Zie je! Ik ben ook al besmet met dat lostrekvirus!quote:Op zondag 27 november 2005 14:34 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
CPU-cycli of CPUcycli
CPU is een zelfstandig naamwoord en geen bijvoegelijk.
Nee, vervang word maar eens voor het werkwoord lopenquote:Op zondag 27 november 2005 14:41 schreef Avalanche.. het volgende:
Goedbeschouwd snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels wordt je door een bijdehante havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rondte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeidt; het is ook nooit goed!
Volgens mij is het hier wordt je omdat je hier niet onderwerp in de zin is.
Barbeque - Barbecuequote:Op donderdag 24 november 2005 12:54 schreef peaceman het volgende:
Iedereen kent ze wel: Taalfouten. Iedereen kan een foutje maken, maar waarom worden er toch geregeld door mensen woorden geschreven die niet bestaan? Ik erger me daar bijzonder aan. Een tikfoutje kan, maar sommige zaken....
Voorbeelden:
Nivo - dit bestaat toch echt niet en moet NIVEAU zijn
Buro - dit bestaat toch echt niet en moet BUREAU zijn
Kado - dit bestaat toch echt niet en moet CADEAU zijn
Enigste -dit bestaat toch echt niet en moet ENIGE zijn
Ik werdt- dit bestaat toch echt niet en moet IK WERD zijn
Zijn er meer mensen die zich hier aan ergeren?
En wellicht kunnen jullie de lijst aanvullen.
Fout, Avalanche.. heeft gelijk.quote:Op zondag 27 november 2005 15:00 schreef Agiath het volgende:
Nee, vervang word maar eens voor het werkwoord lopen
loopt je is toch ook niet goed?
Frikandel en Frikadel zijn twee verschillende dingen, Frikandel is (dacht ik) dat lange ding en Frikadel is in belgie iets met gehakt? Toch?quote:Op zondag 27 november 2005 15:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Frikandel - Frikadel (alvast bij deze: ik boycot Van Dale, dus kom daar niet mee aanzetten)
Correct.quote:Op zondag 27 november 2005 15:28 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens is het niet gek dat mensen sommige woorden verkeerd schrijven. Ik ben in 1994 van de basisschool gegaan en heb de laatste wijzigingen van 1995 en 2005 dus grotendeels gemist. Product of produkt? Geen ideeIk neig naar het eerste.
Dat is wat Van Dale je wijs wil makenquote:Op zondag 27 november 2005 15:30 schreef Agiath het volgende:
Frikandel en Frikadel zijn twee verschillende dingen, Frikandel is (dacht ik) dat lange ding en Frikadel is in belgie iets met gehakt? Toch?
Dat is toch niet erg, in de loop van de eeuwen zijn we al zoveel dingen anders gaan schrijven en noemen, het hoort er gewoon bij, ik zie niet waarom je bij dit onbelangrijke woord dan zo gaat flippen en boycotten.quote:Op zondag 27 november 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is wat Van Dale je wijs wil maken
Ik heb een Wolters Koenen uit 1982 en daar staat frikadel als correcte schrijfwijze voor 1) ons langwerpige staafje separatorvlees en 2) een Belgisch ding met gehakt. Frikandel is onbekend. Maar omdat iedereen wel frikandel zegt (dus met die n) meent Van Dale dat de schrijfwijze maar aangepast moet worden
Inderdaad, 'frikandel' bestaat gewoon niet.quote:Op zondag 27 november 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:
Dat is wat Van Dale je wijs wil maken
Ik heb een Wolters Koenen uit 1982 en daar staat frikadel als correcte schrijfwijze voor ons langwerpige staafje separatorvlees e Frikandel is onbekend. Maar omdat iedereen wel frikandel zegt (dus met die n) meent Van Dale dat de schrijfwijze maar aangepast moet worden
Wie bepaalt of iets niet bestaat?quote:Op zondag 27 november 2005 15:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, 'frikandel' bestaat gewoon niet.
'Fricandeau' wel, trouwens.
bepaaltquote:Op zondag 27 november 2005 15:41 schreef Agiath het volgende:
Wie bepaald of iets niet bestaat?
Ik ook, vanavond op m'n bord.quote:Op zondag 27 november 2005 15:41 schreef Agiath het volgende:
Wie bepaald of iets niet bestaat?
Het woordenboek of de mensen?
Ik blijf gewoon frikandel gebruiken....
Op zondagen mag dit te vergeven zijn toch?quote:
Frikandel bestaat gewoon niet, maar meneer Van Dale denkt dat hij zomaar alles kan veranderen en iedereen neemt het nog over ookquote:Op zondag 27 november 2005 15:37 schreef Agiath het volgende:
Dat is toch niet erg, in de loop van de eeuwen zijn we al zoveel dingen anders gaan schrijven en noemen, het hoort er gewoon bij, ik zie niet waarom je bij dit onbelangrijke woord dan zo gaat flippen en boycotten.
Helaas.quote:Op zondag 27 november 2005 15:44 schreef Agiath het volgende:
Op zondagen mag dit te vergeven zijn toch?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |