abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:50:30 #141
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32565378
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
Ik vind van niet. Dat is mijn mening tegen de jouwe, vanwaar dan de arrogantie om jouw mening het beleid te laten bepalen?
quote:
Bepaalde klederdracht die bij een bepaalde geloofscultuur hoort, heb ik niet zo'n moeite mee, in het openbaar. Vind wel als het ergens als kledingeis verboden is, men zich daar bij neer moet leggen.
De Islam is geen jasje die je uit wilt doen als het anderen uitkomt, geloof gaat altijd voorop, zeker als het anderen niet hindert. In een discussie als deze zijn meningen niet zo belangrijk, de wet bepaald. Met "ik vind" kom je nergens, je moet objectieve maatstaven aanhalen. Daarom ben ik ook zo'n fan van Abou Jahjah, die weet dat als geen ander. Ik moet altijd lachen als hij in discussies wordt aangevallen op niet inhoudelijke zaken en hij toch fier overeind blijft, zie bv. Barend en van Dorp.
quote:
Verder vind ik bidden in het openbaar of je geloof op lopen dringen aan anderen, zoals jehova's dat doen, onwenselijk. Van mij mag dat verboden worden.
Ik vind mensen die in het openbaar auto rijden belachelijk, ze verzieken het milieu en leggen je ongezonde lucht op. Net zo'n onzin. Als ik in het openbaar bid is de enige reden dat je het onwenselijk vindt je onderbuikgevoelens. Geen echte argumenten, geen objectieve maatstaven. Enkel onderbuikgevoelens, en deze probeert men dan vaak te camoufleren met drogredenen, zie bv. het hoofddoekverbod in Frankrijk.
quote:
Wat die borden betreft geloof ik niet dat ze in eerste instantie bedoeld zijn om daaronder te gaan liggen bidden. Ik denk eerder dat Moslims de wens hebben om de hele dag herinnert te worden aan Mekka.
Ja, ga voor het gemak maar gelijk van het negatieve uit. Zonder enkele bron noem jij hun beweegredenen en intenties. Dan kan ik ook zeggen dat ik jou een overspelpleegster vind. Maar je weet net zo goed als ik dat dit (waarschijnljk) onzin is, het is nl. nergens op gebaseerd.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:54:36 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32565494
sinds wanneer ligt mekka naar het oosten, vanuit nederland gezien?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:55:18 #143
13462 BansheeBoy
pi_32565525
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:48 schreef DaveHarris het volgende:
Ik wil overal borden op straat die me er aan herinneren dat ik wel gezond moet eten.
Deze tactiek van ridiculiseren is al reeds besproken in dit topic. Je moet het wel reëel houden, je moet geen camouflageredenen verzinnen om je echte redenen voor de afkeuring uit te spreken.

Ik blijf erbij, en ik houd niet zo van herhaling, maar bij velen die dit afkeuren zijn de onderbuikgevoelens de baas, helaas.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:41 #144
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_32565664
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Dat is mijn mening tegen de jouwe, vanwaar dan de arrogantie om jouw mening het beleid te laten bepalen?
[..]

De Islam is geen jasje die je uit wilt doen als het anderen uitkomt, geloof gaat altijd voorop, zeker als het anderen niet hindert. In een discussie als deze zijn meningen niet zo belangrijk, de wet bepaald. Met "ik vind" kom je nergens, je moet objectieve maatstaven aanhalen. Daarom ben ik ook zo'n fan van Abou Jahjah, die weet dat als geen ander. Ik moet altijd lachen als hij in discussies wordt aangevallen op niet inhoudelijke zaken en hij toch fier overeind blijft, zie bv. Barend en van Dorp.
[..]

Ik vind mensen die in het openbaar auto rijden belachelijk, ze verzieken het milieu en leggen je ongezonde lucht op. Net zo'n onzin. Als ik in het openbaar bid is de enige reden dat je het onwenselijk vindt je onderbuikgevoelens. Geen echte argumenten, geen objectieve maatstaven. Enkel onderbuikgevoelens, en deze probeert men dan vaak te camoufleren met drogredenen, zie bv. het hoofddoekverbod in Frankrijk.
[..]

Ja, ga voor het gemak maar gelijk van het negatieve uit. Zonder enkele bron noem jij hun beweegredenen en intenties. Dan kan ik ook zeggen dat ik jou een overspelpleegster vind. Maar je weet net zo goed als ik dat dit (waarschijnljk) onzin is, het is nl. nergens op gebaseerd.

˛
Jij schaart alles onder de onderbuikgevoelens, wat natuurlijk onzin is. Er zijn echt wel grenzen af te bakenen met wat in het openbaar aanstootgevend of onwenselijk is, gezien het feit dat we niet in het Midden Oosten zitten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_32565678
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Deze tactiek van ridiculiseren is al reeds besproken in dit topic. Je moet het wel reëel houden, je moet geen camouflageredenen verzinnen om je echte redenen voor de afkeuring uit te spreken.

Ik blijf erbij, en ik houd niet zo van herhaling, maar bij velen die dit afkeuren zijn de onderbuikgevoelens de baas, helaas.

˛
Ik ben er tegen om andersgelovigen op straat te moeten confronteren met een bord naar een stad waar men niet eens godsdienstvrijheid is, waar mensen onthoofd worden en waar Marokkaanse homohoertjes niet eens hun beroep uit zouden kunnen voeren.... En als er borden geplaatst zouden worden, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, dan kan er wel voor alles een bord geplaatst worden.
eeeh
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:31 #146
13462 BansheeBoy
pi_32565819
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Jij schaart alles onder de onderbuikgevoelens, wat natuurlijk onzin is.
Neen, dat is niet waar. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen, maar ik durf met zekerheid te stellen dat dit wel voor de meesten opgaat, zeker op Fok! Dit is helemaal duidelijk als deze Fok!kers op de proppen komen met vage redenen en bezwaren waarom ze er op tegen zijn, je proeft het onderbuikgevoel gewoon.

˛
pi_32565973
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
Meer als onderbuikgevoelens krijg ik al met een ondertitel als deze: anti Islam = extreem-rechts

Ik begrijp nog steeds niet waarom je zo te koop moet lopen met JOUW religie of dat het de redder is van de grote boze christenwereld.
Met alle respect, iedereen gelooft maar wat ie zelf wil maar dring het een ander niet op die daar niet gediend van is. Het zou een WARE moslim sieren als hij zijn geloof beleed in zijn eigen wereldje.
pi_32566079
Ach BSB is bezig met de djihad op zijn eigen manier.
eeeh
pi_32566110
Naar aanleiding van Gia: "Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
quote:
schreef BansheeBoy op vrijdag 25 november 2005 13:50 het volgende:

Deze opmerking kun je net zo goed omdraaien. Vanwaar de arrogantie om JOUW mening het beleid te laten bepalen? Ik kan TIG voorbeelden noemen van geloofsopvattingen die bepaald beleid bepalen, werkelijk te veel om op te noemen. Waarom betitel je Gia als 'arrogant' terwijl gelovigen (inclusief jij) geen haar beter zijn?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:18:57 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32566303
krijgen we dan ook een bordje met methusalem erop? of hamelen? succes?

als een persoon graag een bordje wil naar een oord dan moet ie dat lekker in zijn voortuin doen, geen voortuin? pech hebben. ik zie het als stadsvervuiling.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:20:30 #151
13462 BansheeBoy
pi_32566357
d
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:13 schreef dVTB het volgende:
Naar aanleiding van Gia: "Ik vind geloven een privé zaak. Daar moet je anderen niet mee confronteren.
[..]
Waarom betitel je Gia als 'arrogant' terwijl gelovigen (inclusief jij) geen haar beter zijn?
Omdat wij gelovigen de wet niet willen aanpassen maar de grondwet juist gebruiken en toepassen, mensen als Gia zien bepaalde vrijheden maar al te graag verdwijnen.

˛
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:20:31 #152
13462 BansheeBoy
pi_32566358
d
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Waarom betitel je Gia als 'arrogant' terwijl gelovigen (inclusief jij) geen haar beter zijn?
Omdat wij gelovigen de wet niet willen aanpassen maar de grondwet juist gebruiken en toepassen, mensen als Gia zien bepaalde vrijheden maar al te graag verdwijnen.

˛
pi_32566401
OK, je bent dus voorstander van het homohuwelijk, Bansheeboy?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:22:13 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32566409
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
d
[..]

˛
ik vind het wat overdreven en nogal dogmatisch eerlijk gezegd. geloof beleid je maar lekker in je knusse huisje of moskee.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:27:33 #155
3542 Gia
User under construction
pi_32566586
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
Of een huwelijk tussen een Jodin en een Moslim?

Moet toch gewoon mogen, allemaal.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:30:27 #156
3542 Gia
User under construction
pi_32566693
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het wat overdreven en nogal dogmatisch eerlijk gezegd. geloof beleid je maar lekker in je knusse huisje of moskee.
Vind ik ook. Ik bid niet op straat, ga anderen mijn geloof niet opdringen. Als ik over straat loop ziet iemand niet dat ik Katholiek ben. Waarom moeten andere gelovigen wel zo te koop lopen met hun geloof? En dan ook nog eens bordjes plaatsen die hun bedevaartplaats aanwijzen!

Mag ik ook wat bordjes die naar Lourdes wijzen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:26 #157
13462 BansheeBoy
pi_32567070
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
Nee, hoe kom je daarbij?

˛
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:52:32 #158
3542 Gia
User under construction
pi_32567395
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daarbij?

˛
Dus jij wilt die vrijheid inperken?
pi_32567438
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Wel grappig om te zien dat zelfs het lulligste bericht helemaal uit z'n context wordt getrokken alleen maar omdat er het woord 'moslims' in voor komt.
Ik denk herhaal het nog eens even als de schijnbare ziener die ik ben. Het gaat over borden met de richting van Mekka en opeens gaat het over het homohuwelijk.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32567599
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, hoe kom je daarbij? ˛
OK... maar je kunt er dus wel mee leven dat mensen in Nederland die mogelijkheid hebben? Dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen trouwen? Ik bedoel: ze vallen jou er toch niet mee lastig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')