abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32632126
ik heb laatst (toch alweer een paar weken terug maar ik moet het toch nog even kwijt) een wanhopige boete gekregen.....
ik moest met een auto van een klant terug naar de zaak rijden een nieuwe fully loaded 530d en ik reed over het industrieterrein (8 meter brede weg) achter een scooter die 40 ging en dat was ik moe dus ik stamp t gas op de bodem en scheur langs die scooter en rem weer af... komt daar uit een zijstraat links (waar ik dus voorrang op had) een plintenauto, nou die meteen achter me aan en stop politie bordje bladibla je kent het wel... ik gestopt

A = agent
Y = youp

A: ja bla bla hoge snelheid bla bla
Y: oh?
Y: ik haalde die scooter gewoon in....
A: ja maar volgensmij met hele hoge snelheid bla bla
Y: nou niet echt hoor maargoed
A: maar weet je wel waar je inhaalde?
Y: jep 300 meter voor een trailer die rechts op de weg staat en daardoor gaf ik wat meer gas zodat ik langs die scooter kwam zonder die scooter richting die trailer te duwen
A: jaja jaja... en verder?
Y: wat verder?
A: ja waar ging je nog meer op af
Y: op een zijstraat
A: ja en als wij nou gewoon door waren gereden
(de agenten kwamen dus uit die betreffende zijstraat)
Y: ehm.. IK heb daar voorrang op jullie......
A: ja, maar als we door waren gereden wat dan?
Y: nou dan hadden we een probleem
(en wat ik er niet bij zeg was dat jij kapot was gebleven (bijrijder agent) en meneer bestuurder gewond was geweest en dat hij daarbij schuld was en dat ik helemaal niks had gehad alleen een trauma omdat ik buiten mijn schuld iemand dood had gereden en dat ik daar smartengeld voor ontvangen zou)

iig daar konden ze me dus niks voor maken
ook voor de snelheid konden ze me niks maken want ik had 1,5 seconde 80 gereden en dat hebben ze niet kunnen klokken en voor de rest reed ik gewoon 50

A: nou heb je de papieren van de wagen bij je?
Y: nee.. (ik had wel mn bmw jasje aan) ik moest deze auto van de klant ophalen en ik weet niet of de klant de papieren in de auto heeft liggen of bij ons bij de balie heeft afgegeven of dat ze er uberhaupt niet bij zitten omdat hij geen apk hoeft misschien

maargoed daar konden ze me ook al niet echt op pakken want ze geloofde wel dat ik dus van bmw was en bladibladibla en ik kan er niks aan doen dat die papieren er niet bij zitten

A: nou goed heb je je rijbewijs dan bij je?
Y: nope, dat ligt nog op het werk ivm stress enzo snel ff een auto halen bla bla

nou toen kwam een van de 2 agenten... geweldig...

A: ja volgensmij had je je gordel niet om
Y: HO!!, WACHT EENS EVEN (toen verloor ik mn geduld een beetje en ging dus vrij fel daar tegenin en meteen gezegd dat die auto begint te tieren als een idioot wanneer je 25 meter rijdt zonder gordel)

en toen ging die andere agent er tegenin, van ja hij had volgensmij zn gordel wel om hoor
agent 2: nee nee, volgensmij zag ik m daar hangen bla bla bla
agent 1: nee collega hij had hem echt om hoor

kansloze gast maargoed na 5 minuten overleg

A: ja ik geef je een boete omdat je je rijbewijs niet bij je hebt
Y: lekker flauw...
A: ja alles bij elkaar vinden we het nogal veel en dus geven we je toch een boete

alles bij elkaar? wat alles bij elkaar? er is maar 1 strafbaar feit....

dus al mn gegeven enzo opgenomen geboortedatum...
Y: 86
A: 86?!?!
Y: ja 86...

keek ie nog eens naar die auto... 5 seconde stilte

ik dacht: nou komt het.. " je bent een beginnende bestuurder bla bla bla" maar hij zei niks keek naar die auto... toen zei ie van ja... je zal wel meer van die dikke auto's rijden altijd...

Y: jep

en toen mompelde ie iets van dan doe maar wat rustiger aan maar verder zei ie niks

A: wat voor type auto is het?
Y: een 525d of een 530d ofzo
Y: maak er maar 530d van want hij trekt wel lekker..
A: weet je nieteens wat voor type dat t is?
Y: nee.. ik zie 100 van die dingen op een dag, er staat niks achterop.. wat boeit mij het?

keek meneer agent me weer een beetje mongolide aan.. hebben ze nog het kenteken nagetrokken of ik m niet per ongeluk gejat had ofzo

kansloos...

agenten
boetes
het nederlands verkeersbeleid

in nederland wordt er voor iedere automobilist per jaar 1 boete uitgedeeld.... dat zijn 6 miljoen boetes op een jaar... goed voor +- 1 miljard aan inkomsten... en dat zijn meer verkeersboetes dan in amerika waar ze 300 miljoen mensen hebben in totaal in een jaar uitgeschreven worden

nederland

[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 27-11-2005 23:35:57 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32632276
Zo man, ik zou willen dat ik de helft zo stoer was als jou. Dat zou al wat zijn.
pi_32632458
zo man... ik zou bijna willen dat ik half zo veel agent was als jou... en zomaar onschuldige burgers moest belasten met allerlij onzinnige zaken en boetes om een aai over de bol te krijgen van onze jongens in den haag...
pi_32632522
quote:
Y: een 525d of een 530d ofzo
Y: maak er maar 530d van want hij trekt wel lekker..
Schitterend.
pi_32632526
Ik wil je aanraken! Mag dat? Ah toe kom op, heel even maar!

pi_32632535
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
Zo man, ik zou willen dat ik de helft zo stoer was als jou. Dat zou al wat zijn.
Jajoh, dan rij je wel 50 BMW's per dag!
pi_32632600
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:34 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jajoh, dan rij je wel 50 BMW's per dag!
Dan rijd ie wel 40 waar hij 50 mag, dus dan begaat hij géén overtreding, en dus geen "vette" actie, dat betekent weer dat we geen leuk topic krijgen op Fok! en dus ook geen nieuwe-half-zo-stoere-wannabee die half zo stoer wil zijn als onze halve-stoere-wannabee...

duh
pi_32632603
Het is maar net welke agent je treft. Je had nog gelukt dat agent 1 het woord hield i.p.v. agent 2.
Die wilde je gewoon alles aan je vastnaaien wat maar mogelijk was.
History can't change the past, the future can.
pi_32632606
Trouwens, TS, je bent van september '86, laten we zeggen dat je dan ongeveer half oktober (als je heel snel was) je rijbewijs hebt gehaald. Hoe de fuck krijg je het voor elkaar dat als je ÉÉN MAAND je rijbewijs hebt, je al gelijk 100'en BMW's op een dag rijdt?
pi_32632623
best zielig eigelijk...

wat als we die zijstraat uit waren gereden?
wat als je geen voorrang kreeg?
volgens mij reed je te hard
volgens mij had je je gordel niet om..

Oh My God!
pi_32632642
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:36 schreef Saekerhett het volgende:
Trouwens, TS, je bent van september '86, laten we zeggen dat je dan ongeveer half oktober (als je heel snel was) je rijbewijs hebt gehaald. Hoe de fuck krijg je het voor elkaar dat als je ÉÉN MAAND je rijbewijs hebt, je al gelijk 100'en BMW's op een dag rijdt?
ik had mn rijbewijs in 9 dagen...

en ik loop nu een half jaar stage bij de locale BMW dealer...

-edit-

en ik heb mn rijbewijs vorig jaar dus gehaald he je vertelt je een jaartje denk ik...
pi_32632660
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:36 schreef Burner2000 het volgende:
Het is maar net welke agent je treft. Je had nog gelukt dat agent 1 het woord hield i.p.v. agent 2.
Die wilde je gewoon alles aan je vastnaaien wat maar mogelijk was.
zeg dat
pi_32632696
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:37 schreef Thrilled het volgende:
best zielig eigelijk...

Oh My God!
ja ik vind het ook vrij kansloos... als ik nou door rood gereden was... oke dat was mijn fout geweest, boete en klaar... logisch... maar dit??
pi_32632740
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:37 schreef Thrilled het volgende:
best zielig eigelijk...

Dan had je een mooie deuk in de copperauto.
quote:
Dan zat JIJ met een probleem.
quote:
Nee hoor, mijn lederen stoelen zijn zo zacht als wat. Voel maar!
quote:
Dat klopt, die heb ik pas omgedaan toen ik ingestapt ben.
pi_32632747
YOUP! EDIT BUTTON FOR FUCK SAKE!
pi_32632775
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:38 schreef Youp het volgende:

[..]

ik had mn rijbewijs in 9 dagen...

en ik loop nu een half jaar stage bij de locale BMW dealer...

-edit-

en ik heb mn rijbewijs vorig jaar dus gehaald he je vertelt je een jaartje denk ik...
Hmja ok, ik heb me een jaar vergist ja Komt omdat ik zelf pas dit jaar me rijbewijs heb, en ben ook van '86. Maar wel vet op zich, dat je gelijk in die auto's mag rijden!
pi_32632804
Gaat lekker Youpie
pi_32632855
ojee herm jij ook al hier?
pi_32632905
Nee !

Je had hem natuurijk ook gewoon aan die politiewagen kunnen rijgen .
pi_32632965
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:45 schreef hermandeperman het volgende:
Nee !

Je had hem natuurijk ook gewoon aan die politiewagen kunnen rijgen .
Ja, had je gelijk ff kunnen kijken of die zij-airbags van de politie het wel deden
pi_32632968
ja maarja dan had ik weer een boel uit te leggen... een auto van pak m beet 100k in puin is natuurlijk nooit goed voor de premie van de bedrijfsverzekering hea

misschien kon ik zo wel mn @#%@#$ school een hak zetten... die zijn natuurlijk ook verzekerd
pi_32632981
dit verhaaltje las ik een tijdje terug ook..

ik begrijp dat je de boete binnen hebt gekregen?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  zondag 27 november 2005 @ 23:49:03 #23
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32633020
Het is wel enorm stom om iemand te gaan inhalen in de buurt van een zijstraat. Ja ok, je hebt voorrang. Daar heb je wat aan als je de rest van je leven door een rietje moet ademen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32633035
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:49 schreef TC03 het volgende:
Het is wel enorm stom om iemand te gaan inhalen in de buurt van een zijstraat. Ja ok, je hebt voorrang. Daar heb je wat aan als je de rest van je leven door een rietje moet ademen.
die zijstraat was 500 meter verderop en ik had een "vrij snelle" auto
  zondag 27 november 2005 @ 23:49:55 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32633046
Kan je niet gewoon zeggen, 'onder welk mom heeft u mijn papieren nodig, want ik heb volgens mij niks fout gedaan, meneer de agent?'

athans, daar zou ik hopelijk aan denken
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32633095
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef Pharell het volgende:
dit verhaaltje las ik een tijdje terug ook..

ik begrijp dat je de boete binnen hebt gekregen?
nog niet... wel het papiertje van het verbaal.... want ze wisten toch niet op welke straat ik zat... dus hebben ze het maar na gezonden
pi_32633125
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:49 schreef Yildiz het volgende:
Kan je niet gewoon zeggen, 'onder welk mom heeft u mijn papieren nodig, want ik heb volgens mij niks fout gedaan, meneer de agent?'

athans, daar zou ik hopelijk aan denken
tsjah ze vinden toch wel wat... en het is 2 tegen 1... als zij er heilig van overtuigd waren dat ik met hoge snelheid langs kwam dat is dat zo...
pi_32633207
nou ja niks, je had je rijbewijs niet bij je, dus toch een boete voor iets...
pi_32633247
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:55 schreef vicz het volgende:
nou ja niks, je had je rijbewijs niet bij je, dus toch een boete voor iets...
wanneer je in 20 auto's moet stappen op een dag neem je dat rijbewijs niet mee.. net als al mn collega's... ik moet zeggen dat ik na de boete mn rijbewijs toch mee ben gaan nemen... maar na een week was het raak.. rijbewijs laten liggen in een auto van een klant en die klant was natuurlijk al naar huis... daar sta je dan

het is gewoon in zo'n bedrijf totaal onpraktisch dat telkens mee te slepen...
  zondag 27 november 2005 @ 23:57:30 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32633287
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:52 schreef Youp het volgende:

[..]

tsjah ze vinden toch wel wat... en het is 2 tegen 1... als zij er heilig van overtuigd waren dat ik met hoge snelheid langs kwam dat is dat zo...
Jay-Z (en evt. Linkin Park) - 99 problems

(and a bitch aint one)
'you was doin 55 on a 54'
  zondag 27 november 2005 @ 23:59:37 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32633364
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:56 schreef Youp het volgende:

[..]

wanneer je in 20 auto's moet stappen op een dag neem je dat rijbewijs niet mee.. net als al mn collega's... ik moet zeggen dat ik na de boete mn rijbewijs toch mee ben gaan nemen... maar na een week was het raak.. rijbewijs laten liggen in een auto van een klant en die klant was natuurlijk al naar huis... daar sta je dan

Voortaan in je broekzak doen?
  maandag 28 november 2005 @ 00:01:04 #32
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_32633409
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:56 schreef Youp het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal heel lullig voor je enzo, maareh even over dat rijbewijs...kan je die niet gewoon in je portefuille in je achterzak houden ofzo? altijd bij je, nooit meer laten liggen, zoiets....?

ik was niet de enigste die dat dacht...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 28 november 2005 @ 00:03:35 #33
101605 wqlf
be the best
pi_32633477
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:49 schreef Youp het volgende:

[..]

die zijstraat was 500 meter verderop en ik had een "vrij snelle" auto
en al een vol jaar "rijervaring"
pi_32633631
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:03 schreef wqlf het volgende:

[..]

achja... 40.000km auto en motor... 1 ongeluk in het begin van mn "carriere" (binnen 3000km) inderdaad waarvan ik veel geleerd heb...

en de laatse maanden enorm veel enorm snelle auto's waarmee ik ook bij gladde omstandigheden moet rijden en waarmee ik toch geen ongelukken maak...
pi_32633634
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:03 schreef wqlf het volgende:

[..]

Dat maakt geen "flikker uit" als de situatie die de TS schept waarheidsgetrouw is..
  maandag 28 november 2005 @ 00:09:17 #36
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_32633639
Klinkt vrij bekend....ben een keer aangehouden in A'dam nadat ik ook even een inhaalactie+uitwijkmanouvre moest doen (een vrouw wilde rechts afslaan en dacht dat ze wel even eerst een HEEL stuk naar links moest om de bocht te kunnen nemen.....die Cuores van tegenwoordig hebben blijkbaar een ENORME draaicirkel)....

Maar goed, ik word dus aangehouden door een vrij jong agentje dat gelijk m'n rijbewijs in beslag wilde nemen omdat ik harder zou rijden dan 80 (waar 50 is toegestaan, dus ik beet hem al toe dat dat niet klopt maar goed).....dus ik vraag: "Hoe kom je er bij dat ik zo hard reed" (wat ook niet zo was, een TDI 90pk gaat geen 80 in z'n 2), zegt die gast: "Ja, ik kan heel goed schatten". Prutser. Daar kon ie me dus niet voor bekeuren zei ik, dat gaf ie dan wel toe, maar om me toch maar effe te naaien vroeg ie naar de autopapieren, die ik nooit bij me heb alleen een kopie...dus een boete voor de papieren....

Grappige anekdote: "Schrok u, toen ik zei dat u uw rijbewijs moest inleveren?" Ik: "Nee, eigenlijk niet". Hij: "Oh dat was eigenlijk wel de bedoeling".
....
pi_32633722
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:01 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal heel lullig voor je enzo, maareh even over dat rijbewijs...kan je die niet gewoon in je portefuille in je achterzak houden ofzo? altijd bij je, nooit meer laten liggen, zoiets....?

ik was niet de enigste die dat dacht...
ik heb zo'n geweldig fijn leren mapje waar mn papieren enzo ook bij zitten... en dat past natuurlijk nergens bij... als ik dat in mn achterzak moet steken gaat het geen 10 jaar mee bankpasjes enzo breken ook spontaan doormidden bij mij...
pi_32633738
Wel naai
pi_32633777
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:09 schreef avdbree het volgende:
Klinkt vrij bekend....ben een keer aangehouden in A'dam nadat ik ook even een inhaalactie+uitwijkmanouvre moest doen (een vrouw wilde rechts afslaan en dacht dat ze wel even eerst een HEEL stuk naar links moest om de bocht te kunnen nemen.....die Cuores van tegenwoordig hebben blijkbaar een ENORME draaicirkel)....

Maar goed, ik word dus aangehouden door een vrij jong agentje dat gelijk m'n rijbewijs in beslag wilde nemen omdat ik harder zou rijden dan 80 (waar 50 is toegestaan, dus ik beet hem al toe dat dat niet klopt maar goed).....dus ik vraag: "Hoe kom je er bij dat ik zo hard reed" (wat ook niet zo was, een TDI 90pk gaat geen 80 in z'n 2), zegt die gast: "Ja, ik kan heel goed schatten". Prutser. Daar kon ie me dus niet voor bekeuren zei ik, dat gaf ie dan wel toe, maar om me toch maar effe te naaien vroeg ie naar de autopapieren, die ik nooit bij me heb alleen een kopie...dus een boete voor de papieren....

Grappige anekdote: "Schrok u, toen ik zei dat u uw rijbewijs moest inleveren?" Ik: "Nee, eigenlijk niet". Hij: "Oh dat was eigenlijk wel de bedoeling".
ja dat is ook mooi... wanneer ik mn rijbewijs WEL bij me had gehad.. had ik de boete voor de papieren gekregen... 100% zeker weten...
pi_32633786
Een beetje jammer. Je bent fout (het was boven de >50 km per uur, en geen rijbewijs) en toch nog klagen.
  maandag 28 november 2005 @ 00:16:52 #41
101605 wqlf
be the best
pi_32633853
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:09 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Dat maakt geen "flikker uit" als de situatie die de TS schept waarheidsgetrouw is..
zegt wel wat over de gedachten van de agenten

een jong patsertje die een andere weggebruiker inhaalt in een snelle dure auto op een onoverzichtelijke plaats
pi_32633855
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:14 schreef Rapaille het volgende:
Een beetje jammer. Je bent fout (het was boven de >50 km per uur, en geen rijbewijs) en toch nog klagen.
voor meneer agent was het niet boven de 50, dat kon hij niet bewijzen... overigens na de inhaalactie remde ik al af voordat ik de agenten gezien had.... ik heb bij het rijbewijs halen geleerd dat je bij een inhaalactie wel even gas mag geven en dat dit zelfs veiliger is...
  maandag 28 november 2005 @ 00:18:23 #43
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_32633897
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:12 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb zo'n geweldig fijn leren mapje waar mn papieren enzo ook bij zitten... en dat past natuurlijk nergens bij... als ik dat in mn achterzak moet steken gaat het geen 10 jaar mee bankpasjes enzo breken ook spontaan doormidden bij mij...
hoe zit jij in je auto dan??

* YuckFou draagt alles in z'n kontzak mee en d'r breekt nix...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_32633917
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:16 schreef wqlf het volgende:

[..]

zegt wel wat over de gedachten van de agenten

een jong patsertje die een andere weggebruiker inhaalt in een snelle dure auto op een onoverzichtelijke plaats
8 meter brede, rechte en enorm lange weg noem jij onoverzichtelijk?

die agentjes waren overigens misschien maar 2 jaar ouder dan mij en die andere weggebruiker reed minstens 10km/h onder de snelheid daar het een scooter was...
pi_32634010
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:18 schreef YuckFou het volgende:

[..]

hoe zit jij in je auto dan??

* YuckFou draagt alles in z'n kontzak mee en d'r breekt nix...
niet met de auto.. ik denk dat de fiets en de motor een grotere boosdoener zijn anders weet ik het ook niet...
  maandag 28 november 2005 @ 00:22:34 #46
101605 wqlf
be the best
pi_32634023
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:18 schreef Youp het volgende:

[..]

8 meter brede, rechte en enorm lange weg noem jij onoverzichtelijk?

die agentjes waren overigens misschien maar 2 jaar ouder dan mij en die andere weggebruiker reed minstens 10km/h onder de snelheid daar het een scooter was...
er was toch ook een zijstraat?
en blijkbaar was hij voor jou onoverzichtelijk genoeg want jij hebt deze agentjes niet gezien.
pi_32634106
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:22 schreef wqlf het volgende:

[..]

er was toch ook een zijstraat?
en blijkbaar was hij voor jou onoverzichtelijk genoeg want jij hebt deze agentjes niet gezien.
ja die zijstraat (waar ik voorrang op had) zag ik wel degelijk... en ik zag de agenten ook, maar die kwamen net aanrijden... maar voordat ik ze zag had ik de scooter al ingehaald en was ik alweer aan het afremmen... toen ik ze zag waren ze nog 250 meter van me verwijderd overzichtelijk genoeg dus
  maandag 28 november 2005 @ 06:56:49 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32637441
Nogmaals, als het geen algemene controle is, kan men toch niet automobilisten beboeten omdat ze simpelweg geen papieren bij hebben? Dan kan je nl. ook wel bij een parkeergarage gaan staan, iedereen om papieren vragen en iedereen die het niet bij zich heeft beboeten. (Goed voor het quotum.)

Of, kán dat ook gewoon
Ja he? Volgens mij ook,... maar help me eens uit mn droom, ik ben net wakker.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yildiz op 28-11-2005 07:06:49 ]
pi_32637463
Mag ik je aanraken
pi_32637582
quote:
oke doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')