Wat is dit voor een achterlijke reactie? Wie ben jij om het gevoel van een ander te gaan bekritiseren omdat jij zelf de kleine momenten niet weet te waarderen? Kun je je nu echt niet voorstellen dat het helemaal niet zo gek is dat juist het kleinste het grootste teweeg kan brengen?quote:Op woensdag 23 november 2005 02:59 schreef Xebrozius het volgende:
Als achterop zitten op een fiets een speciaal moment is, wat is dan een goed gesprek die inzicht geeft in andermans psyche dan? Of het delen van gezamelijke interessen? Of zonder een woord te zeggen weten wat de ander gaat zeggen?
Nu is er dus iemand uit het leven gestapt die je enkel kent van oppervlakkige indrukken
Nu ga je met woorden die hun oorsprong en betekenis aan het aardse leven ontlenen toepassen op iets waarvan we niets weten, behalve dan dat het nou net níet het aardse leven is.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar goed, over een eind aan het leven maken. Misschien is het zo dat je meteen na de zelfmoord goed terecht komt. Dat het gewoon het einde is zoals ieder einde, dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je eerst jaren moet rondzwerven voordat je op je plek terecht komt. Dat het allemaal sneller gaat dan sommigen beweren ook. Sommigen beweren dat je nooit rust vindt na de dood wanneer je vroegtijdig een einde aan je leven maakt. Lijkt me een extreem zware straf. Je wordt dan zowel hier gestraft in het huidige leven als in het leven hierna. Of dat de bedoeling is van het hele bestaan vraag ik me sterk af.
Ja, internet vind ik nog niet eens zo erg.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:41 schreef iteejer het volgende:
Even botterikje zijn kan geen kwaad, doen we allemaal wel es. Maar als iemand als jij, die anders altijd als een vrolijk vlindertje door de topics op truth fladdert ineens zo verslagen en verdrietig post, zou je toch verwachten dat een ander daar enige consideratie mee zou kunnen hebben.
Maar goed, niet iedereen dus. We doen ons best om Truth een plek te houden waar iedereen zijn/haar zegje kan doen of zijn/haar hart kan uitstorten, en al te wilde reacties of domme egotripperij te ontmoedigen. Niet vanuit een woud van regels, maar vanuit een simpel gevoel van 'normaal doen', zoals een ieder dat voor zichzelf kan inschatten.
Sommigen gaat dat inschatten niet zo best af. Een geinfecteerd ego, of enig sociaal onvermogen. Excuses daarvoor.
Dat is een mooie gedachte...quote:Op woensdag 30 november 2005 16:20 schreef iteejer het volgende:
Alles wat je iemand na zijn dood geeft aan liefde en positiviteit, komt al tijdens zijn leven aan. Omdat na de dood de tijd ophoudt met bestaan, en wat dan gegegeven wordt dus tijdloos is. En tijdloosheid is iets wat niet alleen maar na een bepaald tijdstip zo is - anders zou het niet tijdloos zijn.
Ja he?quote:Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef la-nina het volgende:
Dat is een mooie gedachte...
Die houd ik![]()
So True... Het is niet altijd even makkelijk om vrede te maken met iets dat je verstand te bovenquote:Op donderdag 1 december 2005 13:59 schreef iteejer het volgende:
In ieder geval is het een troost om te bedenken dat je gedachtes te kort schieten om alles echt te kunnen snappen.Dus is ons onbegrip minder erg dan het soms lijkt. Maakt sommige dingen wat makkelijker acceptabel, soms.
Ik weet niet of dat echt zo is. Of er wel iets is dat echt helpt.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:40 schreef la-nina het volgende:
[..]
So True... Het is niet altijd even makkelijk om vrede te maken met iets dat je verstand te boven
gaat, maar het is wel het enige wat ècht helpt tegen zulk verdriet.
Het is imo geen kwestie van er iets op vinden, maar er mee om leren gaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:44 schreef nokwanda het volgende:
Ik weet niet of dat echt zo is. Of er wel iets is dat echt helpt.
Het steekt toch eens in de zoveel tijd de kop op. Ook al denk je nog zo dat je er iets op gevonden hebt.
Dat begreep ik al.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:14 schreef la-nina het volgende:
[..]
Het is imo geen kwestie van er iets op vinden, maar er mee om leren gaan.
Het accepteren helpt het verwerken zeg maar.
![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 23:27 schreef sweetgirly het volgende:
Pfew, de tranen springen weer in mijn ogen, met een halve glimlach ofzoiets erbij.
Zucht, traan en een weemoedige glimlach van een raar soort verdriet.
Wat een week, is het enige wat ik maar even zeg
Toch heb ik het gevoel dat dit alllemaal wel weer goed voor mij is, doet je veranderen, beseffen, helder maken, omdat je wel moet.. Of nog helderder, misschien wel sterker en nog meer weten wat je wel en niet wilt, belang ook aan hecht. En vooral de laatste dagen (sinds vannacht eigenlijk wat) en hoe stom het ook klinkt, denk ik gewoon aan degene waarmee het topic begon, en ergens geeft mij dat juist een raar soort kracht om (zelf toch) door te gaan.
Ja, dat wou ik zeggen.
Ja preciesquote:Op donderdag 1 december 2005 23:29 schreef nokwanda het volgende:
Je leeft. En zolang je dat doet ga je door.
adem in....adem uit.....adem in...adem uit![]()
Nou Iteejer toch ... je lijkt wel de eigentijdse prediker te verworden joh héquote:Op donderdag 1 december 2005 13:59 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja he?
De katholieke kerk heeft dergelijke ideen: na je overlijden kom je volgens deze kerk in het vagevuur terecht, een soort wachtplaats tot 'het eind der tijden' waarna iedereen in de hemel dan wel de hel gepleurd wordt.
Dat eind der tijden is misschien nog wel een miljoen jaar weg voor ons.
Of misschien dat beruchte jaar 20212 wat sommigen geloven, of iets er tussenin.
Anyway, ergens in de toekomst.
Maar in dat vagevuur bestaat geen tijd, dus zoals je het zelf ervaart kom je wel degelijk direct in de hemel cq de hel terecht.
Eiegnlijk wel een rare situatie: stel ik ga nu dood, en jii niet.
Morgen leef jij, maar ik ben zoals ik het ervaar morgen in de hel - of hemel.
Dus de hemel bestaat nu al?
Of als dat niet zo is, waar ben ik dan?
Aan het wachten - maar je kunt toch niet wachten in tijdloosheid?
Want wachten zonder dat er tijd is bestaat niet.
Dus ook de westerse mystiek heeft erkend en herkend dat dingen zo simpel niet zijn, en het eenvoudige lineaire tijdsmodel te simpel is om daadwerkelijk inzicht in dingen te kunnen geven.
Beetje jammer dat, verleid door het gemak van het rationele en de techniek, velen hier een simplisme als 'het causale' en de daarvan afgeleide wetenschap als de enige waarheid zien, en bespiegelingen zoals hierboven staan afdoen als onzin.
In ieder geval is het een troost om te bedenken dat je gedachtes te kort schieten om alles echt te kunnen snappen. Dus is ons onbegrip minder erg dan het soms lijkt.
Maakt sommige dingen wat makkelijker acceptabel, soms.
een quote uit de animatie/ manga serie : Cowboy Bebop.quote:Bang voor de dood ben ik dus niet, het is eerder zo dat ik de dood niet zo mag.
Dus Dromenvanger, relax... geniet..quote:Oude indiaan :
Als je bang bent voor de Dood is ie er sneller dan het licht, maar als je geen angst toont kijkt ie over je schouder mee, en lacht
Dat heb ik nou altijd met veel van die bijbelzooi: een declamerend taalgebruik alsof koningin Wilhelmina een toespraak houdt, maar als je het omzet in gewoon Nederlands staat er weinig meer dan een stel algemene open deuren.quote:
Bedoel je nou Kali?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:54 schreef Dj_White_Night het volgende:
misschien moet jij wat minder op de tijd letten...
ps. voor mijn mystieke leer is mij aangeleerd dat tijd / dood en mind onder dezelfde archetype vallen, namelijke de negatieve (toch positieve) godheid Kal.
Wilhelmina wie ? Das ook vast voor mijn tijd lolquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat heb ik nou altijd met veel van die bijbelzooi: een declamerend taalgebruik alsof koningin Wilhelmina een toespraak houdt, maar als je het omzet in gewoon Nederlands staat er weinig meer dan een stel algemene open deuren.
Wat staat er als een huis dan, wat zegt deze tekst nou écht? Als je alle vergane franje weghaalt staat er iets als 'alles op zijn tijd'. Of mis ik iets?
Zucht, las het al eerderquote:Op zondag 4 december 2005 15:30 schreef Cygnus het volgende:
Het spijt mij want ik heb niet alles heel erg goed gelezen.
Maar heb je enig idee hoe hij zelfmoord heeft gepleegd? Toevallig iemand uit mijn omgeving waarvan zijn neefje dus in de omgeving van A'dam studeerde. (geloof ik) heeft ook zelfmoord gepleegd.
Hij is alleen van een steiger gesprongen.
Zijn beschrijvingen komen namelijk best overeen wat diegene mij over die jongen heeft verteld.
Behalve dat hij erg ongelukkig was omdat hij geen vriendin had en al zijn vrienden inmiddels wel.
Blijkbaar frustreerde hem dat zo erg dat hij het leven niet meer zag zitten.
Triest verhaal..![]()
Luister naar Here Jezus Christus via de geest. (Zeg ik dan...)quote:Op zondag 4 december 2005 14:57 schreef Dj_White_Night het volgende:
@ Tiesemans
je bent inderdaad onduidelijk.
Als figurant zijnde ( meestal GEEN tekst) zou ik proberen mijn teksten direct en concreet neer te zetten, en geen lappen tekst met quotes(bijbel of nie) , analogen en dergelijke...
no offense, maar dit is een probleem met jouw... (voor andere natuurlijk, maar jij wilt met hun praten /discuseren dus een beetje compensatie is wel verdient.)
kort maar krachtig zijn.
Moeilijk is niet makkelijk en zoet is niet bitter.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:19 schreef sweetgirly het volgende:
Hm, Tiesemans, volgens mij probeert hij alleen maar te zeggen dat jouw taalgebruik wat makkelijker kan. Niet (hoéven) kiezen, is ook een keuze, en was niet van belang in zijn quote volgens mij.
Tiesemans, zit niet te ouwehoeren, het is hier Truth, geen zondagschool voor dominee's die naar de jaren 1880 terug willenquote:Op woensdag 7 december 2005 04:26 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Moeilijk is niet makkelijk en zoet is niet bitter.
Evenals dat géén keuze, ook keuze bevat.
Aan persoonlijke uitleg zal ie zeker geen gebrek ondervinden.
Immers met gesproken woord kan ik hem bij staan wanneer de tijd (wederom weer) rijp is.Uitleg ten over..... "Zoveel als er maar geluisterd kan worden."
Velen onder julllie is het echter te lezen gegeven en anders niet...
En laatstes doch niet te min,,,, Wie ben ik om 'gemakkelijk' te doen over hetgeen Hij met zulke, voor het hart en verstand niet te bevatten genialiteit heeft bereid ?
Vandaar ook dat ik soms met verbazing lees hoe anderen "vrijelijk" met Zijn naam en werken strooien alsof het (nog) Sinterklaas avond ware..
Tevens zal ik niemand een (heldere) uitleg weigeren wie mij in persoon niet gemakkelijk bereiken kan.....
Dominee .... Ik ? ...... Uhm nee wel bedankt...quote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Tiesemans, zit niet te ouwehoeren, het is hier Truth, geen zondagschool voor dominee's die naar de jaren 1880 terug willen
Deze tekst betekent inhoudelijk volslagen niets.
Ik zie constant klachten dat mensen jouw niet kunnen volgen, dus ik zie het niet als herrie, maar het voorkomen van onenigheden... die wel degelijk onstaan omdat mensen jouw niet begrijpen, je standpunt, dus vindt ik het een eerlijke compromie (spelling??) als jij zou proberen wat 'normaler' te praten.. puur omdat je op een publieke plek (forum) bent.quote:In plaats van 'herrie' te maken
mijn ego? om mijn zegje te doen?quote:onthouden van...
beter, sinds dat Bebop een aanvulling op is... zelfde informatie ander medium.quote:Echter of het zo goed is blijven "hangen" als hetgeen Cowboy Beebop verkauwt ?!!
blijkbaar? niet alles is zoals het blijkt.quote:Naar schijnt is blijkbaar de geest in jou, eveneens je hart, niet (altijd) waar ze in nederigheid, naar behoren te zijn.
quote:sweetygirl Hm, Tiesemans, volgens mij probeert hij alleen maar te zeggen dat jouw taalgebruik wat makkelijker kan.
Duidelijkheid is wel van belang.quote:Echter is het niet van belang dat diegene hierin publiekelijk toegeeft.
Het stoort me in toenemende mate dat een vrijheid die we hier hebben (en als crew verdedigen) en die bedoeld is om door niet iedereen geaccepteerde fenomenen en denkbeelden neer te kunnen zetten, door sommigen misbruikt wordt om de eigen mening discussieloos door te drammen of om anderen te bruskeren en beledigen. Of om zichzelf te profileren als geweldig, alwetend, etc.quote:Op donderdag 8 december 2005 08:56 schreef Tiesemans het volgende:
Tevens opmerkelijk dat je zo fel van leer trekt ... denk aan je olie voor in het lampke...
Ja, kennelijk somsquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef Fonkmeistah het volgende:
Deze beestachtige wereld is ondragelijk als je "mens" wil zijn.
Bedankt nog.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:46 schreef ThomasBerge het volgende:
Sterkte.
Brotha you keep on making me smile, indeed it's good to know you.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:08 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
Ik zie constant klachten dat mensen jouw niet kunnen volgen, dus ik zie het niet als herrie, maar het voorkomen van onenigheden... die wel degelijk onstaan omdat mensen jouw niet begrijpen, je standpunt, dus vindt ik het een eerlijke compromie (spelling??) als jij zou proberen wat 'normaler' te praten.. puur omdat je op een publieke plek (forum) bent.
[..]
mijn ego? om mijn zegje te doen?
Ik had inderdaad geen moeite met niks zeggen maar ik zie dat je het moeillijk hebt !!!!!
probeerde te helpen omdat jij meer bezig was jezelf te verdedigen dan daadwerkelijk informatie te verstrekken, daarom (denk ik) dat jij zoveel quotes en tekst neerzet, je hebt een drang om jouw vondsten te delen... maar doe dat dan op een manier zodat andere je niet onnodig dwarsgaan liggen.
[..]
beter, sinds dat Bebop een aanvulling op is... zelfde informatie ander medium.
[..]
blijkbaar? niet alles is zoals het blijkt.
ik had ook kunnen zeggen : Tiesemans, wat je zegt is onzin( zoals iteejer) maar ik zie wat je met je tekst wilt zeggen dus ik 'vraag' je wat duidelijker te schrijven zodat het duidelijker is... niet iedereen kan teksten ontcijferen , na jaren geschriften enzo gelezen te hebben kan ik dat (ongeveer) wel... maar nieuwe mensen op "het pad" kunnen daar niks mee, en wat mensen niet kennen zijn ze bang voor : aanvalluh!!1
dus ik denk, vertel Ties ff dat als ie wat meer ABN zou gebruiken dat ie dat soort aanvalluh reacties niet meer/ minder krijgt, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die er tegenin gaan puur omdat je het over God hebt... maar die mensen hou je toch.
ps normaal = de norm, wat de meeste doen.
--------------andere manier : van wat ik wou zeggen in deze post ------------
[..]
[..]
Duidelijkheid is wel van belang.
Het is wel off-topic, zou dit ook via de korste weg willen zeggen.. maar je leeft nu eenmaal wat afgesloten.
Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus,quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:01 schreef iteejer het volgende:
Het stoort me in toenemende mate dat een vrijheid die we hier hebben (en als crew verdedigen) en die bedoeld is om door niet iedereen geaccepteerde fenomenen en denkbeelden neer te kunnen zetten, door sommigen misbruikt wordt om de eigen mening discussieloos door te drammen of om anderen te bruskeren en beledigen.
Ik loop dan ook niet maar in den blinde en ik ben geen vuistvechter, die zo maar in de lucht slaat.quote:iteejer schreef het volgende:
Of om zichzelf te profileren als geweldig, alwetend, etc.
Indien wij het zijn, die voor u het geestelijke gezaaid hebben, is het dan te veel, dat wij van u het stoffelijke zouden oogsten?quote:iteejer schreef het volgende:
Dat is misbruik maken van een geboden gelegenheid.
Wij zijn een discussieforum, géén kerkgenootschap.
maar wie roemen wil, roeme hierin, dat hij verstand heeft en Mij kent, dat Ik de HERE ben, die goedertierenheid, recht en gerechtigheid op aarde doe; want daarin heb Ik behagen, luidt het woord des HEREN.quote:iteejer schreef het volgende:
niemand hoeft bekeerd te worden, noch tot een godsdienst, noch tot het rationele of tot het irrationele, niemand hoeft zichzelf te profileren, of anderen te de-profileren.
Ook zijn we geen podium ter zelfverheerlijking.
Weet gij niet, dat zij, die in het heiligdom de dienst verrichten, van het heiligdom eten, en zij, die het altaar bedienen, hun deel ontvangen van het altaar?quote:iteejer schreef het volgende:
Leven en laten leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |