Dat is toch niet erg, in de loop van de eeuwen zijn we al zoveel dingen anders gaan schrijven en noemen, het hoort er gewoon bij, ik zie niet waarom je bij dit onbelangrijke woord dan zo gaat flippen en boycotten.quote:Op zondag 27 november 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is wat Van Dale je wijs wil maken
Ik heb een Wolters Koenen uit 1982 en daar staat frikadel als correcte schrijfwijze voor 1) ons langwerpige staafje separatorvlees en 2) een Belgisch ding met gehakt. Frikandel is onbekend. Maar omdat iedereen wel frikandel zegt (dus met die n) meent Van Dale dat de schrijfwijze maar aangepast moet worden
Inderdaad, 'frikandel' bestaat gewoon niet.quote:Op zondag 27 november 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:
Dat is wat Van Dale je wijs wil maken
Ik heb een Wolters Koenen uit 1982 en daar staat frikadel als correcte schrijfwijze voor ons langwerpige staafje separatorvlees e Frikandel is onbekend. Maar omdat iedereen wel frikandel zegt (dus met die n) meent Van Dale dat de schrijfwijze maar aangepast moet worden
Wie bepaalt of iets niet bestaat?quote:Op zondag 27 november 2005 15:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, 'frikandel' bestaat gewoon niet.
'Fricandeau' wel, trouwens.
bepaaltquote:Op zondag 27 november 2005 15:41 schreef Agiath het volgende:
Wie bepaald of iets niet bestaat?
Ik ook, vanavond op m'n bord.quote:Op zondag 27 november 2005 15:41 schreef Agiath het volgende:
Wie bepaald of iets niet bestaat?
Het woordenboek of de mensen?
Ik blijf gewoon frikandel gebruiken....
Op zondagen mag dit te vergeven zijn toch?quote:
Frikandel bestaat gewoon niet, maar meneer Van Dale denkt dat hij zomaar alles kan veranderen en iedereen neemt het nog over ookquote:Op zondag 27 november 2005 15:37 schreef Agiath het volgende:
Dat is toch niet erg, in de loop van de eeuwen zijn we al zoveel dingen anders gaan schrijven en noemen, het hoort er gewoon bij, ik zie niet waarom je bij dit onbelangrijke woord dan zo gaat flippen en boycotten.
Helaas.quote:Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef Agiath het volgende:
Op zondagen mag dit te vergeven zijn toch?![]()
croquetjes lijkt me nu niet echt eetbaar.quote:Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Frikandel bestaat gewoon niet, maar meneer Van Dale denkt dat hij zomaar alles kan veranderen en iedereen neemt het nog over ook
Ik stel trouwens voor dat we ook weer croquetjes gaan eten
Ja nog effe, wil je ook weer Nederlansche gaan schrijven of gaan we maar meteen in spijkerschrift dingen noteren, je moet met je tijd meegaan....quote:Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Frikandel bestaat gewoon niet, maar meneer Van Dale denkt dat hij zomaar alles kan veranderen en iedereen neemt het nog over ook
Ik stel trouwens voor dat we ook weer croquetjes gaan eten
Dat is ook veel te koud!quote:Op zondag 27 november 2005 15:46 schreef ChrisJX het volgende:
Je zegt immers ook niet "Winters gaan wij naar het strand."
Nou, juist niet, want dan zou je in winterkleren naar het strand gaan.quote:
'meelurken' ook.quote:Op zondag 27 november 2005 16:12 schreef ChrisJX het volgende:
Nachecken is ook een mooie contaminatie.
quote:Op zondag 27 november 2005 15:36 schreef Arcee het volgende:
Overigens hadden alleen jimjim1983, Ladylike en Avalanche.. de zin goed. Het ging mij trouwens vooral om "wordt je". De rest was bijzaak.
Hoewel "bijdehante" ook een lastige is.voor jimjim1983, Ladylike en Avalanche...
quote:Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
Zo man, ik zou willen dat ik de helft zo stoer was als jou. Dat zou al wat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |