Zoiets valt ook niet te snappen.quote:Op woensdag 23 november 2005 02:39 schreef sweetgirly het volgende:
Maar ik snap het dus niet.
Tenminste ik snap niet dat zo'n enthousiast iemand, zo positief, er een eind aan maakt. Ik snap niet waarom één van de mooie(re) mensen deze aardkloot verlaat. Niet dat ik dat niet snap, maar ik snap niet, waarom? Waarom juist iemand waar je jezelf prettig bij voelt/voelde. Gewoon een erg fijn, mooi iemand.
Eens.quote:Iig weet ik wel, dat de kinderen, jeugd van tegenwoordig, begin twintigers etc, gevoeliger lijken te zijn of misschien zijn. Je weet niet wat er soms in ze omgaat, al kunnen blikken veel zeggen, en dat we misschien met zijn allen wat behoedzamer/oplettender moeten zijn, aardiger ook. Minder egoïstisch enzo.
Sterkte meisjequote:Want ....., nee, ik vind het iig erg jammer dat je die keuze hebt gemaakt.
Niet dat je die keuze niet mocht maken, maar omdat je zo'n mooi mens was, en omdat ik een paar erg mooie herinneringen met en aan jou heb. Klein, maar voor mij erg fijn. Hij hechtte ook echt belangstelling in mij etc. En volgens mij niet alleen omdat ik een bepaald meisjesachtig uiterlijk heb. Maar gewoon om wie ik ben, echte interesse etc.
Wat je doet maakt iets niet speciaal. Hoe je het beleefd wel.quote:Op woensdag 23 november 2005 02:59 schreef Xebrozius het volgende:
Als achterop zitten op een fiets een speciaal moment is, wat is dan een goed gesprek die inzicht geeft in andermans psyche dan? Of het delen van gezamelijke interessen? Of zonder een woord te zeggen weten wat de ander gaat zeggen?
Nu is er dus iemand uit het leven gestapt die je enkel kent van oppervlakkige indrukken
mooi verklaardquote:Op woensdag 23 november 2005 03:18 schreef mcintosh het volgende:
Wat je doet maakt iets niet speciaal. Hoe je het beleefd wel.
insomnia does that to a personquote:
Ik denk ook dat het een impuls is, eerder dan een weloverwogen plan. Gevoelens verstop je namelijk niet makkelijk, dus als hij ergens echt enorm mee zat voor langere tijd reeds dan was dat wel iemand opgevallen.quote:Op donderdag 24 november 2005 02:33 schreef Fixxxer het volgende:
Daar hoeft ook geen logische verklaring voor te zijn, het zijn vaak impulsen waar soms helaas aan toegegeven wordt...
Ik ben heel erg geneigd om op de maatschappij te wijzen, omdat dit iets is van de laatste jaren, de jaren waarin de maatschappij zelf ook sterk veranderd is. Veranderingen zullen zichzelf alleen nog maar sneller opvolgen.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:25 schreef sweetgirly het volgende:
Kan een combi ook van kennis/informatie etc zijn, maar ook misschien van een versneld evolutieproces. Waar sommige, misschien veelal jongeren, in de war door kunnen raken, zich misschien alleen door voelen, het niet meer aankunnen. Ik weet het niet precies. Wel (heel) erg dan.
Ja, dat gevoel heb ik ergens ook, dat veel jeugd/mensen het begrijpen, maar het daardoor niet meer snappen en/of idd het teveel wordt. Het wordt dan misschien moeilijker om mee te gaan draaien of iets dergelijks, doen alsof je neus bloedt, terwijl je het hoe en waarom zo goed doorhebt/snapt.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:33 schreef Mystikvm het volgende:
De mensen die iets meer vermogen hebben kunnen vaak ook door de bomen het bos niet meer zien, met als verschil dat zij wel begrijpen wat ze niet meer snappen, en dat is vele malen frustrerender. Je weet dat het systeem je i nde weg zit, en je weet ook op welk punt. Maar je weet niet hoe het op te lossen.
Ja, in combinatie met overgevoeligheid kan dit erge gevolgen hebben. Hoewel ik altijd het bestaan van nieuwetijdskinderen in twijfel heb getrokken (ik noem het leiver gevoelige jeugd, oo keen implicatie van een veranderende maatschappij IMO) zijn dit sort mensen uiteraard een makkelijker slachtoffer, omdat ze de consequenties van wat ze niet snappen beter kunnen overzin, en daar misschien niet altijd mee om kunnen gaan.
Maar goed, ik ben nu maar een beetje aan het luchtfietsen hoor....
Ik weet het ook niet precies.quote:Op zaterdag 26 november 2005 05:54 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm ok dus de jongeman rookte regelmatig een joint.
Weet ik teminste of hij bereid was voorbij de kaders van een "veilige" wereldlijke realiteit te gaan.
Dat hij er blijkbaar in doorgeschoten is echt zonde nogmaals... Je hoeft nergens aan onderdoor te gaan. Echter of hij door de angst, die bij dit fenomeen komt kijken, te grazen is genomen (alleen)..
Ik betwijfel het.
Hm, nee dat ben ikquote:Was de jongeman perfectionistisch en faalangstig tegelijk SweetGirly ?
Enigst kind, als ik het goed heb (gehoord/gezien (foto's enzo)).quote:En in alle bescheidenheid dat ik het vraag .. enigst kind ? of Een van de zovelen?
Tjaquote:Btw Ikzelf rook graag Cannabis.. \
Het levert een fijne gemiddelde concentratie op die weinig afleiding toelaat..
En evenals 3/4 van de inheemse en blowende Jamaicaanse bevolking (de mannen roken, de vrouwen eten en drinken het) heb ik nergens last van hooguit van een roker conditie.
Echter wanneer ongelukkige mensen een middel gebruiken waarbij ze buiten hun eigen kaders kunnen treden zijn alle wegen tot zelfdestructie open, of het nou wiet is of alcohol.. Laat staan Coke en andere "hard meuk"..
zou je je eigen nog verbeteren zonder slechte gebeurtenissen/ gevoelens ???quote:Ben denk ik niet de enige of wel
zonder zijn zelfdooding geen gesprek hier...quote:maarja God maakt geen fouten dus het is allemaal wel goed
Ik zou het niet fijn vinden als ik klaar was met ontwikkelen. Ik heb een halve minuut geleden mijn signature aangepast. Het leven is net als een film dus, je moet precies weten hoe je het moet ontwikkelen. En volgens mij komt er nooit een einde aan de ontwikkeling, is het ontwikkelen afgelopen dan is het leven voorbij. In ieder geval dit leven.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:46 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
zou je je eigen nog verbeteren zonder slechte gebeurtenissen/ gevoelens ???
we zitten allemaal in het zelfde schuitje ( mind???)
zo zegt guru Charan singh Ji ( sant mat ,shabd yoga) wanneer je perfect bent dan ben je dood omdat perfectie zich niet in deze wereld kan vormenquote:is het ontwikkelen afgelopen dan is het leven voorbij
Ik heb dat denken soms nodig om weer op gang te komen als het warequote:Op zaterdag 26 november 2005 13:03 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
zo zegt guru Charan singh Ji ( sant mat ,shabd yoga) wanneer je perfect bent dan ben je dood omdat perfectie zich niet in deze wereld kan vormen
voor de rest van je post... denk niet zoveel, zoals jezelf zegt : als het vastgelegd is (destiny) kun je toch geen invloed uitoefenen.
do you love or do you mind?
that is the question that roams mankind!!!
Tja, die mind soms (of is het vaak): surrealistisch, misleidend en zelfs vernietigend misschien soms ook.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:56 schreef Dj_White_Night het volgende:
Gevoelens en denkpatronen hebben hem dit antwoord/oplossing gegeven en de mind kan je dingen laten geloven...en doen.
Zoals deze, ja zeg ik alleen maarquote:Op zaterdag 26 november 2005 12:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe dat zit met mensen die stoppen met ontwikkeling en zelfmoord plegenMisschien stond dat feit al in hun filmpje. Dat ze in zekere mate geen invloed konden uitoefenen erop. Of ze moesten drastisch het leven omgooien ook. Maar misschien was hun film wel in het begin al incompleet te noemen. Dat ze na de dood pas een volledige film krijgen.
Regisseur van je eigen filmquote:Dat je een goede acteur bent in de film als het ware![]()
Nou jaquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:34 schreef BennyNL het volgende:
hij had er zeker genoeg van altijd als het lieve broertje beschouwd te worden
sorry, heb je ooit met hem gehad dan? of zag je hem alleen als een "lieve jongen"..quote:
Ahhh, ja hallo.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:45 schreef BennyNL het volgende:
sorry, heb je ooit met hem gehad dan? of zag je hem alleen als een "lieve jongen"..
In mijn geval kan de mind of de ziel troebel van aard zijn. Dan is het vervuild water of iets dergelijks. Dan is er ook met geen mogelijkheid door dat troebele heen te breken. Dan merk ik het al als ik op straat loop om een boodschap te doen. Dan past het ff niet goed in elkaar of wat dan ook en dan lopen zaken al fout. Of bij het opstaan of naar bed gaan. Dan is er ergens een schakel mis in het hele gebeuren maar dat los ik altijd op, het oplossen van het troebele gaat meestal door slapen en rusten, als het echt wazig is dan is rust het beste. Ik wil een ideale picture zijn in deze wereld. Zelfs al is deze wereld geen ideale picture, dan nog moet en zal ik zelf ideaal getuned moeten zijn. De picture bedoel ik mee, mijn projectiescherm, de zaken die ik opvang ook. Ook de zaken die ik hoor en ruik.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:31 schreef sweetgirly het volgende:
Tja, die mind soms (of is het vaak): surrealistisch, misleidend en zelfs vernietigend misschien soms ook.
Regisseur inderdaad en dan kom ik meteen terug om het verbeteren. Heb je alles en dan ook alles goed geregeld in je ziel en mind en geest, dan sta je als het ware boven je eigen "ik", je zou dan kunnen concluderen dat je jezelf op alle mogelijke gebieden kunt aansturen. Je kunt dan een soort helicopter-view krijgen.quote:Regisseur van je eigen film, dat heb ik ook weleens gezegd, geen acteur/figurant, maar regisseur
.
Connectieprobleempjequote:Op zaterdag 26 november 2005 13:55 schreef Dromenvanger het volgende:
In mijn geval kan de mind of de ziel troebel van aard zijn. Dan is het vervuild water of iets dergelijks. Dan is er ook met geen mogelijkheid door dat troebele heen te breken. Dan merk ik het al als ik op straat loop om een boodschap te doen. Dan past het ff niet goed in elkaar of wat dan ook en dan lopen zaken al fout. Of bij het opstaan of naar bed gaan. Dan is er ergens een schakel mis in het hele gebeuren maar dat los ik altijd op, het oplossen van het troebele gaat meestal door slapen en rusten, als het echt wazig is dan is rust het beste.
Soms hoeft het slechte niet slecht te zijn, en viceversa.quote:Ik zie het verbeteren van mezelf ook als tuning. Mijn mind en ziel afstemmen tot de kleinste afwijking weg is. Perfectionistisch gedrag, soms lastig maar het is wel nodig om zo stevig in de schoenen te staan. Ik gun mezelf ook vaak geen speling in het gevoel. Kun je zeggen van, dat is niet goed, of je kunt zeggen het is wel goed.
Hehe, gaf ik net het autovoorbeeldje.quote:Het is wel goed, omdat het goed is dat je jezelf wilt verbeteren want daar draait het vaak nog altijd om. Formule 1 coureurs nemen ook geen genoegen met 1/1000 seconde langzamer![]()
Dat heb ik in dromen weleens, geweldig is dat.quote:Regisseur inderdaad en dan kom ik meteen terug om het verbeteren. Heb je alles en dan ook alles goed geregeld in je ziel en mind en geest, dan sta je als het ware boven je eigen "ik", je zou dan kunnen concluderen dat je jezelf op alle mogelijke gebieden kunt aansturen. Je kunt dan een soort helicopter-view krijgen.
De boomquote:Zo van. Kijk daar sta ik, je noemt jezelf bij de naam en geeft jezelf opdrachten die je moet uitvoeren als het ware. Je leeft dan ook niet op de automatische piloot meer maar hebt het volledig in eigen hand.
Ja. Kort maar krachtigquote:Je zegt wat je wilt zeggen, je staat waar je wilt staan, je doet wat je wilt doen en zo kun je doorgaan. Het is dan inderdaad zo dat je zelf regisseert en je hulpmiddel is je lichaam, ziel, mind en geest.
Ja, vind ik ook even, ga mezelf haastenquote:Zo genoeg gepraat hierover weer.
Gevangenis van ..quote:Het is dan ook het gevoel dat je uit jezelf treedt als het ware. Je bent uit de kooi ontsnapt en staat boven alles![]()
Rustig maar bewust, snelheid ten topquote:Dan leef je continu met het gevoel dat je uit jezelf getreden bent, zonder dat het wazig is. Het is dan juist prettig in mijn eigen geval.
En complexiteit is soms helemaal niet nodigquote:In het hoofd leven lijkt me nooit prettig. In het hoofd is alles veels te complex.
Halloquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:35 schreef sweetgirly het volgende:
ps. was ik weer even, je sig. is overigens![]()
Mooi is als de ontwikkeling vanzelf gaat, zonder dat je erge moeite hoeft te doen ook. Dat het leven zichzelf ontwikkeld als het ware. En bij negatieve zaken dat je dan uit jezelf weet wat je moet doen ook. Dat je een goede acteur bent in de film als het warequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |