neej ik dacht ook alleen de zoekende nogquote:Op zaterdag 26 november 2005 10:55 schreef UncleScorp het volgende:
Voor zover ik weet zitten geesten nog niet online ...
Post ze maar ... zal iedereen hier reuze interessant vinden
En die schedel ... volgens mij dolen niet alle overledenen rond ?
waar blijven de foto'squote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Familie van mij zien verschijningen in hun huis (in hun vorige huis ook al), ze hebben de verschijningen gefotografeerd en zitten gewoon schimmen in de vorm van mensen in hun woonkamer, meest bij de gordijnen.
Zou het kwaad kunnen als ze die foto`s online zetten?
Ook hebben ze een echte mensenschedel (gekocht in antiekzaak) in huis, zouden die geesten dat een probleem vinden en zal de geest van de vrouw waartoe de schedel behoorde ook nu in hun huis ronddwalen?
als er al iets bestaat zoals geesten heb ik er volgens mij nog nooit last van gehadquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:33 schreef Barbaaf het volgende:
Bwah, lastige geesten zijn meestal lastig van nature en hebben geen aansporing nodig. Als ze nu een beetje in de gordijnen hangen is er weinig kans op dat ze vervelend gaan doen als hun foto's op internet komen.
Geesten zouden dat juist waarderen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:28 schreef Alieda het volgende:
ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren
ja kom opquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:39 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Geesten zouden dat juist waarderen.
Ook zij willen erkend worden (en ze zijn publiciteitsgeil).
Zet ze dus maar online!
Aldus boek het sprookjesbos.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Familie van mij zien verschijningen in hun huis (in hun vorige huis ook al), ze hebben de verschijningen gefotografeerd en zitten gewoon schimmen in de vorm van mensen in hun woonkamer, meest bij de gordijnen.
Ook hebben ze een echte mensenschedel (gekocht in antiekzaak) in huis, zouden die geesten dat een probleem vinden en zal de geest van de vrouw waartoe de schedel behoorde ook nu in hun huis ronddwalen?
quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:57 schreef Alieda het volgende:
Het zou toch kunnen dat de vrouw aan wie de schedel behoord geen rust kan vinden omdat haar schedel niet meer aan de rest van haar geraamte zit.
ik heb in mijn twee huizen en in de meerdere huizen van mijn ouders nog nooit geesten gezien.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Angst is een slechte raadgever, waarom wil je ze online zetten? Ik ben wel benieuwd. Een schedel? Waarom zou iemand een schedel kopen. Ik zou er geen behoefte aan hebben, ik kan me voorstellen dat de ex inwoner van deze schedel liever zou willen dat de schedel een laatste rustplaats vond, maar ja, dat weet je natuurlijk niet. Vraag het de betreffende geest zou ik zeggen via een medium.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Geloof je daar inquote:Op zaterdag 26 november 2005 16:21 schreef Stenny het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever, waarom wil je ze online zetten? Ik ben wel benieuwd. Een schedel? Waarom zou iemand een schedel kopen. Ik zou er geen behoefte aan hebben, ik kan me voorstellen dat de ex inwoner van deze schedel liever zou willen dat de schedel een laatste rustplaats vond, maar ja, dat weet je natuurlijk niet. Vraag het de betreffende geest zou ik zeggen via een medium.
Een Zaterdagskind zal geesten zien. Ik ben een Zaterdagskind.quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:02 schreef Classics het volgende:
[..]
Geloof je daar in![]()
wat krijg je door bij mijn FOK!account![]()
hoe werkte dat dan voor de juliaanse/gregoriaanse kalender ?quote:Op zaterdag 26 november 2005 17:55 schreef Stenny het volgende:
[..]
Een Zaterdagskind zal geesten zien. Ik ben een Zaterdagskind.![]()
jajajaja zaterdagskindquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:55 schreef Stenny het volgende:
[..]
Een Zaterdagskind zal geesten zien. Ik ben een Zaterdagskind.![]()
Ik neem de telling die voor mij relevant is.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hoe werkte dat dan voor de juliaanse/gregoriaanse kalender ?
en ik kan de toekomst voorspellenquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:19 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik neem de telling die voor mij relevant is.
en als je je nu wel bedreigd voelt door hun aanwezigheid? Wat als je duidelijk merkt dat ze je wat aan willen doen of zoiets dergelijks? hoe kan je hier vanaf komen?quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:27 schreef Enyalius het volgende:
daar naast maak ik op dat er een soort vooroordeel van angst aanwezig is terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig is. de (on)bewuste angst is daar omdat je te maken hebt met iets wat je niet helemaal begrijpt op moment. maar de angst is niet gegrond..of wel? denk maar eens na. voelen jullie je bedreigd door de eventuele aanwezigheid van de geesten? en is het erg dat ze er zijn als ze verder niks doen? geesten zijn namelijk bijna overal en je hoort bijna nooit iemand over gevaarlijke, enge, situaties. in feite...de meeste weten niet eens dat ze er zijn.
shrink?quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:55 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
en als je je nu wel bedreigd voelt door hun aanwezigheid? Wat als je duidelijk merkt dat ze je wat aan willen doen of zoiets dergelijks? hoe kan je hier vanaf komen?
grappig heel grappigquote:
terwijl ik bloedserieus was.quote:
daar zijn verscheidene methodes voor, maar het is belangrijk om eerst te wachten en te zien of TS zich wel zo voelt of nietquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:55 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
en als je je nu wel bedreigd voelt door hun aanwezigheid? Wat als je duidelijk merkt dat ze je wat aan willen doen of zoiets dergelijks? hoe kan je hier vanaf komen?
ja ok had t stiekem ook niet over de tsquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:02 schreef Enyalius het volgende:
[..]
daar zijn verscheidene methodes voor, maar het is belangrijk om eerst te wachten en te zien of TS zich wel zo voelt of niet
uhm heb hier nog nooit gepost mede om de reactie van zoalshetis...heb geen zin om belachelijk gemaakt te worden vooral niet als ik zelf bloedserieus ben. maar ja dat valt te verwachten he op fok!quote:
als je het echt voelt hoef je je van mij toch niks aan te trekken. ik ben hooguit een plaaggeest, maar was net wel ff bloedserieus.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:14 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
uhm heb hier nog nooit gepost mede om de reactie van zoalshetis...heb geen zin om belachelijk gemaakt te worden vooral niet als ik zelf bloedserieus ben. maar ja dat valt te verwachten he op fok!
nee snap dat ik me daar niks van moet aantrekken. maar ben er zelf nogal gevoelig voor, dat komt omdat ik steeds meer dingen meemaak waar ik zelf niet eens in geloof laat staan dat ik het aan anderen durf te vertellen...quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je het echt voelt hoef je je van mij toch niks aan te trekken. ik ben hooguit een plaaggeest, maar was net wel ff bloedserieus.
je bent anoniem hier, sorry voor mijn reactie.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:18 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
nee snap dat ik me daar niks van moet aantrekken. maar ben er zelf nogal gevoelig voor, dat komt omdat ik steeds meer dingen meemaak waar ik zelf niet eens in geloof laat staan dat ik het aan anderen durf te vertellen...
waar haal jij vandaan dat ELKE geest meeverhuist? dat is helemaal niet zo. percentage dat dat wel doet is vrij klein.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:17 schreef TremorChrist het volgende:
Beetje jammer hoor. Welke idioot koopt er dan ook een mensenschedel....En wat die geesten betreft, lijkt me bullshit maar mocht het echt zijn dan is het wel freaky. Zeker omdat ze meegaan van huis naar huis, STALKERS. Klaag ze aan en vraag om een straatverbod
![]()
is ok..kga effe eten koken nu en bedenken of ik t hier kwijt wilquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent anoniem hier, sorry voor mijn reactie.
0,0 om precies te zijnquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:23 schreef Enyalius het volgende:
ja heel erg anoniem. zo annoniem als je zelf wild...wat minder als je je blog met persoonlijke info er op zet, maar toch. het is een eigen keus. iets waar ik persoonlijk totaal niet druk over kan maken of iemand me gelooft of niet. iedereen heeft zijn eigen waarheid.
[..]
percentage dat dat wel doet is vrij klein.
Dat groene houdt in dat je eens met Rob moet praten.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:40 schreef Classics het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet in deze dingen. Dit topic gevonden via active topics. Ff verder gekeken. Stond ergens een topic over hoe je aura's kunt zien, met oefening op je handJe ziet echt wat - of het aura's zijn laat ik in het midden. Om mijn vingers heen een groene uitlijning, aan de bovenkant van de vingers straalt het verder dan ernaast... wat zou groen betekenen
![]()
![]()
Sommige mensen zetten ook witte beeldjes in hun voortuin, zo doen ze wel meer rare dingen denk ik zoquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:18 schreef merlin693 het volgende:
ben wel benieuwd naar de reden van het aanschaffen van de schedel ?
welke reden zat er achter ?
Weer een beetje nuchter geworden?quote:Op zondag 27 november 2005 06:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ja rare dingen zoals klagen op forums dat het systeem zo kut is maar ondertussen niks ondernemen.
een geraamte, niks mis mee. dat hebben verscheidene leraren biologie, geneeskunde en weet ik veel ook. en die hoor je niet zeggen dat het automatisch in verbinding staat met een geest.quote:Op zondag 27 november 2005 09:06 schreef Alieda het volgende:
Ze hebben de schedel gekocht omdat ze erg geinteresseerd zijn in dat soort dingen, het liefste zouden ze een volledige geraamte willen hebben.
Over die geesten, ze zien ze echt. Ik heb de foto`s gezien en zijn duidelijk vormen van mensen te zien, 1 leek net of het lang haar en een lange baard had. Op een andere foto ontdekte ik er 1 naast mijn oom op de bank (die had hij zelf nog niet eens gezien)
Ook hun kinderen (2 zoontjes van 1,5 en 3,5 jaar) merken dat er iets aanwezig is in huis.
Zelf de hond (kruising Herder/boxer puppy van 4 maanden) schrikt soms maarzo op en begint te blaffen en dan precies op het moment dat m`n oom en tante de verschijningen zien.
Volgens een paranormaal begaafde vriendin van hun hebben ze ook doorgang voor de geesten in hun zitten, bij het trapgat.
Ook wordt er iedere avond om precies dezelfde tijd op de muur geklopt 3 klopjes dan stil dan weer 3 klopjes. Ook heeft mijn oom de geest van een overleden familielid gezien, hij heeft het idee dat dat familielid hem iets wil zeggen/duidelijk maken maar hij geen geen idee wat dan dan moet zijn.
uhm...wees hier voorzichtig mee. ik weet niet hoe sterk jij mentaal in je schoenen staat, maar er zijn genoeg mensen die dingen gaan zien die er niet zijn en die eindigen tussen 4 witte murenquote:Op zondag 27 november 2005 09:09 schreef Alieda het volgende:
Sinds ik mij er de laatste tijd mee bezig houd ben ik ook in mijn eigen huis op gaan letten. En vorige week zag ik iets op de muur bewegen, leek wel een mens die iets aan het hakken was met een bijl. Echt heel vreemd. Heb er dan ook geen verklaring voor.
quote:Op zondag 27 november 2005 09:06 schreef Alieda het volgende:
Ze hebben de schedel gekocht omdat ze erg geinteresseerd zijn in dat soort dingen, het liefste zouden ze een volledige geraamte willen hebben.
Over die geesten, ze zien ze echt. Ik heb de foto`s gezien en zijn duidelijk vormen van mensen te zien, 1 leek net of het lang haar en een lange baard had. Op een andere foto ontdekte ik er 1 naast mijn oom op de bank (die had hij zelf nog niet eens gezien)
Ook hun kinderen (2 zoontjes van 1,5 en 3,5 jaar) merken dat er iets aanwezig is in huis.
Zelf de hond (kruising Herder/boxer puppy van 4 maanden) schrikt soms maarzo op en begint te blaffen en dan precies op het moment dat m`n oom en tante de verschijningen zien.
Volgens een paranormaal begaafde vriendin van hun hebben ze ook doorgang voor de geesten in hun zitten, bij het trapgat.
Ook wordt er iedere avond om precies dezelfde tijd op de muur geklopt 3 klopjes dan stil dan weer 3 klopjes. Ook heeft mijn oom de geest van een overleden familielid gezien, hij heeft het idee dat dat familielid hem iets wil zeggen/duidelijk maken maar hij geen geen idee wat dan dan moet zijn.
Mja het lijkt soms wel of gevoeligheid erfelijk is. Bepaalde families maken veel mee op dit gebied en andere niks. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook door de omgeving komenquote:Op zondag 27 november 2005 11:33 schreef Alieda het volgende:
Zou het kunnen zijn dat in mijn familie meerdere mensen contact kunnen hebben met geesten.
Ik geloof zelf niet dat er geesten van de doden nog op aarde rond zwerven. (Ik ben dan ook geen Truth-poster en teveel bezig met wetenschap)quote:Over die geesten, ze zien ze echt. Ik heb de foto`s gezien en zijn duidelijk vormen van mensen te zien, 1 leek net of het lang haar en een lange baard had. Op een andere foto ontdekte ik er 1 naast mijn oom op de bank (die had hij zelf nog niet eens gezien)
Ja of binnen bepaalde families zijn er mensen die het geloven, of die erg bezig zijn met de schaduw-zijde van het leven. Als éénmaal een familie lid zegt dat hij zoiets heeft gezien/meegemaakt gaan andere dat ook zien.quote:Mja het lijkt soms wel of gevoeligheid erfelijk is. Bepaalde families maken veel mee op dit gebied en andere niks. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook door de omgeving komen
Omdat jij zo goed bent een moeilijkere:quote:Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef bonke het volgende:
ik zie een hond ( dalmatier) met een gecoupeerde staart, wat tegenwoordig niet meer mag
een adelaar!quote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
Omdat jij zo goed bent een moeilijkere:
[afbeelding]
[/offtopic]
een knielende vrouw met haar gezicht links naar beneden gerichtquote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
[afbeelding]
[/offtopic]
quote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
[afbeelding]
[/offtopic]
Ik zal eens kijken wat ik kan doenquote:Op zondag 27 november 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wel eens een topic vol met dit soort plaatjes willen zien... djexplo?
dank! ik zal later eens koekeloeren.quote:Op zondag 27 november 2005 13:34 schreef djexplo het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken wat ik kan doen.. : Zie het raadje plaatje vlekken topic
ps.. Het ging niet om het plaatje, maar om de achterliggende reden
ps2.. Het is geen adelaar en ook geen knielende vrouw![]()
Cowboy op paardquote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
[afbeelding]
[/offtopic]
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:23 schreef Enyalius het volgende:
ja heel erg anoniem. zo annoniem als je zelf wild...wat minder als je je blog met persoonlijke info er op zet, maar toch. het is een eigen keus. iets waar ik persoonlijk totaal niet druk over kan maken of iemand me gelooft of niet. iedereen heeft zijn eigen waarheid.
[..]
waar haal jij vandaan dat ELKE geest meeverhuist? dat is helemaal niet zo. percentage dat dat wel doet is vrij klein.
Tja dit soort ervaringen hebben mensen nu eenmaal en dus is het zeker gerechtvaardigd om het bestaan ervan niet uit te sluiten.quote:Op zondag 27 november 2005 18:53 schreef Halldar het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen in geesten geloven. Ontzettend kinderlijk ook....
Net als met God (H)quote:Op zondag 27 november 2005 18:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tja dit soort ervaringen hebben mensen nu eenmaal en dus is het zeker gerechtvaardigd om het bestaan ervan niet uit te sluiten.
quote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
[afbeelding]
[/offtopic]
Tja.quote:Op zondag 27 november 2005 18:53 schreef Halldar het volgende:
Grappig dat er nog steeds mensen in geesten geloven. Ontzettend kinderlijk ook....
Welnee.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:02 schreef bonke het volgende:
de rationele denkers zijn wel degenen die deze wereld waar je nu leeft hebben gemaakt
Het rationeel denken is een gereedschap, het causale denken is een gebruiksrichtlijn voor dat gereedschap.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Overal zijn geesten. Ik word ook omringd door geesten alleen stel ik mezelf niet goed open, de shit van alledag voorkomt dat ik me niet goed kan open stellen. Ik sluit me onbewust af voor wat om me heen gebeurt. Ze leren je al vanaf het begin om je af te sluiten.
De mensen die rationeel denken die hebben zich zo afgesloten dat zelfs het idee aan geesten hen een vreemde smaak in de mond geeft. Ze kunnen alleen in aardse termen denken en hoe verder de tijd strijkt des te geslotener ze worden. En dan proberen ze ook nog eens mensen klem te praten die wel geloven.
Maar ze zijn er welNet zoals andere verschijnselen die anderen onverklaarbaar achten.
onderscheiden van anderen. status. aandacht.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:34 schreef iteejer het volgende:
Waarom al die variatie
ja hoor, alleen wordt het in een kunstzinnig sausje gegoten. de één zal er best meer talent voor hebben dan een ander, maar dat is met alles. uiteindelijk zal het wel weer om aandacht gaan en status en om de andere sexequote:Waarom muziek, waaorm kusnt? Wordt dat ook door rationelen gemaakt?
Wowww je gaat soms echt diep in je denkenquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het rationeel denken is een gereedschap, het causale denken is een gebruiksrichtlijn voor dat gereedschap.
Er zijn zelfs mensen die op grond van hun rationele overwegingen betwijfelen of ze wel bestaan.
Das heel mooi, een stuk gereedschap dat de eigen meester gaat ontkennen.
Een gereedschap dat slechts een deeltje is van de realiteit, en dan nog een op een specifieke manier (en daarmee veel fenomenen uitsluitend) gebruik gereedschap.
En de resultaten van die handel- en waarnemingsmethodiek zullen anderen gaan vertellen dat hun waarnemingen niet kloppen en niet echt kunnen zijn, simpelweg omdat het niet in hun strataje past..?
mmm, hoewel ik rationeel denk heb ik daar geen last van. maar dat kan te maken hebben met mijn verwrongen manier van rationeel denkenquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zit als het ware opgesloten in de realiteit en het rationele denken. Ik kom niet verder dan wat ik zie nu.
dan zal dat het zijnquote:Kan het ook niet goed uitleggen wat ik bedoel.
Ik bedoel ook te zeggen. Als het leven en de wereld vanzelfsprekend gaat worden. Dan is het iedere dag een herhaling. Is het leven iedere dag weer iets anders dan wordt het vanzelf aangenaam. En dan bedoel ik met anders, nieuwe ontdekkingen in het hele gebeuren, nieuwe ontdekkingen en nieuwe verschijningen. De wereld lijkt soms te stagneren of het lijkt soms zelfs achteruit te gaan qua ontwikkeling ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mmm, hoewel ik rationeel denk heb ik daar geen last van. maar dat kan te maken hebben met mijn verwrongen manier van rationeel denken
er gebeurt genoeg hoor. kijk maar naar het nieuws.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Nogmaals vind ik de wereld vaak eenzijdig. Maar dat kan aan mij liggen. Hopelijk gebeurt er eens iets dat zo erg afwijkt van het normale dat de hele mensheid 1 jaar moet bijkomen en dat het een gesprek van de dag wordt.
Een positieve gebeurtenisquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
er gebeurt genoeg hoor. kijk maar naar het nieuws.
wat had je in gedachten ? een tsunami ? een nieuwe 9/11 ?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Een grote positieve gebeurtenis. Lichbollen die overal verschijnen van mijn part. Wezens die niet van menselijke aard zijn. Ik weet niet. Ik geloof zoveel. Terugkomst van de overleden mensen van mijn part. Als het maar iets is dat zo schokkend is, dat veel rationele denkers niet meer weten wat links en rechts is en voor en achteren.
ik denk dat we een beetje te offtopic gaan.quote:Heb nog meer in gedachtes maar dat heeft meer te maken met techniek en misschien terugkeer van het een en ander.
ik denk dat je het probleem vooral in je eigen belevingswereld moet zoeken en niet zo zeer in de realiteitquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien hoort dat ook zoDat de realiteit bedoeld is als eenzijdig gebeuren, dat de entertainment bedoeld is om de fantasie te prikkelen en een illusie op te wekken?
Ik ben veeleisend inderdaad. Als ik een film kijk dan wil ik dat die film werkelijkheid kan zijn. Als ik een game speel wil ik zelf het karakter vormen en weer terugkeren in de realiteit. Ik bedoel. Ik wil dat er meer mogelijkheden komen ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:10 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat je het probleem vooral in je eigen belevingswereld moet zoeken en niet zo zeer in de realiteit
Een leeuw die ligt en een hondje die ervoor zitquote:Op zondag 27 november 2005 13:07 schreef djexplo het volgende:
[offtopic]
[..]
[afbeelding]
[/offtopic]
Ikzelf ben van mening dat dat geen kwaad kan.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Uitsluiten wil ik het niet, maar dat zou niet mijn eerste gedachte zijn.quote:Ook hebben ze een echte mensenschedel (gekocht in antiekzaak) in huis, zouden die geesten dat een probleem vinden en zal de geest van de vrouw waartoe de schedel behoorde ook nu in hun huis ronddwalen?
Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en aarde wordt beweerd.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Ik begrijp je helemaal hoor, maar zodra ik merk dat iets op mijn zenuwen werkt probeer ik mijzelf de volgende vraag te stellen: "Wát zou dat wat er ook is kunnen doen wat onoverkomelijk is ?"quote:Op woensdag 30 november 2005 15:58 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en arrde wordt beweerd.
Zo eng hoeft dat niet te zijn allemaalquote:Op woensdag 30 november 2005 15:58 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en arrde wordt beweerd.
Zitten geesten ook in nieuwe huizen, vraag ik me dan af? Zijn het geesten van vorige bewoners? Ik weet niet goed wat ik met zoiets aan moet hoor.
mensen halen er van alles en nog wat bij uit onbegrip, gebrek aan kennis en ervaring. het valt allemaal op zich wel mee. zo eng is het niet. mirage legt dat al duidelijk genoeg uit lijkt mij. angst is een eerste impuls, kijk daar es voorbij en let op wat je werkelijk voelt.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:58 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Jezus.. ik zou geen oog meer dicht doen in dat huis. Los van het feit of ik er wel of niet in geloof. Maar er is meer tussen hemel en aarde wordt beweerd.
Zitten geesten ook in nieuwe huizen, vraag ik me dan af? Zijn het geesten van vorige bewoners? Ik weet niet goed wat ik met zoiets aan moet hoor.
mmm, zijn die zielen dan in dat lichaam blijven zitten tot ze begraven werden of gecremeerd dat het daar zo druk is ?quote:Op woensdag 30 november 2005 17:09 schreef Enyalius het volgende:
ik zit tussen een kerkhof en crematorium in en woon op grond dat voorheen begraafplaats was. dus heb regelmatig bezoekers
dat je een gigantisch grote duim hebtquote:Op woensdag 30 november 2005 17:12 schreef Enyalius het volgende:
en volgens mij troll jij het forum af opzoek naar een plek om je ontwetenheid ten toon te spreiden. dus je punt is?
begraven of crematie maakt geen verschil uit. het gaat over het bewustzijn van de ziel dat het verschil maakt. en meestal zijn ze er al uit voordat dat gebeurd, maar ze gaan niet altijd meteen weg om de 1 of andere vage reden. iedereen wordt als het ware opgehaald, maar veel zielen, die dan nog steeds een menselijk ego hebben op dat punt, weigeren mee te gaan. tja dan blijf je hier vast zitten tot de volgende mogelijkheid.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mmm, zijn die zielen dan in dat lichaam blijven zitten tot ze begraven werden of gecremeerd dat het daar zo druk is ?
voor je begraven of gecremeerd word ben je al een dag of 5 dood en lig je ergens anders opgeslagenquote:Op woensdag 30 november 2005 17:17 schreef Enyalius het volgende:
[..]
begraven of crematie maakt geen verschil uit. het gaat over het bewustzijn van de ziel dat het verschil maakt. en meestal zijn ze er al uit voordat dat gebeurd, maar ze gaan niet altijd meteen weg om de 1 of andere vage reden. iedereen wordt als het ware opgehaald, maar veel zielen, die dan nog steeds een menselijk ego hebben op dat punt, weigeren mee te gaan. tja dan blijf je hier vast zitten tot de volgende mogelijkheid.
simpele. ik zeg toch dat er zielen zijn die weigeren mee te gaan. en ja die blijven dan wel bij hun lichaam voor een tijdje voordat ze elders heen gaan waar ze zijn willen.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:25 schreef bonke het volgende:
[..]
voor je begraven of gecremeerd word ben je al een dag of 5 dood en lig je ergens anders opgeslagen
dus het zieltje zit niet op een begraafplaats of een crematorium te wachten tot ie opgehaald word
maar is al 5 dagen eerder opgehaald![]()
oww juist ja, ik begrijp het nu helemaalquote:Op woensdag 30 november 2005 17:28 schreef Enyalius het volgende:
[..]
simpele. ik zeg toch dat er zielen zijn die weigeren mee te gaan. en ja die blijven dan wel bij hun lichaam voor een tijdje voordat ze elders heen gaan waar ze zijn willen.
ja dat kan. de meeste zienswijzen en gedachtegangen zijn niet echt van jouw. je hebt ze gewoon opgedrongen gekregen of vrijwillig overgenomen van anderen. niemand is echt zichzelf. iedereen heeft wel wat van iemand overgenomen, de 1 meer dan de ander. maar je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je dat toelaat en overneemt. de kunst is om daar bewust van te worden. accepteer zoals alles is en ga het dan beetje bij beetje aanpassen/loslaten. wordt zoals je zelf wilt zijn. ze zeggen niet voor niks dat mensen veranderen tijdens hun leven. dat wat je gisteren leuk vond vindt je over een tijd waarschijnlijk geen zak meer aan.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Kun je niet tijdens het leven al een nieuw ego ontwikkelen? Ik bedoel, dat probeer ik volgens mij een beetje. Dat je in het huidige leven sterft als het ware en iets nieuws begint steeds opnieuw. Ik wil niet mijn hele leven dit ego meeslepen dat ik nu heb.
Opschoning tijdens het leven, dood gaan in dit leven en herboren worden in dit leven dus. En dan helemaal vrij zijn van alle soorten conditionering die heeft plaats gevonden in je leven.
Een fris leven krijgen zonder het oude dat je meekreeg tijdens de geboorte. Een heel nieuw bewustzijn.
Als ik hierover nadenk voel ik me weer wat beter. Dood gaan als het ware in deze realiteit en iets nieuws krijgen hier.
Inderdaadquote:Op woensdag 30 november 2005 17:33 schreef Enyalius het volgende:
[..]
ja dat kan. de meeste zienswijzen en gedachtegangen zijn niet echt van jouw. je hebt ze gewoon opgedrongen gekregen of vrijwillig overgenomen van anderen. niemand is echt zichzelf. iedereen heeft wel wat van iemand overgenomen, de 1 meer dan de ander. maar je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je dat toelaat en overneemt. de kunst is om daar bewust van te worden. accepteer zoals alles is en ga het dan beetje bij beetje aanpassen/loslaten. wordt zoals je zelf wilt zijn. ze zeggen niet voor niks dat mensen veranderen tijdens hun leven. dat wat je gisteren leuk vond vindt je over een tijd waarschijnlijk geen zak meer aan.
dit is gewoon simpele psychologie trouwens niks spiritueels aan. maar ja het heeft allemaal wel raakvlakken
Het ego zit vast aan ....ik weet niet alles over het ego. Het ego, de geest, de ziel en de mind. De ego is het menselijke en heeft betrekking op je lichaam ook?quote:Op woensdag 30 november 2005 17:36 schreef Enyalius het volgende:
de ziel kan afstand nemen. je menselijk ego die je tijdelijk hebt heeft daar wat meer moeite mee. en niet iedereen kan makkelijk accepteren na hun dood dat ze werkelijk dood zijn en vol overgave verder gaan.
je kunt de angst voor het onbekende ook terug zien in dit soort topics over geesten. dat het automatisch als eng ervaren wordt terwijl dat meestal niet nodig is.
die 3-een-heid is er alleen tijdens het fysieke leven
Vaak is dat een kwestie van voelen, hoe voel je bepaalde zaken aan volgens mij. Hoe diep kun je gaan in het voelen en weten. Ben je goed in bepaalde zaken aanvoelen dan noemen ze dat toch een goed ontwikkeld 6e zintuig of niet soms? En dat 6e zintuig kun je zelf verder ontwikkelen. Of je beslist dat het je geen zak uitmaakt en houdt je alleen bezig met afkeuring inplaats van zelf eens dieper te gaan graven in je hele hebben en houden. Het heeft ook te maken met zelf-kennis als je het mij vraagt. Misschien weet je dan ook waar je later heen gaat na de dood. Heb je je eigen huidige leven goed ingeschat dan weet je misschien ook hoe het is om straks het einde van je huidige leven mee te maken. Omdat de dood volgens mij net zoals het leven een feit is dat erbij hoort. Begrijp je je huidige leven goed, dan begrijp je de dood ook beter. Hou je je niet bezig met je huidige leven dat dieper gaat, dan weet je ook niet hoe de dood verloopt. Omdat de dood dan abra cadabra is.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:38 schreef bonke het volgende:
ik vraag me af hoe je aan die overtuiging komt dat het allemaal zo gaat zoals jij zegt
je leest een paar boeken waar het instaat en je gelooft het meteen ?
quote:Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef WesHell het volgende:
Knal die fotos dan online....
Maar als je tante zo bang is,waarom heeft ze die foto's dan niet verwijderd?Geesten gaan heus geen wraak nemen als je foto's verwijderd hoor ,en ook niet als je ze in een mapje plaatst. Op die manier kan je je met alles gek laten maken.Gewoon verwijderen en ze hoeft er nooit meer aan te denken .Simpel.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:07 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Ik heb de foto`s zelf niet (heb nieuwe naam hiero want kan niet meer met Alieda inloggen) en mijn tante durft ze niet te mailen. Ze heeft ze in der digitale camera staan en ze durft ze niet eens in een mapje op der pc te plaatsen ze is bang dat de geesten zich dan tegen hun gezin keren.
[..]
Het is altijd zo dat wij de levenden op moeten passen dat geesten pissed kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:13 schreef TremorChrist het volgende:
Je kunt wel proberen contact te maken met deze geesten. Is mij al meerdere malen gelukt tenzij ze echt pissed zijn, maar daar laat ik me dan ook liever niet mee in...Enyalius weet misschien wel wat de gevolgen daarvan zijn, ik zal ze hier niet noemen maar prettig zijn ze in ieder geval niet. Als je hier zelf nog geen ervaring mee hebt raad ik je trouwens wel aan je goed voor te bereiden want tijdens mijn eerste keer schrok ik me echt dood. Maar nu praat ik wel bijna wekelijks met enkele overleden familieleden..
Mooie lap tekst maar ik zie het nut er niet van in. Ik beweer toch niet dat we nu alles weten. Ik ben ook nog nooit gedrilt en ben niet vergeten dat ook Rationalisme een model is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Tja.
Zo rond het einde van de 19e eeuw waren er velen die geloofden dat er geen nieuwe ontdekkingen meer gedaan zouden worden.
Alle wetten waren er al, men meende alles te kunnen afleiden middels de mechanica van Newton.
De mensheid had zijn top bereikt, de rest was uitwerking en detaillering.
Nu lachen we ze uit, al was het alleen maar omdat een zekere EInstein een jaar of 10 later met de eerste aanzet van een totaal nieuwe benadering kwam.
Maar nu geloven enkelen wederom dat we eigenlijk alles al weten, althans, dat alles rationeel te verklaren is, en het een kwestie van tijd en doorontwikkelen is tot we alles weten.
Over een eeuw zullen ook degenen die nu zo denken uitgelachen worden. De perfect gedrilde slaafjes van het rationalisme vergeten namelijk dat huin rationele benadering OOK maar een model is, het hele causale denken is een model. De simplistische visie van één oorzaak die één gevolg heeft, ook al kan die oorzaak op zichzelf een complexe samenhang zijn van diverse factoren, begint al te wankelen.
Het maakt degenen die anderen menen te kunnen diskwalificeren en kleineren op grond van het feit dat zij níet de zuivere lijn van het rationele volgen wel wat kortzichtig. Wat ook van jouw kwalificatie gezegd kan worden. Gewoon dom.![]()
Hij is ook niet de enige hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 17:47 schreef bonke het volgende:
denk niert dat het een kwestie van voelen is
een redelijk normaal mens dat af en toe es een geest ziet ( of iets anders ) okeej
maar enyalius doet telekinese, lichtvoeding, ziet geesten , weet waar al die geesten vandaan komen en hoe ze zich gedragen en waar ze waarschijnlijk weer heen gaan enzzz en weet ik veel wat ie nog meer aan vreemde vermogens heeft
dat soort dingen lees je toch alleen maar in boeken
dat 1 persoon zo af en toe es wat meemaakt kan ik mee leven
maar dat 1 persoon alles meemaakt is erg ongeloofwaardig
Dat zou wel heel raar zijn aangezien de mensheid altijd al in geesten ,goden en het hiernamaals heeft geloofd. En nu nog steeds en dat zal wel altijd zo blijven. Tenzij de aliens neerdalen.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:56 schreef Halldar het volgende:
[..]
Mooie lap tekst maar ik zie het nut er niet van in. Ik beweer toch niet dat we nu alles weten. Ik ben ook nog nooit gedrilt en ben niet vergeten dat ook Rationalisme een model is.
Ik denk echter dat over een eeuw over een eeuw zich alleen nog maar meer verbazen dat slechts een eeuw geleden mensen nog in geesten geloofden.
En wie bedoel je precies met 'de mensheid' ? Ik geloof er namelijk niet in hoor, en vele met mij.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:36 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dat zou wel heel raar zijn aangezien de mensheid altijd al in geesten ,goden en het hiernamaals heeft geloofd. En nu nog steeds en dat zal wel altijd zo blijven. Tenzij de aliens neerdalen.![]()
Ja.. zo zie ik dat ook ongeveer.. Ik wil niet gelijk alles van tafel vegen.. Er gebeuren nu eenmaal toch wel eens onverklaarbare dingen..maar ik heb er toch wel wat moeite mee om het allemaal in het juiste perspectief te zien...quote:Op woensdag 30 november 2005 17:47 schreef bonke het volgende:
een redelijk normaal mens dat af en toe es een geest ziet ( of iets anders ) okeej
maar enyalius doet telekinese, lichtvoeding, ziet geesten , weet waar al die geesten vandaan komen en hoe ze zich gedragen en waar ze waarschijnlijk weer heen gaan enzzz en weet ik veel wat ie nog meer aan vreemde vermogens heeft
Het overgrote deel van de mensheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:39 schreef Halldar het volgende:
[..]
En wie bedoel je precies met 'de mensheid' ? Ik geloof er namelijk niet in hoor, en vele met mij.
Bron?quote:Op donderdag 1 december 2005 15:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de mensheid.![]()
Wow ja, dat kan ik inderdaad lekker nalezen zo....quote:
Mijn moeder werkt in een psychiatrische inrichting, daar zit iemand die er van overtuigd is dat de koningin bij hem op bezoek komt vandaag. Dat is voor hem de waarheid....maar is dit ook écht de waarheid? ze is namelijk nog nooit langs geweest...quote:Op donderdag 1 december 2005 16:14 schreef Dromenvanger het volgende:
De waarheid zoals de waarheid zich laat zien ook jah. Je ziet op tv het nieuws verschijnen, dat is waarheid. Wat je achter het nieuws kunt zoeken is je eigen waarheid. De diepere betekenis van de waarheid is voor iedereen anders. Hoe je zaken en feiten interpreteert ook. Dan krijg je een subwaarheden ook of niet? Dan wordt de waarheid niet meer eenkennig maar voor iedereen anders.
En dan heb je nog verschijnselen die kunnen optreden zoals die geesten. Daarbij kun je je afvragen of het je eigen waarheid is of je wimpelt het af en zegt van, dit wil ik niet onder mijn waarheid krijgen. Dat is ieders vrije keuze ook.
Vroeger was ik ook alleen bezig met de waarheid zoals de waarheid zich liet zien op het eerste gezicht, naderhand ben ik iets meer gaan graven in de waarheid. En als je gaat graven in de waarheid kom je vanzelf uit op een andere persoonlijke waarheid inderdaad.
Maar de globale waarheid is voor iedereen hetzelfde, hoe je het zelf bekijkt kan dan weer verschillen als het ware.
quote:Op donderdag 1 december 2005 14:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Het is altijd zo dat wij de levenden op moeten passen dat geesten pissed kunnen zijn.
En wat nou als ik pissed ben op geesten?Wat willen ze mij maken dan?
Moeten wij respect opbrengen voor entiteiten die onze realiteit binnendringen?Ik dacht het niet.
Oke als ze zwart zijn als schaduw ben ik bang, maar zeg maar de standaard geesten(nooit gezien maar wel aangevoeld) of stemmen of een vreemde geur daar kan ik werkelijk woedend om worden. Dan ben ik voor de duivel nog niet bang(als ie niet zwart is tenminste). Dit is mijn wereld en de doden horen hier niet.Dus laat je alsjeblieft niet bang maken door verhaaltjes over wrekende geesten want die bestaan niet.
Die persoon leeft in zijn eigen waarheid. Die heeft zijn eigen waarheid gecreëerd. Soms als ik wel eens een visioen zie, dan is dat ook mijn eigen waarheid. Niemand anders ziet dat visioen. Misschien is dat bij geesten ook zo, dat niemand anders behalve de betreffende persoon die geest ziet. Maar dan is het wel raar dat ze op foto vast gelegd kunnen worden.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:19 schreef Halldar het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt in een psychiatrische inrichting, daar zit iemand die er van overtuigd is dat de koningin bij hem op bezoek komt vandaag. Dat is voor hem de waarheid....maar is dit ook écht de waarheid? ze is namelijk nog nooit langs geweest...
Ik heb nog nooit een foto van een geest gezien. Maar als iemand er hier een aan mij kan laten zien zal ik gelijk mijn gedachtegoed herzien.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:34 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die persoon leeft in zijn eigen waarheid. Die heeft zijn eigen waarheid gecreeërd. Soms als ik wel eens een visioen zie, dan is dat ook mijn eigen waarheid. Niemand anders ziet dat visioen. Misschien is dat bij geesten ook zo, dat niemand anders behalve de betreffende persoon die geest ziet. Maar dan is het wel raar dat ze op foto vast gelegd kunnen worden.
Waar ik ook kanttekeningen bij plaats dat is dat er nog geen website op internet is met alle foto's van geesten. Het is dus moeilijk om ze goed vast te leggen. Misschien leven die geesten alleen in het hoofd van mensen?
Bij het paranormale is het sowieso moeilijk om anderen te overtuigen, weet ook niet of dat de bedoeling is van het hele gebeuren. Het is een kwestie van aanvoelen. Zoals in films ook vaak gebeurt. Er is vaak 1 persoon die zaken opvangt en de anderen zien het of horen het niet.
Dan is het dus zeker een kwestie van je eigen waarheid en eigen wereld waar alles in gebeurt.
Hoezo verbazen ?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:56 schreef Halldar het volgende:
[..]
Ik denk echter dat over een eeuw over een eeuw zich alleen nog maar meer verbazen dat slechts een eeuw geleden mensen nog in geesten geloofden.
Ik denk dat dat niet helemaal te vergelijken valt. Als ik zo naar de aarde kijk lijkt hij inderdaad plat. Met de komst van wetenschap bleek hij niet plat te zijn. Ik verbaas me er dus ook niet over dat mensen dacht dat de aarde plat was, ik begrijp het volkomen.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hoezo verbazen ?
Het is nu toch gewoonweg een gegeven dat er veel mensen zijn en zijn geweest die zaken ervaren die (nog) niet verklaard zijn.
Tegen de tijd dat ze wel verklaard worden ( even jouw toekomstbeeld genomen) kan je je toch niet verbazen dat mensen er verschillende inzichten op na hielden in een tijd dat zaken nog níet verklaard werden ?
Verbaas jij je er nu over dat vroeger mensen dachten dat de aarde plat was ?
Ik niet. Ze telden 1 en 1 op voor zover dat in hun vermogen lag en en kwamen gewoon weg op deze "2".
quote:
Vroeger telt wel, omdat het vroeger het nu bepaald in zekere mate. De ontwikkeling is door vroeger gebeurt, weet je hoe het vroeger is gelopen dan weet je ook hoe het straks gaat. Omdat het een trend is.quote:
Dat is inderdaad wel de juiste houding om er tegenover te staan.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
Het is altijd zo dat wij de levenden op moeten passen dat geesten pissed kunnen zijn.
En wat nou als ik pissed ben op geesten?Wat willen ze mij maken dan?
Moeten wij respect opbrengen voor entiteiten die onze realiteit binnendringen?Ik dacht het niet.
Oke als ze zwart zijn als schaduw ben ik bang, maar zeg maar de standaard geesten(nooit gezien maar wel aangevoeld) of stemmen of een vreemde geur daar kan ik werkelijk woedend om worden. Dan ben ik voor de duivel nog niet bang(als ie niet zwart is tenminste). Dit is mijn wereld en de doden horen hier niet.Dus laat je alsjeblieft niet bang maken door verhaaltjes over wrekende geesten want die bestaan niet.
Bedenk wel dat wat hier gezegd wordt, door wie dan ook, slechts persoonlijke meningen, opvattingen en eventueel overtuigingen zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:47 schreef bonke het volgende:
Het eeuwige excuus.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
Bedenk wel dat wat hier gezegd wordt, door wie dan ook, slechts persoonlijke meningen, opvattingen en eventueel overtuigingen zijn.
Objectieve zekerheden en vaststaande feiten bestaan er in deze context gewoon niet.
Als hij bv zegt allerlei geesten tegen te komen, en soms die geesten doorverwijst naar een regio geest, betekent dat niet dat die regiogeesten daadwerkelijk bestaan, of dat iedereen dat zomaar zou kunnen doen.
Het betekent slechts dat hij dat neerschrijft. Dat is het enige.
Zoals dat geldt voor ieders woorden, ook de mijne en jouwe, over dit onderwerp.
voor het eerst dat je iets corrects zegt.quote:
De eeuwige leesblindheid...quote:Op donderdag 1 december 2005 18:32 schreef Halldar het volgende:
Het eeuwige excuus.
Ik vind dat het zo is, dus is het zo.
Bewijs het dan?
Neu! ik mag vinden wat ik wil.
....
Daar kan toch niemand tegen op?
contact te maken met geesten huh...en hoe doe jij dat dan als ik vragen mag? er zijn immers meerdere methodes en ze zijn niet allemaal met dezelfde positieve uitwerking.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:13 schreef TremorChrist het volgende:
Je kunt wel proberen contact te maken met deze geesten. Is mij al meerdere malen gelukt tenzij ze echt pissed zijn, maar daar laat ik me dan ook liever niet mee in...Enyalius weet misschien wel wat de gevolgen daarvan zijn, ik zal ze hier niet noemen maar prettig zijn ze in ieder geval niet. Als je hier zelf nog geen ervaring mee hebt raad ik je trouwens wel aan je goed voor te bereiden want tijdens mijn eerste keer schrok ik me echt dood. Maar nu praat ik wel bijna wekelijks met enkele overleden familieleden..
Volgens mij was ik je niet aan het citeren ofzo, jij hebt het dus nergens letterlijk zo gezegd.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef iteejer het volgende:
[..]
De eeuwige leesblindheid...
etc.
Dat spreekt niet voor zich. Ik bedoel er mee te zeggen dat de woorden van de één wel es een totaal andere betekenis kunnen hebben voor degene ie ze uitspreekt, dan voor degene die ze ontvangt.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef Halldar het volgende:
Volgens mij was ik je niet aan het citeren ofzo, jij hebt het dus nergens letterlijk zo gezegd.
Maar gaan ouwehoeren dat 'als iemand iets zegt, dat niets meer of minder betekent dan dat diegene iets zegt.' spreekt voor zich. Ik neem aan dat diegene ook nog een boodschap heeft en niet als doel heeft puur wat tekst schrijven om het schrijven zelf.
Als alles waar geen bewijs voor is niet bestaat, blijft er weinig over. Bewijs eens dat jij écht bestaat, en geen produykt bent van mijn geest bv?quote:Daarbij heet dit subforum toch truth?
Ik beweer dat geesten niet bestaan omdat er geen bewijs voor is. (Ik beschouw overigens niemand als halfzacht, ik geloof dat je dat probeert te suggereren.)
Lijkt me wel duidelijk he..? Degenen die wel geloven in spiritualiteit etc, en degenen die dat niet doen.quote:Vervolgens ga je over in 'jullie' en 'wij' , ik heb werkelijk waar geen idee over welke groeperingen je het dan hebt. Ik post alleen namens mezelf.
Dat je dan stelt niet te begrijpen wie er met 'jullie' en 'wij' bedoeld wordt, komt dan wel over dat je eerder met een verbaal schaakpartijtje bezig bent, dan je ten diepste te realiseren wat je nou eigenlijk opschrijft.quote:En dan komt hetzelfde argument dat in elk topic over geloof staat, wat door gelovigen wordt gebruikt.
Je gaat er vanuit dat het consequent zijn in het toepassen van denkbeelden een soort plicht is. Als je universele denkbeelden zou hebben, die op alles van toepassing zouden zijn, zou dat kunnen. Maar in onderwerpen, zo je wilt kennis-systemen, waar de diverse begrippen zelf niet eenduidig en objectief gedefinieerd kunnen worden bij gebrek aan een verifieerbare collectieve ervaring gaat dat gewoon niet op.quote:" Want als wij vragen om bewijzen dat het níet zo is, wordt gepikeerd gereageerd dat dat niet kan. "
Bewijzen dat dingen níet bestaan kan gewoon niet, het is ook zinloos. Bewijzen dat iets wél bestaat kan wel, richt je daar dus gewoon op. Anders moet je ook consequent zijn en in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het níet bestaat.
Geen idee, staat ergens in de diepte. Maar we doen het hier wel over hoor, geen probleemquote:Ik heb je betoog van een jaar geleden niet gelezen en 'zelfs Koekepan' ken ik niet. Als je een link geeft wil ik je betoog best doorlezen.
ook nietquote:Op vrijdag 2 december 2005 12:41 schreef Classics het volgende:
zijn er ook lekkere vrouwelijke geesten ?
hoe zit het met de vogels, katten, paarden, insecten enzzzzzzz die hebben zouden ook een ziel moeten hebbenquote:Op vrijdag 2 december 2005 12:50 schreef Enyalius het volgende:
soms. bij degene die ik meestal tegen kom zijn het mensen die te vroeg gestorven zijn, en ik ben geen pedo hehe. of ze zijn op oudere leeftijd gestorven. kom sporadisch iemand tegen die ik rond de 25-35 jaar in schat. en dan nog is de vraag of ze aantrekkelijk zijn
linkjes naar wetenschappelijke artikelen ?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:59 schreef Enyalius het volgende:
hoe vaak is het wel niet onderzocht en bewezen dat als je 1 vogel iets leert dat een vogel, die afgeschermd was, opeens diezelfde trucjes e.d. kent.
ehm http://www.spiritualityhealth.com klinkt niet als een onpartijdig orgaanquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef Enyalius het volgende:
http://www.spiritualityhe(...)ticle/item_8580.html
niet het artikel dat ik zocht, maar toch...
een grijze pappegaai dat onder gecontroleerde situaties door Sheldrake werd onderzocht op telepathy met zijn eigenaair.
Sheldrake heeft het ook over een "Morfish" veld waarin colonien, groepen mensen e.d. zich kunnen bevinden. en dat daar binnen in het mogelijk is voor telepathishe mogelijkheden onderlingquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef iteejer het volgende:
Rupert Sheldrake; experimenten om apen op één eiland iets te leren, waarna - naar zeggen - de apen op een ander eiland dat ook ineens bleken te kunnen.
Deze experimenten zijn nooit echt bevestigd overigens. Maar dat dat erop wijst dat dieren als collectief een ziel hebben is zeer de vraag. En verbondenheid hoeft nog niet automatisch een ziel te betekenen.
Dat de ziel niet individueel is geloof ik overigens absoluut, maar dat geldt ook voor mensen. En ook niet binnen een soort; alles, dieren, planten, en mensen hebben van dezelfde 'oerziel' een stukje in zich. Althans, zo ben ik het gaan bekijken.
nu wel gelezenquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef Enyalius het volgende:
lees het eerst eens voordat je een conclusie trekt. die site publiceerd alleen iets wat ook in een wetenschappelijk blad is geplaatst
iddquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Enyalius het volgende:
ja en dat ze later in verschillende ruimtes op verschillende verdiepingen in een gebouw zijn geplaatst onder constante surveilance en dat die pappegaai dan nog kon zeggen wat zijn eigenaar verder op zag telt niet mee.
vinnikwelquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:44 schreef _Cara_ het volgende:
Tjezus ik moet telkens en hoop terug lezen... maar ik geef het op. Het gaat mij boven de pet. Er zal ongetwijfeld meer zijn tussen hemel en aarde..Maar aangezien ik zelf nooit iets aan den lijve ondervonden heb, of gezien heb, of gevoeld heb..
Dat zal de reden voor mijn scepsis zijn... Alhoewel.. moet je zien om te geloven...?
Heej jij..quote:
hier en nuquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:10 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Heej jij..
vinnikook eigenlijk.. Ik hou het maar op het " HIER en NU. "..![]()
Auw!! waar heb ik dat aan verdiendquote:
Klopt..maar ik ben zelfs gewoon in het donker al bang.. dus dit ongrijpbare vind ik al helemaal eng..quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef bonke het volgende:
gatver senseo
maar voor iets dat er niet is hoef je natuurlijk niet bang te zijn he
Het is inderdaad wel handig als zender en ontvanger dezelfde definities gebruiken. Als jij beweert dat begrippen in de spiritualiteit geen eenduidige definities hebben kunnen we nu wel ophouden want dan weet niemand waar de ander het over heeft.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat spreekt niet voor zich. Ik bedoel er mee te zeggen dat de woorden van de één wel es een totaal andere betekenis kunnen hebben voor degene ie ze uitspreekt, dan voor degene die ze ontvangt.
De hier gehanteerde begrippen zijn geen objectief gedefinieerde begrippen. Dat is ook één van de grote problemen die voelbaar worden bij het spreken over dit soort fenomenen.
[..]
Als alles waar geen bewijs voor is niet bestaat, blijft er weinig over. Bewijs eens dat jij écht bestaat, en geen produykt bent van mijn geest bv?
Of, veel simpeler, bewijs eens dat iemand pijn heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand heimwee heeft als hij zegt dat te hebben?
Bewijs eens dat iemand muziek mooi vind als hij zegt dat mooi te vinden?
[..]
Lijkt me wel duidelijk he..? Degenen die wel geloven in spiritualiteit etc, en degenen die dat niet doen.
In je eigen stukje heb je het overigens zélf over 'gelovigen'.
[..]
Dat je dan stelt niet te begrijpen wie er met 'jullie' en 'wij' bedoeld wordt, komt dan wel over dat je eerder met een verbaal schaakpartijtje bezig bent, dan je ten diepste te realiseren wat je nou eigenlijk opschrijft.
Waarop ik al eerder doelde.
[..]
Je gaat er vanuit dat het consequent zijn in het toepassen van denkbeelden een soort plicht is. Als je universele denkbeelden zou hebben, die op alles van toepassing zouden zijn, zou dat kunnen. Maar in onderwerpen, zo je wilt kennis-systemen, waar de diverse begrippen zelf niet eenduidig en objectief gedefinieerd kunnen worden bij gebrek aan een verifieerbare collectieve ervaring gaat dat gewoon niet op.
Daarom zijn bewijzen ook zinloos en als concept ontoepasbaar op deze fenomenen. Neemt niet weg dat 'jullie', (in jouw termen de 'ongelovigen' dus) best wel erop gewezen mogen worden dat er een hoop zaken wél als reëel ervaren worden die niet bewijsbaar zijn.
(Al gaan steeds meer keuringsartsen bv er van uit dat alles wat je niet kunt zien of aantonen, niet bestaat; zodat mensen met akelige pijnen toch gewoon moeten werken. Je hebt dus wel de tijdgeest mee, en wij de tijdgeest tegen)
[..]
Geen idee, staat ergens in de diepte. Maar we doen het hier wel over hoor, geen probleem
Eerlijk gezegd niet.. tenminste... ik ben de laatste jaren pas gaan begrijpen waar sommige andere mensen het over hebben en welke kaders ze aan de termen geven waar ze over spreken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:57 schreef Halldar het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel handig als zender en ontvanger dezelfde definities gebruiken. Als jij beweert dat begrippen in de spiritualiteit geen eenduidige definities hebben kunnen we nu wel ophouden want dan weet niemand waar de ander het over heeft.
Ik neem echter aan dat iedereen hetzelfde verstaat onder spoken of geesten.
Helemaal mee eens.quote:Ooit gehoord van de zin 'Ik denk dus ik besta' ? Dat zou je misschien als een (filosofisch) bewijs kunnen zien voor het bestaan van 'ik'. Maargoed je hebt wel een beetje gelijk, sommige dingen zijn erg moeilijk te bewijzen.
Tsja, dat is het moeilijke.quote:Of alleen door introspectie en ook dat is nogal twijfelachtig.
Maar nog steeds beter dan het alternatief, namelijk in alles geloven waarvan niet bewezen kan worden dat het niet bestaat (dat is namelijk godsgruwelijk veel, verzin maar iets ter plekke en probeer vervolgens te bewijzen dat dat niet bestaat).
Mijn punt met het 'wij' en 'zij' was alleen dat ik voor mezelf spreek en voor niemand anders.
Ik had het verder niet over gelovigen. Ik legde slechts de link tussen het soort argument dat er steeds gebruikt word voor het bestaan van god en het bestaan van geesten (of andere spirituele zaken).
Ik vind inderdaad dat je consequent moet zijn in je denkbeelden. En dat daarvoor begrippen eenduidige definities moeten hebben. Anders word het zon inhoudsloos gelul.
Tsja.. al zou je wetenschappelijk kunnen verklaren hoe ik bv droom over iets dat later gebeurd.quote:Ik ben het echter wel met je eens dat een hoop zaken die als reëel ervaren worden maar (nog) niet bewezen kunnen worden niet gelijk van de tafel geveegd moeten worden. Er moet gewoon harder gezocht worden naar bewijs.
Wat is onzin ?quote:Neemt niet weg dat een groot deel van spiritualiteit wel gewoon onzin is en zichzelf met een zelfde redenatie als geloof in stand blijft houden.
Helemaal mee eens natuurlijk.quote:Als jij er van overtuigd bent dat geesten bestaan dan neem ik aan dat je daar een goede reden voor hebt. En daar ben ik dus erg benieuwd naar.Ik heb tot nu toe nog geen enkele reden gezien om er in te geloven. En ik heb al heel wat fotos en filmpjes bekeken waar geesten, orbs, vlekken of wat dan ook op te zien was die, en geen van alle heeft me weten te overtuigen.
Wetenschap geeft echter wél verklaringen voor het zien van deze fenomenen, daar zijn genoeg sites en programmas over gemaakt. Denk aan lichtreflectie + hersenen die graag gezichten of andere herkenbare vormen van iets maken, rook, vieze lens, of gewoon een simpele vervalsing. De paar foto's die niet op die manier verklaard kunnen worden zijn niet automatisch bewijs voor het bestaan van geesten.
Ik heb er wel enkele gezien, maar dan kom je op hetzelfde als waar jij het ook over had.quote:Het valt me ook op dat er nog nooit (tenminste ik heb er nog geen gevonden) seances zijn gefilmd. Ik neem aan dat als een geest spullen in je huis beweegt dat je dat gewoon kunt filmen.
Maar wat heb je dan "bewezen"?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Daarbij is alles als waar aannemen wat de ander zegt natuurlijk ook niet je van het, maar als 1000 mensen beweren wat mee te maken, dan ga ik wel eens denken, ze zouden best eens zulke zaken kunnen meemaken. Als er een grote populatie is van verschijningen dus ook, en als die verschijningen van karakter op elkaar lijken. Dan zou je dat kunnen zien als wetenschappelijk bewezen misschien? Of de hele populatie lult uit zijn nek.
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:18 schreef iteejer het volgende:
Rupert Sheldrake; experimenten om apen op één eiland iets te leren, waarna - naar zeggen - de apen op een ander eiland dat ook ineens bleken te kunnen.
Deze experimenten zijn nooit echt bevestigd overigens. Maar dat dat erop wijst dat dieren als collectief een ziel hebben is zeer de vraag. En verbondenheid hoeft nog niet automatisch een ziel te betekenen.
Dat de ziel niet individueel is geloof ik overigens absoluut, maar dat geldt ook voor mensen. En ook niet binnen een soort; alles, dieren, planten, en mensen hebben van dezelfde 'oerziel' een stukje in zich. Althans, zo ben ik het gaan bekijken.
Het zijn de critici hier die steeds om bewijzen roepenquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
Maar wat heb je dan "bewezen"?
Wat wil je "bewijzen"?
Je hebt mensen die depressief zijn en mensen die dat niet zijn.
Als alle mensen die niet depressief zijnn nou eens gaan zeggen "depressie" bestaat niet..
bewijs maar dat depressie bestaat... desnoods "depressies bestaan alleen tussen je oren"of "je praat het jezelf aan".
Ervaar jij jezelf als neerslachtig ?
Ben je niet happy ?
Heb jij stemmingswisselingen...
dan wordt dat depressief genoemd.
Ongeacht wat de oorzaak is van het depressief zijn.
De persoon ìs/voelt zich depressief.
Wat wil je dan bewezen hebben ?
Dat die persoon zich inderdaad neerslachtig voelt ? (of dat ik inderdaad een voorspellende droom heb ?) Hoe wil je dat bewijzen ?
Of wil je bewijzen dat de persoon zichzelf depressief heeft gepraat of dat hij alleen maar dènkt dat hij depressief is. ( of dat ik een droom had en er "toevallig" die dag hetzelfde gebeurde)
of wil je bewijzen dat diegene zichzelf níet depressief heeft gepraat. ( of dat het geen "toeval" is, maar iets zogenaamd paranormaals)
Een andere optie is natuurlijk gewoon zeggen dat al deze mensen liegen.
Maar wil je zo'n aantijging maken... dan denk ik dat toch op zijn minst jíj iets te bewijzen hebt.. dat die persoon gelogen heeft over zijn ervaring.
Want willen we hier nou de ervaring "bewezen" hebben of de interpretatie ?
Ervaringen zijn moeilijk te bewijzen en interpretaties zijn imo persoonsgebonden zoals ik in een vorogaande post al probeerde te vertellen.
Parapsychologie probeert paranormale verschijnselen op een wetenschappelijke manier te benaderen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]Van het spirituele/paranormale een wetenschap maken is denk ik onmogelijk en waarom zou dat ook nodig moeten zijn? Het blijven persoonsgebonden gebeurtenissen en probeer daar maar wetenschap van te maken.
Parapsychologie is behoorlijk twijfelachtig. De meeste experimenten zijn niet herhaalbaar of zo vaag dat je er eigenlijk geen conclusie uit kunt trekken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Parapsychologie probeert paranormale verschijnselen op een wetenschappelijke manier te benaderen.
Dus er bestaat wel een wetenschap over het paranormale.
Wat ik altijd erg jammer vind in dit soort discussies is het welles nietes spelletje.
Vele sceptici zijn niet te overtuigen zelfs als ze zelfs iets zouden ervaren wat boven hen pet zou gaan zouden ze het niet (willen) herkennen.
Ik zie en voel zelf ook heel veel. Ik ben totaal niet zweverig o.i.d.. Maar toch ervaar ik dingen die andere mensen nooit zullen ervaren.
Iemand zei hier ook nog, weten is geloven. Ik denk niet dat dit altijd op gaat.
Mijn partner neemt zelf niets waar maar geloofd wel degelijk dat ik geen poep praat.
Ik vind het erg jammer van het eeuwig durende welles/niets spelletje.
Oh ja, en aan TS. Ik vind het maar vreemd dat je een topic opent..geen foto's plaatst...en voor de rest niet zoveel meer zegt.
Heh? jij blowt graag? Ik heb echt geen idee wat daar nou staat.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ervaar alleen hyper-speed soms in deze realiteitDaar doe ik het om. Om beelden snel op te vangen en dan wacht ik af totdat bijvoorbeeld de letters in fragmenten op mijn netvlies komen. Beelden opvangen is mijn doel. Zoveel mogelijk beelden, en ook in de omgeving in hyper-speed functioneren.
Daarom ga ik morgen sporten, om deze realiteit beter op het netvlies te krijgen dus, eerst zal ik deze realiteit onder de knie moeten hebben denk ik. Ik doe het niet zozeer om de geesten eerder om de snelheid van opvangen van alles en wie weet wat er dan nog meer op te vangen valt.
Het gaat hier ook om de reactiesnelheid van de omgeving tot me nemen.
Als wat je ziet en voelt voldoende zou moeten zijn, geloof je dan ook dat een vrouw door het midden gezaagd kan worden als je naar een goochelaar kijkt? Het enige verschil is dat je van te voren weet dat het een truuk is, maar als de goochelaar zou zeggen dat het echte magie is, is het dan voldoende dat jij het ziet en niet kan verklaren om het als paranormaal te bestempelen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Het zijn de critici hier die steeds om bewijzen roepenIk roep niet om bewijzen, ik vind het alleen al aardig om ervaringen uit te wisselen. Bewijs voor jezelf is vaak genoeg of niet soms? Als je voor jezelf het idee hebt dat je goed zit qua gevoel en denken en wat je ziet, hoort, ruikt en voelt. Dan zou dat voldoende moeten zijn ook.
De misvatting is vaak dat wetenschap paranormale gebeurtenissen wil ontkrachten door het te meten, terwijl de 1e stap simpelweg is dat je wil aantonen dat het op z'n minst echt gebeurt zonder meteen de verklaring ervan te kennen. Als je vraagt echt te laten zien dat iets paranormaals gebeurt is toch niet meteen ergens "wetenschap" van maken, alsof dat een vies woord van een ongelovige zou zijn? Persoonsgebonden gebeurtenissen zijn precies dat: persoonlijke getuigenissen die altijd ondehevig zijn aan interpretatiefouten. Individuele gebeurtenissen kun je toch nooit als bewijs achten van buitengewone beweringen? Echt willen zien of iemand iets paranormaals kan is ook wetenschap, dat is toch verstandig denken om zo vergissingen en oplichting buiten te sluiten. Dat betekent toch niet dat wetenschap synoniem is aan vastgeroestte professoren die niets willen geloven wat ze niet begrijpen?quote:Van het spirituele/paranormale een wetenschap maken is denk ik onmogelijk en waarom zou dat ook nodig moeten zijn? Het blijven persoonsgebonden gebeurtenissen en probeer daar maar wetenschap van te maken.
Precies, via CAT-scans kunnen ze vaak wel degelijk een depressief brein herkennen. Dan heb je toch een mooi voorbeeld van een verschijnsel dat de wetenschap wel degelijk kan meten? Waarom kunnen die andere verschijnselen dan niet gemeten worden?quote:Anderen je depressie wetenschappelijk laten bewijzen is onmogelijk, je kunt ze niet laten proeven aan je depressie. Het is iets dat je zelf ervaart. Mensen kunnen het wel aan je zien dat je depressief bent en mensen kunnen je geloven. Maar ze kunnen niet wetenschappelijk gaan bewijzen dat jij depressief bent. Via symptomen kunnen ze de conclusie trekken.
Tenzij je apparaten aan je hoofd vastmaakt natuurlijk, dan krijg je wel het idee van wetenschap. Dat het apparaat laat zien hoe de signalen in de hersens lopen en hoe dat invloed heeft op je denken.
kansloos in gevoel van de draad ! moet de TS niet beschermd worden tegen dit soort misplaatste humor hier !quote:Als wat je ziet en voelt voldoende zou moeten zijn, geloof je dan ook dat een vrouw door het midden gezaagd kan worden als je naar een goochelaar kijkt?
Het voorbeeld van de doorzaagde vrouw vindt ik anders een hele goed. IEDEREEN is gemakkelijk voor de gek te houden. Vraag het maar aan een goochelaar. En daarom moet je er NOOIT vanuit gaan dat zoiets hier niet het geval is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 03:18 schreef merlin693 het volgende:
[..]
kansloos in gevoel van de draad ! moet de TS niet beschermd worden tegen dit soort misplaatste humor hier !
Volgens mij was het geen grapje hoor...quote:Op vrijdag 9 december 2005 03:18 schreef merlin693 het volgende:
[..]
kansloos in gevoel van de draad ! moet de TS niet beschermd worden tegen dit soort misplaatste humor hier !
Wie neemt er nou een schedel in huis? sjonge of je er nou in gelooft of het lijkt mij echt DE manier om dit soort dingen te gaan meemaken, maar hoe dan ook die fotos kun je gerust online zetten, maar die schedel daar zou ik toch maar liever vanaf raken.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:45 schreef Alieda het volgende:
Ik heb de foto`s niet, m`n tante blijft weigeren ze op haar pc te zetten en naar mij te mailen. Ze durft dat niet.quote:Op zondag 11 december 2005 20:56 schreef FunnyValentine het volgende:
He wijffie, waar blijven die foto's???
bonkequote:Op dinsdag 13 december 2005 16:34 schreef bonke het volgende:
wat een watje dus
maar anders pak je toch gewoopn een andere foto en zeg je dat er links in de bovenhoek een geest staat
je kan ze toch gewoon vragen en inscannen? ik wacht met smart...quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:12 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
[..]
Ik heb de foto`s niet, m`n tante blijft weigeren ze op haar pc te zetten en naar mij te mailen. Ze durft dat niet.
nou, die geesten weten natuurlijk waneer er met ze gesjeult wordquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:02 schreef FunnyValentine het volgende:
Dan zet jij ze toch lekker op jouw eigen pc?? Of je nou foto's van geesten op je camera hebt staan of op je pc... ze doen toch niets.. Of mag jij de camera niet even lenen van je aunt?
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:34 schreef bonke het volgende:
wat een watje dus
maar anders pak je toch gewoopn een andere foto en zeg je dat er links in de bovenhoek een geest staat
Nee hoor, volgens de faq:quote:Op vrijdag 9 december 2005 03:18 schreef merlin693 het volgende:
Je valt mij nu persoonlijk aan en noemt m'n opmerking kansloos en een serieus argument slecht "humoristisch". Wie gaat dan tegen de regels van het forum in? Ergens mee oneens mogen zijn betekent niet dat alleen jij het oneens mag zijn met mensen, maar dat iedereen het met iedereen oneens mag zijn, zolang er maar op basis van argumenten gediscussieerd wordt, zonder persoonlijk of onbeschaafd te worden. Waarom ga je niet liever in op m'n argument, als het zo belachelijk en slechts humoritisch is, dan moet het toch juist makkelijk te verwerpen zijn met argumenten?quote:het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet.
dat gaat helaas niet want mag inderdaad de digitale camera niet lenenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:02 schreef FunnyValentine het volgende:
Dan zet jij ze toch lekker op jouw eigen pc?? Of je nou foto's van geesten op je camera hebt staan of op je pc... ze doen toch niets.. Of mag jij de camera niet even lenen van je aunt?
Hoe ging dat in z'n werk bij de dame of heer die het voor ze gedaan heeft ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:10 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Mijn oom en tante hebben inmiddels hun verzameling uitgebreid en hebben nu 3 menselijke schedels in huis alleen de geesten zijn weg. er is iemand geweest die ze heeft verdreven.
jij bent slecht !quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef NanKing het volgende:
Ik ben ook wel benieuw hoe en wat.
Als er trouwens geen geesten meer in huis zitten, kunnen de foto's toch online gezet worden![]()
.
* NanKing ontkent allesquote:
" hang geesten "quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:33 schreef Barbaaf het volgende:
Bwah, lastige geesten zijn meestal lastig van nature en hebben geen aansporing nodig. Als ze nu een beetje in de gordijnen hangen is er weinig kans op dat ze vervelend gaan doen als hun foto's op internet komen.
De foto`s zijn gewist van de camera,dat advies kreeg mijn tante van de vrouw die de geesten heeft verjaagd. Het bleken de geesten van mijn tante`s overleden opa en vader te zijn en er zat een doorgang naast een spiegel in de gangquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
* NanKing ontkent alles![]()
Behalve dat ik (pardon my french) geen fuck van geloof, van dit allen.
Zomaar ineens uit het niets een mannetje laten komen die de geesten wel even verdrijft.
Althans zo komt het bij mij over dan.
Is het niet een uitvlucht om alsnog de foto's online te hoeven zetten?
Sorry ik ben erg truth gericht maar dit soort topics zorgen voor veel verwarringen.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
[..]
De foto`s zijn gewist van de camera,dat advies kreeg mijn tante van de vrouw die de geesten heeft verjaagd. Het bleken de geesten van mijn tante`s overleden opa en vader te zijn en er zat een doorgang naast een spiegel in de gang
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
[..]
De foto`s zijn gewist van de camera
Wat een hoop heb jijquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waarom moesten die geesten weg dan ?
Verjaagd worden nog wel
En een doorgang ?
Kan je wat meer vertellen ?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |