quote:PSV ook in onderhandeling met Aissati
Volgens Voetbal International is naast Afellay ook Aissati met PSV in gesprek over contractverlenging. Volgens diens vertrouwenspersoon is dat niet meer dan logisch omdat Aissati nu nog voor een aangekleed jeugdcontract speelt. Omdat die situatie nu veranderd is, zal er gesproken worden over het contract dat momenteel net als bij Afellay tot 2007 loopt.
Ja, ik zal later nog eens goed zoeken.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is nog wel weer een keer te veranderen, de foto dan.
30.000 per jaarquote:Op donderdag 24 november 2005 20:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, ik zal later nog eens goed zoeken.
En wat is een 'aangekleed jeugdcontract'?
Stukje Column van van Hanegem in het AD.quote:Qua voetbal ben ik de afgelopen dagen erg vrolijk geworden. Ik zie dat bij Feyenoord de jeugd op een geweldige manier kansen krijgt. We zagen Diego Biseswar al scoren, zondag debuteerde Timothy Derijck, de jonge Sammuel zat op de bank en Jonathan de Guzman staat er alsof hij er al ik weet niet hoe lang staat. Wat had ik graag die geweldige Van Persie daar tussen zien lopen in de Kuip.
Van De Guzman en PSV’er Aissati kan ik geen genoeg krijgen. Het zijn vergelijkbare spelers, al is Aissati wel typisch een jongen die dicht achter de spits speelt. De Guzman is fysiek wat sterker en kan nog iets verder naar achteren, maar wel op het middenveld, centraal spelen en ook op de zijkanten.
Beide zijn het voetballers die de rest aan het werk zetten. Ze overzien situaties sneller dan wie dan ook. Ze zien niet alleen de dichtst bij staande medespelers, maar ook de tweede, derde en vierde speler. Ze zien alles sneller dan een ander, kunnen kiezen uit opties die een ander nog niet ziet, ze bepalen het tempo van de aanval, zijn een tikje geniaal.
Eerlijk gezegd moet ik bij die twee gasten denken aan iemand met wie ik ze eigenlijk nog niet mag vergelijken; Zinedine Zidane. Gek hè, toch is het zo. Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar die twee hebben het geniale van deze man. Daarom denk ik dat De Guzman en Aissati in de buurt van zijn niveau gaan komen. Dat is een gewaagde voorspelling, maar ik durf wat dat betreft veel sinds ik een paar maanden geleden Ajax tipte als de toekomstige landskampioen.
Met die keus heb ik me er niet geloofwaardiger op gemaakt. Aan de beoordeling van de kwaliteiten van deze twee jonge spelers val ik me echter geen buil. Ik weet zeker dat over een jaar of tien deze column nog een keer ergens opduikt.
Dan zullen mensen misschien zeggen, dat ik toen, nu dus, een risico nam, maar dat ik later wel gelijk heb gekregen. De Guzman en Aissati worden grote, heel grote voetballers. Daar gaat de hele voetbalwereld van opkijken.
Ik vond Zidane altijd meer aanvaller dan middenvelder in veel opzichten. Het beste is er trouwens allang van af bij hem, maar hij kenmerkte zich toch vooral met zijn torinstinct, techniek en zijn actie's rond de 16. Ik vind Zidane meer een 10, een Bergkamp-achtige speler. Dat zijn niet echt volwaardige spelverdelers vind ik, meer schaduwspitsen met veel overzicht en een actie. Aissati is totnutoe in zijn hoofd en handelen duidelijk meer middenvelder en passer, hij blijft iedereen om zich heen bedienen, ballen opeisen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:39 schreef methodmich het volgende:
Zidane geen spelverdeler? Daar is de term voor uitgevonden man.
quote:Op woensdag 7 december 2005 06:42 schreef LuukBes het volgende:
Contract laten tekenen tot 2150. 17 miljard euro ontsnappings-clausule in het contract opnemen. Elke club die hem koopt wordt daarna opgekocht door PSV, zodat ie weer teruggestald wordt in Eindhoven.
Die commentaar overdreef inderdaad wel heel erg:quote:Op woensdag 7 december 2005 13:45 schreef EKterror het volgende:
hij speelde goed. maar de commentator liep hem wel héééél erg op te hemelen.
Van Persie is 22 en part-time spits bij Arsenal. Zo bijzonder is dat allemaal nietquote:Op woensdag 7 december 2005 15:25 schreef Cassii het volgende:
van Persie niet, je moet hem nu zien bij Arsenal, en Vlaar, Babel, Maduro dat wil ik nog zien elke jonge speler krijgt een dip en voor een jeugd speler is het tegenwoordig niet meer leuk om bij Ajax te spelen daar word je niet beter van...
Dat vind ik onzin. Maar goed, dit is niet het topic om het daarover te hebben.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:41 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Van Persie is 22 en part-time spits bij Arsenal. Zo bijzonder is dat allemaal niet
Geen topscorer, maar pakte toch regelmatig z'n doelpuntjes mee. Een echte 'tien' dusquote:Op woensdag 7 december 2005 15:31 schreef Radegast het volgende:
Scoorde hij in de jeugd vaak? Lijkt mij één van z'n zwakke punten, scorend vermogen.
Vandaag dus zijn eerste, Een belangrijke en ook nog een best mooie trefferquote:Op woensdag 7 december 2005 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geen topscorer, maar pakte toch regelmatig z'n doelpuntjes mee. Een echte 'tien' dus
Wat jij zeg?quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:31 schreef methodmich het volgende:
Hij stond iets te lang stil naar jouw zin leolinedance??
quote:Ismaïl Aissati has to pinch himself to believe that he is representing the Netherlands at the UEFA European Under-21 Championship.
'Unbelievable dream'
"If you had said to me a year ago 'You are going to play in the Champions League and the U21 finals' I would have said you were crazy," the 17-year-old, the youngest player in Portugal, told uefa.com. "It is unbelievable, this is a dream for any player." The dream is not yet over either, with the Dutch through to a semi-final against France having knocked out holders Italy on Monday.
High spirits
"To be through to the semi-finals feels fantastic," Aissati said. "To beat Italy 1-0 in this tournament is great. Everyone played very well, we were able to play our own game and did very well in the midfield against the Italians." After disappointing in a defeat by Ukraine and draw with Denmark, the Netherlands have finally begun to look like the side that impressed in qualifying before Aissati emerged from the U17s.
Instant impact
He only made it into the U21 reckoning with the November play-off against Slovenia. He was handed the No10 shirt for the goalless first leg in Celje and impressed enough to keep his place for the return in Heerenveen. With eleven minutes played, he set striker Klaas Jan Huntelaar free on goal and the Dutch were in front and on their way to the finals.
Level head
By then, Aissati was a regular in the UEFA Champions League with PSV Eindhoven, having become the youngest Dutchman to play in the competition with his 19 October substitute appearance at AC Milan. He made his first start two weeks later as PSV defeated the Italian side 1-0 in Eindhoven. Yet, for all his efforts so far, the young playmaker feels in no way superior to any of his peers in Portugal.
No fear
"I don't feel anything special about being the youngest player in the tournament. There are a lot of good players here and in the Netherlands also. For anyone to be here you have to be at a high level already." Few would disagree with that, but it is hard to ignore the obvious talent of a 17-year-old who plays with no fear and with huge enjoyment.
Enjoyment
"It's very important for me to enjoy playing, to play with a smile on my face," Aissati said as another of those big grins spreads across his features. "Football is everything for me. When I am on the field with the ball, I feel so happy. I only think football, football, football and it is fantastic to be playing here. This is a great country with amazing people. This has been a great experience."
'So strong'
He cannot wait to get his teeth into a midfield battle with the likes of Rio Antonio Mavuba, Lassana Diarra and Jérémy Toulalan. "France are a very good team," he said. "They are the best team in this tournament. The defence is so strong and they always score. It would be beautiful to beat them and I hope to score. We have to give all we can."
Forward thinking
Regardless of the Braga result, Aissati has his sights on achieving even more. "I am already looking forward to next season because you must make progress every year. I have to play more games to become a better player. This is what you have to do. I am just 17 and I have so much more to learn." Having seen him on the field and listened to him off it, it would be possible to disagree with him.
quote:‘Aissati wordt een hele grote’
Door MIKOS GOUKA
PORTO - De buitenlandse pers stortte zich de afgelopen dagen massaal op de kleine Ismaïl Aissati.
Ismaïl Aissati. De Italiaanse verslaggevers Gazetta dello Sport schoven zelfs in het spelershotel in Estarreja aan om alles van de kleine PSV ‘er te weten te komen. Met een brede glimlach staat Aissati iedereen te woord. ,,Het is ongelofelijk wat ik allemaal meemaak,’’ stamelde de Utrechter.
Nicky Hofs schatert als hij Aissati de pers te woord ziet staan. ,,Of ik me over zo’n jonge speler ontferm?’’ herhaalt Hofs de vraag. ,,Ik denk niet dat ik Ismaïl iets hoef te vertellen. Als je ziet wat deze jongen allemaal kan op 17-jarige leeftijd, dan weet je genoeg. Iedereen kan zien dat hij het nog heel ver gaat schoppen. Aissati wordt gewoon een hele grote.’’
Aanvoerder Stijn Schaars is het met Hofs eens. ,,Je kan slechts 17 jaar zijn, maar als op het veld blijkt dat je voetballend fluitend overeind blijft, dan dwing je heel veel respect af.’’
quote:Aissati kiest met zijn hart
Door SJOERD MOSSOU
NIEUW-VENNEP - Ismaïl Aissati heeft zijn keuze tussen Oranje en Marokko officieel nog niet gemaakt, maar de 18-jarige.voetballer is er voor zichzelf al uit. Het supertalent gaat zijn hart volgen. ,,Bij het Marokkaanse volkslied voel ik meer dan bij het Wilhelmus.’’ Iedere zomer is Ismaïl Aissati thuis op de stranden bij Al Hoceima, in het noorden van Marokko. Twee lege flessen doen dan dienst als doel, de bal wordt beroerd met blote voeten.
,,We spelen altijd tot het donker wordt,’’ zegt Aissati, dit seizoen door PSV verhuurd aan FC Twente. ,,Met mijn broertjes, vrienden en familie. Het is zo mooi daar, echt. Perfect gewoon.’’
Aissati straalt als hij vertelt over het land van zijn ouders. Zelf werd hij geboren in Tuindorp, Utrecht, als zoon van een liberale imam. Maar zijn band met Marokko is hecht. ,,Ieder jaar ga ik er naartoe,’’ zegt Aissati. ,,Mijn gevoel voor het land is heel sterk. De mensen zijn er altijd blij, dat vind ik mooi. Ook als ze niet veel hebben. Het verschil tussen arm en rijk is groot, maar het lijkt wel of iedereen gelukkig en vrolijk is.’’
Het moment dat hij definitief moet kiezen tussen Oranje en het Marokkaanse elftal, komt langzaam dichterbij. Aissati (18) speelt voor Jong Oranje, maar hij kan tot zijn 21ste verjaardag nog switchen. Zodra hij een officiële A-interland heeft gespeeld, zit hij vast aan zijn keuze.
,,Voorlopig ben ik er nog niet mee bezig,’’ zegt Aissati. ,,Pas als één van beide landen me uitnodigt voor een A-interland, ga ik echt kiezen. Dat is tot nu toe nog niet gebeurd.’’
Diep van binnen is Aissati er al uit, geeft hij toe. Zijn hart heeft al een weg gekozen. ,,Als de uitnodiging komt, weet ik het wel, ja. Ik vind dat je met je hart moet kiezen. Sommige jongens kijken naar het sportieve aspect, naar hoe ze meer EK’s of WK’s kunnen spelen bijvoorbeeld. Of naar andere praktische voordelen. Dat zou ik zelf nooit doen.’’
Dat hij nu voor Jong Oranje uitkomt en niet voor de beloften van Marokko, is wél een praktische keuze. ,,Ik ben nog jong, dan is het beter als je niet te veel hoeft te reizen. Het is ook goed om me te ontwikkelen tussen goede spelers van mijn eigen leeftijd, daar leer ik veel van.’’
Op het succesvolle jeugd-EK in Portugal vond hij het best mooi om het Wilhelmus te horen. ,,Maar ik voel eerlijk gezegd meer bij het Marokkaanse volkslied.’’
Zijn boezemvriend Ibrahim Afellay koos voor Nederland, na lang wikken en wegen. De twee geboren Utrechters spraken er vooraf samen over, maar niet te vaak. ,,Ik heb Ibrahim gezegd dat ik hem altijd zou blijven steunen, welke keuze hij ook maakte. Als vrienden hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, vind ik. Ibrahim kreeg de vraag te vaak, voor een jonge speler is het niet gemakkelijk als er langs alle kanten aan je wordt getrokken. Ik ben blij voor hem dat het nu duidelijk is.’’
Dat wil niet zeggen dat Aissati dezelfde keuze zou maken. ,,Laat ik het zo zeggen: het is goed dat Ibrahim een beslissing heeft genomen en ik zal altijd achter hem blijven staan.’’ Ze bellen of sms’en elkaar nog elke dag, Aissati en Afellay. Tot voor kort reisden de twee PSV’ers iedere dag samen met de trein, van Utrecht Centraal naar Eindhoven.
,,Ik mis hem wel ja,’’ zegt Aissati, sinds de winterstop uitgeleend aan FC Twente. ,,Het is gewoon wennen zonder Ibrahim. Hij begreep mij altijd en ik begreep hem. Hij is al twee keer langs geweest in Enschede. En ik heb nu zelf ook een rijbewijs, dat is handig als ik op een vrije dag naar Utrecht wil.’’
Aissati woont in Twente voor het eerst op zichzelf. ,,De eerste weken woonde ik in een hotel, nu heb ik een eigen appartement. Het is soms best wel moeilijk. Ik ben van kleins af aan gewend aan Utrecht, we waren thuis altijd met z’n zevenen.
,,Nu zit ik opeens alleen in Enschede, waar ik niks ken. Dat is toch anders. Koken lukt al steeds beter. Meestal maak ik iets met rijst. Uit zo’n pak weet je wel.’’
Het avontuurlijke voetbal van FC Twente maakt veel goed. ,,Het is geweldig om in dit team te spelen,’’ zegt Aissati. ,,Het positiespel dat wij soms spelen, met veel vrijheid voor iedereen, daar kan ik echt van genieten. Dat is de verdienste van onze trainers, meneer Rutten en meneer Eijkelkamp. We spelen met bijna alleen maar échte voetballers. In het begin was ik verbaasd dat het kon, maar het is het mooiste voetbal dat er is.’’
Toch blijft PSV het ultieme doel. ,,Daar wil ik per se slagen. PSV is mijn club en dat zal nooit veranderen. Ik wilde zelf graag verhuurd worden, omdat ik voelde dat ik wedstrijden moest spelen om beter te worden. Ik was gewoon niet tevreden over mijn ontwikkeling. Vóór dit seizoen wilde ik meer wedstrijden in het eerste spelen dan het jaar daarvoor. Toen dat bij PSV niet lukte - ook door de grote concurrentie op het middenveld - was het beter om te gaan. Komend seizoen wil ik mijn kans pakken.’’
Aissati zal door zijn keuze de nieuwe Yassin Abdellaoui worden, zonde!quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:23 schreef Haaglander het volgende:
Ach, Affelay en Bouhla de kannibaal zijn voor mij landgenoten, Aisatti blijft een @@@Marokkaantje als-ie voor Marokko kiest.
Hij zal het trouwens met zijn lichte postuur knap lastig krijgen als hij in de Africa-cup tegen de zwaargebouwde negers van Nigeria en zo moet spelen.
El Ahmadi en zijn vader vooralquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef LuukBes het volgende:
Wat mij totaal niet bevalt hieraan is dat ie al eruit lijkt te zijn, maar intussen toch nog vrolijk Jong Oranje meepikt omdat dat lekker voor zijn ontwikkeling is en omdat ie geen zin heeft om zoveel te reizen voor Jong Marokko. Blijf dan ook maar lekker weg bij Oranje, want dit soort halfslachtig gelul koopt niemand iets voor. Zeker me thet oog op het jeugd-EK en Peking.
Ik weet niet waar die El Ahmadi hem allemaal mee geindoctrineerd heeft, maar sinds ie daar in Twente zit is ie behoorlijk omgeslagen. Bij PSV was ie aan de hand van Cocu en Afellay altijd gefocused op NL en zat ie op 1 lijn met Afellay.
heb je link?quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
El Ahmadi en zijn vader vooral. Aan de andere kant: Je zou z'n hyves berichten moeten lezen. Met teksten als "tellah sahbi" "kk zelfmoord plegen" (straattaal) en "ik ga je keihard pakkie geven" kun je ook niet anders verwachten natuurlijk
. Aissati blijft een fenomenaal goede speler, maar met die clowns om hem heen bij Marokko zal hij een stuk minder goed uit de verf komen dan bij het Nederlands elftal.
http://mocro9.hyves.nl/ Zijn hyvequote:Op donderdag 22 maart 2007 15:53 schreef LENUS het volgende:
[..]
heb je link?
ik ga je keihard pakkie geven![]()
Kan iemand die reacties in dit topic pasten? Heb geen hyvesquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://mocro9.hyves.nl/ Zijn hyve
http://nietschool.hyves.nl/# (pagina 2 en 3 van de reacties)
Liever nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 23:48 schreef Radegast het volgende:
Kom op jongen, maak morgen effe de winnende!![]()
Dat vind ik ook best. Als PSV er maar meer maakt natuurlijkquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:51 schreef Suijk het volgende:
Prima.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:12 schreef BobbyHill het volgende:
Ismail (27)
19 Jan, 18:26
ehlel ali alles goed jongen?ewa hier flipichhhhhhh muthefuckers....wollah zelfmoord plegen alles hier ah sahbi...is tan2 saai ewa jah niks aan te doen...en hoe is het met jou???ewa ik spreek je snel rsutig aan thella
Ismail (27)
5 Jan, 16:34
hahaha yeh ali jij mag niet winnen van mij mekenchhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!safi is goed ik ga nu ff oefenen man bij bar tsmit!!!ciao
Ismail (27)
3 Jan, 16:06
ewa ali alles goed of nog steeds boos dat ik je gister pakkie gaf met x-box ewa jah moest je me maar niet uitdagen he veel blijven oefenen en als je er klaar voor bent kan je me altijd bellen thella
Zou het dan toch nog ergens goed voor zijn geweest?quote:'Fluitconcerten doen Aissati twijfelen'
Geschreven door Pieter Hanson op maandag, 28 mei om 11:48
Ismaïl Aissati is gaan twijfelen aan zijn besluit om in de toekomst de nationale kleuren van Marokko te gaan verdedigen. De middenvelder werd afgelopen dinsdagavond uitgefloten door het Marokkaanse publiek tijdens het duel Jong-Oranje - Jong-Marokko en dat zou slecht zijn gevalllen bij de PSV-middenvelder.
Dit meldde presentator Humberto Tan gisteravond in het avondprogramma van De Wedstrijden. Aissati zou aanvankelijk al met zijn hart bij het Marokkaanse elftal zijn geweest, maar door de misdragingen van de Marokkaanse supporters zou ook Oranje nu weer een optie zijn.
De komende jaren blijft Aissati overigens sowieso nog voor Jong-Oranje spelen. De geboren Utrechter denk bij het Marokkaanse elftal niet aan spelen toe te komen en acht het voor zijn ontwikkeling beter om het elftal van bondscoach Foppe de Haan te vertegenwoordigen.
Het enige woord wat ik snap is X-Box.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:12 schreef BobbyHill het volgende:
Ismail (27)
19 Jan, 18:26
ehlel ali alles goed jongen?ewa hier flipichhhhhhh muthefuckers....wollah zelfmoord plegen alles hier ah sahbi...is tan2 saai ewa jah niks aan te doen...en hoe is het met jou???ewa ik spreek je snel rsutig aan thella
Ismail (27)
5 Jan, 16:34
hahaha yeh ali jij mag niet winnen van mij mekenchhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!safi is goed ik ga nu ff oefenen man bij bar tsmit!!!ciao
Ismail (27)
3 Jan, 16:06
ewa ali alles goed of nog steeds boos dat ik je gister pakkie gaf met x-box ewa jah moest je me maar niet uitdagen he veel blijven oefenen en als je er klaar voor bent kan je me altijd bellen thella
Met Seedorf en Sneijder hoeft ie m.i. niet te concurreren. Die man moet op 10quote:Op maandag 28 mei 2007 14:18 schreef koningdavid het volgende:
Het enige probleem t.o.v. Oranje is natuurlijk dat hij moet concurreren met Seedorf, Van der Vaart en Sneijder. Niet de minsten.
Totdat vBasten ruzie krijgt met Sneijder, dat heeft ie toch snelquote:Op maandag 28 mei 2007 14:18 schreef koningdavid het volgende:
Het enige probleem t.o.v. Oranje is natuurlijk dat hij moet concurreren met Seedorf, Van der Vaart en Sneijder. Niet de minsten.
Seedorf is de 30 gepasseerd. Aissati gaat een hele grote worden. Beter dan van der Vaart en Sneijder.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:18 schreef koningdavid het volgende:
Graag ja, hij zal Aissati toch wel achterna gaan hoop ik, wat een doelpunt. De betere versie van Sneijder. nog niet, maar hij is nog volop bezig met z'n ontwikkelingquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:24 schreef cultheld het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=W3cFMxjNyTs Laten we met z'n allen hopen dat ie toch voor Oranje kiest.
Daar heeft ie gespeeld, ervaring opgedaan, maar niet leren voetballen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:07 schreef Dos37 het volgende:
geweldig al heeft ie natuurlijk alles bij Twente geleerd.
Ja dat is wel interessant iddquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:43 schreef Devano het volgende:
Wat ik me afvroeg, staat het afgelopen kampioenschap van PSV ook op het lijstje van behaalde titels van Aissati? Aangezien hij toch wel een aantal wedstrijden voor PSV heeft gespeeld. En hetzelfde voor het jeugd EK. Hij heeft welliswaar maar 1 wedstrijd gespeeld, maar heeft hij officieël ook die prijs gewonnen?
Om nog verder te gaan, als een speler de ene helft van een seizoen voor 1 club speelt, die later kampioen wordt, en de tweede helft van dat seizoen voor een andere club, die ook kampioen wordt (in een andere competitie uiteraard), ben je dan 2 keer landskampioen geworden?
Gene Simmons van Kiss?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:37 schreef DeVinger het volgende:
Benieuwd naar dit siezoen. Gaat hij samen met simmons en affelay het middenveld vormen van PSV?
Die wil niet voor van Basten uitkomen das wat anders.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:16 schreef andre347 het volgende:
Ja, wie wil nou niet voor Nederland uitkomen (behalve vBommel)![]()
Aissati niet. Die komt alleen maar uit voor Nederland als het beter voor zijn carriere is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:16 schreef andre347 het volgende:
Ja, wie wil nou niet voor Nederland uitkomen (behalve vBommel)![]()
Zijn keuze lijkt me vrij duidelijk.quote:"Weet je wat me nog het meest pijn deed? Dat mensen mij vroegen: hoe kan je nou voor Marokko kiezen als die supporters zich zo misdragen?"
kudd..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:44 schreef koningdavid het volgende:
Opvallende quote uit de nieuwe Sportweek:
[..]
Zijn keuze lijkt me vrij duidelijk.
Wie wil er nou überhaupt voor Marokko spelen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zal hem niet missen, zolang de Africa Cup maar niet mee doet
Want?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:44 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verschillende interviews en quotes die ik heb gelezen waarbij het vrijwel altijd erop lijkt dat hij toch meer naar Marokkko neigt.quote:
Een keer 1 minuut laat invallen bij een oefenwedstrijd en dan nooit meer oproepenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:58 schreef LENUS het volgende:
Hij gaat zware "pakkie" krijgen als hij voor Nederland kiest dus![]()
Je kunt het ook zo interpreteren dat hij het jammer vindt dat "men" Marokkaanse relschoppers als criterium neemt om te bepalen of Aissati wel/niet voor Marokko moet kiezen. Daar heeft hij ook gewoon een punt. Je bereikt denk ik meer wanneer je iets in deze strekking zegt: "We respecteren jouw keuze, maar we zouden je er erg graag bij willen hebben omdat we geloven dat jij op termijn de ploeg naar een hoger niveau kunt tillen".quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verschillende interviews en quotes die ik heb gelezen waarbij het vrijwel altijd erop lijkt dat hij toch meer naar Marokkko neigt.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:18 schreef Chuck_Norris het volgende:
Hij moet naar Ajax in de winter. Daar krijgt hij tenminste een basisplek![]()
Blablablabla media warme club psv blablablaquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:28 schreef RayMania het volgende:
Waarom zou hij naar Amsterdam willen? Volgens mij hoort Aissati juist bij een warme club als PSV. Ajax is harder.
Dat ga je toch niet ontkennen hequote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:18 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Blablablabla media warme club psv blablabla![]()
Nee hij moet daar snel weg als ie zijn kans moet pakken als Culina gebleseerd is.. die jongen is 1000x beter man,, te triest voor woorden dat ie niet speelt danquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:27 schreef dndiek het volgende:
[..]
Hij moet zijn kans pakken nu Culina geblesseerd is
Wat loopt die gup nou te huilen...quote:Aissati denkt aan stoppen Oranje
EXCLUSIEF - Ismaïl Aissati denkt er zeer serieus over na om te bedanken voor het Nederlands elftal. Het feit dat de middenvelder door Foppe de Haan niet bij Jong Oranje en het Olympisch elftal werd gehaald heeft hem diep geraakt.
Tegen PSV TV zegt Aissati: "Of ik niet liever bij Jong Oranje was geweest nu? Nee, eigenlijk niet. De manier waarop er met mij is omgegaan, dan hoeft het van mij niet meer. Ik focus me vanaf nu liever op PSV. Blij ben ik hier niet mee. Van mij hoeft het voorlopig niet meer."
VoetbalPrimeur heeft inmiddels uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Marokkaanse voetbalbond opnieuw contact heeft opgenomen met Aissati. De bond hoopt de zeer talentvolle spelmaker definitief over de streep te trekken om voor Marokko te kiezen.
Dat zegt de Haan toch ook dat hij eerst bij PSV in de basis moet staan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij bij PSV in de basis staat kan De Haan toch niet om hem heen
Dus heeft hij gelijk om zich op PSV te focussenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:08 schreef Pritt het volgende:
[..]
Dat zegt de Haan toch ook dat hij eerst bij PSV in de basis moet staan.![]()
Als hij door dit beetje kritiek al niet meer voor Nederland wil uitkomen, dan ben ik blij dat hij voor die Berbers gaat spelen.quote:
/uiteraard, want hij is van PSVquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Haan moet gewoon niet naar de journalist lopen maar zijn kritiek binnenskamers houden
Wees blij, foppe maakt hem klaar voor de top, de huillie. zie je het al voor je zo'n jongen naar een topclub, zit ie een keer niet bij de selectie, moet je vooral dwars gaan liggen en gaan huilen. Het nederlands jeugdelftal staat of valt niet rondom hem neer. live with it.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt zelf toch ook nog wel dat er een behoorlijk verschil zit tussen de benadering van Foppe en Bert?
Joh, dat gebeurt zo vaak. Het was ook niet op een dermate schokkende manier ofzo. Dan was hij tegen augustien een stuk lulliger. Daar hoor je als voetballer professioneel mee om te gaan, maar die kutmarokkaan voelt zich weer eens aangetast in z'n eerquote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je goed had gelezen was het probleem dat De Haan via de pers communiceerde en niet via Isi
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind het afslaan van kut wedstrijden van jong oranje waar je niks leert professioneler.
quote:Supertalent Aissati staat op tweesprong
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Vol verwachting keerde Ismail Aissati dit seizoen terug bij PSV. Van alle goede voornemens is vooralsnog bitter weinig terecht gekomen. Als iedereen in Eindhoven fit is, lijkt de jonge middenvelder als vanouds veroordeeld tot die pijnlijke plek op de bank. Dat vreet en knaagt aan het supertalent. Terwijl de selectie van PSV langzaam het trainingsveld afloopt, fungeert reservedoelman Bas Roorda nog een kwartiertje als schietschijf. Vanuit alle hoeken en standen proberen Danny Koevermans en Ismail Aissati de keeper te kloppen. Pas als de honger van het tweetal is gestild, zoeken ook zij de kleedkamer op.
Het extra huiswerk zegt veel over de instelling van Aissati. Het is niet alleen de liefhebber die nog even op het veld blijft hangen, maar ook de gretige leerling. ,,Ik zou zeggen dat Danny weet hoe je een bal in het doel krijgt,’’ licht hij de afwerkoefening toe. ,,Daar kijk ik naar en daar leer ik ook van.’’ Het zijn dit soort momenten waaruit Aissati (19) zijn bevrediging moet halen.
Aan voetballen komt hij naar zijn zin veel te weinig toe. De landskampioen speelde tot nog toe negen competitieduels. Viermaal stond het talent aan de aftrap, slechts een keer haalde hij ook het eindsignaal. De conduitestaat van Aissati telt verder drie invalbeurten. Van de 810 competitieminuten die PSV dit seizoen maakte, was Aissati er slechts 390 bij. Tot overmaat van ramp sloeg Foppe de Haan hem onlangs ook over bij Jong Oranje.
Eén hele wedstrijd in dik twee maanden tijd, er zijn spelers die van minder chagrijnig worden.
Aissati is altijd beleefd, maar heeft lang niet altijd zin om zijn situatie toe te lichten. ,,Het is hier geen FC Twente, het is niet makkelijk om een basisplaats te veroveren,’’ zegt Aissati bijna gedwee. ,,De concurrentie is hier moordend.’’
Maar toch kan hij zijn ongenoegen soms slecht verbergen. ,,Een voetballer die niet speelt, is niet blij,’’ verklaart zijn zaakwaarnemer Rodger Linse. ,,Natuurlijk is Ismail wat ongeduldig. Het zou ongezond zijn als dat niet zo was. Het moet alleen niet ten koste gaan van je inzet en discipline. En dat is bij hem niet het geval.’’
Nog niet zo lang geleden zaten Aissati en zijn trainer Ronald Koeman om de tafel. De oefenmeester vertelde hem wat er in zijn optiek nog aan schort bij de middenvelder. ,,Ismail moet belangrijk zijn in de laatste fase van het veld,’’ vindt Koeman. ,,Ik heb niks aan een Aissati die op de middenlijn een bal breed legt. Hij moet meer rendement krijgen.’’
Aissati is op zijn beurt teleurgesteld in Koeman. De middenvelder kwam terug van een half jaar Twente in de overtuiging dat hij een kans zou krijgen in de as van het veld.
Daar is het, op een paar wedstrijdjes in de voorbereiding na, amper van gekomen. Als Aissati speelt, is dat vooral aan de buitenkant: hangend op links of op rechts. De Utrechter meent oprecht dat de technische staf van PSV zijn afspraken niet is nagekomen. Langzaam sijpelt het enthousiasme weg waarmee Aissati aan dit seizoen begon.
,,Op het moment dat je iemand terughaalt, heb je het idee dat hij meer aan spelen toekomt,’’ erkent Koeman. ,,Maar ook toen hij vorig jaar bij FC Twente speelde, zagen we de dingen die we nu ook zien. Dat geeft ook niet, want waar hebben we het over? Ismail is 19 jaar, laten we geduld hebben en in alle rust verder werken. Hij moet een stap maken, dat weet hij zelf ook.’’
Of Aissati zelf zo veel geduld heeft, valt te bezien. In zijn oogopslag schuilt de liefde voor PSV, maar zijn verstand trekt hem steeds meer naar het eigenbelang. ,,Het liefst laat ik het zien bij PSV,’’ zegt hij zelf. ,,Maar als dat niet kan, dan moet het maar ergens anders.’’
Vooralsnog weigert Aissati (die in Eindhoven nog vastligt tot 2009) zijn handtekening te zetten onder een verbeterde aanbieding van PSV. De financiële voorwaarden in het contract zijn prima, maar voor het supertalent is speeltijd momenteel stukken belangrijker dan geld. Bovendien sluimert op de achtergrond steeds de belangstelling van Ajax. Technisch-directeur Martin van Geel zei deze week nog dat hij in Aissati een mogelijke versterking voor na de winter ziet.
De kans dat PSV Aissati in de winter laat vertrekken, lijkt te verwaarlozen. Koeman zei vorige week dat hij de speler er ook in de tweede helft van het seizoen bij wil hebben. Daar sluit directeur Jan Reker zich naadloos bij aan.
,,Wat mij betreft blijft hij hier,’’ zegt Reker. ,,Ismail is een jongen die bij ons zou moeten doorbreken. Het is wel zo: Mocht hij blijven weigeren om zijn contract te verlengen, kan hij niet bij ons blijven. PSV kan het zich niet veroorloven om spelers in wie we hebben geïnvesteerd uiteindelijk gratis te laten vertrekken.’’
quote:Aissati volgend jaar november al transfervrij
Ismaïl Aissati hoeft volgens de FIFA-regels zijn contract bij PSV niet volledig uit te dienen. Volgens de wereldvoetbalbond is een contract wat een speler vóór zijn achttiende tekent, niet langer dan drie jaar geldig.
Aangezien Aissati op zijn zeventiende een contract langer dan drie jaar signeerde loopt zijn arbeidstermijn bij de Eindhovenaren in november 2008 al af, zo meldt Voetbal International woensdag.
Volgens de Nederlandse wet heeft Aissati nog een doorlopend contract tot medio 2009 bij PSV. De FIFA-regels maken de nationale richtlijnen echter ongedaan.
Onderhandelingen tussen PSV en Aissati lopen tot dusver stug. De lichtvoetige middenvelder is ontevreden met de nieuwe aanbieding van de titelhouder en weigert vooralsnog bij te tekenen.
Waarom naar Ajaxquote:Ajax heeft opnieuw bij PSV aangeklopt om te onderhandelen over een transfer van Ismaïl Aissati. Volgens Voetbal International hebben de Amsterdammers pijlsnel gereageerd op het bericht dat de kleine middenvelder eind 2008 een transfervrije status gaat genieten.
Eerder schreef het weekblad dat Aissati op zeventienjarige leeftijd een contract tekende met een looptijd van meer dan drie jaar (tot medio 2009). Dit is volgens de Nederlandse wet correct, maar de wereldvoetbalbond FIFA hanteert andere regels. Volgens deze regelgeving zou Aissati al in november 2008 uit Eindhoven kunnen vertrekken.
Een positief signaal voor Ajax, dat afgelopen weekend opnieuw contact met PSV zocht om over de jeugdinternational te praten, zo bevestigde algemeen directeur Jan Reker. Aissati zou een afkoopsom van vijf miljoen euro in zijn huidige verbintenis hebben staan. De club van trainer Jan Wouters heeft zelf de intentie om Aissati’s lopende overeenkomst open te breken voor een langer dienstverband in Noord-Brabant.
Ajax is in hem geïnteresseerd, dus vandaar dat er vanuit Amsterdam steeds geïnformeerd wordtquote:Op woensdag 28 november 2007 09:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Waarom naar Ajax?
Kom nou niet met speelminuten want dat krijgt hij bij PSV dalijk ook meer
Ajax zoekt een creatieve middenvelder, als vervanging voor Sneijder.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Waarom naar Ajax?
Plus dat hij hier het veelvoudige gaat verdienen tov het veredelde jeugdcontract bij PSV?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Waarom naar Ajax?
Snap ik ook niet. Met VVV valt toch veel meer te bereiken?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:35 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ja maar waarom zou Aissati daar heen willen?
5 miljoen pakken als hij niet wil bijtekenenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal wel niet want hij komt gewoon te kort voor het niveau wat PSV nastreeft.
Ik zou hem wel regelmatig laten spelen want met een nieuw contract is hij wel waardevol als invaller
Inderdaadquote:Op woensdag 28 november 2007 21:51 schreef Radegast het volgende:
Hopelijk komt 'ie niet naar Ajax.
Jepquote:Op woensdag 28 november 2007 21:51 schreef Radegast het volgende:
Hopelijk komt 'ie niet naar Ajax.
quote:Reker: PSV wil contract Aissati openbreken en verlengen
29 november 2007 09:30
PSV wil het contract van Ismail Aissati openbreken, opwaarderen en verlengen. Dat meldt algemeen directeur Jan Reker, die stelt dat het pertinent onjuist is dat de club Aissati heeft aangeboden aan Ajax, zoals in de landelijke media vandaag wordt gemeld. PSV wil hem absoluut niet verkopen, laat dat duidelijk zijn.
Pertinent onjuist
Daarmee ontkracht Reker de berichtgeving van vandaag in een landelijke krant. Naar aanleiding van het bericht kan ik melden dat het juist is dat directeur Maarten Fontein van Ajax vorige week gebeld heeft en informeerde naar een clausule in het contract van Aissati. Dat kan ik niet ontkennen, maar PSV wil Aissati absoluut niet verkopen en dat heb ik ook onmiddellijk aan Fontein laten weten. We willen zijn contract openbreken, opwaarderen en verlengen. Het is dus pertinent onjuist dat we hem in de uitverkoop doen, zoals wordt gesuggereerd in de pers.
Net op Omroep Brabant radio wist Reker te melden dat ie onder geen beding tussentijds verkocht gaat worden ondanks dat Ajax zich gemeld had.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:48 schreef koningdavid het volgende:
Als Aissati slim is verlengt hij niet en gaat hij in de winterstop lekker naar Ajax. Veel meer kans op spelen daar...
Gelukkig is Reker's woord geen stuiver waard.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Net op Omroep Brabant radio wist Reker te melden dat ie onder geen beding tussentijds verkocht gaat worden ondanks dat Ajax zich gemeld had.
Als ie niet verlengt wil ik het overigens nog weleens zien in dat geval.
Zelden iemand bij PSV zoveel onzin horen uitkramen idd, van raaij met zijn Atlantic competition or whatever is er nog heilig bij.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
Gelukkig is Reker's woord geen stuiver waard.
Reker doet het naar mijn mening erg goed:)quote:Op donderdag 29 november 2007 11:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
Gelukkig is Reker's woord geen stuiver waard.
ik heb nog te weinig dingen om daarover te kunnen oordelen. Ik hoop in maart als de belangrijke contracten verlengd zijn je mening te kunnen delenquote:Op donderdag 29 november 2007 13:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Reker doet het naar mijn mening erg goed:)
Dromen mag....quote:Op donderdag 29 november 2007 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
Te goed voor PSV, laat hem maar naar Ajax komen.
quote:Op donderdag 29 november 2007 14:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dromen mag....
Grote krat dat hij "gewoon" bijtekent bij PSV?
Hij vroeg het heul niet aan jou..quote:Op donderdag 29 november 2007 14:15 schreef Joe. het volgende:
[..]
Maak daar maar een sixpack cola van!
Is er ooit wel eens 1 van die kratten echt bezorgd n.a.v. die wedenschappen van jullie?quote:Op donderdag 29 november 2007 14:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dromen mag....
Grote krat dat hij "gewoon" bijtekent bij PSV?
quote:Op donderdag 29 november 2007 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij vroeg het heul niet aan jou..
Ja niet deze maar de vorege!quote:Op donderdag 29 november 2007 14:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Voreg?
Vielen er een paar tegen elkaar weg, PyTh dacht namelijk dat Patrick Kluivert meer zou gaan scoren dan Klaas Jan Huntelaar, maar volgens mij heeft hij er nog wel één tegoed.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is er ooit wel eens 1 van die kratten echt bezorgd n.a.v. die wedenschappen van jullie?
Volgens mij sta ik nog 1 grote krat in de plus, dacht inderdaad eerst dat het er 2 waren maar ik heb me behoorlijk verkeken op PK.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is er ooit wel eens 1 van die kratten echt bezorgd n.a.v. die wedenschappen van jullie?
Och, ik had er graag nog een krat voor over gehad als hij nog één treffer minder gemaakt zou hebben!quote:Op donderdag 29 november 2007 14:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij sta ik nog 1 grote krat in de plus, dacht inderdaad eerst dat het er 2 waren maar ik heb me behoorlijk verkeken op PK.
ik wacht nog op een krat van JaWi hoorquote:Op donderdag 29 november 2007 14:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Misschien kan je dan beter pizza bestellen.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik wacht nog op een krat van JaWi hoor
quote:Op donderdag 29 november 2007 15:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Misschien kan je dan beter pizza bestellen.
quote:Ruimte in contract Aissati
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Als Ajax Ismail Aissati wil overnemen van PSV zal het wel degelijk met de landskampioen moeten onderhandelen over de prijs. De middenvelder heeft weliswaar een clausule in zijn contract staan, maar de Eindhovenaren hebben bij het afsluiten van die verbintenis toch enige speelruimte bedongen.
Vorige week belde Ajax’ algemeen-directeur Maarten Fontein met Jan Reker, die bij PSV dezelfde functie vervult. Toen kregen de Amsterdammers te horen dat Aissati een clausule met een vaste afkoopsom in zijn contract heeft staan. Naar verluidt zou dat bedrag rond de vijf miljoen euro liggen maar volgens Reker klopt dat niet.
Dat betekent ook dat elke club die zich in Eindhoven meldt Aissati niet zomaar kan ophalen. ,,Er is een clausule en daar staat een bedrag in,’’ zegt Reker. ,,Over de hoogte daarvan doe ik geen mededelingen. Maar het is wel zo dat PSV bij een eventuele transfer nog altijd zelf iets te zeggen heeft.’’
Om zijn onderhandelingspositie te waarborgen, weigert Reker dit standpunt verder toe te lichten. Het voorbehoud is echter vooral gebaseerd op het woordje ‘tenminste’. In de clausule van Aissati’s contract staat een vaste transferprijs genoemd. Er staat echter bij dat hij ‘tenminste voor dat bedrag’ verkocht mag worden. Dat biedt, vindt PSV, ruimte tot onderhandelen.
Ondanks het telefoontje van Fontein heeft Ajax zich op dit moment nog niet formeel bij PSV gemeld voor Aissati. Maar het is een publiek geheim dat de Amsterdammers in het 19-jarige talent de ideale opvolger voor Wesley Sneijder zien. Technisch-directeur Martin van Geel (‘het lijkt me verstandig dat ik hier op dit moment even niets over zeg’) weigert commentaar. De Brabander heeft echter al eerder gezegd dat hij Aissati ‘een heel interessante speler’ vindt.
Aissati is bij PSV niet de enige met een clausule in zijn contract. Bij vrijwel alle selectiespelers is de transfersom contractueel vastgelegd. Op die manier probeert de landskampioen zich te wapenen tegen het zogenoemde Webster Arrest, vernoemd naar de Schot Andy Webster.
Dat arrest bepaalt dat voetballers hun verbintenis na drie contractjaren eenzijdig kunnen opzeggen. Hun nieuwe club betaalt dan geen forse afkoopsom maar slechts de restwaarde van het contract. Een clausule met een vaste afkoopsom beschermt de club in economisch opzicht tegen het plotselinge vertrek van haar contractspelers.
Aissati heeft in Eindhoven nog een contract tot de zomer van 2009. Door een speciale FIFA-regel is hij echter al in november 2008 transfervrij. In de praktijk maakt dat niet veel uit. Als Aissati dit seizoen zijn contract niet verlengt, wil PSV hem in de zomer van de hand te doen.
Vooralsnog zijn ze in Eindhoven echter niet van plan Aissati te verkopen en al helemaal niet aan Ajax. PSV probeert al een aantal maanden zijn contract open te breken en te verlengen en volhardt in die pogingen. De speler wil echter wachten omdat hij ook dit jaar bij PSV minder speeltijd krijgt dan hij voor dit seizoen had gehoopt.
Aissati staat niet per definitie negatief tegenover een overgang naar Ajax. De middenvelder heeft altijd gezegd dat hij het liefst definitief wil doorbreken bij de club waar hij debuteerde. Als PSV hem die kans echter niet kan bieden, is voor hem elke optie bespreekbaar.
geouwehoer van PSV dat in de media aan alle kanten meldt hem vooral niet kwijt te willen maar ondertussen 5 spelers boven hem in de pikorde heeft staan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:40 schreef rubbereend het volgende:
geouwehoer van Ajax
De keren dat Aissati dit seizoen gespeeld heeft, heeft hij ook niet laten zien beter/beslissender te zijn dan degene die nu voor hem in de pikorde lijken te staan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:27 schreef AminBen het volgende:
[..]
geouwehoer van PSV dat in de media aan alle kanten meldt hem vooral niet kwijt te willen maar ondertussen 5 spelers boven hem in de pikorde heeft staan.
Of gewoon weer op de bank en in de winterstop naar Ajax.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:33 schreef PyTh het volgende:
[..]
De keren dat Aissati dit seizoen gespeeld heeft, heeft hij ook niet laten zien beter/beslissender te zijn dan degene die nu voor hem in de pikorde lijken te staan.
Hopen dat Aissati morgen tegen de Braafschap weer in de basis mag starten en wat mooie dingen laat zien.
Hij heeft in augustus en september wel is in de basis gestaan (terecht na een goede voorbereiding) waarin hij niet bepaald uitblonk, maar zijn vervangers speelde ook een aantal wedstrijden bout. Zelfs als Afellay en Culina geblesseerd zijn komt hij niet aan de bak en worden er 3 centrumspitsen opgesteld.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:33 schreef PyTh het volgende:
[..]
De keren dat Aissati dit seizoen gespeeld heeft, heeft hij ook niet laten zien beter/beslissender te zijn dan degene die nu voor hem in de pikorde lijken te staan.
quote:PSV is het enige dat telt voor Ismail Aissati
29 nov 2007 - EINDHOVEN - Ismail Aissati probeert zich af te sluiten voor de reuring die de belangstelling van Ajax teweegbrengt rondom zijn persoon. De middenvelder van PSV zei donderdagmiddag na de training op De Herdgang dat hij zich alleen bezighoudt met PSV.
PSV is het enige dat telt; Wel wordt hij continu geconfronteerd met berichten over de belangstelling uit de hoofdstad. ;Ik word er natuurlijk vaak naar gevraagd. Er wordt van alles geschreven en gezegd en dat is wel eens storend. Maar goed, ik probeer me te concentreren op wat ik doe en wil me niet laten afleiden.
Directeur Jan Reker benadrukt nog maar eens dat PSV het talent uit de eigen opleiding niet wil verkopen. Ajax deed afgelopen zomer al een vergeefse poging om Aissati aan te trekken als opvolger van Wesley Sneijder. In januari zouden de Amsterdammers een nieuwe poging willen wagen.
Reker beaamt dat er vorige week contact is geweest tussen hem en Ajax-directeur Maarten Fontein. Fontein heeft mij gebeld met de vraag of er een clausule in het contract van Aissati staat, zegt Reker. Dat kan ik niet ontkennen. Ik heb er vervolgens meteen bij gezegd dat wij hem niet willen verkopen. Dus dat wij Aissati bij Ajax zouden hebben aangeboden, zoals hier en daar wordt gesuggereerd, is echt onzin.
De afkoopsom in de clausule zou vijf miljoen euro bedragen, al wil Reker dat bedrag niet bevestigen. PSV en Aissati zijn al vele maanden in gesprek met elkaar over contractverlenging, maar tot dusver zonder resultaat. De problemen hebben alles te maken met de sportieve vooruitzichten van Aissati. Hij wil aan spelen toekomen, maar heeft vooralsnog geen basisplaats verworven bij PSV.
Reker heeft al eerder aangegeven dat de club Aissati probeert te verkopen indien de partijen dit seizoen niet tot een akkoord komen. PSV kan het zich niet permitteren dat de jeugdinternational later voor niets de deur uit wandelt. Maar ons uitgangspunt is niet veranderd”, aldus Reker.;Wij willen Aissati bij PSV houden, zijn contract opwaarderen en verlengen
In principe loopt Aissati's verbintenis door tot 2009, maar de speler kan al in november 2008 weg bij PSV. FIFA-reglementen schrijven voor dat een speler voor zijn achttiende jaar niet voor langer dan drie jaar mag tekenen. Aissati was zeventien toen hij in november 2005 zijn handtekening zette.
Daar krijgt ie bij ons wél alle ruimte voor dusquote:Op zaterdag 1 december 2007 02:04 schreef the_legend_killer het volgende:
hij moet beter spelen
Als hij blijft ballen zoals hij dat nu doet dan wens ik je veel succes ermeequote:Op zaterdag 1 december 2007 02:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar krijgt ie bij ons wél alle ruimte voor dus
Moet ie nou beter worden of niet?quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Als hij blijft ballen zoals hij dat nu doet dan wens ik je veel succes ermee
En daar gaat PSV de mist in. Marcellis en Afellay zijn de enige basisspelers die uit de eigen opleiding komen. En dan Marcellis ook pas sinds kort. Je gaat me niet vertellen dat Culina, Addo, Alcides en Van der Leegte veel beter zijn dan het gemiddelde opleidings-product van PSV. Zelfs ik als niet-psv'er kan een aantal zeer talentvolle jeugdspelers opnoemen. Als zij nou eens de kans kregen, maar nee.quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:12 schreef mcyodogg het volgende:
Hij hoort sowieso bij de eerste 16 te zitten, maar om hem nou meteen elke week in de basis te zetten... Afellay had pas ook later dan dat een regelmatige plek op het veld.
Affelay staat vrij vast in de basis en Tommy is ook eigen jeugdquote:Op zaterdag 1 december 2007 02:29 schreef Joe. het volgende:
[..]
En daar gaat PSV de mist in. Marcellis en Afellay zijn de enige basisspelers die uit de eigen opleiding komen. En dan Marcellis ook pas sinds kort. Je gaat me niet vertellen dat Culina, Addo, Alcides en Van der Leegte veel beter zijn dan het gemiddelde opleidings-product van PSV. Zelfs ik als niet-psv'er kan een aantal zeer talentvolle jeugdspelers opnoemen. Als zij nou eens de kans kregen, maar nee.
Als PSV de eigen jeugd de kans geeft en niet elk jaar voor miljoen gaat shoppen in Brazilië of bij suikeroom Chelsea wat middelmatige spelers gaat huren, dan hoeft men zich geen zorgen te maken over die 6 miljoen die ze wel eens zou kunnen innen, door het verkopen van één van je grootste talenten. Dan kunnen ze Aissati over een paar jaar slijten aan een Europese topper voor misschien wel het drievoudige.
Dat zeg ik!quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Affelay staat vrij vast in de basis en Tommy is ook eigen jeugd
En dan elk jaar voorronde CL en UEFA cuper uitgeschakeld worden en play-offs spelen in de eredivisie? Ik kan me voorstellen dat ze daar in Eindhoven geen zin in hebben...quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:43 schreef Joe. het volgende:
Eens.
Maar mijn punt was meer, dat PSV sneller jeugdspelers moet laten doorstromen.
Ik zeg niet dat ze zes, zeven jeugdspelers moeten opstellen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan elk jaar voorronde CL en UEFA cuper uitgeschakeld worden en play-offs spelen in de eredivisie? Ik kan me voorstellen dat ze daar in Eindhoven geen zin in hebben...
Marcellis heb ik nog niet zien spelen. Maar zoals DAM al zegt, de kwaliteit moet er wel zijn, als dat niet zo is moet je het maar met aankopen doen. En dat blijkt de afgelopen jaren toch wel z'n vruchten af geworpen te hebben in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax, waar de eigen jeugd wel een kans krijgt...quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:53 schreef Joe. het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze zes, zeven jeugdspelers moeten opstellen.
En wees eerlijk Marcellis doet het zeer goed. Lijkt me goed voor PSV als er meer van dit soort jongens doorbreken. Waarom heb je anders een jeugdopleiding? Om al die kleine jongetjes uit Brazilië een kans te geven?
Ik suggereer enkel dat de meeste spelers blijkbaar niet goed genoeg zijn om het eerste elftal op een hoger plan te krijgen. Als jij dan de jeugdopleiding bagger vind, mag dat. Het zijn niet mijn woorden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:57 schreef Joe. het volgende:
Ter Horst, Zeefuik
Dus met andere woorden de jeugdopleing van PSV is bagger?
Hij had nog een jaartje bij Twente moeten spelen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:05 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij is het niet ideaal als jeugdspelers te vroeg te belangrijk zijn. Ja, als ze goed genoeg zijn, zijn ze oud genoeg, zeggen ze. Maar onderschat de invloed niet van ervaring. Je zag bij Ajax, toen van der Vaart op z'n 22ste ofzo aanvoerder werd van Ajax. Een compleet stuurloos schip was het.
Aissati is iemand die ik er graag bij zie houden, en hopelijk ooit een gouden duo met Afellay vormt. Maar Aissati heeft nog wat terrein goed te maken op Ibi.
quote:PSV’er Aissati kost Ajax tot 2009 wél geld
Datum: 10-dec-2007 14:23
Door Sander van Hal
In Nederland is het contract dat Ismail Aissati (foto, rechts) in november 2005 op zeventienjarige leeftijd tekende tot medio 2009 wel degelijk rechtsgeldig. Voetbal International meldde eerder dat de negentienjarige middenvelder al in november 2008 transfervrij zou zijn, waardoor PSV hem uiterlijk komende zomer zou moeten verkopen om nog wat geld aan hem te verdienen. De FIFA-reglementen schrijven namelijk voor dat spelers voor hun zeventiende geen contract mogen tekenen dat langer duurt dan drie jaar. De internationale regels zouden nationale wetten volgens VI ten alle tijden ongedaan maken. Dat geldt echter alléén bij internationale transfers, bevestigen twee zaakwaarnemers aan sportweek.nl.
Voor binnenlandse transfers hanteert de KNVB altijd de Nederlandse wetgeving en die weerhoudt minderjarigen er níét van contracten langer dan drie jaar aan te gaan. Mocht het in hem geïnteresseerde Ajax dus werk van Aissati willen maken, dan kan PSV de Amsterdammers er zonder problemen op wijzen dat de middenvelder nog vastligt tot de zomer van 2009. De verwachting luidt dat de arbitragecommissie van de nationale voetbalbond de Eindhovenaren hierin gelijk zal geven, mocht Ajax haar om een oordeel vragen.
Buitenlandse clubs kunnen zich overigens wél succesvol beroepen op de FIFA-regels. Zij kunnen Aissati, die volgens zijn contract minstens vijf miljoen euro moet kosten, dus wél eventueel eind 2008 gratis van PSV overnemen. Volgens Italiaanse media volgt onder meer Internazionale de verrichtingen van de tiener op de voet.
PSV is een jaar of 3 drie terug geloof ik, begonnen met een nieuwe manier van opleiden. Veel op techniek trainen met de Coerver methode enz. Je gaat daar pas over een tijdje de resultaten van zien. Marcellis, Aissati, Afellay en Beerens zijn een beetje de voorhoede van die nieuwe generatie. Horsten, Reymenants, van der Horst, Zeefuik en een middenvelder waar ik de naam even van kwijt ben hebben van wat ik gezien heb ook het talent om het uiteindelijk zover te schoppen. Maar het zijn buiten Afellay allemaal spelers van 19 of jonger. Te jong eigenlijk om er een hele zooi tegelijk in je eerste elftal te gooien. Al vind ik wel dat Marcellis in kwaliteit nu al eigenlijk niks onderdoet voor Alcides en Addo, en dus eigenlijk gewoon altijd moet spelen. Maar ik denk dat je over een jaar of 3 meer en meer spelers door gaat zien breken.quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik suggereer enkel dat de meeste spelers blijkbaar niet goed genoeg zijn om het eerste elftal op een hoger plan te krijgen. Als jij dan de jeugdopleiding bagger vind, mag dat. Het zijn niet mijn woorden.
D'r zit sowieso een verschil in het aanbod in talent van de Ajax-opleiding en de PSV-opleiding. Daar moet je een opleiding niet op afrekenen vind ik. Wel op wat ze doen om een talent beter te maken. En dan vind ik het nogal schokkend dat er bij Ajax verdedigers doorbreken die de eerste basisbeginselen van het verdedigen niet beheersen, aanvallers die na 12 jaar voetballen nog geen bal fatsoenlijk aan kunnen nemen, en een hele serie buitenspelers waarvan er geen een een man met een schijnbeweging uit kan spelen. Dat PSV deze dingen wel aanleert is waarom ze tot beste zijn verkozen. Al zullen d'r wel dankzij het enorme aanbod aan talent(in principe de grootste talenten uit alle hoeken van Nederland komen naar Ajax) en de weerstand die dat met zich meebrengt altijd talenten doorbreken bij Ajax.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Opmerkelijk overigens dat hier PSV´ers kritisch zijn over hun jeugdopleiding ondanks dat deze gekozen is tot beste van nederland en dat er bij Ajax zeer goede talenten aan het doorbreken zijn, ik noem een Gregory van der Wiel, een Siem de Jong en een Jari van der Heiden.
Is het dan mijn Ajax hand die sneller gevuld is, of is de hand van een PSV´er zoveel maal groter?
Mooi betoog, en ik denk dat je ook wel gelijk hebt, maar wellicht dat het ook nog meespeelt dat het doorbreken van talenten voor Ajax altijd een goede inkomstenbron is geweest en voor PSV goede aan- en verkoop van spelers?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:59 schreef Solstice het volgende:
[..]
D'r zit sowieso een verschil in het aanbod in talent van de Ajax-opleiding en de PSV-opleiding. Daar moet je een opleiding niet op afrekenen vind ik. Wel op wat ze doen om een talent beter te maken. En dan vind ik het nogal schokkend dat er bij Ajax verdedigers doorbreken die de eerste basisbeginselen van het verdedigen niet beheersen, aanvallers die na 12 jaar voetballen nog geen bal fatsoenlijk aan kunnen nemen, en een hele serie buitenspelers waarvan er geen een een man met een schijnbeweging uit kan spelen. Dat PSV deze dingen wel aanleert is waarom ze tot beste zijn verkozen. Al zullen d'r wel dankzij het enorme aanbod aan talent(in principe de grootste talenten uit alle hoeken van Nederland komen naar Ajax) en de weerstand die dat met zich meebrengt altijd talenten doorbreken bij Ajax.
Bij PSV komen die spelers d'r trouwens ook echt nog wel aan, of ze zijn er al min of meer(Beerens al is ie weg, Marcellis en Aissati). Maar wat je daarin ook mee moet nemen is dat spelers als Zeefuik nog Koevermans, Farfan en Lazovic voor zich hebben. Waar Ajax eigenlijk bij gebrek aan beter Siem de Jong en Jari van der Heijden moet laten debuteren. En ook dankzij het stoppen van Stam en het blesseren van Vermaelen van der Wiel noodgedwongen een kans moet geven. Bij PSV is dat eigenlijk alleen met Marcellis het geval geweest. Het hangt allemaal een beetje van de vraag en aanbod op bepaalde posities af.
Dat proberen ze door de opleiding goed door te lichten net te veranderen denk ik. Omdat het gewoon steeds moeilijker wordt om getalenteerde spelers van buitenaf aan te trekken. Maar het zal er zeker mee te maken hebben. Farfan, Lazovic, Mendez en Salcido zullen denk ik wel gekocht zijn om ze in de toekomst nog een keer met winst door te verkopen. Ik heb wel het idee dat het beleid bij PSV d'r de laatste jaren meer op gericht is geweest om spelers te halen die nu presteren dan spelers die in de toekomst eventueel nog wat leuks opbrengen. Wat dat betreft neem je met jongens van 18/19 jaar toch altijd een risico. Want je weet dat ze er sommige wedstrijden niet staan, en is dat net een cruciale wedstrijd dan kan dat je heel veel geld kosten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mooi betoog, en ik denk dat je ook wel gelijk hebt, maar wellicht dat het ook nog meespeelt dat het doorbreken van talenten voor Ajax altijd een goede inkomstenbron is geweest en voor PSV goede aan- en verkoop van spelers?
quote:De Haan baalt van afzegging Aissati
04 februari 2008
Bondscoach Foppe de Haan is niet te spreken over de afzegging van Ismail Aissati voor de oefeninterland van het olympisch team tegen Italië. Sinds de oefenmeester het afgelopen najaar de instelling van de middenvelder in twijfel trok, is hun relatie niet optimaal.
"Als ik zo'n afzegging binnenkrijg, denk ik: krijg de hik. Maar verder is het niet verstandig hier dingen over te zeggen", aldus De Haan in De Telegraaf. "Ismail is fit, maar voelt zich niet superfit. Hij wil liever een week bij PSV trainen dan met ons mee, omdat hij door blessures in de PSV-selectie misschien zaterdag zijn kans krijgt. Ik ben het er niet mee eens, maar kan er niks aan doen."
"Als een club een speler tegenhoudt, kun je hem opeisen. Als een speler zelf niet wil, houdt alles op. Ik kan best begrijpen dat een voetballer bij zijn club wil vechten voor zijn kans, maar dit kán gewoon niet. Als je wordt uitgenodigd, moet je daar trots op zijn. Op het EK van Jong Oranje heeft hij twintig minuten gespeeld. Daarna is hij uit beeld geraakt, ook bij PSV. Ik wilde kijken hoe Ismail erop stond."
Nog steeds mee eens, het begint er nu toch echt op te lijken dat hij het niet gaat makenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal wel niet want hij komt gewoon te kort voor het niveau wat PSV nastreeft.
Ik zou hem wel regelmatig laten spelen want met een nieuw contract is hij wel waardevol als invaller
quote:De Haan ziet Aissati 'kantelen'
De kans dat Ismaïl Aissati uiteindelijk het Nederlands elftal verkiest boven het Marokkaanse elftal is groter geworden. Tijdens een persconferentie in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk verklaarde bondscoach Foppe de Haan dat hij de afgelopen weken intensief contact heeft gehad met de PSV-middenvelder en dat hij de indruk heeft gekregen dat Aissati een beetje aan het 'kantelen' is met betrekking tot zijn plannen om in de toekomst voor het Marokkaanse voetbalelftal uit te komen.
Twee maanden geleden weigerde Aissati, om nogal onduidelijke redenen, een oefenwedstrijd voor Jong Oranje tegen Italië te spelen. Hij heeft daarna een aantal indringende gesprekken gehad met De Haan, voor wie het incident nu vergeven en vergeten is. Komende woensdag speelt Aissati -- die de laatste weken uitstekend speelt in het reserveteam van PSV -- in Emmen met het Olympisch Elftal tegen Estland. De Haan zal hem dan op zijn favoriete positie vlak achter de spitsen laten voetballen. De Haan: "Dan kan hij laten zien wat hij kan."
Mag El Ahmadi nog switchen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:06 schreef AminBen het volgende:
hij moet voor Nederland kiezen.
Vraag maar aan El Ahmadi, die komt zelfs als hij voetballer van het jaar wordt niet bij de A-selectie door politieke spelletjes en heeft logischerwijs nu eindelijk ook bedankt voor de wedstrijd tegen Jong Guinee. Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn kans in Oranje nu al had gekregen.
met die corrupte zooi in Marokko kom je nergens
denk het niet:quote:
El Ahmadi is 23.quote:Medunjanin kan niet kiezen voor Bosnië
Haris Medunjanin twijfelde laatst over zijn interlandcarrière voor Nederland, maar de 21-jarige middenvelder zal niet meer kunnen spelen voor zijn geboorteland Bosnië-Herzegovina. Omdat Medunjanin niet voor zijn 21ste de keuze heeft gemaakt voor Bosnië-Herzegovina, zal hij alleen nog voor het Nederlands Elftal mogen uitkomen.
Haris Medunjanin, die door AZ aan Sparta Rotterdam is verhuurd, heeft voor verschillende jeugdelftallen van Nederland gespeeld en door niet te reageren voor zijn 21ste verjaardag heeft hij nu dus automatisch gekozen voor Nederland. Dit is volgens de FIFA-regelementen de procedure bij een dubbele nationaliteit en is dus onomkeerbaar voor Medunjanin.
Geldt die regel niet alleen voor degenen die jonger waren dan 21 toen die regel werd ingevoerd? Nou ja, ik ga sowieso wel even googlen.quote:
D'r zouden voor Gomes ook nog mazen in de wet zijn, waardoor hij voor het Nederlands elftal zou kunnen spelen, dus lijkt me dat voor El Ahmadi ook mogelijk. Of hij het wil is een tweede. Het is geen speler die snel van mening verandert.quote:
Blablabla. Waarop baseer je dit?quote:Op zondag 23 maart 2008 10:09 schreef Dylan Dog het volgende:
Hij is niet goed genoeg momenteel.
Je hebt als trainer niet alleen te maken met wat het beste voor de speler is, maar ook met wat het beste is voor de club. Kan me daarom goed voorstellen dat ze hem niet uitlenen, om kampioen te worden ben je vaak een dubbele selectie nodig. Het is niet alsof Aissati's tijd niet gaat komen trouwens. Hoe oud is hij nou helemaal, 18, 19?quote:Op zondag 23 maart 2008 10:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Omdat Vergoossen denkt dat het beter voor hem is om op de bank te zitten bij PSV dan wekelijks te spelen bij elke willekeurige subtopper in de competitie
Op de basisopstelling van PSV momenteelquote:Op zondag 23 maart 2008 11:01 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Blablabla. Waarop baseer je dit?
Ik wel. Gewoon op 10 en strooien met mooie ballenquote:Op zondag 23 maart 2008 01:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ja je zou hem wel graag bij Ajax zien hé?
Geen bijster doordachte reactie. Dat hij niet in de basis staat betekent niet dat hij niet goed genoeg is.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:07 schreef dndiek het volgende:
[..]
Op de basisopstelling van PSV momenteel
ja iddquote:Op zondag 23 maart 2008 12:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik wel. Gewoon op 10 en strooien met mooie billen
Dat kan dus welquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:20 schreef Fides het volgende:
Maar je kan natuurlijk onmogelijk met Aissati op 10 spelen als je ook Bakkal, Afellay en Dzusczak wil laten spelen.
Nee, liever bij Heerenveen.quote:Op zondag 23 maart 2008 01:21 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ja je zou hem wel graag bij Ajax zien hé?
quote:Heldenrol Aissati bij Jong PSV
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ismail Aissati heeft maandagavond bij Jong PSV een heldenrol vervuld. De talentvolle middenvelder had een belangrijk aandeel in de bekerwinst. Het Eindhovense beloftenteam versloeg in de eindstrijd Jong RKC na strafschoppen.
Na de reguliere speeltijd, waarin Aissati scoorde, prijkte er een 1-1 stand op het scorebord. Uiteindelijk wonnen de Eindhovenaren na een bizarre penaltyreeks. RKC miste alle strafschoppen, waarna Aissati de beslissende pingel binnen schoot.
Leuk voor hem.quote:
quote:‘Ik heb het heel moeilijk gehad’
Door LUDO VAN DENDEREN
EINDHOVEN - Met de KNVB-beker voor beloftenteams nam Ismail Aissati deze week afscheid van een voor hem teleurstellend seizoen. Hij speelde veel minder in het eerste elftal van PSV dan gehoopt, na de winterstop kwam hij zelfs nog maar heel zelden aan bod.
Het talent is dan ook blij dat het trainerschap van Sef Vergoossen er op zit. ,,Ik heb het moeilijk, héél moeilijk gehad,’’ zegt de jeugdinternational, die terugkeerde in Eindhoven nadat hij een halfjaar aan FC Twente was verhuurd.
,,Dat ik dit seizoen niet speelde, heb ik als zeer pijnlijk ervaren. Ik heb gefrustreerd naar onze wedstrijden gekeken. Vooral omdat er voor de trainer veel mogelijkheden zijn geweest om me in het veld te brengen. Feit is dat ik gewoon geen enkele kans heb gekregen om me te bewijzen. Vanaf nu richt ik me volledig op volgend seizoen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.”
Onder de nieuwe trainer Huub Stevens wordt het voor Aissati uiterst belangrijk weer geregeld aan bod te komen. ,,Ik moet aan spelen toekomen, dat is op mijn leeftijd heel belangrijk. Ik kan het niveau aan, maar daarvoor heb ik wél het vertrouwen nodig. Ik ben een speler aan wie je veel aandacht moet besteden. Ik hoop dat Stevens dat doet. Een jaar zoals dit wil ik absoluut niet meer meemaken.’’
Aissati begrijpt niet waarom Vergoossen vaak een behoudende tactiek hanteerde: ,,In wedstrijden tegen de - met alle respect - lagere clubs hadden we met een aanvallend ingestelde ploeg kunnen spelen. Wij zijn PSV, waarom moeten wij ons aanpassen? Al zijn we hiermee wel kampioen geworden.”
Het is nu wel bekend geworden hoe ze met beloftes omgaan bij PSVquote:Op zondag 23 maart 2008 12:20 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb het idee dat ze hem dingen beloofd hebben i.v.m. Stevens, volgend jaar![]()
Daarom is de Visser daar ook weg, die Reis bijvoorbeeld schijnt fantastisch te zijn maar krijgt geen speeltijd? Ik als Ajacied denk dat psv onverslaanbaar word met Afellay en Aissati op het middenveld, mocht Gomes blijven danquote:Op woensdag 30 april 2008 12:02 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Het is nu wel bekend geworden hoe ze met beloftes omgaan bij PSV
quote:Aissati stuurt aan op breuk met PSV
Door PETER VAN DUYL en CHRIS VAN NIJNATTEN
EINDHOVEN - Ismail Aissati voelt zich niet meer gebonden aan de contractverlenging die hij eind vorig jaar met PSV overeenkwam. Het vernieuwde dienstverband, lopend tot de zomer van 2011, lag nog niet geheel ondertekend op de burelen bij de landskampioen. De in het afgelopen halfjaar opgelopen teleurstellingen bij de club brachten de 19-jarige tot zijn beslissing om af te zien van ondertekening. Zijn huidige 'oude' overeenkomst loopt in juli 2009 af.
De zaakwaarnemer van de Utrechter, Rodger Linse, bevestigde gistermiddag het voornemen van zijn pupil.
,,Je kunt zeggen dat je een mondeling akkoord had, maar PSV is zijn afspraken op het sportieve vlak aan Ismail totaal niet nagekomen. Zo is hem beloofd dat hij in de tweede helft beduidend meer aan spelen zou toekomen,'' zegt Linse.
,,Daar is totaal niets van terecht gekomen. Ismail gaat nu opnieuw nadenken over zijn toekomst en voelt zich niet meer gebonden aan de wederzijdse afspraken die in december tussen de club en hem zijn gemaakt.''
Het is een bekend gegeven, dat Aissati gefrustreerd het recente kampioenschap vierde. Vorig jaar speelde hij een uitstekend half seizoen bij FC Twente, maar sinds hij door PSV werd teruggehaald, waren er voor hem weinig speelminuten meer. Onder Jan Wouters kwam hij het meest aan spelen toe. Tot aan de winterstop stond hij vijf keer in de basiself, mocht hij elf keer invallen, waarvan drie keer in de Champions League. Na de winterstop viel de olympisch international nog slechts drie keer in, wat hem in totaal 45 speelminuten opleverde. Blessures speelden hem parten, maar het geringe aantal minuten scoorde hij vooral doordat hij weinig vertrouwen genoot van de technische staf.
Op de avond van 20 januari, na de wedstrijd VVV-PSV, was er contact over deze kwestie tussen algemeen directeur Jan Reker van PSV en Linse. In dat gesprek beloofde de bestuurder nogmaals dat het jonge talent 'liefst iedere wedstrijd' aan spelen zou toekomen. Die belofte werd ook gedaan, omdat PSV weigerde Aissati te verhuren.
Ook nu weer hebben clubs zich gemeld om de speler volgend seizoen te kunnen huren. Onder anderen Jan-Willem van Dop meldde zich namens FC Utrecht hiervoor bij Reker.
Het kamp Aissati beraadt zich nu op de situatie. De speler speelt graag bij PSV, met de nadruk op spélen. Afgelopen winter meldde Ajax zich nog bij PSV om Aissati tegen een in zijn contract vastgestelde vergoeding over te nemen.
Die transfer ging niet door, ook omdat de voetballer zich goed voelde bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Dat het contract nog steeds ongetekend lag, kwam door een verschil van mening van fiscale aard tussen club en management van de speler. Onlangs stelde PSV Linse daarover in het gelijk.
,,Dat hebben we schriftelijk laten weten, het ging om een btw-kwestie,'' aldus Reker. ,,Ik ben ervan overtuigd dat wij daarom nu een bindend contract in bezit hebben. Volgens mij kan niemand daar onderuit. Ik ga ervan uit dat Ismail daarom bij ons blijft.''
Ja, trek dan je conclusies maar. 45 minuten, nog geen helft gespeeld.quote:Na de winterstop viel de olympisch international nog slechts drie keer in, wat hem in totaal 45 speelminuten opleverde.
Oow hij heeft al getekend bij Ajaxquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:44 schreef Urquhart het volgende:
Dat betekent min of meer wel einde verhaal voor Perez
quote:'Snel een gesprek Aissati en Stevens'
door Frank van den Heuvel. vrijdag 09 mei 2008 | 03:10 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 mei 2008 | 07:09
EINDHOVEN - Ismail Aissati en PSV's nieuwe trainer Huub Stevens moeten snel met elkaar om de tafel gaan zitten om de sportieve intenties voor volgend seizoen te bespreken. Dat zegt PSV-directeur Jan Reker, nu blijkt dat Aissati vooralsnog niet bereid is om zijn handtekening te zetten onder het beoogde nieuwe contract.
Eind vorig jaar kwamen beide partijen al een contractverlenging tot 2011 overeen. De papieren werden getekend door PSV, maar er lag nog een fiscale kwestie die opgelost moest worden met Aissati's management, zaakwaarnemer Rodger Linse.
Bindend contract
"Dat ging om de verrekening van de btw over de makelaarsfee", aldus Reker, die ervan overtuigd is dat er sprake is van een bindend contract. "Later zijn we daarover bij elkaar gaan zitten en zijn we eruit gekomen. Dat is bevestigd door Sport International (het bedrijf van Linse, red.), dus volgens mij hebben we een rechtsgeldige overeenkomst."
Aissati en zijn management bestrijden dat. En omdat in hun ogen sportieve afspraken niet zijn nagekomen, voelen zij zich niet meer gebonden aan de afspraken van vorig jaar. Het huidige danwel oude contract van de middenvelder loopt nog één seizoen door. Inmiddels heeft FC Utrecht zijn interesse voor Aissati kenbaar gemaakt bij PSV.
Vaker spelen
Reker is het eens met de speler als die zegt dat hij volgend seizoen vaker aan spelen moet toekomen. "Daar is geen discussie over. Ismail moet wedstrijden gaan spelen, dat is gewoon heel belangrijk. Daarom is het goed dat hij en Huub Stevens snel met elkaar gaan praten."
Nou, dat gesprek tussen hem en Stevens was dus niet echt naar wens.quote:
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Definitief naar Utrecht dus, geruild tegen Pieters.
Ben benieuwd hoe Van Hanegem hem gaat kneden.
En volgend jaar dus naar Ajax. Goed gedaan hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Definitief naar Utrecht dus, geruild tegen Pieters.
Ben benieuwd hoe Van Hanegem hem gaat kneden.
Stevens lijkt me wel iemand met een visie en daar zal ie niet in gepast hebben blijkbaar.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:51 schreef Dos37 het volgende:
Nou zal mij benieuwen. PSV weet wel wat het doet lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |