Als ik het hier in Den helder zo zie op het moment.... neuh... het valt niet echt mee... het is hier behoorlijk heftig...quote:
waar zit je dan?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat het hier nu snikheet zijn. 34 graden en een straffe zon.
Ik vind het overigens heerlijk.
mm, lijkt me eigk best leuk in het buitenland wonen.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:47 schreef Prego het volgende:
-2, geen wind en uurtje rijden en men kan reeds skieën
![]()
Als ik dat zo bekijk geld dat weer alarm voor bijna heel Nederlandquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:40 schreef cheqy het volgende:
Perfect, dit weer. Ik was onderweg naar mijn werk toen mijn baas belde, hij zei ga maar naar huis het word niks vandaag.
Lang weekend.
![]()
Kijk, zo hoort hetquote:Op vrijdag 25 november 2005 09:43 schreef Yosomite het volgende:
Hier is te zien dat het een mooi lagedruk gebied is dat om Groningen heen draait.
Daar is het (denk ik) vrijwel windstil
[afbeelding]
Klopt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:43 schreef Yosomite het volgende:
Hier is te zien dat het een mooi lagedruk gebied is dat om Groningen heen draait.
Daar is het (denk ik) vrijwel windstil
[afbeelding]
quote:Noodweer blijft land in zijn greep houden
Hagel, natte sneeuw en zware windstoten tot 110 kilometer per uur zorgen in grote delen van het land nog steeds voor veel overlast. Het KNMI waarschuwt voor gevaarlijke situaties op de weg, waar op veel plaatsen kilometerslange files staan. Ook het vliegverkeer op Schiphol ondervindt hinder van de storm.
Het weeralarm dat het KNMI gisteren gaf, blijft voorlopig van kracht.
Autoverkeer
Vanwege de hevige regen en de windstoten hebben automobilisten beperkt zicht
Ook waarschuwt de Verkeersinformatiedienst (VID) voor rondvliegende voorwerpen als takken en wegmeubilair
Vooral in het westen moeten automobilsiten beducht zijn op overlast door de storm
In het midden, oosten en zuidoosten van het land moet het verkeer bovendien rekeninghouden met gladheid
In grote delen van het land staan nog steeds lange files, de vrijdagmiddagspits zal naar verwachting extra vroeg beginnen
Luchtvaart
Luchthaven Schiphol kan slechts gebruikmaken van één van de drie banen en heeft daardoor te maken met flinke vertragingen.
Van de zeventig vluchten die per uur binnenkomen op Schiphol kunnen er maar twintig landen
Reizigers wordt geadviseerd teletekst te raadplegen over vertragingen
Rotterdam Airport heeft geen last van vertragingen
Treinverkeer
Van station Schiedam-Noord is een deel van het dak weggewaaid. Hierdoor is er beperkt treinverkeer mogelijk vanaf Schiedam en is er beperkt treinverkeer tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Spoorwegbeheerder ProRail verwacht dat
Vannacht en vanochtend deden zich als gevolg van het slechte weer ruim 35 ongelukken voor. Dat is 'extreem veel', zegt een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten. Normaal is sprake van 'een handjevol ongevallen'. Op de A44 bij Oegstgeest viel vannacht een dode door de slechte weersomstandigheden.
De storm, met windkracht 9, zal zeker nog tot in de middag duren, verwacht het KNMI. De grootste problemen doen zich voor langs de kust, daar worden windstoten tot 120 kilometer per uur gemeten
en later is Limburg ook niet zo vredig meer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:29 schreef deedeetee het volgende:
In Limburg is er niet veel aan de hand hoor, alleen een gemeen gure wind![]()
Mijn man moest naar de omgeving van Triër en is langs de Ardennen gereden daar was 't niet fijn rijden meldde hij![]()
eerst zien en dan gelovenquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en later is Limburg ook niet zo vredig meer.
langlaufen is daar waarschijnlijk een beter ideequote:Op vrijdag 25 november 2005 13:29 schreef deedeetee het volgende:
In Limburg is er niet veel aan de hand hoor, alleen een gemeen gure wind![]()
Mijn man moest naar de omgeving van Triër en is langs de Ardennen gereden daar was 't niet fijn rijden meldde hij![]()
Ja dat kon prima op de autoweg want de belgen gingen niet meteen sneeuw ruimen,die komen voor een metertje sneeuw hun bed niet vroeger uit.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
langlaufen is daar waarschijnlijk een beter idee
slecht weerquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:36 schreef Keiichi het volgende:
Weet iemand wat er in de buurt van apeldoorn gebeurd is? Overal files daar! minstens 20km lang
Hm, het begint nu toch wel wat donker te worden, zouden we dan toch nog wat buien krijgen...quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:40 schreef user_friendly het volgende:
wel grappig die verschillen hier in groningen hebben we nergens last van. De zon schijnt en geen regen, harde wind en sneeuw.
Je mag wel wat hebben hier ligt genoegquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:55 schreef Jordy-B het volgende:
Verdomme...
Hier (Assen) is het nagenoeg windstil en schijnt de zon... Hier en daar 'n verdwaald wolkje...
'k wil ook sneeuw...
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het nou niet bepaald eerlijk verdeeld.
* triest naar buiten kijkt naar stromende regen
Jaha kom jij ons maar weer de ogen uitsteken met het mooie weer daarquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:46 schreef Libris het volgende:
Als je de p2000 meldingen in de gaten houdt, erg veel stormschade op het moment.
trouwens, Singapore meldt 28 graden
ja, minder waaien doet het in Eindhoven nog niet inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:46 schreef Libris het volgende:
Als je de p2000 meldingen in de gaten houdt, erg veel stormschade op het moment.
trouwens, Singapore meldt 28 graden
Tussen Bathmen en Voorthuizen 45 km. langzaam rijdend tot stilstaand verkeerquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:58 schreef Harmen1984 het volgende:
My God, files van bijna 40 km.... Straks lekker naar huis rijden![]()
Dan win ikquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:03 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Tussen Bathmen en Voorthuizen 45 km. langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Langer zelfs![]()
-edit-
Nog ietsjes zelfs:
A2 van Amsterdam naar s-Hertogenbosch
Tussen Knooppunt Holendrecht en Beesd 46 km. langzaam rijdend verkeer
Dat gaat zeker vervelen, daarom kom ik in December ook een weekje naar Nederland.. Even de kou inquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jaha kom jij ons maar weer de ogen uitsteken met het mooie weer daar![]()
Gaat dat nou nooit vervelen altijd maar zomer ?![]()
kan zijn dat er 2 net achter elkaar aangesloten zijn. Op diezelfde A1 wat ik noemde stonden er ook nog van 35km zietsquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan win ik
Amsterdam - Hengelo
tussen Soest en Bathmen
70 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
was dat niet de andere kant op? Daar staat nu 45quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:14 schreef Keiichi het volgende:
[..]
kan zijn dat er 2 net achter elkaar aangesloten zijn. Op diezelfde A1 wat ik noemde stonden er ook nog van 35km ziets
whehe.. alles is roodquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:19 schreef Harmen1984 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk ! En nu maar hopen dat er dan een lekker pak sneeuw ligtquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef Libris het volgende:
[..]
Dat gaat zeker vervelen, daarom kom ik in December ook een weekje naar Nederland.. Even de kou in
geen gas? dat is helemaal kut!quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef Fatality het volgende:
Twente en Achterhoek ligt helemaal plat, OV ligt er helemaal uit en in hengelo op plaatsen geen stroom, Haaksbergen (mijn plaats) geen stroom/telefoon/gas meer, zo'n 40 cm sneeuw ligt er nu al en er wordt nog veeeel meer verwacht.
Behoorlijk, en dan komen een oude draaitelefoon en een openhaard opeens heel goed van pas,quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
geen gas? dat is helemaal kut!
ik vroeg me al af, hoe internet jij zonder stroomquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:31 schreef Fatality het volgende:
[..]
Behoorlijk, en dan komen een oude draaitelefoon en een openhaard opeens heel goed van pas,
gelukkig zit iik nu nog in Utrecht.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:09 schreef Bommel123 het volgende:
In Wijhe gaat het nu echt wel heel hard..en snel !!!
Rijden de treinen nog wel langs deze plaatsen? Cuz ik die zo moet hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:15 schreef Eveli het volgende:
Hier (Deventer) ligt gemiddeld zo'n 8 centimeter en op sommige plekken zelfs tot 16 cm.![]()
Thanks, de site van NS geeft ook wel paar dingen aan, maar denk niet alles. Wazige boel vandaag.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:32 schreef Fatality het volgende:
nee:) rond deventer rijdt volgens mij niets meer
in eindhoven was het zon teringzooi op het station: telkens mededelingen welke treinen te laat waren, een storing hadden of niet reden... ik heb geen minuut gehad dat er niks werd omgeroepen... het was simpelweg een teringzooiquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:35 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Thanks, de site van NS geeft ook wel paar dingen aan, maar denk niet alles. Wazige boel vandaag.
Hmz, vandaag is het dus waarschijnlijk kansloos om met de trein te toeren. Is het morgenochtend denk je weer iets beter?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:38 schreef Jerruh het volgende:
[..]
in eindhoven was het zon teringzooi op het station: telkens mededelingen welke treinen te laat waren, een storing hadden of niet reden... ik heb geen minuut gehad dat er niks werd omgeroepen... het was simpelweg een teringzooi
ik geloof dat ze voor vanacht en morgen ochtend een nieuw weeralarm hadden afgegeven, maar misschien dat de grote zooi dan al geweest isquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hmz, vandaag is het dus waarschijnlijk kansloos om met de trein te toeren. Is het morgenochtend denk je weer iets beter?
Nee idd, dr rijdt niks meer hier. Hele openbaar vervoer ligt plat. Alleen komt er heel af en toe een trein voorbij rijden hier.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:31 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[..]
Rijden de treinen nog wel langs deze plaatsen? Cuz ik die zo moet hebben.
Uurtje of 2 meer maakt me niet echt uit, moet toch al 3 uur reizen. Maar heb geen zin om vast te komen zitten en terug te gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:48 schreef Eveli het volgende:
[..]
Nee idd, dr rijdt niks meer hier. Hele openbaar vervoer ligt plat. Alleen komt er heel af en toe een trein voorbij rijden hier.
ik wilde net op mijn scooter boodschappen doen maar dat gaat niet meer... stormt hier nu behoorlijk met natte sneeuw, sneeuw, regen...quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:52 schreef deedeetee het volgende:
Hier nog steeds niks maar op WetterOnline komt het wel onze kant uit. In Eindhoven nog steeds geen sneeuw ?![]()
Inderdaad, ik woon in Tilburg en toen ik rond 6 uur zat te eten, ging de lamp boven de eettafel even een seconde uit. Alle commerciele tv-zenders liggen er trouwens ook uit zag ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:47 schreef 61neorej het volgende:
Stroomstoringen dreigen.
Veel plaatsen meldingen van knipperende lampen.
Hier (sint michielsgestel ook.)
hier knipperen ze ok iddquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:47 schreef 61neorej het volgende:
Stroomstoringen dreigen.
je woont ook in een mooie plaats waar het erg vaak mooi weer isquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:26 schreef Minnie_ het volgende:
Hier (Bergen NH) helemaal niks....geen sneeuw, geen regen, weinig wind. Ook best lekker!
Hier ookquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:47 schreef 61neorej het volgende:
Stroomstoringen dreigen.
ik kom van made, ben er niet, maar mijn pa en ma zeiden dat het rond een uur of zeven net begon te sneeuwen... ik weet de toestand nu niet maar ik denk dat het in tegenstelling tot het oosten daar wel meevalt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Iemand van omgeving Breda die iets kan melden?
WTF wil ik ook!!!quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:13 schreef dramslag het volgende:
[[url=http://img107.imageshack.us/img107/298/dsc002382hc.jpg]afbeelding][/URL]
voor degene zonder sneeuw.
hier sterven we erin
heheh woon je in de maten?quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:13 schreef dramslag het volgende:
http://img107.imageshack.us/my.php?image=dsc002382hc.jpg
voor degene zonder sneeuw.
hier sterven we erin
Ja, hah, collega's van me stonden er vast vanaf 1 uur in de middag. Van een van die jongens heeft de vader een boerderij vlakbij Terlet, die is ze dus met de trekker gaan halen, die hebben nog wel mazzel dan, die zitten toch nog warm binnen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net 9 1/2 uur gedaan over een traject wat me normaal een uur duurt.
Vreselijk, wat een catastrofe, hoorde dat er mensen op de weg arnhem apeldoorn als sinds vanmorgen vastzaten, en dat nu nog zitten, er waarschijnlijk moeten overnachten.
Nu eerst een biertje
Slimme actie! Je kunt idd maar beter iets leuks gaan doen ipv in die koude drukke smerige stationshal blijven hangen. Het was wel duidelijk dat het uren zou gaan duren, dus ik ben lekker uit eten gegaanquote:Op zaterdag 26 november 2005 00:55 schreef Jed1Gam het volgende:
Stuk voor stuk vielen er treinen uit, totdat alle treintijden van het bord verdwenen. Weer de stad in gegaan, film gekeken.
Toen ik daar aankwam, waren ze een paar honderd meter aan het zoeken.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:14 schreef Kopstoot het volgende:
Die man op de Lekbrug bij Vianen, die heeft pech gehad. Door een beetje een stomme actie, zal die wel niet meer leven. Die dacht van de ene brughelft naar de andere te kunnen springen, om een vrachtwagen te helpen. Hij viel er echter tussen in, de Lek in, met deze temperaturen zal hij dat wel niet hebben overleefd.
Tjah zelfde als Groningen, scheen zelfs het zonnetje nogquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Hier in Flevoland is het al heel de dag windstil met nauwelijks neerslag...
Bevroren wissels, knappende bovenleidingen, bomen op het spoor, lekke banden.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:37 schreef Brembo het volgende:
Maar ja wat een chaos allemaal weer, en nog op alle stations. Snap niet dat de NS hier niet op voorbereid is, bedoel -20 kan ik me voorstellen maar een goeie sneeuwstormen rijden met die treinen.
die nieuwerwetse treinen ook hequote:
de NS heeft NIETS te maken met de rails, bovenleiding, wissels e.d. dat is PRORAILquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar ja wat een chaos allemaal weer, en nog op alle stations. Snap niet dat de NS hier niet op voorbereid is, bedoel -20 kan ik me voorstellen maar een goeie sneeuwstormen rijden met die treinen.
Ja, gelukkig deden de auto's op de veluwe het een stuk beter he. Dit was gewoon pure overmacht.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een kneuzenkermis dat openbaar vervoer hier zeg. Het sneeuwt eventjes en meteen is alles naar de knoppen en kan er geen trein meer rijden. Gelukkig maak ik al jaren geen gebruik meer van dat waardeloze product.
Auto's konden zich gewoon verplaatsen. Het was gewoon enorm druk en mensen waren enorm in paniek, maar de infrastructuur begaf het niet, net zoals de auto het niet begaf in 99,9% van de gevallen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, gelukkig deden de auto's op de veluwe het een stuk beter he. Dit was gewoon pure overmacht.
Het komt vaker voor dat het hard waait en het sneeuwt of vriest. Dat het dan meteen zo platligt is erg extreem vind ik.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:15 schreef imago het volgende:
de NS kan ook weinig doen tegen blikseminslag, bomen op het spoor, en een idioot die bedenkt dat gisteren een mooie dag was om voor de trein te springen
Het was op Rijswijk, een ondergronds station. Het ruikt daar al nooit echt lekker, maar als ze dit laten liggen kun je er helemaal zeker op zijn dat het er niet zo fris meer ruiktquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een idioot die voor de trein springt? Die stukjes zouden ze dan bij mooi weer moeten opvegen. Lekker laten liggen. Alleen zal dat wel weer niet mogen van de overheid.
Men zou eens kunnen beginnen het embargo hierop te kunnen opheffen en het gewoon in het nieuws te melden. Misschien dat het dan politiek mogelijk werd de pil van drion erdoor te krijgen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een idioot die voor de trein springt? Die stukjes zouden ze dan bij mooi weer moeten opvegen. Lekker laten liggen. Alleen zal dat wel weer niet mogen van de overheid.
Dat komt helemaal niet vaak voor hoor, dat het sneeuwt en stormt tegelijk, de laatste keer was in de winter '78-'79.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het komt vaker voor dat het hard waait en het sneeuwt of vriest. Dat het dan meteen zo platligt is erg extreem vind ik.
Wat ik er van hoor (hier merken we er niks van) is het wel iets meer dan een beetje hard waaien en een beetje sneeuwen hoor..quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het komt vaker voor dat het hard waait en het sneeuwt of vriest. Dat het dan meteen zo platligt is erg extreem vind ik.
Doe nu niet net alsof er zich net een nationale ramp heeft voltrokken. Zo erg is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:11 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Wat ik er van hoor (hier merken we er niks van) is het wel iets meer dan een beetje hard waaien en een beetje sneeuwen hoor..![]()
Oftewel de staat der Nederlandenquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de NS heeft NIETS te maken met de rails, bovenleiding, wissels e.d. dat is PRORAIL![]()
Toen ik gistermiddag in Groningen op school even op MSN ging werd ik aangesproken door een vriendin die mij verzekerde dat er weinig treinen reden in de omgeving van Utrecht vanwege sneeuw. Ik heb haar keihard uit lopen lachen, ben 2 uur later nog vrolijk de trein richting Utrecht ingestapt, om daarna nog totaal zo'n 4 uur in Amersfoort & Hilversum te moeten wachten.. Wel leuk om dan s'avonds als je in de kou staat te wachten met nog honderden andere mensen een SMSje te ontvangen... of ik al thuis wasquote:Op zaterdag 26 november 2005 22:42 schreef Jegorex het volgende:
Hier in Groningen zag gister alleen het gras een beetje wittig, verder was er de hele dag niets te merken van slecht weer.
Ik verdenk de rest van het land ervan een grap met ons uit te halen, stiekum is alles in scene gezet![]()
Vlak? Zie jij vlakken?quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:35 schreef Elvislives het volgende:
Vaag land...hier ligt overal 20 cm sneeuw (Arnhem) en 2/3de van het land heeft nog geen vlak gezien
Zo zie je maar weer hoe plaatselijk het allemaal kan zijnquote:
Inderdaad. Het is doodnormaal dat bomen en hoogspanningsmasten omvallen, dat door het hele land brownouts dreigen, dat er 900km file stond, dat er een volle dag 10bft stond te bulderen op de kust met orkaankracht windstoten tot in het binnenland, dat het in het oosten tot twee dagen zware sneeuwval is gekomen, dat het leger en Rode Kruis is ingezet, en dat net over de grens de noodtoestand is uitgeroepen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Doe nu niet net alsof er zich net een nationale ramp heeft voltrokken. Zo erg is het allemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |