Omdat wij gelovigen de wet niet willen aanpassen maar de grondwet juist gebruiken en toepassen, mensen als Gia zien bepaalde vrijheden maar al te graag verdwijnen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:13 schreef dVTB het volgende:
Naar aanleiding van Gia: "Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
[..]
Waarom betitel je Gia als 'arrogant' terwijl gelovigen (inclusief jij) geen haar beter zijn?
Omdat wij gelovigen de wet niet willen aanpassen maar de grondwet juist gebruiken en toepassen, mensen als Gia zien bepaalde vrijheden maar al te graag verdwijnen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:13 schreef dVTB het volgende:
Naar aanleiding van Gia: "Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
[..]
Waarom betitel je Gia als 'arrogant' terwijl gelovigen (inclusief jij) geen haar beter zijn?
ik vind het wat overdreven en nogal dogmatisch eerlijk gezegd. geloof beleid je maar lekker in je knusse huisje of moskee.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
d
[..]
Omdat wij gelovigen de wet niet willen aanpassen maar de grondwet juist gebruiken en toepassen, mensen als Gia zien bepaalde vrijheden maar al te graag verdwijnen.²
Of een huwelijk tussen een Jodin en een Moslim?quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
OK, je bent dus voorstander van het homohuwelijk, Bansheeboy?
Vind ik ook. Ik bid niet op straat, ga anderen mijn geloof niet opdringen. Als ik over straat loop ziet iemand niet dat ik Katholiek ben. Waarom moeten andere gelovigen wel zo te koop lopen met hun geloof? En dan ook nog eens bordjes plaatsen die hun bedevaartplaats aanwijzen!quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het wat overdreven en nogal dogmatisch eerlijk gezegd. geloof beleid je maar lekker in je knusse huisje of moskee.
Nee, hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
OK, je bent dus voorstander van het homohuwelijk, Bansheeboy?
Ik denk herhaal het nog eens even als de schijnbare ziener die ik ben. Het gaat over borden met de richting van Mekka en opeens gaat het over het homohuwelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
OK... maar je kunt er dus wel mee leven dat mensen in Nederland die mogelijkheid hebben? Dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen trouwen? Ik bedoel: ze vallen jou er toch niet mee lastig?quote:
grappig. in dit geval gaat het me niet om moslims, het gaat me om de gekte die ermee samenhangt. ik vind dit voorstel toch wel weer een dieptepuntje binnen de geloofsovertuiging die ik anders geen strobreed in de weg zit. ik hoop eerder op een afname van die allahverheerlijking dan een toename.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:53 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Ik denk herhaal het nog eens even als de schijnbare ziener die ik ben. Het gaat over borden met de richting van Mekka en opeens gaat het over het homohuwelijk.
Maar het gaat erom dat 1 persoon het voorstelt. Je kunt wel een hele groep mensen er bij betrekken maar dat is volstrekt niet aan de orde.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig. in dit geval gaat het me niet om moslims, het gaat me om de gekte die ermee samenhangt. ik vind dit voorstel toch wel weer een dieptepuntje binnen de geloofsovertuiging die ik anders geen strobreed in de weg zit. ik hoop eerder op een afname van die allahverheerlijking dan een toename.
ik betrek de groep er dan ook niet bij. maar ik vind het idioterie van een persoon, die blijkbaar op fok! wat makkelijke volgelingen heeft.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:06 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat 1 persoon het voorstelt. Je kunt wel een hele groep mensen er bij betrekken maar dat is volstrekt niet aan de orde.
En inderdaad, gekte alom.
En zo is dat.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:08 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het wel een grappig idee.
Weet je wat nog een grappig idee is?quote:
Daar krijg je geen antwoord op. Moslims zijn net als Bush. "Wie niet voor ons is, is tegen ons"quote:
Zeker lachen, vooral omdat dat niet kan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:08 schreef typtypo het volgende:
[..]
Weet je wat nog een grappig idee is?
We geven alle moslims een enkeltje mekka.
Vervolgens niet meer toelaten zouden ze terug willlen.
Lache man.![]()
Nee, ik kreeg ook al geen reactie toen ik zei dat ik dan ook bordjes wil die naar Lourdes wijzen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar krijg je geen antwoord op. Moslims zijn net als Bush. "Wie niet voor ons is, is tegen ons"
Ik zou het op prijs stellen als je mij niet over een kam scheert met Bansheeboy.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar krijg je geen antwoord op. Moslims zijn net als Bush. "Wie niet voor ons is, is tegen ons"
Huh?quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zou het op prijs stellen als je mij niet over een kam scheert met Bansheeboy.
Bij deze dan.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zou het op prijs stellen als je mij niet over een kam scheert met Bansheeboy.
anti Islam = extreem-rechtsquote:Op zaterdag 26 november 2005 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Huh?Maar ik ben helemaal geen voorstander van die Bush-stelregel, hoe je daar aankomt is me een raadsel.
²
Maar BsB's islam =/= link-liberaal, dus je mag niet a contrario uit die stelling afleiden dat BsB een probleem heeft met bepaalde stelling die als extreem-rechts beschouwd kunnen worden.quote:
maar je kan wel bellen om dat boek niet in je kastje wensen te vinden.quote:Op zondag 27 november 2005 12:49 schreef Ivatje het volgende:
En die bijbels moete weg uit die hotelkastjes!!
Ik heb nachtmerries van zo`n boek! Dat boek kan ik helaas in een hotel niet zomaar weg gooien..![]()
...en de niet-moslims voelen zich ondergewaardeerd en nóg meer gediscrimineerd door hun allochtone stadgenoten, die al bijna een meerderheid van de bevolking van Rotterdam zijn inmiddels.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:17 schreef GnAgn het volgende:
![]()
![]()
![]()
ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen.
Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.
Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’
Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit.
Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’
quote:Op zondag 27 november 2005 17:11 schreef progrock het volgende:
Sorry, dat was Zoalshetis.
Die eerste kun je dus schrappen, ik (en waarschijnlijk vele Nederlandse medeburgers) hebben er geen zin in om onvrijwillig tegen nog meer allerlei religieus gedoe aan te kijken.quote:Op zondag 27 november 2005 18:57 schreef Drugshond het volgende:
[...]
Je kunt twee kanten op met dit verhaal.Zet een ideologische aanwijzer neer die alle stromingen/richtingen bevat. Haal geloofskenmerken uit het straatbeeld.
Mhwoh, In Nederland heb je 1 miljoen islamitische mensen. En ik weet niet hoeveel zwaar gelovige christenen er zijn (ook best veel : driehoek veluwe).quote:Op zondag 27 november 2005 19:11 schreef Demophon het volgende:
Die eerste kun je dus schrappen, ik (en waarschijnlijk vele Nederlandse medeburgers) hebben er geen zin in om onvrijwillig tegen nog meer allerlei religieus gedoe aan te kijken.
Dus hou je punt twee over, prima!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |