ik heb laatst (toch alweer een paar weken terug maar ik moet het toch nog even kwijt) een wanhopige boete gekregen.....
ik moest met een auto van een klant terug naar de zaak rijden een nieuwe fully loaded 530d en ik reed over het industrieterrein (8 meter brede weg) achter een scooter die 40 ging en dat was ik moe dus ik stamp t gas op de bodem en scheur langs die scooter en rem weer af... komt daar uit een zijstraat links (waar ik dus voorrang op had) een plintenauto, nou die meteen achter me aan en stop politie bordje bladibla je kent het wel... ik gestopt
A = agent
Y = youp
A: ja bla bla hoge snelheid bla bla
Y: oh?
Y: ik haalde die scooter gewoon in....
A: ja maar volgensmij met hele hoge snelheid bla bla
Y: nou niet echt hoor maargoed
A: maar weet je wel waar je inhaalde?
Y: jep 300 meter voor een trailer die rechts op de weg staat en daardoor gaf ik wat meer gas zodat ik langs die scooter kwam zonder die scooter richting die trailer te duwen
A: jaja jaja... en verder?
Y: wat verder?
A: ja waar ging je nog meer op af
Y: op een zijstraat
A: ja en als wij nou gewoon door waren gereden
(de agenten kwamen dus uit die betreffende zijstraat)
Y: ehm.. IK heb daar voorrang op jullie......
A: ja, maar als we door waren gereden wat dan?
Y: nou dan hadden we een probleem
(en wat ik er niet bij zeg was dat jij kapot was gebleven (bijrijder agent) en meneer bestuurder gewond was geweest en dat hij daarbij schuld was en dat ik helemaal niks had gehad alleen een trauma omdat ik buiten mijn schuld iemand dood had gereden en dat ik daar smartengeld voor ontvangen zou)
iig daar konden ze me dus niks voor maken
ook voor de snelheid konden ze me niks maken want ik had 1,5 seconde 80 gereden en dat hebben ze niet kunnen klokken en voor de rest reed ik gewoon 50
A: nou heb je de papieren van de wagen bij je?
Y: nee.. (ik had wel mn bmw jasje aan) ik moest deze auto van de klant ophalen en ik weet niet of de klant de papieren in de auto heeft liggen of bij ons bij de balie heeft afgegeven of dat ze er uberhaupt niet bij zitten omdat hij geen apk hoeft misschien
maargoed daar konden ze me ook al niet echt op pakken want ze geloofde wel dat ik dus van bmw was en bladibladibla en ik kan er niks aan doen dat die papieren er niet bij zitten
A: nou goed heb je je rijbewijs dan bij je?
Y: nope, dat ligt nog op het werk ivm stress enzo snel ff een auto halen bla bla
nou toen kwam een van de 2 agenten... geweldig...
A: ja volgensmij had je je gordel niet om
Y: HO!!, WACHT EENS EVEN (toen verloor ik mn geduld een beetje en ging dus vrij fel daar tegenin en meteen gezegd dat die auto begint te tieren als een idioot wanneer je 25 meter rijdt zonder gordel)
en toen ging die andere agent er tegenin, van ja hij had volgensmij zn gordel wel om hoor
agent 2: nee nee, volgensmij zag ik m daar hangen bla bla bla
agent 1: nee collega hij had hem echt om hoor
kansloze gast maargoed na 5 minuten overleg
A: ja ik geef je een boete omdat je je rijbewijs niet bij je hebt
Y: lekker flauw...
A: ja alles bij elkaar vinden we het nogal veel en dus geven we je toch een boete
alles bij elkaar? wat alles bij elkaar? er is maar 1 strafbaar feit....
dus al mn gegeven enzo opgenomen geboortedatum...
Y: 86
A: 86?!?!
Y: ja 86...
keek ie nog eens naar die auto... 5 seconde stilte
ik dacht: nou komt het.. " je bent een beginnende bestuurder bla bla bla" maar hij zei niks keek naar die auto... toen zei ie van ja... je zal wel meer van die dikke auto's rijden altijd...
Y: jep
en toen mompelde ie iets van dan doe maar wat rustiger aan maar verder zei ie niks
A: wat voor type auto is het?
Y: een 525d of een 530d ofzo
Y: maak er maar 530d van want hij trekt wel lekker..
A: weet je nieteens wat voor type dat t is?
Y: nee.. ik zie 100 van die dingen op een dag, er staat niks achterop.. wat boeit mij het?
keek meneer agent me weer een beetje mongolide aan.. hebben ze nog het kenteken nagetrokken of ik m niet per ongeluk gejat had ofzo
![]()
kansloos...
agenten
![]()
boetes
![]()
het nederlands verkeersbeleid
![]()
in nederland wordt er voor iedere automobilist per jaar 1 boete uitgedeeld.... dat zijn 6 miljoen boetes op een jaar... goed voor +-
1 miljard aan inkomsten... en dat zijn meer verkeersboetes dan in amerika waar ze 300 miljoen mensen hebben in totaal in een jaar uitgeschreven worden
![]()
nederland
[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 27-11-2005 23:35:57 ]