af en zegt van, dit wil ik niet onder mijn waarheid krijgen. Dat is ieders vrije keuze ook.

Vroeger was ik ook alleen bezig met de waarheid zoals de waarheid zich liet zien op het eerste gezicht, naderhand ben ik iets meer gaan graven in de waarheid. En als je gaat graven in de waarheid kom je vanzelf uit op een andere persoonlijke waarheid inderdaad.

Maar de globale waarheid is voor iedereen hetzelfde, hoe je het zelf bekijkt kan dan weer verschillen als het ware.
pi_32728877
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:14 schreef Dromenvanger het volgende:
De waarheid zoals de waarheid zich laat zien ook jah. Je ziet op tv het nieuws verschijnen, dat is waarheid. Wat je achter het nieuws kunt zoeken is je eigen waarheid. De diepere betekenis van de waarheid is voor iedereen anders. Hoe je zaken en feiten interpreteert ook. Dan krijg je een subwaarheden ook of niet? Dan wordt de waarheid niet meer eenkennig maar voor iedereen anders.

En dan heb je nog verschijnselen die kunnen optreden zoals die geesten. Daarbij kun je je afvragen of het je eigen waarheid is of je wimpelt het af en zegt van, dit wil ik niet onder mijn waarheid krijgen. Dat is ieders vrije keuze ook.

Vroeger was ik ook alleen bezig met de waarheid zoals de waarheid zich liet zien op het eerste gezicht, naderhand ben ik iets meer gaan graven in de waarheid. En als je gaat graven in de waarheid kom je vanzelf uit op een andere persoonlijke waarheid inderdaad.

Maar de globale waarheid is voor iedereen hetzelfde, hoe je het zelf bekijkt kan dan weer verschillen als het ware.
Mijn moeder werkt in een psychiatrische inrichting, daar zit iemand die er van overtuigd is dat de koningin bij hem op bezoek komt vandaag. Dat is voor hem de waarheid....maar is dit ook écht de waarheid? ze is namelijk nog nooit langs geweest...
pi_32729015
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:33 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Het is altijd zo dat wij de levenden op moeten passen dat geesten pissed kunnen zijn.
Moeten wij respect opbrengen voor entiteiten die onze realiteit binnendringen?Ik dacht het niet.
Oke als ze zwart zijn als schaduw ben ik bang, maar zeg maar de standaard geesten(nooit gezien maar wel aangevoeld) of stemmen of een vreemde geur daar kan ik werkelijk woedend om worden. Dan ben ik voor de duivel nog niet bang(als ie niet zwart is tenminste). Dit is mijn wereld en de doden horen hier niet.Dus laat je alsjeblieft niet bang maken door verhaaltjes over wrekende geesten want die bestaan niet.
Als jij pissed bent op geesten is dat jouw probleem, kun je toch weinig tegen doen dus laat het mooi van je afglijden. Sommige geesten kunnen er niks aan doen dat ze zijn blijven steken in onze wereld..anderen soms wel maar dat zijn dan meestal degenen die je dan ook weer niet tegen wilt komen als je uittreedt...
Ik ben cool
  donderdag 1 december 2005 @ 16:34:41 #155
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32729341
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:19 schreef Halldar het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt in een psychiatrische inrichting, daar zit iemand die er van overtuigd is dat de koningin bij hem op bezoek komt vandaag. Dat is voor hem de waarheid....maar is dit ook écht de waarheid? ze is namelijk nog nooit langs geweest...
Die persoon leeft in zijn eigen waarheid. Die heeft zijn eigen waarheid gecreëerd. Soms als ik wel eens een visioen zie, dan is dat ook mijn eigen waarheid. Niemand anders ziet dat visioen. Misschien is dat bij geesten ook zo, dat niemand anders behalve de betreffende persoon die geest ziet. Maar dan is het wel raar dat ze op foto vast gelegd kunnen worden.

Waar ik ook kanttekeningen bij plaats dat is dat er nog geen website op internet is met alle foto's van geesten. Het is dus moeilijk om ze goed vast te leggen. Misschien leven die geesten alleen in het hoofd van mensen?

Bij het paranormale is het sowieso moeilijk om anderen te overtuigen, weet ook niet of dat de bedoeling is van het hele gebeuren. Het is een kwestie van aanvoelen. Zoals in films ook vaak gebeurt. Er is vaak 1 persoon die zaken opvangt en de anderen zien het of horen het niet.

Dan is het dus zeker een kwestie van je eigen waarheid en eigen wereld waar alles in gebeurt.

Ondertussen leeft iedereen in zijn of haar eigen wereldje. Tis alleen dat we allemaal rondlopen hier in deze realiteit op deze aarde. Maar iedereen leeft in zijn of haar eigen hoofd als het ware. In psychiatrische instellingen leven die mensen helemaal afgezonderd in hun hoofd, maar dat is dan een ziekte meestal. En geen normale eigen wereld-besef of wat dan ook.
pi_32729552
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:34 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Die persoon leeft in zijn eigen waarheid. Die heeft zijn eigen waarheid gecreeërd. Soms als ik wel eens een visioen zie, dan is dat ook mijn eigen waarheid. Niemand anders ziet dat visioen. Misschien is dat bij geesten ook zo, dat niemand anders behalve de betreffende persoon die geest ziet. Maar dan is het wel raar dat ze op foto vast gelegd kunnen worden.

Waar ik ook kanttekeningen bij plaats dat is dat er nog geen website op internet is met alle foto's van geesten. Het is dus moeilijk om ze goed vast te leggen. Misschien leven die geesten alleen in het hoofd van mensen?

Bij het paranormale is het sowieso moeilijk om anderen te overtuigen, weet ook niet of dat de bedoeling is van het hele gebeuren. Het is een kwestie van aanvoelen. Zoals in films ook vaak gebeurt. Er is vaak 1 persoon die zaken opvangt en de anderen zien het of horen het niet.

Dan is het dus zeker een kwestie van je eigen waarheid en eigen wereld waar alles in gebeurt.
Ik heb nog nooit een foto van een geest gezien. Maar als iemand er hier een aan mij kan laten zien zal ik gelijk mijn gedachtegoed herzien.

Films zijn niet echt, dus daar ga ik niet op in.

Bij het paranormale is het inderdaad erg moeilijk om anderen te overtuigen. Misschien dat veel aanhangers hiervan gewoon weinig overtuigingskracht hebben?
pi_32729665
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:56 schreef Halldar het volgende:

[..]

Hoezo verbazen ?
Het is nu toch gewoonweg een gegeven dat er veel mensen zijn en zijn geweest die zaken ervaren die (nog) niet verklaard zijn.
Tegen de tijd dat ze wel verklaard worden ( even jouw toekomstbeeld genomen) kan je je toch niet verbazen dat mensen er verschillende inzichten op na hielden in een tijd dat zaken nog níet verklaard werden ?

Verbaas jij je er nu over dat vroeger mensen dachten dat de aarde plat was ?
Ik niet. Ze telden 1 en 1 op voor zover dat in hun vermogen lag en en kwamen gewoon weg op deze "2".

Sir Winston Churchill
pi_32729881
vroeger telt niet
we leven nu
pies on joe toe
pi_32730040
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:47 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hoezo verbazen ?
Het is nu toch gewoonweg een gegeven dat er veel mensen zijn en zijn geweest die zaken ervaren die (nog) niet verklaard zijn.
Tegen de tijd dat ze wel verklaard worden ( even jouw toekomstbeeld genomen) kan je je toch niet verbazen dat mensen er verschillende inzichten op na hielden in een tijd dat zaken nog níet verklaard werden ?

Verbaas jij je er nu over dat vroeger mensen dachten dat de aarde plat was ?
Ik niet. Ze telden 1 en 1 op voor zover dat in hun vermogen lag en en kwamen gewoon weg op deze "2".

Ik denk dat dat niet helemaal te vergelijken valt. Als ik zo naar de aarde kijk lijkt hij inderdaad plat. Met de komst van wetenschap bleek hij niet plat te zijn. Ik verbaas me er dus ook niet over dat mensen dacht dat de aarde plat was, ik begrijp het volkomen.

Met geesten is dit compleet anders. Ik heb nog nooit een geest gezien, ook niet op foto of film, dus geen enkele reden om aan te nemen dat ze er zijn. Wetenschap heeft tot nu toe geen enkel bewijs geleverd dat er wél geesten zijn.
De meeste foto's met 'geesten' erop zijn echter wél verklaard, de verklaringen worden alleen niet door iedereen geaccepteerd. En die paar foto's die niet verklaard kunnen worden zijn niet direct bewijs dat er geesten bestaan.
Dat is een beetje dezelfde argumentatie als bij geloof, als jij niet kunt bewijzen dat het níet zo is is het dus automatisch wél zo.
En dat is dus een beetje een drogredenatie.
pi_32730043
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:54 schreef bonke het volgende:

vroeger telt niet
we leven nu
Sir Winston Churchill
  donderdag 1 december 2005 @ 17:01:23 #161
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32730101
quote:

vroeger telt niet
we leven nu
Vroeger telt wel, omdat het vroeger het nu bepaald in zekere mate. De ontwikkeling is door vroeger gebeurt, weet je hoe het vroeger is gelopen dan weet je ook hoe het straks gaat. Omdat het een trend is.

Verleden en heden zijn aan elkaar verbonden ook, en maken de toekomst.
pi_32731852
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat is inderdaad wel de juiste houding om er tegenover te staan.
Als het voor ons moeilijk is om die geesten te zien, waarom zou het dan voor die geesten makkelijk zijn om ons te zien?
Ik wil best geloven dat wij sterk opgesloten zitten in onze materiele realiteitsvorm, en dat er daarnaast nog meer mogelijk is op een totaal andere basis.
Twee totaal verschillende 'werelden'. Maar dan is het wederzijds verwarrend, moeilijk en wezensvreemd. Dat geesten zich met het grootste gemak alles kunnen veroorloven in onze wereld, en wie niets in de hunne is een ongelijkheid die dermate groot is dat die nooit stabiel kan blijven: dan waren wij immers allang door de geesten verdelgd.

Betekent niet dat ik niet geloof in de aanwezigheid en voelbaarheid van 'iets' dat kan achterblijven als mensen overlijden. Als je dat al kwaad kan doen, is het omdat je jezelf los laat en eraan overgeeft. Maar dat geldt voor zoveel dingen.
pi_32731989
quote:
Bedenk wel dat wat hier gezegd wordt, door wie dan ook, slechts persoonlijke meningen, opvattingen en eventueel overtuigingen zijn.
Objectieve zekerheden en vaststaande feiten bestaan er in deze context gewoon niet.
Als hij bv zegt allerlei geesten tegen te komen, en soms die geesten doorverwijst naar een regio geest, betekent dat niet dat die regiogeesten daadwerkelijk bestaan, of dat iedereen dat zomaar zou kunnen doen.
Het betekent slechts dat hij dat neerschrijft. Dat is het enige.
Zoals dat geldt voor ieders woorden, ook de mijne en jouwe, over dit onderwerp.
pi_32732533
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

Bedenk wel dat wat hier gezegd wordt, door wie dan ook, slechts persoonlijke meningen, opvattingen en eventueel overtuigingen zijn.
Objectieve zekerheden en vaststaande feiten bestaan er in deze context gewoon niet.
Als hij bv zegt allerlei geesten tegen te komen, en soms die geesten doorverwijst naar een regio geest, betekent dat niet dat die regiogeesten daadwerkelijk bestaan, of dat iedereen dat zomaar zou kunnen doen.
Het betekent slechts dat hij dat neerschrijft. Dat is het enige.
Zoals dat geldt voor ieders woorden, ook de mijne en jouwe, over dit onderwerp.
Het eeuwige excuus.

Ik vind dat het zo is, dus is het zo.
Bewijs het dan?
Neu! ik mag vinden wat ik wil.
....

Daar kan toch niemand tegen op?
  donderdag 1 december 2005 @ 19:41:51 #165
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32734692
quote:

vroeger telt niet
we leven nu
voor het eerst dat je iets corrects zegt.
je leeft inderdaad in het NU

maar het verleden heeft je wel gevormd en zal de beslissingen in het NU beinvloeden waardoor je toekomst constant verandering onderhevig is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Enyalius op 01-12-2005 21:17:04 ]
pi_32737011
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:32 schreef Halldar het volgende:
Het eeuwige excuus.

Ik vind dat het zo is, dus is het zo.
Bewijs het dan?
Neu! ik mag vinden wat ik wil.
....
Daar kan toch niemand tegen op?
De eeuwige leesblindheid...
waar staat dat 'het dus zo is', waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen maar dat als iemand iets zegt, dat niets meer of minder betekent dan dat diegene iets zegt. Dus geen uitspraken over waarheid of onwaarheid.

Dit is geen waarheidstribunaal of leugendetector. Daar gaat dit forum niet over, dit forum gaat over spirituele of mysterieuze ervaringen, vermoedens en ideeen, en niet over wat waar is en wat niet. Wat niet betekent dat daar niet over gesproken kan worden.

Daar blijkt met name door een groep mensen met een missionaire drang tot bekeren tot het ultieme rationalisme dankbaar gebruik van gemaakt te worden.
Discussieren is prima, de believers als halfzacht beschouwen is ook prima, maar neem dan minimaal de moeite correct te lezen wat er gezegd wordt.

Maar, dat alles buiten beschouwing gelaten; jullie hechten een enorme waarde aan bewijzen. Wij komen daar niet steeds mee op de proppen, jullie vragen om bewijzen. En als wij een keer hetzelfde doen wordt dat met gezucht ontvangen. Want als wij vragen om bewijzen dat het níet zo is, wordt gepikeerd gereageerd dat dat niet kan.

Een jaar geleden oid heb ik een filosofisch betoog gehouden op WFL, teneinde aan te tonen dat er vanuit het rationele simpelweg geen uitspraken gedaan kunnen worden over de waarheid cq onwaarheid van dit soort fenomenen. Zelfs Koekepan, overtuigd rationalist en één van de meest intelligente WFL-ers ever, moest dat toegeven.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:15:54 #167
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32737733
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:13 schreef TremorChrist het volgende:
contact te maken met geesten huh...en hoe doe jij dat dan als ik vragen mag? er zijn immers meerdere methodes en ze zijn niet allemaal met dezelfde positieve uitwerking.

als je met een geest of entiteit contact legt moet je ze met respect behandelen. het maakt geen reet uit of je het idee hebt dat ze je privacy beinvloeden of iets dergelijks. gewoon behandelen alsof ze levende mensen zijn. de meeste geesten zijn nog in bezit van een menselijk ego, degene die dus niet de overgang gemaakt hebben naar het "schimmenrijk" of wat voor benaming je er ook aan toekent. ze zijn vaak verdwaald en op zoek naar iets, behandel ze met respect en je kan wellicht het 1 en ander van ze leren.

daarnaast zijn er ook de geesten die nog vastzitten met iets. die zijn meestal "gebonden" aan iets waar ze een band mee hebben. dit kan een locatie zijn, een object, of een mens dat nog leeft waar ze een speciale band mee hadden. dit kunnen zowel negatieve als positieve geesten zijn. het aantal negatieve is enorm klein vergeleken met de positieve geesten. het onderscheid zul je zelf maken zodra je ze waarneemt en als je voorbij de eerste angst-ingeving kijkt.

wat kwade geesten betreft...tja...ze kunnen irritant zijn. maar heb er niks van gemerkt in de zin van excorcist film situaties. daar heb je de wat sterkere entiteiten voor nodig die dat voor elkaar krijgen. negatieve geesten zijn gewoon irritant en die moet je een goede schop onder hun kont geven, op een respectvolle manier natuurlijk

waarheid. iedereen heeft zijn eigen waarheid. maar elke waarheid is gestoelt op dezelfde dingen, alleen de manier waarmee je er mee bezig bent is voor elkaar persoon anders. sommige mensen bezetten meer kennis uit ervaring e.d. dan anderen. wat kan ik zeggen...sommige zielen zijn gewoon wat ouder en wijzer dan anderen.

discussies? tja zodra ik iets niet zeker weet laat ik dat heust wel merken. en dan kan ik discusieren. ander keren is het gewoon zo, geen discussie mogelijk. ik deel de informatie en wat iemand er mee doet mogen ze zelf weten. ik ga me visie niet aan iedereen opdringen of blijf op sommige zaken doorhameren tot iemand me visie overneemt. als je er klaar voor bent kom je zelf wel tot het benodigde besef.

maar iets zegt me dat we in het algemeen over geesten en diens theologie aan het lullen zijn ipv de TS te assisteren.
pi_32741199
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef iteejer het volgende:

[..]

De eeuwige leesblindheid...
etc.
Volgens mij was ik je niet aan het citeren ofzo, jij hebt het dus nergens letterlijk zo gezegd.
Maar gaan ouwehoeren dat 'als iemand iets zegt, dat niets meer of minder betekent dan dat diegene iets zegt.' spreekt voor zich. Ik neem aan dat diegene ook nog een boodschap heeft en niet als doel heeft puur wat tekst schrijven om het schrijven zelf.

Daarbij heet dit subforum toch truth?
Ik beweer dat geesten niet bestaan omdat er geen bewijs voor is. (Ik beschouw overigens niemand als halfzacht, ik geloof dat je dat probeert te suggereren.)

Vervolgens ga je over in 'jullie' en 'wij' , ik heb werkelijk waar geen idee over welke groeperingen je het dan hebt. Ik post alleen namens mezelf.

En dan komt hetzelfde argument dat in elk topic over geloof staat, wat door gelovigen wordt gebruikt.
" Want als wij vragen om bewijzen dat het níet zo is, wordt gepikeerd gereageerd dat dat niet kan. "
Bewijzen dat dingen níet bestaan kan gewoon niet, het is ook zinloos. Bewijzen dat iets wél bestaat kan wel, richt je daar dus gewoon op. Anders moet je ook consequent zijn en in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het níet bestaat.

Ik heb je betoog van een jaar geleden niet gelezen en 'zelfs Koekepan' ken ik niet. Als je een link geeft wil ik je betoog best doorlezen.
pi_32752059
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef Halldar het volgende:
Volgens mij was ik je niet aan het citeren ofzo, jij hebt het dus nergens letterlijk zo gezegd.
Maar gaan ouwehoeren dat 'als iemand iets zegt, dat niets meer of minder betekent dan dat diegene iets zegt.' spreekt voor zich. Ik neem aan dat diegene ook nog een boodschap heeft en niet als doel heeft puur wat tekst schrijven om het schrijven zelf.
Dat spreekt niet voor zich. Ik bedoel er mee te zeggen dat de woorden van de één wel es een totaal andere betekenis kunnen hebben voor degene ie ze uitspreekt, dan voor degene die ze ontvangt.
De hier gehanteerde begrippen zijn geen objectief gedefinieerde begrippen. Dat is ook één van de grote problemen die voelbaar worden bij het spreken over dit soort fenomenen.
quote:
Daarbij heet dit subforum toch truth?
Ik beweer dat geesten niet bestaan omdat er geen bewijs voor is. (Ik beschouw overigens niemand als halfzacht, ik geloof dat je dat probeert te suggereren.)
Als alles waar geen bewijs voor is niet bestaat, blijft er weinig over. Bewijs eens dat jij écht bestaat, en geen produykt bent van mijn geest bv?
Of, veel simpeler, bewijs eens dat iemand pijn heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand heimwee heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand muziek mooi vind als hij zegt dat mooi te vinden?
quote:
Vervolgens ga je over in 'jullie' en 'wij' , ik heb werkelijk waar geen idee over welke groeperingen je het dan hebt. Ik post alleen namens mezelf.
Lijkt me wel duidelijk he..? Degenen die wel geloven in spiritualiteit etc, en degenen die dat niet doen.
In je eigen stukje heb je het overigens zélf over 'gelovigen'.
quote:
En dan komt hetzelfde argument dat in elk topic over geloof staat, wat door gelovigen wordt gebruikt.
Dat je dan stelt niet te begrijpen wie er met 'jullie' en 'wij' bedoeld wordt, komt dan wel over dat je eerder met een verbaal schaakpartijtje bezig bent, dan je ten diepste te realiseren wat je nou eigenlijk opschrijft.
Waarop ik al eerder doelde.
quote:
" Want als wij vragen om bewijzen dat het níet zo is, wordt gepikeerd gereageerd dat dat niet kan. "
Bewijzen dat dingen níet bestaan kan gewoon niet, het is ook zinloos. Bewijzen dat iets wél bestaat kan wel, richt je daar dus gewoon op. Anders moet je ook consequent zijn en in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het níet bestaat.
Je gaat er vanuit dat het consequent zijn in het toepassen van denkbeelden een soort plicht is. Als je universele denkbeelden zou hebben, die op alles van toepassing zouden zijn, zou dat kunnen. Maar in onderwerpen, zo je wilt kennis-systemen, waar de diverse begrippen zelf niet eenduidig en objectief gedefinieerd kunnen worden bij gebrek aan een verifieerbare collectieve ervaring gaat dat gewoon niet op.
Daarom zijn bewijzen ook zinloos en als concept ontoepasbaar op deze fenomenen. Neemt niet weg dat 'jullie', (in jouw termen de 'ongelovigen' dus) best wel erop gewezen mogen worden dat er een hoop zaken wél als reëel ervaren worden die niet bewijsbaar zijn.
(Al gaan steeds meer keuringsartsen bv er van uit dat alles wat je niet kunt zien of aantonen, niet bestaat; zodat mensen met akelige pijnen toch gewoon moeten werken. Je hebt dus wel de tijdgeest mee, en wij de tijdgeest tegen )
quote:
Ik heb je betoog van een jaar geleden niet gelezen en 'zelfs Koekepan' ken ik niet. Als je een link geeft wil ik je betoog best doorlezen.
Geen idee, staat ergens in de diepte. Maar we doen het hier wel over hoor, geen probleem
pi_32752169
zijn er ook lekkere vrouwelijke geesten ?
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:49:35 #171
64781 bonke
pipo koeie
pi_32752370
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:41 schreef Classics het volgende:
zijn er ook lekkere vrouwelijke geesten ?
ook niet
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:50:03 #172
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32752380
soms. bij degene die ik meestal tegen kom zijn het mensen die te vroeg gestorven zijn, en ik ben geen pedo hehe. of ze zijn op oudere leeftijd gestorven. kom sporadisch iemand tegen die ik rond de 25-35 jaar in schat. en dan nog is de vraag of ze aantrekkelijk zijn
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:53:37 #173
64781 bonke
pipo koeie
pi_32752457
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:50 schreef Enyalius het volgende:
soms. bij degene die ik meestal tegen kom zijn het mensen die te vroeg gestorven zijn, en ik ben geen pedo hehe. of ze zijn op oudere leeftijd gestorven. kom sporadisch iemand tegen die ik rond de 25-35 jaar in schat. en dan nog is de vraag of ze aantrekkelijk zijn
hoe zit het met de vogels, katten, paarden, insecten enzzzzzzz die hebben zouden ook een ziel moeten hebben
zie je die ook ??
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:59:58 #174
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32752607
leuk dat je daar over begint.

een paar maanden terug kwam me stiefmoeder naar me en zei dat een vriendin van haar afbeeldingen van dieren zag in haar ooghoeken. na een tijdje was het zelfs zo dat ze ze kon zien hoe ze recht op haar afliepen en verdwenen. ze kon het dier alleen niet plaatsen omdat het nogal misvormd was in haar gezichtsveld. ik werd gevraagd om een kijkje te nemen wat het kon zijn. bleken schapen te zijn die geslacht werden voor offers. het bleek dat er een moskee op de plek van haar huis had gestaan.

insecten, vogels en dat soort kleine dieren is een ander verhaal. daar zit niet 1 ziel in 1 insect. er zit 1 ziel in 1 colonie. hoe vaak is het wel niet onderzocht en bewezen dat als je 1 vogel iets leert dat een vogel, die afgeschermd was, opeens diezelfde trucjes e.d. kent. het zou een telepatische link onder vogels kunnen zijn, maar dat betwijfel ik ten zeerste.
pi_32752642
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:59 schreef Enyalius het volgende:
hoe vaak is het wel niet onderzocht en bewezen dat als je 1 vogel iets leert dat een vogel, die afgeschermd was, opeens diezelfde trucjes e.d. kent.
linkjes naar wetenschappelijke artikelen ?
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:07:13 #176
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32752770
ik zal een google proberen. is al weer een paar jaar terug dat ik het gelezen had
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:13:29 #177
64781 bonke
pipo koeie
pi_32752917
ja, zoek dat es op
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:18:13 #178
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32753023
http://www.spiritualityhe(...)ticle/item_8580.html

niet het artikel dat ik zocht, maar toch...
een grijze pappegaai dat onder gecontroleerde situaties door Sheldrake werd onderzocht op telepathy met zijn eigenaar.

Planten ESP/Telepathy

http://www.straightdope.com/classics/a5_047.html een stuk tekst met genoeg namen van wetenschappers die zich er in verdiept hebben. kun je op die namen verder googelen. zoals het Backster Effect http://skepdic.com/plants.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Enyalius op 02-12-2005 13:23:43 ]
pi_32753045
Rupert Sheldrake; experimenten om apen op één eiland iets te leren, waarna - naar zeggen - de apen op een ander eiland dat ook ineens bleken te kunnen.

Deze experimenten zijn nooit echt bevestigd overigens. Maar dat dat erop wijst dat dieren als collectief een ziel hebben is zeer de vraag. En verbondenheid hoeft nog niet automatisch een ziel te betekenen.

Dat de ziel niet individueel is geloof ik overigens absoluut, maar dat geldt ook voor mensen. En ook niet binnen een soort; alles, dieren, planten, en mensen hebben van dezelfde 'oerziel' een stukje in zich. Althans, zo ben ik het gaan bekijken.
pi_32753090
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef Enyalius het volgende:
http://www.spiritualityhe(...)ticle/item_8580.html

niet het artikel dat ik zocht, maar toch...
een grijze pappegaai dat onder gecontroleerde situaties door Sheldrake werd onderzocht op telepathy met zijn eigenaair.
ehm http://www.spiritualityhealth.com klinkt niet als een onpartijdig orgaan
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:21:32 #181
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32753108
lees het eerst eens voordat je een conclusie trekt. die site publiceerd alleen iets wat ook in een wetenschappelijk blad is geplaatst
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:22:44 #182
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32753144
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef iteejer het volgende:
Rupert Sheldrake; experimenten om apen op één eiland iets te leren, waarna - naar zeggen - de apen op een ander eiland dat ook ineens bleken te kunnen.

Deze experimenten zijn nooit echt bevestigd overigens. Maar dat dat erop wijst dat dieren als collectief een ziel hebben is zeer de vraag. En verbondenheid hoeft nog niet automatisch een ziel te betekenen.

Dat de ziel niet individueel is geloof ik overigens absoluut, maar dat geldt ook voor mensen. En ook niet binnen een soort; alles, dieren, planten, en mensen hebben van dezelfde 'oerziel' een stukje in zich. Althans, zo ben ik het gaan bekijken.
Sheldrake heeft het ook over een "Morfish" veld waarin colonien, groepen mensen e.d. zich kunnen bevinden. en dat daar binnen in het mogelijk is voor telepathishe mogelijkheden onderling
pi_32753205
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef Enyalius het volgende:
lees het eerst eens voordat je een conclusie trekt. die site publiceerd alleen iets wat ook in een wetenschappelijk blad is geplaatst
nu wel gelezen

slecht onderbouwd, erg suggestief

dat ze droomt van een button en de papagaai roept het als ze wakker wordt doet me eerder geloven dat ze de geluiden uit de wereld om haar heen in haar dromen verwerkte. Dit heb ik ook wel eens en als je meteen daarna wakker wordt dan kun je de link meestal wel leggen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:27:14 #184
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32753249
ja en dat ze later in verschillende ruimtes op verschillende verdiepingen in een gebouw zijn geplaatst onder constante surveilance en dat die pappegaai dan nog kon zeggen wat zijn eigenaar verder op zag telt niet mee.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:28:20 #185
64781 bonke
pipo koeie
pi_32753270
die papagaai is ook op discovery geweest en dat beest kon dus helemaal geen telepatie met het baasje doen
bull dus
dat beest moest dus wat proeven doen terwijl het baasje in een andere kamer aan dat beest dacht
na verschillende testen kwamen ze tot de conclusie dat die papagaai geen gaves had
sommige testen gingen zelfs zo slecht dat toeval meer kans had
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:44:22 #186
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32753620
Tjezus ik moet telkens en hoop terug lezen... maar ik geef het op. Het gaat mij boven de pet. Er zal ongetwijfeld meer zijn tussen hemel en aarde..Maar aangezien ik zelf nooit iets aan den lijve ondervonden heb, of gezien heb, of gevoeld heb..
Dat zal de reden voor mijn scepsis zijn... Alhoewel.. moet je zien om te geloven...?
pi_32753679
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Enyalius het volgende:
ja en dat ze later in verschillende ruimtes op verschillende verdiepingen in een gebouw zijn geplaatst onder constante surveilance en dat die pappegaai dan nog kon zeggen wat zijn eigenaar verder op zag telt niet mee.
idd
de rest van het verhaal zit vol suggestieve aanwijzingen die maar 1 ding doen vermoeden
ze willen heeeeeeeel graag dat het klopt

vind het verder wel een leuk onderwerp
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:05:43 #188
64781 bonke
pipo koeie
pi_32754124
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:44 schreef _Cara_ het volgende:
Tjezus ik moet telkens en hoop terug lezen... maar ik geef het op. Het gaat mij boven de pet. Er zal ongetwijfeld meer zijn tussen hemel en aarde..Maar aangezien ik zelf nooit iets aan den lijve ondervonden heb, of gezien heb, of gevoeld heb..
Dat zal de reden voor mijn scepsis zijn... Alhoewel.. moet je zien om te geloven...?
vinnikwel
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:10:27 #189
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32754243
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:05 schreef bonke het volgende:

[..]

vinnikwel
Heej jij..
vinnikook eigenlijk.. Ik hou het maar op het " HIER en NU. "..
pi_32754404
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:10 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Heej jij..
vinnikook eigenlijk.. Ik hou het maar op het " HIER en NU. "..
hier en nu
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:20:13 #191
64781 bonke
pipo koeie
pi_32754521
ze wil me
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:27:23 #192
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32754754
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:16 schreef Classics het volgende:

hier en nu
Auw!! waar heb ik dat aan verdiend

Ik weet me gewoon geen raad met sommige dingen die hier beschreven worden.. bovendien krijg ik er de kriebels van..ik vind het ook een beetje eng... Vandaar het hier en nu. dat is al ingewikkeld genoeg..

@Bonke...tssss.. Ik drink me een lekker senseo in het hier en Nu..
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:29:11 #193
64781 bonke
pipo koeie
pi_32754804
gatver senseo
maar voor iets dat er niet is hoef je natuurlijk niet bang te zijn he
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:42:32 #194
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32755194
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef bonke het volgende:
gatver senseo
maar voor iets dat er niet is hoef je natuurlijk niet bang te zijn he
Klopt..maar ik ben zelfs gewoon in het donker al bang.. dus dit ongrijpbare vind ik al helemaal eng..
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:52:33 #195
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32755469
Het hier en nu is vaak al genoeg ellende en zet al vaak genoeg stof tot denken.

Eerst het hier en nu maar op orde voor mij, daarna volgt de rest wel Zelf heb ik graag dat de realiteit waterdicht lijkt, dan voel ik me dus stevig als onderdeel ervan.

Ga ik me bezig houden met geesten dan ga ik wel eens dwalen. Ik bedoel dus ook, wil je goed met het paranormale omgaan dan moet je sterk in de schoenen staan. En dan nog kun je gaan dwalen. Het brengt dus ook risico's met zich mee.
pi_32755601
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:37 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat spreekt niet voor zich. Ik bedoel er mee te zeggen dat de woorden van de één wel es een totaal andere betekenis kunnen hebben voor degene ie ze uitspreekt, dan voor degene die ze ontvangt.
De hier gehanteerde begrippen zijn geen objectief gedefinieerde begrippen. Dat is ook één van de grote problemen die voelbaar worden bij het spreken over dit soort fenomenen.
[..]

Als alles waar geen bewijs voor is niet bestaat, blijft er weinig over. Bewijs eens dat jij écht bestaat, en geen produykt bent van mijn geest bv?
Of, veel simpeler, bewijs eens dat iemand pijn heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand heimwee heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand muziek mooi vind als hij zegt dat mooi te vinden?
[..]

Lijkt me wel duidelijk he..? Degenen die wel geloven in spiritualiteit etc, en degenen die dat niet doen.
In je eigen stukje heb je het overigens zélf over 'gelovigen'.
[..]

Dat je dan stelt niet te begrijpen wie er met 'jullie' en 'wij' bedoeld wordt, komt dan wel over dat je eerder met een verbaal schaakpartijtje bezig bent, dan je ten diepste te realiseren wat je nou eigenlijk opschrijft.
Waarop ik al eerder doelde.

[..]

Je gaat er vanuit dat het consequent zijn in het toepassen van denkbeelden een soort plicht is. Als je universele denkbeelden zou hebben, die op alles van toepassing zouden zijn, zou dat kunnen. Maar in onderwerpen, zo je wilt kennis-systemen, waar de diverse begrippen zelf niet eenduidig en objectief gedefinieerd kunnen worden bij gebrek aan een verifieerbare collectieve ervaring gaat dat gewoon niet op.
Daarom zijn bewijzen ook zinloos en als concept ontoepasbaar op deze fenomenen. Neemt niet weg dat 'jullie', (in jouw termen de 'ongelovigen' dus) best wel erop gewezen mogen worden dat er een hoop zaken wél als reëel ervaren worden die niet bewijsbaar zijn.
(Al gaan steeds meer keuringsartsen bv er van uit dat alles wat je niet kunt zien of aantonen, niet bestaat; zodat mensen met akelige pijnen toch gewoon moeten werken. Je hebt dus wel de tijdgeest mee, en wij de tijdgeest tegen )
[..]

Geen idee, staat ergens in de diepte. Maar we doen het hier wel over hoor, geen probleem
Het is inderdaad wel handig als zender en ontvanger dezelfde definities gebruiken. Als jij beweert dat begrippen in de spiritualiteit geen eenduidige definities hebben kunnen we nu wel ophouden want dan weet niemand waar de ander het over heeft.
Ik neem echter aan dat iedereen hetzelfde verstaat onder spoken of geesten.

Ooit gehoord van de zin 'Ik denk dus ik besta' ? Dat zou je misschien als een (filosofisch) bewijs kunnen zien voor het bestaan van 'ik'. Maargoed je hebt wel een beetje gelijk, sommige dingen zijn erg moeilijk te bewijzen. Of alleen door introspectie en ook dat is nogal twijfelachtig.
Maar nog steeds beter dan het alternatief, namelijk in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het niet bestaat (dat is namelijk godsgruwelijk veel, verzin maar iets ter plekke en probeer vervolgens te bewijzen dat dat niet bestaat).

Mijn punt met het 'wij' en 'zij' was alleen dat ik voor mezelf spreek en voor niemand anders.
Ik had het verder niet over gelovigen. Ik legde slechts de link tussen het soort argument dat er steeds gebruikt word voor het bestaan van god en het bestaan van geesten (of andere spirituele zaken).

Ik vind inderdaad dat je consequent moet zijn in je denkbeelden. En dat daarvoor begrippen eenduidige definities moeten hebben. Anders word het zon inhoudsloos gelul.

Ik ben het echter wel met je eens dat een hoop zaken die als reëel ervaren worden maar (nog) niet bewezen kunnen worden niet gelijk van de tafel geveegd moeten worden. Er moet gewoon harder gezocht worden naar bewijs. Neemt niet weg dat een groot deel van spiritualiteit wel gewoon onzin is en zichzelf met een zelfde redenatie als geloof in stand blijft houden.

Als jij er van overtuigd bent dat geesten bestaan dan neem ik aan dat je daar een goede reden voor hebt. En daar ben ik dus erg benieuwd naar. Ik heb tot nu toe nog geen enkele reden gezien om er in te geloven. En ik heb al heel wat fotos en filmpjes bekeken waar geesten, orbs, vlekken of wat dan ook op te zien was die, en geen van alle heeft me weten te overtuigen.
Wetenschap geeft echter wél verklaringen voor het zien van deze fenomenen, daar zijn genoeg sites en programmas over gemaakt. Denk aan lichtreflectie + hersenen die graag gezichten of andere herkenbare vormen van iets maken, rook, vieze lens, of gewoon een simpele vervalsing. De paar foto's die niet op die manier verklaard kunnen worden zijn niet automatisch bewijs voor het bestaan van geesten.

Het valt me ook op dat er nog nooit (tenminste ik heb er nog geen gevonden) seances zijn gefilmd. Ik neem aan dat als een geest spullen in je huis beweegt dat je dat gewoon kunt filmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Halldar op 02-12-2005 15:09:53 ]
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:21:14 #197
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32756358
Het zijn 2 werelden.

De een is meer verbonden met die andere wereld en de andere niet. Daarbij kun je je afsluiten van alles van die andere wereld. Dat doe ik dus voorlopig nu. Open stellen voor invloeden kan zorgen voor chaos in het hoofd hier. Ik bedoel, als je steeds bezig bent met zweven, dan verlies je bodem van aarde als het ware ook.

Het zien van geesten heeft denk ik puur te maken met hoe gevoelig je bent ervoor ook. En of de een het niet gelooft heeft te maken met je inlevingsvermogen. Daarbij is alles als waar aannemen wat de ander zegt natuurlijk ook niet je van het, maar als 1000 mensen beweren wat mee te maken, dan ga ik wel eens denken, ze zouden best eens zulke zaken kunnen meemaken. Als er een grote populatie is van verschijningen dus ook, en als die verschijningen van karakter op elkaar lijken. Dan zou je dat kunnen zien als wetenschappelijk bewezen misschien? Of de hele populatie lult uit zijn nek.
pi_32758694
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:57 schreef Halldar het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel handig als zender en ontvanger dezelfde definities gebruiken. Als jij beweert dat begrippen in de spiritualiteit geen eenduidige definities hebben kunnen we nu wel ophouden want dan weet niemand waar de ander het over heeft.
Ik neem echter aan dat iedereen hetzelfde verstaat onder spoken of geesten.
Eerlijk gezegd niet.. tenminste... ik ben de laatste jaren pas gaan begrijpen waar sommige andere mensen het over hebben en welke kaders ze aan de termen geven waar ze over spreken.
En zelfs nu loop ik nog tegen mensen aan die verschillende definities van veel gebruikte termen hanteren.

Ikzelf heb tot een paar jaar terug voornamelijk in eigen "bedachte" aan de hand van mijn eigen ervaringen ( die al vanaf kinds af aan lopen) aanduidingen gedacht.
Eigenlijk gebruikte ik helemaal geen officiele termen.. ik sprak/dacht gewoon over mijn ervaring, de gevoelens die het opriepen.. de dingen die ik hoorde en zag.
Zonder label, zonder hokje.
quote:
Ooit gehoord van de zin 'Ik denk dus ik besta' ? Dat zou je misschien als een (filosofisch) bewijs kunnen zien voor het bestaan van 'ik'. Maargoed je hebt wel een beetje gelijk, sommige dingen zijn erg moeilijk te bewijzen.
Helemaal mee eens.
Dat is dus ook de reden dat ik in zaken geloof die ik zelf ervaren heb en zaken níet ontken waarvan ik niet heb gezien dat het wel bestaat maar ook niet bewezen acht dat het niet kàn bestaan.

En zelfs als iets voor mij bewezen is níet te bestaan, dan kan datzelfde voro een ander nog steeds bestaan. Die ander geeft een andere interpretatie aan dat wat hij ziet/ervaart.
En dat mag.
Ik neem de ervaring als leerstof en de interpretatie in dat geval als de interpretatie van degene die het ervaart.

Om maar heel makkelijk naar de kindergeest te gaan.
Een stapel kleding zie ik niet als monster.
Mijn zoontje wel in het donker.
Voor hem is het een monster, voor mij een stapel kleding die ik vergeten ben mee te nemen naar de badkamer. Is het geen monster ?
Wat is een monster ?
Een monster is in de/zijn kindergeest iets dat niet goed defineerbaar is en angst aanjaagd.
nou die stapel kleding doet dat.
Dús is het voor hem een monster.

Mensen die als een razende door het leven gaan, veel kwaad aanrichten zijn voor een vriendin van mij "zielen onder invloed van de Duivel en soms zelfs de Duivel zelf". Ikzelf zie zo'n persoon vaak als een gekwetst persoon of een lichamelijk/geestelijk ziek iemand.
Wie heeft er gelijk ?
Ik denk wij allebei.
Zij leeft in een wereld waar kwaad van de Duivel komt en al het goede van God.
Een "slecht" iemand staat dus voor haar onder invloed van de Duivel. En dat is in haar "taal" correct.
In mijn "taal" is Duivel onbalans, ziekte... enz... ik heb dus in mijn wereld of "taal" gelijk dat die persoon ziek is of uit balans.
quote:
Of alleen door introspectie en ook dat is nogal twijfelachtig.
Maar nog steeds beter dan het alternatief, namelijk in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het niet bestaat (dat is namelijk godsgruwelijk veel, verzin maar iets ter plekke en probeer vervolgens te bewijzen dat dat niet bestaat).

Mijn punt met het 'wij' en 'zij' was alleen dat ik voor mezelf spreek en voor niemand anders.
Ik had het verder niet over gelovigen. Ik legde slechts de link tussen het soort argument dat er steeds gebruikt word voor het bestaan van god en het bestaan van geesten (of andere spirituele zaken).

Ik vind inderdaad dat je consequent moet zijn in je denkbeelden. En dat daarvoor begrippen eenduidige definities moeten hebben. Anders word het zon inhoudsloos gelul.
Tsja, dat is het moeilijke.
Als kind zijnde zag ik mijn zus (die overleden is voordat ik geboren ben), ik heb dingen verteld die ik niet kon weten, ik heb dingen voorvoeld die erg opmerkelijk waren.
Dit soort dingen zijn mijn hele leven voorgekomen.
Soms waren er mensen getuige van, vaak niet.
Een opmerkelijk iets was bijvoorbeeld de ochtend dat ik droomde over mijn vader en een "ongeluk" dat hij zou krijgen. ( terwijl mijn vader heel gezond is. eet goed, rookt niet, drinkt niet veel, is slank... mountainbiked door de bossen etc..... )
Ik ben die ochtend overstuur wakker geworden... heb mijn man van alles verteld... 's middags raakte ik nogmaals van slag en kreeg hele voor mij op dat moment idiote gedachten, even later werden we opgebeld door mijn moeder.....

Ondanks de ervaringen heb ik geen idee welke termen ik moet gebruiken zodat anderen precies weten wat ik bedoel. Want geesten, wat zijn geesten ?
De één die interrpeteert geesten als 2e lichaam van een gestorven mens dat ronddwaalt/verschijnt.
Ikzelf denk dat geesten anders werken.
Geesten hoeven voor mij niet eens persé overleden mensen te zijn.

Astraal reizen waar ook een topic over loopt.. wat is uittreden ?
Wat is astraal gaan ?

Ik herken vele van de ervaringen die men daar beschrijft, maar "zie" sommige dingen anders.
quote:
Ik ben het echter wel met je eens dat een hoop zaken die als reëel ervaren worden maar (nog) niet bewezen kunnen worden niet gelijk van de tafel geveegd moeten worden. Er moet gewoon harder gezocht worden naar bewijs.
Tsja.. al zou je wetenschappelijk kunnen verklaren hoe ik bv droom over iets dat later gebeurd.
Dan staat nog steeds de ervaring toch ?
Dan kan je het nog steeds voor mijn part "voorspellend dromen noemen".

Ìk zeg niet dat het iets aparts is, ik heb de term para-normaal niet bedacht. En eerlijk gezegd zijn het meestal degene die niet in bovenstaande zaken geloven mijn ervaringen paranormaal noemen.
Je vertelt een ervaring en de reactie is "ohw, nou ik geloof niet in paranormale zaken".
En dan denk ik Waar hebben wij het nu over ?
Het is overigens een term die mij tegen staat, maar goed.. weer een term die anderen bedacht hebben
Ik denk dat het juist heel natúúrlijk is allemaal.
Voor mij vallen dit soort dingen een beetje onder hetzelfde als het instinct van een dier.
quote:
Neemt niet weg dat een groot deel van spiritualiteit wel gewoon onzin is en zichzelf met een zelfde redenatie als geloof in stand blijft houden.
Wat is onzin ?
Spiritualiteit... wat is spiritualiteit voor jou ?
En zie jij paranomaal en spiritueel als hetzelfde ?
quote:
Als jij er van overtuigd bent dat geesten bestaan dan neem ik aan dat je daar een goede reden voor hebt. En daar ben ik dus erg benieuwd naar.Ik heb tot nu toe nog geen enkele reden gezien om er in te geloven. En ik heb al heel wat fotos en filmpjes bekeken waar geesten, orbs, vlekken of wat dan ook op te zien was die, en geen van alle heeft me weten te overtuigen.
Wetenschap geeft echter wél verklaringen voor het zien van deze fenomenen, daar zijn genoeg sites en programmas over gemaakt. Denk aan lichtreflectie + hersenen die graag gezichten of andere herkenbare vormen van iets maken, rook, vieze lens, of gewoon een simpele vervalsing. De paar foto's die niet op die manier verklaard kunnen worden zijn niet automatisch bewijs voor het bestaan van geesten.
Helemaal mee eens natuurlijk.
Maar net zo goed is het niet in staat zijn van het vastleggen van (bij mij spontane) voorvallen ook niet het bewijs dat er niets is dan dat wat bewezen kan worden op dit moment.
quote:
Het valt me ook op dat er nog nooit (tenminste ik heb er nog geen gevonden) seances zijn gefilmd. Ik neem aan dat als een geest spullen in je huis beweegt dat je dat gewoon kunt filmen.
Ik heb er wel enkele gezien, maar dan kom je op hetzelfde als waar jij het ook over had.
Je weet vanaf hier toch nog steeds niet of het wel of niet echt is aan de hand van een film ?

Dus ook deze filmpjes zullen je niet overtuigen, en dat hoeft ook niet.. ik raak trouwens ook niet overtuigt door filmpjes.. ik raak overtuigt door herkenning vanuit mijn eigen ervaringen.
Sir Winston Churchill
pi_32758954
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Daarbij is alles als waar aannemen wat de ander zegt natuurlijk ook niet je van het, maar als 1000 mensen beweren wat mee te maken, dan ga ik wel eens denken, ze zouden best eens zulke zaken kunnen meemaken. Als er een grote populatie is van verschijningen dus ook, en als die verschijningen van karakter op elkaar lijken. Dan zou je dat kunnen zien als wetenschappelijk bewezen misschien? Of de hele populatie lult uit zijn nek.
Maar wat heb je dan "bewezen"?
Wat wil je "bewijzen"?

Je hebt mensen die depressief zijn en mensen die dat niet zijn.
Als alle mensen die niet depressief zijnn nou eens gaan zeggen "depressie" bestaat niet..
bewijs maar dat depressie bestaat... desnoods "depressies bestaan alleen tussen je oren"of "je praat het jezelf aan".

Ervaar jij jezelf als neerslachtig ?
Ben je niet happy ?
Heb jij stemmingswisselingen...
dan wordt dat depressief genoemd.

Ongeacht wat de oorzaak is van het depressief zijn.
De persoon ìs/voelt zich depressief.
Wat wil je dan bewezen hebben ?
Dat die persoon zich inderdaad neerslachtig voelt ? (of dat ik inderdaad een voorspellende droom heb ?) Hoe wil je dat bewijzen ?
Of wil je bewijzen dat de persoon zichzelf depressief heeft gepraat of dat hij alleen maar dènkt dat hij depressief is. ( of dat ik een droom had en er "toevallig" die dag hetzelfde gebeurde)

of wil je bewijzen dat diegene zichzelf níet depressief heeft gepraat. ( of dat het geen "toeval" is, maar iets zogenaamd paranormaals)

Een andere optie is natuurlijk gewoon zeggen dat al deze mensen liegen.
Maar wil je zo'n aantijging maken... dan denk ik dat toch op zijn minst jíj iets te bewijzen hebt.. dat die persoon gelogen heeft over zijn ervaring.

Want willen we hier nou de ervaring "bewezen" hebben of de interpretatie ?
Ervaringen zijn moeilijk te bewijzen en interpretaties zijn imo persoonsgebonden zoals ik in een vorogaande post al probeerde te vertellen.
Sir Winston Churchill
pi_32759148
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef iteejer het volgende:

helemaal mee eens
Sir Winston Churchill
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:03:58 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32759202
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

Maar wat heb je dan "bewezen"?
Wat wil je "bewijzen"?

Je hebt mensen die depressief zijn en mensen die dat niet zijn.
Als alle mensen die niet depressief zijnn nou eens gaan zeggen "depressie" bestaat niet..
bewijs maar dat depressie bestaat... desnoods "depressies bestaan alleen tussen je oren"of "je praat het jezelf aan".

Ervaar jij jezelf als neerslachtig ?
Ben je niet happy ?
Heb jij stemmingswisselingen...
dan wordt dat depressief genoemd.

Ongeacht wat de oorzaak is van het depressief zijn.
De persoon ìs/voelt zich depressief.
Wat wil je dan bewezen hebben ?
Dat die persoon zich inderdaad neerslachtig voelt ? (of dat ik inderdaad een voorspellende droom heb ?) Hoe wil je dat bewijzen ?
Of wil je bewijzen dat de persoon zichzelf depressief heeft gepraat of dat hij alleen maar dènkt dat hij depressief is. ( of dat ik een droom had en er "toevallig" die dag hetzelfde gebeurde)

of wil je bewijzen dat diegene zichzelf níet depressief heeft gepraat. ( of dat het geen "toeval" is, maar iets zogenaamd paranormaals)

Een andere optie is natuurlijk gewoon zeggen dat al deze mensen liegen.
Maar wil je zo'n aantijging maken... dan denk ik dat toch op zijn minst jíj iets te bewijzen hebt.. dat die persoon gelogen heeft over zijn ervaring.

Want willen we hier nou de ervaring "bewezen" hebben of de interpretatie ?
Ervaringen zijn moeilijk te bewijzen en interpretaties zijn imo persoonsgebonden zoals ik in een vorogaande post al probeerde te vertellen.
Het zijn de critici hier die steeds om bewijzen roepen Ik roep niet om bewijzen, ik vind het alleen al aardig om ervaringen uit te wisselen. Bewijs voor jezelf is vaak genoeg of niet soms? Als je voor jezelf het idee hebt dat je goed zit qua gevoel en denken en wat je ziet, hoort, ruikt en voelt. Dan zou dat voldoende moeten zijn ook.

Van het spirituele/paranormale een wetenschap maken is denk ik onmogelijk en waarom zou dat ook nodig moeten zijn? Het blijven persoonsgebonden gebeurtenissen en probeer daar maar wetenschap van te maken.

Het hele menszijn qua spirit en ziel is al onmogelijk om in kaart te brengen. Laat staan hetgeen dat daarbij komt kijken.

Gevoelsmatig mezelf niet voor de gek houden, is genoeg wetenschap in mijn geval. Dat ik mezelf af en toe toets op wat ik schrijf, doe en ervaar.

Anderen je depressie wetenschappelijk laten bewijzen is onmogelijk, je kunt ze niet laten proeven aan je depressie. Het is iets dat je zelf ervaart. Mensen kunnen het wel aan je zien dat je depressief bent en mensen kunnen je geloven. Maar ze kunnen niet wetenschappelijk gaan bewijzen dat jij depressief bent. Via symptomen kunnen ze de conclusie trekken.

Tenzij je apparaten aan je hoofd vastmaakt natuurlijk, dan krijg je wel het idee van wetenschap. Dat het apparaat laat zien hoe de signalen in de hersens lopen en hoe dat invloed heeft op je denken.
pi_32759345
dus, nog steeds geen foto's ?
pi_32769048
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]Van het spirituele/paranormale een wetenschap maken is denk ik onmogelijk en waarom zou dat ook nodig moeten zijn? Het blijven persoonsgebonden gebeurtenissen en probeer daar maar wetenschap van te maken.
Parapsychologie probeert paranormale verschijnselen op een wetenschappelijke manier te benaderen.
Dus er bestaat wel een wetenschap over het paranormale .

Wat ik altijd erg jammer vind in dit soort discussies is het welles nietes spelletje.
Vele sceptici zijn niet te overtuigen zelfs als ze zelfs iets zouden ervaren wat boven hen pet zou gaan zouden ze het niet (willen) herkennen.

Ik zie en voel zelf ook heel veel. Ik ben totaal niet zweverig o.i.d.. Maar toch ervaar ik dingen die andere mensen nooit zullen ervaren.

Iemand zei hier ook nog, weten is geloven. Ik denk niet dat dit altijd op gaat.
Mijn partner neemt zelf niets waar maar geloofd wel degelijk dat ik geen poep praat.

Ik vind het erg jammer van het eeuwig durende welles/niets spelletje.

Oh ja, en aan TS. Ik vind het maar vreemd dat je een topic opent..geen foto's plaatst...en voor de rest niet zoveel meer zegt.
ijs_beer fan!
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:56:20 #204
49959 SnowBite
pi_32776888
ja waar blijven die foto's
pi_32780109
Volgens mij heb jij ernstig aandacht te kort.
Wat denk je te bereiken met al je topics.
Ik hoop dat meer users hier je al door hebben
pi_32780134
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Parapsychologie probeert paranormale verschijnselen op een wetenschappelijke manier te benaderen.
Dus er bestaat wel een wetenschap over het paranormale .

Wat ik altijd erg jammer vind in dit soort discussies is het welles nietes spelletje.
Vele sceptici zijn niet te overtuigen zelfs als ze zelfs iets zouden ervaren wat boven hen pet zou gaan zouden ze het niet (willen) herkennen.

Ik zie en voel zelf ook heel veel. Ik ben totaal niet zweverig o.i.d.. Maar toch ervaar ik dingen die andere mensen nooit zullen ervaren.

Iemand zei hier ook nog, weten is geloven. Ik denk niet dat dit altijd op gaat.
Mijn partner neemt zelf niets waar maar geloofd wel degelijk dat ik geen poep praat.

Ik vind het erg jammer van het eeuwig durende welles/niets spelletje.

Oh ja, en aan TS. Ik vind het maar vreemd dat je een topic opent..geen foto's plaatst...en voor de rest niet zoveel meer zegt.
Parapsychologie is behoorlijk twijfelachtig. De meeste experimenten zijn niet herhaalbaar of zo vaag dat je er eigenlijk geen conclusie uit kunt trekken.

Bij discussies heb je nou eenmaal voorstanders en tegenstanders. Als we het allemaal eens zouden zijn zou er ook geen discussie zijn.

'Ik zie en voel zelf ook heel veel'. Ik heb geen idee wat je daarmee wilt zeggen, ik voel en zie zelf ook heel veel....
'Maar toch ervaar ik dingen die andere mensen nooit zullen ervaren'. Dat is behoorlijk arrogant om te zeggen, jij zult nooit weten wat een ander ervaart en vice versa. Je kunt natuurlijk wel over je ervaringen vertellen maar je weet niet precies hoe het is voor een ander om iets te ervaren omdat we die ervaringen moeten omzetten in woorden, en iedereen doet dat op een andere manier.
  zaterdag 3 december 2005 @ 14:40:35 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32780277
Ik ervaar alleen hyper-speed soms in deze realiteit Daar doe ik het om. Om beelden snel op te vangen en dan wacht ik af totdat bijvoorbeeld de letters in fragmenten op mijn netvlies komen. Beelden opvangen is mijn doel. Zoveel mogelijk beelden, en ook in de omgeving in hyper-speed functioneren.

Daarom ga ik morgen sporten, om deze realiteit beter op het netvlies te krijgen dus, eerst zal ik deze realiteit onder de knie moeten hebben denk ik. Ik doe het niet zozeer om de geesten eerder om de snelheid van opvangen van alles en wie weet wat er dan nog meer op te vangen valt.

Het gaat hier ook om de reactiesnelheid van de omgeving tot me nemen.
pi_32781306
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ervaar alleen hyper-speed soms in deze realiteit Daar doe ik het om. Om beelden snel op te vangen en dan wacht ik af totdat bijvoorbeeld de letters in fragmenten op mijn netvlies komen. Beelden opvangen is mijn doel. Zoveel mogelijk beelden, en ook in de omgeving in hyper-speed functioneren.

Daarom ga ik morgen sporten, om deze realiteit beter op het netvlies te krijgen dus, eerst zal ik deze realiteit onder de knie moeten hebben denk ik. Ik doe het niet zozeer om de geesten eerder om de snelheid van opvangen van alles en wie weet wat er dan nog meer op te vangen valt.

Het gaat hier ook om de reactiesnelheid van de omgeving tot me nemen.
Heh? jij blowt graag? Ik heb echt geen idee wat daar nou staat.
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:19:52 #209
54830 FunnyValentine
Wat kijk je nou?
pi_32869830
Nou schiet nou eens op man met die fotoshit
... Do you know how a lost heart feels - The thought of reminiscing - And how lips that taste of tears - Lose their taste for kissing ...
  woensdag 7 december 2005 @ 23:11:04 #210
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32905591
idd posten die pics
pi_32935623
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Het zijn de critici hier die steeds om bewijzen roepen Ik roep niet om bewijzen, ik vind het alleen al aardig om ervaringen uit te wisselen. Bewijs voor jezelf is vaak genoeg of niet soms? Als je voor jezelf het idee hebt dat je goed zit qua gevoel en denken en wat je ziet, hoort, ruikt en voelt. Dan zou dat voldoende moeten zijn ook.
Als wat je ziet en voelt voldoende zou moeten zijn, geloof je dan ook dat een vrouw door het midden gezaagd kan worden als je naar een goochelaar kijkt? Het enige verschil is dat je van te voren weet dat het een truuk is, maar als de goochelaar zou zeggen dat het echte magie is, is het dan voldoende dat jij het ziet en niet kan verklaren om het als paranormaal te bestempelen?
quote:
Van het spirituele/paranormale een wetenschap maken is denk ik onmogelijk en waarom zou dat ook nodig moeten zijn? Het blijven persoonsgebonden gebeurtenissen en probeer daar maar wetenschap van te maken.
De misvatting is vaak dat wetenschap paranormale gebeurtenissen wil ontkrachten door het te meten, terwijl de 1e stap simpelweg is dat je wil aantonen dat het op z'n minst echt gebeurt zonder meteen de verklaring ervan te kennen. Als je vraagt echt te laten zien dat iets paranormaals gebeurt is toch niet meteen ergens "wetenschap" van maken, alsof dat een vies woord van een ongelovige zou zijn? Persoonsgebonden gebeurtenissen zijn precies dat: persoonlijke getuigenissen die altijd ondehevig zijn aan interpretatiefouten. Individuele gebeurtenissen kun je toch nooit als bewijs achten van buitengewone beweringen? Echt willen zien of iemand iets paranormaals kan is ook wetenschap, dat is toch verstandig denken om zo vergissingen en oplichting buiten te sluiten. Dat betekent toch niet dat wetenschap synoniem is aan vastgeroestte professoren die niets willen geloven wat ze niet begrijpen?
quote:
Anderen je depressie wetenschappelijk laten bewijzen is onmogelijk, je kunt ze niet laten proeven aan je depressie. Het is iets dat je zelf ervaart. Mensen kunnen het wel aan je zien dat je depressief bent en mensen kunnen je geloven. Maar ze kunnen niet wetenschappelijk gaan bewijzen dat jij depressief bent. Via symptomen kunnen ze de conclusie trekken.

Tenzij je apparaten aan je hoofd vastmaakt natuurlijk, dan krijg je wel het idee van wetenschap. Dat het apparaat laat zien hoe de signalen in de hersens lopen en hoe dat invloed heeft op je denken.
Precies, via CAT-scans kunnen ze vaak wel degelijk een depressief brein herkennen. Dan heb je toch een mooi voorbeeld van een verschijnsel dat de wetenschap wel degelijk kan meten? Waarom kunnen die andere verschijnselen dan niet gemeten worden?

Het opvallende is dat een depressie eigenlijk veel moeilijker aan te tonen is, maar dat zelfs dat tegenwoordig kan. Waarom kunnen geestverschijningen dan niet aangetoond worden? Zou toch veel makkelijker moeten zijn? We hebben het over dingen die zichtbaar zijn of te horen voor een mens, dus ook te meten voor appartuur, dat is niets meer dan een mens met betere zintuigen. Als je stelt dat een mens meer kan waarnemen in z'n eentje zonder de apparatuur erbij, dan moet je toch minstens in overweging nemen dat die individuele persoon door z'n eigen brein beinvloedt wordt en de waarneming onbetrouwbaar is?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  vrijdag 9 december 2005 @ 03:18:43 #212
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32936256
quote:
Als wat je ziet en voelt voldoende zou moeten zijn, geloof je dan ook dat een vrouw door het midden gezaagd kan worden als je naar een goochelaar kijkt?
kansloos in gevoel van de draad ! moet de TS niet beschermd worden tegen dit soort misplaatste humor hier !
pi_32941855
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 03:18 schreef merlin693 het volgende:

[..]

kansloos in gevoel van de draad ! moet de TS niet beschermd worden tegen dit soort misplaatste humor hier !
Het voorbeeld van de doorzaagde vrouw vindt ik anders een hele goed. IEDEREEN is gemakkelijk voor de gek te houden. Vraag het maar aan een goochelaar. En daarom moet je er NOOIT vanuit gaan dat zoiets hier niet het geval is.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_32945387
quote:

[..]

Volgens mij was het geen grapje hoor...
pi_32964237
quote:

Wie neemt er nou een schedel in huis? sjonge of je er nou in gelooft of het lijkt mij echt DE manier om dit soort dingen te gaan meemaken, maar hoe dan ook die fotos kun je gerust online zetten, maar die schedel daar zou ik toch maar liever vanaf raken.
pi_32968576
Ja inderdaad, algemeen feit dat geesten de schedel van hun ex-lichaam achtervolgen...
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:46:31 #217
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32970887
foto`s anders is dit topic niks waard
  zondag 11 december 2005 @ 00:47:48 #218
49959 SnowBite
pi_32984450
Mensen mensen, houd nou eens op met dat gelul, we willen fotos zien!
  zondag 11 december 2005 @ 14:14:14 #219
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_32987717
idd anders is dit topic net zoveel waard als stront
  zondag 11 december 2005 @ 20:56:42 #220
54830 FunnyValentine
Wat kijk je nou?
pi_32998043
He wijffie, waar blijven die foto's???
pi_33046018
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:56 schreef FunnyValentine het volgende:
He wijffie, waar blijven die foto's???
Ik heb de foto`s niet, m`n tante blijft weigeren ze op haar pc te zetten en naar mij te mailen. Ze durft dat niet.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:34:13 #222
64781 bonke
pipo koeie
pi_33046654
wat een watje dus
maar anders pak je toch gewoopn een andere foto en zeg je dat er links in de bovenhoek een geest staat
pies on joe toe
pi_33046811
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:34 schreef bonke het volgende:
wat een watje dus
maar anders pak je toch gewoopn een andere foto en zeg je dat er links in de bovenhoek een geest staat
bonke
Sir Winston Churchill
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:08:55 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33047532
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef AliedaTjuh21 het volgende:

[..]

Ik heb de foto`s niet, m`n tante blijft weigeren ze op haar pc te zetten en naar mij te mailen. Ze durft dat niet.
je kan ze toch gewoon vragen en inscannen? ik wacht met smart...
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:02:05 #225
54830 FunnyValentine
Wat kijk je nou?
pi_33050053
Dan zet jij ze toch lekker op jouw eigen pc?? Of je nou foto's van geesten op je camera hebt staan of op je pc... ze doen toch niets.. Of mag jij de camera niet even lenen van je aunt?
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:59:50 #226
64781 bonke
pipo koeie
pi_33051647
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:02 schreef FunnyValentine het volgende:
Dan zet jij ze toch lekker op jouw eigen pc?? Of je nou foto's van geesten op je camera hebt staan of op je pc... ze doen toch niets.. Of mag jij de camera niet even lenen van je aunt?
nou, die geesten weten natuurlijk waneer er met ze gesjeult word
dus als je s'nachts geen enge groene slijmerige druppels op je bedje wilt hebben zou ik ze laten waar ze zitten
pies on joe toe
pi_33051719
FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S
pi_33051742
en rap een beetje
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:45:04 #229
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_33053266
opshcietemmn godvfrredomme!!! ik word hier panisch van
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:08:35 #230
64781 bonke
pipo koeie
pi_33054156

pies on joe toe
pi_33056410
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:34 schreef bonke het volgende:
wat een watje dus
Children of the night. What music they make.
  woensdag 14 december 2005 @ 19:59:28 #232
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_33079938
en toen werd t stil....
pi_33080609
zo stiiiiiiiiil in mij
pi_33120685
quote:
Nee hoor, volgens de faq:
quote:
het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet.
Je valt mij nu persoonlijk aan en noemt m'n opmerking kansloos en een serieus argument slecht "humoristisch". Wie gaat dan tegen de regels van het forum in? Ergens mee oneens mogen zijn betekent niet dat alleen jij het oneens mag zijn met mensen, maar dat iedereen het met iedereen oneens mag zijn, zolang er maar op basis van argumenten gediscussieerd wordt, zonder persoonlijk of onbeschaafd te worden. Waarom ga je niet liever in op m'n argument, als het zo belachelijk en slechts humoritisch is, dan moet het toch juist makkelijk te verwerpen zijn met argumenten?

Het is mijn mening, en ik wil er slechts op wijzen waarom ik meen dat je voorzichtig moet zijn om persoonlijke gevoelens en waarnemeningen als feit aan te nemen. Ik geef een voorbeeld van iets waarvan je op basis van je zintuigen zou zeggen dat het wel echt moet zijn, terwijl het er niet is. Ik zeg niet dat een paranormale ervaring niet kan bestaan, ik zeg alleen dat er genoeg voorbeelden zijn waarbij je je zintuigen absoluut niet kunt vertrouwen. Wellicht dat door het kritisch bekijken van alle gevallen de vergissingen van echte paranormale gevallen gescheiden kunnen worden.

Je zou toch niet willen dat een oplichter met simpele truukjes zich jarenlang kan bewegen tussen echte paranormale mensen? Daar zijn helaas al genoeg voorbeelden van.

Als je slechts reacties wil van mensen die het met jouw persoonlijke visie eens zijn, dan moet je niet discussieren in een openbaar forum.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_33218661
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:02 schreef FunnyValentine het volgende:
dat gaat helaas niet want mag inderdaad de digitale camera niet lenen
  dinsdag 20 december 2005 @ 03:46:12 #236
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33236279
weet je wat ik grappig vond....ik plaatse die foto van de pelgrimskerk gewoon omdat ik 'm frapant vond aangezien de rest in de kerk gewoon zonder zijn...alleen die ene foto naar het oude gewelf !

dan vind ik het grappig dat veel mij bedanken om die foto en een paar scepticie beginnen over een natte/beslagen lens ! heb ze niet gevoed toen maar als jullie de rest willen zien say the word !

hint..allemaal zonde orbs !

disclaimer ik sta hier heel sceptisch tegenover ..maar

hey P.S als ik nog nog een paar keer ga om te testen ! resultaat hier posten !
pi_33236496
Doe eens posten
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:16:22 #238
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33245943
goed ik zal later de oude hier posten en dan morgen of overmorgen(ffkijken waneer ik tijd heb ) nieuwe nemen en hier ook posten !

ben zelf ook benieuwd
pi_33249573
Hi alieda

Het lijkt me meer dat je familieleden hun eigen gidsen weten waar te nemen. Vandaar ook dat ze die in ieder huis weer waarnemen.
Een schedel in huis nemen. Ja ach, het zou kunnen zijn dat de persoon van wie de schedel was niet zo blij is dat zijn of haar stoffelijke resten zijn opgegraven en voor geld zijn verkocht.

Maar om nu helemaal angstig te gaan lopen doen, terwijl ze al jaren met die entiteiten leven, vind ik een beetje overdreven hoor
mama van Myrddin
pi_34450198
Mijn oom en tante hebben inmiddels hun verzameling uitgebreid en hebben nu 3 menselijke schedels in huis alleen de geesten zijn weg. er is iemand geweest die ze heeft verdreven.
pi_34450247
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Mijn oom en tante hebben inmiddels hun verzameling uitgebreid en hebben nu 3 menselijke schedels in huis alleen de geesten zijn weg. er is iemand geweest die ze heeft verdreven.
Hoe ging dat in z'n werk bij de dame of heer die het voor ze gedaan heeft ?
En waar dacht die persoon dat ze vandaan kwamen of wat ze wilden ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 25-01-2006 16:19:04 ]
Sir Winston Churchill
pi_34450446
Ik ben ook wel benieuw hoe en wat.
Als er trouwens geen geesten meer in huis zitten, kunnen de foto's toch online gezet worden .
ijs_beer fan!
pi_34450509
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef NanKing het volgende:
Ik ben ook wel benieuw hoe en wat.
Als er trouwens geen geesten meer in huis zitten, kunnen de foto's toch online gezet worden .
jij bent slecht !

Sir Winston Churchill
pi_34450598
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

jij bent slecht !

* NanKing ontkent alles

Behalve dat ik (pardon my french) geen fuck van geloof, van dit allen.
Zomaar ineens uit het niets een mannetje laten komen die de geesten wel even verdrijft.
Althans zo komt het bij mij over dan.
Is het niet een uitvlucht om alsnog de foto's online te hoeven zetten?
Sorry ik ben erg truth gericht maar dit soort topics zorgen voor veel verwarringen.
ijs_beer fan!
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:23:38 #245
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_34450664
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:33 schreef Barbaaf het volgende:
" hang geesten "
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_34451418
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:23 schreef jpg97 het volgende:

[..]

" hang geesten "
samenscholingsverbod voor geesten...en klaar !
pi_34451453
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

* NanKing ontkent alles

Behalve dat ik (pardon my french) geen fuck van geloof, van dit allen.
Zomaar ineens uit het niets een mannetje laten komen die de geesten wel even verdrijft.
Althans zo komt het bij mij over dan.
Is het niet een uitvlucht om alsnog de foto's online te hoeven zetten?
Sorry ik ben erg truth gericht maar dit soort topics zorgen voor veel verwarringen.
De foto`s zijn gewist van de camera,dat advies kreeg mijn tante van de vrouw die de geesten heeft verjaagd. Het bleken de geesten van mijn tante`s overleden opa en vader te zijn en er zat een doorgang naast een spiegel in de gang
pi_34451500
Zou je misschien de naam van die geestenverjagende vrouw willen vragen aan je oom en tante?
ijs_beer fan!
pi_34451510
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef AliedaTjuh21 het volgende:

[..]

De foto`s zijn gewist van de camera,dat advies kreeg mijn tante van de vrouw die de geesten heeft verjaagd. Het bleken de geesten van mijn tante`s overleden opa en vader te zijn en er zat een doorgang naast een spiegel in de gang

Waarom moesten die geesten weg dan ?
Verjaagd worden nog wel
En een doorgang ?

Kan je wat meer vertellen ?
Sir Winston Churchill
pi_34451542
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef AliedaTjuh21 het volgende:

[..]

De foto`s zijn gewist van de camera
pi_34451547
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Verjaagd worden nog wel
En een doorgang ?

Wat een hoop heb jij .
Nofi natuurlijk
ijs_beer fan!
pi_34451562
Zijn er al foto's geplaatst? Ik ben erg benieuwd
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34451579
De foto's zijn gewist A_B
ijs_beer fan!
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:40:04 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34466669
hoe waren de fotos?
pi_34467180
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:52 schreef NanKing het volgende:
De foto's zijn gewist A_B
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34468163
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:57 schreef Alieda het volgende:
Ik vind het ook niet gepast om een schedel mee te nemen van een dooie, hoewel een levende en daar de schedel van natuurlijk ook niet..
Jeeh zou woest worden als iemand de schedel van een familielid in zijn huiskamer zou zetten voor de leukigheid*wat heet leuk*
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:34:52 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34468369
ik heb een schedel. de antiquair zei dat ie van een overleden piraat is. zit ook een dikke vette snee in die schedel.
pi_34468401
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb een schedel. de antiquair zei dat ie van een overleden piraat is. zit ook een dikke vette snee in die schedel.
Vandaar dat je altijd zo raar doet
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:39:30 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34468466
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:36 schreef Indirah het volgende:

[..]

Vandaar dat je altijd zo raar doet
dat zal het zijn

(ken ik jou?)
pi_34468484
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zal het zijn

(ken ik jou?)
nee ik ben pas nieuw hier
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:42:04 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34468542
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:40 schreef Indirah het volgende:

[..]

nee ik ben pas nieuw hier
en toch doe ik altijd raar? hebben wij iets gehad ooit?
pi_34468636
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en toch doe ik altijd raar? hebben wij iets gehad ooit?
Dat komt nog maar je moet wel eerst die schedel wegdoen
*paranormaal kijkt*
pi_34511468
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Verjaagd worden nog wel
En een doorgang ?

Deze geesten gunden waarschijnlijk mijn tante geen geluk en wilden zorgen dingen dingen fout gaan
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2006 @ 06:13:30 #264
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34541728
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:39 schreef AliedaTjuh21 het volgende:

[..]

Deze geesten gunden waarschijnlijk mijn tante geen geluk en wilden zorgen dingen dingen fout gaan
Ja en wat is die doorgang dan waar je het over had? Een geheime doorgang naast de spiegel....

Heb je niet iets te vaak Hellraiser gezien?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34552107
Hoi allemaal
ook ik ben hier nieuw dus aangenaam allemaal zeer aangenaam
eigenlijk kun je hiermee 2 kanten op?
zelf trekken we en stoten we de godganze dag energie aan en uit uitwisseling van energie heet zoiets dit gebeurt elke dag de gele dag bij alles en iedereen een heel normaal iets trouwens!
ons bewustzijn is een heel sterk iets zo kan het dus zijn dat je zelf onbewust de aanstichter bent van je ervaringen zeker als je bedenkt dat je materie met alleen je wilskracht en bewustzijn kunt verplaatsen etc... we hoeven onderhand ook niet meer te leren dat energie echt bestaat en dat alles uit energie bestaat inclusief wijzelf en alles wat is dit leer je tegenwoordig gewoon al bij biologie als goed is.
als je bewust bent van wat energie is en hoe ze werken kun je dus je eigen energie veranderen. gedachten gevoelens kortom alles is energie kun je je dan bedenken hoeveel en hoezeer we in staat zijn ons eigen leven totaal te veranderen?
ook mensen die zijn overgegaan of grof gezegd het lootje hebben gelegd bestaan uit energie het enigste verschil is ze hebben geen lichaam meer om aardse zaken mee te ervaren.
logisch dat onze geliefden af en toe nog es binnenwippen om hallo en gedag te zeggen of al dan niet te vertellen hoe ut ze daar afgaat.
natuurlijk is ieder mens anders zowel hier als daar zoveel verschil zit er niet tussen.
over ut algemeen zijn de meesten die aan de overkant vertoeven totaal niet negatief of kwaad of wat dan ook.
moet je je es voorstellen als je net over bent en je bent zo'n ongelover en je komt aan na je overgang dat je je toch wel te pletter schrikt als je je ineens bedenkt dat je nog zo springlevend bent als toen je je lichaam nog gebruikte dat soort mensen gaan dus vaak wanhopig op zoek naar mensen simpelweg om gehoord te worden wat ze hebben meegemaakt en etc... logisch dat ze de eerste beste persoon aanspreken en proberen hun hele verhaal te doen frustrerend kan het dan zijn als je merkt en ziet dat er niemand is die jouw hoort en ziet! zoiets kun je je nu ook wel voorstellen zie maar als je ruzie hebt en mensen negeren je volkomen doen alsof je lucht bent kan aardig frustrerend werken hoor!
zo kan het dus logisch zijn dat sommigen zullen proberen je op andere manieren duidelijk te maken dat je even naar ze moet luisteren en dat ook zij er nog zijn.
en sommigen willen alleen maar hulp of duidelijkheid over hun situatie hoe zou jij je voelen in zo'n situatie?
dus zoals je vrienden en familie de deur kan wijzen want in jouw huis bepaal jij wie erin komt en wie niet werkt dat ook zo aan de andere kant! niemand komt er hier in die ik hier niet wil hebben ook al is ut de duivel utzelf bij wijze.

dus onbewust kun je ook zelf dit soort ervaringen triggeren.
en idd aan de andere kant kan het zijn dat je gewoon bezoek hebt of ze denken dat zij daar thuis horen maar echt dat zie je niet zoveel hoor!
misschien es een idee es een sfeertje te creeren en met hen om de tafel te gaan zitten so to speak en te vragen wie ze zijn wat ze willen en etc... wellicht willen ze gewoon een handje geholpen worden?
zo kun je met een zuiverende wierrook door al je vertrekken lopen rustig en de wierrook goed overal laten komen en herhaal dit es een paar dagen.
praat in gedachten tegen ze en vertel wie je bent en wat je wilt en dat dit jouw huis is! en dat als jij zegt ik wil iedereen die hier niet hoort nu weg hebben je dit ook wilt en men zich hieraan moet houden. weet je zelf niet zo goed om te gaan hiermee raadpleeg dan es een goed medium of energie peut/leraar etc... misschien kan deze jouw leren anders met je energieen om te gaan waardoor je dus ook iets anders uitstraalt en het dus rustig wordt bij jou.
of wellicht de personen samen met jou helpen die bij je aanwezig zijn.
maar probeer dit niet op te lossen door zelf door te emmeren.
het is altijd handiger zelf hiermee om te leren gaan dan dit door een ander te laten oplossen omdat je hier zelf zo nog het meeste van kan leren altijd handig voor in de toekomst?
ik hoop dat je hier wat aan heb.
ik zou wel zeggen sla all onzin uit de wind die geschreven is hiervoor al zaten er wel goede punten tussen van sommigen!
ik hoop dat je hier wat mee kan?
sccs
groetjes,
Ricardo.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:30:18 #266
64781 bonke
pipo koeie
pi_34552449
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:15 schreef Manuel29 het volgende:

blablabagger
groetjes,
Ricardo.
welkom
pies on joe toe
  maandag 30 januari 2006 @ 23:00:04 #267
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_34632161
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:30 schreef bonke het volgende:

[..]

welkom
wat vriendelijk..

En ik vind dit geestengedoe..toch nog steeds een beetje eng hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')